Методичні рекомендації до виконання практичних робіт з дисципліни "Фотографія та фотографіка" ІІ частина для студентів



Скачати 195.29 Kb.
Дата конвертації05.08.2017
Розмір195.29 Kb.
ТипМетодичні рекомендації

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

ХЕРСОНСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ТЕХНІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ

КАФЕДРА «ДИЗАЙН»
Рег. № __________________________


МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ

до виконання практичних робіт з дисципліни


"Фотографія та фотографіка"
ІІ частина


для студентів

напряму підготовки 020210

галузі знань 0202

факультету




ІІ-ІІІ курсу

Дизайн


Мистецтво

Кібернетика


Херсон 2009


Методичні рекомендації до виконання практичних занять з дисципліни "Фотографія" / В.С. Мошинський, - Херсон. ХНТУ. 2009.-54 с.

Рецензент: ______________________________________

Затверджено

на засіданні кафедри дизайну

протокол № ___ від ___________ р.

Зав. кафедри О.В.Чепелюк

_________________________
Відповідальний за випуск – О.В.Чепелюк, доцент, к.т.н.

ВСТУП
До сучасного мистецтва, і до фотографічного також, ставитись належить вільно, легко. Не слід ставити для творчості якісь перепони, городити кордони, бо є речі, яким людину неможливо навчити, їм можливо тільки навчитись. Отож сприйняття концептуальних фоторобіт, складних літературних творів, залежить від тебе самого, від твоєї освіти, від сприйняття мистецтва. Якщо ви хочете робити хороші світлини, то повинні не тільки вміти гарно знімкувати, а також слухати музику і обов’язково читати. Лише коли сформуєш свій внутрішній світ, тоді можливо вирішити що для тебе підходить, а що ні.

Обов’язково треба займатись фотографічною самоосвітою, більше сприймати навколишність і тоді зробиш для себе потрібний висновок.

Творча фотографія, будь-яка творчість взагалі, не можуть бути нецікавими. Будь-яка фотографія, будь-який музичний твір, все що виходить з підсвідомості іншої людини зможе вас захопити. Подивитись на світ очима іншої творчої людини - це здорово! А звичне клацання затвором, багатьох вводить в оману - сучасні технології дозволяють швидко робити фото доступними до перегляду.

Кожен думає, якщо інший нажимає на кнопку і отримує непогані знімки, то "чим я гірший?", я ще і фотоапарат можу дорожчий купити! Це вводить в оману багатьох, між успішною фотографією і дорогою камерою вони ставлять знак рівності. Це - велика помилка, адже камера тільки інструмент. Якщо він хороший - добре, якщо дуже хорошим - просто відмінно, та не камера робить фотографи, їх робить людина, автор.


Практичне заняття №11

Тема: Зйомка на плівку та цифру.
Короткі відомості

Не дивлячись на наступ ери цифрової фотографії, фотоплівка надійно утримує свої позиції і це буде ще довго. Справа в тому, що тільки зараз цифрова фотографія підійшла до тої якості зображення, яка дає фотоплівка. На упаковці плівки звичайно розміщені всі «біографічні» дані: світлочутливість, різкість, зернистість, розрішувальна здатність, кольоровий баланс, фотоширота і т.п.

Порядок роботи з плівкою:

Зйомка, проявка, друк в мінілабі або на збільшувачі на фотопапір.

ПЗС-матриця.

З приходом ери цифрової фотографії замість плівки використовується ПЗС-матриця. Вона являє собою електронне обладнання, яке зразу переводить видиме зображення, яке формується об’єктивом фотоапарата, у цифровий електронний код. Якість фото, які отримані такими матрицями, характеризується кількістю пікселів.

Порядок роботи з цифровою камерою:

Зйомка, з’єднання камери з принтером і одразу друк на папір. Або друк в мінілабі. А ще краще, обробка проводиться в комп’ютері, а потім друк на папері.



Контрольні питання:

  1. Як правильно вибрати плівку для тої чи іншої зйомки щоб якість на великому розмірі була високою?

  2. Що вигідніше знімати цифровою фотокамерою?



Практичне заняття №12

Тема: Проявка плівки і друк. Друк з цифрової камери.
Короткі відомості

Якщо ви друкуєте фотографії в мінілабі, то краще проявляти і друкувати плівку на одній машині, тому що її принтер налаштований на проявлені на ньому плівки. Якщо друкувати в інших лабораторіях, то буде потрібна кольорова корекція. Зйомка на цифрову камеру мало чим відрізняється від аналогової камери. Для зберігання цифрових даних у цифрових камерах застосовуються різні типи носіїв інформації. Друкувати пряме або оброблене зображення можливо на принтерах, плотерах та в цифрових мінілабах на спеціальному фотопапері, яке проходить хімічну обробку (проявку, стабілізацію, фіксування).


Контрольні питання:

  1. Проявляти і друкувати аналогові фото – чого треба дотримуватися?

  2. У якій послідовності треба робити друк з цифрової камери?



Практичне заняття №13

Тема: Змінні об’єктиви. Перспектива. Фокусна відстань та глибина різкості. Довго фокусні та ширококутні об’єктиви.
Короткі відомості

Змінення оптики – одна з важливих характеристик однообєктивного дзеркального фотоапарата. Фокальний затвор у таких апаратах знаходиться перед плівкою, а об’єктив можливо змінити будь-коли, не засвічуючи плівку. Фокусуюча система апарата «через об’єктив» показує, як змінився об’єкт після зміни об’єктива. Три об’єктиви основного комплекту на 35 мм камеру: 28 мм, 50 мм, 135 мм, кут зйомки 73°, 45°, 20°.

Не змінюючи положення апарата можливо змінити розміри об’єкту. По-друге, контролювати перспективу на знімках і, по-третє, зменшити або збільшити глибину поля. Кожен об’єктив дає свою перспективу, свою глибину чіткості і своє бокет.

Від фокусної відстані залежить гріп, чим більше фокус, тим менша глибина різкості. Довго фокусні об’єктиви – для зйомки на відстані, ширококутні – щоб знімати зблизька і в тіснині.


Контрольні питання:



  1. Що дають змінні об’єктиви?

  2. Яким об’єктивом краще підкреслити перспективу?


Практичне заняття №14

Тема: Спеціальні ширококутні об’єктиви.

Спеціальні довгофокусні об’єктиви.
Короткі відомості

Найхарактерніша особливість спеціальних ширококутних об’єктивів – збільшений кут зйомки. Наприклад, при роботі з об’єктивом 18 мм, кут зйомки - 94°. Fish eye взагалі має 180°. Фокус, глибина різкості складає від декількох см до ∞. Особливі ефекти дають спеціальні ширококутні об’єктиви – це необхідно, щоб добиватись, як технічних, так і художніх ефектів.

Об’єктиви з фокусною відстанню більше 250 м (для фотокамер 35 мм) мають ті ж характеристики, що і довго фокусні об’єктиви, але параметри їх для даного виду об’єктивів граничний. Взагалі лінійка зверх довго фокусників виглядає так: 300 мм, 400 мм, 500 мм, 600 мм, 800 мм, 1000 мм, 1200 мм, 2000 мм, та довго фокусні «зум»-об’єктиви. Такими об’єктивами знімають спорт, диких птахів та хижаків. Сучасні об’єктиви дуже якісні та різкомалюючі.
Контрольні питання:


  1. Де і як можливо пристосувати спеціальні ширококутні об’єктиви?

  2. В яких умовах є незамінними спеціальні довгофокусні об’єктиви?





Практичне заняття №15

Тема: Фільтри. Пристосування для зйомки крупних планів.
Короткі відомості

Світлофільтри необхідні для точної передачі кольору на плівці. Без фільтрів панхроматичні плівки (ч/б) перетворюють всі кольори в сірі тони. Використання кольорових фільтрів вибірково освітлює або затемнює ці тони. В кольоровій фотографії фільтри створюють корекцію, або порушують кольорову рівновагу.

Фільтри для ч/б зйомки.

Фільтри для кольору.

Ефектні фільтри.

Макрооб’єктиви слугують для зйомки невеличких предметів, жуків, метеликів, деталей квітів і т.п. Перехідні кільця, насадки, міхи – дають можливість вникнути у макросвіт, а цей світ дуже цікавий для зйомки, і в роботах дизайнерів він виглядає захоплююче.


Контрольні питання:

  1. Як знімати з фільтрами ч/б?

  2. Для чого слугують перехідні кільця?




ІІ курс ІV семестр

Змістовий модуль №3
Практичне заняття №1

Тема: Визначення експозиції (по яскравості, по освітленню,

зонна система). Умови низького освітлення.
Короткі відомості

Експонометри заміряють світло так, щоб проміжні тона об’єкта відтворювались на фото задовільно. Та користуючись більш вдосконаленими експонометрами та методикою замірів, можливо навчитись краще контролювати тональний діапазон знімків. Вбудовані експонометри більш прості хоч і більш універсальні. Але щоб точніше робити заміри і знати величину відбитого і падаючого світла в природі стають ручні експонометри.

Система зон була розроблена Анселом Адамсом, щоб спростити розрахунки експозиції для конкретного діапазону тонів. Це допоможе зробити акцент на тому, чи іншому об’єкті, зробивши його світлішим, або темнішим.

При умовах низького освітлення треба мати якісний експонометр, чутливу плівку та штатив. Також треба користуватись законом Шварцшільда.


Контрольні питання:

  1. Що значить замір експозиції по яскравості та по освітленню?

  2. Для чого вбудовані і ручні експонометри?








Практичне заняття №2

Тема: Штучне освітлення. Одне джерело світла.

Два джерела. Лампа спалах.
Короткі відомості

Використовуючи штучне освітлення, можливо повністю контролювати напрямок, якість і силу світла, переставляти джерела світла, розсіювати або відбивати. Робота зі світлом творча і можливо робити цікаві творчі речі, коли є студія і всі потрібні приладдя. Можна зробити жорстке освітлення, розсіяне і зовсім «ніяке», безтіньове.

Одне джерело світла подібно сонцю у природі, та можливі варіанти освітлення (збоку, знизу, ззаду і т.п.). Два джерела освітлення майже достатньо, щоб зробити художнє світло. Одне з них основне, а інше заповнююче. Практично, це виглядає дуже переконливо, коли переставляються по тій, чи іншій схемі світильники і освітлення об’єкту змінюється.

Лампа-спалах – це, як правило, портативне джерело жорсткого світла. Спалах працює імпульсно (1/1000 с). По-кольоровому спектру обидва типи спалахів наближаються до денного освітлення. Зараз розроблені системи електронної синхронізації одразу декількох спалахів і це дає прекрасне об’ємне освітлення і не потребує громіздкого освітлення.


Контрольні питання:

  1. Коли користуються штучним освітленням?

  2. Одне джерело освітлення – чи цього достатньо?

  3. Людина-спалах і її можливості?







Практичне заняття №3

Тема: Особливості побудови кадру. Лінійна перспектива. Повітряна перспектива. Центр композиції. Об’єкт та його оточення.
Короткі відомості

Відчуття трьохмірного фотознімка створюється в основному за рахунок лінійної т повітряної перспектив. Чітка лінійна перспектива багато в чому залежить від точки і кута зйомки та фокусної відстані об’єктиву. Ширококутні об’єктиви підкреслюють перспективу, а телеоб’єктиви нівелюють.

На відкритій місцевості предмети гублять яскравість і контрастність по мірі того як вони віддаляються від фотоапарату. Такі тональні зміни створюють повітряну перспективу.

Центр композиції не обов’язково в центрі фото, а там де перспективним побудуванням ми вказуємо на центр маючи на увазі не тільки лінійну і повітряну перспективи, а і ступінь фокусу об’єкту. А ще важливе освітлення об’єкту. Фотокамера часто фіксує дуже багато деталей, тому важливо знати, що можливо викинути, а що потрібно залишити в кадрі. Виберіть характерну частину оточення і намагайтесь відтворити її так, щоб склалось враження про ціле. Виявити саму суть об’єкта допомагає точка зйомки, оточення і перспектива. При цьому має значення фокусна відстань об’єктива, вибір часу доби, виразність неба, підбір деталей.


Контрольні питання:

  1. Які бувають перспективи і їх прикмети?

  2. Що таке центр композиції?

  3. Як виділити об’єкт від зайвого?










Практичне заняття №4

Тема: Розробка теми. Кадрування під час зйомки і в позитивному процесі.
Короткі відомості

Розробка теми – хороший спосіб розвинути свої навички у фотографії. Можливо розробити такі абстрактні теми, як кохання, жадність, гнів, великий і маленький, молодість і старість. Також важливо вчитись кадрувати: де горизонтальні, де вертикальні, квадратні фото. Важливо також вибирати розмір того чи іншого фото. Дуже цікаві теми Сюда та вікна – тут і гіпербола і філософія і різні інші протиріччя.

Закінчений відбиток не обов’язково повинен відповідати стандартному формату паперу. Часто зображення виграє під час кадрування та під час збільшення. Вражаюче виглядають фото, які зняті ширококутником і кадровані в панорамний формат. Тобто робота ніколи не буває закінченою – завжди можна продовжити роботу над нею.
Контрольні питання:


  1. Що дає розробка теми?

  2. Кадрування. Приклади.






Практичне заняття №5

Тема: Штрихова плівка і фактурність. Фотограми. Сандвіч.
Короткі відомості

Штрихова плівка спрощує тона до чорного і білого, тому в зображені зникають дрібні деталі і відчуття глибини, що відтворюється градаціями тонів. З нормального негатива можливо друкувати на штриховій плівці ФТ-41 і проявка в контрастному проявнику, а потім друк на контрастний папір. Отримаєте двомірне графічне зображення. Можливо змінювати фактурність підкладаючи різні екрани, тобто складаючи сандвіч і друкуючи на фотопапір.

Цікаві роботи можливо робити без фотоапарата, викладаючи предмети на аркуші світлочутливого паперу і експонуючи через збільшувач, а потім проявка, фіксування.

Також скласти два негатива особливо задуманих і знятих для «сандвіча» склеївши їх скотчем, вставляють у збільшувач і друкують. Зараз це досить легко зробити у PHOTOSHOP.


Контрольні питання:

  1. Як штрихова плівка працює на графіку? Яка сучасна технологія замінює роботу з плівкою?

  2. «Сандвічі» і які вони створюють ефекти?





Практичне заняття №6

Тема: Барельєф. Соляризація. Тонування. Чищення фону.
Короткі відомості

Фотобарельєф – фотозображення, котрі нагадують низькорельєфні, скульптурні форми, освітлені з одного боку. Беруть знімок зроблений не в сонячну погоду, але з чіткими контурами. З вибраного негативу друкують відбиток на тоновій форматній плівці. Потім суміщуєте негатив і позитив трошки зміщуючи їх один відносно іншого і друкуєте на контрастному папері.

Соляризація (ефект Сабатьє) приводить до часткового обертання зображення шляхом засвідчування у процесі обробки. Краще зробити відбиток на штриховій плітці, засвітити його а потім, після обробки хімією, збільшити. Кожна робота барельєфа, соляризації – разова, передбачити її не можливо, все робиться через експеримент. Коли виникає бажання прибрати зайві речі на фото це можливо зробити відбілювачем з червоною кров’яною сіллю, а повне відбілювання можливо йодним розчином. Можливе також тонування в сепію.
Контрольні питання:


  1. Як підбирати сюжети для барельєфу?

  2. Що таке соляризація, її місце серед графічних робіт?







Практичне заняття №7

Тема: Колір. Кольорове бачення і кольорова плівка. Кольорова фотографія. Взаємовідносини кольорів.
Короткі відомості

Світло є джерелом всіх кольорів. Кольорові предмети відбивають світло вибірково, доречі тільки ті проміння (кольори) котрі ми бачимо, поглинаючі ті, що залишились. Це відбувається в результаті чотирьох різних явищ: вибіркового відбивання пігментними молекулами, розсіяння, дифракції та інтерференції.

Людина бачить оточуючий світ дякуючи баченню і реакції мозку на зображення. Задня поверхня ока покрита сітчаткою – мікроскопічною сіткою, що складається приблизно із ста тридцяти мільйонів світлочутливих кліток. Ті що реагують на колір називаються колбочками, що розділені на три групи: чутливі до червоного, синього, зеленого кольорів. Цей же принцип трьох кольоровості лежить в основі будови кольорової плівки.

Око + мозок працюють разом (адаптація, пристосування, кольорова пам'ять). У плівці цього нема. Вона конкретно розрахована на денне або лампове освітлення, на конкретне світлочутливість.

Якщо ви займались ч/б фото, а потім кольоровим, то важливо навчитись чутливо реагувати на взаємовідносини кольорів і користуватись цією властивістю вміло і зі смаком. Кольорі існують холодні і теплі, енергійні і спокійні, одні утворюють органічні сполучення, інші наприклад помаранчевий та пурпурний, настільки неочікувані, що сприймаються як спалах, удар. Сірий колір виглядає на чорному фоні світліше, а на білому – темніше. Це явище спостерігається у сусідських кольорах. Сірий здається на зеленому фоні червонішим, а на червоному – зеленіше. Колір розширює можливості фотозйомки.

Контрольні питання:


  1. Як бачить колір людина?

  2. Як плівка реагує на колір?

  3. Взаємовідношення кольорів.

Практичне заняття №8

Тема: Кольорова плівка. Кольоровий баланс джерела світла і фотоплівки.
Короткі відомості

При виборі кольорової фотоплівки намагайтесь враховувати два основних фактора. По-перше необхідно вирішити, що вам потрібно – слайди, чи відбитки, а може те і інше. По-друге, освітлення при якому ви збираєтесь фотографувати. Для денного і штучного освітлення слід користуватись різними видами плівки. Більш усього користуються кольоровою негативною плівкою. На упаковці плівки не менш 8 «біографічних» даних: тип плівки, фірма, негатив чи слайд, процес обробки, кількість кадрів, чутливість, кінцевий строк обробки, DX-кодування.

Кольоровий баланс – важливий елемент при роботі з кольором. «Біле світло» складається із променів, які містять всі кольори спектру. Він змінюється в залежності від джерела світла. Ці коливання білого світла відбиваються в температурі, яка вимірюється за шкалою Кельвіна (К). Для корекції кольорової температури існують спеціальні світлофільтри.


Контрольні питання:


  1. Побудова кольорової плівки. Скільки у неї світлочутливих слоїв?

  2. Що таке кольоровий баланс? Як його відновлювати?





Практичне заняття №9

Тема: Побудова кольорового кадру. Кольорові зв’язки. Кольоровий контраст. Кольорова гармонія.
Короткі відомості

Щоб зрозуміти кольорові зв’язки та взаємовідношення, розглянемо спочатку кольори, які складають білий світ. На одному кінці спектру знаходиться синій колір, на другому – червоний. Якщо з’єднати протилежні кінці спектру ми отримаємо замкнене коло, де кольори по волі переходять один в інший. Важливі дві групи кольорів: основні – червоний, зелений та синій, та доповнюючі – блакитний, пурпурний та жовтий. Поряд кольори в колі гармонічно поєднуються, а ті, що знаходяться навпроти – контрастують. Теплі – одна група, холодні – інша. Ще важлива насиченість та яскравість кольору.

Кольоровий контраст – це коли з’єднуються несхожі кольори і розміщуються поряд. Це особливо очевидно, якщо кольори дуже насичені і знаходяться далеко один від одного на кольоровому колі, або ж відгороджені чорним або білим кольором. Сусідство теплих і холодних дає різкий контраст, особливо коли основний і доповнюючий кольори знаходяться поряд.

Схожі кольори викликають відчуття гармонії, особливо коли вони з’єднані м’якими приглушеними тонам. Кольорову гармонію можливо створити, обмеживши гамму композиції декількома кольорами, розміщеними близько один до одного на кольоровому колі, або різними відтінками тільки одного кольору. Колір і відтінок, тепла гармонія, холодна гармонія, гармонія на основі одного кольору, на основі розсіювання і т.п.


Контрольні питання:

  1. Кольорове коло. Які кольори гармонують?

  2. Які кольори контрастують?

  3. Приклади створення кольорової гармонії.





Практичне заняття №10

Тема: М’які тона. Колір в різний час доби. Яскраві кольори. Зміна кольору об’єкта.
Короткі відомості

Серед фотографів існує таке поняття: «Чим менше, тим краще». Топ то отриманий колір впливає більш сильно, ніж фотографія різнобарвна. Можливо використати всю гаму ненасичених тонів, або взяти тільки бліді («високий ключ»), чи темні («низький ключ») тони. Багато варіантів існує, щоб добитися гармонії у світлій та у темній тональності: це і світло, і експозиція, і спеціальні вирішення у «високому» і «низькому» ключі.

Денне світло змінюється по кольору в залежності від часу доби та року. Кольорова температура світла, яка доходить Землі, поступово підвищується зі сходом сонця. В різний час дня освітлення різного кольору, особливо в ранці та ввечері. Плівка ж розрахована на денне сонячне освітлення.

Яскраві насичені кольори приваблюють увагу. Один або два яскравих кольори придають знімку ефектність, особливо коли заповнюють кадр, одначе декілька яскравих кольорів, що лежать по сусідству на кольоровому колі і близьких по тону, можуть легко «подавити» об’єкт. Цілий ряд існує фотографічних хитрощів, щоб зробити акцент на яскравому кольорі.

Згідно задуму, або ж фантазії фотохудожника, не обов’язково кольори передавати правдиво. Можливо змінювати кольори при допомозі фільтрів, освітлення, спеціальної інфрачервоної плівки і т.п.
Контрольні питання:


  1. Що значить «високий» та «низький» ключ?

  2. Як змінюється колір на протязі доби?

  3. Зміна кольору об’єкту. Коли це допустимо?







Практичне заняття №11

Тема: Обробка плівки і друк кольорових фото. Отримання кольорового зображення.
Короткі відомості

Після того, як відзнята кольорова плівка її треба обробити, щоб отримати кольоровий негатив. Сучасна плівка оброблюється по процесу С-41:



  • кольоровий проявник – 3'15''

  • відбілювач – 4'20''

  • промивка – 1'5''

  • фіксаж – 4'20''

  • промивка – 3'15''

  • стабілізатор – 1'5''

Дуже важливо притримуватись t=38°С. Після проявки плівки і висихання слід приступити до кольорового друку.

Для кольорового друку потрібно збільшувач бажано з кольорозмішуваною головкою і вбудованою шкалою. Потрібні також стабілізатор і кольороаналізатор, а також комплект кольорового паперу та обладнання для обробки кольорових відбитків.

Важливо вибрати експозицію паперу та ступінь корекції кольору. А при обробці кольорових відбитків треба притримуватись температури і часу. Та від усього цього зараз відсторонює мінілаб. Ви здаєте на обробку плівку, потім замовляєте друк і отримуєте готові відбитки.
Контрольні питання:


  1. Що треба знати щоб якісно проявити кольорову плівку?

  2. Як знання відносин кольорів діє на позитивне зображення?










Практичне заняття №12

Тема: Кольоровий друк. Обладнання. Вибір експозиції і корекція кольору. Обробка. Недоліки.
Короткі відомості

Для кольорового та ч/б друку можливе використання того ж самого збільшувача. Існують два основних види збільшувачів, котрі різняться лише по використанню фільтрів. Одні збільшувачі мають вбудовані світло змішувальні головки і вбудовану шкалу. Такий прилад найбільш вдалий і з ним будемо працювати надалі. Залежно від суми, яку ви можете вкласти в обладнання лабораторії – залежить min та opt склад приборів та предметів для друку та обробки фотопапіру. На таблицях видно, що треба для кольорового друку та обробки. За допомогою фотоекспонометра друку, кольорового аналізатора та корегуючих фільтрів роблять проби, аналізують, корегують і потім друкують фото.

Після друку обробляють кольорові відбитки в спеціальній барабанній машині.
Контрольні питання:


  1. Склад обладнання для кольорового друку.

  2. Порядок операцій під час друку кольорових фото.

  3. В чому складність експозиції і корекції?

Практичне заняття №13

Тема: Спецефекти. Друк з ч/б негативу. Частковий колір.
Короткі відомості

Маючи справу з кольоровою плівкою, можливо змінювати зображення та його колір під час друку.

З ч/б негативу можливо цікаво в кольорах вирішувати свої задуми. Можливо використовувати частковий колір, двойний друк, друк зі слайдів, багато варіантів існує в пошуках.

Адитивний друк – самий чистий друк кольорового друку і зараз в мінілабах використовується тільки адитив і проблема домашніх лабораторій відійшла у минуле. Готові негативи розрізняють по 4 кадри і заводять у слівери.


Контрольні питання:

  1. Чого можливо досягти завдяки спецефектам?

  2. Що дає друк з ч/б плівки на кольоровому папері?


Практичне заняття №14

Тема: Своє бачення в фотографії. Як знайти свій стиль.
Короткі відомості

Щоб знайти свій стиль треба багато працювати, дивитись, читати. Стилі у провідних майстрів настільки різні, що можна розгубитись. Та це не страшно треба пам’ятати про ази і чесно працювати. Основне все-таки виховати свій погляд, своє бачення. 14 різних майстрів про них буде йти мова.


Контрольні питання:

  1. Яке у кого відношення до фотографії? Може задоволений хтось своїми фото?

  2. Що головне – оволодіти майстерністю, чи спробувати пробитись далі, до образних, художніх світлин?









Практичне заняття №15

Тема: Обговорення студентських робіт,

які підуть для складання екзамену.

Оцінка фото по схемі:



  1. жанр;

  2. композиція фотокадра;

  3. освітлення;

  4. технічна якість;

  5. резюме.



СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ


1

Джон Хеджкоу «Як робити фотографії Ні-класу».

2

Д. Килпатрик. «Свет и освещение». Москва. Мир.

3

З. Вдовижский «Фото приключения». Варшава.

4

Хельмут Ньютон. Альбом.

5

Фото-89. Сборник «Планета». Москва.

6

Филип Готлоп. «Практика профессиональной фотографии». Москва.

7

Фотография для чайников. «Диалектика». Москва.

8

Фотомайтри Таврії. Альбом. Херсон.

9

«Фотографії Вацлава Мошинського». Альбом

10

Ли Фрост «Современная фотография». Арт-родник.

11

Генри Горенштейн. «Черно-белая фотография». Эксмо. Москва.

12

«Photographer». фотожурнал. Киев.

13

«Foto & Video». фотожурнал. Москва.

14

«D Foto». фотожурнал. Киев.

15

«Фотодело». фотожурнал. Москва.

16

Шахрова М.М. Загальний курс фотографії. Вища школа.

17

Майкл Летгфорд. «Фотография шаг за шагом».

Каталог: index.php -> kaf design -> content -> download
index.php -> Повідомлення 20-22 квітня 2016 р кафедра дизайну хнту проводить Міжнародну науково-практичну конференцію «Особистість митця в культурі» Мета конференції
index.php -> Т. Г. Вибрані твори / Т. Г. Шевченко; післямова Є. Кирилюка; пер з укр. А. Аб-ріль та ін.; ред. К. Ю. Квітницька-Рижова. К. Дніпро, 1978. 320 с. Загл. І текст парал укр та англ. Книга
index.php -> «Подаруй книги рідній бібліотеці»
index.php -> Теорема Піфагора
download -> Тема: Можливості фотографії. Фотографія І наука. Документальна І репортажна фотографія. Фотокамера І історія. Фотографія в науці та помисливості
download -> Інформаційно-бібліографічний відділ дивовижна країна – японія


Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Методичні рекомендації до виконання практичних робіт з дисципліни \"Фотографія та фотографіка\" ІІ частина для студентів iconМетодичні вказівки до виконання практичних робіт та самостійної роботи студентів з дисципліни «Електронна комерція»

Методичні рекомендації до виконання практичних робіт з дисципліни \"Фотографія та фотографіка\" ІІ частина для студентів iconМетодичні рекомендації та завдання для практичних занять з дисципліни "Англійська розмовна мова" для студентів всіх спеціальностей
Методичні рекомендації та завдання для практичних занять з дисципліни “Англійська розмовна мова” для студентів всіх спеціальностей...
Методичні рекомендації до виконання практичних робіт з дисципліни \"Фотографія та фотографіка\" ІІ частина для студентів iconМетодичні вказівки до виконання лабораторних робіт з дисципліни «Процеси І технології цифрового друку»
Методичні вказівки до виконання лабораторних робіт з дисципліни «Процеси І технології цифрового друку» для студентів напряму підготовки...
Методичні рекомендації до виконання практичних робіт з дисципліни \"Фотографія та фотографіка\" ІІ частина для студентів iconМетодичні вказівки для виконання практичних робіт з дисципліни «Практична робота на пк»
«Монтаж, обслуговування та ремонт автоматизованих систем керування рухом на залізничному транспорті»
Методичні рекомендації до виконання практичних робіт з дисципліни \"Фотографія та фотографіка\" ІІ частина для студентів iconМетодичні вказівки до практичних занять І самостійних робіт для студентів 5-го курсу
Методичні вказівки з дисципліни “Риторика” / Укладач І. Р. Жиленко. – Суми: Вид-во СумДУ, 2009. – 42 с
Методичні рекомендації до виконання практичних робіт з дисципліни \"Фотографія та фотографіка\" ІІ частина для студентів iconМетодичні вказівки до виконання контрольних робіт з дисципліни "Культурологія" для студентів бакалаврського напряму 030601 "Менеджмент"

Методичні рекомендації до виконання практичних робіт з дисципліни \"Фотографія та фотографіка\" ІІ частина для студентів iconМетодичні рекомендації до самостійної роботи студентів, тематику контрольних робіт для студентів заочної форми навчання, рекомендовану літературу
Текст]: методичні рекомендації для студентів спеціальностей 030505 „Управління персоналом та економіка праці", 030601 „Менеджмент...
Методичні рекомендації до виконання практичних робіт з дисципліни \"Фотографія та фотографіка\" ІІ частина для студентів iconМетодичні рекомендації до виконання контрольних робіт для студентів заочної форми навчання з навчальної дисципліни пп. 17 19 «документна лінгвістика»
Перекладіть українською мовою текст зі спеціальності (приблизно на 250 слів), подайте російсько-український тлумачний словник термінів...
Методичні рекомендації до виконання практичних робіт з дисципліни \"Фотографія та фотографіка\" ІІ частина для студентів iconМетодичні вказівки до виконання лабораторних та самостійних робіт з дисципліни «Практикум з інформатики»
Методичні вказівки до виконання лабораторних та самостійних робіт на тему “Створення презентацій в ms powerPoint” з дисципліни «Практикум...
Методичні рекомендації до виконання практичних робіт з дисципліни \"Фотографія та фотографіка\" ІІ частина для студентів iconМетодичні рекомендації з організації самостійної роботи та виконання контрольних робіт студентами-бакалаврами заочної форми навчання
Структура курсу «Філософія» та загальні рекомендації для організації самостійної роботи студентів


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка