Опис досвіду роботи класного керівника



Скачати 411.35 Kb.
Дата конвертації21.10.2017
Розмір411.35 Kb.

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ ТА НАУКИ УКРАЇНИ

Відділ освіти Кремінської РДА

Красноріченська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів Кремінської районної ради

Луганської області


Опис

досвіду роботи класного керівника

7 – А класу

Хмельницької Олени Леонідівни


Красноріченське

2012
Опис виховної системи 7- А класу

Проблема, над якою працює класний керівник в системі виховної роботи класного колективу:  « Всебічне забезпечення соціального розвитку учнів, формування соціально активної особистості через системне включення у процес взаємодії »

Творче кредо класного керівника : «Щоб дати учневі іскорку світла, учителю треба являти собою сонце».

У кожної людини є свій неосяжний життєвий простір, де його люблять і чекають, розуміють і приймають таким, який він є. Одного чудового сонячного вересневого ранку на порозі нашої школи ми вперше побачилися , щоб розпочати нову велику справу - ми з учнями почали прокладати свій шлях до зірок. Цей шлях ми подолаємо за сім років – і це наше щасливе , веселе, дружнє шкільне життя. Ми прокладемо шлях із унікального будівельного матеріалу з особливими властивостями: доброти, гумору, взаємодопомоги, мудрості і захоплень. Кожний з нас знайде на цьому шляху свою неповторну зірочку, яка засяє над дитиною майбутнього особливим сяйвом впевненості у собі, комунікабельності, самостійності, вимогливості, співчуття, патріотизму, працьовитості, навченості. За цей час ми встигнемо подружитися, звикнути і розуміти один до одного.

Ми - це наш клас, в якому 19 літер «Я». Кожен з нас - це унікальна, неповторна особистість, одна єдина у цілому світі. Тому ми намагаємося дбайливо, з любов’ю і повагою ставитися до себе і до оточуючих, приймати себе і інших такими, які ми є.
Діти допитливі,

з гострим розумом,

у разі правильного виховання

стають великими людьми.

Я.А. Коменський

На першому етапі створення та впровадження виховної системи класу мною була проведена робота щодо вивчення стану виховної роботи у школі, зроблено аналіз досягнень та недоліків, опрацьовано літературу з питань педагогіки та психології виховного процесу, на педрадах та засіданнях методоб’єднань класних керівників обґрунтовано актуальність та необхідність системного підходу до питань виховання та навчання учнів.

Я розумію, що класний колектив - це складна соціально-педагогічна система, що виконує замовлення суспільства - формувати інтелектуальну, творчу особистість, здатну жити і творити в умовах, що постійно видозмінюються й розвиваються, забезпечуючи прогрес культурного розвитку країни.

Тому першим моїм кроком було вивчення питання соціального складу сімей класу. Досить неординарним є контингент учнів класу : соціально незахищені сім’ї становлять 40 % , є діти трудових мігрантів, 60 % дітей проживають у соціально благополучних сім’ях.


Створюючи виховну систему в класі, я врахувала інтереси учнів та їх батьків, місцевих органів самоврядування, можливості, традиції школи, селища , соціальне оточення.

З метою формування особистості, яка вирізняється усвідомленням своїх здібностей та потреб, послідовно використовую ці знання для вибору альтернатив, що дають можливість вести дітям здорове, продуктивне і наповнене самореалізацією життя. Для цього в школі широкого розповсюдження набрав волонтерський рух, працює музей школи, музей кімнатних рослин, була розроблена комплексна програма виховної роботи «Сходинки до духовності» ( затверджена на засіданні педради 29 серпня 2012 року).

Свою роботу з колективом я розпочала з вирішення виховних задач:


  • продовжити роботу по згуртуванню колективу;

  • організувати виховний процес в класному колективі та з батьками на засадах проектної педагогіки;

  • розпочати втілення в практику програми виховання у класі «Сім кроків до зірок» . яку я представила на засіданні МО класних керівників 29.08.2010р.і отримала схвалення;

  • сприяти тому, щоб зміст та форми колективної та творчої діяльності допомагали учням знайти себе;

  • реалізувати у процесі роботи особистісно - орієнтованого, діяльнісного, системного, творчого та компетентнісного підходів до організації виховного процесу в класному колективі;

  • оптимально поєднувати форми організації виховної роботи: індивідуальної, групової, масової;

  • створювати належні умови для особистісного зростання кожного вихованця (створення ситуацій успіху), його психолого-педагогічний супровід;

  • інтегрувати зусилля батьківської громади, представників державної влади, громадських та благодійних організацій, правоохоронних органів та установ системи охорони здоров’я.

Як класний керівник я досягаю поставленої мети через заохочування учнів до процесу самовиховання, навчаючи їх підготовці та організації колективних творчих справ класу, багато часу приділяю морально-етичному вихованню учнівського колективу, формуванню обов'язку, відповідальності, культури поведінки, тому загальний рівень вихованості та культури класного колективу - достатній.

Становлення людини – моя ціль педагогічної та виховної роботи в школі. Я маю на увазі цілком визначений вид праці : самосвідомість,самоактуалізацію, самореалізацію. У сучасній школі відроджується поняття «душі» як атрибута духовності, цілісності суб’єкта. Праця душі має свій зміст і виступає як процес осмислення, переживання себе, своєї сім’ї, держави, нації, людства; це зародження і проявів совісті, особистої відповідальності за долю близьких і далеких людей, батьківщини, всієї планети.

У своїй роботі керуюсь основними принципами виховання.



Принципи виховання

Ці кола вперше були розроблені мною і взяті як орієнтир роботи з класом 7 років тому. Тоді це була просто модель, проект, з яким доведеться працювати у майбутньому. Сьогодні можна вже сказати , що така кільцева взаємодія працює і дає свої результати.

Виховна система складається з багатьох компонентів.

Виходячи з мети і завдань, у класі організоване таке виховне середовище, яке надає кожному учню можливість вибору різних видів занять і творчої діяльності, що відповідають особистим потребам. Головне завдання – створення комфортних, безконфліктних, безпечних умов для розвитку учня, реалізації його можливостей та здібностей.

Виховна система класу передбачає формування інтелектуального, морального, комунікативного, естетичного і фізичного потенціалів учнів, який володіє цілісною системою знань про навколишній світ, практичними уміннями і навичками, засобами творчої діяльності, прийомами і методами самопізнання і саморозвитку, ціннісними ставленнями до себе, до соціуму, навколишньої дійсності.

Вирішення завдань виховної роботи здійснюється за напрямками:

Складний процес виховання здійснюю за допомогою різноманітних форм роботи, вибір яких залежить від змісту та завдань виховної роботи, вікових особливостей з урахуванням основних напрямків діяльності школярів.

Цільова творча програма гуманістичного виховання учнів

« Сім кроків до зірок»

Загальні положення.

Учені, які досліджували історію стародавнього світу, дійшли висновку, що « числа правлять світом» ( Піфагор). Одиниця – початок майбутнього, вважали послідовники Піфагора. «Двійка « означала кохання або шлюб. Вдосконалення ототожнювали з « трійкою».

Великою пошаною була оточена « сімка». Вона була священною. Чому? А тому , що у ній древні вбачали відображення навколишніх реалій: тиждень тривав сім днів; на той час були відомі сім планет, а на Землі існувало 7 чудес світу. Великий піст у християн тривав сім тижнів. У Біблії розповідається про сім світильників, про сім ангелів.

Ось такі « таємниці цифр» наводять на думку, що сім складових гуманізму – доброта, духовність, милосердя, совість, добродіяння, благородство, толерантність – це ті сім кроків, за допомогою яких дитина засвоює загальнолюдські цінності, що в свою чергу становлять основу гуманістичного виховання учня.

Програма має назву « Сім кроків до зірок». Кожен клас крокує відповідною сходинкою до вершини успіху: для кожної вікової категорії розроблено головне завдання , мета та напрями їх реалізації.

Зорепад людяності, милосердя

Відповідно до Концепції виховання гуманістичних цінностей учнів, основними завданнями цієї програми є:



  • Формування гуманістичних цінностей учнів у контексті сучасної культури;

  • Актуалізація гуманістичних традицій світової , вітчизняної культури, їх впливу на формування моральної поведінки учнів;

  • Оволодіння досвідом гуманного ставлення людини до самої себе, до інших, до природи, до суспільства загалом;

  • Оволодіння технологіями проектування і поліпшення власного життя,

створення самобутнього особистісного образу;

  • Формування внутрішніх моральних регуляторів ( совісті, честі, гідності, спроможності робити вибір між добром і злом.

Виховна робота у нашому класі – цікава та різноманітна, поєднує в собі традиційні форми роботи класного керівника (години спілкування, класні збори, свята, операції, виставки-конкурси, виставки творчих робіт, відверті розмови, інтелектуальні ігри, турніри) та нетрадиційні (тренінги, проекти, фестивалі, калейдоскопи, анкети думок, колажі, пошукові ігри, акції, художні галереї та ін.), застосування яких вимагає організації міжособистісного інтерактивного спілкування в різних видах соціально значущої діяльності: методи педагогічного впливу, методи соціальної взаємодії, методи самоорганізації життєдіяльності школярів.

« Світ починається з мене»

« Знайомтеся- наш 5 – А клас!» - родинне свято

« Свято мови у 5 – А»- свято

«Цікава розмова» - творчі зустрічі
Заходи

за програмою « Сім кроків до зірок »

роках)

«Прагнення до самовдосконалення»

« Кізкини дітки» - музична казка для дітей.

« Святковий експрес» - концертні привітання ветеранів у зонах проживання

« Лист ветерану» - акція

« Золоті купола Києва» - екскурсія до Києва
« Даруй людям радість, твори на землі добро»

« Привітай ветерана» - рейд

« Партизанська землянка» - година памяті

В своїй виховній роботі використовую сучасну технологію підготовки й проведення колективних творчих справ ( методика І.П.Іванова).

Колективна творча справа (КТС) – суспільний пошук кращих рішень життєво-важливих завдань, тому що робиться спільно з дітьми і дорослими – виконується, організовується, задумується, вирішується, оцінюється. У кожній КТС вирішується цілий ряд педагогічних завдань, відбувається розвиток колективістських, демократичних основ життя, самостійності та ініціативи дітей, самоуправління, активного становлення до оточуючого середовища.

Моє завдання полягає в тому, щоб спрямувати КТС на збагачення колективу й особистості соціальним цінним досвідом, на удосконалення кращих людських здібностей, потреб і відносин.

Ми стали організаторами багатьох колективних справ. Ось деякі з них:

КТС – « Лист ветерану» - написали листи( вірші, побажання, міні – есе) і привітали зі святом Перемоги – 38 ветеранів;

КТС – « Свято на вулиці» - святкові концерти для ветеранів війни і праці на вулиці К. Маркса, пров. К. Маркса;

КТС - « Євробачення у школі» - підготовка номерів, костюмів, запрошення вболівальників;

КТС- « Моє порт фоліо». Вже третій рік поспіль ми працюємо над створенням особистих порт фоліо. Діти з задоволенням збирають матеріали своєї життєдіяльності.

КТС – « Красноріченське рідне село» - створення буклету , на основі поетичної збірки вчителя нашої школи Федорової В. В. « Місце під сонцем».

КТС – « Привітай людину похилого віку» - привітали 21 мешканця селища, подарували квіти, допомогли фізично, сфотографувалися напам’ять, подарували фото.

КТС – « Участь моїх рідних у Великій Вітчизняній війні.». Матеріали цієї КТС стали основою збірки «Діти війни - незабуте покоління» , що вийшла друком у цьому році.

КТС – « Пошук» - прочитали в районній газеті статтю про долю колишнього військовополоненого , нашого земляка, який загинув у концтаборі у Польщі 1943 року. Там були надруковані документи на ім’я Тюленєва Івана Івановича. Ми зацікавилися цим питанням, знайшли сина воїна , розповіли про батька. Дізналися, що всі ці роки ні дружина, ні діти не знали, що з ним трапилося. Нам вдалося зібрати до купи всю сім’ю, яка була вдячна дітям за увагу. ( Див . додаток - електронна презентація « Світ, подарований дітям»)

Розвиток дитини, її творчого потенціалу забезпечується через активну діяльність. Залучаючи дітей до участі в різноманітних громадсько-корисних справах, я намагаюся сприяти розвитку в них громадської активності, привчати їх до дотримання шкільного режиму, єдності педагогічних вимог до учнів з боку вчителів та батьків, спрямовую свої зусилля на корисні, потрібні суспільству справи: добре вчитися, готуватися до праці, берегти природу, охороняти її багатства, турбуватися про збереження історичних пам'яток та інших культурних цінностей, зразково поводитися, допомагати людям. Цьому сприяє активна участь класу в таких загальношкільних заходах:




  • КОНКУРСИ, ВИСТАВКИ

    • «Живи, книго!»

    • «Мій земляк Володимир Даль»

    • « Борис Грінченко – наш земляк»

    • « Благодійник року – 2012»

    • «Світ моїх захоплень»

    • «Моя земля – земля моїх батьків».

    • «Крилаті сусіди»

    • «Мій рідний край»

    • « Моральний вчинок»

    • «Замість ялинки – зимовий букет»

    • «Діти , допоможіть дітям»

    • «Мир дітям землі»

    • « Великдень у моєму житті»





  • АКЦІЇ

    • «Замість ялинки - букет»

    • «Годівничка»

    • «Хай квітує кожна оселя»

    • «Подаруй бібліотеці книжку»

    • Акція «Запали свічку пам’яті»

    • Благодійна акція «Подарунок своїми руками до дня Святого Миколая»

    • Лист ветерану

    • «Від серця до серця»

    • « Подаруємо життя – « Проліску»





  • ОПЕРАЦІЇ

    • «Милосердя»

    • «Ветеран»

    • «Листя»

    • «Турбота»

    • «Чисте подвір’я»


Учні із задоволенням беруть участь у конкурсах, вікторинах, у багатоплановій природоохоронній діяльності, що сприяє формуванню екологічної культури, вихованню таких загальнолюдських цінностей як справедливість, чуйність, чесність, гідність, толерантність, добросовісність, ввічливість, обов'язковість, працелюбність, готовність допомогти іншим, розвиває моральну активність особистості. Мої вихованці - переможці багатьох районних та обласних конкурсів. Вони є лідерами шкільного життя. В класі сформовані команди з футболу ( переможці кубку школи у 2010 – 2012 роках, срібні призери районних змагань « Козачата» - жовтень 2012 року) , піонерболу, вокальна група « Скарбничка». Діти з задоволенням беруть участь у розробці сценаріїв до свят. Учні класу співпрацюють з селищним будинком культури, бібліотекою. Мої діти – сучасні діти. Кожен із них людина майбутнього.

Я тісно співпрацюю з соціальним педагогом та психологом школи . Разом ми виявили рівень розвитку психічних процесів учнів. Шляхом спостереження визначили тип темпераменту дітей. За допомогою анкетування, індивідуальних бесід з учнями, визначили їхні психофізіологічні показники, вивчили особливості характеру і поведінки, дослідили інтереси школярів, їхні нахили до певного виду діяльності, склали карту спрямованості інтересів учнів, визначили статус кожного учня в дитячому колективі (лідери, популярні, замкнуті, ті, хто прилаштовується), визначили роль дитини в суспільному житті класу (ініціатор, виконавець, організатор), виявили у дітей позитивні якості, які слід розвивати, і негативні якості, від яких, по можливості, слід позбавитися.



Аналіз на визначення правильного вчинку в ситуації морального вибору серед підлітків ( за Г. Айзенком)
Цей аналіз дає змогу через почуття розпізнати тип характеру дитини:

Співпереживання – авторитарний тип (холерики);

Ввічливість – педантичний тип (флегматики);

Доброта – відкритий тип ( сангвініки).


Звичайно , я вважаю, що важливою умовою у створенні та забезпеченні системи виховної роботи в школі є організація сімейного виховання, співпраця з батьками.

Зробити батьків активними учасниками педагогічного процесу - це важлива й відповідальна задача вчителя. Рішення даної задачі є можливим, якщо у плані роботи знайшли відображення такі напрями діяльності класного керівника з батьками:


  • вивчення родин учнів;

  • педагогічна освіта батьків;

  • забезпечення участі батьків у підготовці та проведенні колективних справ у класі;

  • педагогічне управління діяльністю батьківської ради класу;

  • індивідуальна робота з батьками;

  • інформування батьків про хід і результати навчання, виховання й розвитку учнів.

Робота в кожному з перерахованих напрямів складається з певної сукупності форм і способів діяльності.

Свою співпрацю з батьками я розпочала у п’ятому класі з вивчення родин учнів , що дозволило мені краще довідатись про дітей та їхніх батьків, зрозуміти стиль життя родин, ознайомитися з домашніми умовами розвитку особистості дитини.

З’ясувалося, що 28 % батьків мають середню освіту, 15 % - вищу, 22, 5 % – професійно - технічну, 34, 5 % - середньо - спеціальну

Рівень освіти батьків

Виховний потенціал сімей

В результаті анкетування, спілкування, бесід було виявлено рівень виховного потенціалу сімей. У 15%- сильний,

25%- стійкий

30%- нестійкий

15%- слабкий, з втратою емоційного контакту

20%- слабкий, часті конфлікти.



Ми провели тренінг « Давайте познайомимось», організували свято « Знайомтесь – це наш 5 – А клас!». В результаті відвідування родин, проведено анкетування з батьками, конкурс колажів учнів «Моя родина», сформовано банк даних про родину та сімейне виховання.

Педагогічна освіта батьків організована у формі батьківського всеобучу « Широке коло», на якому обговорюються питання виховання відповідно до вікових особливостей дітей, конкретних проблем, що виникають у ході спільної діяльності вчителя й батьків. Ми провели цікавий і корисний захід « Маска щирості», тематичні консультації з батьками дітей, що потребують особливої уваги ( Драгой М. М та Прийма Н. І.), педагогічні практикуми з розгляду й аналізу різних ситуацій виховання дитини в родині, де діти виховуються з бабусями та дідусями ( сім’ї Чепікових та Бірючинських), демонстрація популярної педагогічної літератури для батьків, вечір запитань і відповідей «Скажи – і я тебе почую».

Забезпечення участі батьків у життєдіяльності класного колективу здійснюється за допомогою включення їх у такі види взаємодії, як спільне планування виховної роботи у класі; колективні творчі справи – « Благочинний ярмарок», « Участь моїх рідних у Великій Вітчизняній війні» . « Коли всім нам було тринадцять»; свята – « Свято мови у 5 – А»( а ще у 6- А та 7 – А), концерти « Матусі – з любов’ю», « Разом – ми сім’я»; відвідування музею – землянки у м. Кремінна, творчої майстерні художника Бориса Костяннікова, зустрічі з поетами , письменниками та музикантами рідного краю –В . В. Федоровою, Б. Яроцьким, А. Лященком ; прогулянки у довкілля , поїздка до Києва « Золоті купола столиці»; виставка творчих сімейних робіт « Ми це можемо!», дні здоров'я; допомога в ремонтних роботах й естетичному оформленні класної кімнати – сьогодні ми маємо найсучасніший навчально – методичний кабінет; участь в обладнанні кабінету й виготовленні наочного приладдя; майстер – класи Туренко Т. А по створенню оригінальних букетів. Я впевнена – батьки – наші партнери.

Педагогічне управління діяльністю батьківської ради класу відбувається у таких формах роботи , як вибори батьківської ради, допомога у плануванні й організації її діяльності, робота із соціально неблагополучними родинами , установлення зв'язків із шефами, оточуючим соціумом, громадськістю. За нашим зверненням, Луганський обласний благодійний фонд « Благовіст» подарував дітям навчально – методичний комплекс, нові меблі.

Індивідуальна робота з батьками дозволяє встановити безпосередній контакт із кожним членом родини учня, домогтись більшого взаєморозуміння в пошуку шляхів розвивального впливу на особистість дитини. Практикую у своїй діяльності спільне визначення перспектив і засобів розвитку учня, педагогічні консультації, індивідуальні доручення. Головне правило співпраці – « Ви зможете!»

Інформування батьків про хід і результати навчання, виховання й розвитку учнів здійснюється мною за допомогою тематичних і підсумкових батьківських зборів, перевірки щоденників учнів і вклеювання в них яскравих відзнак, подяк, привітань, спеціальних перехідних медальйонів – щотижневиків, складання карт розвитку дітей і таблиць результатів навчальної діяльності – рейтингів навчання, карт успішності за І та ІІІ чверть, написання батькам листів-характеристик, записок-повідомлень. Програма моніторингу розвитку учнів, що працює у школі , допомагає відслідковувати якісні зрушення у навчальних досягненнях учнів щороку.



Гуманіст

Цілеспрямований
В перспективі , в результаті співпраці всіх учасників виховного процесу ми хочемо бачити випускника, в якого сформовано рівень соціальної зрілості, достатньої для забезпечення його самостійності у різноманітних сферах життєдіяльності, здорова (фізично, психологічно, духовно) людина, творча особистість із розвиненою потребою у самореалізації та самовдосконаленні, з гуманістичним світоглядом та почуттям відповідальності за долю України, її народу, людства.


Толерантний




Самостійний



Наполег ливий




Всебічно розвинений



Яскрава особистість

Здоровий

Результат виховної роботи буде видно тільки тоді, коли проводитиметься моніторинг, чітке планування, методична робота, впровадження нових форм у практику роботи школи. Так у нашій школі і склалася система виховної роботи, в якій враховано загальні цілі та завдання виховної роботи, вплив мікро – макросередовища, складові організації виховного процесу. Але на цьому наш пошук не закінчується, можливо, уже в наступному році ми змінимо структуру, форми, методи, якщо зміняться інтереси учнів. Усе залежить від них, а ми працюємо для них.

Я переконана, від класного керівника залежить ступінь сформованості дитячого колективу. Вміння згуртувати навколо себе дітей — великий дар і велика робота. Вміння захопити, повести, відкрити світ — неоціненний скарб справжнього педагога. Захоплення вчителя стає захопленням учнів. І хочемо ми того чи ні, але, оскільки діти зовні схожі на своїх батьків, риси характеру класного керівника переходять у характер вихованців. Адже байдужість породжує байдужість. І лише вогонь породжує вогонь!

Як і кожен класний керівник, я знаходжуся у постійному пошуку інноваційних концептуальних підходів до здійснення взаємодії з учнями з метою виховання свідомого громадянина своєї держави. Маючи досвід організації та участі у проектах « Чупа – Чупс – табір мрії !», « Лідер» , « Молодь проти корупції» не можу зупинятися.



Класний керівник – це організатор і керівник цілісного педагогічного процесу. Це педагог, який є «центром» організації, координації всіх впливів, спрямованих як на одну особистість, так і на колектив учнів. На своєму сайті « Тобі, учителю…» я створила сторінку класного керівника, яка незабаром буде сторінкою 7 – А класу. Я вважаю, що діяльність класного керівника в сучасній школі необхідно оцінювати саме з такої позиції. Сьогодні, як ніколи стають актуальними фундаментальні педагогічні знахідки вітчизняних і зарубіжних педагогів А. Макаренка, Я. Коменського, К. Ушинського. Тому кожного дня я слідую словам В.О. Сухомлинського: «Через казку, фантазію, гру, через неповторну дитячу творчість - вірна дорога до серця дитини». Адже мені так хочеться , щоб всі учні мого класу стали людьми з Великої літери

Друзі Мауглі

Виховний позакласний захід

Мета: перевірити знання книги Р.Кіплінга „ Мауглі ”, ознайомити з цікавими випадками з життя тварин (наукові факти); розвивати допитливість, кмітливість, артистичні здібності, ; формувати уявлення про здоровий спосіб життя, почуття колективізму , дружби, сприяти зміцненню стосунків сімей дітей зі школою.

Обладнання: плакат з написом назви гри , плакат з написом девізу гри „Ми з вами однієї крові – ви і я!”, дитячі іграшки – тварини, що мешкають у джунглях , дві пальми, 8 великих гімнастичних обручів і 1 маленький, букви Б, К,А,Л,Т,У,И,І,В. Підніс, кошик ,капелюшки і накидки для вчених чорного і білого кольорів, 10 брязкалець, 3 – 5 дзвіночків ,3м. мотузки, 2 набори кольорової крейди, 2 великих аркуші ватману, 6 бананів (приз), магнітофон, баян, маски тварин – учасників команд, банани та кістки зроблені з паперу (25 шт.) для оцінювання команд.

Хід свята

І. Вступ.

Ведучий. Добрий день , любі діти, шановні гості!

Вас вітає спортивно-розважальна ,дуже популярна передача „Друзі Мауглі”.



Ведучий.Вічні суперники – хижаки і травоїдні – сьогодні мають можливість довести, хто ж має право мати місце під сонцем.

За Законом Джунглів, на цей час треба встановити перемир’я.

Але для цього треба згадати Заповітні Слова Джунглів .

Всі : Ми з вами однієї крові – ви і я!”




Звучить пісня

Ми – одна сімя

В цьому залі друзі всі – (тричі плеснути в долоні)

Я і ти, і ми , і ви. (тричі плеснути в долоні)

Добрий день тому, хто зліва ,

Добрий день тому, хто справа,

Ми - одна сім’я!


В цьому залі друзі всі –

Я і ти, і ми, і ви.

Руку дай тому хто зліва

Руку дай тому хто справа.

Ми – одна сім’я.

В цьому залі друзі всі –

Я і ти, і ми, і ви.

Не лякайся , той ,хто зліва

Не лякайся, той ,хто справа

Ми - одна сім`я!

В цьому залі друзі всі –

Я і ти, і ми, і ви.

Заспокойся той ,хто зліва

Заспокойся той ,хто справа

Ми – одна сім’я!
В цьому залі друзі всі –

Я і ти, і ми, і ви.

Посміхнись тому ,хто зліва

Посміхнись тому ,хто справа

Ми - одна сім`я!
В цьому залі друзі всі –

Я і ти, і ми, і ви.

Поділись з тим ,хто зліва

Поділись з тим ,хто справа

Ми - одна сім`я!
ІІ. Знайомство з командами.

Ведучий. Перед грою треба провести жеребкування між збірними дорослих і дітей з приводу того, хто з них буде командою хижаків , а хто – командою травоїдних.
Ведучий. А тепер настав час познайомитись з учасниками гри.

Зробити це ви зможете, відгадавши загадки.



Команда травоїдних

Не олень віл і не бик,

В краях теплих жити звик.

Є на нові в нього ріг

Хто це, друзі?

(носоріг)

Є у мене друг пернатий,

Вміє птах цей розмовляти.

Впізнаєте мого друга?

Так, звичайно, це... (папуга)


Хто сміється в час жари:

„Гарний душ – зі мною завжди!”(слон)

Ось роззявив сильно рот

Товстошкірий ...(бегемот)

Дуже схожий на корову ,

Та суворий в нього норов.

Не займай його дороги –

Бо впізнаєш його роги.

(буйвіл)

Скаче по лісі галопом

Струнконога ...(антилопа)
Команда хижаків
В ріках причаївсь, сидить

Злий зелений тихохід.

Хто повз нього пропливе,

Всіх за мить він проковтне... (крокодил)

Він такий смугастий,

Він такий ікластий

Як роззявить пащу:- игрр!!

Називають звіра...(тигр)



Що за чорна-чорна кішка

В джунглях перейшла доріжку?

(пантера)

Весь, як є ,- жорстока лють,

Очі так її і ллють.

Зачаївся ось, примовк.

Грізний звір цей, звісно...(вовк)

На скелі він будує дім

І не боїться жити в нім –

Два могутні є крила

У господаря ...(орла)

Що за диво перед нами – Очі виросли з ліани.

Раптом стовбур живим став.

Обережно! Це ж ...(удав)



ІІІ Конкурси.

Ведучий. Ми знаємо, що вижити в джунглях можуть тільки тварини спритні, кмітливі, з гарною фізичною підготовкою. І сьогодні ми дізнаємося, хто – хижаки чи травоїдні – краще підготувалися до життя серед джунглів.

Естафета „На болоті”. Біг на купинах до пальми.

(Купини – обручі)



Рубрики наукових повідомлень.

1-й вчений. Виявляється що на нашій планеті існує вид велетенських пальм. Їх листя буває довжиною до 20 мю , а шириною – до 12м. Висота цих пальм сягає 7- поверхового будинку. Називається цей вид пальм – вікторія, а ростуть вони у Південній Америці на берегах великої річки Амазонки.

Азбука джунглів” Скласти за хвилинку всі можливі слова з букв Б,К,А,Л,Т,Н,У,И,І,В. Букви в різних словах можуть повторюватися.

(можливі відповіді: бак, бант, бинт, білка, бик, бук, булка, банк, банка, буква, бал.)

Упізнай мене” Представники команд беруть з підносу папірці, на зворотному боці яких написані назви різних тварин. Пантомімою команди-суперники показують їх одне одному і відповідно відгадують. Оцінюється кожна правильна відгадка

Завдання Динозавр , мавпа, щур, кішка, летюча миша, коник.

Рубрика наукових повідомлень.

2-й вчений Виявляється, в середні віки в Європі їли... крокодилів. Не від голоду , а люди достатньо заможні - кавалери.Давалася обітниця – “З’їм крокодила!” в ім’я коханої , щоб переконливіше висловити силу почуттів до неї.

3-й вчений А от у Давньому Єгипті крокодил був символом бога Сухоса – володаря річок. Щороку йому в жертву приносили найвродливіших дівчат.

2-й вчений Пізніше, в Римі, на кривавих аренах цирків крокодилів спіткала і інша доля. Їх вбивали без ліку.

3-й вчений Але ще ніщо порівняно з тим , що почалося, коли у людини з’явилася

вогнепальна зброя.



2-й вчений Зараз крокодилів розводять на спеціальних крокодилових фермах.

Музика джунглів”



Ведучий. У тропічних лісах літні дощі можуть тривати до 3-х місяців. Шум падаючих крапель створює різні звуки, мелодії. І щоб не сумувати в таку погоду , можна під музику дощу танцювати.

Ведучий.Зараз жеребкуванням команди оберуть собі танець, який і виконають на мотив відомої пісні „Танець маленьких каченят”.

1-ша команда – танець маленьких слоненят

2-га команда – танець маленьких жабенят

Вікторина

І тур

Завдання. Треба за хвилину написати всіх головних героїв казки про Мауглі.

( Дійові особи: Мауглі, Тигр Шер Хан, Шакал Табакі, Пантера Багіра, Ведмідь Балу, Удав Каа, Батько Вовк, Мати Вовчиця, Акела – вожак вовків, Слон Хатхі, Шуліка Чіль, Буйвіл Рама, Дикобраз Сахі.)



Ведучий. А поки команди працюють, зустрічаємо гостей передачі з їхнім запальним танцем.

Група підтримки виконує ритмічний танець

ІІ тур

Ведучий. Команди по черзі відповідають на питання . Якщо команда не дає правильної відповіді або зовсім не має її, право відповіді передається суперникам.

1 Як мавпи називали Удава Каа?

(Плямистою жабою, безногим жовтим земляним черв’яком)


  1. Як називали народ мавп? ( Бандер – Логи)

  2. Хто автор розповідей про Мауглі? ( Англійський письменник Редьярд Кіплінг)

  3. Як називається повна збірка розповідей про джунглі? ( Книга Джунглів)

  4. В якій країні відбулися події? ( в Індії)

  5. Що в перекладі означає ім’я Мауглі? ( жабеня)

  6. Яке прізвисько мав Шер Хан і що воно означає? (Лангрі – Кульгавий)

  7. Чого Мауглі навчав Ведмідь Балу? (Законів Джунглів)

  8. Як звірі називали вогонь? ( Червона Квітка)

  9. Яку назву мав танець Каа, яким він заворожив мавп? (Танець Голоду)

Рубрика наукових повідомлень.

4-й вчений Виявляється, що велика чорна кішка , яку називають пантерою – це леопард з дуже темним забарвленням хутра. Білих леопардів поки що не зустрічали. А от білі тигри - не рідкість, зате чорних – жодного. Ці звірі живуть на Індійському півострові, а справді чорна , з відливом, тварина цього сімейства живе у Південній Америці, в лісах Амазонки.

Це - чорний ягуар.



Нечутний крок” На мотузці закріпити дзвіночки, брязкальця.

Підняти на висоту 50 см . Посередині закріпити обруч. Треба безшумно пролізти під спорудою.



Він такий самий, як і ми”(Конкурс для глядачів)

Ведучий.Поки наші гравці відпочинуть перед вирішальною битвою, пропонуємо спробувати свої сили глядачам.

Ведучий.У кошику знаходяться нарізані папірці. На деяких з них написані назви тварин( по 3 однакових): зозуля, собака, кішка, корова, коза, горобець. Той, хто витягнув папірець з назвою, виходить на середину студії, але не каже, що написано на його папірці. Гравці заплющують очі і відгадують звуки тієї тварини, яка ім. Випала. Вони об’єднуються в групи, прислухаючись до інших гравців.

Рубрика наукових повідомлень.

5-й вчений Слони живуть на території Індії та Африки. Виявляється, вони доволі відрізняються між собою. Ті, які живуть в Індії, трохи менші за розміром, ніж африканські, мають менші вуха і невеликий горб на спині. Вони гарно піддаються дресируванню, їх багато працює на лісозборках, в цирку. Африканські слони дикі і людиною майже не приручаються.

Конкурс художників.

Ведучий. Кожен член команди малює окрему частину тіла слона: тулуб, передні ноги, задні ноги, вуха ,

хвіст, голову з хоботом.

1-ша команда – індійського слона

2-га команда – африканського.


VI. Підведення підсумків.

Ось і настав найважливіший момент.

Визначаємо переможців. (За кількістю оцінок)

Вітаємо найкращих мешканців Диких Джунглів, які показали свою сміливість, винахідливість і вручаємо солодку нагороду.



Година спілкування з елементами тренінгу « Людиною бути – це мистецтво»

( 7 клас)

Мета: навчити учнів уникати конфлікту у житті, вміти спілкуватися, дружити між собою; розвивати в дітях загальнолюдські чесноти; вчити дітей сприймати ситуації, аналізувати їх і знаходити шляхи виходу з проблемних ситуацій; виховувати товариські стосунки.

Тип : Година спілкування з елементами тренінгу .

Обладнання: малюнки, висловлювання «Самовиховання - творення себе» (народна мудрість), « Найсильніший, хто володіє собою» (Сенека ).

Епіграф: Людиною стати - це мистецтво.

Новаліс


  ХІД ЗАНЯТТЯ

Учитель: Усі ми люди на цій великій Землі. Всі ми - різні. Скільки людей - стільки характерів. У кожного з нас є своє світобачення, світосприйняття, інтереси, уподобання, плюси і мінуси у характері. Та об'єднує всіх в одне ціле, яке називається словом - « людство » - те, що народилися ми із лона матері. І для кожного з нас, мабуть, найріднішим, найдорожчим є, насамперед, - родина, батьки. Дорогими також є дім, у якому живемо, вулиця, школа, село, знайомі. Усе це - наша Батьківщина, а у широкому розумінні - Україна.

Від народження людина опиняється в колі правил, заборон, норм. Спочатку вони встановлюються у сім'ї батьками, потім - ровесниками у дитсадку, школі. Чим дорослішою стає людина, тим більшою є кількість норм, яких вона має дотримуватися. Отже, у суспільстві кожен має не тільки права, а й обов'язки. Ці норми і правила не виникли сьогодні, вони формувалися протягом тисячоліть. Розкриємо Книгу книг – Біблію і прочитаємо такі рядки :

«При старших годиться мовчати, старшим підкорятися, з рівними і молодими мати згоду і бесіду вести без лукавства, а ще найбільше розумом вбирати, не лютувати словом, не ганьбити нікого в розмові, не сміятися багато, очі тримати до низу, а душу вгору... Не хвалю я ні себе, ні своєї сміливості, а хвалю я силу Творця і прославляю милість його за те, що він мене... не лінивим створив, а на всі людські діла достойним».

Учитель: Отже, норми і правила поведінки встановлюють самі люди, а їхнє дотримання робить життя й спілкування людей гуманнішим, ефективнішим, зручнішим.

Але коли порушуються правила поведінки, етикет спілкування, створюються конфліктні ситуації, виникає конфлікт.



(з'являється хлопчик, що грає роль конфлікту. Одягнений у буденний одяг, до якого прикріплені сценки із сваркою, суперечкою).

Конфлікт: Ви мене згадали, от я і прийшов.

Учитель: Згадали, то згадали, але ми не запрошували у гості до школи.

Конфлікт: Певна річ. Щоб я, його величність, Конфлікт, чекав персонального запрошення... оце вже ні. Я всюди: в школі, дома, у спортзалі й кінозалі, ну скрізь-скрізь.

(приходить Етика)

 Етика: Зачекайте. Зачекайте. Я вам сьогодні знадоблюсь,

І завтра також буду з вами, дивіться, яка я:

гарна, чемна, вихована, всюди налагоджу стосунки поміж вами

Та й просто вас навчу, як бути доброю людиною; дружити, в дружбі - сила.

Візьміть ці прутики хутчіш, зламайте і ...

(Діти переламують прутики)

Тепер всі половинки мені дайте, зв'яжемо їх тугіше в пучок.

А ну, Конфлікт, тепер зламай.

(Конфлікт силкується переламати в'язанку)

Отож-бо й є: «У дружбі - сила».

Учитель: А ми сьогодні спробуємо аналізувати ситуації, дії, навчимось також міркувати.

Отож, Конфлікт - наш гість.

Діти, спробуємо його ми розв'язати.

Щоб на добро всі справи повертати.

Давайте визначимо значення слова «КОНФЛІКТ»

Слово дослідникам: Конфлікт - слово латинського походження, в перекладі означає «боротися разом». Під ним розуміють зіткнення протилежних інтересів, думок, поглядів, серйозні розбіжності, гостру суперечку в спілкуванні, неспівпадання інтересів. (Слайд )

Учитель: А чи можемо ми сказати, що конфлікт створює проблеми.

Пропоную вам розглянути декілька ситуацій і розібратися, яка з них може стати причиною конфлікту . « Знайди істину»

Простежимо такі ситуації.

Ситуація 1: У класі хтось розмалював. Коли класний керівник помітив це, то почав вимагати від учня, який за нею сидів, пояснень: навіщо він це зробив? Учень відповів, що зробив це не він. Класний керівник наполягав на тому, що учень - господар свого робочого місця, і повинен слідкувати за тим, що твориться з його партою.


  • - Чи можемо ми сказати, що виник конфлікт між класними керівником і учнем?

  • - Яка виникає проблема? (Збереження шкільного майна).

  • - Місце конфлікту (Школа)

  • - Як би ви вирішили цю проблему?

Ситуація 2.Уяви, що ти разом з друзями знайшов загублений вчителем листок. На ньому – розв’язання завдань завтрашньої контрольної роботи. Друзі сказали тобі, якщо не скажеш вчителеві, то всім забезпечені хороші оцінки з контрольної роботи. Як ти зробиш?

Ситуація 3. Ніна прийшла із школи. Пообідала. Перевдягнулась. Пригадала, що мама просила вимити підлогу і начистити картоплі. Часу було ще достатньо, щоб виконати роботу до приходу матері. Саме в цей момент прийшла подруга Катруся. Пішли погратись. І... загрались. Ніна повернулась смерком, коли мама була дома.

Як ви думаєте, чи виникне конфлікт і між ким у цих ситуаціях?



  • - Ваші дії в такій ситуації, щоб уникнути конфлікту.

Учитель: Пропоную вам прослухати інформаційне повідомлення « Як подолати конфлікт»

« Інформатор» Конфлікт – це норма, тут нічого не можна змінити. Людина приречена на конфлікти з першого дня життя. Конфлікти "створюються" людьми, вони — його сторони й учасники, як та сила, яка може і прагне побачити в його діях динаміку суспільного прогресу.

    З початком вивчення цього складного психологічного явища не вщухають суперечки про те, що є конфлікт — благо чи зло. Ряд психологів стверджують, що конфлікт це благо, тому що він:

   - сприяє підвищенню ефективності діяльності;

   - іноді може згуртувати колектив проти зовнішнього тиску.

Прихильники іншої точки зору стверджують, що конфлікт це зло, тому що він:

   - веде до погіршення соціально-психологічної атмосфери;

   - підвищує нервозність людей, призводить до стресів;

   - відволікає увагу багатьох людей від виконання безпосередніх службових обов’язків.

На мій погляд, праві й ті й інші, тому що конфлікт — це надзвичайно складне та суперечливе психологічне явище, до глибинних причин виникнення та розвитку якого вчені тільки приступають. При всіх плюсах і мінусах конфліктів вони неминучі, більше того, найчастіше необхідні. Іноді без них проблема так і не вирішується.

Жизнь - процесс решения бесконечного количества конфликтов.



Человек не может избежать их. Он может только решить,

участвовать в выработке решений или оставить это другим”

Б. Вул.

Як на мене, краще все – таки „брати участь у виробленні рішень”, а не залишити це іншим. Отже, спробуємо окреслити зараз найпоширеніші підходи до вирішення конфліктів.

Для початку загальні правила поведінки, дотримання яких дає змогу знизити ризик виникнення і розвитку дисфункціональних конфліктів:


  • намагайтесь адекватно оцінити власну поведінку у конфліктній ситуації;

  • поглянте на ситуацію очима іншої людини;

  • уникайте виносити роздуми з приводу дій і висловлювань інших людей;

  • контролюйте свої емоції;

  • залучайте іншу людину до процесу обговорення спірних питань, навіть якщо ви можете взяти ініціативу на себе;

  • враховуйте можливість перекручування інформації при її передаванні;

  • пам'ятайте два правила: а) не треба хвилюватись через дрібниці; б) все у цьому житті дрібниці.

Учитель: Можемо сказати, що конфлікти бувають різні.

  • - Чому люди не можуть жити мирно і не конфліктувати?

  • - Конфліктувати «страшно» (руйнуються стосунки з людьми, втрачаєш друзів, переживання).

  • - Яке «клеймо» носить та людина, яка постійно конфліктує? (Поганої, сварливої).

Звернемось до дослідників, що означає слово «Клеймо»?

Дослідник: Клеймо - особливий знак, що стосується людей і предметів.

Учитель: Хочу вірити, що ви не будете мати клейма недоброзичливої, сварливої людини.

А допоможуть вам у житті уникнути конфліктних ситуацій або мудро виходити з них такі правила з Біблії:

1.Люби ближнього, як самого себе.

2.Шануй сам себе, шануватимуть і люди тебе.

3.Люби життя - неоціненний дар Божий.

4.Умій прощати і поважати людину.

5.Будь щедрий на милосердя, співчуття, розуміння.

Учитель: Діти , чи завжди можна уникнути конфлікту . Спробуйте продовжити речення: « Коли я бачу, що назріває критична ситуація, то…. Висловимо міркування з цього приводу.

Відповіді учнів.

Учениця: Вік прогресу, логіки, проблем,

Як може вижить чоловік,

В такий космічний, надпотужний вік,

Летить життя, воно спішить,

Але крізь призму років і століть

З тенет людину не пускає.

Його величність - пан - Конфлікт

(Гість Конфлікт підходить до учениці й уважно слухає)

Й від миті, коли Бог задумав світ,

Причиною всіх бід зробивсь конфлікт.

Пробравсь спочатку він в Едем,

Створивши море там проблем:

Адам і Єва - вигнані із раю.

Неандерталець мамонта вбива,

Середньовічний рицар на турнірі

Честь роду кров'ю омива.

Конфлікти також є й державні.

Складніший - внутрішній конфлікт,

І вірний крок зробити треба,

Щоб зберегти наш рід від бід.

Конфлікт: Я зрозумів свою позицію в житті людей, суспільства. Живу на Землі я давно. І ось приведу істину, яку заховав глибоко у своєму серці, ще у Стародавньому Китаї вважали, що «між небом і землею людина найцінніша», адже вона - істота мисляча.

Учитель: Думаймо над питанням:

І. Моя поведінка - моя особиста справа?

 Вправа «Чарівна скринька»

Кожен учасник на окремому листочку пише якість якої йому не вистачає для продуктивного спілкування та кидає його у “чарівну скриньку”.

Потім кожен учасник дістає будь-який листочок з якістю із “чарівної скриньки”

Вчитель розповідає, що таким чином діти наче нагороджують дитину якістю яку він(вона) навпомацки витягли з «чарівної скриньки».

Можливі записи дітей :


  • 1. Дружби та посмішки.

  • 2. Любові до рідних та близьких.

  • 3. Лицарства.

  • 4. Чистоти й порядку.

  • 5. Цікавих справ.

  • 6. Здібностей і талантів.

  • 7. Хороших оцінок.

  • 8. Спорту та здоров'я.

  • 9. Поваги до батьків.

  • 10. Ввічливості.

Учитель: Я вірю, що ми візьмемо у самостійне життя ці якості, тому що по іншому жити неможливо. Зверніть увагу на висловлювання У.Шекспіра «Наша особистість - це сад, а наша воля - її садівниця». Якими ж будемо ми садівниками? Чи принесе сад хороші плоди.

В людському житті ці плоди - вчинки.

А якими вони будуть? Все залежатиме від особистості. Ще в давнину Гіппократ сказав: «Могутній дух рятує розслаблене тіло». Тому й наше завдання, загартувати тіло не фізично, а, насамперед, духовно. «Найсильніший - хто володіє собою», - писав Сенека. Я вірю, що ми зуміємо стати справжніми громадянами. І у життєву дорогу візьмемо тільки позитивні речі, щоб не обтяжувати себе та інших непотрібним мотлохом.

Будь кришталем, коли ти з каміння,

Будь фіалкою, коли ти рослина,

Соловієм, коли ти пташина,

А любою, коли ти людина.

 Отже, з честю несіть звання людини. Творіть себе як особистість, працюйте над вдосконаленням свого характеру, давайте реальну оцінку своїм діям і вчинкам.



Дослідники: Візьміть конверти. Розкрийте їх. Ви бачите «сонечка». Одні сумні, інші - веселі і ... байдужі. Визначте, який ваш настрій після виховної години?

Учитель: Хай сонце зігріває вашу душу,

А виховувати вас ще мушу.




Сценарій години – пам’яті, , присвяченої 69 – й річниці визволення селища від німецько – фашистських загарбників. В основі сценарію - результат дослідницької акції школярів « Участь моїх рідних у Великій Вітчизняній війні». Саме спогади ще живих свідків тих страшних подій, як на мене, є сьогодні найбільш цінними.

Мета: прищеплювати учням почуття поваги до минулого країни та кожної сім’ї зокрема; розвивати увагу, пам’ять; виховувати кращі людські цінності.

Звучить мелодія - заставка

Вед. 1. Взимку, коли за вікном хурделиця і сніг ласкаво проситься до хати оживають спогади про далеке минуле.
Вед. 2. Біг часу. Чи можливо його зупинити? 66 років. З точки зору історії, з висоти погляду тисячоліть – це мить, яка нічого не важить . Але для нас, красноріченців – це життя, це ціла епоха.
Вед. 3. Війна – найбільше, що є з людських лих. Багато горя принесла вона . Мільйони життів, доль людських, знищених міст і сіл. Велика Вітчизняна війна стала залишається живою історією, бо серед нас ще живуть свідки тих подій. Ці свідки – наші земляки , односельці.
Вед. 4. З їхніх спогадів неможливо написати роман чи повість, бо вони уривчасті, нескладні. Але слухаючи спогади наших прадідів, ми поринаємо в ті далекі, незрозумілі для нас часи, сповнені людського смутку і горя.
Вед. 5. Разом з ними ми линемо туди , де холод , голод та страждання, де горе виковувало чоловічу мужність , жіночу витривалість, а дітей робило дорослими людьми…
( Звучить пісня « В землянке» з інсценуванням)
Учень 1. Мій дідусь Микола Архипович Чернишов вже в сімнадцять років пішов на фронт і всю війну запекло боровся за свободу своєї Батьківщини. Він був кавалеристом. Разом зі своєю кінною дивізією пройшов дорогами війни. Знаючи місцевість Кремінського району , допомагав складати карти , знаходити потаємні дороги, щоб несподівано нападати на ворога. За роки війни він був тяжко поранений, але все ж – таки вижив і за свою відвагу , хоробрість та відданість Батьківщині отримав нагороди.
Учень 2. А мого прадіда звали Олексієм Ксенофонтовичем Чернишовим. Він теж був серед тих , хто звільняв наше селище від фашистів. Разом з військами 52 – стрілецької дивізії, долаючи опір ворога, вони вийшли на ліві схили річки Борової, звідки виднілося село Климівка . Німці зайняли оборону в районі Новомикольського, Новоолександрівки і Красноріченська вздовж залізниці і чинили опір. Але наші війська примусили ворога в паніці покинути ці села і тікати в бік сіл Макіївки, Нововодяного, Невського, які теж було звільнено цими днями.

Читець 1. И сердце билось звонким языком,

Я весь гудел, как колокол, набатом. Я солнцем был.

С одним лучом – штыком

Катился к задымленному закату.
( Вірш «Жди меня» К. Симонова)

Учень 2. Коли розпочалася війна , моїй бабусі Тищенко Катерині Михайлівні виповнилося п’ятнадцять. Вона розповідала, що її мама переховувала в хатинці під лісом поранених солдатів. Вона ділила картоплю чи печений гарбуз на своїх чотирьох дітей і воїнів. Найменшому братику бабусі в той час виповнилося тільки два роки . Солдати залишили цю сім’ю у січні 1943року. Страшно навіть уявити, що могло б статися , якби фашисти дізналися про схованку у нашому дворі…
Учень 4. Моя бабуся , Шаповаленко Клавдія Іванівна розповідала, як одного разу німці вивели на вулицю людей, щоб перерахувати , але раптом почулися вибухи. Вони загнали людей в підвал, але бомба, скинута з літака, влучила саме в той підвал. Чудом бабуся вижила, але забути той жах так і не змогла.
( Пісня « На Кременщину опустилася тишина»)
Учень 5. У 1942 році, коли моїй бабусі Анні Григорівні Поповій виповнилося шістнадцять років. Її та багатьох інших дітей – підлітків забрали в Німеччину. Вона працювала у Штутгарті на заводі газозварювальницею. У вихідні дні їх забирали місцеві жителі для роботи в господарстві. Можливості відпочити німці не давали , вважаючи наших людей рабами.
Учень 6. Особливо важким випробуванням стала війна для жінок, адже у них на руках були діти. Їх треба було врятувати ще й від голоду . Менший брат моєї бабусі Кравченко Валентини Павлівни , украв у німців жменю зерна і вони розстріляли його на місці.
Читець. Скільки вас із доріг не вернулось до отчого дому ,

Хоч затихла весною у світі вогненна гроза.

А синів матері виглядають у горі німому –

Крає серце пекуча ще й досі сльоза.


( Пісня « Катюша»)
Учень 7. Мій прадід - Кучма Федір до війни був головою колгоспу . Коли німці зайшли в село, він пішов з підпільниками. Але серед партизанів виявився зрадник, і їхню кабанську групу було арештовано. У Кремінній їх довго допитували, але нічого не дізнавшись, вивезли всіх чотирьох: Буряка, Дачка, Кучму і Лященка в ліс, примусили вирити яму і розстріляли.

Читець . Я забыл родительський порог,

Тишину, что сказ кой донимала.

Мною много пройдено дорог –

Счастья мной потеряно немало…

Хочется сказать мне без тревог :

Да, во мне иное счастье бродит,

Мною много пройдено дорог –

Пусть по ним тепер детишки ходять.



( Пісня « Партизани »)

Читець. Ми схиляємо голови перед пам’я ттю дідів і прадідів,

Батьків, друзів, рідних.

Уклонімося тим, хто поліг у бою,

Хто прикрив рідну землю собою.

Свято мужності й радість велику свою

Розмішаєм живою сльозою.

Оголошується хвилина мовчання - пам’ять про полеглих наших земляків.

Учень 8. В ту зиму 1943 до села Кабаннє завітав справжній Новий рік. Він прийшов зі сторони Климівни , разом з переможною ходою танків, на яких палали червоні зірки. Дітлахи почули гуркіт машин і бігли їм назустріч не відчуваючи болю в ногах , та важких батьківських чобіт. На танках сиділи справжні діди морози – почервонілі, засніжені. Причому їх було так багато – на кожного хлопчака по одному. Танкісти протягали руки до дітей, підіймали їх у повітря, підкидали до гори та вмощували на башти машин . Радості дітей не було меж. Так зустрів визволителів мій дідусь – Федоровський Леонід .

(Слово екскурсоводу про бойовий шлях 52 Шумлянсько – Віденської Двічі Червонопрапорної дивізії)

« Пісня про 52 дивізію »


Вед.1 Встеляйте квітками дороги,

Вже проліски цвітуть , розмай.

В цей день незабутній ми квіти кидаймо під ноги

Бійцям, що мир несли в наш край



Пісня « Перемога» ( кліп)
Вед.2 Пройшли роки, весна настала

У мирнім краї все цвіте .

Хлопчина юний про минуле пам’ятає.

І вірші він дарує вам свої.



Вірш читає Прошельцов Андрій.

« Слави сиве відлуння»

Багато років пройшло,

Давайте ж віддамо шану

Тим, хто боровся зі злом,

За нашу Вкраїну кохану.


Люди не знали спочатку

Навіщо ж іти воювати.

Цю розгадати загадку

Не помогла б їм і власна мати.

Та згодом самі зрозуміли,

Що в житті найголовніше.

Ця правда й нам дає крила

Й водночас серденько ріже.

Аж ось яка правда ця гарна –

Зозуля у лісі зеленім.

Вона не страшна, не примарна,

Вона як дзвіночків дзеленькіт.

Тішить душу нам пам’ять

Як в річці білі купави.

Нехай усі люди славлять

Сиве відлуння слави!



Будемо пам’ятати , земляки, свою історію, своє минуле, щоб мати майбутнє.
Заключна пісня « Не давайте суму жити »

Каталог: attachments
attachments -> Урок-роздум після знайомства з інтимною лірикою Анни Ахматової та Ліни Костенко
attachments -> Вступ Література кінця XIX
attachments -> Усний журнал
attachments -> України Львівський коледж транспортної інфраструктури
attachments -> Проблема особистості людини у творчості А. П. Чехова
attachments -> Уроку : Антон Павлович Чехов «Товстий і тонкий»
attachments -> Позакласний захід із світової літератури На гостину до ювіляра
attachments -> Костенко Ліна Василівна
attachments -> Конспект відкритого уроку в 11 класі


Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Опис досвіду роботи класного керівника iconЗош І – ІІІ ст с. Кричевичі 2013 Класний керівник
Презентація досвіду роботи класного керівника 4 класу півень мирослави олександрівни І частина
Опис досвіду роботи класного керівника iconВідділ освіти Володарської райдержадміністрації Володарська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1 Організація системи виховної роботи з класним колективом як умова особистісного зростання учня Досвід Кропивки Наталії Андріївни, класного керівника 7-а
Досвід Кропивки Наталії Андріївни, класного керівника 7-а класу, вчителя української мови та літератури Володарської зош І-ІІІ ступенів...
Опис досвіду роботи класного керівника iconПрезентація роботи класного керівника 9-а класу, вчителя російської мови І світової літератури

Опис досвіду роботи класного керівника iconРоботи класного керівника
У роботі кожного вчителя є важка, але дуже важлива комісія бути класним керівником
Опис досвіду роботи класного керівника iconОпис досвіду роботи учителя української мови та літератури
Тема досвіду. Використання інформаційних технологій як засобу активізації пізнавальної діяльності та розвитку творчої особистості...
Опис досвіду роботи класного керівника iconОсновні напрямки роботи класного керівника Зміст
У роботі кожного вчителя є важка, але дуже важлива комісія бути класним керівником
Опис досвіду роботи класного керівника iconАпробовано в навчально-виховному просторі школи щодо розвитку творчої особистості. Опис досвіду роботи учителя української мови І літератури, вищої кваліфікаційної категорії, «Старшого вчителя»
Опис досвіду роботи учителя української мови І літератури, вищої кваліфікаційної категорії, «Старшого вчителя» Тернопільської спеціалізованої...
Опис досвіду роботи класного керівника iconНаказ №63 Про проведення одноденного походу Відповідно до плану роботи класного керівника наказую: Провести одноденний похід 23 травня 2013 року. Сформувати групу в кількості 18 учнів
Керівнику групи Осадчій В. В. провести з вихованцям інструктаж з техніки безпеки життєдіяльності під час походу
Опис досвіду роботи класного керівника iconОпис досвіду роботи вчителя музики Кам'янківської зош I-III ступенів
В музично – естетичному вихованні велику роль відіграє розвиток сприйняття музики,виховання любові до прекрасного
Опис досвіду роботи класного керівника iconПояснювальна записка Опис досвіду роботи Висновки
Краса нерозривна з добротою, вона облагороджує життя, надихає людину на добрі справи. Введення дитини в світ краси І гармонії є важливим...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка