Міні-підручник для 6 класу Календарно-тематичний план вивчення теми



Скачати 133.57 Kb.
Дата конвертації22.07.2017
Розмір133.57 Kb.

Міні-підручник для 6 класу

Календарно-тематичний план вивчення теми

№п/п


Зміст

Кількість

годин

Дата




Примітки




Микола Васильович Гоголь (1809–1852). «Ніч перед Різдвом». Народні традиції та звичаї у творі.

1














Тема кохання. Образи Оксани і Вакули.

1













Роль фантастики в повісті.

1













Елементи фольклору (традиційні образи – відьма, чорт, місяць та ін.; різдвяні символи; елементи казки).

1











Опрацювавши тему, учні зможуть:

  • розповідати про зв’язки М. В. Гоголя з Україною (окремі факти біографії), про музеї М. В. Гоголя в Україні (Гоголеве, Великі Сорочинці);

  • виявляти національні традиції й звичаї, що знайшли відбиток у повісті М. В. Гоголя «Ніч перед Різдвом», елементи українського фольклору у творі (традиційні образи, символи, елементи казки та ін.);

  • характеризувати образи Оксани й Вакули («Ніч перед Різдвом»);

  • інтерпретувати окремі епізоди повісті М. В.  Гоголя;

  • висловлювати власні враження, емоції, почуття, роздуми від прочитаних творів;

  • визначати особливості композиції творів;

  • знаходити у творах письменників портрети персонажів, визначає роль портретів у розкритті образів.

Урок №1

Тема. Микола Васильович Гоголь. «Ніч перед Різдвом». Народні традиції та звичаї у творі

Гоголь старанно збирав народні українські пісні і перекази,



матеріали для майбутнього українсько-російського словника

(що, на жаль, не відбувся),

а пізніше мріяв написати велику працю з історії України.

Олесь Гончар

http://animalphotos.ru/photo/21/2109adae354da93f7ac0a3b581db2753.jpg

Завдання 1.

Експрес-опитування

  1. Де народився М.В. Гоголь? ___________________________________________________________

  2. Як звали батька майбутнього письменника? ___________________________________________________________

  3. Назвіть прізвище відомого тоді державного діяча, управителем маєтку якого деякий час був батько Гоголя?

___________________________________________________________

  1. Де спочатку навчався М. Гоголь? ___________________________________________________________

  2. Яку назву мав навчальний заклад, в який за допомогою впливового Трощинського був переведений Гоголь? ___________________________________________________________

  3. Викладачем якого предмету було призначено Гоголя в Петербурзький університет? ___________________________________________________________

  4. Яку європейську столицю відвідав письменник влітку 1836 року? ___________________________________________________________

  5. До якого жанру належать твори Гоголя із циклу «Вечори на хуторі біля Диканьки»? ___________________________________________________________

  6. Як звучить підзаголовок першої збірки Гоголя «Вечорів на хуторі біля Диканьки»? ___________________________________________________________

  7. Яку назву має повість із збірки «Вечори на хуторі біля Диканьки», головною героїнею якої була красуня Оксана? ___________________________________________________________

  8. Які твори ввійшли до збірки «Вечора на хуторі біля Диканьки»? ___________________________________________________________

  9. Які з цих творів вами вже прочитані? ___________________________________________________________

Завдання 2.

Повість « Ніч перед Різдвом» входить до збірки «Вечори на хуторі біля Диканьки»

Згадайте  твори цієї збірки, головних героїв, розгадавши кросворд.

1.«Вечори поблизу Диканьки, або ніч перед….»

2. Назва ярмарку.

3. «Вечір на передодні Івана Купала, або…»

4. Ім’я коханої Вакули.

5. «…місце»

6. Назва ночі в однойменному оповіданні.

          7. Чим пригощав Вакулу Пацюк?



8. «Страшна…»




1







д










2













и




























3



















к










4







а













5






















н













6










ь
















7
















к



















8













а







Завдання 3.

У той час, про який розповідав Гоголь в оповіданні «Ніч перед Різдвом», Диканька була невеличким  українським хутором з побіленими хатами мазанками, критими соломою, де у дворі стояв колодязь з журавлем, садками, з домашньою живністю на подвір’ї, яке було огороджене тином. Сьогодні Диканька – селище міського типу на відстані 29 кілометрів від залізничної станції Полтава. Ось Миколаївська церква,  Троїцька церква,  куди приходила матір Гоголя, тут є музей Гоголю, пам’ятник.)

http://artpoisk.info/files/images/10590.jpg

М. Беркос «Диканька»

  • Перед вами репродукція картини художника М. Беркоса «Диканька». Чи відповідає картина художника розповіді про Диканьку?

Завдання 4.

Вікторина

Перевірте, чи вдалося вам зануритися у текст повісті і бути уважними читачами.

1.Як називалося село, в якому жив гоголівський персонаж Вакула? __________________________________________________________________
2. Ким по спорідненості припадала відьма Солоха ковалю Вакулі? __________________________________________________________________
3. Ким за професією був Вакула з повісті «Ніч перед Різдвом»? __________________________________________________________________
4. Назвіть «транспортний засіб» коваля Вакули при польоті в Петербург. __________________________________________________________________
5. Як звуть батька Оксани в повісті Гоголя «Ніч перед Різдвом»? __________________________________________________________________
6. Посадова особа, якій коваль Вакула пофарбував дощатий паркан у Полтаві. __________________________________________________________________
7. Предмет домашнього вжитку, в якому зберігали добро. __________________________________________________________________
8. Що чорт сховав у кишеню? __________________________________________________________________
9. Особа, яка другою заглянула у гості до Солохи. __________________________________________________________________
10. За чим відправився Вакула до цариці? __________________________________________________________________
11. Пісні, які співали в переддень Різдва? __________________________________________________________________
12. Що означає вираз «будувати кури»? __________________________________________________________________

Урок № 2

Тема. Тема кохання. Образи Оксани і Вакули

Завдання 1.

Впізнайте героя за цитатною характеристикою.

  • «...їй не було ще й сімнадцяти, коли парубки хором проголосили, що ліпшої дівчини не було ще ніколи і вже більше не буде у селі. Вона мала свіже, живе в дитячій юності обличчя із сяючими чорними очима і невимовно приємною посмішкою, здатною запалити душу...» _____________________________________________________________

  • «...Вузенька, безперервно вертлява мордочка закінчувалась, як і в наших свиней, кругленьким п'ятачком; ноги були тонкі... У нього висів хвіст, такий гострий і довгий, як мундирні фалди; лише хіба що по козлячій бороді під мордою, по невеликих ріжках, які стирчали на голові, та ще що був не більшим від сажотруса, можна здогадатися, що він не німець, не губернський чиновник, а просто...» _____________________________________________________________

  • «Силач і парубок хоч куди, який чортові був більш гидкий, ніж проповіді отця Кіндрата. У вільний від справ час він малював і вважався найліпшим живописцем у всій окрузі...» _____________________________________________________________

  • «Вона мала від народження не більше сорока літ. Була ні гарна, ні погана із себе. Але ж уміла зваблювати найбільш поважних козаків. Вона кланялася всім, а кожен думав, що йому одному». _____________________________________________________________

  • «...Коваль побачив перед собою невисоку на зріст жінку, дещо навіть повну, напудрену, з голубими очима, яка велично посміхалася і, здавалося, вміла підкоряти собі все». _____________________________________________________________

  • «Незважаючи на невисокий зріст, ширину він мав вагому. До того ж його шаровари були настільки широкі, що, який би великий не робив він крок, ніг не бачили, і. здавалося, - винна бочка рухалася вулицею. Можливо, саме це дало привід прозивати його Пузатим». _____________________________________________________________

Завдання 2.

Розташуйте цитати в тій послідовності, як розвиваються події в повісті.

  • «А відьма тим часом знялася так високо, що тільки чорною цяткою миготіла вгорі».

  • «Оксана довго чепурилася, та вихилялася перед дзеркалом, не могла намилуватися собою…»

  • «Тут дяк підійшов до  Солохи ближче, доторкнувся своїми довгими пальцями до її руки і промовив: «А що це у вас, велиліпная, Солохо?»

  • «Здоров був, Вакуло! Багато наколядував? А черевички, які носить цариця, дістав?»

  • «Вареники, вислизнувши з миски, шубовснули у сметану, підскочили угору і потрапили  прямо в рот Пацюку».

  • «Кумова дружина остовпіла, коли побачила, як з мішка вилазить дяк.»

  • «Спочатку страшно здавалося  Вакулі, коли піднявся над землею, але згодом опанував себе і став кепкувати з чорта»

  • «Ой!» – скрикнула Оксана, переступивши поріг і побачивши коваля».


Завдання 3.
http://katushka.net/torrents/00031296/screenshot_24377.jpghttp://www.tunnel.ru/i/post/350166/3501660720/2063650418/at565086693.jpg

Підготувати розповідь про героїв за планом.

План


  1. Вступ (роль героя в повісті).

  2. Опис зовнішності героя.

  3. Риси характеру (використовуйте цитати).

  4. Висновки.

Урок № 3

Тема. Роль фантастики в повісті

Завдання 1.

Доповни словник термінів.

Фантастика – ____________________________________________________________________________________________________________________________________



Завдання 2.

  • Чи відповідають  гоголівським героям зображені на ілюстрації відьма і чорт?

  • Чим вони схожі на людей?

http://img1.liveinternet.ru/images/attach/c/2/70/499/70499690_1297366196_skaner269_kopiya.jpg

Завдання 3.
Дайте усну відповідь на питання.

  • Назвіть   фантастичних героїв повісті «Ніч перед Різдвом». Чи подібні вони до героїв з легенд?      

  • Чорт (нечистий, дідько, біс, щезник) — як і всяка нечиста сила має людську зовнішність, але з рогами. Ці злі тварини водяться по безлюдних, запущених місцях: в очереті, бур’янах, бузині, в болоті й під землею. (Міфи та легенди давньої України)

  • Відьма (відун, відьмак, відьмувати) — походить від відати, тобто знати все. Їх не треба плутати з чарівниками, які можуть робити й добро. Відьма спосібна тільки на зло. В основному це жінки, які продали душу чорту. Відьма тому і називається відьмою, що про все відає і все знає. Колись, ще як були волхви—кудесники, відьма керувала погодою, вміла собою закривати зорі й місяць, пасла корів—хмар, а коли починався грім і блискавка, то доїла їх і з небес падав дощ. Тоді вона могла ставати вогневим клубком і навіть вогневим змієм у небі. (Міфи та легенди давньої України).                                                                         

  • Для чого чорту захотілося викрасти місяць?

  • Ким була відьма і що про неї говорили у Диканьці?

  • Чи викликають страх зображені в повісті  фантастичні істоти?


Урок № 4

Тема. Елементи фольклору (традиційні образи – відьма, чорт, місяць та ін.; різдвяні символи; елементи казки)

Завдання 1.

Гоголь створив не просто народні характери, а саме образ України, своєрідний материк на карті всесвіту, де центром є Диканька. Він відкрив цей материк для всього людства. Як справжній  дослідник, знайомить читача з мовою, якою говорять  «поблизу Диканьки». Навіть подає словничок найбільш уживаних слів, використовує  слова-українізми (парубки, дівчата, моє серденько, Христа ради),  застарілі слова,  художні деталі, які пов’язані з побутом і традиціями українців.

Знайти ці слова в тексті і пояснити їх значення.

    Кутя


    Таратайка

    Паляниця

    Китайка

    Запаска.

    Варенуха, медовуха

    Скісок

    Кобеняк

    Кадовб



    Каганець
Завдання 2.

Багато років пройшло  з часу написання «Вечорів…». Багато  що змінилося, дещо втратило свою  значимість, щось забулось. Але так хочеться, щоб національні традиції жили і відроджувались, щоб молоде покоління пам’ятало, щоб не переривався зв'язок часу і поколінь. Ми маємо плекати в своїм серці любов до рідної землі, до нашого талановитого народу, проповідувати добро й красу, як цього нас вчить М.В.Гоголь. Які ж правила допоможуть нам у цьому? Складіть пам’ятку.
Завдання 3.

Підготуйтеся до тестування. Виконайте наступні завдання.

1. Жанр твору:

а) казка;

б) розповідь;

в) повість.

2. Зображення зимової ночі, з якого починається твір, являє собою:

а) опис;

б) розповідь;

в) міркування.

3. В уривку з твору: « Зимова, ясна ніч настала. Глянули зірки. Місяць величаво піднявся на небо посвітити добрим людям та всьому світу...» - використано:

а) алегорію;

б) уособлення;

в) порівняння.

4. В ніч перед Різдвом чорт вкрав місяць, бажаючи:

а) побешкетувати;

б) помститися ковалеві;

в) познущатися над селянами.

5. Коваль був чоловік:

а) релігійний;

б) волелюбний;

в) богобоязлива.

6. У реченні: «Сніг загорівся широким срібним полем і весь обсыпался кришталевими зірками» - виділені слова є:

а) логічними визначеннями;

б) постійними епітетами;

в) епітетами.

7. Розповідаючи про Пацюка («...нічого не працював, спав три чверті дня, їв за шістьох косарів, випивав за одним разом майже з цілого відра...»), автор використав:

а) алегорію;

б) іронію;

в) гіперболу.

8. Спостерігаючи за трапезою Пацюка, Вакула роззявив рота від здивування, і вареник «стрибнув» йому в рот. Вакула відштовхнув вареник, бо:

а) не любив цю страву;

б) постив у переддень Різдва;

в) злякався чаклунства.

9. Вакула відправився в Петербург для того щоб:

а) ніколи більше не бачити Оксану;

б) дістати царські черевички;

в) подивитися столицю.

10. У реченні: « Дівчата між тим, дружно взявшись за руки, полетіли, як вихор, з санками за скрипучему снігу» - виділені слова є:

а) алегорією;

б) гіперболою;

в) порівнянням.

11. Оксана закохалася в коваля Вакулу, коли:

а) він привіз їй черевички;

б) отримала звістку про його смерть;

в) батько розхвалив чесноти коваля.

12. В основі твору лежить:

а) реальне життя;

б) фантастика;

в) поєднання реальності і фантастики.
Каталог: ld
ld -> Ахматова Анна Андріївна Ахматова Анна Андрі́ївна (Горенко) — російська поетеса, родом з України, представниця акмеїзму. Лауреат міжнародної літературної премії «Етна-Таорміна»
ld -> Творчість
ld -> Освіта. Виховання. Навчання бабенко, Тамара Василівна
ld -> 49 науково-дослідних робіт із 52, які виконувалися за договорами із замовниками у 2013 році, були складовими частинами державних і галузевих програм (планів)
ld -> Альбер Камю. Життєвий І творчий шлях. Філософські й естетичні погляди. Камю І екзистенціалізм. Провідні мотиви творчості
ld -> Програма для загальноосвітніх навчальних закладів
ld -> Проект змін до програми Робоча група
ld -> Художня спадщина: студії
ld -> В. Домонтович Доктор Серафікус. Без ґрунту [Романи]
ld -> Державна науково-педагогічна бібліотека україни


Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Міні-підручник для 6 класу Календарно-тематичний план вивчення теми iconМіні-підручник для учнів 10 класу Укладач Чиркова Л. В
Міні-підручник «Перлина її творчого доробку» покликаний допомогти вам глибше І краще опанувати матеріал з теми «Життя І творчість...
Міні-підручник для 6 класу Календарно-тематичний план вивчення теми iconПлан-конспект уроку Предметна сторінка класного журналу Календарно-тематичний план (заголовок)
Завдання: відпрацювати навички, виконати мисленнєві операції
Міні-підручник для 6 класу Календарно-тематичний план вивчення теми iconЕлектронний міні-підручник з теми: «Світ дитинства» 5 кл.
Е. Портер І м. Твен, як письменники про «хороших дівчаток» І «поганих хлопчиків». Матеріали до компаративного аналізу
Міні-підручник для 6 класу Календарно-тематичний план вивчення теми iconМетодичні рекомендації до вивчення тем курсу Тема Київська Русь, її піднесення. Втрата політичної єдності Київської Русі та державності
Навчально тематичний план вивчення дисципліни «Історія України»
Міні-підручник для 6 класу Календарно-тематичний план вивчення теми iconРеферат підручника «Зарубіжна література: Підручник для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів»
«Зарубіжна література: Підручник для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів» (Київ, видавництво «Грамота», 2009, 304 с.), висунутого...
Міні-підручник для 6 класу Календарно-тематичний план вивчення теми iconНавчальний матеріал та завдання до заліку з української літератури для 11 класу
Підручник для 11 класу загальноосвітніх навчальних закладів. Рівень стандарту, академічний рівень
Міні-підручник для 6 класу Календарно-тематичний план вивчення теми iconТелебачення. Кіно. Музика клас Мазур О. Г. с. Покутинці,2014. – 69с. Посібник являє собою плани-конспекти уроків до теми
Посібник являє собою плани-конспекти уроків до теми «Мистецтво». (Телебачення. Кіно. Музика) до підручника А. М. Несвіт (Підручник...
Міні-підручник для 6 класу Календарно-тематичний план вивчення теми iconЛекція № Журналістський твір як тип тексту. План Передумови написання журналістського твору. Поняття теми та ідеї
Здоровега В. Й. Теорія І методика журналістської творчості. Підручник. – Львів: паіс, 2008. – 270 с
Міні-підручник для 6 класу Календарно-тематичний план вивчення теми iconКалендарно-тематичне планування з української літератури для 11 класу на 2016-2017 навчальний рік
Вивчення української літератури в 10-11 класах загальноосвітніх навчальних закладів – за програмами, затвердженими наказом Міністерства...
Міні-підручник для 6 класу Календарно-тематичний план вивчення теми iconТема Повторення, систематизація й узагальнення вивченого про дієслово Мета
Обладнання: підручник, роздавальний матеріал ( тестові завдання, набір карток для самостійної роботи, міні-довідники, укладені учнями),...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка