Особливості жанру літературної балади. Франсуа Війон «Балада прикмет»



Дата конвертації08.07.2017
Розмір47,3 Kb.

Тема: Особливості жанру літературної балади. Франсуа Війон «Балада прикмет»

Мета: ознайомити учнів із основними віхами життєвого і творчого шляху французького поета Франсуа Війона; поглибити знання про баладу, розкрити особливості жанру літературної балади, філософський сенс «Балади прикмет», розвивати навички аналізу віршованих творів, виразного читання; виховувати бажання до самопізнання.

Обладнання: портрет Ф. Війона, символічна карта «Острів Балади»

Тип уроку: засвоєння нових знань.



Хід уроку

І. Організаційний етап

ІІ. Актуалізація опорних знань

Бесіда на повторення.



  • Дайте визначення балади.

  • Які фольклорні балади ви вивчали? (Діти називають і знаходять на символічній карті)

  • Назвіть особливості фольклорної балади як жанру. (Напружений сюжет, невеликий обсяг, віршована мова, поєднання епосу і лірики, зв’язок з УНТ, драматична гострота, невелика кількість персонажів).

ІІІ. Оголошення теми, мети та завдань уроку

Поетична хвилинка.

До світу Балади прошу завітати,

Тут буде цікаво, повірте, мені,

Із віщим Олегом ми будем стрічатись,

Що «їде полями на вірнім коні».

Нам Пушкін про князя легенду розкаже,

Як знехтував він віщування страшні:

Волхвам на повірив, їх мудрим порадам

І потім помер від укусу змії.

«Баладу прикмет» нам свою розгадає

Відомий поет, всіма знаний Війон,

Повідає нам про усе те, що знає,

І те, що не знає ліричний герой.

Нас Гете запросить до темного лісу,

Туди, де панує Король Вільшаний,

А Стівенсон нас поведе у край пиктів,

Що вміли варити напій чарівний.

А Шіллер історію з Хронік розкаже,

Змалює усім нам кохання сумне,

Коли рукавичка між звірами ляже,

Кохання Делоржа, ймовірно, мине.

Отож, ми не будемо час марнувати,

Відкриємо книгу – й почнемо читати!



ІV. Сприйняття й засвоєння нового матеріалу

1.Слово вчителя. Сьогодні ми познайомимося з видатним поетом доби Середньовіччя - Франсуа Війоном, справжнє прізвище якого Монкор’є або де Лож.

(Презентація портрета)

Ми ознайомимося з долею людини, яка любила волю і навколишній світ, шукала себе, пройшла багато «шляхів і манівців», пізнала багатство і бідність, помилялася і усвідомлювала свої помилки. Суперечливість суспільства наклала відбиток на життя Франсуа Війона.

Народився поет в Парижі в незаможній родині. Рано втратив батька. Дитинство Ф. Війона було сирітським, мати віддала його на виховання до священика Гійома Війона, який дав хлопцеві ім’я і доклав зусиль для отримання освіти й виховання прийомного сина. У 12 років Француа навчався на підготовчому відділенні університету Сорбонни, який згодом закінчив із званням бакалавра, а в 21 рік здобув звання магістра мистецтва. Доля поета складалась трагічно, відомості про нього мають напівлегендарний характер, але й вони дозволяють краще зрозуміти думки й почуття поета, його самобутню творчість. Поет мав неспокійну вдачу, часто потрапляв у різні історії через своє бажання жити вільно й незалежно. Йому не раз доводилось бувати за ґратами, а в’язниці змінювались перебуванням у меценатів, спілкуванням з людьми різних соціальних прошарків. У своїх творах він розповідає про свої мрії і розчарування. Останній вирок суду присудив вигнати поета за межі Парижа, далі сліди його губляться. Про творчість Франсуа Війона заговорили через 25 років після вигнання, коли вийшла перша збірка віршів і поет був проголошений першим ліриком Франції. Повернувшись до Парижа, у 1456 році написав твір-сповідь «Малий Тестамент», а в 1467 - «Великий Тестамент».

У своїх творах поет змальовує недосконалість людини, розмірковує про її призначення у світі. У центрі уваги – власна особистість, твори мають автобіографічний характер.

До українського читача поезії Війона надійшли в перекладах Л.Первомайського та М. Терещенка. В історію світової літератури Війом увійшов як автор літературних балад.



2. Виразне читання «Балади прикмет» заздалегідь підготовленим учнем.

3.Словникова робота

Прикмета – 1. Відмітна ознака кого – чого-небудь;

  1. Те, що свідчить про щось;

  2. Деякі ознаки, що є передбаченням чого-небудь;

  3. Предмет, деталь, мітка, що вказує на щось.

Манівці – обхідний шлях.

4. Бесіда

  • Чи сподобався вам твір?

  • Як ви розумієте смисл назви «Балада прикмет»?

  • Про які прикмети йдеться у творі? (Прикметні ознаки життя)

  • Які рядки повторюються на початку усього твору?

  • Як називається такий прийом? (Анафора - єдинопочаток.)

  • Які рядки повторюються в кінці? (Епіфора – єдина кінцівка.)

  • Яким вам уявляється ліричний герой? Що знає ліричний герой про життя? А що – про себе?

  • Які поняття протиставляються? Назвіть їх.

  • Який художній прийом використано? (Антитеза)

  • З якою метою поет використовує антитезу?

  • Яким постає життя перед ліричним героєм? (Різноманітним, строкатим)

5. Коментар вчителя. Запитання і завдання.

Кожен рядок містить прихований зміст (підтекст).

Під час читання колективно з’ясовуємо прихований зміст.


- В яких рядках висловлюється основна думка балади?

- Розкрийте самохарактеристику ліричного героя?

- Які слова й чому поет зробив рефреном у баладі?

- Чи співпадає образ автора і ліричного героя?

- Які факти із життя Француа Війона доводять, що поет мав право заявити: «Я знаю все й не знаю лиш себе?»
V. Підбиття підсумків уроку

«Балада прикмет» написана в ХІVст. Як ви гадаєте, чи цікава вона людям іншої епохи, зокрема ХХІ ст.? Доведіть свою думку.



  • Чим схвилювала балада особисто вас?

  • Як називається художній прийом, що лежить в основі побудови твору «Балада прикмет»?

  • В чому особливість літературних балад? Чи є спільне між фольклорними і літературними баладами?

  • В яких рядках твору «Балада прикмет» висловлено головну думку?

  • Чи важливо кожному із нас знати себе? (Важливо, тому що кожна людина – особистість, унікальна і неповторна. Адже коли людина прагне зрозуміти себе – вона краще зрозуміє інших. Отже, у баладі стверджується цінність кожної людської особистості).


VІ. Домашнє завдання

Виразне читання балади. Твір-мініатюра: «Що я знаю про самого себе».


Оситнязька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

Кіровоградського району

План-конспект

уроку світової літератури на тему:

«Особливості жанру літературної балади. Франсуа Війон «Балада прикмет»

(ярмарок педагогічних ідей)
Каталог: Files -> downloadcenter
downloadcenter -> Наталія звольська
downloadcenter -> Перекази І легенди Звягельщини
downloadcenter -> Уроках читання. Презентація творчих знахідок учителів молодших класів. Тема уроку: Літературні казки про тварин. Іван Франко «Лисичка і Журавель»
downloadcenter -> Методичні рекомендації до проведення заходів оформлення експозицій книжково-журнальних виставок Тема бесіди для учнів старших класів
downloadcenter -> До Антології увійшли поетичні та прозові твори письменників міста Катеринослава – Січеслава – Дніпропетровська, написані для дітей І про дітей, для юнацтва І про юнацтво за період 1883-2012 рр
downloadcenter -> Сценарій за іншими джерелами Методичні рекомендації до проведення заходів


Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Особливості жанру літературної балади. Франсуа Війон «Балада прикмет» iconТема. Франсуа Війон ( між 1431-32- після 1463). “Балада прикмет”. Особливості жанру літературної балади
Вступне слово вчителя. Звучить фонозапис пісні Б. Окуджави “Молитва Франсуа Війона”
Особливості жанру літературної балади. Франсуа Війон «Балада прикмет» iconІіі. Літературна балада тема: Франсуа Війон. «Балада прикмет». Особливості жанру літературної балади
Літературна балада сформувалася в XIV ст як віршований текст, що має певну форму. Європейська балада зазвичай має три строфи, сталу...
Особливості жанру літературної балади. Франсуа Війон «Балада прикмет» iconУрок №8 Тема. Особливості жанру літературної балади, її типологічне розмаїття. Аналіз «Балади прикмет» Франсуа Війона
Тема. Особливості жанру літературної балади, її типологічне розмаїття. Аналіз «Балади прикмет» Франсуа Війона
Особливості жанру літературної балади. Франсуа Війон «Балада прикмет» iconЖанр літературної балади. Франсуа Війон «Бала­да Прикмет»
«Баладу Прикмет» Франсуа Війона; роз­вивати пам'ять, логічне мислення школярів, їх зв'язне мовлен­ня, вміння самостійно працювати...
Особливості жанру літературної балади. Франсуа Війон «Балада прикмет» iconУроків з теми: «Літературні балади»
Мета: поглибити знання учнів про баладу, розкрити особливості жанру літературної балади; закріпити знання про антитезу, анафору;...
Особливості жанру літературної балади. Франсуа Війон «Балада прикмет» icon«Вступ. Билини та балади»
Рядки з билини «Ілля Муромець»: «Кажуть старчики отакі слова» підкреслюють особливість жанру
Особливості жанру літературної балади. Франсуа Війон «Балада прикмет» iconУрок 1 тема уроку в. В. Биков. «Альпійська балада». Особливості сюжету І композиції повісті. Мета уроку
Тема уроку в. В. Биков. «Альпійська балада». Особливості сюжету І композиції повісті
Особливості жанру літературної балади. Франсуа Війон «Балада прикмет» iconШарль Перро (Perrault Charles 1628 – 1703)
Академік, французький письменник, поет, критик, основоположник жанру літературної казки
Особливості жанру літературної балади. Франсуа Війон «Балада прикмет» iconБайка як жанр літератури та її особливості. Езоп
Мета: ознайомити учнів з розвитком жанру байки у світовій літературі, розкрити особливості побудови байки, допомогти засвоїти значення...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка