Національно-патріотичне виховання на уроках математики



Дата конвертації20.03.2018
Розмір445 b.
ТипМетодичні рекомендації


Національно-патріотичне виховання на уроках математики

Підготувала учитель математики

Харківської ЗОШ І-ІІІ ст. №59

Сімоненко Н.М.

Національно-патріотичне виховання, яке є визначальним у формуванні духовних цінностей молоді, сьогодні актуальне як ніколи, ураховуючи нові суспільно-політичні реалії в Україні. Адже саме духовність і високий рівень свідомості є основою майбутнього політичного, економічного та культурного розвитку нашої держави. І покликання освітніх закладів полягає у тому, щоб крім міцних знань забезпечити у молодих людей формування духовно багатого та національно свідомого світогляду. Найважливішим пріоритетом національно-патріотичного виховання є формування ціннісного ставлення особистості до українського народу, Батьківщини, держави, нації, до кожної людини.



Національне виховання це виховання дітей на культурно-історичному досвіді свого народу, його звичаях, традиціях та багатовіковій мудрості, духовності.



Протягом останніх десятиліть було розроблено низку концепцій з патріотичного виховання молоді: Концепція національної системи виховання (1996); Концепція національно-патріотичного виховання (2009); Концепція громадянської освіти та виховання в Україні (2012); Концепція Загальнодержавної цільової програми патріотичного виховання громадян на 2013-2017 рр.; Концепція національно-патріотичного виховання дітей і молоді (2015) – була затверджена наказом МОН № 641 від 16 червня 2015.



Методичні рекомендації з організації патріотичного виховання учнів: На уроках математики національно-патріотичне виховання відбувається опосередковано, через умову математичної задачі відповідно до вікових особливостей учнів.



Підручник з математики для 5 класу Н.А.Тарасенкової містить багато задач, додаткового матеріалу направленого на виховання патріотизму у дітей. Так з текстових задач учні дізнаються, що найглибше озеро України – Світязь, Дніпро – третя по довжині річка Європи, найбільше природне озеро в Україні – Ялпуг, Говерла – найвища вершина Українських Карпат і найвища точка України, Синевір – національний парк в Українських Карпатах… Багато задач на відстані міжд містами України. В разділі «Дізнайтеся більше» учні дізнаються, що піраміди-усипальниці є і в Україні, на Полтавщині.



Приклади задач: 1) Гори Апецька, Борєвка і Говерла знаходяться в Українських Карпатах. Гора Апецька має висоту 1512 м, гора Борєвка – 1695 м, а гора Говерла - 2061 м. На скільки гора Говерла вища, ніж гори Апецька та Борєвка? 2) Світязь – найглибше озеро Україи. Його середня глибина дорівнює 7,2 м, що становить 360% середньої глибини озера Кагул. Знайдіть середню глибину озера Кагул. 3) Довжини річок України: Дніпро – 2,285 тис.км, Десна – 1,362 тис.км, Південний Буг – 0,857 тис.км. Десна – 1,126 тис.км. Округліть ці числа до :1) десятих; 2) сотих.



Улюблені куточки Харкова

Якщо ви вірно знайдете значення виразу, то дізнаєтесь, як зветься цей дивний куточок Харкова.

(5791 – (4503 + 497) ) +16611.

Відповіді: 15611-Москалівка; 16611- Дзеркальний струмінь; 16621- Універсам «Рост».



При вивченні теми «Лінійні рівняння» в 7 класі можна запронувати завдання, які знайомлять учнів з визначнми місцями Харківської області та виховують любов до рідного краю. Шарівський замок Всього годину поїздки від Харкова – і ви на території стровинного замку, який має свої таємниці та легенди.





Вчитель математики повинен знайомить дітей з видатними математиками, їх вкладом в развиток науки. Разділ «Дізнайся більше» хороша допомога в цьому вчителю. Він знайомить п’ятикласників с біографіями таких відомих українських математиків та їх вкладом в развиток науки: В.М.Глушков (теорія алгоритмів), М.І.Ядренко (елементарна математика, комбінаторика), А.Г.Конфорович (істория математики), М.В.Остроградський (математичний аналіз).



Учням 6 класу пропонується разшифрувати прізвище відомого українського математика Г.Ф.Вороного та самостійно познайомитися з його біографією, розв’язавши приклади на додавання і віднімання дробів с різними знаменниками.



У 7-9 класах можливо розширити знання учнів про культуру українського народу за допомогою різних українських орнаментів (вишиванок) в процесі вивчення геометричних перетворень. Бажано звернути увагу учнів на те, що багато орнаментів лише на перший погляд видаються симетричними або утвореними шляхом паралельного перенесення. Насправді ж створення орнаментів людиною є процесом творчим, не завжди підпорядкованим математичним законам (на відміну від машинного орнаментування).



У процесі навчання слід звертати увагу учнів на прізвища українських математиків, на їхній внесок у розвиток математичної науки. Одне з таких прізвищ – М. П. Кравчук, на пам'ятнику якого написано: «Моя любов - Україна і математика». М. П. Кравчук - академік Всеукраїнської Академії Наук, якого 1938 року безпідставно репресували і заслали на Колиму, де він загинув. Суттєву допомогу вчителю нададуть відповідні матеріали, вміщені в українських шкільних підручниках з математики.



Широкі можливості в плані виховання патріотизму відкриваються при проведенні тематичних позакласних заходів, присвячених українським математикам: математичні вечори, вікторини, конференції, диспути, дискусії, конкурси презентацій, газет .



У 10-11 класах серед основних виховних завдань є прищеплення любові до Батьківщини, відданості своєму народу, гордості за його культурні надбання, вболівання за його долю. Важливо продовжити ознайомлення учнів з іменами та біографіями видатних українських математиків. Наприклад, розповісти учням про творця одного з важливіших методів інтегрування -М. Остроградського (народився і похований на Полтавщині). Учнів основної та старшої школи варто також залучати до проектної діяльності, пов'язаної з вивченням діяльності відомих українських математиків. Наприклад, учням можна запропонувати такі теми для розроблення проектів: «Остроградський – математик і патріот», «Премії НАН України імені видатних українських учених», «Пам'ятники українським математикам», «Збірник українських історичних задач» …  



Патріотичний обов’язок учнів в період навчання в школі – добре навчатися, виховувати в собі моральні та вольові риси громадянина України . Учні знати , що хороші знання з математики необхідні для того, щоб стати хорошим інженером, будівельником, экономістом, для оволодіння багатьма професіями важливими для розбудови України.






Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Національно-патріотичне виховання на уроках математики iconБерезнівська центральна районна бібліотека організаційно-методичний відділ Національно-патріотичне виховання в бібліотеках
Національно-патріотичне виховання в бібліотеках: реком матеріали / Березнівська центр районна б-ка;[відп за вип. Л. А. Гарбар; упоряд.:...
Національно-патріотичне виховання на уроках математики iconІнформація про проведення Чернігівських педагогічних зустрічей «Національно-патріотичне виховання на уроках словесності»
«Учитель року» в номінаціях «Українська мова І література» та «Зарубіжна література» Чернігова, Києва, Львова, Луцька, Миколаєва,...
Національно-патріотичне виховання на уроках математики iconКонкурс „Парк педагогічної майстерності " Номінація „ Галерея інноваційного пошуку "
Система роботи з формування та розвитку патріотичних почуттів учнів на уроках математики та фізики засобами національно-патріотичного...
Національно-патріотичне виховання на уроках математики iconМетодичні рекомендації Із досвіду роботи викладача іноземної (англійської) мови
Національно-патріотичне виховання засобами суспільно-гуманітарних дисциплін у системі професійно-технічної освіти
Національно-патріотичне виховання на уроках математики iconМетодичні рекомендації щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах, що додаються
Про затвердження Концепції національно-патріотичного виховання дітей І молоді, Заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного...
Національно-патріотичне виховання на уроках математики icon«патріотизм починається з любові до людини…» Про патріотичне виховання на уроках української літератури та в позакласній діяльності. Теорія, досвід, практика
Батьківщини. Визначені провідні педагогічні ідеї наукових праць В. О. Сухомлинського. Запропоновано зразки дидактичних матеріалів...
Національно-патріотичне виховання на уроках математики iconВиховуємо патріотів
«Національно-патріотичне виховання-пріоритетний напрямок виховної роботи у 2014-2015 навчальному році» була обрана з метою вдосконалення...
Національно-патріотичне виховання на уроках математики iconМетодичні рекомендації щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах, що додаються
Про затвердження Концепції національно-патріотичного виховання дітей І молоді, Заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного...
Національно-патріотичне виховання на уроках математики iconМетодичні рекомендації щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах, що додаються
Про затвердження Концепції національно-патріотичного виховання дітей І молоді, Заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного...
Національно-патріотичне виховання на уроках математики iconОрганізація роботи з національно-патріотичного виховання на уроках природничого циклу



База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка