Методичні рекомендації до проведення першого уроку у 2013-2014 навчальному році



Сторінка1/9
Дата конвертації09.03.2018
Розмір2.05 Mb.
ТипМетодичні рекомендації
  1   2   3   4   5   6   7   8   9

Кожухар І.А., методист РМК

Методичні рекомендації

до проведення першого уроку

у 2013-2014 навчальному році

Відповідно до Розпорядження голови обласної державної адміністрації та голови обласної ради від 27 грудня 2012 року № 790-р/449-гр "Про підготовку та відзначення 75-ї річниці утворення Кіровоградської області" та наказу директора департаменту освіти і науки, молоді та спорту Кіровоградської обласної державної адміністрації від 21 березня 2013 року № 61 "Про затвердження плану заходів департаменту освіти і науки, молоді та спорту облдержадміністрації щодо підготовки та відзначення 75-ї річниці утворення Кіровоградської області" районний методичний кабінет відділу освіти, молоді та спорту Кіровоградської райдержадміністрації рекомендує Перший урок 2013-2014 навчального року присвятити 75-й річниці утворення Кіровоградської області.

При підготовці та проведенні Першого уроку бажано дотримуватись таких вимог:


  • добирати матеріали з історії та сьогодення області, її економічного та культурного розвитку, відомості про видатних людей – уродженців Кіровоградщини;

  • спиратися на знання, набуті на уроках, поглиблювати та розширювати їх;

  • ґрунтуватися на засадах наступності, враховувати вікові особливості, індивідуальні інтереси учнів, а матеріал органічно пов’язувати з життям села, школи, класу;

  • використовувати різноманітні традиційні і нетрадиційні форми та методи проведення першого уроку таким чином, щоб викладена інформація була цікавою, доступною, насиченою.

Основна мета уроку – формування в учнів поваги до історичних та культурних традицій Кіровоградщини, гордості за свою малу батьківщину, усвідомлення того, що історія сучасної Кіровоградщини є частиною загальноукраїнської та європейської історії.

Форми роботи, методи та методичні прийоми, що будуть використані на уроці, вчитель обирає самостійно, враховуючи вікові та індивідуальні особливості класних колективів, реалізуючи навчальні, пізнавальні та виховні завдання.

Зміст уроку повинен відповідати дидактичним принципам: науковості, доступності, послідовності. У процесі уроку доцільно застосовувати наочні та технічні засоби навчання, тексти літературних творів, залучати до проведення уроку видатних людей краю, представників інтелігенції, батьківську громадськість.
Для учнів початкової ланки перший урок має бути яскравим, захоплюючим, інформативним, цікавим, рухливим.

Становлення громадянської свідомості починає формуватися у молодшому шкільному віці, коли досвід дитини тісно пов'язаний з усім новим, яскравим. Дитина відчуває в собі любов до своєї сім'ї, школи, місця, де живе. Активне спілкування дітей з природнім і соціальним оточенням, накопичення досвіду особистісного ставлення до системи цінностей українського суспільства, незабутні враження дитинства залишаються на все життя. Вони створюють міцний ґрунт для глибоких, усвідомлених, патріотичних почуттів, які поглиблюються в міру того, як дитина росте.

Для першокласників перший урок у новому навчальному році – це перший урок в їхньому житті. Тому особливо важливо, щоб він справив на дітей сильне враження, запам’ятався як хвилююча, яскрава, неординарна подія.

Діти, які вперше переступають поріг школи, чекають від цього дня довгожданої зустрічі з першою вчителькою, бажають, щоб їх помітили та почули. Учителеві необхідно так організувати роботу, щоб діти відчули свою значимість, зрозуміли, що у школі на них чекає багато несподіваних відкриттів, захоплюючих зустрічей, цікавих вражень. Під час першого уроку варто почати знайомство зі школою, як частиною Батьківщини, вчителем та однокласниками.

Для проведення першого уроку бажано залучити учнів старших класів, батьків, заздалегідь підготувати майбутніх першокласників. При цьому першокласники мають стати активними учасниками цікавих подій, а не пасивними глядачами. За участь у святі слід кожному першокласнику вручити нагороду (сувеніри, книги). Жодна дитина не повинна залишитись поза увагою, адже враження, які отримають першокласники від першого дня перебування у школі, будуть визначати їх подальше ставлення і до школи, і до навчання у ній. Запропонуйте першокласникам створити малюнки за власним бажанням або відповідно до теми уроку, зберіть їх і збережіть протягом усього періоду навчання у школі. Ці роботи стануть чудовим подарунком майбутнім випускникам, як спогад про незабутній перший шкільний день у житті.

Перший урок має переконати учнів 2-4 класів, що найкраща земля та, де ти народився, живеш, де мешкає твоя родина, друзі. Він повинен розширювати та поглиблювати знання про Україну, Кіровоградщину, викликати почуття любові до Батьківщини, гордості за її здобутки, формувати національну свідомість, виховувати справжніх громадян-патріотів, які люблять свою країну, свою малу батьківщину, бажають примножувати її славу, боротися за щастя і незалежність.

Під час уроку доцільно використати знання учнів з рідної мови, читання, «Я і Україна»; показати чарівність і різноманітність українських краєвидів; ознайомити із внеском наших співвітчизників у розвиток світової науки і культури.

Пропонуємо орієнтовні теми Першого уроку для початкових класів


  1. Моє село – частинка моєї Батьківщини

  2. Кіровоградщина – рідна моя сторона

  3. Наш рідний край

  4. Мій чудовий край Кіровоградський, Батьківщини частка степова!

Перший урок для учнів 5-9 класів має бути підпорядкований загальній меті виховного процесу у класному колективі. Разом з тим необхідно враховувати, що 1 вересня – це святковий день, який має запам’ятатися учням.

Перший урок має виконувати декілька виховних функцій: освітню, орієнтуючу та спрямовуючу. Класний керівник повинен розширити коло знань школярів про рідне село, область, у якій вони живуть, відомих людей Кіровоградщини. Орієнтуюча функція полягає в тому, що зміст виховної години має формувати у школярів відчуття гордості за рідну землю, за видатних земляків, що призведе до створення особистісної ієрархії духовних та матеріальних цінностей. Що стосується спрямовуючої функції виховної години, то вона передбачає логічний перехід від словесних форм і методів виховання до конкретних практичних справ, які здійснюють школярі. Можна створити науково-дослідницький проект, здійснити віртуальну подорож, екскурсію. Тобто, саме спрямовуюча функція забезпечує здійснення принципів діяльнісного підходу до виховання.

Отже, рекомендуємо побудувати Перший урок 2013-2014 навчального року таким чином, щоб були реалізовані і просвітницька, і орієнтуюча, і спрямовуюча функція виховного процесу. Маємо на увазі, що ні в якому разі не можна на Святі Знань обмежитися лекцією класного керівника або літературно-музичним монтажем. Тому перш за все варто продумати форму проведення першого уроку і використати інтерактивні методи роботи із залученням школярів: конкурси, ігри, елементи вікторини тощо. Під час підготовки та проведення уроку рекомендуємо комплексно використовувати на уроці традиційні і нетрадиційні форми і методи з урахуванням вікових особливостей школярів, а також рівня розвитку та сформованості усього учнівського колективу. Тільки за умови дотримання цих вимог зміст Першого уроку може вплинути на поведінку учнів, постановку життєвих цілей та їх реалізацію.

На нашу думку, у ході підготовки та проведення Першого уроку доцільною буде активна участь батьків. Перше вересня – це свято, яке стосується не тільки школярів, а й дорослих членів кожної родини.

Орієнтовні теми Першого уроку для учнів середньої ланки


  1. Моє село – куточок України, де хочеться довічно жити…

  2. Немає кращої землі, ніж та, що зветься рідним краєм.

  3. Моя мала Батьківщина – Кіровоградщина.

  4. Моя земля – земля моїх батьків.

  5. Видатні особистості Кіровоградщини.

Головною метою Першого уроку для учнів 10-11 класів має стати виховання національної самосвідомості, любові до рідного краю, свого народу, шанобливого ставлення до його культури.

Варто враховувати, що пріоритетними рисами ціннісного ставлення до рідного краю у старшокласників мають стати відповідальність і дієвість. У цьому віці учні мають не лише ідентифікувати себе з українським народом, але й прагнути жити в Україні, в рідному місті чи селі, пов’язувати з ними свою долю, працювати на їх благо, захищати їх.

На нашу думку, важливим фактором висвітлення матеріалу має стати славне минуле Кіровоградщини, її сучасність та майбутнє. На Першому уроці можна дослідити історію рідної землі, здійснити віртуальну екскурсію по визначним пам’яткам культурної спадщини Кіровоградщини.

Також одне з першочергових місць слід відвести принципу гуманізму, який передбачає визнання того, що людина – найвища цінність на Землі, передбачає опору на особистість, яка здатна до самореалізації. Перший урок може бути присвячений видатним людям Кіровоградщини: діячам культури, мистецтва, спорту.
Орієнтовні теми Першого уроку для старшокласників


  1. Кіровоградщина – перлина скіфського степу.

  2. Кіровоградщині 75 років: минуле, сучасність, майбутнє

  3. Наші земляки – видатні люди

  4. Визначні пам’ятки культурної спадщини Кіровоградщини

Надаємо методичні розробки уроків та позакласних заходів, які можна використати у процесі підготовки до Першого уроку, присвяченого 75-й річниці утворення Кіровоградської області.



Матеріали для Першого уроку в 1-4 класах
Романенко Н.А., вчитель

початкових класів

Созонівського НВК
Тема. «Село моє Созонівка – частинка Батьківщини» (урок для 1 класу)
Мета: Виховувати любов до рідного краю, тобто села, почуття гордості за свою Вітчизну;
розвивати у дітей прагнення бути свідомими громадянами України, її патріотами.

Обладнання і матеріли: фотографії про визначні місця рідного села; картини природи села; картини України, квіти, сердечка, плакат із прислів’ями.

Хід уроку

І. Організаційний момент.
ІІ.Оголошення теми і мети уроку.

На сьогоднішньому уроці ми поговоримо про рідне село. Коли воно утворилося, звідки пішла його назва, які визначні місця, що цікавого можна розповісти про наше село. Уявимо себе екскурсоводами. До нас приїхали гості. Будемо їм розповідати про наше село так, щоб їм дуже сподобалось.

Сонце усміхається землі, людям, давайте і ми усміхнемося один одному, тому, що з доброю усмішкою краще працювати.

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

1.Вступна бесіда.

- Діти, зараз у нас осінь.

Скоро від нас полетять журавлі.

Облітав журавель сто доріг, сто земель.


Ми спитали журавля:

"Де найкращая земля?”

Журавель відповідає:

"Краще рідної немає!”

- Чому повертаються журавлі?

2.Узагальненя відповідей учнів.

Земля батьків

Рідне село

Поля

Батьківська хата



Мальовнича природа

Ліси


Історія

Люди


Українські пісні

Звичаї і обряди


Казки

Мила сторона

Розповідь вчителя вчителя про історію села Созонівка та його визначні місця.
Отже, рідна земля – це дорога серцю земля батьків і прадідів наших.
Рідний дім. Дорога батьківська хата, гостинна ласкава оселя, місце, де ти народився, вперше побачив світ, зробив свій перший крок. Рідне село Созонівка.
4. Гра "Розгадай зашифроване прислів’я” (На дошці плакат, на якому в віночках квіти зашифровані прислів’я:

а) З рідної сторони і ворона мила.

б) Рідна землі і в жмені мила.

Поясніть їх значення. Які ще прислів’я і приказки про рідний край ви знаєте:

- Рідний край – земний рай.

- Кожному мила своя сторона.

- За рідний край життя віддай.

- Всюди добре, а дома найліпше.

Читаю вірш Марійки Підгірянки "Що я люблю”, а ви подумайте і скажіть:

- Що любите ви і чи ваші думки збігаються з думками Марійки Підгірянки.

Люблю матусю, батька люблю,

Люблю хатину рідну свою,

І рідну школу, і вчителів,

Село, де вперше сонце зустрів,

Люблю в криниці блакитну глиб,

І лан, що родить для тебе хліб,

Садок, з якого грушки несу,

Горбок, де білі вівці пасу,


Бо ті горбочки, лани, ліси, -

Для мене повні добра й краси,


Бо все, що бачу навколо я, –

То люба, рідна моя земля.

Відповіді дітей.

ІV. Фізкультхвилинка.


1. Розгляд картин про природу нашого села.

2. Відповіді на запитання.

а) Як називається наше село?

б) Де воно розташоване?

в) Яка природа нашого села?

г) Які установи є в селі?

д) Що є окрасою нашого села?

ж) Що ти робиш, щоб овіє село стало ще кращим?

V. Підсумок уроку.

- Що ви зробите, щоб ваше село стало кращим?

- А що треба робити учням, щоб відчувати себе справжніми громадянами своєї Вітчизни, її патріотами?

Учні дають свої відповіді.

А зараз ми зробимо ось що: на ваших партах є вирізані сердечка. Тепер ми розмістимо ці сердечка на карті України, щоб наша Батьківщина була захищена теплом наших сердець, наче дівчина у вінку.

Цю карту ми повісимо у класі і будемо завжди пам’ятати, що ми – громадяни своєї милої України, ми її патріоти, а тому ми все робимо для того, що Вітчизна наша процвітала і куди б життя нас не закидало, ми завжди будемо пам’ятати своє рідне село.

(Всі разом)

Хоч сторони всі світу

Чотири я зійду,

Та сторони такої

Як рідна – не знайду.

На північ чи на південь

На захід, схід піду –

У рідну сторононьку

Я завжди шлях знайду.




Вітряченко Т.В., вчитель початкових класів Катеринівської ЗШ І-ІІІ ст.
Тема: Де ти живеш? (урок для 3 класу)

Мета: розкрити уявлення про рідне селище: назву селища, головну вулицю, визначні місця селища, викликати інтерес до історії рідного краю, виховувати любов до рідного селища,вміння орієнтуватися на карті області. Виховувати в учнів почуття громадянської відповідальності за долю своєї Батьківщини. Через проведення позакласного заходу формувати патріотичні почуття . вчити бути дбайливим господарем, допомагати вирішувати екологічні проблеми, загальногосподарські завдання.


Обладнання: картки, наочність, ілюстрації, презентація PowerPoint «Де я живу?», фізична карта Кіровоградської області, фізична карта України, фотовиставка письменників Кіровоградщини, виставка книг.

Тип уроку: урок-подорож.


Хід уроку


І. Організаційний момент.


Вчитель.

Дзвенить, дзвенить шкільний дзвінок,

Нас закликає до навчання.

Ми поспішаєм на урок,

І знову йдем у світ пізнання.


ІІ. Повідомлення теми уроку.


Вчитель

— Ось i промайнуло веселе, тепле лiтечко, закiнчилися канiкули. Ви, дiтки, добре вiдпочили, пiдросли, стали гарними учнями. У нас сьогоднi свято — 1вересня — «День знань».

Школа радісно зустріла вас чистенькими й затишними приміщеннями,світлими віконцями, спортивними залами і готова турбуватися про вас, відкрити секрети наук, збагатити міцними знаннями, які необхідні в житті кожної людини.

II. Створення ситуації успiху.

— Прочитайте вiрш.


Увсiх людей одна святиня,

Куди не глянь, де не спитай,

Рiднiшаїм своя пустиня,

Анiжземний в чужинi рай.

Їм красить все їхрiдний край.

Нема без коренярослини,

А нас, людей, без Батькiвщини.

М. Чернявський

— Про яку святиню говориться у вiршi? (Про Україну.)

— Як інакше можна назвати цей вiрш? (Акровірш).

— Чим цiкавi для нас акровiршi? (Коли скласти першi букви кожного рядка, утворюється слово.)

— Яке слово утворилося? (Україна.)

(звучить пісня «Хата моя рідна хата»

-Про що співається у пісні?

-Як ви розумієте слово дім?

-Що означають слова батьківська хата?
Слайд 1.


  • Гронування.

До ключового слова «Батьківщина» дібрати слова, які спадають на думку.

РІДНА МАМА СОНЦЕ

горизонтальный свиток 1

ЛЮБИТИ БАТЬКІВЩИНА

ЗЕМЛЯ
НАЙКРАЩА МІСТА СЕЛА ЛІС РІЧКА



  • Аукціон слів.


Є щось святе в словах

«Мій рідний кіровоградський край».

Для мене – це матусі пісня ніжна,

І став, і рідний сад, від цвіту білосніжний,

І той лозиновий, у тихім лузі гай.



  • Діти! Ви вже, мабуть, здогадалися, що на уроці йтиметься про наш рідний край, Кіровоградщину.

        10 січня 2014 року Кіровоградська область відзначатиме свій сімдесят п'ятий день народження.

         Саме та адміністративно-територіальна одиниця, що є центром України, і безкраї степи та густі ліси якої простягаються із заходу на схід та з півночі на південь. Той самий регіон, який має великий творчий і науковий потенціал, потужні промислові  підприємства та відомі сільськогосподарські формування. Область, яка своєю територією об'єднує більш ніж мільйонну людську спільноту, яка творила, творить і буде творити історію славетного  краю між Дніпром і Бугом.

         За роки існування області в її трудових колективах зросла величезна кількість людей, які прославили наш край – видатні трудівники промисловості й сільськогого сподарства, видатні вчені різних галузей наук, незабутні герої боротьби з фашизмом, уславлені літератори й артисти, вчителі й лікарі, велика плеяда спортсменів. Треба віддати належне – ці люди були помічені, про них написані книги, монографії, статті.

       Україна пишається іменами наших земляків – Івана Карпенка-Карого, Марка Кропивницького, Панаса Саксаганського, Марії Заньковецької, Володимира Винниченка, Василя Порика, Петра Кошового, Олексія Мазуренка, Юрія Яновського, Василя Сухомлинського, Арсенія Тарковського, Дмитра Чижевського, Олександра Гіталова, Леоніда Шліфера, космонавтів Попова та Маленченка і багатьма іншими.





Слайд 2.

Поетичні рядки.
Сонячний дім

Привітний і світлий наш сонячний дім.

Як радісно й весело жити у нім.

Тут мамина пісня і усмішка тата,

В любові й добрі тут зростають малята.

Дзвінка наша пісня до сонечка лине:

“Мій сонячний дім – це моя Україна!”

Л. Німенко

Мій рідний край

Мій край чудовий – Україна!

Тут народились ти і я.

Тут над ставком верба й калина,

Чарівна пісня солов’я.

Все найдорожче в цілім світі,

Бо тут почався наш політ.

Цвітуть волошки сині в житі,

Звідсіль ведуть дороги в світ.

І найдорожча рідна мова –

Джерельцем радісно дзвенить.

І мила пісня колискова,

Чумацький шлях кудись зорить.

Усе найкраще і єдине,

І радощі усі, й жалі…

Мій рідний краю, Україно!

Найкраще місце на землі!

Н. Красоткіна
***

Земле моя, найкраща і єдина!

Я спів твій серденьком своїм ловлю.

Моя найкраща в світі Україна,

Я щиро й віддано тебе люблю!

Земля співає пісню колискову,

Коли лягаю спати й міцно сплю.

І кожен раз співає іншу знову,

Як я встаю і добре щось роблю.

Я так люблю усе навколо мене,

Чудові квіти, річку і гаї.

Ліси й степи, і полечко зелене,

І пісню, що співають солов’ї.

Я знаю, що земля моя співає,

Про те, що все приходить для життя.

Усіх вона, як мати, пригортає,

Для всіх нас відкриває майбуття.

Н. Красоткіна



  • Сьогодні ми здійснимо уявну мандрівку нашим краєм на казковому автобусі


ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

Бесіда про рідне селище.



  • У всіх нас є єдина Батьківщина – наша ріднаУкраїна. Але у кожного з нас є найкраще місце наземлі. Це місто чи село або селище, де ти народився і живеш. Тут живуть твої тато і мама, друзі. Тут твоя рідна домівка, рідна школа. Як не любити свій рідний край ! А любити – це значить вивчати і берегти.

  • Чи знаєте ви, чому наші селища називаютьсяОбознівка, Катеринівка?

Розповідь вчителя.


Колись давним-давно на правому березі річки Грузька, яка протікає через наше рідне селище Обознівка, проживали люди. Приваблювали їх тут багатства риби, водолюбивих птиць, різноманітні звірі у навколишніх лісах. Серет широко розливався, а навкруги були непрохідні болота, вкриті зарослями кущів лози.
  Обознівка (воно ж Михальчеве, Михальчівка) засноване колишнім обозним Слобідського козачого полку, а тоді підполковником Єлисаветградського пікінерного полку Василем Михальчі. 7 вересня 1769 року він отримав під слободу по нижній течії річки Грузької 750 десятин землі на 25 дворів. Там же 2 вересня 1774 року, за ним було закріплено 60 десятин землі під млин та два двори.

  Обозний – це заступник командира козачого полку, він управляв полковою артилерією і обозом, при відсутності полковника очолював полк. Не дивлячись, на те, що за тогочасними штатними розписами регулярних полків посада обозного не передбачалася, у Слобідському козачому полку, що з 1754 року розміщувався між Синюхою та Дніпром в новозаснованих слободах, підпорядкованих фортеці Св. Єлисавети, і був утворений по типу слобідських (на Слобожанщині), ця посада проіснувала фактично до утворення на його основі у 1764 році Кінного полку (з 1765 року – Єлисаветградського пікінерного полку). До 1764 року територія села перебувала в окрузі Грузької сотні Слобідського козацького полку, а після його реорганізації – в окрузі 12-ї пікінерної роти з центром у слободі Грузькій.

  З початком турецької війни 1768-1774 років територія Єлисаветградського пікінерного полку на захід від фортеці Св. Єлисавети була відведена під поселення Молдавського гусарського полку і Обознівка потрапила до його 6-ї роти, утвореної на основі сусідньої слободи Інгульської. Земляне укріплення цієї роти (Інгульський шанець) знаходилось у Лелеківці (на правому березі р. Інгулу). 

  Станом на початок 1775 року у 6-й роті Молдавського гусарського полку за підполковником Михальчі рахувалося вже 1110 десятин землі, відведеної під заселення 37 дворів, включаючи 300 десятин та 10 дворів, наданих у статусі рангових. Територіально поселення Молдавського гусарського та Єлисаветградського пікінерного полків входили до складу Єлисаветградської провінції Новоросійської губернії, утвореної за указом від 22 березня 1764 року. У сусідньомуЧорному гусарському полку за дружиною Василя Михалчі у 13-й роті при Федварському шанці (тепер село Підлісне) було 1248 десятин землі на 48 дворів, а за сином – ротмістром Іваном Михальчі в 11-й роті при Сентовському шанці (тепер село Родниківка) - також 1248 десятин землі на 48 дворів. Ці наділи відбулися: підполковниці - 9 серпня 1767 року, ротмістру - 22 серпня 1770 року. Можливо, тут і криється пояснення, чому роком заснування Обознівки називається 1770 рік: власників записували за прізвищами без імен, а на чини не звернули уваги, тому батька і сина сприйняли як одну особу.

 Слово михальчі (mihalti) румунською мовою означає хижу прісноводну рибу родини тріскових з видовженим плямистим тілом, в Україні вона має назву минь, або миньок. Це дає нам право на припущення того, що Василь Михальчі був родом з Волощини. 

  У 1775-1776 роках Єлисаветградська провінція була поділена на повіти і сільце Михальчеве опинилося в Єлисаветградському повіті. 

 На початку ХХ століття в Обознівці було дві школи - земська (учнів 64 хлопчика і 8 дівчаток) і приватна (22 хлопчика і 10 дівчаток), настоятелем Миколаївської церкви з 1891 року був отець Антоній Михайлович Завадський (народився 1842 року) – випускник Київської духовної академії, нагороджений наперсним хрестом у 1900 році, викладав закон Божий у земській школі. 25 березня 1918 року протоієрей Антоній Завадський у віці 76 років вийшов за штат. До церковної парафії крім Обознівки належали маленькі села Олексіївка, Катеринівка та Водяне, всього 168 дворів.

 У другій половині ХІХстоліття Обознівка була волосним селом, потім належала Грузьківській волості, на початку ХХ століття була у складі Лелеківської волості.

У 1917 - 1920 роках край пережив бурхливий період політичних перемін і лихоліття громадянської війни (з березня 1917 року – Українська народна Республіка, з січня - лютого 1918 року – радянська влада, з березня 1918 року - австро-німецька окупація, з квітня 1918 року - Українська Держава гетьмана Павла Скоропадського, з листопада 1918 року – Директорія УНР, із січня - лютого 1919 року – знову радянська влада, у травні 1919 року - григор'ївці, махновці тощо, у червні - знову ж більшовики, із серпня 1919 року - денікінці, і тільки у січні-лютому 1920 року вже остаточно встановилася радянська влада). 
1923 року в селіОбознівці Єлисаветградського округу було організоване перше колективне господарство, яке називалося "Новий світ".

  1 липня 1965 року Обознівка ще знаходилася у складі Лелеківської селищної ради, а вже станом на 1 березня 1966 року навпаки – селище Лелеківка разом із селищем Новим і селом Катеринівкою, входили до складу Обознівської сільради.

  У 1960-х - 1980-х роках в Обознівці знаходилася центральна садиба колгоспу ім. Щорса (4689 га сільськогосподарських угідь), який спеціалізувався на виробництві молока та овочів. 9 колгоспників були нагороджені урядовими нагородами. В Обознівці народився український фольклорист і музикознавець А.М.Конощенко (Грабенко, 1857-1932).

  1 грудня 1991 року село Обознівка разом з іншими населеними пунктами УРСР шляхом народного вибору на Всеукраїнському референдумі стала частиною незалежної держави Україна.

Після того як село звільнили від окупації, тут знову Обознівка стала ценром сільської ради, до якої ввійшло й село Катеринівка.

Про історію цього села також цікаво довідатись.Така чарівна назва має декілька назв. За переказами старожилів, цим краєм у XVІІІ ст. проїзджала російська імператриця Катерина, на честь якої названо поселення.

Та найбільш поширена версія слідуюча. У 1752 році переселенці із Балкан на чолі зіз генералом Хорватом прибули на береги річки Інгул служити Російській імперії та освоювати нові землі. Серед них був поручик Димитров, який привіз із собою багато чоловіків та жінок. Йому була виділена земля, яка нині називається Грузька. З кожним роком його володіння розширювалися, будувалися хутори. Ці землі він називав в честь своїх дітей. Одне з них і дістало назву Катеринівка (в честь його доньки).

Це поселення було найменшим і розвивалось повільно. Та ситуацію врятувала вогнетривка глина, родовище якої виявив англійський підприємець. У 1887 році офіційно відкрито Катеринівське родовище (каолін).

З 1948 року почали будуватися будинки, в які оселялися катеринівці.


Слайд 3.

От тому і поселення, яке заснували давні люди, назвали Обознівка і Катеринівка, а звідти з часом і прийшла назва .


  • Сьогодні ми з вами здійснимо уявну мандрівку від школи по нашому селищу. Отже, рушаємо…

Зупинка 1. Річка Грузька. 

Слайд4.

Зупинка 2. Центральна вулиця. 

Слайд 5.

Центральна вулиця Обознівки – вулиця імені Миколи Щорса.

А Катеринівки – Вулиця Південна.



  • Хтотакий М.Щорс?

  • Також знаходиться будівля селищної ради. Є серед нових будинків центральних вулиць і досить старі, тому вони є «німими» свідками минулого нашого селища і, напевне, добре пам'ятають і мирні часи і роки воєн.

  • На якій вулиці живете ви ? (відповіді учнів)

  • Зупинка 3. Пам’ятники Загиблих Воїнів, видатні люди. 

Слайд 6.

Наше з вами завдання, діти, вберегти те, що залишилось для майбутніх поколінь, а також вивчати , щоб добре знати минуле свого народу.

Борис Вінтенко народився 25 липня 1927 року в селі Обознівці Кіровоградського району Кіровоградської області в селянській родині. Цікавитися мистецтвом почав ще з дитинства. У 1941 році вступив на живописно-педагогічне відділення Одеського державного художнього училища імені М.Грекова, яке закінчив у 1948 році. Його вчителями тоді були Є.Буковецький, Т.Фраєрман, М.Павлюк. 

Повернувшись до Кіровограда, працював керівником художнього гуртка обласного Палацу піонерів. Декілька вихованців Бориса Вінтенка стали згодом відомими художниками. Серед них – визнаний лідер українського необароко, наш земляк – Юрій Луцкевич. 

Наші учні навчаються в школі мистецтв, де вчителює син Юрія Борисовича.






Слайд 7.


  • Зупинка 4. Духовні центри селища.


Слайд 8

Підтримують та возвеличують наші душі духовні центри: в будівлі старої школи знаходиться церква.

Сюди ми і наші рідні приходимо у неділю, свята, щоб попросити у Ісуса , Діви Марії, наших Ангелів-охоронців здоров'я, Божої помочі у всіх наших сподіваннях.
Зупинка 5. Культурно-освітні заклади. 

Слайд 9.

В Обознівці та Катеринівці працюють селищні бібліотеки, Будинок культури, дитячий садок, школа, дитячий майданчик «Лілея» 

Зупинка 6. Підприємства села. 

Слайд 10.

Фізкультхвилинка.

ІV. Узагальнення і систематизація набутих знань.

Гра « Незакінчене речення»

Моє селище називається…..



  • Центральна вулиця селища….

  • Я живу на вулиці….

  • Поруч зі мною живуть….


Шифрограми-кругограми.
№1 Ключ: читати через одну букву за рухом годинникової стрілки, починаючи з виділеної літери.
С А В

Р Й


Й І

К Н

А Й

Й Е


В Р

И З


У І

Н А


Б Д
(Не забувай свій рідний край)

№2 Ключ: читати через дві букви за рухом годинникової стрілки, починаючи з виділеної літери.

К Я А

З Р

Т В


Й Р

Й А


Т І

И І


А Й

И Д


Н Д

Д Ж


(За рідний край життя віддай)

Технологія «Асоціативний кущ» 

Слайд 11.

Діти ! Що ви уявляєте, коли чуєте слова Обознівка, Катеринівка ?


Гра «Що віддаси Землі рідній».

Діти стають парами, беруться за руки, шикуються ланцюжком один за одним. Один учень – ведучий. Перша пара звертається до нього із словами: «Якщо хочеш бути зі мною, що віддаси Землі рідній?»

Ведучий повинен сказати, що він зробить для Вітчизни, коли виросте, наприклад: посадить сад, збудує гарний будинок, буде пекти смачний хліб, намалює багато чудових картин тощо. Після його відповіді всі піднімають руки, і ведучий проходить під піднятими руками. Проходячи, він вибирає кого-небудь із будь-якої пари і веде його за собою. В кінці ланцюжка вони утворюють нову пару. Той, хто залишився без пари, стає ведучим, і гра продовжується далі.


V. Підсумок уроку.

Зроби свій край ще кращим.


  • Посади деревце чи кущик.

  • Зроби годівничку для птахів.

  • Прибери подвір’я біля свого будинку.

  • Розчисти джерельце.

  • Позбирай сміття біля ставка чи річки.




  1. Плакат «Моя країна – квітучий диво-сад».

Запропонуйте дітям вирізати з кольорового паперу красиві улюблені квіти та прикріпити їх по всій території карти Кіровоградщини.

Дії учні супроводжують словами-означеннями, якою для них є Вітчизна (наприклад: «Моя Батьківщина добра, радісна, мирна, безпечна, процвітаюча, щаслива, мудра, щира, доброзичлива, красива…»).




Гра «Мікрофон»

  • Що вам найбільш запам'яталося з нашої мандрівки ?

  • Чи сподобався вам урок ? 



Горлова Л.В., вчитель початкових класів Катеринівської ЗШ І-ІІІ ст.


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5   6   7   8   9

Схожі:

Методичні рекомендації до проведення першого уроку у 2013-2014 навчальному році iconМетодичні рекомендації до організації та проведення Першого уроку у 2013-2014 навчальному році Чернігів 2013
Тарас Шевченко – совість України, її душа І оберіг (до 200-річчя від дня народження) : методичні рекомендації до організації та проведення...
Методичні рекомендації до проведення першого уроку у 2013-2014 навчальному році iconМетодичні рекомендації до проведення Першого уроку у старшій школі у 2013-2014 навчальному році черкаси 2013

Методичні рекомендації до проведення першого уроку у 2013-2014 навчальному році iconМетодичні рекомендації щодо проведення у навчальних закладах міста Донецька першого уроку в 2013 2014 навчальному році На виконання Указу Президента України

Методичні рекомендації до проведення першого уроку у 2013-2014 навчальному році iconМетодичні рекомендації щодо проведення першого уроку в 2014-2015 навчальному році

Методичні рекомендації до проведення першого уроку у 2013-2014 навчальному році iconМетодичні рекомендації до проведення Першого уроку у 013-2014 навчальному році для учнів 5- класів

Методичні рекомендації до проведення першого уроку у 2013-2014 навчальному році iconМетодичні рекомендації для проведення в навчальних закладах області Першого уроку у 2014/2015 навчальному році на тему «Україна єдина країна»

Методичні рекомендації до проведення першого уроку у 2013-2014 навчальному році iconМетодичні рекомендації до проведення Першого уроку, присвяченого 200-річчю від дня народження Тараса Григоровича Шевченка
М. В. Остроградського направляє методичні рекомендації щодо проведення Першого уроку в 2012 ­– 2013 навчальному році, присвяченого...
Методичні рекомендації до проведення першого уроку у 2013-2014 навчальному році iconМетодичні рекомендації до проведення Першого уроку, присвяченого 200-річчю від дня народження Тараса Григоровича Шевченка
М. В. Остроградського направляє методичні рекомендації щодо проведення Першого уроку в 2012 ­– 2013 навчальному році, присвяченого...
Методичні рекомендації до проведення першого уроку у 2013-2014 навчальному році iconКіровоградщині – 75 Розробки уроків І позакласних заходів для проведення Першого уроку в 2013/2014 навчальному році

Методичні рекомендації до проведення першого уроку у 2013-2014 навчальному році iconМетодичні рекомендації щодо проведення Дня Знань І першого уроку в 2007 2008 навчальному році Друкується за рішенням вченої ради Кіровоградського



База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка