Міська науково-практична конференція іппо ку імені Бориса Грінченка для вчителів української мови та літератури



Скачати 23,08 Kb.
Дата конвертації18.08.2017
Розмір23,08 Kb.

Міська науково-практична конференція ІППО КУ імені Бориса Грінченка

для вчителів української мови та літератури
Є. Маланюк у контексті української культури ХХ століття
м. Київ, 15 березня 2012 року

Лариса Петрівна Олексієнко,

учитель української мови та літератури ліцею «Престиж»

Солом’янського району м. Києва

Виховання національної свідомості учнів

через призму творчості Євгена Маланюка
Вивчення творчості Євгена Маланюка у середній школі є питанням досить складним. Ознайомити з поетичною спадщиною, розібравши поетичні твори на частини «мозаїки» за різними літературознавчими аспектами, — не зовсім відповідає завданню предмета. Подати широку картину розвитку світобачення, мистецького таланту творця — на це бракує часу (визначених 1-2 годин програмою МОН). Та й як не загубитися в інформаційному морі тих доробок науковців про життя творчий шлях митця.

Важливим і найпершим аспектом вивчення постаті Євгена Маланюка має бути, на мою думку, його громадянськість і найвищий її прояв (за визначенням доктора історичних наук, голови науково-ідеологічного центру ім. Донцова в Одеській області Олександра Музичка) — націоналізм.

Для учнів 11 класу, а саме тут вивчається творчість Є.Маланюка, матеріал, мабуть, варто подавати матеріал таким чином, щоб саме учні були активними учасниками навчального процесу, вчителями один для одного. А вчитель має підготувати ґрунт для сприйняття високості душі українського інтелігента та неповтовторності таланту митця. Адже постать Євгена Маланюка є взірцем національної традиції, національної самобутності та вроди, і саме виховання патріотизму та національних основ має бути основним на уроці української літератури.

Подаючи матеріал, кожен вчитель враховує особливості учнівського колективу. Робота в ліцеї фізико-математичного профілю навчила враховувати важливу деталь: на відміну від ліриків, які сприймають навколишній світ через художні образи, фізики й математики сприймають його через цифри та фігури. Тому одним із елементів уроку є використання трикутної призми.

Уроку передує підготовча робота. Учитель, даючи випереджувальне завдання групі учнів, ставить перед ними певні вимоги: обмежені рамки подачі кожного індивідуального проекту (вони не передбачають переплетення): біографія, громадська діяльність, літературна творчість. Щоб учні змогли осягнути окремо непростий життєвий шлях, відсутність підтримки на тернистій творчій стежині, палкий патріотизм митця-вигнанця.

Отже, урок будується таким чином, що подання нового матеріалу виконується учнями. У цей час всі інші працюють з картками: сприймаючи матеріал учні самостійно роблять для себе висновки і занотовують їх на картках.



Прослухавши матеріал, обговоривши роботу на картках, учні роблять за допомогою вчителя висновки: всі випробування долі, що затмарювали світ Євгена Маланюка, не зламали його, а загартовували, бо мав він стержень життєвий — і ймення йому Україна. Тому й цікава творча постать Євгена Маланюка й сьогодні.

Провідна зірка життя, діяльності та творчості Євгена Маланюка має кинути своє проміння і на сучасне молоде покоління: навчити любити Україну, працювати й творити для України, жити Україною.
Каталог: files -> новини -> ОСТАННІ НОВИНИ 2012 -> 0318
0318 -> Міська науково-практична конференція іппо ку імені Бориса Грінченка для вчителів української мови та літератури
0318 -> Народився лютого 1897 року в Архангороді. Народився лютого 1897 року в Архангороді
0318 -> Міська науково-практична конференція іппо ку імені Бориса Грінченка для вчителів української мови та літератури
0318 -> Є. Маланюк у контексті української культури ХХ століття м. Київ, 15 березня 2012 року С. В. Гуменюк, учитель української мови І літератури гімназії
ОСТАННІ НОВИНИ 2012 -> Сократу (469 – 399 рр до Н. Х.). Свій метод Сократ назвав майєвтикою
ОСТАННІ НОВИНИ 2012 -> Людмила Олександрівна Базиль
ОСТАННІ НОВИНИ 2012 -> Тримати фокус уваги на проблемі, або ще раз про готовність учнів до написання академічного есе
ОСТАННІ НОВИНИ 2012 -> Конспект уроку світової літератури в 11 класі Життєвий І творчий шлях Ернеста Міллера Хемінгуея
0318 -> Урок української літератури в 11 класі


Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Міська науково-практична конференція іппо ку імені Бориса Грінченка для вчителів української мови та літератури iconКалендар словесника: 2014 – рік Тараса Шевченка 14 – 15 березня 2013 року проведена міжрегіональна науково-практична конференція «Творчість Тараса Шевченка у світовому контексті»
Чернігівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені К. Д. Ушинського, Всеукраїнської громадської організації...
Міська науково-практична конференція іппо ку імені Бориса Грінченка для вчителів української мови та літератури iconГрінченківські читання іппо ку імені Бориса Грінченка 7 грудня 2010 року Оксана Євгеніївна Матвійчук
Харківщини у м. Змієві. Не залишилась байдужою І 20-річна вчителька з м. Богодухова Марія Гладиліна
Міська науково-практична конференція іппо ку імені Бориса Грінченка для вчителів української мови та літератури iconУіі міжнародна науково-практична конференція молодих вчених та студентів „ Національне та інтернаціональне у світовому культурному просторі”
Харківська спілка Української асоціації викладачів російської мови та літератури
Міська науково-практична конференція іппо ку імені Бориса Грінченка для вчителів української мови та літератури iconУііі міжнародна науково-практична конференція молодих вчених та студентів „Діалог культур як засіб пізнання світу, шлях до взаєморозуміння ”
Харківська спілка Української асоціації викладачів російської мови та літератури
Міська науково-практична конференція іппо ку імені Бориса Грінченка для вчителів української мови та літератури iconІппо кмпу ім. Б. Д. Грінченка Про викладання української мови та літератури у 2008-2009 навчальному році
«Про перехід загальноосвітніх навчальних закладів на новий зміст, структуру і 12-річний термін навчання», у 2008-2009 навчальному...
Міська науково-практична конференція іппо ку імені Бориса Грінченка для вчителів української мови та літератури iconУрок-конференція
Життя й багатопланова діяльність Бориса Грінченка як митця І вченого. Утвердження прагнення людини до любові й добра в оповіданнях...
Міська науково-практична конференція іппо ку імені Бориса Грінченка для вчителів української мови та літератури iconМіжнародна науково-практична конференція
У виданні вміщено програму Міжнародної науково-практичної конференції «іv міждисциплінарні гуманітарні читання»
Міська науково-практична конференція іппо ку імені Бориса Грінченка для вчителів української мови та літератури icon150 років від дня народження Бориса Дмитровича Грінченка
Редактор низки українських періодичних видань. Був одним із засновників Української радикальної партії. Обстоював поширення української...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка