Навчально-методичний посібник Тернопіль



Сторінка1/6
Дата конвертації28.04.2017
Розмір0.99 Mb.
ТипНавчально-методичний посібник
  1   2   3   4   5   6

Микола ЛАЗАРОВИЧ

ІСТОРІЯ УКРАЇНИ



Навчально-методичний посібник




Тернопіль

2005



Міністерство освіти і науки України
Тернопільська академія народного господарства
Кафедра українознавства
Микола ЛАЗАРОВИЧ

ІСТОРІЯ УКРАЇНИ




Навчально-методичний посібник

Тернопіль

2005

ББК 68.4(4УКР)1


Л17


Лазарович М. В.

Л17 Історія України. Навчально-методичний посібник. – Тернопіль, 2005. – 62 с. – Бібліотека щорічника «Українська наука: минуле, сучасне, майбутнє». Серія «Історія». – Випуск 9.

ISBN 966-99230-0-1
У навчальному посібнику вміщено тематичний план і програму курсу «Історія України», тематику семінарських і самостійних занять, перелік типових запитань для підготовки до іспитів, рекомендовану літературу.


ББК 68.4(4УКР)1 Л17


ISBN 966-99230-0-1 © М.В. Лазарович. 2005.



ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
Курс «Історія України» є обов’язковим навчальним предметом у системі вищої освіти України. Вивчаючи історичну діяльність і суспільне життя українського на­роду в соціально-політичній та державотворчій сферах суспільства, історія, поряд з іншими суспільними дисциплінами, складає основу гуманітарної освіти молодого спеціаліста. Знання вітчизняної історії є невід’ємним елементом формування повноцінного світогляду особистості, що в свою чергу впливає на відтворення історичної пам’яті народу.

В основу розробленого курсу покладено вимоги державного стандарту вищої освіти Міністерства освіти і науки України для викладання курсу «Історія України».

Метою вивчення історії України у вищій школі є: надання студентам ґрунтовних знань про минувшину українського народу, його державність, внесок у розвиток світової цивілізації; піднесення національної самосвідомості майбутніх спеціалістів, виховання у них патріотичних і морально-етичних переконань, причетності до тисячолітньої історії українського народу; формування навиків наукового аналізу, спрямованих на забезпечення самостійного осмислення закономірностей історичного розвитку; навчання практичних навичок роботи з історичними джерелами і науковою літературою; вироблення умінь застосовувати набуті знання з історії у повсякденній діяльності, для орієнтації в суспільно-політичному житті, оцінки суспільних явищ і подій.

В результаті засвоєння історії України, її героїчних і трагічних сторінок, студенти повинні:



  • знати суть найважливіших суспільно-політичних та економічних процесів, які визначали характер тих чи інших історичних періодів, загальне та особливе в історичному розвитку українських земель, роль видатних особистостей України в боротьбі за національне визволення та соціальний прогрес Батьківщини;

  • розуміти історичні корені сучасних економічних, політичних, соціальних та духовних проблем, їх взаємозв’язок із зовнішніми факторами;

  • вміти використовувати різноманітні засоби та методи пошуку шляхів подальшого національного відродження України, утвердження на практиці її економічної та політичної незалежності, творчо застосовуючи багатий досвід попередніх поколінь.

Структурно тематичний план складається з 18 тем, які послідовно знайомлять студентів з головними періодами та подіями історії України, починаючи з найдавніших часів до сьогодення.


ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН КУРСУ

«ІСТОРІЯ УКРАЇНИ»

для студентів стаціонарної форми навчання



Лекційні заняття

Загальний обсяг годин

Назва теми

Лекції

Семінари

Тема 1. Первісна доба і перші цивілізації на території України.

2

2

Тема 2. Київська Русь.

2

2

Тема 3. Галицько-Волинська держава.

2

2

Тема 4. Україна під владою Литви і Польщі.

2

2

Тема 5. Українське козацтво.

2

2

Тема 6. Українська національна революція під проводом Богдана Хмельницького

2

2

Тема 7. Українська держава на завершальному етапі національної революції (1657–1676 рр.).

2

2

Тема 8. Україна наприкінці ХVІІ – ХVІІІ ст.

2

2

Тема 9. Українські землі під владою Російської імперії (кінець ХVІІІ – ХІХ ст.).

2

2

Тема 10. Західна Україна в складі Австро-Угорщини (кінець ХVІІІ – ХІХ ст.).

2

2

Тема 11. Суспільно-політичний і національний рух в Україні на початку ХХ ст.

2

2

Тема 12. Українська національна революція 1917–1921 рр.

2

2

Тема 13. Міжвоєнна Україна під владою тоталітарної системи.

2

2

Тема 14. Західноукраїнські землі в 20–30-ті роки ХХ ст.

2

2

Тема 15. Україна в роки Другої світової війни та післявоєнної відбудови.

2

2

Тема 16. Від десталінізації до неосталінізму: Україна в середині 1950-х – першій пол. 1980-х рр.

2

2

Тема 17. Україна на переломі: 1985–1991 рр.

2

2

Тема 18. Становлення незалежної України.

2

2

Всього годин


36

36

Каталог: Blog
Blog -> Па́уль Цела́н нім. Paul Celan; справжнє ім'я Пауль Анчель
Blog -> Коллекционер бахрушин
Blog -> Історія хімія (курс лекцій)
Blog -> Кз «Веселівська загальноосівтня школа І-ІІІ ступенів» Криворізької районної ради Дніпропетровської області
Blog -> Позакласний захід з української мови Підготувала Болюк Валентина Олексіївна
Blog -> Творчість Адама Міцкевича
Blog -> «Розвиток креативного мислення на уроках математики»
Blog -> Ведучий Дорогі друзі! У наш бурхливий час, коли світ заполонили відео, стерео, мобілки, коли прилавки супермаркетів вгинаються від фантастичної кількості періодичних І неперіодичних видань… Ведучий 2
Blog -> Йоган Вольфганг Гете. Трагедія «Фауст» -вершина творчості Гете й один з найвидатніших творів світової літератури


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5   6

Схожі:

Навчально-методичний посібник Тернопіль iconНавчально-методичний посібник (друге видання) Укладач В. В. Білецький Донецьк 2007 рік ббк 60. 54 Укря73 с 14
Посібник включає навчально-методичний комплекс: лекційні матеріали, навчальну програму курсу та методичні рекомендації для самостійної...
Навчально-методичний посібник Тернопіль iconНавчально-методичний посібник Муровані Курилівці 2012 Серветник В. Г., керівник шахово-шашкового гуртка
Роль шахів І шашок у розвитку творчих здібностей дитини – Муровані Курилівці: Навчально-методичний посібник, 2012р. – 28 с
Навчально-методичний посібник Тернопіль iconНавчально-методичний посібник за кредитно-модульною системою для студентів вищих навчальних медичних закладів за спеціальністю «технологія парфюмерно-косметичних засобів»
Сторія україни: навчально-методичний посібник для студентів, працюючих за кредитно-модульною системою. (укладачі: кандидат історичних...
Навчально-методичний посібник Тернопіль iconН. П. Мещерякова актуальні питання методики викладання літератури навчально-методичний посібник
Актуальні питання методики викладання літератури: Навчально-методичний посібник / Н. П. Мещерякова. – Кривий Ріг, 2017. – 119 с
Навчально-методичний посібник Тернопіль iconНавчально-методичний посібник для студентів Інституту історії, політології І міжнародних відносин
Навчально-методичний посібник «Джерелознавство: опорні конспекти І самостійна робота» для студентів Інституту історії, політології...
Навчально-методичний посібник Тернопіль iconНавчально-методичний посібник для студентів І курсу факультету філології та журналістики стаціонарної форми навчання. Доп., розш. Полтава: пдпу, 2009. 61 с
Тарасова н.І.,Чередник л. А. Організація самостійної та індивідуальної роботи з античної літератури: Навчально-методичний посібник...
Навчально-методичний посібник Тернопіль iconНавчально-методичний посібник Кривий Ріг, 2015 (075. 8) М 74

Навчально-методичний посібник Тернопіль iconНавчально-методичний посібник для студентів зі спеціальності «Журналістика»

Навчально-методичний посібник Тернопіль iconНауково-методичний центр
С. М. Кравченко, Л. Й. Мельник. Майбутнє починається сьогодні. Виховання духовно-моральної особистості на засадах гуманної педагогіки....
Навчально-методичний посібник Тернопіль iconНавчально-методичний посібник м. Біла Церква
Використання технологій особистісно орієнтованого навчання на уроках української літератури


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка