Методичний кабінет відділу освіти, молоді та спорту Долинської райдержадміністрації



Сторінка1/3
Дата конвертації26.07.2017
Розмір0,51 Mb.
  1   2   3

Методичний кабінет відділу освіти,

молоді та спорту Долинської райдержадміністрації
В.ЦАРЕНКО, методист з виховної роботи

та позашкільної освіти

методичного кабінету

відділу освіти, молоді та

спорту райдержадміністрації





З досвіду роботи вчителя музики Долинської

загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1

КОРБУТ ЛІЛІЇ ВАСИЛІВНИ
м. Долинська

2013р.




Методичний кабінет відділу освіти,

молоді та спорту Долинської райдержадміністрації
В.ЦАРЕНКО, методист з виховної роботи

та позашкільної освіти

методичного кабінету

відділу освіти, молоді та

спорту райдержадміністрації
Формування загальнокультурної компетентності шляхом розвитку творчих здібностей учнів

З досвіду роботи вчителя музики Долинської

загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1

КОРБУТ ЛІЛІЇ ВАСИЛІВНИ

Друкується за рішенням ради методичного кабінету відділу

освіти, молоді та спорту Долинської райдержадміністрації

(протокол №5 від 07 червня 2013 року)
м. Долинська

2013р.

Даний посібник містить матеріали діяльності вчителя музичного мистецтва Долинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1 Корбут Лілії Василівни, лауреата обласного етапу Всеукраїнського конкурсу «Вчитель року – 2013» в номінації «Музичне мистецтво»: опис досвіду роботи, творчий доробок.

Рекомендовано вчителям музичного мистецтва та всім, хто зацікавлений системою роботи вчителя музики з питань формування загальнокультурної компетентності шляхом розвитку творчих здібностей учнів.

Збірник підготували:



Царенко В.І. - методист з виховної роботи та позашкільної освіти методичного кабінету відділу освіти, молоді та

спорту райдержадміністрації

Рецензент: Данилюк В.І. - завідувач методичного кабінету

відділу освіти, молоді та спорту

райдержадміністрації Комп’ютерна верстка:

Шахненко О.Ф. – вчитель фізики та математики Долинської ЗШ №1

ЗМІСТ

1. Педагогічний портрет вчителя……………………….6

2. Висновок про педагогічну та методичну майстерність вчителя…………………………………….8

3. Опис досвіду «Формування загальнокультурної компетентності шляхом розвитку творчих здібностей учнів на уроках музичного мистецтва»……………….12

4. Додатки. Творчий доробок вчителя:

4.1. 8 клас. Урок №1 «Сучасність музики Й.Баха»…………………………………………………..20

4.2. 8 клас. Урок №2 «Календар життя Л. Бетховена»……………………………………………….26

4.3. 7 клас. Урок №15 «Вальс у творчості Ф.Шопена. Контрастність музичних образів»……………………..36

4.4. 2 клас. Урок №11 «Як музика виражає характери людей»…………………………………………………...40

4.5. Позакласний захід для учнів початкових класів. Сторінками музичного альбому .……………………………..45

4.6. Проект. Музичні Олімпи рідного краю………..52





  1. Педагогічний портрет вчителя

Все життя Лілії Василівни пов'язане зі школою. Немає для неї більшого щастя, ніж бачити веселі і сумні, допитливі і задумливі, пустотливі і серйозні дитячі очі, усвідомлювати, що саме велике і значне в світі закладається тут.


Дорогу вчительську вона вибрала сама. І ось Лілія Василівна - вчитель музики. Це професія чи покликання, дане згори? Добре, коли і те, і інше, тому що бути повністю щасливою можна лише тоді, коли робиш те, що любиш і вважаєш це великою справою.
Довгий час урок музики вважався другорядним, до нього ставилися в деякому роді як до розваги. Вибравши професію вчителя музики, Лілія Василівна визначила для себе завдання - підвищити престиж свого предмета, поставити його в один ряд з іншими навчальними дисциплінами, довести його значимість у духовному та естетичному вихованні особистості дитини, майбутнього громадянина своєї Вітчизни. Урок музики - імпульс для досягнення цих цілей.
Лілія Василівна любить своїх учнів і свій предмет. Вона вважає, що в школі повинні працювати тільки ті люди, які люблять дітей. Вчитель повинен бути трохи чарівником. Ви скажете, чому чарівником? Напевно, немає жодної дитини, яка б у дитинстві не мріяла, не фантазувала. Юні душі жадають казки, дива, відкриттів. Вони широко відкритими очима дивляться на світ у пошуках нового і чекають чудес. Змахнувши своєю чарівною паличкою - указкою, вчитель, як диригент, закликає своїх вихованців прислухатися до себе, до один одного. Настає пауза, і всі чекають дива. І саме від Лілії Василівни залежить, чи відбудеться воно.
Можна добре знати свій предмет, але набагато цінніше вміти запалювати любов'ю до свого предмета юні душі.
Світ влаштований дуже органічно: покоління змінюють одне одного, залишаючи свої кращі досягнення нащадкам, і кожне нове покоління тримає в руках все більше знань, озброєне досвідом для покращення свого існування, стоїть на вищому щаблі розвитку. А щоб цей благодатний зв'язок часів не порушувався, існує вічний провідник, наставник, старший товариш - учитель. Педагогічна діяльність щодня розкриває перед Лілією Василівною секрети, загадки дитячих душ, підносить сюрпризи, змушує вчитися, пізнавати і відкривати нове, дарує неповторну радість спілкування, мобілізує всі душевні й інтелектуальні можливості, стимулює до постійної творчості і саморозвитку. За це вона вдячна своїй долі, своїй професії, своїм учням. Лілія Василівна знає, що іншого вибору у неї все одно не було: вона народилася для того, щоб бути вчителем. Вибрала, твердо знаючи, що без дітей її життя буде легше, але не щасливішим. Чи щаслива вона? Так. Лілія Василівна утвердилася в головному, знайшла своє покликання, свій шлях у житті. Центр її тяжінь - дитина зі своїм тендітним світом. Увійти в цей світ, не зруйнувати його, дати відчути, що цей світ - найголовніше, цінне на землі, - така педагогічна філософія Корбут Лілії Василівни.

2. Висновок

про педагогічну та методичну діяльність вчителя музики Долинської загальноосвітньої школи І-Ш ступенів №1 Корбут Лілії Василівни
Корбут Лілія Василівна 1977 року народження, в 1996 році закінчила Олександрійське педагогічне училище імені В.О.Сухомлинського зі спеціальності «вчитель музики, музичний керівник», у 2008 році -Кіровоградський педагогічний університет імені В.Винниченка, отримала спеціальність «вчитель музичного мистецтва, етики, естетики, художньої культури».

Має кваліфікаційну категорію - спеціаліст першої категорії. Педагогічний стаж роботи - 16 років, з 2000 року викладає музику у Долинській загальноосвітній школі І-Ш ступенів №1. Вчитель має ґрунтовну підготовку, досконало володіє методикою викладання предмету, впроваджує в практику роботи нові педагогічні технології. За час роботи виявила творчість та ініціативу. Вчитель працює над проблемним питанням «Формування загальнокультурної компетентності шляхом розвитку творчих здібностей учнів на уроках музичного мистецтва». Уроки проводить на високому методичному рівні, враховуючи національні музично-педагогічні традиції та сучасні тенденції розвитку музичної культури в Україні і за її межами. Під час проведення уроків дотримується принципів сучасного уроку музичного мистецтва, а саме: єдності національного та загальнолюдського аспектів змісту музичної освіти, взаємодії компонентів соціального досвіду людини, музичних знань, умінь і компетенцій, творчості і спілкування, варіативності тощо. Її уроки характеризуються послідовністю етапів: вокально-хорової роботи, теоретичного блоку, слухання та розпізнавання на слух авторської, народної музики, а також вдалим поєднанням ігрових моментів та конкурсів.

Провідним засобом реалізації загальнокультурної компетентності школярів вчитель вважає розвиток творчих здібностей учнів через музично-творчу діяльність, яка представлена різноманітними видами роботи (слухання музики, різні форми співу, елементарне музикування, музично-ритмічні рухи, ознайомлення з історією та теорією музики, творчі форми музичної діяльності тощо).

Для ефективної реалізації проблеми, над якою працює Лілія Василівна, є забезпечення і спрямування учнівської творчості в різних напрямках: літературному, образотворчому, театрально-драматичному і музичному.

Особливий колорит урокам музичного мистецтва надає їх поєднання з іншими предметами, а саме з уроками української та світової літератури, етики, художньої культури. Такі інтегровані уроки забезпечують формування ключових та предметних компетенцій з предметів, формують комплексний підхід до вимог навчальних програм різних предметів.

В своїй педагогічній діяльності значне місце вчитель відводить інноваційним формам роботи та технологіям: інтегровані уроків, творча майстерня, ділова гра, лекція-діалог, урок-бенефіс, "асоціації на дошці", "броунівський рух", урок-гра та інші.

Формування загальнокультурної компетентності школярів забезпечується в тісному взаємозв'язку навчальної та позакласної діяльності. Лілія Василівна - керівник вокального гуртка (на громадських засадах), її вихованці - активні учасники різних шкільних, міських та районних мистецьких конкурсів, займають призові місця та отримують нагороди різних рівнів:

- Усубян Мураз - диплом III ступеня у номінації «Естрадний спів» відкритого районного конкурсу дитячої творчості «Квітки степу», листопад 2010 року;



  • Дудинець Корнелія - І місце та Цихненко Олександра — II місце у районному фестивалі дитячої та юнацької творчості «Різдвяні зустрічі», номінація «Художнє виконавство», січень 2012 року;

  • Цихненко Олександра - І місце у районному фестивалі дитячої та юнацької творчості «Різдвяні зустрічі», номінація «Художнє виконавство», січень 2013 року (по Долинському освітньому округу № 1).

Досвід роботи Корбут Лілії Василівни з теми ««Формування загальнокультурної компетентності шляхом розвитку творчих здібностей учнів на уроках музичного мистецтва»» був апробований у Долинській загальноосвітній школі №1, схвалений та рекомендований для використання в школах району. Досвід презентований на засіданні районного методичного об'єднання вчителів музики.

На базі школи проводяться районні семінари вчителів музики. Свої знання та вміння передає молодим вчителям музичного мистецтва.

В 2010 році нагороджена грамотою відділу освіти Долинської районної державної адміністрації.

Дисциплінована, вимоглива до себе і до інших, добросовісно ставиться до професійних обов'язків, користується повагою, авторитетом серед колег, батьків та учнів.



Методист з виховної роботи та позашкільної освіти методичного кабінету відділу освіти, молоді та спорту райдержадміністрації В.Царенко






3.Формування загальнокультурної компетентності шляхом розвитку творчих здібностей учнів на уроках музичного истецтва

«Музика - це сліди, за якими можна повернуться в різний час життя.»

По своїй дивній здатності викликати в людині творчу активність, мистецтво займає, безумовно, перше місце серед всіх багатообразних елементів, що становлять складну систему виховання людини.

Творчість складається з цілої системи взаємопов'язаних здібностей-елементів і передбачає розвиток уяви, асоціативного мислення, фантазії, пізнавального інтересу, мовної діяльності, пам'яті.

Сьогодні у нашому суспільстві виникла нагальна потреба в творчих, діяльних і обдарованих, інтелектуально й духовно розвинених громадян. У наш час люди все більше усвідомлюють, що саме творчість є найважливішою складовою творчого успіху. І здатність творити можна розвинути.

Тому працюючи над проблемою «Формування загальнокультурної компетентності шляхом розвитку творчих здібностей учнів», Корбут Лілія Василівна ставить за мету не тільки виявляти, розвивати таких учнів, а й стимулювати їх у таких видах музичної діяльності, що ефективно впливають на формування творчих здібностей. Над розробкою педагогічних проблем, пов'язаних з творчим розвитком особистості дитини, працювали видатні педагоги 20-х і 30-х років: П.П.Блонський, С.Т.Шацький, Б.В.Асаф’єв, Н.Я.Брюсова. Спираючись на їх досвід, збагачений півстолітнім розвитком науки про вчення і виховання дітей, кращі педагоги на чолі з "старійшинами" - В.Н.Шацькою, Н.Л.Гродзенською, М.А.Румер, Г.Л.Рошалем, Н.І.Сац теоретично і практично обґрунтували принцип творчого розвитку дітей.

Актуальність проблеми розвитку творчих здібностей школярів обумовлена ​​необхідністю вдосконалення організації творчої діяльності учнів на уроках музичного мистецтва і стимулювання їх активного ставлення до дійсності. Зокрема в концепції художньо-естетичного виховання учнів наголошується, що сучасні навчальні заклади мають стати осередками виховання справжньої духовності, плекання творчої особистості. Мета художньо-естетичного виховання передбачає розвиток загальнокультурної компетентності, здатність особистості до самореалізації.

Провідним засобом реалізації загальнокультурної компетентності школярів Лілія Василівна вважає розвиток творчих здібностей учнів через музично-творчу діяльність, яка представлена різноманітними видами роботи (слухання музики, різні форми співу, елементарне музикування, музично-ритмічні рухи, ознайомлення з історією та теорією музики, творчі форми музичної діяльності тощо).

Проаналізувавши свій досвід роботи в школі, вчитель вважає, що в сучасному уроці музичного мистецтва особливе місце має зайняти:



  • творча діяльність дітей, яка сприяє формуванню уяви, мислення, винахідливості, творчих здібностей;

  • знання та вміння, які учні повинні вміти застосовувати в самостійній діяльності;

  • гра – як основний вид діяльності особливо учнів початкових класів.

Урок музики - це урок мистецтва. Допомогти дитині прокинутися, дати поштовх і розвинути творчі здібності у дітей - це і є її основна мета при навчанні кожної дитини. Її уроки сприяють вирішенню наступних завдань, які спрямовані на формування загальнокультурної компетенції:

  • формування культури почуттів;

  • збагачення емоційно-естетичного досвіду;

  • розвиток універсальних якостей творчої особистості.

Для ефективної реалізації проблеми Лілія Василівна завжди намагається спрямовувати учнівську творчість в різних напрямках - літературному, образотворчому, театрально-драматичному і музичному.

Зразком літературних творчих завдань є: підбір або написання віршів до музики, малюнків, творів вражень про музику, творів на музично-естетичні теми, створення казок, легенд. Так, з учнями початкових та середніх класів, вивчаючи нотну грамоту і пісні зимового циклу, дає завдання написати казку або розповідь про зиму, зимові розваги, але в словах, де зустрічаються нотні склади (до-рога, мі-сто, сі-рий, ре-йс, і т.п) записувати їх нотами. У 8 класі, вивчаючи творчість Й.С.Баха та підводячи підсумок уроку, учні самостійно складають вірш у формі синквейн.

Музичні враження учнів підсилюються зразками образотворчого мистецтва. Під час знайомства з музичними творами, так чи інакше пов'язаними з картинами природи («Дощик» В.Косенка, «Ранок» Е. Гріга, «Пори року» А. Вівальді) пропонує учням підібрати кольори, фон, які б допомогли розкривати стан природи й душі людини. Даючи завдання намалювати картину на тему програмного музичного твору, обов'язково звертає їхню увагу на зображення характерних персонажів, пошук виразності колориту, ліній і штрихів малюнка, композиції. Також на своїх уроках використовує такі творчі образотворчі завдання: намалювати сюжети музичних творів, виліпити з глини, пластиліну персонажів музичних казок, п’єс, пісень, оформити програму та афішу концертів, музичних спектаклів.

Яскравим прикладом театрально-драматичних завдань є інсценізація пісень, яку особливо люблять діти початкових класів,( у. н. п. «Два півники», «Ходить гарбуз по городу»), адже під час театралізованих перевтілень з масками , елементами костюмів, дитина стає учасником її величності гри. Виконуючи яку-небудь роль у грі, дитина стає активною, зацікавленою. Використання саме таких ігрових моментів веде до підвищення творчого потенціалу учнів, до більш глибокого, осмисленого та швидкого засвоєння інформації. Учнів 8 класу активізує гра в кореспондентів, так наприклад, вивчаючи теми «Джаз», «Зірки французької естради», «Виникнення рок музики», учні самостійно готують репортажі з «місця події» (наприклад: концерт відомого рок гурту) або «беруть інтерв'ю» в самих зірок естради.

Музичні творчі завдання систематизуються по-різному, наприклад:


  • для розвитку ритмічного відчуття;

  • для розвитку ладового, звуковисотного й інтонаційного слуху;

  • для розвитку художньо-образних уявлень і виконавських здібностей у процесі гри на дитячих музичних інструментах.

Працюючи з дітьми, вчитель використовує такі творчі завдання:

для розвитку ритмічного відчуття:

  1. Придумати слова у заданому ритмі.

  2. Створити ритмічну відповідь на ритмічне запитання.

  3. Гра "Відгадай пісню за ритмом"

  4. Імпровізація ритмічного акомпанементу.

  5. Передати на ударних інструментах ритмічний малюнок загадки і створити до неї відповідь.

  6. Читання вірша з паузами, під час яких необхідно простукати або проплескати придуманий ритм.

  7. Записати ритмічний малюнок до заданого вірша

для розвитку ладового, звуковисотного й інтонаційного слуху:

Створити мелодію імені (кожен учень до свого імені добирає мелодію).

Гра „Музична казка" (придумати інтонації, звуки, які можна почути в лісі, а також героїв казок, з якими можна було зустрітися в музичному мандруванні).

Імпровізація (у діалогах, у створенні музичних фраз).

Передати в інтонації різні почуття: радість, сум, упевненість, спокій і ін.

Для розвитку художньо-образних уявлень і виконавських здібностей у процесі гри на дитячих музичних інструментах:

Проілюструвати вірш, оповідання або маленьку історію музично шумовим супроводом.

Створити музичні ілюстрації до казки, запропонованої вчителем.

В ситуації „Якби я був композитором" визначити засоби виразності для передбачуваного твору.

У початковій школі створюють свій шумовий оркестр. В якості домашнього завдання хлопцям пропонується виготовити який-небудь музичний інструмент. Фантазії і вигадки дітей варто тільки позаздрити. Це і кіндер-сюрпризи, наповнені різною крупою, монетками (від цього і різний тембр звучання їх інструменту), і коробочки, наповнені бісером, металеві кришки, з'єднані скотчем і наповнені горохом. Дуже тішить, що у виготовленні інструментів допомагають батьки (а це вже творчість батьків і дітей) - тріскачки, виготовлені татом і розписані сином (а скільки на обличчі хлопчика було радості, коли він грав на них). Звичайно, оркестром керує диригент. І ось змах диригентської палички і "Гопак" у виконанні щойно створеного оркестру звучить радісно і завзято.

Щоб стимулювати творчу активність школярів, Лілія Василівна використовує такі методи і прийоми як розвиток творчого інтересу, використання цікавих аналогій, створення ситуацій емоційного переживання, метод відкриття, створення ситуації вибору, самостійна дослідницька робота. А також різні види творчо-розвивальних технологій:



  • технологія особистісного відкриття знань, умінь і навичок (учень -суб'єкт навчання, в результаті «відкриття» засвоюються знання, вміння);

  • технологія навчального дослідження;

  • проектна технологія (передбачає розв'язання учнем або групою учнів будь-якої проблеми, виконання творчих проектів, що потребує використання різних методів, засобів навчання, а з іншого боку - інтегрування знань, умінь різних наук);

  • технологія «мозкового штурму»;

  • технологія виконання евристичних завдань;

  • технологія розв'язування дослідницьких проблем.

Робота по розкриттю і активізації творчих здібностей вплітається в звичайний урок музики, поєднується зі співом, нотною грамотою, слуханням музики і іншими формами роботи. Всі форми музичних занять сприяють творчому розвитку учнів, тобто виробляють в них прагнення зробити щось своє, нове, краще.

Формування загальнокультурної компетентності можливе у тісному взаємозв’язку навчальної та позакласної діяльності. Урок музики буває раз на тиждень. Але щоб знання і враження, отримані дітьми на уроці, дали паростки, вчитель організовує позакласну роботу. Результатом творчої роботи вчителя і учнів є участь в концертах, фестивалях не лише шкільних, а й міських. Кожен виступ ретельно готується. Концерт - це не лише радість і свято, але і важка, напружена робота, результатом якої є зайняті призові місця і творчий ріст дітей.

Музика пронизує все життя школи: концерти, фестивалі, ранки, конкурси, КВК. Традиційними стали свята: "Новий рік", "Останній дзвінок", "Зустріч шкільних друзів", "Випускний вечір" та інші.

Педагогічна спрямованість вищеописаних завдань, форм і методів роботи по формуванню творчих здібностей очевидна: за період роботи над проблемою підвищився інтерес учнів до музики, легше встановлюється робоча дисципліна, уроки стали проходити цікавіше, активізувалася увага і, що важливо, учні розкриваються, стають розкутішими, їх думка працює самокритичніше, до помилок товаришів вони починають відноситися терпимо, стають доброзичливішими.

Такий підхід в цілому формує цікавий, ефективний результат.

Музика має велику силу! Це феномен, створений людиною для вираження тих емоцій, які людина розуміє, і які дозволяють їй виразити себе в навколишньому світі. Георг Вільгельм Фрідріх Гегель писав: «Людина повинна народитися двічі. Один раз природно, а потім - духовно». Музика виступає як діалог культур і часів. Музика змушує нас плакати і сміятися, співпереживати і емоційно відгукуватися на все. Це мистецтво перетворює життя, робить його краще.





4. Додатки. Творчий доробок вчителя.

4.1. Сучасність музики Й.Баха.

( 8клас, урок №1 )



Мета уроку: формування високих музичних смаків; поглиблення понять «музичний стиль», розвиток аналітичних здібностей учнів, проаналізувати особливості будови, стилю музики Баха, продовжити знайомство з життям та творчістю Й.С. Баха, навчити визначати багатоголосся в фугі, розвивати уміння аналізувати, порівнювати.

Обладнання: комп’ютер, баян, портрет Й.С. Баха, Л Квінт, роздатковий матеріал.

Тип уроку: комбінований

Хід уроку:

I.Організаційний момент.

1.Музичне вітання. Після привітання вчитель нагадує учням, що правильна відповідь на запитання вчителя під час уроку дорівнює одній ноті на нотному стані, і кожен учень може отримати оцінку високого рівня, якщо вчитель назвавши його прізвище заграє тризвук, достатнього рівня – якщо зазвучить інтервал (два звуки).

Каталог: Files -> downloads
downloads -> «Це склад книжок» так скептик говорив, «Це храм душі» естет йому відмовив, Тут джерело всіх радощів земних, І їх дарують нам без цінним словом…»
downloads -> Для вчителів зарубіжної літератури
downloads -> Методичні рекомендації щодо викладання світової літератури в загальноосвітніх навчальних закладах у 2013-2014 навчальному році // Зарубіжна літератури в школах України. 2013. №7-8
downloads -> Талант людини це божий дар
downloads -> Василь Стус постать,що єднає
downloads -> Антон павлович чехов
downloads -> Остап Вишня. Трагічна доля українського гумориста. Моя автобіографія
downloads -> Урок 1 т ема. Вступ. Роль художньої літератури у формуванні життєвих цінностей людини


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3

Схожі:

Методичний кабінет відділу освіти, молоді та спорту Долинської райдержадміністрації iconМетодичні рекомендації до проведення першого уроку у 2013-2014 навчальному році
Кіровоградської області районний методичний кабінет відділу освіти, молоді та спорту Кіровоградської райдержадміністрації рекомендує...
Методичний кабінет відділу освіти, молоді та спорту Долинської райдержадміністрації iconУправління освіти, молоді та спорту Старокостянтинівської райдержадміністрації Старокостянтинівський районний методичний кабінет
М. О. Антонюк, І. Ю. Билина вчителі математики Староостропільського нво «Дошкільний заклад, зош і-іііступенів, гімназія»
Методичний кабінет відділу освіти, молоді та спорту Долинської райдержадміністрації iconПрограма національного виховання учнівської молоді
Млинівської райдержадміністрації, В. Сорочук, методист з виховної роботи відділу освіти Гощанської райдержадміністрації, Н. Тарасюк,...
Методичний кабінет відділу освіти, молоді та спорту Долинської райдержадміністрації iconМетодичні рекомендації щодо організації навчально-виховного процесу та вивчення базових дисциплін у школі в 2014-2015 навчальному році Міський методичний кабінет
Міський методичний кабінет відділу освіти Артемівської міської ради пропонує до Вашої уваги та використання у роботі перелік нормативних...
Методичний кабінет відділу освіти, молоді та спорту Долинської райдержадміністрації iconМетодичний кабінет відділу освіти Мурованокуриловецької райдержадміністрації Освіта Мурованокуриловеччини
Серветник Василь Григорович керівник районного методичного об'єднання вчителів математики, вчитель математики середньої загальноосвітньої...
Методичний кабінет відділу освіти, молоді та спорту Долинської райдержадміністрації iconПрограма з літератури рідного краю для учнів 5-9 класів
Рмк управління освіти, сім’ї, молоді та спорту Сторожинецької райдержадміністрації
Методичний кабінет відділу освіти, молоді та спорту Долинської райдержадміністрації iconМіністерство освіти, науки, молоді та спорту України Відділ освіти,молоді та спорту Хмельницької рда
Основне завдання сучасної середньої загальноосвітньої школи – дати молодому поколінні глибокі, міцні знання з точних наук, виробити...
Методичний кабінет відділу освіти, молоді та спорту Долинської райдержадміністрації iconВідділ освіти, молоді та спорту Хмельницької райдержадміністрації
«Розвиток творчих здібностей учнів на уроках біології шляхом використання інноваційних методів навчання»
Методичний кабінет відділу освіти, молоді та спорту Долинської райдержадміністрації iconВідділ освіти Тальнівської райдержадміністрації Районний методичний кабінет
Алфавітний покажчик портретів найвідоміших українських письменників
Методичний кабінет відділу освіти, молоді та спорту Долинської райдержадміністрації iconВідділ освіти Тальнівської райдержадміністрації Районний методичний кабінет Тальнівський нвк «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1-гімназія»



База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка