Методичні рекомендації для студентів 1 курсу спеціальностей 012 «Дошкільна освіта»



Скачати 347,33 Kb.
Дата конвертації22.10.2017
Розмір347,33 Kb.
ТипМетодичні рекомендації


Міністерство освіти і науки України

Львівський національний університет імені Івана Франка

Факультет педагогічної освіти

Кафедра початкової та дошкільної освіти




Дитяча література
Дитяча література з методикою навчання
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ

для студентів 1 курсу


спеціальностей

012 «Дошкільна освіта»



013 «Початкова освіта»
Підготували:

проф. Мацевко-Бекерська Л.В.

доц. Жаркова Р.Є.

Львів, 2016

Галузь знань 01 Педагогічна освіта

Спеціальність 012 Дошкільна освіта

І семестр – 32 год. (іспит)
ДИТЯЧА ЛІТЕРАТУРА

Теми і плани лекцій


з/п

Дата

Тема

Прим.

1

07.09.16



Дит. літ. як навч. дисципліна у системі підготовки вчителя поч. школи і як складова поч. освіти у загальноосв. школі.




2

Українська дитяча література. Дитячий фольклор. Давня українська література для дітей.




3

14.09.16

Нова українська література для дітей.



4

21.09.16

Новітня українська література для дітей (І половина ХХ ст.).



5

28.10.16

Новітня українська література для дітей (ІІ половина ХХ ст.).



6

05.10.16

Деякі проблеми сучасної української літератури для дітей.



7

12.10.16

Перекладна дитяча книга ХVІІІ ст.



8

19.10.16

Перекладна дитяча книга І половини ХІХ ст.



9

26.11.16



10

02.11.16

Перекладна дитяча книга ІІ половини ХІХ ст.



11

16.11.16



12

16.11.16

Перекладна дитяча книга кінця ХІХ – початку ХХ ст.



13

23.11.16

Світова література для дітей періоду міжвоєння (1910-1940 рр.).



14

30.11.16

Світова література для дітей ІІ половини ХХ – початку ХХІ ст.




15

07.12.16



16

14.12.16




ДИТЯЧА ЛІТЕРАТУРА 16/17 н. р.



Предмет

Напрям, курс, контроль

Кількість годин

Прим.

лекції

пр.

с. р.

Дитяча література

012

Дошкільна освіта,

І (д), іспит

32

64

84





Самостійна робота (56 год.):

Тема: Актуальні проблеми дитячого читання.

Завдання: Опрацювати часописи «Дивослово», «Всесвітня література в сучасній школі» (2008 – 2015 рр.): зробити конспекти статей за планом – автор, назва статті, випуск, рік, сторінки – проблеми, які аналізує автор. Після конспекту статті кульковою ручкою зеленого кольору додати власний коментар прочитаного. Мінімальна кількість статей – 5. Оцінка – 5 балів. Термін виконання – 01.12.2016 р.


Для вивчення напамять і виразного декламування:

  • Євген Гребінка “Школяр Денис”;

  • Тарас Шевченко “Дивлюся, аж світає...”, “Тече вода з-під явора...”, “Садок вишневий коло хати...”, “Мені однаково, чи буду...”, “Сестрі”;

  • Леонід Глібов. Загадки та відгадки.

  • Павло Грабовський “Зійшли сніги, шумить вода...”

  • Леся Українка “Вишеньки”

  • Володимир Cамійленко “Школяр і різки”

  • Олександр Олесь “Ялинка”

  • Уляна Кравченко “Щаслив, хто рідну матір має...”

  • Павло Тичина “Гаї шумлять”

  • Максим Рильський “Щодня в подвіря наше заліта...”, “Шпаки”, “Мова”

  • Наталя Забіла “Корінці та вершечки”

  • Валентин Бичко “Ти думаєш, деревам не болить?”, “Два півники”, “Дві сороки”.

  • Дмитро Білоус “Пригода в саду”, “Це ж як вірші”

  • Василь Симоненко “Виростеш ти, сину”, “Лебеді материнства”, одна з байок.

  • Дмитро Павличко “Де найкраще місце на землі”, “Птиця”

  • Ліна Костенко “Білочка восени”, “Перекинуті шпаківні”

  • Іван Драч “В товаристві джмеля”, “Болять майбутнім, школо, твої груди...”


ПЕРЕЛІК ПИТАНЬ ДО ПРАКТИЧНИХ ЗАНЯТЬ (64 год., 32 зан.)
02.09 – вступне заняття (бесіда про художню літературу)
Заняття 1. Український фольклор для дітей: жанри фольклору

1) Визначення теоретичних понять: фольклор та його жанри (пісня, прислівя, приказка, загадка, казка, анекдот, скоромовка, легенда, переказ, притча, літопис, лірика, байка). (за Літературознавчим словником-довідником).

2) Жанровий аналіз фольклорних творів (за хрестоматією. – К., 1992. – С.6 – 34). Виразне читання.
Заняття 2. Український фольклор для дітей

1) Виразне читання фольклорних творів для дітей (з хрестоматій). Складання плану твору.

2)Аналіз творів з точки зору дитячого зацікавлення та можливості розвитку творчих здібностей дитини.

2) Визначення теоретичних поняття: автор, тема, ідея, проблема, проблематика твору, композиція, елементи композиції, сюжет, фабула, персонаж, герой…


Заняття 3. Література Київської Русі

1) Виразне читання, інсценізація, методичне опрацювання української народної казки (на вибір). –

2) Оглядовий аналіз творів української літератури ХІ-ХVІІІ ст., які увійшли до дитячого читання (“Повість Минулих літ”, Лазар Баранович “Про сонце”, “Усім весна бува красна”, “Один багатий, на другому лати”, Климентій Зиновій “Про зайців”, “Про женців”, Самійло Величко “Літопис” (уривок), Григорій Сковорода “Гей, поля, поля зелені”, “Годинникові колеса”, “Дві курки”).
Заняття 4. Нова українська література для дітей (ХІХ – початок ХХ ст.).

1) Орієнтуючись на схему лекційного матеріалу, використати додаткову літературу і опрацювати творчі біографії письменників, чиї твори презентують нову українську літературу для дітей (ХІХ – початок ХХ ст.).

2) Прочитати, зробити жанрово-композиційний аналіз трьох прозових творів (на вибір), вміти переказувати. 2) Підготуватися до виразного (в т.ч. рольового) читання із коментуванням таких творів: Марко Вовчок “Два сини”; Іван Франко. Казки із збірки “Коли ще звірі говорили”; Борис Грінченко “Украла”, “Олеся”; Олена Пчілка “Журавель та Чапля”, “Збентежена вечеря”;

Михайло Коцюбинський “Ялинка”; Леся Українка “Казка про Оха-чудотворця”, “Біда навчить”; Володимир Винниченко “Федько-халамидник”, “Бабусин подарунок”.


Заняття 5. Новітня українська література для дітей (І половина ХХ ст.)

1)Користуючись лекційним матеріалом і запропонованою додатковою літературою, опрацювати творчі біографії письменників І половини ХХ століття. Проаналізувати їх внесок у розвиток дитячої літератури.

2) Прочитати, зробити жанрово-композиційний аналіз, відпрацювати навики усного переказу таких творів: Степан Васильченко “Свекор”; Остап Вишня “Перший диктант”; Олесь Донченко “Скрипка”; Оксана Іваненко “Вербова гілка”.
Заняття 6. Новітня українська література для дітей (І половина ХХ ст.)

1)Користуючись лекційним матеріалом і запропонованою додатковою літературою, опрацювати творчі біографії письменників І половини ХХ століття. Проаналізувати їх внесок у розвиток дитячої літератури.

2)Підготуватися до виразного читання із літературно-методичним коментуванням таких творів: Степан Васильченко “Крилаті слова”; Павло Тичина “Дударик”; Максим Рильський “Хлопчик”»; Наталя Забіла “Троянові діти”; Микола Трублаїні “Пустуни на пароплаві”.

Заняття 7. Новітня українська література для дітей (ІІ половина ХХ ст.)

1) За матеріалом лекцій та додатковою літературою опрацювати творчі біографії письменників ІІ половини ХХ століття.

2) Прочитати, зробити жанрово-композиційний аналіз, відпрацювати навики усного переказу творів: Михайло Стельмах “Гуси-лебеді летять...” або “Щедрий вечір”; Всеволод Нестайко “Тореадори з Васюківки”; Віктор Близнець “Страх”. 2) Підготуватися до виразного читання із літературно-методичним коментуванням таких творів: Василь Сухомлинський. Оповідання. Казки; Василь Симоненко. Казки. Байки. Микола Вінграновський “Літньої ночі”

Заняття 8. Сучасна українська дитяча література. Література діаспори для дітей.

Література рідного краю для дітей (творчість Андрія Чайковського, Ігора Калинця, Івана Филипчака, Дмитра Бандрівського, Юрія Шкрумеляка, Ніни Бічуї). 2) Письменники української діаспори для дітей (творчість Віри Вовк, Лесі Храпливої, Антона Лотоцького, Ірини Дибко).


Заняття 9. ДУЖЕ сучасна українська дитяча література

1) Твори для дітей і про дітей початку ІІІ тисячоліття: українська дитяча література 2000-2015 рр.

2) Періодика для дітей.

3) Підручники для читання у початковій школі.

4) Довідкова література для дітей.

(принести зразки, проаналізувати журнали, книги, довідкову літературу для дітей, поділитися власним досвідом читання)


Заняття 10. Українська дитяча література: традиції і сучасність. Підсумок. Модуль 1.

1) Проаналізувати основні здобутки української дитячої літератури: розмаїття жанрів, стилів, багатство персонажів…

2) Виразне, рольове та інсценізоване читання окремих розглянутих творів (2-3 різножанрові твори чи їх уривки)

3) Контрольний модуль 1.


Заняття 11. Світова дитяча література. Перекладна дитяча книга ХVІІІ ст.

1) Орієнтуючись на лекційний матеріал, використовуючи додаткову літературу, опрацювати творчі біографії письменників, які презентують перекладну дитячу книгу ХVІІІ ст.

2) Пояснити, в чому полягають особливості сприйняття світової літератури ХVІІІ ст., які форми адаптації художнього матеріалу найбільш придатні у практичному вимірі.

3) Виразне читання (в т.ч. рольове) фрагментів творів.

4) Інсценізація казок Шарля Перро (робота в групах).
Заняття 12. Перекладна дитяча книга І половини ХІХ ст.

1) Проаналізувати проблему “Світова дитяча література І половини ХІХ ст. для дітей” (тенденції, особливості, персоналії).

2) Жанрово-композиційний аналіз таких творів: Натаніель Готорн “Мідас і Золотий Дотик”; “Чарівна лампа Алладіна”; “Синдбад-мореплавець”; Рудольф Еріх Распе “Пригоди барона Мюнхгаузена”; Ернест Гофман “Лускунчик”, “Крихітка Цахес”;
Заняття 13. Перекладна дитяча книга І половини ХІХ ст.

1) Жанрово-композиційний аналіз таких творів: Вільгельм Гауф “Холодне серце”; Ганс Крістіан Андерсен “Снігова королева”; Вальтер Скотт “Айвенго”; Едгар По. Новела (за вибором)


Заняття 14. Перекладна дитяча книга І половини ХІХ ст.

1) Виразне читання із літературно-методичним коментуванням та елементами інсценування таких творів: “Тисяча і одна ніч” (окремі казки); Брати Грімм. Казки; Вільгельм Гауф “Маленький Мук”; Ганс Крістіан Андерсен. Казки (за вибором).


Заняття 15. Перекладна дитяча книга ІІ половини ХІХ ст.

1) Проаналізувати розвиток дитячої літератури в ІІ половині ХІХ ст.

2) Видатні представники світової дитячої літератури та їхні твори.

3) Проблематика, художні особливості, образи окремих творів для дитячого читання.

4) Аспекти адаптації художнього матеріалу.
Заняття 16. Перекладна дитяча книга ІІ половини ХІХ ст.

1) Зробити цілісний аналіз одного із збірників казок.

2) Виразне читання із коментуванням творів: Чарлз Діккенс “Різдвяна пісня в прозі”; Віктор Гюго “Козетта”; Жуль Верн. Один із романів.
Заняття 17. Світова дитяча література І половини ХХ ст.

1) Специфіка становлення та розвитку дитячої книги кінця ХІХ – поч. ХХ століття.

2) Життєвий шлях і творчість письменників кінця ХІХ – поч. ХХ століття .

3) Виразне читання, переказування із коментуванням таких творів: Герберт Веллс “Чарівна крамниця”; Карло Колоді “Пригоди Піноккіо”;


Заняття 18. Світова дитяча література І половини ХХ ст.

1) Життєвий шлях і творчість письменників кінця ХІХ – поч. ХХ століття.

3) Виразне читання, переказування із коментуванням таких творів: Сельма Лагерлеф “Чарівна подорож Нільса Гольгерсона з дикими гусьми”; Льюїс Керрол “Аліса в країні чудес”, “Аліса в Задзеркаллі”;
Заняття 19. Світова дитяча література І половини ХХ ст.

1) Життєвий шлях і творчість письменників кінця ХІХ – поч. ХХ століття.

3) Виразне читання, переказування із коментуванням таких творів:

Оскар Вайльд “Зоряний хлопчик”; Ернест Сетон-Томпсон “Лобо”; Корній Чуковський “Лікар Айболить”;


Заняття 20. Світова дитяча література І половини ХХ ст.

1) Життєвий шлях і творчість письменників кінця ХІХ – поч. ХХ століття.

3) Виразне читання, переказування із коментуванням таких творів:

Анатолій Волков “Чарівник Смарагдового міста”; Джоель Харріс. Казки про Братика Кролика і Братика Лиса;


Заняття 21. Світова дитяча література І половини ХХ ст.

1) Життєвий шлях і творчість письменників кінця ХІХ – поч. ХХ століття.

3) Виразне читання, переказування із коментуванням таких творів:

Джеймс Кервуд “Казан”; Еріх Кестнер “Еміль і детективи”.

3) Читання, переказування та інсценування казок: “Троє поросят”, “Троє ведмедів”.
Заняття 22. Світова дитяча література ІІ половини ХХ ст.

1) За матеріалом лекції та запропонованою додатковою літературою опрацювати творчі біографії письменників ІІ половини ХХ ст.

2) Зробити жанрово-композиційний і методичний аналіз таких творів: Джанні Родарі “Планета Новорічних ялинок”; Антуан де Сент-Екзюпері “Маленький принц”;
Заняття 23. Світова дитяча література ІІ половини ХХ ст.

1) За матеріалом лекції та запропонованою додатковою літературою опрацювати творчі біографії письменників ІІ половини ХХ ст.

2) Зробити жанрово-композиційний і методичний аналіз таких творів: Алан Александр Мілн “Вінні-Пух і всі-всі-всі”; Астрід Ліндгрен “Малюк і Карлсон”;
Заняття 24. Світова дитяча література ІІ половини ХХ ст.

1) За матеріалом лекції та запропонованою додатковою літературою опрацювати творчі біографії письменників ІІ половини ХХ ст.

2) Зробити жанрово-композиційний і методичний аналіз таких творів:

Памела Ліндон Треверс “Мері Поппінс”; Юстейн Гордер “Світ Софії”.


Заняття 25. Світова дитяча література ІІ половини ХХ ст.

  1. Виразне читання, переказування із коментуванням таких творів: Карел Чапек “Казки”;

Юстейн Гордер “У дзеркалі, у загадці”.
Заняття 26. Сучасна світова дитяча література.

1) Творчі біографії письменників сучасної світової дитячої літератури.

2) Цілісний аналіз літературних творів:

Джоан К. Роллінг. Серія книг про Гаррі Поттера. Проблеми інтерпретації, сприйняття і критики. Роальд Дал «Чарлі і шоколадна фабрика»;



Заняття 27. Сучасна світова дитяча література

1) Творчі біографії письменників сучасної світової дитячої літератури.

2) Цілісний аналіз літературних творів:

Туве Янсон «Комета прилітає», «Капелюх чарівника», «Зима-чарівниця»; Пауль Маар «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу»;



Заняття 28. Сучасна світова дитяча література

1) Творчі біографії письменників сучасної світової дитячої літератури.

2) Цілісний аналіз літературних творів:

Астрід Анна Емілія Ліндґрен «Брати Лев’яче серце», «Міо, мій Міо»;



Заняття 29. Сучасна світова дитяча література

1) Творчі біографії письменників сучасної світової дитячої літератури.

2) Цілісний аналіз літературних творів:

Крістіне Нестлінґер «Конрад, або Дитина з бляшанки»;



Заняття 30. Сучасна світова дитяча література

1) Творчі біографії письменників сучасної світової дитячої літератури.

2) Цілісний аналіз літературних творів:

Річард Бах «Чайка Джонатан Лівінгстон»; Марина Аромштам «Коли відпочивають янголи»;



Заняття 31. Сучасна світова дитяча література

1) Творчі біографії письменників сучасної світової дитячої літератури.

2) Цілісний аналіз літературних творів:

Ерік Вольф Сігел «Історія одного кохання»; Анна Гавальда «З5 кіло надії».



Заняття 32. Світова дитяча література: традиції і сучасність. Підсумок. Модуль 2.

1) Проаналізувати основні здобутки світової дитячої літератури: розмаїття жанрів, стилів, багатство персонажів…

2) Виразне, рольове та інсценізоване читання окремих розглянутих творів (2-3 різножанрові твори чи їх уривки)

3) Контрольний модуль 2.



Галузь знань 01 Педагогічна освіта /

Спеціальність 013 Початкова освіта

І семестр – 16 год. (залік) – 8 практичних занять /

ІІ семестр – 32 год. (іспит) – 16 практичних занять
ДИТЯЧА ЛІТЕРАТУРА З МЕТОДИКОЮ НАВЧАННЯ

Теми і плани лекцій




Дата

Тема

Прим.

І семестр (середа, 3 пара (11:50 – 13:10), чисельник)

1

14.09.16

Дит. літ. як навч. дисципліна у системі підготовки вчителя поч. школи і як складова поч. освіти у загальноосв. школі.




2




Українська дитяча література. Дитячий фольклор. Давня українська література для дітей.




3

28.09.16

Нова українська література для дітей.



4

12.10.16



5

26.10.16

Новітня українська література для дітей (І половина ХХ ст.).



6

09.11.16



7

23.11.16

Новітня українська література для дітей (ІІ половина ХХ ст.).



8

07.12.16

Деякі проблеми сучасної української літератури для дітей.



ІІ семестр – 2017







1

09.02

Перекладна дитяча книга ХVІІІ ст.

2

16.02

3

23.02

Перекладна дитяча книга І половини ХІХ ст.

4

02.03

5

09.03

Перекладна дитяча книга ІІ половини ХІХ ст.

6

16.03

7

23.03

8

30.03

Перекладна дитяча книга кінця ХІХ – початку ХХ ст.

9

06.04

10

13.04

Світова література для дітей періоду міжвоєння (1910-1940 рр.).

11

20.04

Світова література для дітей ІІ половини ХХ – початку ХХІ ст.


12

27.04

13

04.05

14

11.05

15

18.05

16

25.05


ДИТЯЧА ЛІТЕРАТУРА З МЕТОДИКОЮ НАВЧАННЯ 16/17 н. р.



Предмет

Напрям, курс, контроль

Кількість годин

Прим.




лекції

пр.

с. р.

Дитяча література

013

Початкова освіта,

І (д),

залік, іспит

1-ий сем.

16

16

58




2-ий

сем.

32

32

86





Самостійна робота:

Тема: Актуальні проблеми дитячого читання.

Завдання: Опрацювати часописи «Дивослово», «Всесвітня література в сучасній школі» (2008 – 2015 рр.): зробити конспекти статей за планом – автор, назва статті, випуск, рік, сторінки – проблеми, які аналізує автор. Після конспекту статті кульковою ручкою зеленого кольору додати власний коментар прочитаного. Мінімальна кількість статей – 10. Оцінка – 11 балів. Термін виконання – 01.12.2016 р.

Для вивчення напамять і виразного декламування:

  • Євген Гребінка “Школяр Денис”;

  • Тарас Шевченко “Дивлюся, аж світає...”, “Тече вода з-під явора...”, “Садок вишневий коло хати...”, “Мені однаково, чи буду...”, “Сестрі”;

  • Леонід Глібов. Загадки та відгадки.

  • Павло Грабовський “Зійшли сніги, шумить вода...”

  • Леся Українка “Вишеньки”

  • Володимир Cамійленко “Школяр і різки”

  • Олександр Олесь “Ялинка”

  • Уляна Кравченко “Щаслив, хто рідну матір має...”

  • Павло Тичина “Гаї шумлять”

  • Максим Рильський “Щодня в подвіря наше заліта...”, “Шпаки”, “Мова”

  • Наталя Забіла “Корінці та вершечки”

  • Валентин Бичко “Ти думаєш, деревам не болить?”, “Два півники”, “Дві сороки”.

  • Дмитро Білоус “Пригода в саду”, “Це ж як вірші”

  • Василь Симоненко “Виростеш ти, сину”, “Лебеді материнства”, одна з байок.

  • Дмитро Павличко “Де найкраще місце на землі”, “Птиця”

  • Ліна Костенко “Білочка восени”, “Перекинуті шпаківні”

  • Іван Драч “В товаристві джмеля”, “Болять майбутнім, школо, твої груди...”


ПЕРЕЛІК ПИТАНЬ ДО ПРАКТИЧНИХ ЗАНЯТЬ 16/17 н. р.
І семестр (16 год., 8 пр., залік)
Заняття 1. Український фольклор для дітей

1) Визначення теоретичних понять: фольклор та його жанри (пісня, прислівя, приказка, загадка, казка, анекдот, скоромовка, легенда, переказ, притча, літопис, лірика, байка). 2) Жанровий аналіз фольклорних творів (за хрестоматією. – К.,1992. – С.6-34).

2)Теоретичні поняття: автор, тема, ідея, проблема, проблематика твору, композиція, елементи композиції, сюжет, фабула, персонаж, герой…
Заняття 2. Література Київської Русі

1) Виразне читання, інсценізація, методичне опрацювання української народної казки (на вибір).

2) Оглядовий аналіз творів української літератури ХІ-ХVІІІ ст., які увійшли до дитячого читання (“Повість Минулих літ”, Лазар Баранович “Про сонце”, “Усім весна бува красна”, “Один багатий, на другому лати”, Климентій Зиновій “Про зайців”, “Про женців”, Самійло Величко “Літопис” (уривок), Григорій Сковорода “Гей, поля, поля зелені”, “Годинникові колеса”, “Дві курки”).
Заняття 3. Нова українська література для дітей (ХІХ – початок ХХ ст.).

1) Орієнтуючись на схему лекційного матеріалу, використати додаткову літературу і опрацювати творчі біографії письменників, чиї твори презентують нову українську літературу для дітей (ХІХ – початок ХХ ст.).

2) Прочитати, зробити жанрово-композиційний аналіз трьох прозових творів (на вибір), вміти переказувати. 2) Підготуватися до виразного (в т.ч. рольового) читання із коментуванням таких творів: Марко Вовчок “Два сини”; Іван Франко. Казки із збірки “Коли ще звірі говорили”; Борис Грінченко “Украла”, “Олеся”; Олена Пчілка “Журавель та Чапля”, “Збентежена вечеря”; Михайло Коцюбинський “Ялинка”; Леся Українка “Казка про Оха-чудотворця”, “Біда навчить”; Володимир Винниченко “Федько-халамидник”, “Бабусин подарунок”.
Заняття 4. Новітня українська література для дітей (І половина ХХ ст.)

1)Користуючись лекційним матеріалом і запропонованою додатковою літературою, опрацювати творчі біографії письменників І половини ХХ століття. Проаналізувати їх внесок у розвиток дитячої літератури.

2) Прочитати, зробити жанрово-композиційний аналіз, відпрацювати навики усного переказу таких творів: Степан Васильченко “Свекор”; Остап Вишня “Перший диктант”; Олесь Донченко “Скрипка”; Оксана Іваненко “Вербова гілка”.
Заняття 5. Новітня українська література для дітей (І половина ХХ ст.)

1)Користуючись лекційним матеріалом і запропонованою додатковою літературою, опрацювати творчі біографії письменників І половини ХХ століття. Проаналізувати їх внесок у розвиток дитячої літератури.

2)Підготуватися до виразного читання із літературно-методичним коментуванням таких творів: Степан Васильченко “Крилаті слова”; Павло Тичина “Дударик”; Максим Рильський “Хлопчик”»; Наталя Забіла “Троянові діти”; Микола Трублаїні “Пустуни на пароплаві”.

Заняття 6. Новітня українська література для дітей (ІІ половина ХХ ст.)

1) За матеріалом лекцій та додатковою літературою опрацювати творчі біографії письменників ІІ половини ХХ століття.

2) Прочитати, зробити жанрово-композиційний аналіз, відпрацювати навики усного переказу творів: Михайло Стельмах “Гуси-лебеді летять...” або “Щедрий вечір”; Всеволод Нестайко “Тореадори з Васюківки”; Віктор Близнець “Страх”. 2) Підготуватися до виразного читання із літературно-методичним коментуванням таких творів: Василь Сухомлинський. Оповідання. Казки; Василь Симоненко. Казки. Байки. Микола Вінграновський “Літньої ночі”
Заняття 7. Сучасна українська дитяча література. Література діаспори для дітей.

Література рідного краю для дітей (творчість Андрія Чайковського, Ігора Калинця, Івана Филипчака, Дмитра Бандрівського, Юрія Шкрумеляка, Ніни Бічуї). 2) Письменники української діаспори для дітей (творчість Віри Вовк, Лесі Храпливої, Антона Лотоцького, Ірини Дибко).


Заняття 8. ДУЖЕ сучасна українська дитяча література. Підсумок. Модуль 1.

1) Твори для дітей і про дітей початку ІІІ тисячоліття: українська дитяча література 2000-2015 рр.

2) Періодика для дітей.

3) Підручники для читання у початковій школі.

4) Довідкова література для дітей.

(принести зразки, проаналізувати журнали, книги, довідкову літературу для дітей, поділитися власним досвідом читання)



ІІ семестр (32 год., 16 пр., іспит)
Заняття 1. Світова дитяча література. Перекладна дитяча книга ХVІІІ ст.

1) Орієнтуючись на лекційний матеріал, використовуючи додаткову літературу, опрацювати творчі біографії письменників, які презентують перекладну дитячу книгу ХVІІІ ст.

2) Пояснити, в чому полягають особливості сприйняття світової літератури ХVІІІ ст., які форми адаптації художнього матеріалу найбільш придатні у практичному вимірі.

3) Виразне читання (в т.ч. рольове) фрагментів творів.

4) Інсценізація казок Шарля Перро (робота в групах).
Заняття 2. Перекладна дитяча книга І половини ХІХ ст.

1) Проаналізувати проблему “Світова дитяча література І половини ХІХ ст. для дітей” (тенденції, особливості, персоналії).

2) Жанрово-композиційний аналіз таких творів: Натаніель Готорн “Мідас і Золотий Дотик”; “Чарівна лампа Алладіна”; “Синдбад-мореплавець”; Рудольф Еріх Распе “Пригоди барона Мюнхгаузена”; Ернест Гофман “Лускунчик”, “Крихітка Цахес”;
Заняття 3. Перекладна дитяча книга І половини ХІХ ст.

1) Жанрово-композиційний аналіз таких творів: Вільгельм Гауф “Холодне серце”; Ганс Крістіан Андерсен “Снігова королева”; Вальтер Скотт “Айвенго”; Едгар По. Новела (за вибором)

2)Виразне читання із літературно-методичним коментуванням та елементами інсценування таких творів: “Тисяча і одна ніч” (окремі казки); Брати Грімм. Казки; Вільгельм Гауф “Маленький Мук”; Ганс Крістіан Андерсен. Казки (за вибором).
Заняття 4. Перекладна дитяча книга ІІ половини ХІХ ст.

1) Проаналізувати розвиток дитячої літератури в ІІ половині ХІХ ст.

2) Видатні представники світової дитячої літератури та їхні твори.

3) Проблематика, художні особливості, образи окремих творів для дитячого читання.

4) Аспекти адаптації художнього матеріалу.

1) Зробити цілісний аналіз одного із збірників казок.

2) Виразне читання із коментуванням творів: Чарлз Діккенс “Різдвяна пісня в прозі”; Віктор Гюго “Козетта”; Жуль Верн. Один із романів.
Заняття 5. Світова дитяча література І половини ХХ ст.

1) Специфіка становлення та розвитку дитячої книги кінця ХІХ – поч. ХХ століття.

2) Життєвий шлях і творчість письменників кінця ХІХ – поч. ХХ століття .

3) Виразне читання, переказування із коментуванням таких творів: Герберт Веллс “Чарівна крамниця”; Карло Колоді “Пригоди Піноккіо”;


Заняття 6. Світова дитяча література І половини ХХ ст.

1) Життєвий шлях і творчість письменників кінця ХІХ – поч. ХХ століття.

3) Виразне читання, переказування із коментуванням таких творів: Сельма Лагерлеф “Чарівна подорож Нільса Гольгерсона з дикими гусьми”; Льюїс Керрол “Аліса в країні чудес”, “Аліса в Задзеркаллі”;
Заняття 7. Світова дитяча література І половини ХХ ст.

1) Життєвий шлях і творчість письменників кінця ХІХ – поч. ХХ століття.

3) Виразне читання, переказування із коментуванням таких творів:

Оскар Вайльд “Зоряний хлопчик”; Ернест Сетон-Томпсон “Лобо”; Корній Чуковський “Лікар Айболить”; Анатолій Волков “Чарівник Смарагдового міста”; Джоель Харріс. Казки про Братика Кролика і Братика Лиса;


Заняття 8. Світова дитяча література І половини ХХ ст.

1) Життєвий шлях і творчість письменників кінця ХІХ – поч. ХХ століття.

3) Виразне читання, переказування із коментуванням таких творів:

Джеймс Кервуд “Казан”; Еріх Кестнер “Еміль і детективи”.

3) Читання, переказування та інсценування казок: “Троє поросят”, “Троє ведмедів”.
Заняття 9. Світова дитяча література ІІ половини ХХ ст.

1) За матеріалом лекції та запропонованою додатковою літературою опрацювати творчі біографії письменників ІІ половини ХХ ст.

2) Зробити жанрово-композиційний і методичний аналіз таких творів: Джанні Родарі “Планета Новорічних ялинок”; Антуан де Сент-Екзюпері “Маленький принц”;
Заняття 10. Світова дитяча література ІІ половини ХХ ст.

1) За матеріалом лекції та запропонованою додатковою літературою опрацювати творчі біографії письменників ІІ половини ХХ ст.

2) Зробити жанрово-композиційний і методичний аналіз таких творів: Алан Александр Мілн “Вінні-Пух і всі-всі-всі”; Астрід Ліндгрен “Малюк і Карлсон”;
Заняття 11. Світова дитяча література ІІ половини ХХ ст.

1) За матеріалом лекції та запропонованою додатковою літературою опрацювати творчі біографії письменників ІІ половини ХХ ст.

2) Зробити жанрово-композиційний і методичний аналіз таких творів:

Памела Ліндон Треверс “Мері Поппінс”; Юстейн Гордер “Світ Софії”.

3)Виразне читання, переказування із коментуванням таких творів: Карел Чапек “Казки”;

Юстейн Гордер “У дзеркалі, у загадці”.


Заняття 12. Сучасна світова дитяча література.

1) Творчі біографії письменників сучасної світової дитячої літератури.

2) Цілісний аналіз літературних творів:

Джоан К. Роллінг. Серія книг про Гаррі Поттера. Проблеми інтерпретації, сприйняття і критики. Роальд Дал «Чарлі і шоколадна фабрика»; Туве Янсон «Комета прилітає», «Капелюх чарівника», «Зима-чарівниця»;



Заняття 13. Сучасна світова дитяча література.

1) Творчі біографії письменників сучасної світової дитячої літератури.

2) Цілісний аналіз літературних творів:

Пауль Маар «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу»; Астрід Анна Емілія Ліндґрен «Брати Лев’яче серце», «Міо, мій Міо»;



Заняття 14. Сучасна світова дитяча література.

1) Творчі біографії письменників сучасної світової дитячої літератури.

2) Цілісний аналіз літературних творів:

Крістіне Нестлінґер «Конрад, або Дитина з бляшанки»; Річард Бах «Чайка Джонатан Лівінгстон»;



Заняття 15. Сучасна світова дитяча література.

1) Творчі біографії письменників сучасної світової дитячої літератури.

2) Цілісний аналіз літературних творів:

Марина Аромштам «Коли відпочивають янголи»; Ерік Вольф Сігел «Історія одного кохання»;



Заняття 16. Сучасна світова дитяча література. Підсумок. Модуль 2.

1) Творчі біографії письменників сучасної світової дитячої літератури.

2) Цілісний аналіз літературних творів:

Анна Гавальда «З5 кіло надії».


2016-2017 н.р.
ДИТЯЧА ЛІТЕРАТУРА. ПИТАННЯ ТА ЗАВДАННЯ ДО ІСПИТУ


Іспитовий білет складається із трьох питань:

  1. оглядово-проблемне питання про специфіку розвитку дитячої літератури певного (зазначеного) історичного періоду та літератури (української чи світової): історико-культурний контекст, автори, твори, тематика і проблематика, значення для становлення дитячої літератури та формування свідомості читача.

  2. проблемне питання зі списку.

  3. виразне декламування одного вірша напам’ять (за власним вибором зі списку з 5–7 віршів; список має бути складений самостійно і поданий під час іспиту).


Частина 1 (перше питання):

  1. Особливості української дитячої літератури І половини ХІХ ст.

  2. Особливості української дитячої літератури ІІ половини ХІХ ст.

  3. Особливості української дитячої літератури І половини ХХ ст.

  4. Особливості української дитячої літератури ІІ половини ХХ ст.

  5. Особливості світової дитячої літератури ХVІІІ ст.

  6. Особливості світової дитячої літератури І половини ХІХ ст.

  7. Особливості світової дитячої літератури ІІ половини ХІХ ст.

  8. Особливості світової дитячої літератури І половини ХХ ст.

  9. Особливості світової дитячої літератури періоду міжвоєння.

  10. Особливості світової дитячої літератури ІІ половини ХХ ст.

  11. Особливості світової дитячої літератури початку ХХІ ст.


Частина 2 (друге питання):



  1. «Які щасливі очі у казок…» (Ліна Костенко): казка як засіб впливу на формування характеру дитини (на матеріалі трьох українських народних казок)

  2. Вибрати собі…/себе…: проблематика дитячого вибору у текстах дитячої літератури (Б.Грінченко «Олеся»; А.Чайковський «За сестрою»; М. Коцюбинський «Ялинка»)

  3. Між двома світами: співіснування світу дитини і світу дорослих у творах дитячої літератури (В.Винниченко «Бабусин подарунок»; С. Васильченко «Свекор»; Остап Вишня «Перший диктант»)

  4. Бути не тут: дитячі страхи як спроба втекти з реального світу (В. Близнець «Страх»; М. Вінграновський «Літньої ночі»)

  5. Шукати красу в собі : проблема сприйняття світом таланту дитини (О. Донченко «Скрипка»; П. Тичина «Дударик»; М. Рильський «Хлопчик» )

  6. Між тихонею і розбишакою: серйозність несерйозних дитячих витівок у творах дитячої літератури (Б.Грінченко «Украла»; В.Винниченко «Федько-халамидник»; В. Нестайко «Тореадори з Васюківки»)

  7. … на першому місці: найважливіше почуття, яке має плекати твір дитячої літератури (Марко Вовчок «Два сини»; О. Іваненко «Вербова гілка»; М. Трублаїні «Пустуни на пароплаві»)

  8. «Виростеш ти, сину, вирушиш в дорогу…» (В. Симоненко): чого має навчитися дитина, щоби стати Людиною? (М. Стельмах «Гуси-лебеді летять…»; по 2 твори (казки, байки, оповідання) В. Сухомлинського і В. Симоненка)

  9. Побачити світ і знайти себе: символіка подорожі у творі для дитячого читання (Дж. Свіфт «Мандри Гуллівера»; «Синдбад-мореплавець»; С.Лагерлеф «Чарівна подорож Нільса Гольгерсона з дикими гусьми»)

  10. Бути іншим : дивовижні перетворення, що змінюють долі казкових героїв (на прикладі казок Ш. Перро, Г.К. Андерсена, братів Грімм)

  11. Холодне чи тепле серце: що треба зробити героєві, щоб стати добрим ? (або – що заважає героєві бути добрим? ) (Н.Готорн «Мідас і Золотий Дотик»; В.Гауф «Холодне серце», Ч.Діккенс «Різдвяна пісня в прозі»;)

  12. Бачити серцем: як відчувати добро і уникати зла? (Е.Гофман «Крихітка Цахес», «Лускунчик»; О.Вайлд «Зоряний хлопчик»)

  13. Про що б розповіли тварини, якби вміли говорити? (Е.Сетон Томпсон «Лобо»; Дж.Харріс «Казки про Братика Кролика і Братика Лиса», казка «Троє поросят», казка «Троє ведмедів»)

  14. Смак шоколаду і пригод: чого бракує дитині в буденному світі дорослих? (Г.Веллс «Чарівна крамниця»; Р.Дал «Чарлі і шоколадна фабрика»; П.Маар «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу»)

  15. Потрапити в Диво: дитяча фантазія проти дорослої реальності (Л.Керолл «Аліса в країні чудес» і «Аліса в Задзеркаллі»; А.Волков «Чарівник Смарагдового міста»; Т.Янсон «Капелюх чарівника»)

  16. Так, щоб мені повірили…: поєднання кумедних вигадок і серйозних вчинків у творах для дитячого читання (Р.Е.Распе «Пригоди барона Мюнхгаузена»; К.Коллоді «Пригоди Піноккіо»; Ю.Гордер «У дзеркалі, у загадці»)

  17. Шукаючи свою Країну / Планету: проблема самотності і дружби у дитячій літературі (А.де Сент-Екзюпері «Маленький принц»; Дж.Родарі «Планета Новорічних ялинок»; А.Ліндгрен «Брати Лев’яче серце»)

  18. Коли ти не один: цінність дружби і любові у дитячій літературі (А.Ліндгрен «Малюк і Карлсон»; А.А.Мілн «Вінні-Пух і всі-всі-всі»; Е.В.Сігал «Історія одного кохання»)

  19. Ідеальне виховання = ідеальна дитина: проблема культури/мистецтва/магії виховання у дитячій літературі (П.Л.Треверс «Мері Поппінс»; К.Нестлінгер «Конрад, або Дитина з бляшанки»; Дж.К.Роллінг «Гаррі Поттер…»)

  20. Для чого ростуть крила?: до чого повинні спонукати маленьких читачів твори дитячої літератури? (Р.Бах «Чайка Джонатан Лівінгстон»; М.Аромштам «Коли відпочивають янголи»; А.Гавальда «35 кіло надії»)


2016-2017 н.р.
ДИТЯЧА ЛІТЕРАТУРА З МЕТОДИКОЮ НАВЧАННЯ.

ПИТАННЯ ТА ЗАВДАННЯ ДО ІСПИТУ


Іспитовий білет складається із трьох питань:

  1. оглядово-проблемне питання про специфіку розвитку дитячої літератури певного (зазначеного) історичного періоду та літератури (української чи світової): історико-культурний контекст, автори, твори, тематика і проблематика, значення для становлення дитячої літератури та формування свідомості читача.

  2. проблемне питання зі списку.

  3. виразне декламування одного вірша напам’ять (за власним вибором зі списку з 5–7 віршів; список має бути складений самостійно і поданий під час іспиту).


Частина 1 (перше питання):

  1. Особливості української дитячої літератури І половини ХІХ ст. Форми та прийоми організації літературного читання відповідно до навчальної програми курсу «Літературне читання» (за вибором).

  2. Особливості української дитячої літератури ІІ половини ХІХ ст. Форми та прийоми організації літературного читання відповідно до навчальної програми курсу «Літературне читання» (за вибором).

  3. Особливості української дитячої літератури І половини ХХ ст. Форми та прийоми організації літературного читання відповідно до навчальної програми курсу «Літературне читання» (за вибором).

  4. Особливості української дитячої літератури ІІ половини ХХ ст. Форми та прийоми організації літературного читання відповідно до навчальної програми курсу «Літературне читання» (за вибором).

  5. Особливості світової дитячої літератури ХVІІІ ст. Форми та прийоми організації літературного читання відповідно до навчальної програми курсу «Літературне читання» (за вибором).

  6. Особливості світової дитячої літератури І половини ХІХ ст. Форми та прийоми організації літературного читання відповідно до навчальної програми курсу «Літературне читання» (за вибором).

  7. Особливості світової дитячої літератури ІІ половини ХІХ ст. Форми та прийоми організації літературного читання відповідно до навчальної програми курсу «Літературне читання» (за вибором).

  8. Особливості світової дитячої літератури І половини ХХ ст. Форми та прийоми організації літературного читання відповідно до навчальної програми курсу «Літературне читання» (за вибором).

  9. Особливості світової дитячої літератури періоду міжвоєння. Форми та прийоми організації літературного читання відповідно до навчальної програми курсу «Літературне читання» (за вибором).

  10. Особливості світової дитячої літератури ІІ половини ХХ ст. Форми та прийоми організації літературного читання відповідно до навчальної програми курсу «Літературне читання» (за вибором).

  11. Особливості світової дитячої літератури початку ХХІ ст. Форми та прийоми організації літературного читання відповідно до навчальної програми курсу «Літературне читання» (за вибором).


Частина 2 (друге питання):



  1. «Які щасливі очі у казок…» (Ліна Костенко): казка як засіб впливу на формування характеру дитини (на матеріалі трьох українських народних казок)

  2. Вибрати собі…/себе…: проблематика дитячого вибору у текстах дитячої літератури (Б.Грінченко «Олеся»; А.Чайковський «За сестрою»; М. Коцюбинський «Ялинка»)

  3. Між двома світами: співіснування світу дитини і світу дорослих у творах дитячої літератури (В.Винниченко «Бабусин подарунок»; С. Васильченко «Свекор»; Остап Вишня «Перший диктант»)

  4. Бути не тут: дитячі страхи як спроба втекти з реального світу (В. Близнець «Страх»; М. Вінграновський «Літньої ночі»)

  5. Шукати красу в собі : проблема сприйняття світом таланту дитини (О. Донченко «Скрипка»; П. Тичина «Дударик»; М. Рильський «Хлопчик» )

  6. Між тихонею і розбишакою: серйозність несерйозних дитячих витівок у творах дитячої літератури (Б.Грінченко «Украла»; В.Винниченко «Федько-халамидник»; В. Нестайко «Тореадори з Васюківки»)

  7. … на першому місці: найважливіше почуття, яке має плекати твір дитячої літератури (Марко Вовчок «Два сини»; О. Іваненко «Вербова гілка»; М. Трублаїні «Пустуни на пароплаві»)

  8. «Виростеш ти, сину, вирушиш в дорогу…» (В. Симоненко): чого має навчитися дитина, щоби стати Людиною? (М. Стельмах «Гуси-лебеді летять…»; по 2 твори (казки, байки, оповідання) В. Сухомлинського і В. Симоненка)

  9. Побачити світ і знайти себе: символіка подорожі у творі для дитячого читання (Дж. Свіфт «Мандри Гуллівера»; «Синдбад-мореплавець»; С.Лагерлеф «Чарівна подорож Нільса Гольгерсона з дикими гусьми»)

  10. Бути іншим : дивовижні перетворення, що змінюють долі казкових героїв (на прикладі казок Ш. Перро, Г.К. Андерсена, братів Грімм)

  11. Холодне чи тепле серце: що треба зробити героєві, щоб стати добрим ? (або – що заважає героєві бути добрим? ) (Н.Готорн «Мідас і Золотий Дотик»; В.Гауф «Холодне серце», Ч.Діккенс «Різдвяна пісня в прозі»;)

  12. Бачити серцем: як відчувати добро і уникати зла? (Е.Гофман «Крихітка Цахес», «Лускунчик»; О.Вайлд «Зоряний хлопчик»)

  13. Про що б розповіли тварини, якби вміли говорити? (Е.Сетон Томпсон «Лобо»; Дж.Харріс «Казки про Братика Кролика і Братика Лиса», казка «Троє поросят», казка «Троє ведмедів»)

  14. Смак шоколаду і пригод: чого бракує дитині в буденному світі дорослих? (Г.Веллс «Чарівна крамниця»; Р.Дал «Чарлі і шоколадна фабрика»; П.Маар «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу»)

  15. Потрапити в Диво: дитяча фантазія проти дорослої реальності (Л.Керолл «Аліса в країні чудес» і «Аліса в Задзеркаллі»; А.Волков «Чарівник Смарагдового міста»; Т.Янсон «Капелюх чарівника»)

  16. Так, щоб мені повірили…: поєднання кумедних вигадок і серйозних вчинків у творах для дитячого читання (Р.Е.Распе «Пригоди барона Мюнхгаузена»; К.Коллоді «Пригоди Піноккіо»; Ю.Гордер «У дзеркалі, у загадці»)

  17. Шукаючи свою Країну / Планету: проблема самотності і дружби у дитячій літературі (А.де Сент-Екзюпері «Маленький принц»; Дж.Родарі «Планета Новорічних ялинок»; А.Ліндгрен «Брати Лев’яче серце»)

  18. Коли ти не один: цінність дружби і любові у дитячій літературі (А.Ліндгрен «Малюк і Карлсон»; А.А.Мілн «Вінні-Пух і всі-всі-всі»; Е.В.Сігал «Історія одного кохання»)

  19. Ідеальне виховання = ідеальна дитина: проблема культури/мистецтва/магії виховання у дитячій літературі (П.Л.Треверс «Мері Поппінс»; К.Нестлінгер «Конрад, або Дитина з бляшанки»; Дж.К.Роллінг «Гаррі Поттер…»)

  20. Для чого ростуть крила?: до чого повинні спонукати маленьких читачів твори дитячої літератури? (Р.Бах «Чайка Джонатан Лівінгстон»; М.Аромштам «Коли відпочивають янголи»; А.Гавальда «35 кіло надії»)


ПЕРЕЛІК РЕКОМЕНДОВАНИХ ПІДРУЧНИКІВ, МЕТОДИЧНИХ ТА ДИДАКТИЧНИХ МАТЕРІАЛІВ
Підручники:

  1. Антологія української літератури для дітей: В 3 т. – К.:Веселка,1984.

  2. Білецький Д. М., Гурвич Ф.Х. Дитяча література. Посібник для студентів педучилищ. – К.: Рад. школа, 1967.

  3. Брандис Е.П. От Эзопа до Дж.Родари. Очерки. – М.,1980.

  4. Кіліченко Л. М. Українська дитяча література: Навчальний посібник. – К.:Вища школа, 1988.

  5. Література. Діти. Час. – К.: Веселка [1976–1990]: щорічник.

  6. Мацевко-Бекерська Л.В. Дитяча література та практикум виразного читання: Навчально-методичний посібник. – Львів, Видавничий центр Львівського національного університету імені Івана Франка, 2005.

  7. Мацевко-Бекерська Л.В. Дитяча література та практикум виразного читання: Методичні рекомендації до практичних та семінарських занять. – Львів, Видавничий центр Львівського національного університету імені Івана Франка, 2005.

  8. Мацевко-Бекерська Л.В. Урок читання у початковій школі: Навчально-методичний посібник. – Львів, 2004.

  9. Ревуцький Д. Живе слово: Теорія виразного читання для школи: Перевидання. – Львів,2001.

  10. Українська дитяча література. Хрестоматія: У 2 ч.: Навчальний посібник // Упор. І.А.Луценко, А.М.Подолинний, Б Й.Чайковський. – К.: Вища школа, 1992.

  11. Язовицкий Е.В. Выразительное чтение как средство эстетического воспитания. – Л.,1963.

Додаткова література:

  1. Історія української літератури: у 8 т.- К.: Наук. думка, 1967.

  2. Історія української літератури: у 2 т.- К.: Наук. думка, 1987-1988.

  3. Теорія літератури / За наук. ред. О.Галича.- К.: Либідь, 2001.

  4. Літературознавчий словник-довідник.- К.: Академія, 1997.

  5. Венгеров Л.М. Зарубіжна література. 1871-1970. Загальні питання.- К.: Вища школа, 1971.

  6. Журавская И. История зарубежной литературы ( Краткий курс) / Под общ. ред. А.И. Белецкого.- К.: Рад. школа, 1951.

  7. Зарубежная детская литература / Стеклова Ф.И., Брауде Л.Ю., Чернявская И.С. и др.- М.: Просвещение, 1982.

  8. История зарубежной литературы ХVIII века.- М.: Высш. школа, 1967.

  9. История зарубежной литературы ХІХ века.- .- М.: Высш. школа, 1982.

  10. История зарубежной литературы конца ХІХ- начала ХХ века. Курс лекцій.- М.: Просвещение, 1970.

  11. История зарубежной литературы ХХ века.- М.: Учпедгиз,1963.


Інформаційні ресурси:

  1. Бібліотека світової літератури – оригінали та переклади (Library of the world literature – original texts and translations): http://ae-lib.narod.ru.

  2. Державна бібліотека України для юнацтва: http://www.4uth.gov.ua/

  3. Національна бібліотека України для дітей: www.chl.kiev.ua/.

  4. Національна парламентська бібліотека України: http://www.nplu.org/ 

  5. Львівська обласна бібліотека для дітей : http://kazkar.at.ua/lodb.org.ua/

  6. Електронна бібліотека української літератури (зарубіжна література): http://ukrlib.com.

  7. Бібліотека українського центру: http://ukrcenter.com.

  8. Дитячий сайт «Казкар»: http://kazkar.at.ua/


Каталог: wp-content -> uploads -> 2017
2017 -> Українська музична література
2017 -> Українська музична література
2017 -> Програма вступних випробувань з англійської мови для навчання за освітньо-кваліфікаційною програмою
2017 -> Конспект лекцій з дисципліни „Історія театру України для студентів 3 курсу спеціальності 02020101 «Театральне мистецтво» спеціальності «Актор драматичного театру»
2017 -> Галузь знань 101 Педагогічна освіта Спеціальність 010101 Дошкільна освіта І семестр – 32 год. (іспит) дитяча література з методикою навчання теми І плани лекцій (середа, пара
2017 -> Програма фахового вступного випробування для вступників на навчання за окр
2017 -> №1 Ф. Стендаль (1783-1842). “ Червоне і чорне ”


Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Методичні рекомендації для студентів 1 курсу спеціальностей 012 «Дошкільна освіта» iconМетодичні рекомендації до виконання модульної роботи з курсу «культурологія» для студентів усіх спеціальностей

Методичні рекомендації для студентів 1 курсу спеціальностей 012 «Дошкільна освіта» iconМетодичні рекомендації та практичні завдання для студентів гуманітарних та економічних спеціальностей
Основи риторики: Методичні рекомендації І практичні завдання для студентів гуманітарних та економічних спеціальностей / Укл.: Куньч...
Методичні рекомендації для студентів 1 курсу спеціальностей 012 «Дошкільна освіта» iconМетодичні рекомендації до самостійної роботи студентів, тематику контрольних робіт для студентів заочної форми навчання, рекомендовану літературу
Текст]: методичні рекомендації для студентів спеціальностей 030505 „Управління персоналом та економіка праці", 030601 „Менеджмент...
Методичні рекомендації для студентів 1 курсу спеціальностей 012 «Дошкільна освіта» iconМетодичні рекомендації та завдання для практичних занять з дисципліни "Англійська розмовна мова" для студентів всіх спеціальностей
Методичні рекомендації та завдання для практичних занять з дисципліни “Англійська розмовна мова” для студентів всіх спеціальностей...
Методичні рекомендації для студентів 1 курсу спеціальностей 012 «Дошкільна освіта» iconМетодичні рекомендації з курсу «Релігієзнавство» для студентів заочної форми навчання
Методичні рекомендації з курсу «Релігієзнавство» (для студентів заочної форми навчання) /Укладачі: Бондаренко О. В., Бондаревич І....
Методичні рекомендації для студентів 1 курсу спеціальностей 012 «Дошкільна освіта» iconМетодичні рекомендації до вивчення курсу «Cучасна українська публіцистика»
Методичні рекомендації до вивчення курсу «Сучасна українська публіцистика» для студентів ІV курсу денної та заочної форм навчання...
Методичні рекомендації для студентів 1 курсу спеціальностей 012 «Дошкільна освіта» iconМетодичні рекомендації з курсу "Література для дітей дошкільного віку з методикою" для напряму підготовки 010101 «Дошкільна освіта»
Днз чільне місце посідає курс «Література для дітей дошкільного віку». Вона відіграє велику роль у вихованні багатої, національно...
Методичні рекомендації для студентів 1 курсу спеціальностей 012 «Дошкільна освіта» iconМета курсу – формування професійної компетентності, забезпечення фахової підготовки майбутніх педагогів до здійснення професійно-мовленнєвої діяльності в умовах навчання дітей другої української мови. Завдання курсу
Програма для студентів 3 курсу спеціальності 010101 дошкільна освіта з навчальної дисципліни: Методика навчання української мови...
Методичні рекомендації для студентів 1 курсу спеціальностей 012 «Дошкільна освіта» iconМетодичні рекомендації з елективного курсу «косметології» для студентів / магістрів вищих навчальних закладів львів 2017
Методичні рекомендації підготовлені згідно вимог, які передбачені типовими навчальними програмами для студентів медичних І стоматологічних...
Методичні рекомендації для студентів 1 курсу спеціальностей 012 «Дошкільна освіта» iconМетодичні рекомендації до вивчення курсу сучасної української літератури.
Методичні рекомендації до вивчення курсу сучасної української літератури. (для студентів спеціальності «Мова І література (англійська)»)...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка