Мовно літературна вікторина, 6 клас «Мово рідна, слово рідне»



Скачати 36,29 Kb.
Дата конвертації11.09.2017
Розмір36,29 Kb.

Мовно - літературна вікторина , 6 клас

«Мово рідна, слово рідне»

Мета: поповнення словникового запасу учнів, розвиток інтелектуально-аналітичних, творчих здібностей учнів, прищеплення навичок культури мовлення, формування інтересу та виховання любові до української мови та літератури, культури.

Ти, рідна мово, чиста, як роса,

Цілюща й невичерпна, як криниця.

Святиня наша, гордість і краса,

Ти – розуму народного скарбниця!

Хід заходу

Вступне слово вчителя.

«Мова – то цілюще народне джерело і хто не припаде до нього вустами, той сам всихає від спраги » (В. Сухомлинський). Тільки той може осягти своїм розумом і серцем красу, велич, і могутність Батьківщини, хто збагнув відтінки і пахощі рідного слова, хто дорожить ним, як честю рідної матері, як колискою, як добрим іменем своєї родини. Людина, яка не любить мови рідної матері, якій нічого не промовляє рідне слово,- це людина без роду, без племені.

Любов та повага до мови, якою розмовляєш,- це передусім, шанування себе, виявлення поваги до народу, його історії, культури. Адже мова – нетлінний скарб українського народу, що його наші предки зберегли, незважаючи на всілякі утиски й заборони, передавши нам у спадщину.

Читець І

Раз казала мені мати:

«Можеш мов багато знати,

Кожну мову шанувати,

Та одну із мов усіх,

Щоб у серці ти зберіг».

В серці ніжну і погідну

Збережу я мову рідну!



Мовно-літературна вікторина

І. Привітання команд.

ІІ. Розминка.

З букв одного слова складіть і запишіть інші слова.(1 б.)

І команда: ЛИСТОНОША

ІІ команда: КАЛЕНДАР

ІІІ. «Впізнай».

За описом впізнай літературного героя.(1б.)

І команда: «Оточив його почотом І розкошами догідно – І жилось тому хлоп΄яті І безпечно, і вигідно»( князь Володимир Мономах)

ІІ команда: «Зажурився, засмутився…Вдень не їсть, а серед ночі Плаче, бідний, та зітхає, Сну не знають його очі»(хан)

ІV. «Словограй».

Від поданих слів утворіть, змінюючи першу літеру, нові.(3б.)

І команда: МАК, ВІР, СІЧ.

ІІ команда: ВІЙ, РІК, ПОРТ.

V. «Всезнайко».

Скласти прислів’я за початком та кінцівкою.(3б.)

І команда: Маєш голову, май же і розум.

Гостре словечко коле сердечко.

Не взявшись за сокиру, хату не збудуєш.

ІІ команда: Яка головонька, така й розмовонька.



Вчення – світ , а невчення – тьма.

Хочеш їсти калачі, не сиди на печі.

VІ. «Скоромовка язика не ламає, а вимови навчає».

Вимовити скоромовку.(1б.)

І команда: Бубоніла діду баба:



  • Ой не дмухай на кульбабу.

Бо з кульбаби полетять

Сто малих кульбабенят.

ІІ команда: Грізно грима грім горою-



Гонить гомін градобою.

Гнеться груш гнучке гілля.

Гонить гуси Гнат: - Гиля!

VІІ. «Склади прислів΄я».

Складіть і запишіть з поданих слів прислів’я про мову.(1б.)

І команда: Бажає, і, має, щастя,людям,хто,той, собі.( Хто людям щастя бажає,той і собі має)

ІІ команда: Той, що, не, лащиться, той, а, печалиться, друг, що.(Не той друг, що лащиться, а той, що печалиться)

Завдання командам : пояснити епіграф.(1б.)

VІІІ. «Хто швидше?»

Із поданих літер скласти слово.(1б.)

І команда: Н, А, Р, У, А, К, Ї, К.

ІІ команда: Ч,О,Ш, Н, Е, В, К, Е.

ІХ. Конкурс красномовства «Оратор».

Презентація поета, чиє ім’я склали у попередньому конкурсі :

короткі біографічні відомості, читання напам’ять улюблених поезій.(2б.)

І команда: Леся Українка.

ІІ команда: Тарас Шевченко.

Х. Конкурс для капітана. Капітан має показати за допомогою жестів зміст даних фразеологізмів.(2б.) Команда відгадує фразеологізми:



1)Водити за носа
Гладити по голівці
2)Намилити шию
Зуб на зуб не попадає
Надувати губи

ХІ. «Добери слово».

Гронування : дібрати прикметники до слів.(по 8)(1б.)

І команда: «Слово».

ІІ команда: «Мова».

ХІІ.Складіть чотиривірш за римою, додавши у пропущені місця відповідні слова(2б.)

………… прийшла
………… принесла
………… подарунки
………… візерунки.
ХІІІ. Підсумки заходу. Визначення та нагородження команди-переможця (1-ше та 2-ге місце).

Заключне слово вчителя.

Читець ІІ Дмитро Білоус

Якщо з українською мовою

В тебе, друже, не все гаразд,

Не вважай її примусовою,

Полюби, як весною ряст.

Примусова тим, хто цурається,

А хто любить, той легко вчить:

Все, як пишеться, в ній вимовляється,-

Все, як пісня, у ній звучить.

І журлива вона, й піднесена,

Тільки фальш для неї чужа.

В ній душа Шевченкова й Лесина,

І Франкова у ній душа.

Дорожи українською мовою,

Рідна мова – основа життя.

Хіба мати бува примусовою?



Непутящим бува дитя!


Каталог: Files -> downloads
downloads -> «Це склад книжок» так скептик говорив, «Це храм душі» естет йому відмовив, Тут джерело всіх радощів земних, І їх дарують нам без цінним словом…»
downloads -> Для вчителів зарубіжної літератури
downloads -> Методичні рекомендації щодо викладання світової літератури в загальноосвітніх навчальних закладах у 2013-2014 навчальному році // Зарубіжна літератури в школах України. 2013. №7-8
downloads -> Талант людини це божий дар
downloads -> Василь Стус постать,що єднає
downloads -> Антон павлович чехов
downloads -> Остап Вишня. Трагічна доля українського гумориста. Моя автобіографія
downloads -> Урок 1 т ема. Вступ. Роль художньої літератури у формуванні життєвих цінностей людини


Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Мовно літературна вікторина, 6 клас «Мово рідна, слово рідне» iconВікторина Мово рідна, слово рідне! З якого часу дійшли до нас малюнки на скелях?
Відповідь. З кирилиці – системи писемних знаків, за допомогою яких Кирило – один з двох братів-солунян, посланих до Моравії, записав...
Мовно літературна вікторина, 6 клас «Мово рідна, слово рідне» iconТема. Квітни мово, наша рідна. Дмитро Білоус. Віра поета в неминуче відродження рідного слова у поезіях «Вічно жива» та «Хліб І слово» Мета
Формувати розуміння того, що українська мова – наш скарб, без якого не може існувати ні народ, ні Україна як держава
Мовно літературна вікторина, 6 клас «Мово рідна, слово рідне» iconЛітературна вікторина «Кобзареве слово вічне» Мета
Мета: Закріпити знання вихованців про творчість Т. Г. Шевченко, розвивати мовлення, мислення, увагу, виховувати любов до книги, бажання...
Мовно літературна вікторина, 6 клас «Мово рідна, слово рідне» iconРідна домівка осередок добра
Добрий дух рідного дому, тепло затишної атмосфери – джерело щасливого життя. Рідна домівка, рідне гніздо – так у народі називають...
Мовно літературна вікторина, 6 клас «Мово рідна, слово рідне» iconРідна мова Зошит для контрольного оцінювання 9 клас Упорядник: Н. Синіцька Синіцька Н. С. Рідна мова
М. Вох, вчитель української мови та літератури Зіньківського нвк, «Вчитель – методист»
Мовно літературна вікторина, 6 клас «Мово рідна, слово рідне» iconЛітературна вікторина за біографією Т. Г. Шевченка
Якими творами Шевченко звернув на себе увагу письменників та художників Петербурга?
Мовно літературна вікторина, 6 клас «Мово рідна, слово рідне» iconЛітературна вікторина «Іван Петрович Котляревський»
Львівський державний обласний центр народної творчості І культурно-освітньої роботи
Мовно літературна вікторина, 6 клас «Мово рідна, слово рідне» iconВікторина: «І вічне слово Кобзаря…» Мета
Обладнання: портрети Т. Г. Шевченка різних періодів життя, ілюстрації до біографії
Мовно літературна вікторина, 6 клас «Мово рідна, слово рідне» iconЛітературна вікторина про Тараса Шевченка
Т. Г. Шевченка називають основоположником нової української літературної мови. Чому?
Мовно літературна вікторина, 6 клас «Мово рідна, слово рідне» iconРідна мова
Одиниці мови, звуки мовлення, значущі частини слова, слово, словосполучення, речення, ссц


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка