Очікувані результати: Знати



Дата конвертації19.04.2017
Розмір445 b.


Тема: “Звів я пам'ятник свій…” Квінт Горацій Флакк – поет “золотої доби”. Ода “До Мельпомени” як початок традиції підбиття поетом підсумку творчого шляху.

  • Очікувані результати:

  • Знати:

  • Біографію поета

  • Особливості жанру оди

  • Зміст поезії Горація, Державіна, Пушкіна

  • Вміти:

  • Визначати тему, ідею вірша, порівнювати близькі за змістом поетичні твори






Прокоментуйте опорні слова, що є віхами життя Горація, розташуйте їх в хронологічному порядку





Проблемне питання:

  • Якою може бути пам’ять про людину?



Думка в подарунок

  • Труднощі долаю терпінням.

  • Обирай завдання по силах.

  • Скільки голів, стільки й розумів.

  • Сила, позбавлена розуму, гине.

  • Золота середина

  • Все має певну міру.



Словникова робота. Теорія літератури.

  • Ода – урочистий вірш, у якому автор висловлює похвалу видатним особам, звеличує визначні події, роздумує над життям.



До Мельпомени

  • Звій я пам'ятник свій. Довше, ніж мідь дзвінка,

  • Вищий од пірамід царських, простоїть він.

  • Дощ його не роз'їсть, не сколихне взимі,

  • Впавши в лють, Аквілон; низка років стрімких –

  • Часу біг коловий – в прах не зітре його.

  • Смерті весь не скорюсь: не западе в імлу

  • Частка краща моя. Поміж потомками

  • Буду в славі цвісти, поки з Весталкою

  • Йтиме понтифік-жрець до Капітолію.

  • Там, де Авфід бурлить, де рільникам колись

  • Давн за владаря був серед полів сухих, -

  • Будуть знати, що я – славний з убогого –

  • Вперше скласти зумів по-італійському

  • Еолійські пісні. Горда по праву будь,

  • Мельпомено, й звінчай, мило всміхаючись,

  • Лавром сонячних Дельф нині й моє чоло.

  • (Переклад Андрія Содомори)



Словникова робота

  • Аквілон – північний вітер, або бог вітру.

  • Весталка, понтифік-жрець – служителі храму Вести на пагорбі Капітолій.

  • Авфід – ріка на півдні Італії.

  • Давн – міфологічний володар полів у давніх римлян.



До Мельпомени

  • Мій пам'ятник стоїть триваліший від міді.

  • Піднісся він чолом над царські піраміди.

  • Його не сточить дощ уїдливий, гризький,

  • Не звалить налітний північний буревій.

  • Ні років довгий ряд, ні часу літ невпинний;

  • Я не умру цілком: єства мого частина

  • Переживе мене, і від людських сердець

  • Прийматиму хвалу, поки понтифік-жрець

  • Ще сходить з дівою в високий Капітолій

  • І де шумить Авфід в нестриманій сваволі,

  • І де казковий Давн ратайський люд судив, -

  • Скрізь говоритимуть, що син простих батьків,

  • Я перший положив на італійську міру

  • Еллади давній спів. Так не таїсь від миру,

  • І лавром, що зростив святий дельфійський гай,

  • О, Мельпомено, ти чоло моє звінчай.

  • (Переклад М.Зерова)



Памятник Я памятник себе воздвиг чудесный, вечный, Металлов тверже он и выше пирамид; Ни вихрь его, ни гром не сломит быстротечный, И времени полет его не сокрушит. Так! – весь я не умру: но часть меня большая, От тлена убежав, по смерти станет жить, И слава возрастет моя, не увядая, Доколь славянов род вселенна будет чтить. Слух пройдет обо мне от Белых вод до Черных, Где Волга, Дон, Нева, с Рифея льет Урал; Всяк будет помнить то в народах неисчетных, Как из безвестности я тем известен стал, Что первый я дерзнул в забавном русском слоге О добродетелях Фелицы возгласить, В сердечной простоте беседовать о боге, И истину царям с улыбкой говорить. О Муза! Возгордись заслугой справедливой, И презрит кто тебя, сама тех презирай, Непринужденною рукой, неторопливой, Чело твое зарей бессмертия венчай.



  • Закінчіть речення.

  • Пам'ятник поета – це …



Я памятник себе воздвиг нерукотворный,

  • Я памятник себе воздвиг нерукотворный,

  • К нему не зарастет народная тропа,

  • Вознесся выше он главою непокорной

  • Александрийского столпа.

  • Нет, весь я не умру – душа в заветной лире

  • Мой прах переживет и тленья убежит –

  • И славен буду я, доколь в подлунном мире

  • Жив будет хоть один пиит.

  • Слух обо мне пройдет по всей Руси великой,

  • И назовет меня всяк сущий в ней язык,

  • И гордый внук славян, и финн, и ныне дикий

  • Тунгуз, и друг степей калмык.

  • И долго буду тем любезен я народу,

  • Что чувства добрые я лирой пробуждал,

  • Что в мой жестокий век восславил я свободу

  • И милость к падшим призывал.

  • Веленью божию, о муза, будь послушна,

  • Обиды не страшась, не требуя венца;

  • Хвалу и клевету приемли равнодушно

  • И не оспаривай глупца.



Дослідницьке завдання

  • Порівняйте вірші

  • І – Горація і Державіна

  • ІІ – Горація і Пушкіна

  • ІІІ – переклади А.Содомори і М.Зерова

  • за таким алгоритмом

  • Яким є пам'ятник? Його висота і міцність.

  • Згадки про невмирущість душі і славу поета.

  • Скільки часу триватиме його слава?

  • Хто пам'ятатиме поета?

  • У чому полягає його заслуга?

  • Звертання до Музи, її завдання.





Підсумок уроку

  • Продовжте фразу:

  • Я знаю про Горація, що це …

  • Мені відомо, що ода – це …

  • Вірш Горація “До Мельпомени” викликав чимало наслідувань, бо …



Домашнє завдання

  • Підготувати виразне читання вірша Горація “До Мельпомени”

  • Написати твір-роздум “Слід на Землі”




Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Очікувані результати: Знати iconТема: опозиційний рух в україні. Мета
Очікувані результати: після уроку учні будуть знати: --хронологічні рамки першої І другої хвилі арештів дисидентів; форми діяльності...
Очікувані результати: Знати iconТема. Різниця квадратів двох виразів. (Добуток різниці двох виразів на їх суму)
Очікувані результати: учні повинні знати формулу різниці квадратів, вміти чітко її формулювати (в обох напрямках), застосовувати...
Очікувані результати: Знати iconОчікувані результати
Вступ. Драматургія кінця XIX — початку XX століть (11 годин) + з резерву + конт
Очікувані результати: Знати iconОчікувані результати
Вступ. Драматургія кінця XIX — початку XX століть (11 годин) + з резерву + конт
Очікувані результати: Знати iconОчікувані результати
«Нова драматургія», її засадничі принципи. Творчі знахідки та здобутки Г.Ібсена, А. Чехова, Дж. Б. Шоу
Очікувані результати: Знати iconОчікувані результати навчальних досягнень учня
...
Очікувані результати: Знати iconЗнати Знати
Знати важливі сторінки біографії Василя Симоненка, давати загальну характеристику його поетичної творчості
Очікувані результати: Знати iconДля дітей із зпр 5-9 класи Київ 2009 р
Основними компонентами програми є: зміст історичного навчального матеріалу, перелік державних вимог до рівня загальноосвітньої підготовки...
Очікувані результати: Знати iconОсновні терміни та поняття: Основні терміни та поняття
Записуємо тему та очікувані результати модуля в робочих зошитах
Очікувані результати: Знати iconЗвіт директора школи Власенко Тетяни Федорівни за 2015-2016 н р. Визначення проблем та очікувані результати стабільне функціонування навчального закладу та якісне надання освітніх послуг
«Про проведення обліку дітей і підлітків шкільного віку та закріплення території обслуговування за вчителями школи на 2015/2016 навчальний...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка