Методичні рекомендації для студентів училищ культури Київ 2006 Укладач: Шапко Л.І. зав практикою, викладач окз «Лозівське училище культури І мистецтв»



Сторінка1/3
Дата конвертації29.01.2018
Розмір0.73 Mb.
ТипМетодичні рекомендації
  1   2   3


Міністерство культури і туризму України

Державний методичний центр

навчальних закладів культури і мистецтв України


РОБОТА НАД СЦЕНАРІЄМ КЛУБНОГО ЗАХОДУ
Методичні рекомендації

для студентів училищ культури

Київ


2006



Укладач:

Шапко Л.І.

- зав. практикою, викладач ОКЗ «Лозівське училище культури і мистецтв»

Рецензенти:

Гужва В.К.


- доцент кафедри режисури Харківської державної академії культури




Шахман О.А.


- викладач ОКЗ «Харківське училище культури»


Пояснювальна записка

Дозвілля – невід’ємна частина життя людини і суспільства. Сучасне суспільство вимагає нових форм в організації дозвілля, задоволенні інтересів, запитів різних категорій населення, що в свою чергу формує нові вимоги до організатора культурно-дозвіллєвої діяльності.

Масові свята і видовища – своєрідне театрально-концертне дійство, яке має свої соціальні і виховні джерела. Постановка масових свят і видовищ – важлива ланка в художньому вихованні народу, являє собою один із самих складних розділів режисури. І якщо в драматичному або музичному театрах в руках режисера-постановника завжди є твори світової класичної та музичної літератури, то режисер масових дозвіллєвих заходів їх не має. Тому у жанрі масових постанов для кожного заходу пишеться спеціальний сценарій, який повинен містити в собі прикмети часу, бути абсолютно сучасним і своєчасним.

Практика показує, що саме до роботи по створенню сценарію студенти відносяться з почуттям недовіри в особисті можливості. І завжди виникає питання «Як написати сценарій?».

Основна мета методичних рекомендацій – допомогти студентам в оволодінні практичними навичками по створюванню сценаріїв клубних заходів. Це і оволодіння методикою роботи над сценарієм, усвоєння прийомів і послідовності роботи, усвоєння принципу роботи з документами, літературою та уміння аналізувати матеріал, необхід­ний для створення сценарію, його оформлення.

Сценарій – літературна основа клубного заходу. Саме на сценарії базується клубна драматургія. Дійсно, яку б з конкретних форм заходу Ви б не вибрали (свято, театралізований концерт, вечір, розважальна шоу-програма та ін.), завжди в основі буде сценарій – єдина і універсальна форма клубної драматургії, яка створена на основі драми і об’єктивної необхідності самого життя. На основі сценарію режисер-постановник (як правило це одна особа) будуватиме комплексне дійство. Тож сценарій – це порядок мови ведучих, дикторських текстів концертних номерів, відео(кіно)-сюжетів, театралізованих дійств, різноманітних виражальних жанрів тощо, поєднаних темою та сюжетною лінією з описанням точної режисерської партитури – керівництва заходом по ходу дійства (зміна декорацій, музичне, шумове оформлення; рух творчих колективів на сцені та за кулісами; технічне забезпечення заходу, подача світла тощо).

Як створити гарний сценарій? Ця ж справа вимагає таланту! Не випадково навіть у професійному літературному середовищі драматургів значно менше, ніж поетів і прозаїків. Від кожного організатора дозвілля не вимагається обов’язково писати добротні сценарії, для цього є науково-методичні центри, авторські об’єднання. Але ж життя і навчальна програма предмету ставить таку задачу.

Так як же написати сценарій? Не будемо поспішати. Розберемося зі сценарієм. Уявіть собі багатоповерховий будиночок.



Уявили? Він має чотири поверхи, гарнесенькі віконця, фундамент, а на даху димохід. Біля будиночку ростуть квіти, легенька хмаринка не заважає сонечку яскраво світити. Так само, як будиночок складається з фундаменту, поверхів, даху, віконець, так само і сценарій має свої складові частини. Таким чином познайомимося з поняттями. Сценарій складається із блоків (поверхи). Їх може бути стільки, скільки аспектів має автор: і 5, і 6, і 7. (Аспект – це динамічний рух думок автора, 1ого задум).








Епізоди









Блок











Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3

Схожі:

Методичні рекомендації для студентів училищ культури Київ 2006 Укладач: Шапко Л.І. зав практикою, викладач окз «Лозівське училище культури І мистецтв» iconМетодичні рекомендації для вищих навчальних закладів культури І мистецтв І -іі рівнів акредитації Спеціальність «Декоративно-прикладне мистецтво»
Парамєєва О. А. – викладач вищої категорії окз «Лозівське училище культури І мистецтв»
Методичні рекомендації для студентів училищ культури Київ 2006 Укладач: Шапко Л.І. зав практикою, викладач окз «Лозівське училище культури І мистецтв» iconМетодичні рекомендації для вищих навчальних закладів культури І мистецтв І-ІІ рівнів акредитації
Виробнича практика є невід’ємною складовою частиною процесу підготовки молодших спеціалістів у галузі культури спеціалізації „Народна...
Методичні рекомендації для студентів училищ культури Київ 2006 Укладач: Шапко Л.І. зав практикою, викладач окз «Лозівське училище культури І мистецтв» iconМіністерство культури України Сумська обласна державна адміністрація Сумська обласна рада Управління культури І туризму Сумської обласної державної адміністрації Сумське вище училище мистецтв І культури ім. Д. С. Бортнянського
України Леоніда Костянтиновича Власенка, який більшу частину свого життя віддав натхненній роботі зі студентською молоддю, 0 років...
Методичні рекомендації для студентів училищ культури Київ 2006 Укладач: Шапко Л.І. зав практикою, викладач окз «Лозівське училище культури І мистецтв» iconМетодичні рекомендації до практичних занять з курсу «Історія української культури»
Методичні рекомендації до практичних занять з курсу «Історія української культури» для студентів всіх бакалаврських напрямків
Методичні рекомендації для студентів училищ культури Київ 2006 Укладач: Шапко Л.І. зав практикою, викладач окз «Лозівське училище культури І мистецтв» iconМетодичні вказівки, вправи та завдання для підвищення мовленнєвої культури студентів 1-го курсу спеціальності „Лікувальна справа
Методичні вказівки, вправи та завдання для підвищення мовленнєвої культури студентів 1-го курсу спеціальності „Лікувальна справа”...
Методичні рекомендації для студентів училищ культури Київ 2006 Укладач: Шапко Л.І. зав практикою, викладач окз «Лозівське училище культури І мистецтв» iconМетодичні рекомендації для вищих навчальних закладів культури І мистецтв І-ІІ рівнів акредитації Спеціальність «Народна художня творчість»
Вивчення виконавсько-стильової специфіки творів композиторів-романтиків на уроках з фортепіано
Методичні рекомендації для студентів училищ культури Київ 2006 Укладач: Шапко Л.І. зав практикою, викладач окз «Лозівське училище культури І мистецтв» iconНавчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів культури і мистецтв

Методичні рекомендації для студентів училищ культури Київ 2006 Укладач: Шапко Л.І. зав практикою, викладач окз «Лозівське училище культури І мистецтв» iconМетодичні рекомендації для студентів № теми Назви тем та анотований зміст Заліковий кредит №1
Самостійна робота студентів, її тематика, обсяг та методичні рекомендації для студентів
Методичні рекомендації для студентів училищ культури Київ 2006 Укладач: Шапко Л.І. зав практикою, викладач окз «Лозівське училище культури І мистецтв» iconМетодичні рекомендації до самостійної роботи студентів, тематику контрольних робіт для студентів заочної форми навчання, рекомендовану літературу
Текст]: методичні рекомендації для студентів спеціальностей 030505 „Управління персоналом та економіка праці", 030601 „Менеджмент...
Методичні рекомендації для студентів училищ культури Київ 2006 Укладач: Шапко Л.І. зав практикою, викладач окз «Лозівське училище культури І мистецтв» iconМетодичні вказівки до виконання самостійних завдань з курсу "Історія української культури"
Програма курсу "Історія української культури" для студентів технічних напрямів підготовки


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка