«Нащадок великого Езопа…» І. А. Крилов відомий російський байкар. Засудження людських вад у байці «Вовк і Ягня»



Скачати 91.08 Kb.
Дата конвертації19.07.2017
Розмір91.08 Kb.
ТипУрок

Розгорнутий конспект уроку із зарубіжної літератури

Дата:

Клас: 6

Тема уроку: «Нащадок великого Езопа…» І.А.Крилов – відомий російський байкар. Засудження людських вад у байці «Вовк і Ягня»

Мета уроку: ознайомити учнів творчістю російського байкаря І.Крилова, поглибити знання про творчість Езопа, Л.Глібова, здійснити аналіз байки «Вовк та Ягня»; заохочувати учнів до творчого пошуку.

розвивати навички виразного читання, критичного мислення, культуру мовлення.

виховувати позитивні риси характеру, моральні якості, етичні норми поведінки.

Тип уроку: урок-дослідження

Методи та прийоми: репродуктивний (слово вчителя), творче читання (вибіркове читання), евристична бесіда (бесіда за прочитаним)

Обладнання: портрет І.Крилова, ілюстрації до творів байкаря, збірки байок І.Крилова

Теорія літератури: сатира
Хід уроку

І. Організація класу

1. Привітання. Перевірка готовності класу до уроку

– Доброго ранку, діти. Рада вас бачити. Підготуйтеся до уроку: дістаньте ваші підручники і зошити, ми з вами починаємо урок.



2. Перевірка відсутніх

– Отже, хто сьогодні черговий? Кого сьогодні немає? З якої причини?



ІІ. Перевірка домашнього завдання

  • Діти, на сьогодні вам потрібно було підготуватися до виразного читання байки напам’ять «Замучені звірі». Зараз ми з вами заслухаємо декілька учнів за бажанням, а всі інші здадуть мені на наступному уроці. (6-7 учнів виразно читають напам’ять байку, учитель уважно слухає та виставляє оцінки з коментуванням)


ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів

1. Літературний диктант

- Діти, зараз ми з вами напишемо невеличкий літературний диктант, для того щоб перевірити як ви засвоїли попередній матеріал та закріпити його



- Фригійський раб … став основоположником жанру байки. ( Езоп )

- … називається повчальною частиною байки. ( Мораль)

- Зачумлені звірі винуватцем усіх нещасть зробили … . ( Осла )

- Цикада попросила у Мурашки … . (харчів) 

- Лафонтен ввів у байки … форму . ( віршовану )

- Байки Лафонтена відображають … картину тогочасного французького життя. (яскраву )

2. Гра «Хто? З якого твору?»

- Діти, зараз ми з вами пограємо в цікаву гру, яка називається «Хто? З якого твору?» Я вам буду показувати ілюстрації, а вам потрібно здогадатися з якого твору ці герої?

Презентація ілюстрацій художника Є.Рачева до байок І.Крилова

Ілюстрація № 1



Ілюстрація № 2



Ілюстрація № 3





IV. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

  1. Вступне слово вчителя

  • Діти, уявіть. Що ми зараз з вами знаходимося в Петербурзі. Ми з вами в Літньому саду біля пам’ятника. Дідусь у глибокій задумі сидить у кріслі, а біля його ніг зібралися бронзові звірі – леви, лисиці, вовки, ведмеді та інші. Цей дідусь – відомий російський байкар…., а звірі - ….(Діти називають – І.Крилов; герої його байок). Правильно, сьогодні ми з вами поговоримо про відомого російського байкаря І. Крилова та про його байку «Вовк та ягня».

V. Вивчення нового матеріалу

1. Робота в парах (Учні отримують роздатковий матеріал зі статтею про І. Крилова, по закінченню декілька учнів зачитують свої записи )

- Діти, зараз ви ознайомитися з біографією відомого письменника. Ваше завдання буде таким: в зошиті поділити сторінку навпіл, ліворуч записати ту інформацію, яка вас вразила. Праворуч – питання, думки, що виникли. Особлива вимога – записувати відомості, поняття треба своїми словами, не цитуючи текст, з яким працювали.

Іван Крилов (1769-1844) - російський письменник, байкар, журналіст. У 1782 р. переїхав до Петербурга. В 1798-1800 p. жив у с.Козацькому на Черкащині. Перший твір - комічна опера «Кофейниця» (1782). У 1786-1788 p. написав трагедії «Клеопатра» — «Філомела», комедії «Письменник у передпокої», «Пустуни» та ін., в яких критикував звичаї провінційних поміщиків, столичного дворянства. Байки почав друкувати 1788 p., перша збірка вийшла у 1809 р.

Літературну славу І. Крилову принесли байки, в яких він звертається не лише до проблем загальнолюдського значення, а й до конкретних історичних подій тогочасної Росії (наприклад, Вітчизняна війна 1812р.), критикує правління державою (політика царя Олександра І), натякає на реальні відносини між різними суспільними прошарками (поміщики та кріпаки-селяни), на важке життя народу. Тому образи його байок стали символізувати не лише якісь негативні якості людського характеру, а й певні історичні події та суспільні явища в тогочасній кріпосницькій Росії.



  1. Робота з літературним поняттям

- Діти, погляньте на дошку, там записано визначення літературного поняття, яке вам знадобиться при подальшій роботі на уроці. Відкрийте свої зошити, запишіть це поняття та запам’ятайте.

Сатира – художній прийом у творах літератури або мистецтва, заснований на різкому висміюванні пороків, хиб, негативних явищ дійсності.

  1. Виразне читання напам’ять байки «Вовк і Ягня». (Учень, якому було дано випереджувальне завдання, читає байку мовою оригіналу)

  • Діти, а зараз давайте заслухаємо вашого однокласника, який виразно прочитає нам байку «Вовк і ягня» мовою оригіналу

  1. Інтерактивна вправа «Коло вільних думок» (Обмін враженнями, щодо прочитаного)

  • Ви, тільки що прослухали байку. Які враження у вас викликає цей твір?

5. Виразне читання баки «Вовк і ягня» (5-6 учнів)

6. Бесіда за змістом прочитаного

- Діти, ми з вами виразно прочитали байку «Вовк і ягня», а тепер давайте відповімо на декілька запитань з метою кращого розуміння твору



  • Які герої діють у байці?

  • Що можна сказати про цих героїв?

  • Визначте складові частини байки.

  • Знайдіть в тексті і зачитайте слова, що є мораллю байки.

  • При яких обставинах зустрілися Вовк і Ягня? Якою була ця зустріч?

  • Зверніть увагу, як поводять себе герої під час суперечки?

  • Чим закінчилася зустріч Вовка і Ягняти?

7. Бінарна позиція (протиставлення)

ВОВК – ЯГНЯ.

(Особливу увагу звертаємо на мову героїв)



  • Чому І.Крилов називає зустріч Ягняти з Вовком «бідою»?

  • У чому полягає вина Ягняти з погляду Вовка?

  • Чи вдається Вовкові звинуватити Ягня, чи знайшов він слушний привід для цього?

  • Які слова вживає Ягня, звертаючись до Вовка?

  • Чи змінюється мова Ягняти в суперечці?

  • В яких рядках висловлюється «вовча правда»?

  • Зачитайте рядки у тексті, які є свідченням нерівності сил персонажів.

VI. Узагальнення та систематизація вивченого

1. Презентація ілюстрацій художників М.Шагала, Є.Рачева до байки «Вовк і Ягня». (Робота з ілюстраціями)

- Діти, зараз я вам буду демонструвати ілюстрації до байки «Вовк і Ягня», а ви повинні мені знайти та описати епізод, до якого відноситься кожна ілюстрація.





2. Пошуково-дослідницька робота в групах (Порівняти байки «Вовк та Ягня» Езопа, І.Крилова, Л.Глібова)

- Діти, зараз ви попрацюєте в групах. Ви поділитеся н три групи, і кожна група отримає своє завдання. Наприкінці роботи, кожен представник з групи зачитає нам свої результати.

- Отже, перша група «Літературознавці» отримує таке завдання:

Якими перед нами постають у байках Вовк і Ягня? («Дослідження-моделювання». Скласти опорну схему)

Друга «Мовознавці»: Простежити за мовою Вовка і Ягняти. ("Дослідження-моделювання". Скласти опорну схему)

Третя «Читачі»: З’ясувати, які риси засуджуються в образі Вовка? («Дослідження-моделювання». Заповнити таблицю)

3. Презентація робіт (учні презентують свої дослідження)

Езоп

І.Крилов

Л.Глібов

ВОВК

Голодний


Страшний, здоровенний

Хотів знайти якийсь слушний привід,

хотів з’їсти (причому просто так, не будучи голодним.

ЯГНЯ

"Мене тоді ще й на світі не було".

"Дрижить",

"бідне",

"сердешне",

"дурне",

маленьке

("на світі я й году не прожив").

"Мне ещё и отроду нет году".

Немає описових характеристик героїв, яскравих реплік, розмаїття епітетів.




Езоп

І.Крилов

Л.Глібов

МОВА ВОВКА

"Наглец",

"нечистым рылом",

"голову с тебя сорву",

"негодный",

"щенок".


"Собачий сину",

"як муху задавлю",

"поганець",

"ще і базікать стало",

"капосне",

"щеня",


"що ти за птиця",

"дурні"


("не вам про теє дурням знати").

Немає описових характеристик героїв, яскравих реплік, розмаїття епітетів.



МОВА ЯГНЯТИ

Відповідало, що воно п’є, торкаючись води краєчком губ;

воно, "стоячи внизу, не може каламутити воду".

"Ні, паночку",

"водиці я не сколотив, бо ще й не пив".

"Когда светлейший Волк позволит, осмелюсь я донесть…",

"от Светлости его шагов я на сто пью".
ІІІ група


В образі Вовка засуджуються такі риси

Ключові слова

Езоп

І.Крилов

Л.Глібов

Грубість

?

"Наглец",

"нечистым рылом",

"негодный",

"щенок".


"Собачий сину",

"поганець",

"капосне",

"щеня".


Нахабство

Почав обвинувачувати, що каламутить воду.

"Ты виноват уж тем, что хочется мне кушать".

"Вовк, може їсти захотів".

Жорстокість

Знайти слушний привід, щоб з’їсти.

"Я голову с тебя сорву".

"Як муху задавлю".

Лицемірство

"Минулого року ти зневажало мого батька".

"Мне здесь же как-то нагрубил".

"Здається, ти й позаторік тут був та капості мені наробив".

Несправедливість

"Я все одно тебе з’їм"

"И в темный лес ягненка поволок".

"І – Вовк ягнятко задавив".

VII. Підсумок уроку

1. Виставлення оцінок з коментарем

2. Інтерактивна вправа «Мікрофон»

Продовжіть речення



  1. Я навчився…

  2. Я зрозумів…

  3. Я не хотів би

  4. Я зможу розповісти друзям…

  5. Я був здивований…

  6. Я зробив для себе висновок…

VIII. Домашнє завдання

1. Записи в щоденниках

- Діти, відкрийте щоденники та запишіть домашнє завдання

Обов’язкове: вивчити байку напам’ять , вміти аналізувати

На вибір:

  • скласти 10 тестових запитань за змістом;

  • Написати твір-роздум «У чому секрет довголіття байки?».

2. Інструктаж

- Діти, під час складання тестів запитання повинні бути чіткими, логічними, за змістом твору, питання повинно мати 3 варіанти відповідей. Під час написання твору-роздуму обсяг повинен складати не менше 1 – 2 сторінки. Розповідь повинна бути послідовна, логічна, та насичена прикладами з тексту.

Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

«Нащадок великого Езопа…» І. А. Крилов відомий російський байкар. Засудження людських вад у байці «Вовк і Ягня» iconУрок 20. Тема. Нащадок великого Езопа. І. А. Крилов. Байка «Вовк І Ягня». Роль сміху в засудженні людських вад у байках Крилова
А. Крилова; удосконалювати навички аналізу байки; засвоїти поняття «уособлення», розкрити роль сатири в засудженні людських вад;...
«Нащадок великого Езопа…» І. А. Крилов відомий російський байкар. Засудження людських вад у байці «Вовк і Ягня» iconНащадок великого Езопа. І. А. Крилов. Байка Вовк І Ягня
«Вовк і Ягня», формувати в учнів навички аналізу байок; розвивати увагу, пам'ять, образне мислення, уміння висловлювати свої думки...
«Нащадок великого Езопа…» І. А. Крилов відомий російський байкар. Засудження людських вад у байці «Вовк і Ягня» iconТема. Нащадок великого Езопа. І. А. Крилов. Байка «Вовк І Ягня»
«Вовк і Ягня», формувати в учнів навички аналізу байок; розвивати увагу, пам'ять, образне мислення, уміння висловлювати свої думки...
«Нащадок великого Езопа…» І. А. Крилов відомий російський байкар. Засудження людських вад у байці «Вовк і Ягня» iconУрок Клас: 5 Тема: Іван Андрійович Крилов
Тема: Іван Андрійович Крилов – відомий російський байкар. «Вовк та Ягня». Моральні проблеми в байках І. А. Крилова. Яскравість алегоричних...
«Нащадок великого Езопа…» І. А. Крилов відомий російський байкар. Засудження людських вад у байці «Вовк і Ягня» iconІ. А крилов – видатний російський байкар
Алегорія це спосіб художнього зображення одного явища, предмета чи істоти через інше
«Нащадок великого Езопа…» І. А. Крилов відомий російський байкар. Засудження людських вад у байці «Вовк і Ягня» iconУрок 11 тема: Іван Андрійович Крилов (1769-1844)
Тема: Іван Андрійович Крилов (1769-1844). «Квартет», «Вовк І ягня». Моральні проблеми в байках І. А. Крилова. Яскравість алегоричних...
«Нащадок великого Езопа…» І. А. Крилов відомий російський байкар. Засудження людських вад у байці «Вовк і Ягня» iconБайка у світовій літературі
Легендарна постать Езопа, його байки як скарбниця сюжетів для світової літератури ("Вовк І ягня", "Ворон І лисиця", "Мурашка І цикада",...
«Нащадок великого Езопа…» І. А. Крилов відомий російський байкар. Засудження людських вад у байці «Вовк і Ягня» iconБайка як жанр літератури та її особливості. Езоп (VI ст до н е.). Байка "Вовк І Ягня" Здається, байка просто бреше
Тема: Байка як жанр літератури та її особливості. Езоп (VI ст до н е.). Байка "Вовк І ягня" Здається, байка просто бреше
«Нащадок великого Езопа…» І. А. Крилов відомий російський байкар. Засудження людських вад у байці «Вовк і Ягня» iconУрок №10 Тема: Байка як літературний жанр, її характерні ознаки. Езоп зачинатель жанру байки. Втілення людських якостей в алегоричних образах Езопа
Тема: Байка як літературний жанр, її характерні ознаки. Езоп – зачинатель жанру байки. Втілення людських якостей в алегоричних образах...
«Нащадок великого Езопа…» І. А. Крилов відомий російський байкар. Засудження людських вад у байці «Вовк і Ягня» iconУрок №1 Тема. Байка як жанр літератури та її особливості. Езоп основоположник жанру байки. Байка «Вовк І Ягня»
Слово вчителя. Сьогодні на уроці ми працюємо разом. Кожному з вас я хочу побажати, щоб на уроці ви були


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка