Методичні вказівки до практичних занять І самостійної роботи з курсу «Українська література»



Скачати 265,84 Kb.
Дата конвертації14.10.2017
Розмір265,84 Kb.
ТипМетодичні вказівки

Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України

Сумський державний університет

3226 Методичні вказівки

до практичних занять і самостійної роботи

з курсу «Українська література»

для студентів спеціальності «Журналістика»

заочної форми навчання
Частина 2

Суми

Сумський державний університет

2012

Методичні вказівки до практичних занять і самостійної роботи з курсу «Українська література» / укладач Г. П. Калантаєвська. – Суми: Сумський державний університет, 2012.–38 с.


Кафедра журналістики та філології

3 семестр

Практичне заняття № 1

Тема. Драматургія Лесі Українки
Теоретичні питання:

  1. Переосмислення біблійних тем у драмах «Одержима», «На полі крові», «Вавилонський полон», «На руїнах» (аналіз однієї із драматичних поем на вибір).

  2. Конфлікт митця (пророка) із рабською психологією сучасника у творі «Оргія» ( «Кассандра» ) на тлі античної історії.

  3. Тема особистої і загальнонаціональної свободи (фізично слабкої, але духовно незламної жінки) у драмах «Лісова пісня» і «Бояриня».


Практичні завдання:

  1. Прокоментуйте значення слів пророчиці Тірци із драми «На руїнах» :

«Лежачим краю рідного немає.

Чий хліб і праця – того і земля».

  1. З’ясуйте значення виразу Лицаря із драми «Осіння казка» :

«Хто визволиться сам – той буде вільний,

Хто визволить кого – в неволю візьме».

  1. Прокоментуйте слова Мавки, які вона говорить Лукашеві ( «Лісова пісня» ) :

«Бач, я тебе за те люблю найбільше,

Чого ти сам в собі не розумієш,

Хоча душа твоя про те співає

Виразно-щиро голосом сопілки…».
Література

  1. Франко І. Леся Українка // Франко І. Твори: В 20т. – К.: Держ. вид-во художньої літератури, 1955. – Т. 17 – С. 237-255.

  2. Донцов Д. Поетка українського рісорджименту (Леся Українка) // Українське слово: хрестоматія української літератури та літературної критики XX ст.: У 3 кн. – К.: Рось, 1994. – Кн. 1. – С. 149-183.

  3. Зеров М. Леся Українка // Зеров М. Твори: У 2 т. – К.: Дніпро, 1990. – Т.2. – С. 259-401.

  4. Павличко С. Дискурс модернізму в українській літературі. – К.: Либідь, 1997. – 360с.

  5. Костенко Л. Геній в умовах заблокованої літератури // Урок української. – 2000. – № 2. – С. 2-7.

  6. Костенко Л. Поет, що йшов сходами гігантів // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях і колегіумах. – 2000. № 2. – С. 32-38.

  7. Забужко О. Notre Dame d’ Ukraine: Українка в конфлікті міфологій. – К.: Факт, 2007. – 640с.


Практичне заняття № 2

Тема. Поетична творчість неокласиків
Теоретичні питання:

  1. «Гроно п’ятірне нездоланих співців»: таланти, долі, естетичні вимоги до художнього слова.

  2. Сонети М. Зерова: античні мотиви, злободенні теми, образ Києва у доробку поета ( «Самоозначення», «Сон Святослава», «Лотофаги», «Київ з лівого берега» та ін.).

  3. Рання поезія М. Рильського: загальнолюдські аполітичні мотиви, елегійні настрої, естетика пізнання природи і почуттів ( «На білу гречку впали роси», «Вже червоніють помідори», «Білі цуцики гуляють на соломі», «Як Одіссей, натомлений блуканням» та ін. ).

  4. Мотиви морських мандрів і пошуків ідеалу в поезії Ю. Клена (зб. «Каравели»).


Практичні завдання:

  1. Прокоментуйте один із найвідоміших сонетів поета-неокласика Михайла Драй-Хмари, написаний у 1928 році :

Лебеді

Присвячую своїм товаришам

На тихім озері, де мліють верболози,

давно приборкані, і влітку, й восени

то плюскоталися, то плавали вони,

і шиї гнулися у них, як буйні лози.
Коли ж дзвінкі, як скло, надходили морози

і плесо шерхнуло, пірнувши в білі сни, -

плавці ламали враз ті крижані лани,

і не страшні для них були зими погрози.
О гроно п’ятірне нездоланих співців,

крізь бурю й сніг гримить твій переможний спів,

що розбиває лід одчаю і зневіри.
Дерзайте, лебеді: з неволі, з небуття

веде вас у світи ясне сузіря Ліри,

де пінить океан кипучого життя.


  1. Дайте відповіді на запитання:

- чому поет змушений був у сонеті вдатися до алегорії, назвавши своїх колег-неокласиків лебедями ?

- яку ситуацію в літературному житті 1925-1928 років мав на увазі автор поезії, згадуючи про морози, погрози зими, крижані лани?

- назву якої поетичної збірки М. Рильського процитував у поезії М. Драй-Хмара, звертаючись до нездоланих співців ?

- які трагічні наслідки для поетів-неокласиків і зокрема самого автора мав сонет «Лебеді» ?




  1. Вивчіть напам’ять один із віршів поета-неокласика (на вибір).


Література

  1. Павличко Д. Микола Зеров – поет і перекладач // Зеров М. Твори: В 2т. – К.: Дніпро, 1990. – Т.1. – С. 3-20.

  2. Ковалів Ю. Прокляті роки Юрія Клена // Клен Ю. Вибране. – К.: Дніпро, 1991. – С. 3-23.

  3. Крижанівський С. Михайло Драй-Хмара. Поет і перекладач // Драй-Хмара М. Вибране. – К.: Рад. письменник, 1969. – С. 3-12.

  4. Талалай Л. Уроки Максима Рильського // Березіль. – 2001. – №5 - 6. – С. 162–171.

  5. Історія української літератури ХХ століття: У 2-х кн. – Кн. 1.: 1910 – 1930-ті роки: навч. Посібник / за ред. В. Г. Дончика. – К.: Либідь, 1993. – 784с.


Теми для самостійного вивчення:

  1. Творчість М. Коцюбинського:

    • імпресіоністичні риси новел «Intermezzo», «Цвіт яблуні», «На камені»;

    • розкриття внутрішнього світу персонажа в оповіданні «Persona grata»;

    • іронічний портрет демократа-лицеміра в оповіданні «Подарунок на іменини».

  1. Творчий доробок В. Стефаника та Л. Мартовича:

    • особливості експресіоністичної манери у прозі В. Стефаника;

    • родинні трагедії, еміграційні та заробітчанські мотиви, тема Першої світової війни у творах письменника (збірки новел «Синя книжечка», «Камінний хрест», «Дорога»);

    • проблеми галицького суспільства у сатиричному баченні Леся Мартовича («Народна ноша», «Стрибожий дарунок» та ін.).

  1. Моральний світ, духовні та життєві пріоритети жінки в творчому доробку О. Кобилянської:

    • постать не зіпсованої цивілізацією природної жінки в оповіданні «Некультурна»;

    • характери творчих особистостей в оповіданні «Вальс меланхолійний»;

    • сильна вольова постать жінки в повістях «Царівна», «Людина».

  1. О. Олесь – поет-лірик, співець журби і кохання:

      • мотиви поезії О. Олеся (твори різних збірок);

      • особливості символістської драматургії О. Олеся (алегорія і символіка драм «По дорозі в Казку», «Танець життя» та ін.).

  1. В. Винниченко – майстер психологічного характеротворення:

  • новаторство ранньої прози письменника-політика (повість «Краса і сила», оповідання «Уміркований та щирий», «Раб краси», «Антрепреньор Гаркун-Задунайський» та ін.);

  • проблематика драм В. Винниченка («Чорна Пантера і Білий Медвідь», «Закон», «Між двох сил» та ін.);

  • загальнолюдські мотиви, антитоталітарне спрямування романів В. Винниченка (один із романів на вибір).

  1. Поезія Б.-І. Антонича:

  • духовний світ і буяння фантазії ліричного героя поета Б.-І. Антонича «Щастя», «Давній мотив», «Вишні» та ін.);

  • тема невпинності руху матерії і мінливості форм буття у ліриці поета (зб. «Зелена євангелія»).

  1. Творчість М. Хвильового у контексті його часу:

  • життєвий шлях М. Хвильового, його діяльність у ВАПЛІТЕ. Участь письменника у літературній дискусії 1925-1928 років (вимоги до літературної критики, молодих авторів, естетичні гасла);

  • М. Хвильовий як хроніст доби абсурду: трагічне роздвоєння особистості («я – чекіст, але я і людина») у творах письменника («Я»(Романтика)», «Мати»);

  • сатиричні твори письменника ( «Іван Іванович» та ін).

  • М. Хвильовий – автор публіцистичних виступів-памфлетів.

  1. Поетична творчість П. Тичини, Є. Плужника, М. Бажана, Є. Маланюка:

  • трагедія поетичного таланту П. Тичини: шлях від «Сонячних кларнетів» до оспівування більшовицького терору;

  • мотиви незахищеності людини, драматичне бачення себе у світі в ліриці Є. Плужника;

  • інтелектуалізм поетичного доробку М. Бажана;

  • тема державності України, втраченої батьківщини, мотиви чужини і самотності в ліриці Є. Маланюка.

  1. Трагедія особистості в революційному контексті доби у творчості В. Підмогильного та Б. Антоненка-Давидовича:

  • показ морального й етичного єства маргінальної постаті в романі В. Підмогильного «Місто»;

  • духовна загибель особистості в умовах суспільного більшовицького тиску в повістях Б. Антоненка-Давидовича («Смерть», «Тук-тук»);

  • табірні закони життя і доля маленької людини в «Сибірських новелах» Б. Антоненка-Давидовича.

  1. Драматургія М. Куліша:

  • проблеми українського села 20-х років та новаторська форма їх художнього втілення у драматичній трилогії «97», «Комуна в степах», «Прощай, село»;

  • філософський зміст драми «Народний Малахій»;

  • сатиричні типи та проблема українізації у комедії «Мина Мазайло».

  1. Кіноповісті, публіцистика і щоденники О. Довженка. Ю. Яновський:

  • кінорежисерська діяльність О. Довженка;

  • кіноповість як жанр, створений О. Довженком.

  • тема рідної землі та дитинства у кіноповісті «Зачарована Десна»;

  • роздуми О. Довженка про долю й історію України у кіноповісті «Україна в огні» та особистому щоденнику;

  • тема боротьби за свободу у романі Ю. Яновського «Чотири шаблі» .

  1. Література 20 – 30-х років в українській еміграції:

  • «камінь з Божої пращі»: національно-політичні погляди, особиста доля поета празької школи О. Ольжича, мотиви вольового подвигу, духовного чину в його творчості («Незнаному воякові» та ін.);

  • постать О. Теліги у контексті часу; образ свідомої свого духовного призначення жінки в творчому доробку поетеси;

  • сильна особистість та її моральна перемога над тоталітарною системою у творчості І. Багряного («Сад Гетсиманський»);

  • Василь Барка: земне добро і зло крізь призму світогляду письменника (роман «Жовтий князь»).

  1. Фронтові теми, екологія духовності у романах і повістях О. Гончара:

  • тема Другої світової війни та людини на лінії вогню у романах О. Гончара «Прапороносці» і «Людина і зброя»;

  • відгомін війни та повоєнних колгоспних буднів у романі «Собор»;

  • благородство і краса людських взаємин у романах і повістях О. Гончара («Прапороносці», «Собор», «Тронка», «Бригантина» та ін.).

  1. Гуморески Остапа Вишні («Мисливські усмішки»):

  • «десятирічка» письменника, літературне оточення;

  • жанр «усмішки» у творчості Остапа Вишні, звернення письменника до універсальних сюжетів стосунків людини з природою;

  • узагальнений образ ліричного героя-оповідача у творах Остапа Вишні.

Література

  1. Історія української літератури. Кінець ХІХ – початок ХХ ст.: У 2-х кн.: Підручник / за ред. проф. О. Д. Гнідан. – К.: Либідь, 2005. – Кн.1. – 624с.

  2. Історія української літератури. Кінець ХІХ – початок ХХ ст.: У 2-х кн.: Підручник / за ред. проф. О. Д. Гнідан. – К.: Либідь, 2006. – Кн.2. – 496с.

  3. Історія української літератури ХХ століття: У 2-х кн. – Кн.1.: 1910-1930-ті роки: навч. посібник / за ред. В. Г. Дончика. – К.: Либідь, 1993. – 784с.

  4. Історія української літератури ХХ століття: У 2-х кн. – Кн.2. – част.1 (1940-ві – 1950-ті роки): навч. посібник / за ред. В. Г. Дончика. – К.: Либідь, 1994. – 368с.

  5. Історія української літератури ХХ століття: У 2-х кн. – Кн.1: Перша половина ХХ ст. Підручник / за ред. В. Г. Дончика. – К.: Либідь, 1998. – 464с.

  6. Бойко Л. З когорти одержимих // Антоненко-Давидович Б. Твори: В 2т. – К.: Наук. думка, 1999. – Т.1. – С. 5-16.

  7. Врублевська В. Ольга Кобилянська. Роман-біографія // Вітчизна. – 1988. - №3. – С.60-121.

  8. Гнідан О. Василь Стефаник. Життя і творчість. – К.: Дніпро, 1991.

  9. Гнідан О. Володимир Винниченко // У кн.: Гнідан О., Дем’янівська Л., Йолкіна Л., Гуляк А. Володимир Винниченко. Грицько Григоренко. Штрихи до портретів. – К.: Вища школа, 1995. – С.4-122.

  10. Горак Р. Лесь Мартович. Роман-есе. – К.: Молодь, 1990.

  11. Дзеверін І. Про Винниченка та його ранню прозу // Винниченко В. Краса і сила. – К.: Дніпро, 1989. – С.3-20.

  12. Донцов Д. Поетка українського рісорджименту (Леся Українка) // Українське слово: Хрестоматія української літератури та літературної критики ХХ ст.: У 3 кн. – К.: Рось, 1994. – Кн.1. – С.149-183.

  13. Жулинський М. Талант, що прагнув до зір // Хвильовий М. Твори: В 2т. – К.: Дніпро, 1990. – Т.1. – С.5-43.

  14. Жулинський М. У світлі віри. Голодомор в Україні та роман Василя Барки «Жовтий князь» // Барка В. Жовтий князь: Роман. – К.: Дніпро, 1991. – С.5-22.

  15. Забужко О. Notre Dame d’ Ukraine : Українка в конфлікті міфологій. – К.: Факт, 2007. – 640с.

  16. Зеров М. Леся Українка // Зеров М. Твори: В 2т. – К.: Дніпро, 1990. – Т.2. – С.359-401.

  17. Калениченко Н. Михайло Коцюбинський. Нарис життя і творчості. – К.: Дніпро, 1984.

  18. Кобилянська О. Слова зворушеного серця: Щоденники; Автобіографії; Листи; Статті та спогади. – К.: Дніпро, 1982. – 359с.

  19. Ковалів Ю. Прокляті роки Юрія Клена // Клен Ю. Вибране. – К.: Дніпро, 1991. – С.3-23.

  20. Костенко Л. Геній в умовах заблокованої літератури // Урок української. – 2000. – № 2. – С. 2-7.

  21. Мельник В. Валер’ян Підмогильний // Підмогильний В. Оповідання. Повість. Романи. – К.: Наук. думка, 1991. – С.5-25.

  22. Мовчан Р. «Жовтий князь» Василя Барки // Дивослово. – 2002. - №3. – С.44-49; №4. – С.21-25.

  23. Неврлий М. Муза болю, гніву, боротьби // Маланюк Є. Поезії. – К.: Дніпро, 1992. – С.5-28.

  24. Павличко Д. Микола Зеров – поет і перекладач // Зеров М. Твори: В 2т. – К.: Дніпро, 1990. – Т.1. – С.3-20.

  25. Павличко Д. Пісня про незнищенність матерії // Антонич Б.-І. Пісня про незнищенність матерії. Поезії. – К.: Рад. письменник, 1967. – С.7-46.

  26. Павличко С. Дискурс модернізму в українській літературі. – К.: Либідь, 1997. – 360с.

  27. Радишевський Р. Журба і радість Олександра Олеся // Олесь О. Твори: В 2т. – К.: Дніпро, 1990. – Т.1. – С.5-47.

  28. Танюк Л. Драма Миколи Куліша // Куліш М. Твори: В 2т. – К.: Дніпро, 1990. – Т.1. – С.3-35.

  29. Тельнюк С. Молодий я, молодий… Поетичний світ Павла Тичини (1906-1925). – К.: Дніпро, 1990. – 423с.

  30. Франко І. Леся Українка // Франко І. Твори: В 20т. – К.: Держ. вид-во художньої літератури, 1955. – Т. 17. – С. 237-255.

  31. Череватенко Л. Все, чим душа боліла // Плужник Є. Поезії. – К.: Рад. письменник, 1988. – С.5-100.

  32. Череватенко Л. «Я камінь з Божої пращі» // Ольжич О. Незнаному воякові. – К.: Фундація імені О. Ольжича, 1994. – С.351-424.

  33. Черненко О. Імпресіонізм та експресіонізм // Українське слово: Хрестоматія української літератури та літературної критики ХХ ст.: У 3 кн. – К.: Рось, 1994. – Кн. 2. – С.204-214.

  34. Шугай О. Голгофа Івана Багряного // Багряний І. Золотий бумеранг. – К.: Рада, 1999. – С.638-657.


Список текстів для обов’язкового прочитання

М. Коцюбинський: Харитя. Ялинка. Маленький грішник. На камені. Цвіт яблуні. Сон. Дебют. Persona grata. Intermezzo. Подарунок на іменини. Fata morgana. Тіні забутих предків.

Леся Українка: поезії збірок «На крилах пісень», «Думи і мрії», «Відгуки».

Поезії поза збірками : Як я люблю оці години праці. Твої листи завжди пахнуть зів’ялими трояндами. Хотіла б я тебе, мов плющ, обняти. Я бачила, як ти хиливсь додолу. Напис в руїні. Хто вам сказав, що я слабка. І ти колись боролась, мов Ізраїль, Україно моя.

Поеми: Ізольда Білорука. Давня казка. Роберт Брюс, король шотландський. Віла-посестра. Самсон.

Драми: Одержима. Кассандра. На полі крові. Оргія. Лісова пісня. Бояриня. Осіння казка.

Діалоги: В дому роботи, в країні неволі. Айша та Мохаммед.

Статті: Малорусские писатели на Буковине. Новейшая общественная драма.

В. Стефаник: Виводили з села. Стратився. Камінний хрест. Синя книжечка. Кленові листки. Катруся.

Л. Мартович: Хитрий Панько. Винайдений рукопис про руський край. Стрибожий дарунок. Іван Рило. Народна ноша.

О. Кобилянська: Некультурна. Вальс меланхолійний. Битва. Природа. Вовчиха. Земля. Людина. У неділю рано зілля копала.

О. Олесь: поезії збірок «З журбою радість обнялась», «Кому повім печаль мою», «Чужиною» та ін.

Драми: По дорозі в Казку. Ніч на полонині. Танець життя.

В. Винниченко: Антрепреньор Гаркун-Задунайський. Заручини. Раб краси. Контрасти. «Уміркований» та «щирий». Малорос-європеєць. Краса і сила. Сонячна машина.

Драми: Memento. Закон. Чорна Пантера і Білий Медвідь.

Б.-І. Антонич: поезії збірок «Привітання життя», «Три перстені», «Книга Лева», «Зелена євангелія».

М. Хвильовий: Я (Романтика). Мати. Із Вариної біографії. Колонії, вілли. Санаторійна зона. Іван Іванович.

П. Тичина: Скорбна мати. Поезії збірок «Сонячні кларнети», «Замість сонетів і октав». Золотий гомін.

Є. Плужник: поезії на вибір.

М. Бажан: поезії на вибір.

Є. Маланюк: поезії на вибір.

В. Підмогильний: Місто.

Б. Антоненко-Давидович: Смерть. Тук-тук. За ширмою. Сибірські новели (на вибір).

М. Куліш: Мина Мазайло. 97. Комуна в степах. Прощай, село. Народний Малахій.

О. Довженко: Зачарована Десна. Україна в огні. Щоденник.

Ю. Яновський: Чотири шаблі. Вершники.

О. Ольжич: поезії на вибір (цикл «Незнаному воякові).

О. Теліга: поезії на вибір.

І. Багряний: Сад Гетсиманський. Тигролови.

У. Самчук: Марія.

В. Барка: Жовтий князь.

О. Гончар: Прапороносці. Людина і зброя. Собор. Тронка.

Остап Вишня: «Мисливські усмішки».

4 семестр

Практичне заняття № 1

Тема. Український роман 2 пол. ХХ століття
Теоретичні питання:


  1. Історичні постаті та події в осмисленні Павла Загребельного (аналіз одного з романів):

  • Софія Київська та її невідомий історії творець у романі «Диво»;

  • державницька місія гетьмана Хмельницького та його людське обличчя у романі «Я, Богдан»;

  • українка в історії у романах «Євпраксія», «Роксолана», «Юлія, або Запрошення до самовбивства».

  1. Бачення історичних подій Р. Іванчуком:

  • проблема відступництва у романі «Мальви»;

  • обличчя Львова 16-17 століть у романі «Манускрипт з вулиці Руської»;

діяльність УПА у романі «Вогненні стовпи».

  1. Філософський зміст та химерність у творах В. Дрозда «Вовкулака», «Катастрофа», «Балада про Сластьона» (один на вибір).

  2. Особливості творчого стилю В. Шевчука, постать мандрівника-спостерігача в його романах і повістях («Три листки за вікном», «На полі смиренному», «У череві апокаліптичного звіра» та ін.), один на вибір.

  3. Випробування особистості коханням, заздрістю і владою у романі Ю. Мушкетика «Яса».

Примітка:

студентові необхідно вибрати із запропонованих текстів різних авторів два твори і прочитати їх осмислено, сумлінно і вдумливо.


Практичні завдання:

Написати на один із прочитаних романів рецензію, визначити у ній проблематику і головну думку твору.


Література

  1. Історія української літератури ХХ століття: У 2-х кн. – Кн.2: Друга половина ХХ ст. Підручник / за ред. В. Г. Дончика. – К.: Либідь, 1998. – 456с.

  2. Загребельний П. Я обирав великі душі, які сяють нам тисячоліття (розмову з письменником веде Л. Голота) // Вітчизна. – 2004. – №7-8. – С.90-98.

  3. Галич О., Нестерук С. Символіка прози Павла Загребельного 90-х років // Вітчизна. – 1999. – №5-6. – С.130-134.

  4. Каравацький В. Роман Іваничук долає перевал // Кур’єр Кривбасу. – 2004. – №179-181. – С.242-248.

  5. Жиленко І. Мій Володя: уривок із книги «Homo feriens» (розповідь дружини В. Дрозда про його життя і творчість) // Київ. – 2004. – №10. – С.34-56.

  6. Сидницька Н. Характерні ознаки інтелектуальної прози (В. Дрозд, В. Земляк) // Слово і час. – 2003. – №11. – С.75-80.

  7. Логвин Р. Жаль кохання: імпресіоністичне мислення Валерія Шевчука // Слово і час. – 2002. – №4. – С.39-44.

  8. Пахаренко Л. Шлях подолання зла добром: Творчий феномен Валерія Шевчука // Українська мова та література. – 2003. – №20 (травень). – С.3-7.

  9. П’янов В. З високих вершин. Штрихи до портрета Ю. Мушкетика // Вітчизна. – 2001. – №9-10. – С.87-117.


Практичне заняття № 2

Тема. Українська поезія сьогодення
Теоретичні питання:

  1. Поетична творчість Л. Костенко: мотиви громадянської мужності, суспільного призначення митця, високого кохання тощо.

  2. Філософський зміст та проблеми вірності і зради у драматичних поемах Л. Костенко («Сніг у Флоренції», «Дума про братів неазовських» та ін.).

  3. Бунтарські настрої поетів групи «Бу-Ба-Бу» (Ю. Андрухович, О. Ірванець, В. Неборак).

  4. Індивідуальність стилю та неповторність художнього світу в поезії Василя Голобородька (зб. «Летюче віконце», «Киця Бандера», «Ікар на метеликових крильцях» та ін.).

  5. Огляд поезії І. Римарука (зб. «Золотий дощ», «Сльоза Богородиці», «Бермудський трикутник» та ін.).


Практичні завдання:

Із поетичного доробку кожного автора (Л. Костенко, О. Ірванець, І. Римарук, В. Голобородько, Ю. Андрухович) вибрати по одному віршу, який сподобався найбільше, для аналізу.


Література

  1. Історія української літератури ХХ століття: У 2-х кн. – Кн.2: Друга половина ХХ ст. Підручник / за ред. В. Г. Дончика. – К.: Либідь, 1998. – 456с.

  2. Відчути на дотик епоху (літературний портрет Юрія Андруховича) // Сучасність. – 2006. – №7. – С.118-128.

  3. Неборак В. Тернове небо Ігоря Римарука // Сучасність. – 2009. – №10. – С.160-166.

  4. Пастух Т. Про мишу в норі, Роберта Бернса та Василя Голобородька // Слово і час. – 2008. – №8. – С.31-40.

  5. Пастух Т. «Рухомий храм нечуваного віросповідання». До 60-річчя від дня народження поета Василя Голобородька // Дзвін. – 2005. – №4. – С.106-112.

  6. П’янов В. Правда серця (Про поета Василя Голобородька) // Київ. – 2005. – №1. – С.157-170.

  7. Салига Т. Світ, поет і його слово: (до літературного портрета Василя Голобородька) // Київ. – 2008. – №2. – С.150-159.

  8. Харчук Р. Юрій Андрухович не для дітей // Дивослово. – 2006. – №12. – С.27-30.


Теми для самостійного вивчення:

  1. Поетична творчість Д. Павличка:

  • громадське звучання лірики Д. Павличка 60-х та 90-х років: мотиви рідної мови, людської совісті та гідності, роду і землі («Любов і ненависть», «Правда кличе» та ін.);

  • любовна лірика поета («Пахощі хвої», «Таємниця твого обличчя», «Золоте ябко»);

  • філософський зміст Павличкових рубаїв ( «Рубаї»);

  • пісні на слова Д. Павличка.

  1. Оригінальність змісту і форми поезії І. Драча:

  • балади й етюди як найулюбленіші жанри раннього поета («Балади буднів», «Соняшник» та ін.);

  • мотиви цінності життя звичайного трудівника-колгоспника, повернення до джерел свого роду, радощів пізнання («Калина», «Дві сестри», «Принести води» та ін.);

  • екологічна техногенна катастрофа як наслідок духовного здичавіння і безвідповідальності суспільства у поемі «Чорнобильська мадонна».

  1. Духовний портрет особистості шістдесятих років у поетичній спадщині В. Симоненка:

  • постаті сучасників у поезії В. Симоненка («Баба Онися», «Піч», «Дума про щастя» та ін.);

  • мотиви любові до рідної землі, роду, настрої кохання і передчуття ранньої смерті («Не докорю ніколи і нікому», «Самотність», «Дід умер», «Грудочка землі» та ін.);

  • заборонені і спотворені цензурою твори поета («Злодій», «Українська мелодія», «47-й рік», «Порада товаришеві із КГБ» та ін).

  1. Мотиви поетичної творчості Б. Олійника:

  • тема любові до матері як домінантна у поезії Б. Олійника («Сива ластівка» та ін.).

  1. Творчий доробок Л. Костенко: поезії, романи у віршах:

  • проблематика, образність, філософський зміст і афористичність поезії Л. Костенко;

  • громадянське звучання драматичних поем Л. Костенко, проблеми вірності людини власним переконанням («Сніг у Флоренції», «Дума про братів неазовських»);

  • «що ж це виходить: зрадити в житті державу – злочин, а людину можна?» Проблема нерівності душ і зради в романі у віршах «Маруся Чурай»;

  • «поразка – це наука, ніяка перемога так не вчить». Духовний світ гетьмана Хмельницького в час його поразки під Берестечком у романі у віршах «Берестечко».

  1. Мотиви і настрої лірики М. Вінграновського:

  • місце М. Вінграновського у поетичному поколінні шістдесятників;

  • особливості ранньої лірики поета («Атомні прелюди»);

  • увага до мініатюри, бачення дрібниць і міфологізм осінньої природи у збірках М. Вінграновського «Сто поезій», «Поезії», «На срібнім березі» та ін.;

  • тема високої любові до жінки, вічності душі у збірках «Губами теплими і оком золотим», «Цю жінку я люблю».

  1. Екзистенційно-бунтарські настрої поезії В. Стуса:

  • особиста доля В. Стуса та його моральні переконання як основа змісту поетичної творчості;

  • образ України (калиново-рушникової, а згодом зневаженої землі) у поезії В. Стуса;

  • тема критичного ставлення до дійсності, тоталітарної системи у творчості поета (зб. «Веселий цвинтар»);

  • ідеї «трагічної мудрості» й «трагічного стоїцизму», конфлікту із комуністичним режимом у поезіях В. Стуса останніх років («Палімпсести»).

  1. Творчі постаті Григорія і Григора Тютюнників:

  • Григорій Тютюнник як автор роману «Вир», його робота у львівському журналі «Жовтень», вплив письменника на свого молодшого брата Григора;

  • постать Григора Тютюнника у контексті літературного шістдесятництва: життєвий шлях письменника, морально-етичні переконання, трагедія чесного таланту;

  • уміння Григора Тютюнника розуміти і любити своїх героїв – сільських дітей та доброзичливих і працьовитих колгоспників (зб. «Зав’язь”, «Ласочка», «Батьківські пороги» та ін);

  • автобіографізм повістей письменника «Облога», «Климко», «Вогник далеко в степу». Реалії війни та повоєнного українського села, постаті підлітків, гуманізм і драматизм авторського погляду на зламані людські долі.

  1. Романна спадщина Павла Загребельного:

  • життєвий шлях і світогляд письменника, його участь і роль у літературному процесі 60-х років ХХ ст..;

  • «виробничі» романи П. Загребельного раннього періоду творчості («Спека», «День для прийдешнього» («Зло»), «Розгін», «Левине серце» та ін.);

  • серія романів письменника про Київську Русь та інші періоди вітчизняної історії («Диво», «Первоміст», «Смерть у Києві», «Євпраксія», «Я, Богдан» та ін.).

  1. Роман Іваничук: Україна й українці у контексті різних історичних епох:

  • постать львівського письменника в українській літературі, його участь у процесі державотворення незалежної України;

  • цикл історичних романів письменника як спроба оглянути різні епохи в житті України («Мальви», «Черлене вино», «Журавлиний крик», «Орда» та ін.);

  • увага Р. Іваничука до історії України у ХХ столітті, його твори про УПА («Вогненні стовпи», «Смерть Юди», «Країна Ірредента» та ін.).

  1. Філософський зміст та «химерність» прози Валерія Шевчука:

  • внесок В. Шевчука у розвиток національної науки та культури (переклади давньоукраїнських пам’яток, їх видання, дослідження);

  • увага письменника до ліричного героя-спостерігача, інтелектуала-книжника, схильного помічати й аналізувати закони буття людини («На полі смиренному», «Три листки за вікном», «Око прірви», «Дім на горі» та ін.).

  1. Правдивість відображення людських характерів у прозі Анатолія Дімарова:

  • життєвий шлях А. Дімарова – прозаїка і журналіста;

  • трагедія українського села часів колективізації та Другої світової війни у дилогії письменника «І будуть люди» та «Біль і гнів». Масштабність охоплення соціальних і психологічних проблем, галерея людських типів;

  • тема сталінських репресій та голодомору у повістях А. Дімарова («Попіл Клааса», «Боги на продаж», «Чорний ворон», «Тридцяті» та ін.);

  • «Сільські історії», «Містечкові історії», «Міські історії» – «портретний цикл про людей, здебільшого покалічених життям у селі, у містечку, у місті – у якомусь закутку білого світу» (М. Слабошпицький).

  1. Проблематика прози В. Дрозда:

  • постаті журналістів районної газети у романі «Катастрофа»: дилема між талановитим і зарозумілим та посереднім і добрим;

  • вибір письменника між чесною і неприбутковою творчістю та творами на замовлення, які забезпечують матеріальний добробут («Спектакль»);

  • трагікомедія «портфельної хвороби» у пересічної особистості у повісті «Балада про Сластьона»;

  • проблема духовної прокази людини, зараженої вірусом влади і кар’єри у романі «Вовкулака» («Самотній вовк»).

  1. Творчість Євгена Гуцала:

  • людяність і ліризм оповідань письменника про дітей (зб. «Олень Август», «Яблука з осіннього саду», «Саййора», «Пролетіли коні» та ін.);

  • «химерна» проза Є. Гуцала («Позичений чоловік», «Приватне життя феномена», «Парад планет»);

  • гострота публіцистичних статей Є. Гуцала, присвячених історії україно-російських стосунків (книга «Ментальність орди»).

  1. Сучасна українська проза та поезія в загальнолітературному контексті:

  • загальні тенденції розвитку, оцінки сучасної прози і поезії науковцями;

  • літературні постаті учасників групи «Бу-Ба-Бу» (Ю. Андрухович, О. Ірванець, В. Неборак );

  • проблеми сучасної жінки, питання національної ідентичності у творчості Оксани Забужко;

  • творчий доробок Ю. Покальчука, О. Ульяненка, М. Матіос, В. Шкляра, Т. Малярчук, Ірени Карпи та ін.;

  • поетична творчість В. Голобородька, І. Римарчука, В. Герасим’юка та ін.


Література

  1. Історія української літератури ХХ століття: У 2-х кн. – Кн.2: Друга половина ХХ ст. Підручник / за ред. В. Г. Дончика. – К.: Либідь, 1998. – 456с.

  2. Андрухович Ю. Ерц-герц-перц // Дивослово. – 2006. – №12. – С.30-32.

  3. Анісова Н. «І заніміє поруч слово – мій духівник і мій наглядач» (Деякі аксіоми модерністичної поетики Ігоря Римарука) // Дивослово. – 2003. – №5. – С.4-9.

  4. Баранов В. Якби розповісти про все прожите… Кілька штрихів до портрета А. Дімарова з нагоди його 85-ліття // Київ. – 2007. – №5. – С.3-8.

  5. Берлиховська Б. Шістдесятники – бунт покоління // Українська мова та література. – 2006. – №14-15. – С.3-11.

  6. Відчути на дотик епоху (літературний портрет Юрія Андруховича) // Сучасність. – 2006. – №7. – С.118-128.

  7. Гальчук О. Лірична сповідь Миколи Вінграновського // Слово і час. – 2007. - №4. – С.3-12.

  8. Голобородько Я. Сексментальна траєкторія Оксани Забужко // Слово і час. – 2009. – №12. – С.74-80.

  9. Гуцало Є. Сила коріння (Гр. Тютюнник) // Слово і час. – 2006. – №2. – С.73-77.

  10. Дзюба І. Живе співвідношення між людиною і природою (До 70-річчя з дня народження Євгена Гуцала) // Дивослово. – 2007. – №1. – С.60-62.

  11. Логвин Р. Жаль кохання: імпресіоністичне мислення Валерія Шевчука // Слово і час. – 2002. – №4. – С.39-44.

  12. Манюх Н. Автобіографізм як особливість характеротворення у прозі Володимира Дрозда // Слово і час. – 2008. – №5. – С.81-87.

  13. Неборак В. Тернове небо Ігоря Римарука // Сучасність. – 2009. – №10. – С.160-166.

  14. Пастух Т. Про мишу в норі, Роберта Бернса та Василя Голобородька // Слово і час. – 2008. – №8. – С.31-40.

  15. Пастух Т. «Рухомий храм нечуваного віросповідання»: До 60-річчя від дня народження поета Василя Голобородька // Дзвін. – 2005. – №4. – С.106-112.

  16. Пахльовська О. Українські шістдесятники: філософія бунту // Сучасність. – 2000. – №4. – С.65-85.

  17. П’янов В. Правда серця (Про поета Василя Голобородька) // Київ. – 2005. – №1. – С.157-170.

  18. Салига Т. Світ, поет і його слово (до літературного портрета Василя Голобородька) // Київ. – 2008. – №2. – С.150-159.

  19. Севрук О. Урбаністичний простір у романах Юрія Андруховича // Слово і час. – 2010. – №3. – С.70-81.

  20. Харчук Р. Юрій Андрухович не для дітей // Дивослово. – 2006. – №12. – С.27-30.

  21. Харчук Р. Сучасна українська проза: Постмодерний період: навч. посібник. – К.: ВЦ «Академія», 2008. – 248с.

  22. Шептицька Т. Європейський дискурс творчості Ю. Андруховича // Сучасність. – 2005. – №9. – С.128-134.


Список текстів для обов’язкового прочитання

Дмитро Павличко: поезії на вибір із збірок «Правда кличе», «Таємниця твого обличчя», «Золоте ябко» та ін.

Іван Драч: поезії на вибір із збірок «Соняшник», «Балади буднів» та ін. Чорнобильська мадонна.

Василь Симоненко: поезії на вибір. Казка про Дурила.

Борис Олійник: поезії на вибір.

Ліна Костенко: поезії на вибір. Берестечко. Маруся Чурай. Сніг у Флоренції. Дума про братів неазовських.

Микола Вінграновський: поезії на вибір.

Василь Стус: поезії на вибір.

Григір Тютюнник: Облога. Климко. Вогник далеко в степу. Син приїхав. Оддавали Катрю. Інші оповідання на вибір.

Павло Загребельний: Диво. Євпраксія. Роксолана. Тисячолітній Миколай. Юлія, або запрошення до самовбивства. Гола душа. Південний комфорт (один із романів на вибір).

Роман Іваничук: Мальви. Журавлиний крик. Орда. Манускрипт із вулиці Руської. Черлене вино. Четвертий вимір. Вогненні стовпи (один із романів на вибір).

Валерій Шевчук: Три листки за вікном. На полі смиренному. Дім на горі. Око прірви. Птахи з невидимого острова. Привид мертвого дому. Біс плоті. (один із романів на вибір)

Анатолій Дімаров: Сільські історії. Міські історії. Містечкові історії (2-3 повісті на вибір).

Володимир Дрозд: Катастрофа. Балада про Сластьона. Вовкулака. Спектакль. Ирій. (один із романів на вибір).

Євген Гуцало: оповідання на вибір.

Оксана Забужко: один із творів на вибір.

Юрій Андрухович: один із творів на вибір.

Юрій Покальчук: один із творів на вибір.

Любко Дереш: один із творів на вибір.

Таня Малярчук: один із творів на вибір.

Василь Голобородько: поезії на вибір.

Ігор Римарук: поезії на вибір.



Василь Герасим’юк: поезії на вибір.
Екзаменаційні питання з української літератури та фольклору для студентів 2 курсу


  1. Давньоруська оригінальна література. Жанрові різновиди, характеристика найвідоміших пам’яток, їх пізнавальне і виховне значення.

  2. Творчість І. Вишенського-полеміста в історичному контексті. Викривальний характер його творів. І. Франко про І. Вишенського.

  3. Козацькі літописи: історичні події, постаті національно-визвольної війни, авторські оцінки взаємин України з територіальними сусідами. Літопис Самовидця і П. Куліш.

  4. Українська поезія 16-17 століть (фігурні вірші І. Величковського, поезія Климентія Зиновіїва, Касіяна Саковича та ін.).

  5. Філософські погляди Г. Сковороди. Поняття про «три світи» і «дві натури», «сродну працю», самопізнання і шляхи до щастя. Байки та поезії Г. Сковороди.

  6. Творчість І. Котляревського. Жанрові особливості, новаторство його поеми «Енеїда» і п’єси «Наталка Полтавка». Образи творів.

  7. Прозова спадщина Г. Квітки-Основ’яненка. Психологізм і повчальність сентиментально-реалістичних повістей «Маруся», «Сердешна Оксана» та ін.

  8. Українська романтична поезія. Особливості українського романтизму. Творчість Л. Боровиковського, В. Забіли, М. Петренка, Є. Гребінки, А. Метлинського та ін. поетів-романтиків.

  9. Життєвий і творчий шлях Т. Шевченка: світогляд, оточення, творчі захоплення, звернення до прози і драматургії.

  10. Історія і проблеми українського суспільства у творчому осмисленні Т. Шевченка («Сон», («У всякого своя доля»), «І мертвим, і живим…», «Гайдамаки», «Кавказ» та ін.).

  11. Світогляд і творчість П. Куліша. Проблематика та джерела роману «Чорна рада».

  12. Творчість І.Нечуя-Левицького. Проблематика прози, характери і типи героїв (огляд спадщини).

  13. Соціально-психологічні романи Панаса Мирного («Хіба ревуть воли, як ясла повні?», «Повія»). Проблематика, композиція, образи творів.

  14. Драматургія І. Карпенка-Карого. Жанр сатиричної комедії («Сто тисяч», «Мартин Боруля» та ін.).

  15. Життєвий шлях і поетична творчість І. Франка. Аналіз збірок поезій «З вершин і низин», «Зів’яле листя» та ін. Поеми І. Франка.

  16. Проблематика, стильова своєрідність, морально-етичний аспект прози Івана Франка (аналіз творів на вибір).

  17. Трагедійно-психологічний аспект новел В. Стефаника. Риси експресіонізму в його творчості.

  18. М. Коцюбинський-імпресіоніст. Психологічний внутрішній конфлікт як основа новел і оповідань письменника.

  19. Романтичний характер і фольклорно-етнографічна основа повісті М. Коцюбинського «Тіні забутих предків».

  20. Поетична творчість Лесі Українки. Теми, мотиви, поетичні настрої. Поезії поза збірками.

  21. Життєвий шлях, світогляд, широта мистецьких обдарувань Лесі Українки. Родина поетеси.

  22. Драматургія Лесі Українки як найвищий вияв її таланту. Неоромантичні риси, проблематика, біблійні й античні образи і теми.

  23. Творчість Ольги Кобилянської. Жіночі образи й характери в її оповіданнях і повістях.

  24. Проблеми взаємин людини і землі у повісті О. Кобилянської «Земля». Психологізм і містика у творі.

  25. Доля української освіти і проблеми села у творчості Степана Васильченка.

  26. Поетична творчість О. Олеся. Стильова своєрідність, теми, образи.

  27. Символістська драматургія О. Олеся. Загальнолюдські проблеми в його драматичних творах.

  28. В. Винниченко – письменник, політик, державний діяч. Рання творчість: оповідання, повість «Краса і сила». Реакція критики на дебют молодого письменника.

  29. Романна спадщина В. Винниченка. Аналіз одного з романів на вибір.

  30. Драматургія В. Винниченка. Морально-психологічний конфлікт і теорія «чесності з собою» у творах письменника (аналіз драми на вибір).

  31. Поетична творчість П. Тичини. Умови і причини трагедії його таланту.

  32. Філософізм, лірична споглядальність, настроєвість поетичного доробку М. Рильського.

  33. Мотиви і джерела творчості, художньо-естетичні вимоги до літератури поетів-неокласиків. Поетична творчість М. Зерова.

  34. Мотиви, емоційна наснаженість, специфіка образів і своєрідність трактування долі України в поезії Є. Маланюка.

  35. Микола Хвильовий: світогляд, творчість, доля, участь у літературній дискусії.

  36. Драматургія М. Куліша.

  37. Трагедія особистості в революційному контексті доби у повістях і оповіданнях Б. Антоненка-Давидовича.

  38. Проблематика і конфлікт роману В. Підмогильного «Місто». Життєва позиція і засоби досягнення успіху героя роману.

  39. Поетична творчість Євгена Плужника.

  40. Своєрідність тем, образів та поетичного стилю в творчості Б.-І. Антонича.

  41. Релігійно-містичний аспект та філософський зміст роману В. Барки «Жовтий князь».

  42. Тема голодомору й більшовицького зла в романі У. Самчука «Марія». Символічний образ героїні роману.

  43. Поетична творчість і доля О. Ольжича і О. Теліги.

  44. Доля України і внутрішній світ українця в кіноповістях О. Довженка. Особливості жанру кіноповісті.

  45. Постать сильної, не скореної тоталітаризмом особистості в романах І. Багряного. Відповідність доль і світоглядів героїв життєвій позиції письменника (аналіз твору на вибір).

  46. «Усмішка» як літературний жанр у творчості Остапа Вишні. Образ мисливця-природолюба і дотепника у циклі «Мисливські усмішки».

  47. Гуманістична основа і краса людських взаємин у романах О. Гончара (аналіз твору на вибір).

  48. Шістдесятництво як мистецьке, політичне та психологічне явище.

  49. Поетична творчість В. Симоненка. Свіжість, відкритість тем, мотиви синівської любові до України і відкриття «духовних островів».

  50. Розмаїття й емоційна наснаженість лірики Д. Павличка. Громадсько-політичні настрої, філософізм та мотиви кохання. Пісенна творчість поета.

  51. Незвичність форми, змісту і творчого самовираження в поезії І. Драча. Збірки «Соняшник», «Балади буднів» та ін. Поема «Чорнобильська мадонна».

  52. Філософський характер, безкомпромісність, багатство мотивів у поезії Ліни Костенко. Афористичність її поезії.

  53. Оповідання і повісті Григора Тютюнника. Проблеми українського села, психологічно багатогранні постаті сучасників у його доробку.

  54. Історичні романи Р. Іваничука. Ставлення письменника до минулого України та її відомих людей (аналіз твору на вибір).

  55. Поетична творчість Б. Олійника. Мотиви пошани й любові до матері, коханої, громадсько-політичні нотки в його доробку.

  56. Мотиви філософського споглядання і роздумів про світ і людину в поезії М. Вінграновського. Постать коханої у спадщині поета.

  57. Проблема вірності і зради (коханню і батьківщині) , вибору та сумління у романі Л. Костенко «Маруся Чурай». Чоловічі образи. Незбагненність жіночих душ. Охоплена війною Україна як контекст особистої трагедії героїні.

  58. Небуденність долі та обдарування видатної творчої особистості в історичній прозі П. Загребельного. Творчість останнього періоду. Аналіз твору на вибір.

  59. Історичні романи Ю. Мушкетика (аналіз твору на вибір).

  60. Ліризм і гуманістичне звучання прозового доробку Є. Гуцала (аналіз твору на вибір).

  61. Філософський характер прози Валерія Шевчука. Постать ліричного героя – спостережливого оповідача й аналітика. Аналіз твору на вибір.

  62. Невидимі суспільству трагедії маленької людини у повістях та оповіданнях А. Дімарова. Аналіз твору на вибір.

  63. Притчовий характер і проблематика творчості В. Дрозда (аналіз твору).

  64. Сучасний літературний процес, відомі та нові імена.




Каталог: library -> docs -> rio -> 2011
2011 -> Програма та плани семінарських занять з курсу "історія держави І права зарубіжних країн"
rio -> Методичні вказівки до практичних І самостійних робіт з дисципліни «Міжнародна журналістика»
2011 -> Методичні вказівки до організації самостійної роботи з дисципліни «Українська мова
rio -> Методичні вказівки до практичних занять та самостійної роботи з дисципліни «Вступ до спеціальності»
rio -> Методичні вказівки, вправи та завдання для підвищення мовленнєвої культури студентів 1-го курсу спеціальності „Лікувальна справа
rio -> Програма І тестові завдання з курсу "історія україни"
rio -> Економічні проблеми сталого розвитку Экономические проблемы устойчивого развития
rio -> Методичні вказівки до практичних та семінарських занять з дисципліни «Організація господарсько-правової роботи на підприємстві»


Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Методичні вказівки до практичних занять І самостійної роботи з курсу «Українська література» iconМетодичні вказівки до практичних занять та самостійної роботи з дисципліни «Українська література»

Методичні вказівки до практичних занять І самостійної роботи з курсу «Українська література» iconМетодичні вказівки до практичних занять та самостійної роботи з дисципліни «Вступ до спеціальності»
М етодичні вказівки до практичних занять та самостійної роботи з дисципліни «Вступ до спеціальності»
Методичні вказівки до практичних занять І самостійної роботи з курсу «Українська література» iconМетодичні вказівки до самостійної роботи з курсу «історія хімії»
Методичні вказівки до самостійної роботи з курсу «Історія хімії»: Методична розробка/ Укладач Т. М. Тарас – Івано-Франківськ: Прикарп...
Методичні вказівки до практичних занять І самостійної роботи з курсу «Українська література» iconМетодичні вказівки до практичних занять І самостійних робіт для студентів 5-го курсу
Методичні вказівки з дисципліни “Риторика” / Укладач І. Р. Жиленко. – Суми: Вид-во СумДУ, 2009. – 42 с
Методичні вказівки до практичних занять І самостійної роботи з курсу «Українська література» iconМетодичні вказівки щодо практичних занять з навчальної дисципліни «історія зарубіжної літератури»
Методичні вказівки щодо практичних занять з навчальної дисципліни «Історія зарубіжної літератури» для студентів І курсу денної та...
Методичні вказівки до практичних занять І самостійної роботи з курсу «Українська література» iconЗагальні вказівки з підготовки до практичних І лабораторних занять та виконання завдань для самостійної роботи
Для підготовки до практичних, лабораторних занять та виконання завдань для самостійної роботи слід завести окремий зошит
Методичні вказівки до практичних занять І самостійної роботи з курсу «Українська література» iconМетодично-хрестоматійний посібник для практичних занять з курсу
Давня українська література: Методично-хрестоматійний посібник з практичних занять до курсу „Історія української літератури Х-XVIII...
Методичні вказівки до практичних занять І самостійної роботи з курсу «Українська література» iconМетодичні вказівки до самостійної роботи з курсу "Теорія перекладу" для студентів усіх форм навчання
Методичні вказівки до самостійної роботи з курсу “Теорія перекладу” для студентів усіх форм навчання спеціальності 0203 Гуманітарні...
Методичні вказівки до практичних занять І самостійної роботи з курсу «Українська література» iconМетодичні вказівки до вивчення дисципліни, проведення семінарських занять
Філософія. Методичні вказівки до вивчення дисципліни, проведення семінарських занять та самостійної роботи студентів усіх напрямів...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка