Наукова діяльність як форма існування та розвитку науки



Дата конвертації06.06.2017
Розмір445 b.



Наукова діяльність як форма існування та розвитку науки

  • Наукова діяльність як форма існування та розвитку науки

  • Класифікація наукових досліджень

  • Основні принципи раціональної організації наукової діяльності

  • Етапи наукового дослідження

  • Формулювання теми дослідження

  • Наукова проблема як форма наукового мислення

  • Мета та завдання дослідження

  • Поняття «Предмет» і «Об’єкт» дослідження

  • Класифікація об’єктів дослідження

  • Емпіричний та теоретичний рівні дослідження

  • Гіпотеза. Види гіпотез

  • Теорія. Види теорій

  • Класифікація меодів наукового пізнання

  • Взаємодія емпіричного та теоретичного рівня дослідження



Наукова діяльність — це діяльність, спрямована на всебічне вивчення об’єкта, процесу або явища, їх структури і зв’язків, а також отримання і впровадження в практику корисних для людини і суспільства результатів.

  • Наукова діяльність — це діяльність, спрямована на всебічне вивчення об’єкта, процесу або явища, їх структури і зв’язків, а також отримання і впровадження в практику корисних для людини і суспільства результатів.

  • Об’єкт: матеріальна або ідеальна системи

  • Предмет: структура системи, взаємодія її елементів, різні властивості, закономірності розвитку та інш.







 

  •  

  • 1. Формулювання теми дослідження.

  • 2. Постановка мети і завдань.

  • 3. Визначення об’єкта і предмета дослідження.

  • 4. Пошук літературних джерел, їх вивчення й аналіз.

  • 5. Формулювання гіпотез.

  • 6. Вибір методів дослідження.

  • 7. Обробка та аналіз та результатів дослідження.

  • 8. Обговорення результатів дослідження.

  • 9. Формулювання висновків.





Наукова проблема – це форма наукового мислення, зміст якої становить те, що не досліджено людиною, але потребує пізнання, тобто це питання, котре виникло у процесі пізнання або практичної діяльності і потребує відповідного науково-практичного вирішення.

  • Наукова проблема – це форма наукового мислення, зміст якої становить те, що не досліджено людиною, але потребує пізнання, тобто це питання, котре виникло у процесі пізнання або практичної діяльності і потребує відповідного науково-практичного вирішення.

  • Поставити наукову проблеми – це означає:

  • • розмежувати відоме і невідоме;

  • • сформулювати основний зміст проблеми;

  • • визначити конкретні завдання і методи.



Мета дослідження – це очікуваний кінцевий результат, те, що має бути досягнуто в результаті проведення дослідження. Мета визначає загальну спрямованість дослідження.

  • Мета дослідження – це очікуваний кінцевий результат, те, що має бути досягнуто в результаті проведення дослідження. Мета визначає загальну спрямованість дослідження.

  • Завдання дослідження – це сукупність конкретних цільових установок, які спрямовані на аналіз і вирішення проблеми



Предметом дослідження є досліджувані з певною метою властивості, характерні для наукового пізнання, це визначення певного «ракурсу» дослідження як припущення про найсуттєвіші для вивчення обраної проблеми характеристики об'єкта.

  • Предметом дослідження є досліджувані з певною метою властивості, характерні для наукового пізнання, це визначення певного «ракурсу» дослідження як припущення про найсуттєвіші для вивчення обраної проблеми характеристики об'єкта.

  • Об'єктом дослідження прийнято називати те, на що спрямована пізнавальна діяльність дослідника. Це процес або явище, яке породжує проблемну ситуацію і обране для дослідження. Об'єкт відносно автономний і має чіткі межі.







• збирання фактичного матеріалу

  • • збирання фактичного матеріалу

  • • отримання даних про властивості об’єкта

  • • розробка схем, що описують стан об’єкта, його структуру, розвиток, динаміку поведінки

  • • класифікація даних у емпіричну інформацію



розумове осмислення досліджуваних об’єктів

  • розумове осмислення досліджуваних об’єктів

  • виявлення їх сутності, законів існування і розвитку, що становить основний зміст теорії



Гіпотеза — це наукове припущення, яке походить з теорії, воно ще не підтверджене і не спростоване.

  • Гіпотеза — це наукове припущення, яке походить з теорії, воно ще не підтверджене і не спростоване.

  • Теоретичні гіпотези висуваються для усунення внутрішніх суперечностей в теорії або для подолання розузгоджень теорії і експериментальних результатів і є інструментом вдосконалення теоретичного знання.

  • Експериментальні - це припущення, які висуваються для вирішення проблеми методом експериментального дослідження.

  • Статистична гіпотеза — як твердження стосовно невідомого параметра, сформульоване мовою математичної статистики.



Теорія — це логічно організоване знання, концептуальна система знань, яка адекватно і цілісно відображає певну дійсність.

  • Теорія — це логічно організоване знання, концептуальна система знань, яка адекватно і цілісно відображає певну дійсність.

  • Вона має такі властивості:

  • є однією з форм раціональної розумової діяльності;

  • це цілісна система достовірних знань;

  • вона не тільки описує сукупність фактів, але і пояснює їх, тобто

  • виявляє походження і розвиток явищ і процесів, їх внутрішні і зовнішні зв’язки, причинні та інші залежності і таке інше.





Методологія як вчення про систему наукових принципів, форм і способів дослідницької діяльності має чотирирівневу структуру:

  • Методологія як вчення про систему наукових принципів, форм і способів дослідницької діяльності має чотирирівневу структуру:

  • фундаментальні,

  • • загальнонаукові,

  • • конкретнонаукові принципи,

  • • конкретні методи, що використовуються для вирішення спеціальних завдань дослідження.

  • Метод дослідження – це сукупність прийомів чи операцій практичного або теоретичного освоєння дійсності, підпорядкований вирішенню конкретного завдання.





– сукупність фактів складає практичну основу теорії або гіпотези;  

  • – сукупність фактів складає практичну основу теорії або гіпотези;  

  • – факти можуть підтверджувати теорію або спростовувати її;  

  • – науковий факт не може бути сформульований без системи понять, тлумачиться без теоретичних уявлень;  

  • – емпіричне дослідження в сучасній науці зумовлюється теорією.



Каталог: ukr -> nmmateriali -> documents
ukr -> Програма для загальноосвітніх навчальних закладів
documents -> Надія, яка, за легендою, впродовж всього життя допомагає людям терпіти страждання та турботи на шляху до досягнення поставленої перед собою мети. І хоча Пандора добре ставиться до надії, в інших джерелах її характеризують І як благословіння
ukr -> В пакистані він знайшов книгу Їцгар Аль Хак
ukr -> Цілей Біографія Пророка Мухаммада по Khadeijah А
ukr -> Програма з «української літератури»
ukr -> Атестація з української літератури за курс 5 класу (ІІ семестр)
documents -> Е. Л. Носенко, Т. М. Петренко діагностика особистості засобами невербального спілкування монографія
documents -> Загальні питання спеціальної психології як складової дефектології
documents -> Методичний посібник до вивчення курсу «Позитивна психологія»


Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Наукова діяльність як форма існування та розвитку науки icon№1. Фізика стародавнього світу та епохи феодалізму /до кінця ХIV ст
...
Наукова діяльність як форма існування та розвитку науки iconБіографія Наукова діяльність

Наукова діяльність як форма існування та розвитку науки iconМетодичні рекомендації для студентів І курсу напряму підготовки "Психологія" (денна форма навчання) Львів
Теми та зміст семінарських занять. Основні психологічні терміни. Наукова література
Наукова діяльність як форма існування та розвитку науки iconОсновою для розвитку обдарованості, творчого спрямування дитячої особистості є діяльність, оскільки саме в ній проявляються І розвиваються здібності
Діяльність дітей – це гра, що в початковій ланці є засобом пізнання навколишнього світу І себе в ньому, усвідомлення дітьми мети...
Наукова діяльність як форма існування та розвитку науки iconКонспект лекцій з дисципліни «Криміналістика»
Об'єктом науки криміналістики служать злочинна діяльність І діяльність з розкриття та розслідування злочинів, складові їх різні процеси...
Наукова діяльність як форма існування та розвитку науки iconНаукова та освітянська діяльність володимира станко

Наукова діяльність як форма існування та розвитку науки iconНаукова бібліотека «з шевченком у серці»
Національної премії України імені Тараса Шевченка. За всі роки її існування цієї високої відзнаки удостоєні десятки діячів літератури,...
Наукова діяльність як форма існування та розвитку науки iconАрттерапія – це така форма психотерапії, яка доступна всім, як дітям, так І дорослим. В її основі лежить творча діяльність, в першу чергу, малювання
В її основі лежить творча діяльність, в першу чергу, малювання. Творчий процес є головним терапевтичним механізмом, що дозволяє в...
Наукова діяльність як форма існування та розвитку науки iconСлавлю Полтавщину музикою вічною! (супроводжується презентацією) Форма проведення
Форма проведення: музично-літературний журнал, присвячений видатним композиторам Полтавщини
Наукова діяльність як форма існування та розвитку науки iconДержавна наукова установа
Виставки. Музеї 2 070 Газети. Преса. Журналістика 12 Філософські науки. Психологія 13


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка