Методичні вказівки до практичних занять та самостійної роботи з дисципліни «Українська література»



Скачати 271,41 Kb.
Дата конвертації11.10.2017
Розмір271,41 Kb.
ТипМетодичні вказівки

Міністерство освіти і науки України

Сумський державний університет




УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА
3685 Методичні вказівки

до практичних занять та самостійної роботи

з дисципліни «Українська література»

для студентів спеціальностей 6.030301 «Журналістика»,

6.030302 «Реклама і зв’язки з громадськістю»

денної форми навчання


Частина 2


Суми


Сумський державний університет

2014


Методичні вказівки до практичних занять та самостійної роботи з дисципліни «Українська література» / укладач Г. П. Калантаєвська. – Суми : Сумський державний університет, 2013. – Ч. 2. – 32 с.
Кафедра журналістики та філології

2-й курс 1-й семестр 1-й модуль
Практичне заняття 1
Тема. Громадсько-політична й філософська лірика

Л. Костенко як духовний портрет суспільства
Теоретичні питання

  1. Світогляд і переконання Л. Костенко у контексті шістдесятництва та на початку ХХІ століття.

  2. Мотиви, настрої, інтелектуалізм ранньої лірики поетеси («Проміння землі», «Мандрівки серця» та інші збірки).

  3. Філософізм та афористичність поетичного доробку Л. Костенко, громадський зміст у контексті протистояння аморальності системи:

  • осмислення причин потворного в людині і світі;

  • жіноча доля і збереження власної гідності;

  • тема кохання й ніжності почуттів;

  • історичні постаті світового та національного минулого;

  • світ природи і тема його збереження тощо.

  1. Афористичність поезії Л. Костенко.


Практичне завдання

Самостійно прочитайте драматичну поему «Дума про братів неазовських». З’ясуйте головну думку твору, прокоментуйте назву.


Список літератури

  1. Жулинський М. Лицарство духа. Про творчість Ліни Костенко / М. Жулинський // Вітчизна. – 2000. – № 3–4. – С. 2–5.

  2. Антошин С. «Над річкою буття – на березі крутому», або лілеї для Ліни. До ювілею Ліни Костенко / С. Антошин // Дзвін. – 2000. – № 3. – С. 125–132.

  3. Ковалевський О. Екзистенціалізм і кордоцентризм у «тихій ліриці» Л. Костенко / О. Ковалевський // Київ. – 2002. – № 1–2. – С. 88–95.

  4. Астаф’єв О. Символіка природи в поезії Ліни Костенко / О. Астаф’єв // Слово і час. – 2005. – № 6. – С. 52–56.

  5. Саєнко В. Крізь роки і печалі (до літературного портрета Л. Костенко) / В. Саєнко // Київ. – 2005. – № 3. – С. 140–157.

  6. Славінська І. Ліна Костенко: Україну замінили на оклахому / І. Славінська // Українське слово. – 2011. – 19–25 жовтня. – С. 12.

  7. Пахльовська О. У майбутнього слух абсолютний / О. Пахльовська // День. – 2011. – № 205–206. – 11–12 листопада. – С. 6–7.


Практичне заняття 2
Тема. «Ради чого, ви думаєте, я берусь за перо?» Екстравагантність та філософська змістовність лірики

І. Драча
Теоретичні питання

  1. Оригінальність проблематики та жанрова своєрідність поетичного доробку І. Драча:

  • проникнення в буденний світ людини, поетизація звичайного і звичного («Балада про випрані штани», «Балада золотої цибулі», «Балада про відро» та інші поезії ранніх збірок «Соняшник», «Балада буднів» тощо);

  • духовність працьовитої людини, її доброта і скромність («Балада про Сар’янів та Ван-Гогів», «Балада про дядька Гордія», «Балада про вузлики» та ін.).

  1. І. Драч у політиці та про політику («Пісню вкраїнську вбивають у Львові», «На чеченський мотив», «Я п’ять років займався політикою» та ін.).


Практичне завдання

Вивчити один із віршів І. Драча напам’ять.


Список літератури

  1. Сверстюк Є. Як я редагував Івана Драча / Є. Сверстюк // Слово і час. – 1999. – № 11. – С. 77.

  2. Жулинський М. Осінній Драч з вогненним жалом весняної кропиви / М. Жулинський // Слово і час. – 2006. – № 10. – С. 32–37.

  3. Ільницький М. «Сприймати світ до всіх його глибин» / М. Ільницький // Дивослово. – 2006. – № 1. – С. 43–47 ; № 11. – С. 55–57.

  4. Баранов В. Плуг і харизма Івана Драча: Спроба ювілейного портрета (до 75-річчя з дня народження) / В. Баранов // Київ. – 2006. – № 11. – С. 152–178.

  5. Івшина Л. Іван Драч: «Не можу відмовитись ні від політики, ні від моралізаторства» / Л. Івшина // День. – 2011. – 27 грудня. – С. 4.


Практичне завдання 3
Тема. В. Симоненко – «витязь молодої української поезії»

(О. Гончар)
Теоретичні питання

  1. Життєвий шлях В. Симоненка у контексті доби шістдесятництва, його рецензії на збірки Л. Костенко та інші публікації.

  2. Мотиви лірики В. Симоненка (збірка «Тиша і грім», твори поза збірками):

  • Україна, мати, кохана, історія свого народу як провідні образи і теми поезії В. Симоненка («Грудочка землі», «Земле рідна! Мозок мій світліє», «Дід умер», «Де зараз ви, кати мого народу» та ін.);

  • новаторство поета у поглядах на людську гідність, самоповагу, на цінність і неповторність кожного («Ти знаєш, що ти людина», «Можна», «Я» («Він дивився на мене тупо»), «Порада товаришеві із КДБ» та ін.;

  • звернення В. Симоненка до заборонених тем як вияв громадської мужності («47-й рік», «Злодій», «Прирученим патріотам» та ін.);

  • інтимна лірика поета («Вона прийшла», «Ну скажи – хіба не фантастично», «Не докорю ніколи і нікому» та ін.).


Практичне завдання

Прокоментуйте поезію В. Симоненка «Перехожий», присвячену автором Ліні Костенко. Поясніть цю присвяту.


Список літератури

  1. Дзюба І. Виступ на вечорі, присвяченому 60-літтю з дня народження Василя Симоненка / І. Дзюба // Сучасність. – 1995. – № 1. – С. 153–158.

  2. Корогодський Р. Симоненко долає «земне тяжіння», або зустрічі на черговій орбіті / Р. Корогодський // Сучасність. – 2001. – № 6. – С. 138–143.

  3. Рачук М. Симоненкові уроки / М. Рачук // Сучасність. – 2003. – № 3. – С. 88–103.

  4. Засенко П. «Я для тебе горів, український народе…» (спогади-есе про Василя Симоненка) / П. Засенко // Київ. – 2004. – № 1–2. – С. 149–169.

  5. Марко В. Осяяння в художній концепції Василя Симоненка / В. Марко // Дивослово. – 2007. – № 4. – С. 21.

  6. Печарський А. Поетика любові у творчості Василя Симоненка: історія, факти, інтерпретація / А. Печарський // Слово і час. – 2013. – № 1. – С. 23–31.


Практичне заняття 4
Тема. «А що як інший вибрати закон – не з боку вбивства, а із боку зради?» (роман у віршах Л. Костенко

«Маруся Чурай»)
Теоретичні питання

  1. Органічне несприйняття Марусею Чурай (та авторкою роману) зради як психологічного явища і філософської категорії навіть у масштабах однієї людини:

Що же це виходить? Зрадити в житті

державу злочин, а людину можна?


  1. Чоловічі образи роману (Гордій Чурай, Вишняк, Бобренко та його син Грицько Бобренко, Іван Іскра та інші). Символіка їхнього життя, вчинків, смерті.

  2. У чому конфлікт і нерівність душ таких персонажів, як Маруся і Галя, Чураїха і Боборенчиха?

  3. Роздвоєння душі Гриця Бобренка: це його вина чи біда?


Практичне завдання

Самостійно ознайомитися із романом Л. Костенко «Записки українського самашедшого».


Список літератури

  1. Андрусенко В. Кодекс честі як імператив життя (на прикладі життя і творчості Ліни Костенко) / В. Андрусенко // Дивослово. – 2003. – № 3. – С. 43–48.

  2. Пахльовська О. Українські шістдесятники: філософія бунту / О. Пахльовська // Сучасність. – 2000. – № 4. – С. 65–68.

  3. Горблянський Ю. «Кривава фієста сучасності» в одкровенні від Ліни Костенко (зауваги про «Записки українського самашедшого») / Ю. Горблянський, М. Кульчицька // Слово і час. – 2011. – № 5. – С. 73–83.

  4. Левченко Г. Необароковий діаріуш людства Ліни Костенко / Г. Левченко // Слово і час. – 2011. – № 5. – С. 84–89.

  5. Пономаренко І. «Геній – це не дар, а шлях…» (Своєрідність віршованого роману «Маруся Чурай» крізь призму конфліктобудови і поетики жанру) / І. Пономаренко // Українська мова та література. – 2003. – № 17 (травень). – С. 13–16.


Практичне заняття 5
Тема. «В душі моїй печаль стоїть неждана…».

Поетична творчість М. Вінграновського
Теоретичні питання

  1. Творча особистість М. Вінграновського серед поетів-шістдесятників.

  2. Мотиви і настрої поетичних збірок М. Вінграновського «Атомні прелюди» (1962), «Сто поезій» (1967), «Поезії» (1971) та інших:

  • планетарні масштаби поетичного охоплення дійсності, занепокоєння долею людства як основний мотив збірки «Атомні прелюди»;

  • зосередженість, неквапливість, філософська фантазійність збірки поезій «Сто поезій» («Дружиною мені приснились ви», «Ходімте в сад», «Ластівко біля вікна», «У синьому небі я висіяв ліс» та ін.);

  • заглиблення у духовний світ особистості у збірках М. Вінграновського «На срібнім березі», «Губами теплими і оком золотим», «Цю жінку я люблю» (непримиренність до лицемірства, брехні, зради, міщанства).


Практичне завдання

Прокоментуйте уривок із сонета М. Вінграновського (цикл «Вінок на березі юності»):


Не буде щастя ні мені, ні люду,

Доки на світі нещаслива буде

Хоча б одна людина роботяща.

Коли не знаєш, хто ти, з ким, для чого,

Коли в душі ні доброго, ні злого, -

Пропаща юність і життя пропаще! (1957р.)


Список літератури

  1. Салига Т. Поет – це слово, це його життя… (М. Вінграновський) / Т. Салига // Дзвін. – 2004. – № 10. – С. 120–133.

  2. Талалай Л. З першого погляду і назавжди (спогади про М. Вінграновського) / Л. Талалай // Березіль. – 2005. – № 3–4. – С. 138–149.

  3. Горинь В. «Драчі прилетіли» (М. Вінграновський) / В. Горинь // Кур’єр Кривбасу. – 2006. – № 1. – С. 157–162.

  4. Гальчук О. Лірична сповідь Миколи Вінграновського / О. Гальчук // Слово і час. – 2007. – № 4. – С. 3–12.

  5. Добролежа А. Микола Вінграновський у спогадах, листах і кіно ( до 70-річчя поета, кінорежисера, кіноактора) / А. Добролежа // Вітчизна. – 2006. – № 9–10. – С. 128–134.

  6. Салига Т. Микола Вінграновський: Прийди ж, гармоніє, в стривоженість мою / Т. Салига // Слово і час. – 2013. – № 1. – С. 3–17.


2-й курс 1-й семестр 2-й модуль
Практичне заняття 6
Тема. Людська доброта як найвища цінність у творчості Григора Тютюнника. Оповідання письменника
Теоретичні питання

  1. Особисті враження і спогади про зруйноване повоєнне село як основа творів збірки «Зав’язь» та інших оповідань:

  • деформація свідомості українця, знецінення духовних чеснот, процес «розселення» і «розукраїнення» особистості в оповіданнях «Син приїхав», «Оддавали Катрю», «Нюра» та інших);

  • психологічний портрет підлітка-сироти, його рання моральна зрілість в оповіданнях «Смерть кавалера», «Зав’язь», «Обнова», «Тайна вечеря» та інших;

  • людське милосердя і доброта як найвища краса особистості в оповіданнях Гр. Тютюнника («Дядько Никін», «Груші з копанки», «Іван Срібний» та інші).

  1. Автобіографізм повістей «Облога», «Вогник далеко в степу».


Практичне завдання

Прокоментуйте слова Гр. Тютюнника про письменницьку майстерність: «Мало – бачити. Мало – розуміти. Треба любити. Немає загадки таланту. Є вічна загадка Любові».


Список літератури

  1. Гуляк А. Наодинці з правдою (життя і творчість Григора Тютюнника) / А. Гуляк, Ф. Кейд // Українська література в загальноосвітній школі. – 2003. – № 3. – С. 15–26.

  2. Гуцало Є. Сила коріння (Гр. Тютюнник) / Є. Гуцало // Слово і час. – 2006. – № 2. – С. 73–77.

  3. Засенко П. Світло невпокореної душі: (про Григора Тютюнника) / П. Засенко // Київ. – 2007. – № 12. – С. 2–16.

  4. Засенко П. «З великою любов’ю…» / П. Засенко // Київ. – 2009. – № 5–6. – С. 168–170.

  5. Даниленко В. Танець над прірвою: смерть Григора Тютюнника в дзеркалі аналітичної психології / В. Даниленко // Слово і час. – 2011. – № 12. – С. 31–35.

  6. Неживий О. Григір Тютюнник: роздуми перед ювілеєм про творчість і пам’ять / О. Нежирний // Слово і час. – 2011. – № 12. – С. 16–31.


Практичне заняття 7
Тема. Особистості митця, державотворця та слов’янської жінки в історичній прозі П. Загребельного
Теоретичні питання

Аналітично-дослідницький характер, полемічність порушених проблем та високий моральний пафос романів П. Загребельного про українську історію:



  • постать безіменного творця собору-дива, часові площини існування храму, нерозривність історичних епох у романі «Диво»;

  • духовний світ і моральні принципи жінки в ХІ столітті у романі «Євпраксія»;

  • «вона зуміла відстояти свою людську й жіночу гідність у суспільстві, де зробити це було практично неможливо»: роман «Роксолана» та специфіка роботи над ним;

  • образ гетьмана Богдана Хмельницького як творця української нації у романі «Я, Богдан».


Примітка. Студент читає й аналізує один із запропонованих романів
Практичне завдання

З’ясувати головну думку висловлювання П. Загребельного:

«Я все життя тільки й роблю, що згадую мову свого дитинства, мову своєї матері, своїх односельців, і я досі не згадав усіх слів! А ця мова – це фантастика, в жодних словниках таких слів немає! У мене беруть слова, яких ні в кого не було, і цитують їх в 11-томному тлумачному словнику української мови – це мова мого села».

Список літератури


  1. Загребельний П. Я обирав великі душі, які сяють нам тисячоліття (Розмову з письменником веде Л. Голота) / П. Загребельний // Вітчизна. – 2004. – № 7–8. – С. 90–98.

  2. Загребельний П. Спроба автокоментаря / П. Загребельний // Урок української. – 2001. – № 11–12. – С. 38–43.

  3. Тарнашинська Л. Таємниця «Євразії», або жінка і чоловік з погляду вічності: П. Загребельний / Л. Тарнашинська // Березіль. – 2000. – № 7–8. – С. 165–173.

  4. Слабошпицький М. Тризе, або таємниця творчості / М. Слабошпицький // Київ. – 2004. – № 7–8. – С. 147–156.

  5. Класик української літератури – наш сучасник (до 80-річчя П. Загребельного ) / Р. Іваничук, В. Дончик, М. Слабошпицький, В. Панченко // Дивослово. – 2004. – № 8. – С. 62–69.

  6. Голобородько Я. Обереги патріарха: Соціумне і особистісне в останніх творах Павла Загребельного / Я. Голобородько // Вісник Національної Академії Наук України. – 2009. – № 8. – С. 52–56.

  7. Поліщук Я. EX EREMO Павла Загребельного / Я. Поліщук // Київ. – 2013. – № 1. – С. 144–150.


Практичне заняття 8
Тема. Доля України та її дітей у різних часових вимірах у романах Р. Іваничука
Теоретичні питання

Типологізація історичних протистоянь і конфліктів, пошук закономірностей у розвитку українського суспільства як головна риса творів Р. Іваничука:



  • дослідження долі яничара-перекотиполя і людей, що пам’ятають своє коріння, у романі «Мальви»;

  • химерно-фольклорні елементи, міський етнографізм Львова ХVII ст. у контексті зародження ідей визволенної війни у романі «Манускрипт із вулиці Руської»;

  • особистість Маркіяна Шашкевича у романі «Вода з каменю»;

  • ідея стоїцизму і вірності ідеалам у романі про лідера Кирило-Мефодіївського братства Миколу Гулака;

  • реконструкція духовного світу невільника каторжної літературної праці Івана Франка у романі «Шрами на скалі»;

  • синдром ординського нищення, більшовицької ідеології як знакова риса будь-якого тоталітаризму у романі «Орда».


Примітка. Студент повинен прочитати і вміти аналізувати один із запропонованих романів письменника
Практичне завдання

Підготувати відгук на прочитаний твір.


Список літератури

  1. Слабошпицький М. Мистецтво писати історичні романи / М. Слабошпитський // Київ. – 1999. – № 5–6. – С. 139.

  2. Ільницький М. Містерія йорданської ночі / М. Ільницький // Дзвін. – 2004. – № 5–6. – С. 136–141.

  3. Каравацький В. Роман Іваничук долає перевал / В. Каравацький // Кур’єр Кривбасу. – 2004. – № 179–181. – С. 242–248.

  4. Яремчук І. «…Але найбільша із них – любов» (Штрихи до сильветки) / І. Яремчук // Дивослово. – 2004. – № 5. – С. 46–54.

  5. Слабошпицький М. Талант, помножений на волю: (нотатки про Романа Іваничука і мистецтво історичного роману) / М. Слабошпитський // Київ. – 2009. – № 5–6. – С. 158–167.


Практичне заняття 9
Тема. Історичні шляхи українців на тлі світового поступу у творчому доробку Ю. Мушкетика
Теоретичні питання

Історичні реалії XVII століття у романі Ю. Мушкетика «Яса»:



  • січове товариство та його суспільні обов’язки;

  • постать кошового отамана Івана Сірка, його історична роль у житті Запорозької Січі;

  • стосунки, духовний світ, етико-моральні переконання головних героїв-антиподів Лавріна Перехреста і Марка Ногайця; образ Мокія Сироватки;

  • показ автором роману історичних осіб: султана Магомета IV, польського короля Михайла Корибута-Вишневецького, гетьмана Івана Самойловича та ін.;

  • роль сюжетних вкраплень «Із записів Дорофія Ружі…», які доповнюють загальний контекст політичного життя, замовчуваний офіційною історією.


Практичне завдання

Прокоментуйте слова Івана Сірка, звернені до Лавріна Перехреста:

«Не знаю, чи зрозумієш ти мене… Я сам помилився. Гірко помилився, коли думав, що вінець нашого життя – отут. А хто ж посіє жито, хто посадить сад, хто розкаже дітям казку? Правдиву казку. Про козака і турка, про Івасика-Телесика. Нашу казку. Будь-яка інша буде не така. Та й не можна жити тільки однією ненавистю. То страшні люди, які живуть тільки нею. Жити треба любов’ю».
Список літератури


  1. П’янов В. З високих вершин. Штрихи до портрета Ю. Мушкетика / В. П’янов // Вітчизна. – 2001. – № 9–10. – С. 87–117.

  2. Дончик В. Вдумаймося, пошануймо ( до 75-річчя Ю. Мушкетика) / В. Дончик // Дивослово. – 2004. – № 3. – С. 59–61.

  3. Сивокінь Г. Роль і доля митця (до 75-річчя Ю. Мушкетика) / Г. Сивокінь // Дивослово. – 2004. – № 3. – С. 62.

  4. Тисячна Н. Юрій Мушкетик: Я сповідував афінських демократів: щоб ніхто через мене не одягнув чорного плаща: письменник про свою творчість і драми часу / Н. Тисячна // День. – 2009. – 21 березня.


Практичне заняття 10
Тема. Художньо-стильова індивідуальність доробку

В. Шевчука. Філософсько-історичний погляд письменника на долю людини
Теоретичні питання

  1. Постаті спостерігачів-книжників у різних поколіннях одного родового дерева у філософсько-притчевому романі «Три листки за вікном».

  2. Духовний світ монастирської братії у контексті земних гріхів у романі «На полі смиренному».

  3. Поєднання демонології, біблійних сюжетів та символіки в романі-баладі «Дім на горі».

  4. Інтелектуально-містичний характер роману В. Шевчука «Привид мертвого дому».


Примітка. Прочитати й проаналізувати один із запропонованих романів, або обраний самостійно
Практичне завдання

Прокоментуйте вислів критика Є. Концевича про героїв творів В. Шевчука:

«…Нема негативних і позитивних героїв чи розфасованих за класовими порціями носіїв ідей та істин; у справжнього творця не може бути корисних чи некорисних істот, то в колгоспного бригадира є бур’яни і корисні сільськогосподарські культури. А у Валерія Шевчука … всі люди, він їх добре знає, він відає людську суть, він їх розкусив, і тому не палає до них любов’ю, він великодушно в чомусь найбільшому і, можливо, найпотаємнішому, співчуває їм, людям своїм, бо ж відомо, без великого співчуття і без великого серця ніколи не здобутися великого таланту».
Список літератури


  1. Шевчук В. На березі часу (автобіографічна оповідь-есе) / В. Шевчук // Київ. – 2002. – № 7–8. – С. 18–78.

  2. Логвин Р. Жаль кохання: імпресіоністичне мислення Валерія Шевчука / Р. Логвин // Слово і час. – 2002. – № 4. – С. 39–44.

  3. Пахаренко Н. Шлях подолання зла добром: Творчий феномен Валерія Шевчука / Н. Пахаренко // Українська мова та література. – 2003. – № 20 (травень). – С. 3–7.

  4. Солецький О. Валерій Шевчук і бароко / О. Солецький // Дивослово. – 2010. – № 10. – С. 35–40.


2-й курс 1-й семестр 3-й модуль
Практичне заняття 11
Тема. Щирість спілкування з читачем і висока художня майстерність як головні риси прозового доробку А. Дімарова
Теоретичні питання

«Міські історії», «Містечкові історії» та «Сільські історії» як єдиний повістевий цикл про невидимі трагедії у житті звичайних людей:



  • тема війни у повістях «Відьма», Постріли Уляни Кащук» та інших;

  • викриття доби сталінських репресій та голодомору у повістях «Тридцяті… (притча про хліб)», «Попіл Клааса», «Чорний ворон», «Боги на продаж» та інших;

  • проблеми виховання та його наслідків у повістях «Блакитна дитина», «Ідол»;

  • роздуми про сенс життя у фантастично-притчевих повістях «Крила», «Квартира» тощо.

  • твори письменника про дітей і для дітей («На коні й під конем», «Для чого людині серце», Друга планета» та інші).


Примітка. Прочитати і проаналізувати дві із запропонованих повістей
Практичне завдання

Прокоментуйте уривок із книги А. Дімарова «Прожити й розповісти», де він розповідає про своє дитинство:

«І що найнезбагненніше для мене, нинішнього – це тогочасний Толя Дімаров, який не мав жодного сумніву, що товариш Сталін дав особисто йому найщасливіше в світі дитинство. Ні наша втеча у чорну безвість із хутора, ні понівечена доля мого татуся, ні страшний голод у тридцять третьому, коли мертвими дітьми України можна було запрудити всі на світі річки, ні поневіряння та острах, щоб не довідались, хто ми насправді … – ніщо, чуєте, ніщо не могло похитнути віру тогочасного Толі Дімарова в солодку казочку про доброго батечка, який сидить у Кремлі і тільки й зна, що дбає про всіх на світі дітей. Феномен, що його навряд чи спроможні розгадати найвидатніші психологи світу».
Список літератури


  1. Бондаренко Ю. Невигадані історії про життя (образ містечка у прозі А. Дімарова) / Ю. Бондаренко // Українська мова та література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. – 2002. – № 2. – С. 199–202.

  2. Слабошпицький М. Про Анатолія Дімарова, який схожий на свої книги / М. Слабошпитський // Київ. – 2002. – № 4–5. – С. 3–12.

  3. Бондаренко Ю. Жанрова своєрідність повістей «Історій» А. Дімарова / Ю. Бондаренко // Слово і час. – 2002. – № 5. – С. 3–12.

  4. Гурбанська А. «Не заплющуй, Господи, очі…» (повість А. Дімарова «Тридцяті…») / А. Гурбанська // Слово і час. – 2004. – № 8. – С. 23–29.

  5. Наєнко М. Діамантами висвічують слова…: 90 років Анатолієві Дімарову / М. Наєнко // Слово і час. – 2012. – № 5. – С. 84–89.


Практичне заняття 12
Тема. Інтелектуальність прози В. Дрозда
Теоретичні питання

  1. Психологічні типи редакційних працівників районної газети у романі «Катастрофа».

  2. Роман «Вовкулака» («Самотній вовк») – філософські роздуми про духовну проказу людини, зараженої вірусом влади і кар’єри.

  3. Постать чиновника від літератури та історія його духовного омертвіння в романі «Спектакль».

  4. Проблема портфельної хвороби у «Баладі про Сластьона».


Примітка. Прочитати і проаналізувати один із запропонованих творів В. Дрозда
Практичне завдання

На основі самостійно прочитаного оповідання В. Дрозда «Білий кінь Шептало» поясніть алегорію виняткової істоти в табуні звичайних коней.


Список літератури

  1. Колодій О. Час фарсу, або Гра як чинник моделювання узагальнених ситуацій у притчах В. Дрозда «Самотній вовк» і Г. Пулатова «Плаваюча Євразія» / О. Колодій // Вітчизна. – 2003. – № 9–10. – С. 148–154.

  2. Синицька Н. Характерні ознаки інтелектуальної прози (В. Дрозд, В. Земляк) / Н. Синицька // Слово і час. – 2003. – № 11. – С. 75–80.

  3. Соболь В. Мандруючи «поверхами самого себе», він душу «зберіг на насіння» / В. Соболь // Слово і час. – 2004. – № 8. – С. 9–15.

  4. Бондаренко А. Художнє новомислення новели Володимира Дрозда «Білий кінь Шептало» / А. Бондаренко // Дивослово. – 2004. – № 11. – С. 57–60.

  5. Манюх Н. Автобіографізм як особливість характеротворення у прозі Володимира Дрозда / Н. Манюх // Слово і час. – 2008. – № 5. – С. 81–87.


Практичне заняття 13
Тема. Творча постать Є. Гуцала серед шістдесятників. Індивідуальність стилю письменника
Теоретичні питання

Гуманістичне бачення світу, любов до людини і до природи як найхарактерніші ознаки оповідань Є. Гуцала:



  • родинні драми і трагедії в українському селі, моральний занепад особистості в оповіданнях «Щури», «По-хазяйськи», «Нарешті син вибився в люди» та інших;

  • оповідання Є. Гуцала про дітей та для дітей як зразок співчуття і милосердя («Сім’я дикої качки», «Лось», «До Танаськи по молоко» та інші);

  • тваринний і рослинний світ в оповіданнях письменника («Таке страшне, таке солодке життя», «Дуб», «Полювання з гончим псом» та інші).


Практичне завдання

Самостійно прочитати один із розділів книги публіцистики Є. Гуцала «Ментальність орди» та вміти висловити про нього свою думку.


Список літератури

  1. Дзюба І. Живе співвідношення між людиною й природою (до 70-річчя з дня народження Євгена Гуцала) / І. Дзюба // Дивослово. – 2007. – № 1. – С. 60–62.

  2. Морозюк М. Поняття добра і зла в чорнобильських оповіданнях Євгена Гуцала / М. Морозюк // Дивослово. – 2007. – № 4. – С. 32–34.

  3. Слабошпицький М. Поміж дерев і людей, наодинці з собою (Євген Гуцало: літературна біографія на тлі епохи) / М. Слабошпитський // Київ. – 2007. – № 2. – С. 131–143.

  4. Горболіс Л. Проза Євгена Гуцала 90-х років як застереження від розпусти й духовного виродження / Л. Горболіс // Слово і час. – 2011. – № 11. – С. 3–14.

  5. Калантаєвьска Г. Типи і характери дітей в оповіданнях Євгена Гуцала / Г. Калантаєвська // Філологічні трактати. – 2011. – Т. 3, № 2. – С. 23–27.


Практичне заняття 14
Тема. Специфіка бачення й відображення сучасного світу та його проблем у прозі кінця ХХ – початку ХХІ століття
Теоретичні питання

  1. Інтертекстуальність та автобіографізм прозового доробку Ю. Андруховича («Дванадцять обручів», «Таємниця» та інші романи).

  2. Гендерний підтекст (протистояння чоловічого й жіночого світів) у творах О. Забужко («Сестро, сестро», «Я, Мілена», «Інопланетянка», «Музей» покинутих секретів» тощо).

  3. Проблеми молодіжних субкультур у прозі Л. Дереша.

  4. Особливості творчого доробку М. Матіос.

  5. Аналіз творів сучасних молодих прозаїків (Є. Кононенко, Таня Малярчук, С. Жадан, А. Кокотюха, І. Карпа, Є. Пашковський, І. Роздобудько та інших).


Примітка. Прочитати і проаналізувати твори одного із запропонованих авторів.
Список літератури

  1. Дубинська Я. Оксана Забужко: «Безкнижна нація – бомба, закладена під майбутнє» / Я. Дубинська // Дзеркало тижня. – 2005. – № 13 (квітень). – С. 14.

  2. Зборовська Н. Фемінний характер української ментальності (за допомогою літературного дзеркала) / Н. Зборовьска // Сучасність. – 2001. – № 7–8. – С. 146–150.

  3. Зборовська Н. Сучасна масова література в Україні як загальнокультурна проблема / Н. Зборовська // Слово і час. – 2007. – № 6. – С. 3–8.

  4. Шумило Н. Національна модель літературного розвитку (зі сторінок «Історії української літератури») / Н. Шумило // Слово і час. – 2012. – № 3. – С. 3–18.

  5. Дроздовський Д. Літературний герой нашого часу / Д. Дроздовський // Дніпро. – 2012. – № 10. – С. 130–133.

  6. Білоус П. Про художність, паралітератури й літературні смаки / П. Білоус // Слово і час. – 2012. – № 2. – С. 89–93.

  7. Барабаш Ю. Літературно-історичний дискурс: виклики й апорії (думки несторонньго) / Ю. Барабаш // Слово і час. – 2012. – № 1. – С. 3–15.


Практичне заняття 15
Тема. Багатоаспектність рефлексії буття і свідомості в сучасній поезії
Теоретичні питання

  1. Поетична творчість Ю. Андруховича («Небо і площі», «Середмістя», «Екзотичні птахи і рослини», «Пісні для мертвого півня» та інші збірки).

  2. Дотепність, іронія і ліризм як головні особливості поетичного доробку О. Ірванця («Вогнище на дощі», «Вірші останнього десятиліття», «Преамбули і тексти» та інші збірки).

  3. Творча особистість І. Римарука (Висока вода», «Упродовж снігопаду», «Діва Обида», «Золотий дощ», «Бермудський трикутник», «Сльоза Богородиці та інші збірки).

  4. Незвичайність світобачення і глибокого національне сприйняття життя у поезії В. Голобородька («Летюче віконце», «Буквар для метеликів», «Слова у вишиваних сорочках» та інші збірки).

  5. Молоді поети сьогодення.


Примітка. Прочитати та проаналізувати доробок одного із вказаних авторів
Список літератури

  1. Соловей О. Заборонена правда, або деякі аспекти аморальності: (Ситуація українського письменства в 2009-му році) /О. Соловей // Сучасність. – 2009. – № 6. – С. 133–144.

  2. Борисюк І. Мотив дороги в поезії Ю. Андруховича / І. Борисюк // Слово і час. – 2012. – № 10. – С. 47–51.

  3. Пастух Т. Про мишку в норі, Роберта Бернса та Василя Голобородька / Т. Пастух // Слово і час. – 2008. – № 8. – С. 31–40.

  4. Салига Т. Світ, поет і його слово (До літературного портрета Василя Голобородька) / Т. Салига // Київ. – 2008. – № 2. – С. 150–159.

  5. Неборак В. Тернове небо Ігоря Римарука / В. Неборак // Сучасність. – 2009. – № 10. – С. 160–166.

  6. Гургула І. «Менше поетів на землі…»: світлої пам’яті Ігоря Римарука / І. Гургула // Літературна Україна. – 2012. – № 4 (26 січня). – С. 14.


Теми для самостійного вивчення
2-й курс 1-й семестр 1-й модуль


  1. Пошук правди і любові: лірика Д. Павличка. Пісні на слова поета.

  2. Проблематика, гуманістичність, стильова специфіка лірики Б. Олійника: пошук опори в земному житті, єдність з рідною землею; образ матері, інтимна лірика.

  3. Роман у віршах Л. Костенко «Берестечко»: постать гетьмана Богдана Хмельницького, велич його розпачу від поразки під Берестечком.

  4. Роман Л. Костенко «Записки українського самашедшого»: погляд на суспільство та роздуми про його майбутнє.

  5. Розмаїття лірики Л. Костенко. Драматичні поеми «Дума про братів не азовських», «Сніг у Флоренції» та інші.

  6. Поетична творчість В. Стуса, мотиви протесту проти комуністичного режиму, невільницькі настрої збірки «Палімпсести», символіка її назви.


2-й курс 1-й семестр 2-й модуль


  1. Дитинство, обпалене війною, голодом і злиднями у повістях Григора Тютюнника «Вогник далеко в степу», «Климко».

  2. Роман П. Загребельного «Тисячолітній Миколай»: історична основа, автобіографічні спогади про фільтрацію радянських військовополонених після війни, символіка історії про братів-антиподів.

  3. Проблема яничарства, зради батьківським звичаям у романі Р. Іваничука «Мальви» («Яничари»).


2-й курс 1-й семестр 3-й модуль


  1. Документальність та автобіографізм твору А. Дімарова «Прожити й розповісти».

  2. Аналіз одного з романів сучасного автора.

  3. Аналіз одного з романів сучасної авторки.


Список літератури

  1. Андрухович Ю. Ерц-герц-перц / Ю. Андрухович // Дивослово. – 2006. – № 12. – С. 30–32.

  2. Баранов В. Якби розповісти про все прожите… Кілька штрихів до портрета А. Дімарова з нагоди його 85-ліття / В. Баранов // Київ. – 2007. – № 5. – С. 3–8.

  3. Берлиховська Б. Шістдесятники – бунт покоління / Б. Берлиховська // Українська мова та література. – 2006. – № 14–15. – С. 3–11.

  4. Боровська Н. Сучасна масова література в Україні як загальнокультурна проблема / Н.  Боровська // Слово і час. – 2007. – № 6. – С. 3–8.

  5. Відчути на дотик епоху (літературний портрет Юрія Андруховича) // Сучасність. – 2006. – № 7. – С. 118–128.

  6. Галич О. Символіка прози Павла Загребельного 90-х років / О. Галич, С. Нестерук // Вітчизна. – 1999. – № 5–6. – С. 130–134.

  7. Гальчук О. Лірична сповідь Миколи Вінграновського / О. Гальчук // Слово і час. – 2007. – № 4. – С. 3–12.

  8. Голобородько Я. Сексментальна траєкторія Оксани Забужко / Я. Голобородько // Слово і час. – 2009. – № 12. – С. 74–80.

  9. Гуцало Є. Сила коріння (Гр. Тютюнник) / Є. Гуцало // Слово і час. – 2006. – № 2. – С. 73–77.

  10. Дзюба І. Живе співвідношення між людиною і природою (До 70-річчя з дня народження Євгена Гуцала) / І. Дзюба // Дивослово. – 2007. – № 1. – С. 60–62.

  11. Добролежа А. Микола Вінграновський у спогадах, листах і кіно (До 70-річчя поета, кінорежисера, кіноактора) / А. Добролежа // Вітчизна. – 2006. – № 9–10. – С. 128–134.

  12. Жиленко І. Мій Володя: уривок із книги «Homo feriens» (розповідь дружини В. Дрозда про його життя і творчість) / І. Жиленко // Київ. – 2004. – № 10. – С. 34–56.

  13. Жикол А. Вогонь від вогню, або вічне видиво любові (До літературного портрета Б. Олійника) / А. Жикол // Київ. – 2005. – № 10. – С. 151–160.

  14. Жулинський М. Лицарство духа. (Про творчість Ліни Костенко) / М. Жулинський // Вітчизна. – 2000. – № 3–4. – С. 2–5.

  15. Жулинський М. Осінній Драч з вогненним жалом весняної кропиви / М. Жулинський // Слово і час. – 2006. – № 10. – С. 32–37.

  16. Загребельний П. Я обирав великі душі, які сяють нам тисячоліття (розмову з письменником веде Л. Голота) / П. Загребельний // Вітчизна. – 2004. – № 7–8. – С. 90–98.

  17. Засенко П. «Я для тебе горів, український народе…» (Спогади-есе про Василя Симоненка) / П. Засенко // Київ. – 2004. – № 1–2. – С. 149–169.

  18. Каравацький В. Роман Іваничук долає перевал / В. Каравацький // Кур’єр Кривбасу. – 2004. – № 179– 81. – С. 242–248.

  19. Логвин Р. Жаль кохання: імпресіоністичне мислення Валерія Шевчука / Р. Логвин // Слово і час. – 2002. – № 4. – С. 39–44.

  20. Лубківський  Р. Посвітач добра і любові (Д. Павличку – 75) / Р. Лубківський // Дзвін. – 2004. – № 9. – С. 110–126.

  21. Манюх Н. Автобіографізм як особливість характеротворення у прозі Володимира Дрозда / Н. Манюх // Слово і час. – 2008. – № 5. – С. 81–87.

  22. Неборак В. Тернове небо Ігоря Римарука / В. Неборак // Сучасність. – 2009. – № 10. – С. 160–166.

  23. Пахаренко Л. Шлях подолання зла добром: творчий феномен Валерія Шевчука / Л. Пахаренко // Українська мова та література. – 2003. – № 20 (травень). – С. 3–7.

  24. Пахльовська О. Українські шістдесятники: філософія бунту / О. Пахльовська // Сучасність. – 2000. – № 4. – С. 65–85.

  25. П’янов В. З високих вершин. Штрихи до портрета Ю. Мушкетика / В. П’янов // Вітчизна. – 2001. – № 9–10. – С. 87–117.

  26. Салига Т. Поет – це слово, це його життя… (М. Вінграновський) / Т. Салига // Дзвін. – 2004. – № 10. – С. 120–123.

  27. Севрук О. Урбаністичний простір у романах Юрія Андруховича / О. Севрук // Слово і час. – 2010. – № 3. – С. 70–81.

  28. Синицька Н. Характерні ознаки інтелектуальної прози (В. Дрозд, В. Земляк) / Н. Синицька // Слово і час. – 2003. – № 11. – С. 75–80.

  29. Слабошпицький М. Поміж дерев і людей, наодинці з собою (Євген Гуцало: літературна біографія на тлі епохи) / М. Слабошпицький // Київ. – 2004. – № 2. – С. 131–143.

  30. Талалай Л. Останній романтик (перечитуючи Б. Олійника) / Л. Талалай // Київ. – 2005. – № 10. – С. 141–150.

  31. Ткаченко А. Духовний материк митця (І. Драч) / А. Ткаченко // Київ. – 2006. – № 11. – С. 152–178.

  32. Харчук Р. Юрій Андрухович не для дітей / Р. Харчук // Дивослово. – 2006. – № 12. – С. 27–30.

  33. Харчук Р. Сучасна українська проза: постмодерний період : навч. посібник / Р. Харчук. – К. : ВЦ «Академія», 2008. – 248 с.


Список текстів для обов’язкового прочитання
В. Симоненко: поезії на вибір. Казка про Дурила.

І. Драч: поезії на вибір. Чорнобильська мадонна.

Д. Павличко: поезії на вибір.

Б. Олійник: поезії на вибір

М. Вінграновський: поезії на вибір. Первінка. Сіроманець.

Л. Костенко: поезії на вибір. Берестечко. Маруся Чурай. Сніг у Флоренції. Дума про братів неазовських. Записки українського самашедшого.

В. Стус: поезії на вибір.

Г. Тютюнник: Син приїхав. Оддавали Катрю. Смерть кавалера. Поминали Маркіяна. Вогник Далеко в степу. Климко. Зав’язь.

П. Загребельний: Тисячолітній Миколай. Один із романів на вибір.

Р. Іваничук: один із романів на вибір.

Ю. Мушкетик: Яса.

В. Шевчук: один із романів на вибір.

А. Дімаров: три повісті на вибір (із книг «Сільські історії», «Містечкові історії», «Міські історії» та інших).

В. Дрозд: один із романів на вибір.

Є. Гуцало: оповідання на вибір. Ментальність орди.

Ю. Андрухович, О. Забужко, М. Матіос, Ю. Щербак, Ю. Покальчук, Є. Кононенко, Таня Малярчук, брати Капранови та інші сучасні автори.


Екзаменаційні питання з української літератури


  1. Творчість І. Котляревського. Жанрові особливості, новаторство його поеми «Енеїда» і п’єси «Наталка полтавка». Образи творів.

  2. Прозова спадщина Г. Квітки-Основ’яненка. Психологізм і повчальність сентиментально-реалістичних повістей «Маруся», «Сердешна Оксана» та ін.

  3. Українська романтична поезія. Особливості українського романтизму. Творчість Л. Боровиковського, В. Забіли, М. Петренка, Є. Гребінки та інших поетів-романтиків.

  4. Життєвий і творчий шлях Т. Шевченка: світогляд, оточення, творчі захоплення, звернення до прози і драматургії.

  5. Історія і проблеми українського суспільства у творчому осмисленні Т. Шевченка («Сон («У всякого своя доля…»), «І мертвим і живим…», «Гайдамаки», «Кавказ» та інші.

  6. Світогляд і творчість П. Куліша. Проблематика та джерела роману «Чорна рада».

  7. Творчість І. Нечуя-Левицького. Проблематика прози, характери і типи героїв (огляд).

  8. Соціально-психологічні романи Панаса Мирного («Хіба ревуть воли, як ясла повні?», «Повія»). Проблематика. Композиція, образи творів.

  9. Драматургія І. Карпенка-Карого. Жанр сатиричної комедії («Мартин Боруля», «Суєта» та інші).

  10. Життєвий шлях і поетична творчість І. Франка. Аналіз збірок поезій «З вершин і низин», «Зів’яле листя» та ін. Поеми І. Франка.

  11. Проблематика, стильова своєрідність, морально-етичний аспект прози Івана Франка (аналіз творів на вибір). Трагедійно-психологічний аспект новел В. Стефаника. Риси експресіонізму в його творчості.

  12. М. Коцюбинський-імпресіоніст. Психологічний внутрішній конфлікт як основа оповідань і новел письменника.

  13. Романтичний характер і фольклорно-етнографічна основа повісті М. Коцюбинського «Тіні забутих предків».

  14. Поетична творчість Лесі Українки. Теми, мотиви, поетичні настрої. Поезії поза збірками.

  15. Життєвий шлях, світогляд, широта мистецьких обдарувань Лесі Українки. Родина поетеси.

  16. Драматургія Лесі Українки як найвищий вияв її таланту. Неоромантичні риси, проблематика, біблійні й античні образи і теми.

  17. Творчість Ольги Кобилянської. Жіночі образи й характери в її оповіданнях і повістях.

  18. Проблеми взаємин людини і землі у повісті О. Кобилянської «Земля». Психологізм і містика у творі.

  19. Доля української освіти і проблеми села у творчості Степана Васильченка.

  20. Поетична творчість О. Олеся. Стильова своєрідність, теми, образи.

  21. Символістська драматургія О. Олеся. Загальнолюдські проблеми в його драматичних творах.

  22. В. Винниченко – письменник, політик, державний діяч. Рання творчість: оповідання, повість «Краса і сила». Реакція критики на дебют молодого письменника.

  23. Романна спадщина В. Винниченка. Аналіз одного з романів на вибір.

  24. Драматургія В. Винниченка. Морально-психологічний конфлікт і теорія «чесності з собою» у творах письменника (аналіз драми на вибір).

  25. Поетична творчість П. Тичини. Умови і причини трагедії його таланту.

  26. Філософізм, споглядальність, настроєність поетичного доробку М. Рильського.

  27. Мотиви і джерела творчості, художньо-естетичні вимоги до літератури поетів-неокласиків. Поетична творчість М. Зерова.

  28. Мотиви, емоційна наснаженість, специфіка образів і своєрідність трактування долі України в поезії Є. Маланюка.

  29. М. Хвильовий: світогляд, творчість, доля, участь у літературній дискусії.

  30. Драматургія М. Куліша.

  31. Трагедія особистості у революційному контексті доби у повістях і оповіданнях Б. Антоненка-Давидовича.

  32. Проблематика і конфлікт роману В. Підмогильного «Місто». Життєва позиція і засоби досягнення героєм успіху.

  33. Поетична творчість Є. Плужника.

  34. Своєрідність тем, образів та поетичного стилю Б.-І. Антонича.

  35. Релігійно-містичний аспект та філософський зміст роману В. Барки «Жовтий князь».

  36. Тема голодомору й більшовицького зла в романі У. Самчука «Марія». Символічний образ героїні роману.

  37. Поетична творчість і доля О. Ольжича і О. Теліги.

  38. Доля України внутрішній світ українця в кіноповістях О. Довженка. Особливості жанру кіноповісті.

  39. Постать сильної, не скореної тоталітаризмом особистості в романах І. Багряного. Відповідність доль і світоглядів героїв життєвій позиції письменника (аналіз твору на вибір).

  40. «Усмішка» як літературний жанр у творчості Остапа Вишні. Образ мисливця-природолюба і дотепника у циклі «Мисливські усмішки».

  41. Гуманістична основа і краса людських взаємин у романах О. Гончара (аналіз твору на вибір).

  42. Шістдесятництво як мистецьке, політичне та психологічне явище.

  43. Поетична творчість В. Симоненка. Свіжість, відкритість тем, мотиви синівської любові до України і відкриття «духовних островів».

  44. Розмаїття й емоційна наснаженість лірики Д. Павличка. Громадсько-політичні настрої, філософіям і мотиви кохання. Пісенна творчість поета.

  45. Незвичність форми, змісту і творчого самовираження в поезії І. Драча. Збірки «Соняшник», «Балади буднів». Поема «Чорнобильська мадонна».

  46. Філософський характер, безкомпромісність, багатство мотивів у поезії Ліни Костенко. Афористичність її поезії.

  47. Оповідання і повісті Григора Тютюнника. Проблеми українського села, психологічно багатогранні постаті сучасників у його доробку.

  48. Історичні романи Р. Іваничука. Ставлення письменника до минулого України та її відомих людей (аналіз твору на вибір).

  49. Поетична творчість Б. Олійника. Мотиви пошани й любові до матері, коханої, громадсько-політичні нотки в його доробку.

  50. Мотиви філософського споглядання і роздумів про світ і людину в ньому у поезії М. Вінграновського. Постать коханої у спадщині поета.

  51. Проблеми вірності і зради (коханню і батьківщині), вибору та сумління у романі Л. Костенко «Маруся Чурай». Чоловічі образи. Незбагненність жіночих душ. Охоплена війною Україна як контекст особистої трагедії героїні.

  52. Небуденність долі та обдарування видатної творчої особистості в історичній прозі П. Загребельного. Творчість останнього періоду. Аналіз твору на вибір.

  53. Історичні романи Ю. Мушкетика. Аналіз твору на вибір.

  54. Ліризм і гуманістичне звучання прозового доробку Є. Гуцала. Аналіз оповідань на вибір.

  55. Філософський характер прози Валерія Шевчука. Постать ліричного героя – спостережливого оповідача й аналітика. Аналіз твору на вибір.

  56. Невидимі суспільству трагедії маленької людини у повістях та оповіданнях А. Дімарова. Аналіз твору на вибір.

  57. Притчевий характер і проблематика творчості В. Дрозда (аналіз твору).

  58. Сучасний літературний процес, відомі та нові імена.



Каталог: library -> docs -> rio -> 2014
rio -> Методичні вказівки до організації самостійної роботи з дисципліни «Українська мова
rio -> Методичні вказівки до практичних занять та самостійної роботи з дисципліни «Вступ до спеціальності»
rio -> Методичні вказівки, вправи та завдання для підвищення мовленнєвої культури студентів 1-го курсу спеціальності „Лікувальна справа
rio -> Програма І тестові завдання з курсу "історія україни"
2014 -> Економічні проблеми сталого розвитку Экономические проблемы устойчивого развития
rio -> Методичні вказівки до практичних та семінарських занять з дисципліни «Організація господарсько-правової роботи на підприємстві»
2014 -> Методичні вказівки до практичних занять та самостійної роботи з дисципліни «Українська література»
2014 -> Конспект лекцій із дисципліни «Сучасна українська мова» (Лексикографія. Лексикологія. Фразеологія. Фонетика) для студентів спеціальності 020303


Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Методичні вказівки до практичних занять та самостійної роботи з дисципліни «Українська література» iconМетодичні вказівки до практичних занять І самостійної роботи з курсу «Українська література»

Методичні вказівки до практичних занять та самостійної роботи з дисципліни «Українська література» iconМетодичні вказівки до практичних занять та самостійної роботи з дисципліни «Вступ до спеціальності»
М етодичні вказівки до практичних занять та самостійної роботи з дисципліни «Вступ до спеціальності»
Методичні вказівки до практичних занять та самостійної роботи з дисципліни «Українська література» iconМетодичні вказівки до вивчення дисципліни, проведення семінарських занять
Філософія. Методичні вказівки до вивчення дисципліни, проведення семінарських занять та самостійної роботи студентів усіх напрямів...
Методичні вказівки до практичних занять та самостійної роботи з дисципліни «Українська література» iconМетодичні вказівки до проведення практичних занять з дисципліни «Фінанси підприємств»
Методичні вказівки до проведення практичних занять з дисципліни «Фінанси підприємств» для студентів спеціальності 051 «Економіка»,...
Методичні вказівки до практичних занять та самостійної роботи з дисципліни «Українська література» iconМетодичні вказівки щодо практичних занять з навчальної дисципліни «історія зарубіжної літератури»
Методичні вказівки щодо практичних занять з навчальної дисципліни «Історія зарубіжної літератури» для студентів І курсу денної та...
Методичні вказівки до практичних занять та самостійної роботи з дисципліни «Українська література» iconМетодичні вказівки до виконання практичних робіт та самостійної роботи студентів з дисципліни «Електронна комерція»

Методичні вказівки до практичних занять та самостійної роботи з дисципліни «Українська література» iconМетодичні вказівки до практичних занять І самостійних робіт для студентів 5-го курсу
Методичні вказівки з дисципліни “Риторика” / Укладач І. Р. Жиленко. – Суми: Вид-во СумДУ, 2009. – 42 с
Методичні вказівки до практичних занять та самостійної роботи з дисципліни «Українська література» iconЗагальні вказівки з підготовки до практичних І лабораторних занять та виконання завдань для самостійної роботи
Для підготовки до практичних, лабораторних занять та виконання завдань для самостійної роботи слід завести окремий зошит
Методичні вказівки до практичних занять та самостійної роботи з дисципліни «Українська література» iconМетодичні вказівки щодо самостійної роботи з навчальної дисципліни «історія зарубіжної літератури»
Методичні вказівки щодо самостійної роботи з навчальної дисципліни «Історія зарубіжної літератури» для студентів І курсу денної та...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка