Методичні рекомендації щодо створення портфоліо бібліотекаря закладу освіти



Дата конвертації23.06.2017
Розмір70,9 Kb.
ТипМетодичні рекомендації

ПОРТФОЛІО БІБЛІОТЕКАРЯ
Методичні рекомендації щодо створення портфоліо бібліотекаря закладу освіти

Бібліотека ЗОШ №3 м.Славутича
Зміст

  • Вступ

  • Концепція бібліотечного портфоліо

  • Типи портфоліо

  • Види портфоліо

  • Методика формування портфоліо

  • Організація і оформлення портфоліо

  • Додатки


ВСТУП


  • Портфоліо - це спосіб накопичення своїх розробок: навчальних програм, методичного забезпечення, сценаріїв різних заходів і т.д. Цей спосіб дозволяє один раз зібрати разом, систематизувати інформацію, розкласти її в певній логічній послідовності, доповнювати за потребою і видавати за запитом.




  • За допомогою правильно складеного портфоліо ми можемо розповісти про те, як самі бачимо і уявляємо свою професію і місце бібліотеки в школі, про свої досягнення, про реалізацію особистих проектів розвитку бібліотеки.




  • Ще одна особливість портфоліо - це те, що ви самі обираєте структуру свого портфоліо, самі вирішуєте, які документи і в якому порядку вносити до нього. Це робочий інструмент. На будь-яку сторінку можна внести доповнення, якісь зауваження, роздуми і самоаналіз. Це можливість створити індивідуальний портрет шкільного бібліотекаря, систематизувати, проаналізувати і кваліфіковано представити свої професійні досягнення. Це один із способів самопрезентації.




  • Створення професійного портфоліо - кропітка праця, але ці зусилля виправдають себе творчим ростом, визнанням колег, ростом авторитету шкільної бібліотеки.


КОНЦЕПЦІЯ БІБЛІОТЕЧНОГО ПОРТФОЛІО


  • Портфоліо - це спосіб фіксування, накопичення, оцінки і самооцінки особистих досягнень за певний проміжок часу.

  • Мета портфоліо: накопичення досягнень, відслідковування професійного прогресу, представлення діяльності і професійного розвитку за окремий проміжок часу.

  • Завдання:

  • проаналізувати і узагальнити свою роботу;

  • відобразити динаміку свого професійного росту;

  • представити досвід своєї роботи найбільш повно і ефективно.


Функції портфоліо:

  • діагностична - фіксує зміни за певний проміжок часу;

  • змістовна - розкриває спектр виконуваних робіт;

  • розвиваюча - забезпечує безперервний процес освіти і самоосвіти;

  • мотиваційна - відзначає результати діяльності;

  • рейтингова - дозволяє виявити кількісні і якісні індивідуальні досягнення.

Практичне значення портфоліо:

  • атестація в майбутньому;

  • систематизація діяльності бібліотекаря;

  • фактор, який стимулює професійний розвиток.


Моделі портфоліо:
Портфель досягнень (для себе і для інших)

Мета створення: оцінити прогрес в дослідницькій, професійній і творчій діяльності;



Портфель-самооцінка (для себе)

Мета створення: показати прогрес чи регрес в якихось видах чи окремих аспектах професійної діяльності



Портфель-звіт (для інших)

Мета створення: показати успішність і доказати прогрес дослідницької, професійної і творчої діяльності



ТИПИ ПОРТФОЛІО
Портфоліо документів

  • дипломи

  • грамоти

  • посвідчення

  • свідоцтва

  • довідки

Портфоліо робіт

  • конкурсні роботи

  • проекти розвитку бібліотеки

  • тексти виступів на семінарах, методичних радах

  • сценарії різних масових заходів

  • відеозаписи, фотоальбоми різних заходів

  • друковані поботи

  • авторські освітні програми

Портфоліо відгуків - це характеристики ставлення бібліотекаря до різних видів діяльності.

В ньому дається письмовий аналіз ставлення бібліотекаря до своєї діяльності і її результатів ( рецензії, відгуки, резюме іт.д.)

Включає відгуки колег про проведені заходи, методистів, адміністрації школи, вчителів-предметників.
попередньо складається список представлених робіт
ВИДИ ПОРТФОЛІО
Особистий

можна назвати професійним портретом шкільного бібліотекаря.

Портрет розповідає про особистість бібліотекаря. Його пропонується виконувати у формі резюме. Акцент необхідно зробити на досвіді роботи бібліотекаря: самоосвіті, використання в своїй практиці сучасних інформаційних технологій, проектній діяльності.

Можна включити в особистий портфоліо свої роздуми у формі ессе. Наприклад: « Міссія бібліотеки у сучасній школі».


А також результати професійного тестування
Тематичний портфоліо має зміст робити, якщо ви постійно і цілеспрямовано займаєтесь певною темою.

Тематичний портфоліо може включати:



  • план (структуру, схему) занять чи розробку теми;

  • пояснювальну записку з інформацією про автора, про форму представлення матеріалів іт.д.;

  • обгрунтування теми, своє бачення даної теми, яких результатів очікуєте;

  • програму курсу (плани, розробки уроків, бібліотечних занять);

  • роботи дітей ( анкети, тести, відгуки про конкретний урок, малюнки);

  • самоаналіз проведеної роботи;

  • підведення підсумків, визначення перспектив.


МЕТОДИКА ФОРМУВАННЯ ПОРТФОЛІО


  • У багатьох бібліотекарів, які працюють в школі більше трьох років, є багато папок з тематичними підбірками, розробками масових заходів, різні проекти, дослідження, папки з грамотами, дипломами та багато інших матеріалів. Це і є складова вашого портфоліо - потрібно тільки відібрати головне і систематизувати.

Для чого я хочу створити портфоліо?

  • В залежності від відповіді визначте тип і вид вашого портфеля досягнень;

Що я хочу включити в портфоліо?

  • Професійний портфоліо бажано робити за останні 3-5 років. Ви самі повинні вирішити, які матеріали відібрати у портфель.

Як буде організований портфоліо?

  • Що це буде - файлова папка ,чи електронний варіант? Чи і те і інше?

  • Як будуть розміщені матеріали? В прямій чи зворотній хронології, чи за видами матеріалів.

  • Обов'язково складається перелік матеріалів, і розміщується з самого початку як друкованого так і електронного варіанту.

Де буде зберігатися портфоліо і хто до нього буде мати доступ?

  • Варіантів декілька - в бібліотеці, у методичному кабінеті, в адміністрації школи.

  • Якщо в бібліотеці, то можна представити орігінали, якщо в іншому місці, то краще представити копії.

  • Найкращий варіант представлення - захист, чи презентація перед колективом.



ОФОРМЛЕННЯ ПОРТФОЛІО

Стандартів не існує.

Головне - логічна послідовність.

Декілька рекомендацій:


  • Можна оформити у вигляді файлової папки з заголовками розділів;

  • Кожну роботу, документ, підбірку кладіть в окремий файл;

  • На кожному елементі портфоліо бажано ставити дату, щоб прослідкувати динаміку;

  • В друкованому варіанті обовязково робіть посилання на документи чи їх копії, вказавши номер додатку;

  • В електронному варіанті треба оформити гіперпосилання на документи та інші матеріали з презентації портфоліо.

Електронний варіант портфоліо





СКЛАДАЄМО РЕЗЮМЕ
Резюме - це коротке узагальнення найважливіших відомостей про особу. Зокрема в ньому продаються дані про освіту, професійний досвід, а також основні біографічні дані.

На відміну від автобіографії, резюме характеризується граничним лаконізмом і дає людині змогу, влаштовуючись на роботу, повідомити про себе те, що вона вважає за найнеобхідніше, аби справити на роботодавця приємне враження про себе як потенційного працівника. Правильно, грамотно складене резюме - запорука успіху.

Обсяг резюме не повинен перевищувати однієї сторінки. Інформацію слід розміщувати так. Щоб легко сприймалася візуально, передусім акцентувала увагу на особистісних позитивах.

Вимоги до складання резюме



  • вичерпність інформації з акцентом на основних елементах;

  • грамотність, бездоганний друк;

  • чітке оформлення;

  • персоніфікація резюме ( при бажанні можна перелічити назви фірм, де людина працювала раніше, та зазначити імена їхніх керівників);

Є три форми резюме:



  • звичайне, або стандартне (довільне),

  • хронологічне (висвітлює досвід за роками),

  • функціональне ( демонструє освіту й потенціал автора, увиразнює професійні здібності, підтверджені попередніми роками діяльності).


Хронологічне резюме

Містить таку інформацію:

  • прізвище, ім'я, по батькові, адреса та номер телефону;

  • мета пошуку роботи;

  • освіта та наукові ступені ( зазначаються, починаючи з найвищого), назви закінчених навчальних закладів, кваліфікація; (нагороди та премії);

  • список публікацій;

  • плани на майбутнє щодо освіти, кар'єри;

  • інформація про досвід роботи;

  • сімейний статус, стан здоров'я, хобі, членство у товариствах тощо;

  • наявність рекомендаційних листів.


У функціональному резюме початкові пункти збігаються з пунктами хронологічного, а в подальших замість переліку попередніх посад висвітлюються уміння та навички, професіоналізм.

Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Методичні рекомендації щодо створення портфоліо бібліотекаря закладу освіти iconМетодичні рекомендації щодо здійснення та оформлення діагностичної роботи соціальним педагогом закладу освіти
...
Методичні рекомендації щодо створення портфоліо бібліотекаря закладу освіти iconПортфоліо викладача української мови та літератури
Методичні рекомендації щодо проведення тижня, приуроченого 200-літтю з дня народження Т. Г. Шевченка
Методичні рекомендації щодо створення портфоліо бібліотекаря закладу освіти iconМетодичні рекомендації щодо організації навчально-виховного процесу в закладах
Матеріали до серпневих конференцій педагогів області (методичні рекомендації щодо організації навчально-виховного процесу в закладах...
Методичні рекомендації щодо створення портфоліо бібліотекаря закладу освіти iconСередня загальноосвітня школа №4
Приватні цілі створення портфоліо прослідити еволюцію професійної педагогічної діяльності, сприяти розширенню методичного діапазону...
Методичні рекомендації щодо створення портфоліо бібліотекаря закладу освіти iconМетодичні рекомендації щодо порядку організації та проведення звільнення в запас військовослужбовців строкової служби
Методичні рекомендації командирам військових частин (підрозділів) щодо організації профілактики порушень статутних правил взаємовідносин...
Методичні рекомендації щодо створення портфоліо бібліотекаря закладу освіти iconМетодичні рекомендації щодо створення та наповнення контентом Бабійчук В. Г
На допомогу учасникам ІІ (обласного) туру всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2016»: орієнтовні тести, запитання, завдання
Методичні рекомендації щодо створення портфоліо бібліотекаря закладу освіти iconМетодичні рекомендації щодо проведення у навчальних закладах міста Донецька
Управління освіти Донецької міської ради, міський методичний центр надсилає для використання під час проведення Першого уроку після...
Методичні рекомендації щодо створення портфоліо бібліотекаря закладу освіти iconМетодичні рекомендації щодо особливостей організації навчально-виховного процесу в 1-му класі загальноосвітніх навчальних закладів 2014/2015 н р., критерії оцінювання навчальних досягнень учнів початкових класів
Проблема. Організація та науково-методичний супровід упровадження нового змісту початкової загальної освіти. Інструктивно-методичні...
Методичні рекомендації щодо створення портфоліо бібліотекаря закладу освіти iconМетодичні рекомендації щодо відзначення 75-річчя
Враховуючи вагомий внесок Миколи Степановича Вінграновського в розвиток української літератури, пропонуємо інформаційно-методичні...
Методичні рекомендації щодо створення портфоліо бібліотекаря закладу освіти iconНавчального закладу
Використання стандартного програмного забезпечення та інтернет-сервісів у роботі бібліотекаря


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка