Методичний порадник, ІІ семестр Зимові свята



Сторінка1/5
Дата конвертації16.03.2018
Розмір0.66 Mb.
  1   2   3   4   5

Методичний порадник, ІІ семестр

Зимові свята 1.Вихователь.– Які зимові свята знаєте? 7 січня – Різдво Христове, день народження Ісуса Христа. Свято починається Святвечором 6 січня. Християни постять – не вживають м’яса, молока, яєць. Готуються весь тиждень, особливо в останній день. На вечірній зорі найстарший чоловік у родині вносить до хати сніп жита( ячменю) –«дідух»- й ставить його на покуті під образами. Поряд кладуть буханець хліба, кутю, узвар. –Як святкують Різдво у ваших родинах? - Вечеряють після заходу сонця, коли на небі з’являється перша зірка. За столом мусить зібратися вся родина. Вечеря починається молитвою. Горить свічка. Ніхто не розмовляє голосно, не пустує, не гнівається. Їдять повільно, не кваплячись. Наш народ вірить, що на Святвечір усі померлі предки приходять знову на землю, ідуть до осель своїх дітей, онуків, правнуків і разом з ними їдять святу страву – кутю. Тому кожен з’їдає кілька ложок, а тоді кладе ложку знову в миску, щоб дати змогу поїсти померлим родичам. Цим гарним звичаєм ніби підтримується зв'язок між різними поколіннями. Існує приказка: «Нашому роду… (діти закінчують) нема переводу». Далі споживають 12 пісних страв на честь 12 місяців у році та 12 апостолів: борщ, вареники з капусти, голубці, риба, гриби, квасоля, горох, біб, узвар. Після вечері вся родина колядує. Діти несуть гостинці рідні: дідові й бабі, якщо ті живуть окремо, хрещеним батькам. Ті обдаровують дітей. Вітаються в цей день так: «Христос народжується!» - «Славімо Його!» 2.Обряовий танок«Коза». (Виконують Звіздар із Звіздою, Коза (в масці), Міхоноша, діти в укр. нац. костюмах):

Ой, розходися, розвеселися, Коза упала – нежива стала, Напередодні юнаки й дівчата збирались у ватаги,

Козо-небого, поскач немного. Протягла ніжки, витягла ріжки. одягали чудернацькі маски. Найдотепнішого хлопця

Де коза ходить – там жито родить, Козо-козуню, ти пробудися, перевдягали в дівчину Меланку, і починалося веселе дій-

Де не буває – там вилягає. Та господарям низько вклонися. ство. Водили «козу», волохатих «ведмедів», проганяли чортів і щедрували. Вранці маленькі засівальники бігали від хати до хати і засівали зерном пшениці, зичили господарям усіляких гараздів. 4.Виконання щедрівки. 5.Педагог. Це ІІІ найбільше завершальне свято різдвяно-новорічного циклу. З ним пов’язують хрещення на Йордані Христа. У церквах святили воду. Зранку чоловіки йшли до річки, ставка, вирубували з льоду хрест(«йордан»), ставили його поруч з ополонкою і обливали червоним буряковим квасом. Під обід священик, виголосивши молитву, освячував воду, занурюючи в неї срібного хреста. Потім випускали кілька пар голубів і вчиняли гучну стрілянину з холостих набоїв. В народі посвячену на Водохреща воду вважали панацеєю од багатьох недуг; нею святили будівлі, тварин, збіжжя. До Водохреща жінки намагалися не полоскати у воді білизну, бо «там чорти сидять і можуть вчепитися». Дівчата у посвячену воду клали калину чи коралі і вмивалися, аби щоки б рум’яніли. Увечері господар з випеченим хрестикоподібним хлібом йшов до хліва, благословляв тварин і, розламавши на шматочки, роздавав їм. Наступного дня господарі виводили на вулицю молодих лошат та волів, щоб «об’їздити» - привчати до майбутньої праці. Їздили переважно верхи на конях доти, доки тварина не спотіє, а тоді освячували її водою. Після Водохреща, вважалося, мають слабнути морози. 6.Висновок. Настав благословенний час відродження духовної культури українського народу. Колядки й щедрівки повертаються до нас. Вивчайте їх, і ви приноситимете людям добру звістку, щастя.

Розучування колядок, щедрівок, посівалок. 1.Педагог. Обряди й пісні різдвяно-новорічного циклу – невичерпне джерело поезії, духовної краси. Відзначаються своєрідною жанровою природою і художньою романтично піднесеною красою, багатим змістом. В них величається селянська родина, її члени, їх життя і праця, врода й характери. Супроводжуючи різдвяні та новорічні обряди, колядки й щедрівки на крилах поетичної фантазії переносили слухачів з реальних, складних обставин життя у світ бажаного і вимріяного, ідеалізуючи його щедрими кольорами поетичного домислу. Щедрівка – укр. народна обрядово-звичаєва пісня, яка виконується під старий Новий рік. В ній брали участь лише дівчата. Обходячи оселі, вони защедровували - співали величальні тексти господарям, ті обдаровували їх смачними гостинцями. Посівальна –пісня, яка виконувалася юними посівальниками вранці ст. Нового року. Починали цю дію з хрещеного батька та хрещеної матері, дядин і дядьків, потім навідували сусідів.

Колядка Колядка Щедрівка

Коляд, коляд, колядниця, Коляда, коляда, дайте, бабо, пирога. Прийшли щедрувати до вашої хати.

Добра з медом паляниця, Як не дасте пирога, візьму вола за рога, Щедрий вечір, добрий вечір!

А без меду не така, Буду рогом трубити, а воликом робити. Тут живе господар, багатства володар.

Дайте, дядьку, п’ятака. Ой, коляда, колядниця, Щедрий вечір, добрий вечір!

Одчиняйте скриньку добра з медом паляниця. А без меду не така, А його багатство – золотії руки.

та давайте сливку, дайте, дядьку, п’ятака. А п’ятак не такий, Щедрий вечір, добрий вечір!

Одчиняйте сундучок дайте, дядьку, ще й другий! А його потіха – хорошії діти.

та давайте п’ятачок. Посівальна Щедрий вечір, добрий вечір!

Посівальна Місяченьку, мій братику, Щедрівка

Роди, Боже, жито-пшеницю, Зійди рано, постій мало, Щедрий вечір, а я йду. Іди, іди туди,

Всяку пашницю, Поки я бички позапрягаю, Сидить зайчик на льоду. де добрії люди,

На Новий рік, на щастя, Жито-пшеницю порозсіваю. А я його став питати, де хороша господиня,

На здоров’ячко! Роди, Боже, жито й пшеницю, Куди іти щедрувати. де хороший господар

А ти, господарю, дай паляницю. Без кукілю, без метлиці, А він мені показав дають дітям щедрий дар.

А нам, діткам, по варениці… Ще й вушками помахав. Добривечір!



Свято «Щедрий вечір».1Педагог. Наші предки починали Новий рік з обряду закликання щастя й урожаю. Перед ст. Новим р., 13 січня, відзначали Щедрий або багатий вечір. Щедрий - до передсвяткової трапези входять скоромні страви: ковбаси, смажене м'ясо, пироги з м’ясом, бублики, вареники. Основна подія Щедр. вечора та Нового року в Україні - щедрування. 1учень. Назва «щедрівка» походить від «щедрого бога» - Сонця, що перед Нов. роком уночі невидимо сходить на землю, у хату, хлів, стайню разом з духами померлих і віщує свою щедрість – багатий урожай. 2 уч Щедрий вечір і щедрівки – це магічні дії та слова, якими чаклують, прихи-ляють щедрого бога, щоб він дав у Новому р. добрий урожай. 2. Виконання щедрівки. 3 учень. На цей день припадає свято преподобної Меланії –Меланки. Увечері щедрували, водили «Козу» та «Меланку». 3. Хід «Маланки».(Маланка- хлопець- жартівник. За Меланкою її «почет», одягнений в кожухах догори вовною, в масках, підмальовані глиною, з бородами, вусами з клоччя: Орач з чепігами від плуга, Сівач з сівнею через плече, Дід з гарапником, Ведмідь –танцює, Циганка –пристає ворожити, Коза грає на скрипці, Журавель б’є у бубон. Парубки просять дозвіл щедрувати:

Ой господарю, господарочку, Як пошкодить, то помиє, (Меланка у хаті шукає віник і розкидає сміття. )

Пусти в хату Маланочку, Їсти зварить і накриє. 4. Танці «Маланки» і «почета». 4 учень. Водили «Меланку»

Маланочка чисто ходить, Добрий вечір! і дівчата. Вона одягнена, як «молода» - у вінку, стрічках,

Нічого в хаті не пошкодить. намисті. Дівчата не заходили до хати і щедрували під вікном:

Ой на річці, на Йордані, Васильчику-чічільчику,

Добрий вечір на Мелані. Посію тебе на городчику,

Щедрий вечір, добрий вечір Та буду тебе шанувати:

Добрим людям на сей вечір! Тричі на день поливати,

Наша Меланка, як біль біла, У неділю підгортати!



Нашу Меланку журба з’їла. 5. Господар обдаровує щедрівників грішми, солодощами.

Повідомлення про видатних поетів і композиторів рідного краю. 1. Сидір Іванович Воробкевич 40р. служив своєму народові, силою художнього слова, музики, пісні будив буковинців до нов. життя. Народився 5 травня 1836 р. у Чернівцях у родині викладача філософії ліцею та духовної семінарії. Рано залишився круглим сиротою. Виховував Сидора дідусь у Кіцмані, де він закінчив ні-мецьку 4-річну поч. школу. З 1849 р. навчався в Чернівецькому ліцеї, де викладання велося на німецькій мові. Дід Михайло навчив допитливого онука читати й писати по-українськи. Під час навчання в Чернівецькій духовній семінарії почав писати поезії укр. мовою. Перші поетичні твори надруковані 1858 р. Остання поетична збірка «Над Прутом» видана 1901 р. І. Франком. У передмові Великий Каменяр назвав С.Воробкевича «жайворонком нової весни нашого народного відродження». Поет оспівував свій рідний край у віршах «То моя Буковина», «Буковино дорога!», «То наші любі, високі Карпати», «Руська піснь». Закликав любити і плекати рідну укр. мову («Рідна мова»,«Там би я співав»). Воробкевич не був лише буковинським поетом, а співцем усього українського народу.2.Михайло Миколайович Ткач. Майбутній поет і кінодраматург народився 25 листопада 1932 р. в Лукачанах Кельменецького р-ну в сім’ї селянина. Після 7-річної школи закінчив Чернівецьке медучилище та медінститут (1957). Навчався на вищих літ. курсах у Москві. Автор поетичних збірок:«Йдемо на верховини», « На перевалі», «Житній вінок», «На смерекових вітрах», «Крок за обрій», «Зазим’я». Поет звеличує силу материнської любові, оспівує красу природи рідної Буковини, творчу працю людей. М. Ткач – автор популярних пісень «Марічка», «Ой не ріж косу», «Ясени», «Ой висока та гора». Поет творчо співпрацює з композитором О.Білашем. 3.Івасюк Володимир Михайлович – укр. поет і композитор. Народився 4 березня 1949 р. в Кіцмані в сім’ї педагогів. Син письменника М. Івасюка. У Кіцмані закінчив середню та музичну школи, почав свою поетичну і композиторську діяльність. Кращі твори В. Івасюк написав у Чернівцях. Тут навчався у медичному інституті, потім перевівся до Львівського. Навчався у Львів. консерваторії. 1979 р. трагічно загинув біля Львова. В. Івасюк – автор відомих пісень:«Я піду в далекі гори», «Червона рута», «Водограй», «Пісня буде поміж нас». Чимало пісень митець написав на власні вірші: «Червона рута», «Водограй», «Два перстені», «Елегія для Марії» («Аве, Марія»), «Моя пісня», «Мандрівний музика», «Фантазія травневих ночей». Композитор створив низку яскравих пісень, балад, романсів на слова поетів: Р.Братуня, Д.Павличка, М.Ткача, О.Гончара, В.Вознюка. Як пояснити величезну популярність творів В.Івасюка? Неабияким талантом автора, щирістю почуттів, гарною мелодійністю та інтонаційною оригінальністю, тісним зв’язком з нар. піснею. Пісня Івасюка «Червона рута» дала назву вокально-інструментальному ансамблю (Чернівці, 1971/1975 р.; Ялта – з 1975 р.), в якому співала народна артистка України С. Ротару. Ця пісня дала назву І Всеукраїнському фестивалю суч. естрадної пісні і музики (1989). В.Івасюк удостоєний Державної премії ім. Т.Шевченка ( 1995)

Бесіда «Як ти розумієш поняття доброта і доброзичливість»1Бесіда– Які риси характеру допомагають підтримувати гарні стосунки між собою? (Взаємодопомога, співчуття, чесність, доброта, щедрість, турботливість, порядність). Доброта – слово,що зігріває, огортає теплом душу, робить життя світлим і радісним. – Як це бути добрим? (Співчувати, бачачи горе, біду, бідність. Радіти чужому успіхові) –Що запропонуєте, щоб у групі ви почували себе добре, в колективі панували мир і злагода? 2.Міні-конкурс (Складіть усний міні-твір «Що я відчуваю, коли чую слово «доброта») (Доброта –вміння допомагати друзям, родичам, робити добрі справи, протистояти злу. Доброю називають людину, яка має велике серце, добру душу, допомагає іншим, турбується про когось, вміє ставити себе на місце потерпілого) 3.«Хвилинка Доброти.»(Діти поступаються місцем товаришу, дорослому, пропонують стілець дівчинці, уважно ставляться до стареньких).4.Творча робота Учні з педагогом складають казку про Добро.( Жило на світі Добро і мало багато друзів: Милосердя, Чуйність, Взаємодопомога, Вірність, Щирість. Не раз приходили вони до Людини-Сонця, бо були її промінцями. Одного разу Людина-Сонце заспала, і на світі з’явилися вороги: Жорстокість, Байдужість, Бездушність, Зрада. Прокинулося Сонце, послало на Землю промінці і спопелило ворогів. Більше Сонце ніколи не засинає: пильнує). 5. Висновок . Доброта – це чуйність, душевна прихильність до людей, прагнення робити добро іншим. Людина старіє, а доброта – ні.6. Педагог – Як розумієте слово «доброзичливість»? (Зичити іншим добра, готовність сприяти їх благополуччю) Читання і обговорення казки В. Сухомлинського «Як Метелик напився березового соку» 6. Гра «Коло Доброти і Доброзичливості» (Діти у колі передають один одному сердечко і репліки Доброти «Я хочу захистити тебе», «Я хочу втішити тебе», «Я зичу тобі настрою»)7.Складання правил Доброти: * Допомагати слабким, хворим, тим, хто потрапив у біду. * Прощати помилки іншим. * Бути подільчивими. * Не заздрити. * Жаліти інших. – Хто з вас дотримувався таких правил? 8 Підсумок.

Вислови видатних людей про красу людини. 1Бесіда. Якими словами опишете душу, яка здатна наповнюватися любов’ю, щирістю, добром? – Закінчіть думку: «Краса людської душі –це…» Висновок: краса людської душі залежить від думок, почуттів і вчинків людини . – Як розумієте вислів «Зовнішня краса втрачається з віком, душевна краса – безсмертна»? 2 Читання і пояснення висловів: 1) «Немає на землі красивої людини, яка не могла б бути ще прекраснішою» А.Дюрер, німецький живописець.2)«В людині повинно бути все прекрасне: і лице, і одяг, і душа, і думки» Антон Чехов, рос. письменник.3)«Не в ніжних рисах – краса людини, не в грайливих очах – краса людини, не в пишних словах - краса людини, в гідних справах - краса людини» Р.Бабаджан.4)«Якщо б ти завжди і всюди, все своє життя, залишав для людей тільки хороше – квіти, думки, славні спогади про тебе – легким і приємним було б твоє життя» М. Горький, рос. письменник. 5) «Правду життя піднімати до рівня серця, а серце нести високо» О.Довженко. 6) «Служи не славі, не мистецтву – для блага ближнього служи» М. Некрасов, рос. письменник. 7) «Треба жити і чинити так, ніби на тебе дивиться наступне покоління» М. Свєтлов, рос. поет. 8) «Простота є головна умова краси моральної» Л.Толстой. 9) «Думай добре, і думки дозріють в добрі вчинки» Л. Толстой. 10) « Не говори і не роби нічого дурного, навіть якщо ти наодинці з собою. Учись значно більше соромитися самого себе, ніж інших» Демокріт, давньогрецький філософ.3 Висновок. - Як людина може зберегти красу душі? Як ви можете захистити свою душевну красу? Чи прагнете до цього? (За допомогою краси світу, що нас оточує, краси своїх думок і вчинків) 3.Підсумок.

Український фольклор про характер, поведінку людини 1.Бесіда.Які жанри нар. творчості знаєте? (Казки, загадки, прислів’я, приказки, народні пісні, народні ігри, лічилки, скоромовки, заклички ) (Виставка книжок). Вони є витвором колективного генія – народу. В нар. творчості закладаються основи світогляду людини, її характеру, поведінки. – У яких казках розповідається про ці людські якості, чому вони нас вчать? 2. Нар. казка , легенда про характер, поведінку людини (Учні коротко переказують казки, пояснюють повчання): а) Казка «Як Квітень до Березня в гості їздив» ( Березень невірний: то сміється, то плаче.) б) Казка «Дружні звірі» (Дружній череді і вовк не страшний). в) Легенда «Як мати зозулею стала» (Добрі діти – батькам вінець, а злі діти – кінець). 3. Прислів’я (На плакатах. Пояснюють значення) Доброго тримайся, поганого цурайся. Не хвали сам себе, нехай тебе інші похвалять. Злостивий друг спереду ласкає, а ззаду кусає. З ким поведешся, від того й наберешся. Чужого не гудь, свого не хвали. Умій сказати, умій і змовчати. Лякана ворона й куща боїться. 4.Загадка-гра «Твоя життєва дорога» (На плакаті -2 дороги, що розходяться в боки: І –«Людські чесноти», ІІ–«Погані людські риси». Відгадки на смужках, діти відповідно розміщують їх на «життєвій дорозі») :1)Хто каже, що вчора знайшов серед лісу суницю завбільшки з кавун, той каже неправду, таку-бо суницю знайти може тільки…(брехун) 2)Хто в біду, важку хвилину вірний буде до загину? Хто розділить щастя, горе, поруч йтиме в вогонь і в море? (Друг) 3)«Те подай! А це не хочу!» Хто всім голову морочить? Чи біда, чи не біда завжди плаче…(вереда).4) Від роботи будь-якої ухилятися не звик. У кожній справі тату й мамі цей хлопчина … (помічник).5)Хто цукерки, бутерброди їсть, ховаючи від друга? Хто не ділиться ніколи? Ну, звичайно, це…(жаднюга).

Гра - подорож континентами «Ідеал краси у різних народів» Педагог. Уявлення про прекрасне і потворне зумовлені світоглядом людини. Різні народи, епохи мають різні канони краси. Прекрасне і потворне – поняття відносні. Їх можна виявити у примхах моди. І зараз серед деяких афр. народів існує ідеал жіночої краси, згідно з яким жінка стає красивою, якщо важить 160 кг. Коли ж явище прекрасне, а коли потворне? Це можна демонструвати символічною тезою:«Прекрасна троянда серед океану гною матиме вигляд монстра». Людина прагне бачити красу через прекрасне. Здавна народи надають великого значення красі тіла і фізичній повноцінності людини. Бездоганну зовнішність культивували греки. Поняття ідеалу дівочої краси прийшло і в суч. культуру. Є чимало народів, що мають самобутнє, шокуюче для західної культури, уявлення про канони привабливості. Мешканкам о-ва Борнео в Малайзії з юних років починають відтягувати мочки вух, підвішуючи бронзові гирьки, вагу яких поступово збільшують до 3 кг. Остаточна довжина вух – до плечей. Білі зуби – неодмінний атрибут європейської красуні. Мешканки деяких р-нів Анголи вибивають собі передні зуби, жінки племені балуба в Конго майже повністю сточують їх. Полінезія вважає писком моди сточення зубів до трикутної форми, як у акул. Жінки племені аїну в Японії татуюванням на губах і навколо них збільшують рот, роблячи його блакитного кольору. Вважається, це відлякує злих духів. Поняття стрункості теж бувають різні. Дбайливі мами з племені туарегів в Сахарі насильно відгодовують дочок – повнота тут асоціюється з родючістю. Якщо у дівчини при нахилі вперед на животі буде менше, ніж 12 жирових складок, її ніхто не візьме заміж. Мешканок Бірми називають «жирафами». Мідні кільця на шиї, кількість яких збільшують щороку, витягують шиї панянок до 50 см. Можливо, раніше метал захищав шию жінки від тигра. Тепер величезне кольє символізує багатство і слугує прикрасою. У Кенії жінки-масаї проколюють по всьому вуху дірочки, вставляючи палички, химерні дроти і яскраві намиста. Створюється враження, що з вух красунь ростуть дивні кущі. Малюнки на тілі – окрема історія. Дівчата племені яномамі з джунглів Амазонії малюють на тілі справжню автобіографію. Візерунки розповідають про долю панночки, її настрій. Ці картини наносять рослинними фарбами, які згодом змиваються. Індійкам належить традиція проколювати ніс. У них кільце в носі, у жінок яномамі – намиста в щоках і губах. В племені тіно в Бразилії найпривабливішими вважаються жінки з вузьким, дуже витягнутим лицем. Тому матері стискають дочкам обличчя дерев’яними планками, щоб ті з віком не стали круглолицими.

Що ми знаємо про День Святого Валентина. Матеріал для вихователя. 14 лютого – свято кохання і всіх закоханих. У нас прийнято вважати, що лише дорослі мають право закохуватися. А над дітьми можна посміятися і дражнитися: «Тили-тили тесто, жених и невеста». Але це негарно, тому що кохання може прийти у будь-якому віці, навіть у дитсадку. І такій людині можна лише позаздрити, а не насміхатися, тому, що її життя одразу освітлюється цим найкращим в світі почуттям. Існує така легенда: 14 лютого стародавні римські племена вшановували Луперкуса – бога родючості. Це було весняне святкування, оскільки тодішній календар відрізнявся від сучасного, і лютий припадав на ранню весну. Однією з традицій цього свята було загадування імен. Напередодні на тоненьких смужках паперу писали імена римлянок та поміщали смужки у глечики. Кожен хлопець витягав свою смужку з ім’ям коханої. Легенда 2. В Римі за імператора Клавдія існував наказ, що забороняв римським воїнам одружуватись. Клавдій ІІ був упевнений, що сім’я заважатиме чоловікам воювати. Проте священик Валентин вінчав таємно закохані пари, зневажаючи імператорський наказ. За це його було заарештовано, кинуто у в’язницю і страчено 14 лютого 269 року н.е. Цей день після смерті Валентина назвали святим і почали святкувати як день закоханих. Педагог. Святкують з давніх часів, але особливо любили його відзначати десь 120 р. тому. Які прекрасні подарунки готували тоді для закоханих, які вірші писали! Подарунки повинні мати форму сердечка. Дуже часто в старовину на дарованих сердечках писали, вишивали, гравірували легковажні написи – побажання у віршах. В цей день підписують листівки із зображенням сердечок. Веселяться, танцюють, їдять святковий пиріг у вигляді правильного серця. Кульмінацією свята є призначення Валентина і Валентини. В один капелюх кидають записки з іменами всіх присутніх жінок, дівчат, а в другий – імена чоловіків, хлопців. Потім витягують попарно з обох капелюхів імена. Названі люди на весь рік до наступного свята проголошуються Валентином і Валентиною, тобто закоханими. (Вимога: вести себе по відношенню один до одного з повагою, галантно)Проголошені пари дарують один одному подарунки.

Свято Святого Валентина. 1.Вихователь. Веселе, життєрадісне і світле свято – день Св. Валентина, день любові закоханих.

1 учень. 2 учень

Любов – найкраще почуття! Це ж від любові сонечко встає 2. Педагог. У Римі, в ІІІ ст. правив суворий імператор Клавдій.

Вона не має меж – безкрая! і промінцями землю зігріває. Видав наказ, який забороняв воїнам одружуватися, щоб ті

З любові починається життя, Зозуля навесні в гаю кує не залишали військової служби. Але серцю не накажеш, воїни

Вона усе найкраще починає! і соловейко пісеньку співає. закохувались. І їм на допомогу прийшов молодий священик Валентин. Він став таємно вінчати молодих людей. Дізнавшись про це, Клавдій наказав кинути його у в’язницю. 3 учень. Валентин був глибоко релігійною людиною, священиком, лікарем, лікував людей травами, медом, молоком, вином, щоб ліки були приємними. Швидко лунала про нього слава. 4 учень. Одного разу до славетного лікаря тюремник привів свою дорослу сліпу доньку та благав Валентина допомогти їй. Валентин з І-го погляду закохався у дівчину, почав її лікувати, та нічого не допомагало. Батько й донька щиро вірили в лікаря. Коли тюремник дізнався про ув’язнення Валентина і його близьку страту, то хотів покінчити з собою, отруїтися, адже його дочка залишалася сліпою. 5 учень. Валентин був стійкою і мужньою людиною, сміливо дивився в очі смерті. Він попросив у тюремника папір і написав останнього листа своїй коханій. Навіть близька смерть не злякала його, бо був закоханий. 14 лютого він передав через батька дівчини трепетного і ніжного листа своїй коханій. В цей день, 14 лютого 270 р., його і стратили. 6 учень. Сумний батько повертався додому, а на порозі з нетерпінням чекала донька. Тюремник мовчки дав листа дівчині. Вона розгорнула його і всередині знайшла жовтий шафран (крокус), а в записці - фразу «Від твого Валентина». Дівчина взяла шафран на долоню і… раптом побачила його прекрасні кольори. Вона стала зрячою! Відбулося велике диво! 7 учень. Любов підносить серце над землею. 3. Педагог. Пройшли роки. Загибель молодого священика і лікаря, якого всі так любили,

І робить дивовижні чудеса. але який так і не зазнав щастя, залишалася у пам’яті людей назавжди. Рим став хрис-

Стає людина зовсім інша з нею, тиянським. Валентина за добрі діла і чудеса, які він звершив, зарахували до лику святих.

Тоді в її душі живе краса. 8 учень. Тепер це свято має свого покровителя – Валентина. І святкують його не тільки в Італії, але й по всій земній кулі: в Америці, Англії, Франції, Німеччині. Не так давно це свято прийшло і до нас, в Україну. 9 учень. Адже воно освітлює людей любов’ю і щастям, робить їх романтичними і добрими. В цей день люди дарують один одному листівки з побажаннями, сердечка, амурчики, квіти, подарунки, які свідчать про любов. 4Дарунки тим, кого любимо. (Дарують один одному, батькам).

10 учень. Любов людська велику силу має. 11 учень. Любов – найвище почуття і найсвітліше.

Вона вогнем запалює серця. це благодать, яку дарує час.

Людей на дужих крилах піднімає З любов’ю ми і кращі, і добріші…

І робить диво-дивне без кінця. Любов у серці хай горить у нас! 5. Підсумок.




Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5

Схожі:

Методичний порадник, ІІ семестр Зимові свята iconУправління освіти Первомайської міської ради Міський методичний кабінет Організація роботи з обдарованими дітьми та молоддю Методичний порадник Первомайськ-2014 зміст
Нормативно-правове забезпечення щодо організації роботи з обдарованою учнівською молоддю
Методичний порадник, ІІ семестр Зимові свята iconСвята україни цілі виховного заходу: практична
У кожній країні є свята, що вшановують важливі події її історія. Багато історичних подій дуже важливі для народів І країн у всьому...
Методичний порадник, ІІ семестр Зимові свята iconЗимові будівлі Аральської експедиції

Методичний порадник, ІІ семестр Зимові свята iconКонтрольна робота за І семестр Контрольна робота за ІІ семестр
Розділ ІІ. Оболонки Землі. Літосфера
Методичний порадник, ІІ семестр Зимові свята iconМетодичні рекомендації щодо проведення у навчальних закладах міста Донецька
Управління освіти Донецької міської ради, міський методичний центр надсилає для використання під час проведення Першого уроку після...
Методичний порадник, ІІ семестр Зимові свята iconГалузь знань 101 Педагогічна освіта / Спеціальність 010102 Початкова освіта І семестр – 16 год. (залік) – практичних занять / ІІ семестр – 32 год. (іспит) – 16 практичних занять дитяча література з методикою навчання теми І плани лекцій
Дит літ як навч дисципліна у системі підготовки вчителя поч школи І як складова поч освіти у загальноосв школі
Методичний порадник, ІІ семестр Зимові свята iconДіяльність методиста в умовах профільного навчання
Діяльність методиста в умовах профільного навчання: порадник для методиста з бібліотечних фондів ⁄∕ Упорядник І розробник М.І. Скрипник....
Методичний порадник, ІІ семестр Зимові свята iconМетодичний вісник: форми науково-методичної роботи
Методичний вісник (випуск 2) / Упорядники О. Нижник, А. Дутчак, С. Клімковська. – Івано-Франківськ: оіппо, 2009
Методичний порадник, ІІ семестр Зимові свята iconАнотації навчальних дисциплін відповідних напрямів підготовки (назва дисципліни, статус, рік/семестр, мета, завдання, зміст дисципліни, викладацький склад, тривалість, оцінювання). Методологічні та теоретичні проблеми психології викладач
Назва дисципліни, статус, рік/семестр, мета, завдання, зміст дисципліни, викладацький склад, тривалість, оцінювання
Методичний порадник, ІІ семестр Зимові свята iconУправління освіти Миколаївської міської ради Науково-методичний центр Психолого-педагогічний
Методичний посібник містить теоретичні поняття, які розкривають особливості обдарованої дитини, демонструє методи виховання та розвитку...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка