Методичні рекомендації щодо впровадження нового Державного стандарту із зарубіжної літератури за новою програмою для 8-го класу



Сторінка1/4
Дата конвертації23.05.2017
Розмір0,55 Mb.
ТипМетодичні рекомендації
  1   2   3   4



Управління освіти Первомайської міської ради

Міський методичний кабінет



Методичні рекомендації

щодо впровадження нового Державного стандарту із зарубіжної літератури за новою програмою

для 8-го класу

На допомогу вчителям зарубіжної літератури

Первомайськ, 2016



Методичні рекомендації щодо впровадження нового Державного стандарту із зарубіжної літератури за новою програмою (2012 р. зі змінами 2015) для 8-го класу: На допомогу вчителям зарубіжної літератури: Методичний посібник. – Первомайськ, 2016. – 62


Укладач: Токарська М.Б.,

методист методичного кабінету

управління освіти

Первомайської міської ради
Рецензент: Рябикіна А.В.,

завідувач міського методичного кабінету

управління освіти Первомайської міської ради

Відповідальний Остапенко Г.Ф.,

за випуск: начальник управління освіти

Первомайської міської ради


Комп`ютерна верстка, дизайн: Павловська А.І., Рябикін А.П.

Рекомендовано методичною радою управління освіти Первомайської міської ради, протокол № 3 від 19.05.2016 р.

Посібник містить календарно-тематичне планування та конспекти уроків, які ввійшли до нової програми (2012 р. зі змінами 2015) із зарубіжної літератури для 8 класу. Рекомендовано для вчителів зарубіжної літератури загальноосвітніх навчальних закладів




ЗМІСТ



Вступ

4

Календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури в 8 класі (Л.В.Ільницька., В.Л Рябикіна., М.Б.Токарська )

5

Синтез гуманістичного та трагічного світосприйняття у сонетах В. Шекспіра (Л.В.Тарнавська)

10

Луїс де Гонгора-і-Арготе. "Галерник". Втілення у вірші провідних тем барокової літератури. Символіка твору. Образ ліричного героя. ( Л.В.Ільницька).

14

Річард Бах "Чайка Джонатан Лівінгстон". Сюжет твору Р. Баха як філософська метафора людського буття. Алегоричні образи повісті. Ознаки притчі у творі. (О.В.Зайцева).

22

Художній світ Барбари Космовської. Батьки і діти, діди і онуки в романі "Буба". (А.Б. Чоловська)

28

Сімейні цінності у творі Б.Космовської "Буба". Ідея поваги до людини. (А.Б. Чоловська)

32

Світ дитинства в повісті М. Аромштам "Коли відпочивають янголи" (О.Л.Петренко)

35

Урок позакласного читання. Образ учительницы в рассказе В.Г.Распутина "Уроки французького" (Ю.Є.Балабан).

39

"Уроки французького". Душевная тонкость учительницы. Ее роль в жизни мальчика. (Ю.Є.Балабан).

56

Література

62


Вступ
У Програмі зі світової літератури для загальноосвітніх навчальних закладів 5-9 класи, (зі змінами 2015 р.) визначено завдання вивчення літератури у 8-9 класах (системне читання):

  • дати уявлення про основні літературні епохи, напрями, течії в контексті вітчизняної та світової культури;

  • розкрити жанрово-родовий поділ літератури, навчити розрізняти твори різних родів і жанрів у їхній специфіці;

  • поглибити вміння аналізу та інтерпретації творів літератури;

  • сформувати в учнів вміння виокремлювати компоненти змісту й форми;

  • навчити школярів зіставляти різні літературні твори, явища, визначати їхню художню своєрідність;

  • активізувати інтерес учнів до вивчення літератури в оригіналах і перекладах, розвинути вміння зіставляти оригінали і переклади;

  • сприяти самоствердженню учнів, виробленню у них моральних якостей, громадянської позиції;

  • розвивати вміння й навички зв'язного мовлення:

  • виховувати естетичні почуття та емоції, формувати здібність отримувати естетичне задоволення від прочитаного.

Творчою групою вчителів зарубіжної літератури міста Первомайська у складі Балабан Ю.Є., Зайцевої О.В., Ільницької Л.В., Петренко О.Л., Рябикіної В.Л., Тарнавської Л.А., Токарської М.Б., Чоловської А.Б. розроблено календарно-тематичне планування та конспекти уроків для 8 класу, які ввійшли до нової програми 2012 року ( зі змінами 2015). Крім того, створено електронний репозитарій навчального контенту для уроків зарубіжної літератури у 8 класі за новим Державним стандартом. Рекомендовано для вчителів зарубіжної літератури загальноосвітніх навчальних закладів.



Орієнтовне календарно-тематичне планування уроків світової літератури для 8-го класу

Ільницька Л.В.,

вчитель зарубіжної літератури ЗОШ І-ІІІ ст. № 12

Рябикіна В.Л.,

вчитель зарубіжної літератури гімназії

Токарська М.Б.,

вчитель зарубіжної літератури ЗОШ І-ІІІ ст. № 5


з/п

Тема уроку

К-ть годин

Дата




Вступ

2




1.

Література і культура. Роди літератури (епос, лірика, драма, їх характерні ознаки.

1




2.

Літературний процес. Основні літературні епохи, напрями, течії, специфіка їх розвитку в різних країнах.

1







Священні книги людства як пам’ятки культури і джерело літератури

7




3.

Загальнокультурне значення священних книг народів світу, найвідоміші з них.

1




4.

Веди як пам'ятка індоєвропейської словесності ІІ-І тис. до н.е.

1




5.

Біблія. Старий Заповіт (Створення світу. Каїн і Авель. 10 заповідей. Структура Біблїї, її складники.

1




6.

Новий Заповіт (Євангеліє) - 2-3 розділи за вибором учителя.

1




7-8.

Ключові ідеї та образи Старого і Нового Заповітів. Морально-філософський зміст біблійних сюжетів і образів.

2




9.

Коран (огляд) – головна книга ісламу. Міфологічні сюжети, образи, моральні настанови. Побудова Корану.

1




10.

Контрольна робота № 1. Контрольний твір.

1







Античність

11




11.

Поняття про античність, її хронологічні межі. Основні етапи, роди і жанри античної літератури.

1




12-13

Міфи троянського циклу. Троя. Паріс викрадає Єлену. Облога Трої. Смерть Ахілла. Троянський кінь

2




14.

Позакласне читання. Міфи Давньої Греції.

1




15.

Гомер. "Іліада" (огляд). "Двобій Ахілла і Гектора". Образи Ахілла і Гектора.

1




16.

"Пріам у Ахілла". Міфологічна основа гомерівського епосу. Гуманістичний зміст "Іліади".

1




17.

Тіртей (VІІ ст.. до н.е.) "Добре вмирати тому…". Ідея захисту рідної країни в елегії.

1




18.

Сапфо (VІІ-VІ ст. до н.е.) "До Афродіти". Образ ліричної героїні, глибина її почуттів і переживань

1




19.

Р/м Лист до Сапфо (письмово).

1




20.

Есхіл "Прометей закутий". Ідеї служіння самопожертви, свободи.

1




21.

Публій Вергілій Марон. "Енеїда"Образ Енея.

1




22.

Квінт Горацій Флакк "До Мельпомени". Тема мистецтва і призначення митця у творі.

1




23.

Публій Овідій Назон "Сумні елегії". Любов до вітчизни як провідна ідея твору.

1




24.

Контрольна робота № 2 Різнорівневі завдання.

1







Середньовіччя

7




25.

Середньовіччя як доба, її хронологічні межі. Основні жанри середньовічної літератури на Заході й Сході.

1




26.

Особливості розвитку китайської лірики епохи Тан. Лі Бо "Печальна яшмовому ганку", "Призахідне сонце навіює думки про гори", "Сосна біля південної галереї".

1




27.

Ду Фу "Пісня про хліб і шовк", "Весняний краєвид", "Подорожуючи, вночі описую почуття". Образ ліричного героя, його сприйняття життя і природи.

1




26.

Золота доба персько-таджицької лірики, її характерні особливості, видатні представники. Омар Хайям. Рубаї. Основні теми і мотиви творчості Омара Хайама (2-3 рубаї напам'ять)

1




27.

Р/м Виразне читання рубаї О.Хайяма (усно).

1




28.

"Пісня про Роланда". Історична основа твору і поетичне переосмислення в ньому реальних подій.

1




29.

Патріотичні ідеї в "Пісні про Роланда". Образна система (Роланд, Ганелон, Карл)

1




30.

Аліг'єрі Данте. Загальна характеристика його творчості. Сонет 11 ("В своїх очах вона несе кохання".

1




31.

Позакласне читання. Рудакі. Газелі, рубаї, бейти.

1




32.

Контрольна робота № 3 Тестування

1







Відродження

12




33.

Епоха Відродження в Європі. Гуманізм. Культ античності. Характерні риси ренесансної культури і літератури.

1




34.

Франческо Петрарка. Сонети № 61, 132. Історія кохання в сонетах Ф. Петрарки. (Сонет 61 напам'ять).

1




35.

Образ ліричного героя і героїні. Структура сонетів Петрарки.

1




36.

Вільям Шекспір. Сонети 66,116,130. Основні теми сонетів Шекспіра – кохання до Смаглявої леді, дружба. (Сонет 66 напам'ять).

1




37.

Відображення внутрішнього світу ренесансної людини. Художні особливості сонетів В.Шекспіра.

1




38.

Вільям Шекспір. Трагедія "Ромео і Джульєтта". Історія створення.

1




39.

Оспівування кохання Ромео і Джульєтти.







40

Проблема життя і смерті. Трактування фіналу.

1




41.

Гуманістична цінність трагедії.

1




42.

Мігель де Сервантес Сааведра."Дон Кіхот". Історія створення роману, його зв'язок з лицарськими романами, пародійний характер.

1




43.

Особливості сюжету і композиції твору.

1




44.

Конфлікт високих прагнень Дон Кіхота і буденної дійсності, неможливості реалізації ідеалів героя. Дон Кіхот і Санчо Панса. "Донкіхотство".

1




45.

Позакласне читання.

1




46.

Контрольна робота № 4 Контрольний твір.

1







Бароко

3




47.

Бароко як доба і художній напрям у європейській літературі й мистецтві.

1




48-49.

Луїс де Гонгора-і-Арготе "Галерник". Втілення у вірші провідних тем барокової літератури: людина і Доля, блукання людини у Всесвіті, залежність від вищих сил, драматизм духовного життя.

2




50.

Р/м Порівняльна характеристика європейського та українського бароко (письмово).

1







Класицизм

5




51.

Історичні умови, філософське та естетичні підґрунтя класицизму. Характерні ознаки класицизму як художнього напряму.

1




52.

Мольєр "Міщанин-шляхтич". Історія створення комедії.

1




53.

Тематика і проблематика твору , його загальнолюдське значення.

1




54.

Основні образи комедії.

1




55.

Засоби комічного (гумор, іронія, сатира, сарказм).

1




56.

Контрольна робота № 5 Літературний диктант.

1







Сучасна література у пошуках себе і високого польоту

10




57.

Річард Бах "Чайка Джонатан Лівінгстон". Алегоричні образи повісті.

1




58.

Втілення прагнення до високої мети в образі чайки Джонатана.

1




59.

Художній конфлікт і можливість його подолання. Ознаки притчі у творі.

1




60.

Барбара Космовська "Буба".

1




61.

Ідея поваги й любові до людини.

1




62.

Сімейні цінності у творі.

1




63.

Марина Аромштам. "Коли відпочивають янголи.

1




64.

Учителька та її учні: два погляди на один світ.

1




65.

Моральні проблеми та їх осмислення у творі.

1




66.

Сучасна зарубіжна поезія.

1




67.

Р/м Відгук про твір сучасної літератури (усно).

1




68.

Позакласне читання. В. Распутін "Уроки французского".

1




69.

Контрольна робота № 6. Анкета головного героя.

1




70.

Узагальнення та систематизація навчального матеріалу.

1






Тарнавська Л.А.,

учитель зарубіжної літератури ЗШ І-ІІІ ст. № 4


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4

Схожі:

Методичні рекомендації щодо впровадження нового Державного стандарту із зарубіжної літератури за новою програмою для 8-го класу iconМетодичні рекомендації щодо впровадження нового Державного стандарту зі світової літератури за новою програмою для 5-го класу
Методичні рекомендації щодо впровадження нового Державного стандарту зі світової літератури за новою програмою для 5-го класу: На...
Методичні рекомендації щодо впровадження нового Державного стандарту із зарубіжної літератури за новою програмою для 8-го класу iconМетодичні рекомендації щодо впровадження нового Державного стандарту з історії України за новою програмою для 8-го класу
Методичні рекомендації щодо впровадження нового Державного стандарту з історії України за новою програмою для 8-го класу: На допомогу...
Методичні рекомендації щодо впровадження нового Державного стандарту із зарубіжної літератури за новою програмою для 8-го класу iconУроку №1 : Живописець правди, оборонець добра Григір Тютюнник. Життєвий і творчий шлях письменника, цікавий епізод з його життя
Система уроків з української літератури за новою програмою для 7-го класу по темі
Методичні рекомендації щодо впровадження нового Державного стандарту із зарубіжної літератури за новою програмою для 8-го класу iconМетодичні рекомендації щодо вивчення зарубіжної літератури в загальноосвітніх навчальних закладах у 2009-2010 навчальному році лист мон
Методичні рекомендації щодо вивчення зарубіжної літератури в загальноосвітніх навчальних закладах у 2009–2010 навчальному році
Методичні рекомендації щодо впровадження нового Державного стандарту із зарубіжної літератури за новою програмою для 8-го класу iconТеоретичні та методичні засади реалізації нового Державного стандарту освітньої галузі «Математика»
...
Методичні рекомендації щодо впровадження нового Державного стандарту із зарубіжної літератури за новою програмою для 8-го класу iconМетодичні рекомендації щодо оформлення навчального кабінету із зарубіжної літератури
На допомогу керівникам закладів освіти, завідувачам навчальних кабінетів, керівникам шкільних мо, кафедр пропонуємо матеріали, що...
Методичні рекомендації щодо впровадження нового Державного стандарту із зарубіжної літератури за новою програмою для 8-го класу iconМетодичні вказівки щодо самостійної роботи з навчальної дисципліни «історія зарубіжної літератури»
Методичні вказівки щодо самостійної роботи з навчальної дисципліни «Історія зарубіжної літератури» для студентів І курсу денної та...
Методичні рекомендації щодо впровадження нового Державного стандарту із зарубіжної літератури за новою програмою для 8-го класу iconМетодичні вказівки щодо практичних занять з навчальної дисципліни «історія зарубіжної літератури»
Методичні вказівки щодо практичних занять з навчальної дисципліни «Історія зарубіжної літератури» для студентів І курсу денної та...
Методичні рекомендації щодо впровадження нового Державного стандарту із зарубіжної літератури за новою програмою для 8-го класу iconМетодичні вказівки щодо семінарських занять з навчальної дисципліни «історія зарубіжної літератури»
Методичні вказівки щодо семінарських занять з навчальної дисципліни «Історія зарубіжної літератури» для студентів І курсу денної...
Методичні рекомендації щодо впровадження нового Державного стандарту із зарубіжної літератури за новою програмою для 8-го класу iconМетодичні рекомендації щодо викладання географії у 2016/2017 навчальному році
Відповідно до Державного стандарту, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 3 листопада 2011 р. №1392 року, географія...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка