"Наслідки президентських виборів у Сполучених Штатах Америки для України. Стратегія подальших дій"



Скачати 425.23 Kb.
Сторінка1/3
Дата конвертації07.05.2018
Розмір425.23 Kb.
  1   2   3


СТЕНОГРАМА

круглого столу на тему: "Наслідки президентських виборів у Сполучених Штатах Америки для України. Стратегія подальших дій"

16 листопада 2016 року

Веде засідання голова підкомітету з питань євроатлантичного співробітництва та євроінтеграції Комітету у закордонних справах ЗАЛІЩУК С.П.

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, я пропоную розпочати. У нас 16.05, можливо, ще хтось трошки запізниться. Але ми відчуваємо, що час розпочати, оскільки у всіх спланований теж вечір.

Я хотіла подякувати всім учасникам круглого столу. Ми ініціювали цей круглий стіл на базі нашого підкомітету з європейської і євроатлантичної інтеграції в Комітеті у закордонних справах як спробу відрефлексувати, яким чином ми як держава, ми як влада можемо реагувати сьогодні на результати виборів. Я свідомо не згадую, не кажу президентських, тому що не тільки президентських, але й виборів у Сенаті і виборів у Конгресі, які відбулися у Сполучених Штатах Америки.

Сьогодні ми хочемо поговорити про ті виклики, які перед нами постали як перед країною, ми хочемо поговорити також про можливості, які у нас є. Ми хочемо поговорити про стратегію дій, яка повинна бути вироблена сьогодні у не лише парламенту, а влади в цілому. Я зараз говорю і про Президента, про парламент, про Міністерство закордонних справ.

Про результати два слова я скажу, на що би ми хотіли вийти. Звичайно, це перший такий круглий стіл, де ми в парламенті намагаємося обговорити результати виборів. Водночас, ми би хотіли почути і закликаємо і експертів, і наших політиків шанованих, і представників виконавчої влади сьогодні пропонувати конкретні речі: що ми можемо робити як парламент, що може робити сьогодні МЗС, що може робити Адміністрація Президента.

Ми так само хочемо поговорити про ті конкретні речі, на які ми повинні дати оцінку. Наприклад, сьогодні в Сполучених Штатах Америки, ви знаєте, Конгресом було ухвалено "The STAND for Ukraine Act", Сенат його не розглянув. Це саме той акт, який нібито мав зобов'язати ухвалення санкцій не на рівні президента, а на рівні, власне, парламенту американського. Але, на жаль, цей акт не проголосований. Які в нього шанси бути проголосованим, чи означає це, що президент теоретично має можливість відмінити санкції Сполучених Штатів по відношенню до Росії.

Ми так само хочемо поговорити про подальші наші євроатлантичні устремління. Ви знаєте, що Україна ухвалила беспековий, оборонний бюлетень, перепрошую, стратегічний оборонний бюлетень, де ми зобов'язалися до 2020 року бути готовими відповідати усім стандартам та критеріям НАТО, яка на сьогодні наша перспектива. Ми б хотіли поговорити про статус хартії "Україна-США" про стратегічне партнерство, яка була підписана у 2008 році. Наскільки ті стратегічні засади, які там відображені, вони сьогодні актуальні чи будуть працювати вони надалі, і як Україна повинна реагувати, що ми можемо зробити для того, щоб вони надалі реалізовувалися.

Це той спектр питань, над якими ми сьогодні б хотіли поговорити. Я зауважу, що ми працюємо у відкритому режимі. Ми запросили засоби масової інформації, так само, ми готуємо стенограму за результатами нашого круглого столу, які після цього будуть надіслані і всім членам комітету у закордонних справах, членам Комітету європейської інтеграції, а також виконавчій владі.

По формату роботи, так само, я б пропонувала, щоб на самому початку ми запросили Альону Гетьманчук із Інституту світової політики аби вони представили документ, який вони назвали мемо, якраз за результатами вже виборів. Після цього ми б просили, щоб кожний виступаючий мав від 3 до 5 хвилин виступів, після виступаючих ми б могли організувати таку дискусію за потреби для того, щоб обговорити весь спектр цих питань.

Отже, першим надаю слово Альоні Гетьманчук, прошу.


ГЕТЬМАНЧУК А. Дякую, Світлано. Несподівано, але почну. Власне, дійсно, в першу ж добу після обрання Дональда Трампа президентом Сполучених Штатів, ми в інституті підготували мемо для Президента України Петра Порошенка. Але, яке, на наш погляд, воно може бути релевантним не лише для Президента, але і для Верховної Ради, де ми наразі перебуваємо і дискутуємо, і для інших, скажімо, зацікавлених акторів у розвитку відносин зі Сполученими штатами.

Також ще у березні цього року ми підготували аудит зовнішньої політики "Україна-США", де так само представили низку рекомендацій, які є актуальними і на сьогодні, незважаючи на те, що з'явився у Сполучених Штатах новий президент, і які містять, я б хотіла звернути увагу і шановних народних депутатів, рекомендації щодо міжпарламентської співпраці так само. Тому я презентую цю публікацію, вона є української, англійською мовою так само доступна.

Що стосується нинішнього мемо, то воно в жодному разі не націлене на те, щоб якимось чином задобрити нового президента Сполучених Штатів. Воно націлене на те, щоб, по-перше, створити таку атмосферу і такий фон в Сполучених Штатах, щоб Україна залишалась високо на порядку денному, щоб новообраний президент і нова адміністрація не могли просто взяти і махнути рукою на Україну. Тобто це був би такий фон і така атмосфера, в якій би вони вимушені так чи інакше приділяти увагу Україні.

Ідеальна ситуація для нас, звичайно, щоб це був позитивний порядок денний. Тому що ми знаємо, що Україна перебувала в топ-10 пріоритетів і адміністрації Обами, але це був в основному негативний порядок денний. Це війна, це агресія Росії, це корупція, тобто недостатня політична воля до реформування і інші питання, які в принципі негативний порядок денний становлять. Звичайно, ідеально для нас було б показати і донести якісь сигнали, щоб ми переходили з цього негативного в позитивний порядок денний.

І так само дуже важливо показати і ті рекомендації, які ми надали для нового президента, що в Сполучених Штатах на різних рівнях, і на рівні Конгресу і Республіканської партії, і аналітичних центрів, і суспільства загалом є запит на підтримку України. Тобто є запит на адекватну реакцію до російської агресії, є запит на підтримку України. І тут якраз ми можемо попрацювати, ми можемо об'єднати наші зусилля і якимось чином попрацювати.

Я не буду зачитувати, можливо, всі рекомендації з цього мему, тому що я переконана, що більшість присутніх тут вони ознайомлені з ними. Я зупинюсь тільки на деяких з них і, зокрема, на тих, що так чи інакше стосується Верховної Ради, тому що я скористаюсь максимально тією можливістю, що ми знаходимося в стінах Верховної Ради.

Отже, ми пропонували налагодити комунікацію офіційними, неофіційними каналами і з командою Дональда Трампа і, зокрема, з окремими представниками, які вже мають досвід так чи інакше співпраці з Україною, в яких є якась своя позиція щодо того, що відбувається в Україні. Це і сенатор Боб Коркер, і колишній посол США в ООН Джон Болтон, і один з кандидатів міністр оборони Джефф Сешнс, перший сенатор, який підтримав Дональда Трампа публічно і, очевидно, буде винагороджений за це. Навіть Ньют Гінгріч, який відвідував нещодавно Київ і мав зустрічі із представниками українського уряду, з Президентом України, тому так само, має якісь певні свіжі враження від того, що тут відбувається.

Також ми пропонували виходити з того, що Україна вона не є таким собі, як дещо грубо, але дуже популярно кажуть у Сполучених Штатах, нахлібником у плані безпеки, забезпечення своєї безпеки. Ми вже витрачаємо, навіть не будучи кандидатом в члени НАТО, ми вже витрачає 5 відсотків ВВП на національну безпеку й оборону. І більшість країн-членів НАТО не витрачаються навіть 2 відсотків, і це може бути нашим одним із аргументів, що ми здатні самі інвестувати в свою безпеку. І наше послання – це, що ми не просимо захистити Сполучені Штати нас, ми просимо допомогти нам захистити себе. З цієї позиції, власне, ми виходили.

Ми чудово знаємо, що є фактично консенсус в Конгресі США і на рівні палати представників, і Сенату США щодо підтримки України. Є, звичайно, різні позиції, який рівень цієї підтримки має бути, яким чином вона має бути оформлена. І, як вже пані Світлана згадала, ми маємо далі мобілізуватися і якимось чином сприяти схваленню Сенатом законопроекту номер 5094 "STAND for Ukraine" так званого, тому що цей законопроект, цей закон, він би створив певну систему стримувань. Хоча зовсім не факт, що він буде… якщо і буде схвалений, то буде схвалений саме в такому вигляді, в якому він був схвалений в палаті представників, і це теж є ризик. Тому ми тут можемо свої, не побоюсь цього слова, лобістські зусилля підключити у Вашингтоні для того, щоб саме він був схвалений у первозданному тому вигляді, в якому він був прийнятий у палаті представників.

Ми також пропонуємо спільного з новою адміністрацією США обговорити такий певний чіткий набір індикаторів щодо проведення реформ в Україні у ключових сферах для попередження спекуляцій "втоми від України". Звісно, що окрему увагу потрібно зосередити на протидії корупції, тому що для багатьох з тих холдерів Сполучених Штатів Україна асоціюється з корупцією, і на жаль, впродовж останніх двох років ця асоціація на послабла, навіть місцями вона зміцнилася і стала ще більш потужною.

І нам важливо показати Сполученим Штатам, я не виключаю, що буде певний аудит з блоку Сполучених Штатів тієї допомоги, яка надається для України. І нам важливо показати, що ми здатні і інституційно, і політично цю допомогу ефективно використовувати, і що, власне, є якісь плоди цієї допомоги, є додана вартість. Тому так само це важливо.

І важливо ініціювання і обговорення спільних україно-американських бізнес-проектів. Дуже важливо, щоби приватизація, яка відбуватиметься в Україні, вона не відбулася, як люблять казати американські бізнесмени у вигляді роздачі цінних призів для українських олігархів, тобто є певні тестові кейси з точки зору приватизації, які будуть дуже показовими для американського бізнесу і загалом для американської адміністрації.

Також ми пропонуємо задіювати активніше українську громаду в Сполучених Штатах, можливе звернення до новообраного президента, Конгресу з, скажімо, наголосами, з фокусом на тому, чому Україна важлива для США. Я навіть думаю, що, можливо, варто було б підключити так само діаспори інших центральноєвропейських країн в Сполучених Штатах і зробити якесь певне спільне звернення щодо цілого регіону Центральної Європи. Це було значно потужніше, очевидно, і значно б легше, скажімо, це було продати новій адміністрації, якщо це не буде лише Україна, якщо це буде цілий регіон. І ще є такі деякі дуже детальні, але конкретні пропозиції, які стосуються, скажімо, роботи з аналітичними центрами Сполучених Штатів. На жаль, в України і в посольства України була схильність працювати з обраним колом аналітичних центрів і воно, це коло, дуже обмежене, я маю визнати. І я думаю, що ми маємо все ж таки налагоджувати і посилювати співпрацю з абсолютно на багато більшим колом аналітичних центрів, які так чи інакше будуть створювати той самий фон, про який я згадувала на початку.

І що стосується міжпарламентських делегацій, скористуюсь можливістю, що дуже часто від американських партнерів, колег звучать зауваження, що не бракує візитів з України, а і навіть їх інколи забагато, вони є нескоординованими. Що потрібно перетворити кількість візитів в якість. І потрібно так само працювати над дуже чітким меседжуванням, скажімо. Тому що коли приїжджають делегації і їх запитують, назвіть сигнали, з якими ви приїхали до Сполучених Штатів і жодна людина делегації не може відповісти на це питання, очевидно, це абсолютно не сприяє ефективній зовнішній політиці на американському напрямку.

Я тут зупинюся, щоб не забирати час вельмишановних колег і потім готова далі долучитися до дискусії.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дуже дякую за цей вступ, за цю їжу для роздумів.

Я би хотіла надати слово нашому, нашій голові комітету закордонних справ Ганні, вона ще на прямий ефір поспішає, тому я прошу.


ГОПКО Г.М. Перше, почну з подяки Світлані за таку оперативну ініціативу, подяку… Зараз швидко піднімемо. Це російська агресія в дії, провокація в дії.

Хотіла б подякувати Світлані, подякувати Альоні Гетьманчук і їхньому Аналітичному центру Інституту світової політики за таку оперативну підготовку.

Приємно, що тут за цим круглим столом, крім депутатів, представники також бізнесу, зокрема, пан Енді Гундер, який дуже активно відстоює інтереси України і намагається налагодити бізнес-контакти. Тому що нам дуже якраз важливо проговорити загальну стратегію, яку ми вибудовуємо і в тій стратегії буде політичний компонент, міжпарламентські зв'язки, між президентські, буде економічний бізнес-компонент (що ми можемо пропонувати Україні), безпековий компонент.

І відразу хотіла б анонсувати, що 7 грудня в парламенті відбудуться парламентські слухання "Актуальні питання зовнішньої політики України". Після Революції Гідності це перша можливість для нас виробити стратегію взагалі зовнішньої політики, почути і за рекомендаціями слухань зрозуміти візійно куди ми йдемо і мати також відповіді щодо різних наших аспектів міжнародної політики.

Звісно, дуже слушно Альона зауважила, що до двосторонніх стосунків з Сполученими Штатами Америки потрібно зробити певну ревізію і зрозуміти, на чому ми стоїмо, бо дуже багато в парламенті, зокрема, нарікань на неефективність Будапештського меморандуму, на потребу залучення зараз Сполучених Штатів Америки в новий формат щодо вирішення ситуації на Сході України. І тут важлива позиція так само по мирному врегулюванню і по кампанії з деокупації Криму, яка буде позиція Сполучених Штатів Америки. Я думаю, що, крім того, що ми самі повинні адвокатувати свої стосунки, дуже важливо актуалізувати питання російської загрози, гібридної війни через Україну взагалі на території Східної Європи, Балканах і показати взагалі загрозу (не проблему, а загрозу) Росії для всього європейського континенту, і це якраз і може бути цією нашою перевагою для того, щоб в американському суспільстві показати, що важливість миру, забезпечення безпеки, посилення НАТО і роль Сполучених Штатів Америки, які мають повертатися в Європу з більш сильнішою позицією, чим та, яка була під час Обами за двох термінів.

Те, що вже коротко робиться. Ми вже проводили декілька зустрічей із представниками NDI, IRI. І я думаю, що це слушно, коли ми об'єднаємо на одній платформі і в Сполучених Штатах Америки, і тут, в Америці NDI, IRI, Інститут Маккейна, Карнегі, Wilson Center, багато інших, які зможуть створити площадки для комунікації наших експертів, наших представників чи то від парламенту, чи від громадянського суспільства для представлення до інавгураційного періоду, де ми теж повинні вже пропрацьовувати в цей transition time кандидатами на ключові посади від держсекретаря там, міністра юстиції і так далі, хто буде представляти і як Україну туди залишати в топ пріоритетах, і після інавгурації, зокрема, після вчорашньої розмови Президента Порошенка з президентом США Трампом, де було запрошення відвідати Україну, ми цю ідею в комітеті проговорюємо з літку, коли ми говорили важливість взагалі візиту президента США в Україну, оскільки за два терміни Обама жодного разу сюди не з'явився і це теж є таким не хорошим сигналом про наше стратегічне партнерство. Нам важливо зрозуміти, чи Україна все-таки стратегічний партнер, і ми чекаємо тут візиту Президента, чи нас досі розглядають там буферною зоною чи територією, на якій з'ясовуються якісь стосунки з Росією і так далі, це дуже важливо і тому наполягання на цьому візиті, це так само одне з важливих. Можу ще сказати, що ми зараз проведемо перемовини, зокрема, із офісом Марсі Каптур з українського …… для того, щоб проводити відеоконференції. Зараз ми з'ясовуємо технічний момент, і це її пропозиція до нашого секретаріату започаткувати серію щомісячних відеоконференцій по тематичним блокам: як енергетика, як сільське господарство, як реформи судові, боротьба з корупцією. І ми вже проговорили зі спікером парламенту про те, щоб перше таке відкриття відеоконференції з Конгресом і тими представниками, які дуже добре ознайомлені з українською тематикою, відбулися у нас в стінах українського парламенту вже в грудні, якщо все буде добре, для того щоб проговорити порядок денний. І потім вже наступні там в січні, лютому продовжувати щомісяця, і тут об'єднувати парламентарів, які тематично сфокусовані на конкретних якихось темах.

Це те, що ми зараз проговорюємо, пророблюємо. І тому, я думаю, що маючи такі відеоконференції через наших партнерів NDI, IRI, інших, готуючи вже конкретні візити наших делегацій і тут ще дуже важливо, погоджуюсь, потрібна одна unified strategy, яка би була зрозуміла і для наших представників з громадянського суспільства і так далі.

І так само меседжі. Ми повинні чітко розуміти, що з адміністрацією Трампа наші, скажімо, звиклі меседжі щодо гідності, цінностей і так далі, нам потрібно більше, можливо, переорієнтувати в такі економічно-інтересові речі. Тобто показати, що мир, стабільність, прогрес і оцей, успішна модель України, вона в інтересах Сполучених Штатів Америки, посилення, скажімо, там якихось речей. І тому це теж, я думаю, що Світлана з рекомендаціями, я б хотіла ще раз подякувати за те, що ініціювала цю сьогоднішню зустріч. Проговорення далі, вироблення, я думаю, що це вже пізніше можна буде, проговорення цих меседжів, щоб наші парламентарі, які їдуть за кордон, чітко знали, які два ключові сигнали чи три вони мають донести, і проговорення.

На цьому дуже коротко хотіла б ще раз сказати, що це тільки такі перші кроки, які ми робимо. І дійсно окрім діаспори, яка там є, треба також шукати, коли ми знайдемо спільну мову з нашими, потенційною коаліцією там країн Східної Європи, Центральної так само там разом відстоювати і спільні інтереси. Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дуже дякую, пані Ганно. Ви згадали про наші парламентські слухання, які відбудуться 7 грудня. Я хочу повідомити нашим членам круглого столу, що ті рекомендації, які сьогодні будуть напрацьовані, ми з робочою групою, я входжу теж в цю робочу групу, розглянемо як можливість включити до рекомендацій парламентських слухань щодо актуальних питань зовнішньої політики.

Я би хотіла зараз надати слово нашим шанованим міністрам. Колеги, хто б хотів перший?

Володимире Станіславович, прошу вас.
ОГРИЗКО В.С. …футбол, але дякую Борису Івановичу.

Так само подяка за ідею. Вона абсолютна правильна, і мені здається, це ознака того, що наш рідний парламент дедалі більше звертає увагу на громадянське суспільство, і це добре. І я вважаю, що спільними зусиллями ми зможемо прийти до тих рішень, які, власне потрібні для держави.

Ви знаєте, загальний тренд цих всіх розмов про Трампа, що "все пропало", я думаю, нам треба перевести в іншу площину. Це з одного боку – виклик, а з іншого боку – шанс. І мені хотілось би, щоб ми говорили в цьому плані як про шанс, який у нас з'являється, виходячи з цих змін, які відбудуться.

Ну тут є, на мою думку, два варіанти. Перший, чекати, поки нам запропонують щось. А другий, запропонувати варіант свій. Перший варіант є у нас традиційним для нашої зовнішньої політики в цілому. А другий є успішним. Отже, нам треба просто вибрати, який з двох нам більше потрібний. Я думаю, що нам потрібен другий.

Що на мою думку було б важливо зробити і що запропонувати. На мою думку це чіткий і зрозумілий порядок денний українсько-американських відносин на осяжну перспективу. Тобто ідеться про дві частини цього порядку денного, на мою думку. Перше, це перелік тих питань, які потрібні і цікаві для нас. І "б", це перелік тих питань, які ми очікуємо від них. Ну, знаєте ми з Борисом Івановичем, коли, от, в часи роботи в МЗС готувалися до якихось серйозних зустрічей то ми звичайно в другій частині писали таку рубрику можливі питання приймаючої сторони чи іншої сторони і так далі, де просто прораховували можливі варіанти того, що буде цікаво нашим партнерами і які пропозиції ми можемо надати у відповідь.

Отже, якими, на мою думку, мають, бути ключові питання нашого порядку денного. Насамперед це питання безпеки. Але не просто гасло "безпека", а розшифровка цієї безпеки. Притому, мені здається, нам треба навчитися ставити перед нашими американськими партнерами і друзями також ті питання, які не завжди для них є приємними. Ну, наприклад, зобов'язання США згідно з Будапештським меморандумом. Ну, факт історичний, є підпис не 25-го радника Держдепартаменту, а Президента Сполучених Штатів Америки. Тобто якими повинні бути дії США на виконання власних зобов'язань перед Україною в контексті Будапештського меморандуму, наприклад.

Друга тема, яка може викликати не дуже схвальні, скажемо так, на даному етапі реакції, але між тим яка є важливою для нас. Перспективи вступу України до Альянсу. На період підготовки знову ж таки питання про зобов'язуючий документ, який би гарантував Україні безпеку з боку Сполучених Штатів Америки у вигляді двостороннього безпекового договору.

Далі. Питання про стримування Росії. Тільки знову-таки не як гасло, а як спільні зусилля для того, щоб ця лінія була реалізована.

Далі. Практична допомога Україні в боротьбі з агресором, включаючи надання озброєнь, і тут не завжди треба акцентувати на слово "оборонних", просто летальні озброєння для Збройних Сил України з метою протидії російській агресії.

З іншого боку, говорячи про економіку, і тут колеги про це згадували, можливо спільне виробництво зброї на території України, але за американськими технологіями, що теж могло бути цікавим і для України безпосередньо, а також для виходу зовнішні ринки озброєнь і таке інше.

Це так би мовити, деякі з питань, бо їх насправді може бути більше, вони можуть бути значно конкретнішими, якщо, власне, потреба є, то ми можемо над цим попрацювати і дати більше інформації. Це перший блок.

І другий блок, мені здається, найбільш крупний – це макрофінансова і економічна допомога з боку Сполучених Штатів Америки з відповідною, так само розшифровкою, того, що нам реально потрібно для того, щоб в цей складний період нашої історії витримати і пережити його,

Друга частина – це те, що ми повинні врахувати з точки зору американців. Пані Альона говорила про корупцію – тема номер один, яка псує наші двосторонні відносини і зводить їх до ситуації із знаком мінус. Повільне просування економічних реформ, не послідовність в реалізації політичних реформ. Ось нам треба так само чітко розуміти, що ми мусимо реагувати на те, що нам запропонують наші американські друзі, я вже закінчую.

І, що мені здається надзвичайно важливим, про це пані Ганна говорила, нам потрібно мати чітко затверджену позицію, яка є обов'язковою для всіх. Після цього ми повинні розподілити обов'язки і координувати виконання цієї лінії між Президентом і Адміністрацією, між урядом і МЗС, РНБО і парламентом з іншого боку чи додаток до цього всього. І що важливо, я про це завжди говорив і зараз повторююся, всі ми повинні говорити одним зовнішньополітичним голосом, соло на баянах, які в нас періодично виникають, це має бути те, що ми повинні забути раз і назавжди, інакше "хто в ліс, хто по дрова" і жодного результату у цій сфері ми не матимемо. Дякую.


ГОЛОВУЮЧИЙ. Дуже дякую, пане Володимире.

Борис Іванович, передаю вам слово.


ТАРАСЮК Б.І. Дякую. Бачите, правильно ми вчинили, що першим надали слово Володимиру Станіславовичу, який виклав дуже чітке і ясне бачення того, що треба зробити. Я хотів би також подякувати Альоні Гетьманчук за роботу, яку зробив інститут. Власне, вони були піонерами у визначенні нашої позиції по відношенню до Сполучених Штатів Америки після виборів. Що я хотів би додати до цього?

Перше. Я думаю, що ті голоси, які лунали до виборів в Сполучених Штатах Америки, певне розчарування результатами виборів, не очікуваний результат виборів, воно повинно відійти в минуле і ми повинні виходити з того, що нам не слід драматизувати нинішню ситуацію з приходом нової адміністрації, немає підстав нам драматизувати. Тому що одна справа це передвиборча риторика і зовсім інша справа реальна політика. Якою буде реальна політика нової адміністрації? Ще ніхто не може сказати, але, на мою думку, вона не буде гіршою для України, ніж політика адміністрації Обами.

Далі. Я хотів би сказати, що нам треба подумати над тим, щоби відновити той механізм співпраці, який існував в минулому, комісія "Кучма - Гор". Думаю, що нам треба відновити ті механізми, які можуть бути використані для підживлення і підтримання уваги Сполучених Штатів Америки до України і механізм якраз на чолі з віце-президентом Сполучених Штатів Америки і формалізація цього механізму, який би підкріплювався відповідними механізмами співпраці між Державним секретарем, міністром закордонних справ України на всіх рівнях урядових, він дуже був би корисним для нас. Звичайно, що ми повинні залишити в своїх пріоритетах питання підтримки Сполучених Штатів Америки в тому, що стосується санкцій щодо Росії, і це повинно бути одним з наших пріоритетів.




Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3

Схожі:

\"Наслідки президентських виборів у Сполучених Штатах Америки для України. Стратегія подальших дій\" iconПроект комунікаційна стратегія верховної ради україни на 2017-2021 роки
Підготовлено у рамках виконання Плану дій Ініціативи “Відкритий парламент” на реалізацію Декларації відкритості парламенту
\"Наслідки президентських виборів у Сполучених Штатах Америки для України. Стратегія подальших дій\" iconВойцех Ярузельский (Wojciech Jaruzelski)
Національних зборів більшістю був обраний президентом пнр. У вересні 1990 р добровільно подав у відставку І 12 грудня, після проведення...
\"Наслідки президентських виборів у Сполучених Штатах Америки для України. Стратегія подальших дій\" iconАеробіка Історична довідка
Починаючи з 1984 року щорічно змагання проходять у різних штатах Америки І закінчуються Чемпіонатом США. На світовий рівень спортивна...
\"Наслідки президентських виборів у Сполучених Штатах Америки для України. Стратегія подальших дій\" iconПоложення тринадцяте спеціальні правила для категорії найкращий фільм іноземною мовою
Фільм іноземною мовою визначається як повнометражний кінофільм (не менше 40 хвилин), виготовлений поза межами Сполучених штатів Америки...
\"Наслідки президентських виборів у Сполучених Штатах Америки для України. Стратегія подальших дій\" icon«мені подобається в києві»
Мій співрозмовник Джонатан Перник зі Сполучених Штатів Америки. Так склалося, що мені випало з ним спілкуватися протягом останніх...
\"Наслідки президентських виборів у Сполучених Штатах Америки для України. Стратегія подальших дій\" iconТема політичні наслідки Другої світової війни для України
Плани семінарських занять з курсу «Політична історія України» для студентів 4 курсу факультету журналістики
\"Наслідки президентських виборів у Сполучених Штатах Америки для України. Стратегія подальших дій\" iconОлексій воскобійник повість моїх літ публіцистичні спогади Літературний запис Олега Чорногуза
Другої світової війни й вижила. А у вільному світі не тільки вижила, а й стала людиною, гідною як свого українського народу, так...
\"Наслідки президентських виборів у Сполучених Штатах Америки для України. Стратегія подальших дій\" iconДержавне агентство україни з питань кіно національна стратегія розвитку кіноіндустрії України на 2015–2020 роки (проект)
Галузь кінематографії належить до найважливіших напрямів державної політики України
\"Наслідки президентських виборів у Сполучених Штатах Америки для України. Стратегія подальших дій\" iconРішення вищого керівного органу політичної партії про висування кандидата на пост Президента України (пункт частини другої статті 51 Закону ) Заява про згоду балотуватися кандидатом на пост Президента України
Центральною виборчою комісією для використання під час проведення позачергових виборів Президента України 25 травня 2014 року
\"Наслідки президентських виборів у Сполучених Штатах Америки для України. Стратегія подальших дій\" iconЗакону України «Про місцеві вибори»
Закону України «Про місцеві вибори», проведено засідання на якому було створено дільничні виборчі комісії, для здійснення підготовки...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка