Підвищення професійної компетенції І модель ідеального вчителя



Дата конвертації13.07.2017
Розмір445 b.


Підвищення професійної компетенції і модель ідеального вчителя

У вихованні все повинно базуватися на особі вихователя, тому що виховна сила виливається тільки з живого джерела людської особистості.

К.Ушинський

Мета психолого-педагогічного семінару:

  • Формувати у вчителів більш широке розуміння поняття компетентність.

  • Розглянути складові вчительської компетенції.

  • Створити модель ідеального вчителя.

  • Шляхом діагностики визначити рівень компетенції вчителів і компетентності, які потребують розвитку.

  • Обговорити вплив педагогічної компетенції на імідж школи.



Структура семінару

1. Про професійна компетентність у сучасному суспільстві. Методи формування компетентності (психолог Скорохід О.В.).

2. Ключові компоненти компетентності вчителя (директор школи Грицюк Л.А.)

3. Розробка моделі ідеального вчителя (робота у групах).

4. Діагностування рівня професійної та психологічної компетентності вчителя (психолог Скорохід О.В.).

5. Результати анкетування «Вплив іміджу і компетентності вчителя на імідж школи». (психолог Скорохід О.В.).

Про вчителя



Модель ідеального учителя В.О.Сухомлинський формує через три важливі позиції: 



І.П. Підласий, виходячи з головної функції учителя та специфіки практичної педагогічної діяльності, пропонує модель ідеального педагога, елементами якої є "спеціаліст", "працівник", "людина".



Система роботи вчителя базується на



Здібності до виховання дітей



Загальні та спеціальні здібності





Ступені сходження до професійної вершини:



Особистість учителя



Професійна підготовка



Педагогічні здібності



Педагогічна майстерність учителя



Культура педагогічного спілкування



Культура педагогічного спілкування



Саморегуляція



Складові частини моделі ідеального вчителя:

  • педагогічна майстерність – високе мистецтво навчання і виховання;

  • високий рівень загальної і моральної культури вчителя;

  • постійне прагнення до самовдосконалення;

  • педагогічні здібності;

  • педагогічна техніка.



В.О. Сухомлинський цілком справедливо стверджував, що особистість учителя означає все у вихованні. І якщо педагог своє життя і свою педагогічну діяльність будує на принципах Добра, Гуманізму, Інтелекту, Творчості, Краси, Порядності та Справедливості – він має право називатися Учителем з великої букви. А це і є ідеальний учитель.

  • В.О. Сухомлинський цілком справедливо стверджував, що особистість учителя означає все у вихованні. І якщо педагог своє життя і свою педагогічну діяльність будує на принципах Добра, Гуманізму, Інтелекту, Творчості, Краси, Порядності та Справедливості – він має право називатися Учителем з великої букви. А це і є ідеальний учитель.



Рольова гра «Портрет професіонала» Завдання: із запропонованого списку ділових і особистісних якостей людини виберіть десять  найважливіших, на ваш погляд, необхідних педагогові. Потім відзначте ті , які повною мірою маєте самі



Тест «Психологічна компетентність вчителя»

Якщо Ви згодні з твердженням тесту, то поставте поруч з номером твердження «так» або «+»; якщо Ви з твердженням не згодні, то поставте поруч з його номером «ні» або «-».

1. Чим старша дитина, тим важливіше для неї слова як знаки уваги і підтримки дорослих.

2. У дітей зароджуються комплекси, коли їх з кимось порівнюють.

3. Емоції дорослих, незалежно від їх волі, впливають на стан дітей, передаються їм, викликаючи відповідні почуття.

4. Підкреслюючи помилки дитини, ми позбавляємо її від них.

5. Негативна оцінка шкодить благополуччю дитини.

6. Дітей необхідно виховувати в строгості, щоб вони виросли нормальними людьми.

7. Дитина ніколи не повинна забувати про те, що дорослі старше, розумніше і досвідченіше її.

8. Дитина оточена симпатією і увагою, обтяжена неприємними переживаннями, роздратуванням, тривогами і страхом.

9. Негативні реакції дітей треба придушувати для їхньої ж користі.

10. Дітей не повинні цікавити емоції і внутрішні переживання дорослих.

11. Якщо дитина не хоче, завжди можна її змусити.

12. Дітей треба вчити, нагадуючи відповідні приклади.

13. Дитині будь-якого віку для емоційного благополуччя необхідні дотики, жести, погляди, що виражають любов і схвалення дорослих.

14. Дитина повинна постійно бути предметом уваги і симпатії дорослих.

15. Роблячи щось, дитина повинна віддавати собі звіт в тому, хороша вона чи погана, з погляду дорослих.

16. Співпрацювати з дітьми - це значить бути з ними «на рівних», в тому числі, співати, грати, малювати, повзати рачки.

17. Відмови бувають зазвичай у дітей, які не звикли до слова «треба».

18. Насильницькі методи множать дефекти особистості і небажані форми поведінки.

19. Я ніколи не змушую учнів щось робити насильно.

20. Дитина не боїться помилок і невдач, якщо знає, що вона завжди буде прийнята дорослими, її зрозуміють.

21. Я ніколи не кричу на дітей, в якому б настрої не був.

22. Я ніколи не говорю дітям: «Мені ніколи», якщо вони задають питання.

23. При виникненні труднощів в одному завжди можна перемкнути учня на щось інше.

24. Я ніколи не відчуваю себе неприємно, коли ставлю учням позначки «2» заслужено.

25. Я ніколи не відчуваю тривоги у спілкуванні з учнями.

26. Не варто нав'язувати себе учням, якщо вони чогось не хочуть, краще подумати, раптом я сам(а) щось роблю не так.

27. Учень завжди правий. Неправим може бути тільки дорослий.

28. Якщо учень не працює на уроці, значить він або лінується, або погано себе почуває.

29. Я ніколи не роблю зауважень своїм учням в жорсткій формі.

30. В учнів не буває правильних або неправильних дій, діти завжди проявляють себе як можуть і як хочуть.

Якщо «так» («+») за шкалою компетентності (питання: 2; 3; 5; 8; 13; 16; 18; 20; 23; 26; 27; 30;), то присвоюйте за кожну відповідь «так» по 1 балу.

Якщо «так» («+») за шкалою компетентності (питання: 2; 3; 5; 8; 13; 16; 18; 20; 23; 26; 27; 30;), то присвоюйте за кожну відповідь «так» по 1 балу.

Якщо «ні» («-») за шкалою компетентності (питання: 1; 4; 7; 9; 10; 11; 12; 14; 15; 17; 24; 28;), то присвоюйте собі за кожну відповідь «ні» по 1 балу.

Шкала брехливості: (питання: 6, 19; 21; 22; 25; 29). Якщо «так» на 4 і більше відповідей, то Ви відповідали нещиро. Тому Ваші результати можуть бути ненадійні.

Підрахуйте загальну кількість балів по першій і другій шкалами.

     

Чим ближче до 24 балів, тим вище психологічна компетентність вчителя.

До 12 балів - некомпетентний,

Від 12 до 18 балів - мала ступінь компетентності,

Від 18 до 24 балів - достатній ступінь компетентності.

Тест «Який ваш творчий потенціал?»

  • Тест «Який ваш творчий потенціал?»

  • Виберіть один із запропонованих варіантів відповідей.

  • 1. Чи вважаєте ви, що світ навколо вас можна змінити на найкраще?

  • А) так;

  • Б) ні, він і так в міру гарний;

  • В) так, але тільки дещо.

  • 2. Чи думаєте ви, що самі можете брати участь у значних змінах навколишнього світу?

  • А) так, у більшості випадків;

  • Б) ні;

  • В) так, у деякій мірі.

  • 3. Чи вважаєте ви, що деякі ващі ідеї принесли б значний прогрес у тій сфері діяльності, де ви працюєте?

  • А) так;

  • Б) так, за сприятливих умов;

  • В) лише в деякій мірі.

  • 4. Чи вважаєте ви, що майбутньому будете відігравати значно більшу роль і зможете щось принципово змінити?

  • А) так,напевно;

  • Б) це малоймовірно;

  • В) можливо.

  • 5. Коли вирішуєте щось зробити, чи думаєте ви, що здійснити своє починання?

  • А) так;

  • Б) часто думаєте, що не зможете;

  • В) так,часто.

  • 6. Чи виникає у вас бажання розпочати справу,якої абсолютно не знаєте?

  • А) так, невідоме мене цікавить;

  • Б) невідоме мене не цікавить;

  • В) усе залежить від суті цієї справи.



7. Вам доводиться займатися незнайомою справою. Чи виникає у вас бажання досягти в ній досконалості?

  • 7. Вам доводиться займатися незнайомою справою. Чи виникає у вас бажання досягти в ній досконалості?

  • А) так;

  • Б) задовольняєтесь тим, чого встигли досягти;

  • В) так, але тільки якщо вам це подобається.

  • 8. Якщо справа, яку ви не знаєте, вам подобається, чи бажаєте ви знати про неї все?

  • А) так;

  • Б) ні, ви бажаєте навчатися лише основному;

  • В) ні, ви бажаєте лише задовольнити свою цікавість.

  • 9. Якщо вам не вдалося щось зробити, то:

  • А) якийсь час наполягаєте на своєму, наперекір здоровому глузду;

  • Б) покинете цю справу, оскільки розумієте, що вона нереальна;

  • В) продовжуєте справу, навіть коли стає зрозуміло, що це неможливо.

  • 10. На вашу думку, професію треба вибирати, виходячи зі:

  • А) своїх можливостей, майбутніх перспектив для себе;

  • Б) стабільності, значимості, важливості професії, потреб у ній;

  • В) переваг, які вона забезпечить.

  • 11. Подорожуючи, могли б ви легко орієнтуватися на маршруті, по якому уже пройшли?

  • А) так;

  • Б) ні, боїтесь збитись із дороги;

  • В) так, але тільки там, де місцевість вам сподобалась і запам’яталась.

  • 12. Одразу після якоїсь бесіди чи зможете ви згадати все, про що говорилося?

  • А) так без труднощів;

  • Б) усього згадати не зможете;

  • В) запам’ятовуєте лише те, що вас цікавить.



  • 13. Коли ви чуєте якесь незнайоме слово незнайомою мовою, то можете повторите його по складах, без помилок, навіть не знаючи його значення?

  • А) так, без труднощів;

  • Б) так, якщо це слово легко запам’ятати;

  • В) зможете повторити, але не зовсім правильно.

  • 14. У вільний час ви частіше за все:

  • А) залишаєтесь на одинці подумати;

  • Б) знаходитесь у компанії;

  • В) вам байдуже, будете ви в компанії чи наодинці.

  • 15. Ви займаєтесь якоюсь справою, вирішуєте її закінчити лише тоді, як:

  • А) справа закінчена і здається вам виконаного гарно;

  • Б) ви більш-менш задоволені;

  • В) вам ще не все вдалось зробити.

  • 16. Коли ви наодинці:

  • А) полюбляєте мріяти про якісь, можливо навіть абстрактні, речі;

  • Б) за будь-яку ціну намагаєтесь знайти собі конкретне заняття;

  • В) іноді мрієте про речі, пов’язані з вашою роботою.

  • 17. Якщо вас захоплює якась ідея, ви будете мріяти про неї:

  • А) незалежно від того, де і з ким ви знаходитесь;

  • Б) ви можете робити це лише наодинці;

  • В) тільки там, де не дуже шумно.

  • 18. Коли ви відстоюєте якусь ідею:

  • А) можете відмовитись від неї, якщо почуєте переконливі аргументи ваших опонентів;

  • Б) залишитесь при своїй думці, які аргументи ви не вислухали;

  • В) змінити думку, якщо опір буде занадто сильним.



Трактування результатів психологічного тесту вчителів

Трактування результатів психологічного тесту вчителів
  • Підрахуйте бали, які ви набрали, таким чином: за відповідь «А» - 3 бали; за відповідь «Б» - 1 бал; за відповідь «В» - 2 бали;

  • Питання 1, 6, 7, 8 визначають межу вашої допитливості; питання 2, 3, 4, 5 – віру в себе; питання 9 і 15 – постійність; питання 10 – амбіційність; питання 12 і 13 – слухову пам'ять; питання 11 – здорову пам'ять; питання 14 – ваше прагнення бути незалежним; питання 16, 17 – уміння абстрагувати; питання 18 – ступінь зосередженості.

Ці здібності і становлять основні якості творчого потенціалу. Загальна сума балів показує рівень вашого творчого потенціалу.
  • 23 і менше балів. Ваш творчий потенціал, на жаль, не великий. Можливо, ви недооцінили себе, свої здібності. Відсутність віри у свої сили може привести вас до думки, що ви взагалі не спроможні до творчості. Не думайте про це і таким чином вирішити проблему.

  • Від 24 до 48 балів. У вас цілком нормальний творчий потенціал. Ви володієте тими якостями, які дозволяють вам творити, але у вас є і проблеми, які гальмують процес творчості. У будь-якому разі ваш творчий потенціал дозволяє вам творчо проявити себе, якщо ви, звичайно, цього забажаєте.

  • 49 і більше балів. У вас звичайний творчий потенціал, який надає вам багатий вибір можливостей. Якщо ви на ділі зможете застосувати ваші здібності, то вам доступні будь-які різноманітні форми творчості.



Дякуємо за увагу!



Каталог: Files -> downloads
downloads -> «Це склад книжок» так скептик говорив, «Це храм душі» естет йому відмовив, Тут джерело всіх радощів земних, І їх дарують нам без цінним словом…»
downloads -> Для вчителів зарубіжної літератури
downloads -> Методичні рекомендації щодо викладання світової літератури в загальноосвітніх навчальних закладах у 2013-2014 навчальному році // Зарубіжна літератури в школах України. 2013. №7-8
downloads -> Талант людини це божий дар
downloads -> Василь Стус постать,що єднає
downloads -> Антон павлович чехов
downloads -> Остап Вишня. Трагічна доля українського гумориста. Моя автобіографія
downloads -> Урок 1 т ема. Вступ. Роль художньої літератури у формуванні життєвих цінностей людини


Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Підвищення професійної компетенції І модель ідеального вчителя iconІ розділ загальні відомості про вчителя Люба Галина Іллівна
Вдосконалення професійної майстерності педагогічних працівників, підвищення результативності та якості навчально-виховного процесу...
Підвищення професійної компетенції І модель ідеального вчителя iconСкладові частини моделі ідеального вчителя
...
Підвищення професійної компетенції І модель ідеального вчителя icon1. Діагностичний супровід професійної діяльності вчителя початкової школи
Діагностична діяльність майбутнього вчителя початкових класів: теорія І практика: монографія / С. М. Мартиненко
Підвищення професійної компетенції І модель ідеального вчителя iconМодель професійної
Це пов'язано, насамперед, із проблемами саморозвитку особистості та творчою самореалізацією педагога, новими концептуальними підходами...
Підвищення професійної компетенції І модель ідеального вчителя iconМетодичні рекомендації Для керівників гуртків художньо-естетичного спрямування для підвищення їх професійної педагогічної майстерності
Для керівників гуртків художньо-естетичного спрямування для підвищення їх професійної педагогічної майстерності
Підвищення професійної компетенції І модель ідеального вчителя icon1. Будова атома Модель атома Томсона
Ядерна модель атома. Квантові постулати Н. Бора випромінювання та поглинання світла атомами. Атомні й молекулярні спектри. Спектральний...
Підвищення професійної компетенції І модель ідеального вчителя iconКонкурс «Учитель року»
України від 30. 09. 2016 №1/9-517 «Про організацію та проведення Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2017» та з метою виявлення...
Підвищення професійної компетенції І модель ідеального вчителя iconМетодичні рекомендації / Укл. В. Уруський Педагогічна діагностика зміст вступ
Проблема діагностики педагогічної діяльності вчителя надзвичайно актуальна І важлива для вирішення питань вдосконалення викладання...
Підвищення професійної компетенції І модель ідеального вчителя iconОцінювання професійної майстерності вчителя
Ніхто не може продемонструвати світу, який я є, яскравіше, ніж це зміг зробити я сам. Ніхто не може заховати севе від собі подібних,...
Підвищення професійної компетенції І модель ідеального вчителя iconОбмін досвідом роботи бібліотек Дергачівської цбс на курсах підвищення кваліфікації у вересні 2015 року
Дякуючи ентузіазму І професіоналізму завідувачки бібліотеки Тетяни Валентинівни Кареліної, вчителя початкових класів Остапець Вікторії...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка