Методичні рекомендації щодо впровадження нового Державного стандарту зі світової літератури за новою програмою для 5-го класу



Сторінка1/4
Дата конвертації21.04.2017
Розмір0,54 Mb.
ТипМетодичні рекомендації
  1   2   3   4



Управління освіти Первомайської міської ради

Міський методичний кабінет


Методичні рекомендації

щодо впровадження нового Державного стандарту зі світової літератури за новою програмою для 5-го класу

На допомогу вчителям світової літератури

2013


Методичні рекомендації щодо впровадження нового Державного стандарту зі світової літератури за новою програмою для 5-го класу: На допомогу вчителям світової літератури: Методичний посібник. – Первомайськ, 2013. – 54 c.
Укладач: Токарська М.Б.,

методист методичного кабінету

управління освіти

Первомайської міської ради



Рецензент: Відмиш Л.І.,

в.о. завідуючої методичним кабінетом управління освіти

Первомайської міської ради

Відповідальний Остапенко Г.Ф.,

за випуск: начальник управління освіти

Первомайської міської ради


Комп`ютерна верстка, дизайн:

Мойса А.І., Бончковська С.Г.,

Рябикін А.П.

Рекомендовано методичною радою управління освіти Первомайської міської ради, протокол № 3 від 17.05.2013 р.
Посібник містить календарно-тематичне планування та конспекти уроків, які ввійшли до нової програми зі світової літератури для 5 класу. Рекомендовано для вчителів світової літератури загальноосвітніх навчальних закладів.

ЗМІСТ



Вступ …………………………………………………..

4


Календарно-тематичне планування уроків

світової літератури в 5 класі ……………………………


6


Японська народна казка «Іссумбосі,

або хлопчик-Мізинчик». Любов до праці, кмітливість, ставлення до природи в образі головного героя (Л.В.Тарнавська) ……………………


13


Е.Портер «Полліанна». Книга нашого дитинства (Л.В.Ільницька) ……………………………………….

18


Щирість, мужність та оптимізм головної

героїні твору "Поліанна", її вплив на життя

міста (Л.В.Ільницька) …………………………………


22


Льюїс Керролл «Аліса в Країні Див».

Творча історія книги, її зв`язок із біографією письменника та життям Англії «вікторіанської»

доби (О.Л.Петренко) …………………………………

27


Образ Аліси, світ її уяви і захопливі пригоди

в повісті-казці «Аліса в Країні Див»



(О.Л.Петренко) ………………………………………..

31


Льюїс Керролл «Аліса в країні Див».

Творча історія книги, її зв’язок із біографією письменника та життям Англії «вікторіанської

доби» (Т.П.Перкова) …………………………………

34


Роалд Дал «Чарлі і шоколадна фабрика».

Доброта та щирість головного героя



(Ю.Є.Балабан) ………………………………………...

48


Література …………………………………………….

54


Вступ
Відповідно до Закону України «Про загальну середню освіту» раз на десять років переглядається Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти, а він є головним документом, на підставі якого створюються програми. Новий державний стандарт, затверджений Постановою Кабінету Міністрів № 1392 від 23 листопада 2011 року, вимагає і зміни навчальних програм. Змінюється час, покоління учнів, пріоритети суспільства, тому так чи інакше програми теж мають оновлюватися.

У Державному стандарті метою освітньої галузі «Мови і літератури» визначено розвиток особистості учня, формування в нього мовленнєвої і читацької культури, комунікативної та літературної компетентності, гуманістичного світогляду, національної свідомості, високої моралі, активної громадянської позиції, естетичних смаків і ціннісних орієнтацій.

Структура нової програми відповідає структурі літературної освіти, закладеної в Державному стандарті базової і повної загальної середньої освіти. Тобто вивчення світової літератури поділяється на три етапи: 5-7 класи – етап прилучення учнів до читання, формування в них стійкої мотивації до читання художньої літератури; 8-9 класи – етап системного читання, тобто пропонується огляд ключових літературних епох у контексті культури із вивченням тих творів, що відповідають віковим особливостям учнів; 10-11 класи – етап творчо-критичного навчання, коли до учнів мають прийти вершинні твори світової літератури морального, філософського, історичного, суспільного змісту.

Однією з особливостей нової програми є те, що в кожному класі введено розділ «Сучасна література», в якому представлено твори різних жанрів, популярні в різних країнах і пов’язані з проблемами сучасної молоді та суспільства. Якщо попередні програми були спрямовані на минуле, то нова програма відкриває дітям сучасний світ.

З 1 вересня 2013 року починає діяти нова програма зі світової літератури для 5 класу. Творчою групою вчителів світової літератури міста Первомайська розроблено календарно-тематичне планування та конспекти уроків, які ввійшли до нової програми.

Календарно-тематичне планування уроків світової літератури в 5 класі


з/п

К-ть годин

Дата

Зміст навчального матеріалу










ВСТУП (2 год)

1

1




Світова література – духовна скарбниця людства. Роль книги в сучасному житті.

2

1




Фольклор, його характерні ознаки. Фольклорні жанри різних народів (прислів'я, приказки, загадки, пісні). Гуманістичні цінності, втілені у фольклорних творах різних народів. Література і фольклор.







16 +

1 рез. + 1 ПЧ + 1 РМ



КАЗКИ НАРОДІВ СВІТУ (16 год)

3

1




Жанрова специфіка фольклорної і літературної казки. Різновиди казок (про тварин, чарівні, соціально-побутові та ін.), їх характерні ознаки. Індійська народна казка «Фарбований шакал». Викриття в образах тварин негативних людських якостей. Філософський зміст казки.

4

1




Японська народна казка «Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик». Відображення любові до праці, кмітливості, сміливості, ставлення до природи в образі Іссумбосі.

5

1




Національний колорит японських казок.


6

1




Китайська народна казка «Пензлик Маляна». Поетизація мистецтва й уславлення образу митця в казці.

7

1




Значення фантастичних елементів.

8

1




Арабська народна казка «Сіндбад-Мореплавець» (третя подорож).

Утвердження жаги відкриття світу, мужності й людяності в казці.



9

1




Втілення в образі Сіндбада-Мореплавця віри в перемогу людини над обставинами.

10

1




Брати Я. і В. Грімм. «Бременські музиканти». Значення діяльності братів Грімм у збиранні й збереженні фольклору. Моральні цінності в казках.

11

1




Характеристика образів персонажів. Антитези у пропонованих творах.

12

1




Позакласне читання. Ш.Перро. Казки «Осляча шкура», «Спритна принцеса, або Пригоди розумниці».

13

1

1 рез.

Олександр Сергійович Пушкін. Вступ до поеми «Руслан і Людмила».

14

1




«Казка про мертву царівну і сімох богатирів». Синтез фольклорних і літературних елементів у творчості О.Пушкіна.

15

1




Система образів. Автор.


16

1




Розвиток мовлення (усно). Складання характеристики літературного героя.


17

1




Ганс Крістіан Андерсен. «Соловей».

Протиставлення «справжнього» і «штучного» в казці «Соловей».



18

1




Соловей як утілення сили природи й мистецтва; зміни в образі імператора.

19

1




Оскар Уайльд. «Хлопчик-зірка». Казкові персонажі, їх характеристика. Основний конфлікт.

20

1




Еволюція образу головного героя. Символічний зміст назви твору.

21

1




Контрольна робота за розділами «Вступ», «Казки народів світу».

Різнорівневі завдання.









10 +

1 РМ +


1 ПЧ

ПРИРОДА І ЛЮДИНА (10 год)

22

1




Джон Кітс. «Про коника та цвіркуна». Поетизація образу природи у вірші, його ідея («Поезія землі не вмре ніколи...»).

23

1




Иоганн Вольфганг Гете. «Нічна пісня подорожнього».

24

1




Зображення взаємозв'язку різних сфер природи й людини в поетичному творі.

25

1




Виразне читання напам'ять.

26

1




Генріх Гейне. «Задзвени із глибини...». Втілення краси весняної природи у вірші.

27

1




Зв'язок із фольклором. Виразне читання напам'ять.

28

1




Розвиток мовлення. Твір-опис (природи) за картиною.

29

1




Ернест Сетон-Томпсон «Лобо».

30

1




Авторські спостереження за світом природи.

31

1




Утвердження любові до всього живого.

32

1




Зображення художніх образів, їх розкриття в подіях твору.

33

1




Контрольна робота за розділом «Природа і людина». Письмова відповідь на запитання.

34

1




Позакласне читання. Сетон-Томпсон «Ведмежа Джонні», «Мустанг-іноходець».

II СЕМЕСТР







10 +

2 РМ (із них

1 год. рез.) +

1 ПЧ +


1 рез.

СВІТ ДИТИНСТВА (10 год)

35

1

1 рез.

Марк Твен. «Пригоди Тома Сойєра».

36

1




Світ дорослих і світ дітей у повісті.

37

1




Том Сойєр і Гекльберрі Фінн.

38

1




Розвиток мовлення. Порівняльна характеристика героїв (письмово).

39

1




Провідні ідеї твору (дружба, кохання, людяність).

40

1




Ставлення автора до своїх героїв.

41

1




Елеонор Портер «Полліанна». Книга нашого дитинства.

42

1




Щирість, мужність і оптимізм героїні твору, її вплив на життя міста.

43

1




Полліанна та її друзі.

44

1




Художні засоби розкриття образу Полліанни.

45

1




Ідея радості життя й відкриття світу у творі.

46

1

1 рез.

Розвиток мовлення. Складання листа до Клубу Полліанни (письмово).

47

1




Контрольна робота за розділом «Світ дитинства». Анкета головного героя.

48

1




Позакласне читання. А.Ліндґрен «Пригоди Калле Блюмквіста».







8 + 1 РМ + 1 ПЧ + 1 рез.

СИЛА ТВОРЧОЇ УЯВИ (8 год)

49

1

1 рез.

Льюїс Керролл. «Аліса в Країні Див». Творча історія книги.

50

1




Зв'язок книги із біографією письменника та життям Англії «вікторіанської» доби.

51

1




Образ Аліси, світ її уяви і захопливі пригоди.

52

1




Розвиток мовлення. Усний переказ епізоду твору.

53

1




Персонажі, які оточують героїню.

54

1




Особливості художньої мови твору.

55

1




Марина Цветаєва. «Книги в червоній палітурці». Чарівний світ літератури й мистецтва у вірші М.Цвєтаєвої. Знайомі образи з прочитаних книг (Том Сойєр, Гекльберрі Фінн та ін.).

56

1




Образ ліричної героїні, котра любить читати. Роль літературних і музичних асоціацій у творі.

57

1




Контрольна робота за розділом «Сила творчої уяви». Різнорівневі завдання.

58

1




Позакласне читання. Дж.Родарі «Пригоди Джельсоміно в Країні брехунів» або «Казки по телефону».







8 +

2 рез.


СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА (8 год)

У КОЛІ ДОБРИХ ГЕРОЇВ

59

1




Роальд Дал «Чарлі і шоколадна фабрика».

60

1




Образи дітей, які стали володарями «золотих квитків».

61

1




Цікаві пригоди хлопчика Чарлі та його друзів на казковій шоколадній фабриці містера Вонкі.

62

1




Образ містера Вонкі.

63

1




Доброта і щирість головного героя.

64

1

1 рез.

Туве Янсон «Капелюх чарівника».

65

1




Чарівність художнього світу твору.

66

1




Персонажі, втілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей.

67

1




Персонажі, втілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей.

68

1

1 рез.

Персонажі, втілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей.



69







Каталог: file -> 2013
file -> Стиль романтизм. Архітектура романтизму. Скульптура романтизму. Неоготика. Невізантійський історизм. Наполеонівський ампір
file -> «Це склад книжок» так скептик говорив, «Це храм душі» естет йому відмовив, Тут джерело всіх радощів земних, І їх дарують нам без цінним словом…»
file -> Для вчителів зарубіжної літератури
file -> Методичні рекомендації щодо викладання світової літератури в загальноосвітніх навчальних закладах у 2013-2014 навчальному році // Зарубіжна літератури в школах України. 2013. №7-8
file -> Только мертвый, спокойствию рад. Только мертвый, спокойствию рад
file -> Талант людини це божий дар
2013 -> На допомогу вчителеві української мови та літератури 5-х класів


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4

Схожі:

Методичні рекомендації щодо впровадження нового Державного стандарту зі світової літератури за новою програмою для 5-го класу iconМетодичні рекомендації щодо впровадження нового Державного стандарту із зарубіжної літератури за новою програмою для 8-го класу
Методичні рекомендації щодо впровадження нового Державного стандарту із зарубіжної літератури за новою програмою (2012 р зі змінами...
Методичні рекомендації щодо впровадження нового Державного стандарту зі світової літератури за новою програмою для 5-го класу iconМетодичні рекомендації щодо впровадження нового Державного стандарту з історії України за новою програмою для 8-го класу
Методичні рекомендації щодо впровадження нового Державного стандарту з історії України за новою програмою для 8-го класу: На допомогу...
Методичні рекомендації щодо впровадження нового Державного стандарту зі світової літератури за новою програмою для 5-го класу iconУроку №1 : Живописець правди, оборонець добра Григір Тютюнник. Життєвий і творчий шлях письменника, цікавий епізод з його життя
Система уроків з української літератури за новою програмою для 7-го класу по темі
Методичні рекомендації щодо впровадження нового Державного стандарту зі світової літератури за новою програмою для 5-го класу iconМетодичні рекомендації щодо викладання світової літератури в загальноосвітніх навчальних закладах у 2013-2014 навчальному році // Зарубіжна літератури в школах України. 2013. №7-8
Синтез мистецтв на уроках світової літератури як засіб формування особистості учнів
Методичні рекомендації щодо впровадження нового Державного стандарту зі світової літератури за новою програмою для 5-го класу iconТеоретичні та методичні засади реалізації нового Державного стандарту освітньої галузі «Математика»
...
Методичні рекомендації щодо впровадження нового Державного стандарту зі світової літератури за новою програмою для 5-го класу iconМетодичні рекомендації щодо вивчення світової літератури в загальноосвітніх навчальних закладах у 2010-2011 навчальному році лист мон
Методичні рекомендації щодо вивчення світової літератури в загальноосвітніх навчальних закладах у 2010–2011 навчальному році
Методичні рекомендації щодо впровадження нового Державного стандарту зі світової літератури за новою програмою для 5-го класу iconМетодичні рекомендації щодо викладання географії у 2016/2017 навчальному році
Відповідно до Державного стандарту, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 3 листопада 2011 р. №1392 року, географія...
Методичні рекомендації щодо впровадження нового Державного стандарту зі світової літератури за новою програмою для 5-го класу iconУрок світової літератури у 5 класі за новою програмою
Ркзо «Райпільська сзш І – ІІІ ступенів» Межівського району, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка