|
 Нечуй-Левицький Іван Семенович (1918 – 1838) Зміст презентації
|
Дата конвертації | 17.07.2017 | Розмір | 444 b. |
|
Нечуй-Левицький Іван Семенович (1918 – 1838)
Зміст презентації. 1 Біографія 2 Погляди на розвиток української мови і літератури 3 Творчість
Біографія. Іван Левицький народився 25 листопада 1838 року в Стеблеві, в сім'ї сільського священика. Батько його був освіченою людиною прогресивних поглядів, мав велику домашню книгозбірню і на власні кошти влаштував школу для селян, в якій його син і навчився читати й писати. Змалку І. Левицький познайомився з історією України з книжок у батьківській бібліотеці. На сьомому році життя хлопця віддали в науку до дядька, який вчителював у духовному училищі при Богуславському монастирі. Там опанував латинську, грецьку та церковнослов'янську мови. Незважаючи на сувору дисципліну, покарання й схоластичні методи викладання, Левицький навчався успішно й після училища в чотирнадцятилітньому віці вступив до Київської духовної семінарії, де навчався з 1853 по 1859 рік. У семінарії захоплювався творами Т.Шевченка, О.Пушкіна та М.Гоголя. Іван Левицький під час навчання в Київській духовній академії (1861—1865). Закінчивши семінарію, І. Левицький рік хворів, а потім деякий час працював у Богуславському духовному училищі викладачем церковнослов'янської мови, арифметики та географії. 1861 року Левицький вступає до Київської духовної академії.
Погляди на розвиток української мови і літератури. Маючи м'яку вдачу, Іван Нечуй-Левицький показував дивовижну твердість та категоричність, коли йшлося про святі для нього речі. У цьому вдався в батька-священика. Ще в Кишиневі написав працю «Про непотрібність великоруської літератури для України та Слов'янщини». Ішлося не про те, що ця література «гірша» за нашу — цінував Лєскова, Толстого, Островського, особливо Щедріна. Але вважав: російська література потрібна для Росії, а нам потрібна своя. Гріх нашої інтелігенції, на думку Левицького, саме в тім, що вона виховалася на російській літературі, яка підмінила власну. Так само категоричним був щодо правопису: «Писати треба так, як люди говорять!». Тому не терпів літеру «ї», писав не «їх», а «йих» і т. ін. У заповітах вимагав, щоб так його друкували «на віки вічні». Правописні нововведення вважав «галицькою змовою». Нагадував інквізитора, готового спалити й власні книжки, якщо там буде єресь: «Хай краще згорять, ніж з отаким правописом!». Живу мову він знав. Помічав русизми, полонізми й будь-які іншомовні впливи й уникав їх. До речі, вираз «старанно уникав» вважав польським: «Я сказав би: падковито одмикував — це чисто народний київський вираз». Казав не «негативне», а «відкидне», не «позитивне», а «покладне».
Творчість.
Колись Нечуй Левицький сказав: «Українська жизнь,то непочатий рудник, що лежить десь під землею, хоч за його вже брались і такі високі таланти, як Шевченко; то безконечний матеріал, що тільки ще жде робітників, цілих шкіл робітників на літературному полі»
Над презентацію працювала: Над презентацію працювала: Учениця 10 ПТ класу Решельєвського ліцею Гога Вікторія 2010 р.
Поділіться з Вашими друзьями: |
Схожі: | Нечуй-Левицький Іван Семенович Біографія Незважаючи на сувору дисципліну, покарання й схоластичні методи викладання, Левицький навчався успішно й після училища в чотирнадцятилітньому...
|  | Іван Нечуй-Левицький Нечуй-Левицький разом з Панасом Мирним та О. Кониським започаткували новий етап у розвитку української прози: писали про знедолений...
|  | Іван Нечуй – Левицький Асоціативний диктант Асоціативний диктант Зв’ягель; вірш «Надія»; М. Драгоманов; «Віче»; «На крилах пісень»; «Одержима»; К. Квітка; Нечімне; «Плеяда»;...
|  | Тема заняття: І. Нечуй – Левицький. «Кайдашева сім’я». Будні родини Кайдашів. Проблематика твору. Мовне багатство повісті. Мета заняття Тема заняття: І. Нечуй – Левицький. «Кайдашева сім’я». Будні родини Кайдашів. Проблематика твору. Мовне багатство повісті
|  | Тема. І. Нечуй-Левицький. Літературна казка Карпа Летючого, визначати роль художніх засобів; розвивати в учнів уміння самостійно мислити, аргументувати власну думку;допомогти...
|  | «В байках і ліриці живе його душа» Глібова, що принесла йому популярність. За мовностилістичними характеристиками байкарський І загалом поетичний доробок Глібов стоїть...
|  | Тип уроку Тема уроку 1 Вступ Нечуй-Левицький.(4 год) Життєпис письменника. Творчість письменника – новий імпульс розвитку української літератури. Розвиток реалізму,...
|  | Котляревський Іван Петрович Полтава — †10 листопада (29 жовтня ст ст.) 1838, там же) — український письменник, поет, драматург, основоположник сучасної української...
|  | Іван Котляревський Котляревський (1769-1838) – зачинатель нової української літератури та нової літературної мови
|  | Біографія: Іван Котляревський (1769-1838) Горація, Овідія, Вергілія. Відкриває для себе творчість Ломоносова, Кантемира, Сумарокова. Один із співучнів Котляревського згадував...
|
|
|