Основні риси епохи Відродження



Дата конвертації06.07.2017
Розмір445 b.



Основні риси епохи Відродження

  • Основні риси епохи Відродження

  • Хронологічні межі

  • Представників мистецтва

  • Основні твори митців живопису



*Називати основні твори митців Відродження ( в межах програми)

  • *Називати основні твори митців Відродження ( в межах програми)

  • *Класифікувати жанри живопису

  • *Описувати власні почуття від сприйнятого

  • *Обгрунтовувати власну думку щодо світового значення творів епохи Ренесансу



Перехід від середніх віків до Нового часу ;

  • Перехід від середніх віків до Нового часу ;

  • Термін “Відродження “ вперше вжив відомий живописець і архітектор Джорджо Вазарі, він мав на увазі відродження Античності.

  • Хронологічні межі – 14-16ст. ;

  • Батьківщина – Італія ;

  • Гуманістичне світобачення;

  • Ідеал – універсальна людина ;

  • Символ доби – мистецтво ;

  • Видатні митці : Мікеланджело , Донателло , Леонардо да Вінчі , Рафаель





Антропоцентризм

  • Антропоцентризм

  • Гуманізм

  • Модифікація середньовічної християнської традиції

  • Особливе відношення до Античності

  • Нове відношення до світу



  • Проторенесанс ( к.13 -14ст.)

  • Ранній Ренесанс (15 ст.)

  • Високий Ренесанс ( перша третина 16 ст.)

  • Пізній Ренесанс ( 16 ст. )





Леонардо да Вінчі.

  • Леонардо да Вінчі.

  • “Автопортрет”



15 квітня 1452 року народився позашлюбний син нотаріуса Антоніо да Вінчі.

  • 15 квітня 1452 року народився позашлюбний син нотаріуса Антоніо да Вінчі.

  • 1469 - поступає на навчання до Верроккіо- найвідомішого флорентійського художника.

  • 1473- член гільдії художників. Створює костюми і декорації.

  • 1487 – працює над проектом освітлення для Міланського кафедрального собору.

  • 1494 – займається осушенням землі та ландшафтним дизайном в одному із маєтків під Вігевано.



1495-1498 – створення “Таємної вечері”.

  • 1495-1498 – створення “Таємної вечері”.

  • 1502- архітектор і генеральний інженер у Чезаре Борджиа.

  • 1503 – створює картину “ Мона Ліза”, розробляє проект зміни русла річки Арно.

  • 1504- участь у роботі комісії , яка вивчає , де поставити скульптуру “Давида” Мікеланджело, перші ескізи “Леди з лебедем”

  • 1509 – геологічні дослідження в долинах Ломбардії.

  • 1512- вивчає анатомію в університеті Падуї.

  • 1517 – переїзд до палацу короля Франції .

  • 2 травня 1529 – смерть Леонардо.



Живописець

  • Живописець

  • Філософ

  • Скульптор

  • Співак

  • Музикант

  • Віршотворець

  • Теоретик мистецтв

  • Театральний постановник

  • Автор байок

  • Математик





Це полотно називають також портретом Мони Лізи. Зі слів друга Л.да Вінчі , митець виконав на замовлення заможного купця портрет його дружини Мони Лізи. Інші вважали , що це міг бути портрет якоїсь знатної дами. Деякі мистецтвознавці стверджують , що це – автопортрет.

  • Це полотно називають також портретом Мони Лізи. Зі слів друга Л.да Вінчі , митець виконав на замовлення заможного купця портрет його дружини Мони Лізи. Інші вважали , що це міг бути портрет якоїсь знатної дами. Деякі мистецтвознавці стверджують , що це – автопортрет.

  • Це новий портрет , так раніше ніхто не писав ! Художник передав «життя душі», заклавши основи психологічного портрета





(1478-1480)

  • (1478-1480)

  • Санкт – Петербург, Ермітаж

  • Художник домігся чудової єдності композиції , об’єднавши фігури Марії і дитини в нерозривну групу на темному тлі стіни з прорізаним вікном.

  • Живопис ХVст. не знав настільки довершених композиційних рішень







Народився 26 (28) березня 1483 року в Урбіно – помер 6 квітня 1520 року в Римі

  • Народився 26 (28) березня 1483 року в Урбіно – помер 6 квітня 1520 року в Римі



Народився Рафаель 28 березня 1483 року в тоді невеличкому італійському містечку Урбіно. Його батько Джованні Санті був наділений різноманітними талантами , зокрема й живописними. Герцог урбінський мав його за порадника в питаннях мистецтва.

  • Народився Рафаель 28 березня 1483 року в тоді невеличкому італійському містечку Урбіно. Його батько Джованні Санті був наділений різноманітними талантами , зокрема й живописними. Герцог урбінський мав його за порадника в питаннях мистецтва.

  • Коли хлопчику виповнилось 8 років , померла мати , згодом у хаті запанувала мачуха . Розуміючи душевний стан хлопчика, батько кликав його до майстерні , де учні малювали церковні образи, вкривали позолотою зброю й посуд. Тут Рафаель набув перших фахових навичок.



Коли хлопцю виповнилось 11 років , помер батько. Можна уявити , з якою гостротою відчув хлопчик своє сирітство : між ріднею точилися сварки , мачуха позивалася з батьковим братом , справа розглядалася у суді 5 років. У цей час навчається у майстерні славного на всю Італію П’єтро Вануччі , прозваного Перуджіно. У артілі , керованій Перуджино, був не останнім майстром, оскільки брав участь у створенні розписів біржі перуджійської корпорації банкірів. В тому ,що мав він вже тоді певну творчу манеру , переконує його картина “Мадонна Конестабіле”.

  • Коли хлопцю виповнилось 11 років , помер батько. Можна уявити , з якою гостротою відчув хлопчик своє сирітство : між ріднею точилися сварки , мачуха позивалася з батьковим братом , справа розглядалася у суді 5 років. У цей час навчається у майстерні славного на всю Італію П’єтро Вануччі , прозваного Перуджіно. У артілі , керованій Перуджино, був не останнім майстром, оскільки брав участь у створенні розписів біржі перуджійської корпорації банкірів. В тому ,що мав він вже тоді певну творчу манеру , переконує його картина “Мадонна Конестабіле”.





“Мадонна

  • “Мадонна

  • Конестабіле”

  • (1504 )- найраніша із

  • збережених картин













“ Мадонна з Дитям та Святим Іоанном Хрестителем на фоні пейзажу”

  • “ Мадонна з Дитям та Святим Іоанном Хрестителем на фоні пейзажу”

  • Картина має іншу назву “Прекрасна садівниця”



У цій картині Рафаель знаходить власне втілення біблійної теми : картина сповнена розкутого реального відчуття повноти буття. Від чарівної молодої жінки віє спокоєм та щастям раннього материнства. Фігури ніби розчинені у прекрасному пейзажі. Деталі виписані з великою любов’ю та насичені багатьма подробицями. Кольори є свіжими та гармонійними . Червона сукня Марії, зелений плащ , золотаво-рудий пейзаж плавно перетікають у прозору блакить неба з невеликими хмарами. Фігури дітей виглядають світлими силуетами на темному тлі.

  • У цій картині Рафаель знаходить власне втілення біблійної теми : картина сповнена розкутого реального відчуття повноти буття. Від чарівної молодої жінки віє спокоєм та щастям раннього материнства. Фігури ніби розчинені у прекрасному пейзажі. Деталі виписані з великою любов’ю та насичені багатьма подробицями. Кольори є свіжими та гармонійними . Червона сукня Марії, зелений плащ , золотаво-рудий пейзаж плавно перетікають у прозору блакить неба з невеликими хмарами. Фігури дітей виглядають світлими силуетами на темному тлі.



Цей алтарний образ – остання велика робота Рафаеля, присвячена його улюбленій темі – мадонна з Немовлям.

  • Цей алтарний образ – остання велика робота Рафаеля, присвячена його улюбленій темі – мадонна з Немовлям.



Картина “Сикстинська Мадонна” , написана для Сикстинського монастиря у П’яченці на замовлення “чорних монахів”, зображує Богоматір. Слава Мадонни нічим не підкреслена. Вона боса , проте Папа Римський Сикст зустрічає її уклінно , як володичицю, свята Варвара опускає очі з благоговінням , а два янголи спрямовують вгору мрійливо-задумливі погляди. Мадонна йде до людей . Юна та велична, приховуючи в душі якусь тривогу. Вітер перебирає волосся немовляти, чиї очі дивляться на нас з такою силою , ніби воно бачить свою долю і долю всього людства

  • Картина “Сикстинська Мадонна” , написана для Сикстинського монастиря у П’яченці на замовлення “чорних монахів”, зображує Богоматір. Слава Мадонни нічим не підкреслена. Вона боса , проте Папа Римський Сикст зустрічає її уклінно , як володичицю, свята Варвара опускає очі з благоговінням , а два янголи спрямовують вгору мрійливо-задумливі погляди. Мадонна йде до людей . Юна та велична, приховуючи в душі якусь тривогу. Вітер перебирає волосся немовляти, чиї очі дивляться на нас з такою силою , ніби воно бачить свою долю і долю всього людства





Фреска ”Тріумф Галатеї” проникнута духом античної класики з її культом чуттєвої краси. Художник використав сюжет античного міфу про прекрасну німфу, яка відхилила кохання велетня Поліфема.

  • Фреска ”Тріумф Галатеї” проникнута духом античної класики з її культом чуттєвої краси. Художник використав сюжет античного міфу про прекрасну німфу, яка відхилила кохання велетня Поліфема.

  • Оточена тритонами , нереїдами і кружляючими в повітрі амурами , Галатея мчить по хвилях , стоячи на ракушці, яку тягнуть дельфіни. Художнику довелось передати швидкий рух і разом з тим рівновагу і гармонію.



В римській міфології грації – богині , які уособлюють радісне , добре і вічно юне начало в житті , дочки Юпітера, німф і богинь. В давні часи їх зображували в хітонах, а пізніше – оголеними, щоб ніщо не приховувало їхньої краси.

  • В римській міфології грації – богині , які уособлюють радісне , добре і вічно юне начало в житті , дочки Юпітера, німф і богинь. В давні часи їх зображували в хітонах, а пізніше – оголеними, щоб ніщо не приховувало їхньої краси.



Папа Юлій ІІ Вирішив перетворити Ватиканський палац на прижиттєвий пам’ятник своїй особі.

  • Папа Юлій ІІ Вирішив перетворити Ватиканський палац на прижиттєвий пам’ятник своїй особі.

  • Папа змусив Мікеланджело розписати фресками плафон каплиці. Мікеланджело обурився й втік до Флоренції. Тоді Юлій доручає розпис Рафаелю: хай розуміє впертий флорентієць , що не є незамінним майстром

  • 1508 року розписи попередників були безжалісно знищені і Рафаель приступив до роботи ( фрески свого вчителя Перуджино він пожалів)

  • Те , що намалював Рафаель за три роки на стінах папського кабінету стало класикою монументального живопису часів Високого ренесансу.Фреска “Диспут”- одна з його робіт того періоду.











1 . Художня культура. 10-11 класи. Рівень стандарту: Програма для загальноосвітніх навчальних закладів / Л.М. Масол , Н. Є . Миропольська.- 2011.

  • 1 . Художня культура. 10-11 класи. Рівень стандарту: Програма для загальноосвітніх навчальних закладів / Л.М. Масол , Н. Є . Миропольська.- 2011.

  • 2. Назаренко Н.В., Ковальова І.О… Художня культура:

  • Підручник для 11 кл. – Харків : Оберіг. - 2011.

  • 3. Культура средних веков : 2 Вып. / Сост. Б. Пуришев. М., 1995

  • 4. Искусство стран и народов мира : Краткая художественная энциклопедия : в 5 Т.- М., 1962-1980

  • 5. Кертман Л. История культуры стран Европы и Америки. 1870

  • – 1917.- М., 1987 .

  • 6. Матеріали http://uk.wikipedia.org

  • 7. Ілюстративний матеріал пошукової системи google



Каталог: public -> oipopp -> repository -> dcr
dcr -> Щоб урок був цікавішим. Нестерчук Л. М., вчитель світової літератури
dcr -> Згадайте, чому Міцкевич опинився в Криму в 1825 р. Згадайте, чому Міцкевич опинився в Криму в 1825 р
dcr -> Славнозвісне місто Канів
dcr -> 1. Історичні умови розвитку літератури в Західній Україні до 1939 р
dcr -> На навчальний рік 5 год. На тиждень год
dcr -> Анатолiй Георгiйович Костецький Про нього (1948 2005)
dcr -> Поезія “срібного століття” Символізм
dcr -> Власне обличчя здавалось художнику зручним об’єктом для спостережень І експериментів
dcr -> Пригадується (І сміх І гріх ), якось у квітні 1981 року на засланні дивився з «соузниками» кінохроніку. “Дивлюсь – очам не вірю, мов справді бачу
dcr -> Вільям Шекспір — великий поет І драматург доби Відродження. «Шекспірівське питання». Розкриття особливостей ренесансного сприйняття кохання в сонетах В. Шекспіра. Хід уроку


Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Основні риси епохи Відродження iconРоль еразма нотердамського в гуманістичному русі німеччини план
Відродження, як прямого наступника античності І попередника нашої епохи, коли соціально політичні, філософські, педагогічні, культурні...
Основні риси епохи Відродження iconМистецтво Високого Відродження. Італійське Відродження
Мета: ознайомити учнів з основними принципами Відродження, дати уявлення про творчість італійських художників цієї епохи
Основні риси епохи Відродження iconПлан: Вступ Філософія Відродження І її основні риси
...
Основні риси епохи Відродження iconВільям Шекспір — великий поет І драматург доби Відродження. «Шекспірівське питання». Розкриття особливостей ренесансного сприйняття кохання в сонетах В. Шекспіра. Хід уроку
На попередньому уроці ми доторкнулися до мистецтва епохи Відродження. Тож перевіримо ваші знання та увагу
Основні риси епохи Відродження iconВеликі італійські художники епохи відродження
Епоха зажадала сильних, освічених, таких, що не бояться ніякої роботи людей. Саме в їх середовищі стала можлива поява тих небагатьох...
Основні риси епохи Відродження iconАнглійська література епохи відродження
Мета уроку: познайомити учнів з особливостями доби Відродження в Англії; поглибити їхні знання про життя та творчість В. Шекспіра;...
Основні риси епохи Відродження iconУроку: Мета уроку: Узагальнити знання учнів про культуру епохи
Відродження, особливостями англійського Відродження, особистість та особливості творчості драматурга та поета В. Шекспіра; донести...
Основні риси епохи Відродження iconСтилі та напрями у мистецтві: бароко, рококо, класицизм, романтизм, реалізм. Стиль бароко
Мета: ознайомити учнів з поняттям «Бароко»; визначити основні риси мистецтва бароко; надати знання про характерні риси архітектури...
Основні риси епохи Відродження icon1. Історичні передумови Відродження Історичний період, до розгляду філософії якого ми приступаємо, у сучасників одержав назву «Відродження»
«Відродження» (від фр. «Renaissance» Ренесанс) оскільки в їх час було відроджено ту культуру, яку знищило було християнство за 1000...
Основні риси епохи Відродження iconПлан презентації: 4 слайд: Цитата
Галу. Поглинений собою юнак, раніше стурбований мастурбацією І кастрацією, тепер став членом нормального сексуального союзу, зображеного...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка