«Найголовнішого не побачиш очима…» (комплексна система завдань за філософською казкою-притчею А. де Сент-Екзюпері «Маленький принц»)



Скачати 75,51 Kb.
Дата конвертації12.06.2017
Розмір75,51 Kb.

Індивідуальний освітній маршрут

«Найголовнішого не побачиш очима…»

(комплексна система завдань за філософською казкою-притчею

А. де Сент-Екзюпері «Маленький принц»)
Юний друже!

«Час – ріка… Книжки – човни. Багато їх відпливають за течією, але розбиваються, тонуть та невідворотно губляться на її піщаних мілинах. І лише нечисленні, вкрай нечисленні витримують випробовування часом і залишаються жити на радість прийдешнім поколінням,» - ці рядки з філософських праць були написані ніби про твори відомого французького письменника Антуана де Сент-Екзюпері. Біографія митця яскрава, вона стала такою ж частиною його образу, як смерть Сократа – частиною сократичної філософії. Льотчик і філософ. Автор повістей «Нічний політ», «Планета людей», «Військовий льотчик»… Письменник бере сюжети із власного життя, життя своїх друзів і колег. Всі його книги об’єднує особлива філософія: уява про таємні внутрішні зв’язки між людиною і іншими людьми – те «саме головне, чого очима не побачиш»…

Одним з найкращих творів Екзюпері вважається казка «Маленький принц», написана в 1943 році. Вона стала духовним заповітом письменника юним і дорослим читачам. Запрошую тебе осмислити цей мудрий і людяний твір і «побачити», як просто і проникливо говорить письменник про важливі речі…



Бажаю успіху!
Варіант 1

Завдання 1. Виконуємо біографічне дослідження.

«Я родом з мого дитинства, - говорив Екзюпері, пояснюючи своє «походження», - я прийшов з дитинства, немов з країни». Здійсни біографічне дослідження та доведи або спростуй це твердження.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________



Завдання 2. Занурюємося до літературної кухні.

У сюжеті «Маленького принца» відбилися деякі деталі біографії автора (льотна служба, аварія в пустелі,захоплення малюванням, захоплення дитинством). Цікаво, однак, що із цих елементів письменник створив не реалістичну розповідь про власне життя, а казку про фантастичну мандрівку вигаданого персонажа. Назви художні особливості казки «Маленький принц». Дай визначення поняттям «алегорія», «притча».



Художні особливості казки «Маленький принц»___________________________________

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________



Алегорія ______________________________________________________________________

______________________________________________________________________________



Притча_______________________________________________________________________

______________________________________________________________________________

Завдання 3. Учимося аналізувати та порівнювати.

Казка-притча «Маленький принц» адресована двом світам, що складають гармонійну єдність буття, - світу дорослих і дітей. «Дорослі» і «діти» протиставляються у казці не за віковими ознаками (пілот теж дорослий, але він зберіг у собі дитячу душу), а за системою цінностей, що важлива для них. Проаналізуй та порівняй системи цінностей «дорослих» і «дітей». Визнач основний конфлікт казки.



Система цінностей «дорослих»_________________________________________________

______________________________________________________________________________



Система цінностей «дітей»____________________________________________________

______________________________________________________________________________



Основний конфлікт казки_______________________________________________________

______________________________________________________________________________



Завдання 4. Досліджуємо символічний зміст образів художнього твору.

Світ духовної культури А. де Сент-Екзюпері в його казці-притчі розкривається через ключові образи, що пронизують твір. Спробуй пояснити символічний зміст образів твору.

Символічний зміст образів казки-притчі «Маленький принц»

Алегоричні образи

Символічний зміст образів

Слон всередині удава




Пустеля




Вода




Колодязь




Змія




Лис




Троянда




Зірки




Астероїд




Вулкани




Баобаби





Завдання 5. Працюємо над художнім текстом.

Вирушивши зі своєї планети (далекого астероїда В-612), Маленький принц відвідав маленькі планети і познайомився з їх мешканцями. Назви хибні цінності людського життя, уособлені в образах мешканців планет. Визнач деталі, що підкреслюють комічність цих персонажів.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Завдання 6. Учимося характеризувати художній образ.

Маленький принц (зажурена дитина) вирушає у невідомий світ, щоб знайти друзів, зрозуміти сенс життя. Визнач основні риси характеру Маленького принца. Обґрунтуй відповідь прикладами з тексту.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Завдання 7. Висловлюємо власну думку.

Які життєві правила, що їх утверджує Маленький принц, ти вважаєш найважливішими? Обґрунтуй свою думку.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Завдання 8. Розвиваємо аналітичне мислення.

У пошуках сенсу життя Маленький принц усвідомлює, що призначення людини на Землі – любити і творити добро. Спробуй пояснити, що значить любити і творити добро.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Завдання 9. Учимося знаходити зв’язки між видами мистецтва.

Уважно прослухай пісню «Маленький принц» (сл. М. Добронравова, муз. О. Пахмутової). Чи вдалося, на твою думку, авторам чудової пісні глибоко проникнути в задум казки А. де Сент-Екзюпері. Проведи дослідження і дай відповідь.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Завдання 10. Учимося творити.

Використовуючи афоризми із казки «Маленький принц», створи власну притчу, провідним мотивом якої буде подарунок-настанова Лиса: «Лише серце добре бачить. Найголовнішого не побачиш очима».

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Варіант 2

Завдання 1. Досліджуємо цікаві подробиці.

Антуан де Сент-Екзюпері, французький письменник і професійний льотчик, 31 липня 1944 року відбув із аеродрому на острові Сардинія в розвідувальний політ – і не повернувся. Довгий час про його загибель не було нічого відомо. В його честь названо аеропорт в Ліоні та астероїд. Досліди таємницю загибелі А. де Сент-Екзюпері.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Завдання 2. Учимося визначати провідну думку твору.

Філософська казка «Маленький принц» - невелика за об’ємом, написана короткими фразами, проста і зрозуміла всім – самий глибокий і ліричний твір Екзюпері. Обдумай і дай відповідь, що є провідним мотивом (лейтмотивом) казки.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Завдання 3. Учимося розуміти задум автора.

В основі духовної культури А. де Сент-Екзюпері лежать біблійні цінності. Спираючись на них, митець склав власний символ віри. Його духовна культура утверджує рівність людей та повагу до кожного, любов до ближнього, відповідальність кожного за всіх. Подумай, що символізує мандрівка Маленького принца? Хто увиразнює ідею відповідальності у казці-притчі «Маленький принц». Процитуй.



Мандрівка маленького принца – це символ_______________________________________

______________________________________________________________________________



Персонаж, який увиразнює ідею відповідальності_________________________________

______________________________________________________________________________



Завдання 4. Створюємо ілюстративний супровід до художнього твору.

Працюючи над сюжетом своєї філософської казки, автор супроводжував її власними ілюстраціями. Створи свої малюнки за цитатними матеріалами твору.



  1. Причепурився сам уранці – причепури гарненько і свою планету…

  2. Усякого, кого я торкнусь, я повертаю землі, з якої він вийшов…

  3. Коли ти даєш себе приручити, потім інколи доводиться плакати…

1

2


3



Завдання 5. Учимося мудрості у живої природи.

Мандруючи маленькими планетами, Маленький принц потрапляє на велику прекрасну Землю і зустрічається зі Змією, Квіткою, Лисом. Які мудрі поради приходять до нього не від людей? Аргументуй відповідь цитатами з тексту.



Мудрість живої природи

Мудрі порадники

Цитати з тексту

Змія




Квітка




Лис




Завдання 6. Аналізуємо та обмірковуємо.

Як ти розумієш такі твердження Лиса: «Мова – це джерело непорозуміння»; «Найголовнішого не побачиш очима». Визнач своє ставлення до цих міркувань.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Завдання 7. Учимося спостерігати за художнім образом.

Маленький принц пройшов довгий шлях до криниці з живою водою. Це був шлях не тільки через пустелю, а передусім – через власні сумніви і суперечності, це – духовний шлях. Розкрий інакомовний зміст образу Маленького принца.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Завдання 8. Розвиваємо творчі здібності.

Спробуйте предметно виразити світ Маленького принца за допомогою таких матеріалів: пластилін, глина, фарби, лоза, папір тощо.



Завдання 9. Проводимо психологічне дослідження.

«…Він більше не міг говорити. Він раптом заплакав. Стало темно. Я кинув роботу… На зірці, на планеті – на моїй планеті на ймення Земля – плакав Маленький принц, і треба було його втішити. Я взяв його на руки і став колихати… Як гукнути, щоб він почув, як наздогнати його душу, яка тікала від мене? Адже вона така таємнича і незвідана, ця країна сліз…». Подумай, яке значення мав Маленький принц для оповідача? Схарактеризуй ставлення льотчика до хлопчика. Які з життєвих «правил», засвоєних Маленьким принцом, підхоплює його старший товариш? Досліди і надай відповідь.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________



Завдання 10. Учимося творити.

Через рік після написання «Маленького принца» і зразу ж після його видання А. де Сент-Екзюпері написав другові: «Всією душею ненавиджу мою епоху. Людина гине в ній від спраги. О, на світі є тільки єдина проблема: повернути людям духовний сенс, духовні турботи… Неможливо більше жити холодильниками, політикою і кросвордами! Неможливо більше жити без поезії, кольорів, без любові. Достатньо почути селянську пісню XV століття, щоб відчути, як низько ми впали».

Письменник не міг вгамувати духовну спрагу, але в нього була духовна спрага. Чи є вона в тебе? Щоб напитися з криниці в пустелі, треба спочатку знайти цю криницю. Чи станеш ти займатися цими пошуками? Напиши невеликий твір-роздум з даної проблеми.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Любий друже!

Ти закінчив виконання всіх завдань.

Вітаю!

Сподіваюсь, тобі було цікаво.

Чекаю на твої враження.
Каталог: attachments -> article -> 4612
article -> Проблема особистості людини у творчості А. П. Чехова
article -> Позакласний захід із світової літератури На гостину до ювіляра
article -> Люботинський професійний ліцей залізничного транспорту
article -> «Сто років з Андрієм Малишком»
article -> Рими. Андрій Малишко «Вихопивсь дощик поміж заграв»
article -> “Слов’янство поки що дало світові в кінематографі одного великого митця, мислителя і поета Олександра Довженка”, зазначав Чарлі Чаплін
article -> Схеми. Таблиці 9 клас новий час
article -> Опорна схема


Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

«Найголовнішого не побачиш очима…» (комплексна система завдань за філософською казкою-притчею А. де Сент-Екзюпері «Маленький принц») iconУправління освіти Шосткинської міської ради Міський методичний кабінет Розробка уроку світової літератури Гуманістичні цінності казки-притчі А. де Сент-Екзюпері «Маленький принц»
Обладнання: портрет письменника, тексти твору, мультимедійна презентація «Маленький принц у мистецтві», публікація «Садівник у пустелі...
«Найголовнішого не побачиш очима…» (комплексна система завдань за філософською казкою-притчею А. де Сент-Екзюпері «Маленький принц») iconАнтуан де Сент Екзюпері ( 1900 1944 ). Філософська казка притча «Маленький принц»
Тема: Антуан де Сент – Екзюпері ( 1900 – 1944 ). Філософська казка – притча «Маленький принц»
«Найголовнішого не побачиш очима…» (комплексна система завдань за філософською казкою-притчею А. де Сент-Екзюпері «Маленький принц») iconАнтуан де Сент-Екзюпері (1900-1944). Людські стосунки, моральні цінності в казці-притчі «Маленький принц»
Тема: Антуан де Сент-Екзюпері (1900–1944). Людські стосунки, моральні цінності в казці-притчі «Маленький принц»
«Найголовнішого не побачиш очима…» (комплексна система завдань за філософською казкою-притчею А. де Сент-Екзюпері «Маленький принц») iconУрок позакласного читання у 5 класі Виконала Учитель української мови І літератури
Антуан де Сент-Екзюпері у своїй філософсько-алегоричній притчі-казці «Маленький принц» зауважив: «Усі ми з берега дитинства, хоча...
«Найголовнішого не побачиш очима…» (комплексна система завдань за філософською казкою-притчею А. де Сент-Екзюпері «Маленький принц») iconПлан-конспект уроку Предмет зарубіжна література. Клас 6 (за програмою 12-річної школи. Розділ «Людина І світ».) Тема : «Розкриття основ духовно осмисленого життя. Проблема персональної
Тема : «Розкриття основ духовно осмисленого життя. Проблема персональної відповідальності за вчинок в казці-притчі А. де Сент- екзюпері...
«Найголовнішого не побачиш очима…» (комплексна система завдань за філософською казкою-притчею А. де Сент-Екзюпері «Маленький принц») iconІснує лише одна проблема, одна – єдина у світі – повернути людям духовну сутність… Антуан де Сент Екзюпері
...
«Найголовнішого не побачиш очима…» (комплексна система завдань за філософською казкою-притчею А. де Сент-Екзюпері «Маленький принц») iconАнтуа́н де Сент-Екзюпері́
Антуа́н де Сент-Екзюпері́ (фр. Antoine Marie Roger de Saint-Exupéry; серед друзів відомий як Сент-Екзюпері, народився 29 червня 1900,...
«Найголовнішого не побачиш очима…» (комплексна система завдань за філософською казкою-притчею А. де Сент-Екзюпері «Маленький принц») icon115 років від дня народження Антуана де Сент-Екзюпері (1900–1944)
Антуа́н де Сент-Екзюпері́ (народився 29 червня 1900, Ліон — помер 31 липня 1944, Тірренське море) — французький письменник й авіатор,...
«Найголовнішого не побачиш очима…» (комплексна система завдань за філософською казкою-притчею А. де Сент-Екзюпері «Маленький принц») iconЧи згодні ви з тим, що риби мовчать? Тоді як вони розуміють одна одну… за казкою-притчею Емми Андієвської «Говорюща риба»
Тема: Емма Андієвська. Сучасна українська письменниця І художниця. Її казка-притча «Говорюща риба». Порушення питань моралі, дружби,...
«Найголовнішого не побачиш очима…» (комплексна система завдань за філософською казкою-притчею А. де Сент-Екзюпері «Маленький принц») iconДо 110 річниці від дня народження Антуана де Сент-Екзюпері Роботу виконала: Костюкевич Оксана Вікторівна, вчитель світової літератури нвк «зош І-ІІІ ст., гімназія»
Вступ. Характеристика сучасної літературної освіти


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка