Підволочиська зош І-ІІІ ст. Система уроків світової літератури за творчістю Данте Аліг’єрі у 8 класі Підготувала: Добрунова М. А., вчитель світової літератури



Скачати 184.25 Kb.
Дата конвертації13.04.2017
Розмір184.25 Kb.

Підволочиська ЗОШ І-ІІІ ст.

Система уроків світової літератури за творчістю

Данте Аліг’єрі у 8 класі

Підготувала: Добрунова М.А.,

вчитель світової літератури

2014 р.

Тема уроку:Данте Аліг’єрі-поет і мислитель періоду від Середньовіччя до Відродження.»Божественна комедія».Історія створення та загальні відомості про сюжет.

Мета уроку:ознайомити учнів із біографічними відомостями Данте,його місце в літературі доби Середньовіччя,дати загальну характеристику задуму,історію створення та композиції «Божественної комедії»,розвивати вміння аналізувати прочитане,виховувати повагу до надбань світового мистецтва,утверджувати пріоритет особистості та загальнолюдських цінностей.



Тип уроку:урок-подорож;

Обладнання:портрет Данте,виставка книг,ілюстрації до «Божественної комедії».

Епіграф:Данте малює нам не лише тісні закутки,де він жив і куди блукав.Він малює Всесвіт,весь величезний будинок світу…

Іван Франко



Хід уроку

I .Актуалізація опорних знань.

Бесіда:

-яка епоха прийшла на зміну античності?

-чим відрізняється середньовічна культура?

-назвати основні жанри середньовічної літератури?

-яких митців періоду середньовіччя ви знаєте?

II.Оголошення теми,епіграфа уроку.

III.Формування нових знань,умінь,навичок.

1.Вірш Л.Костенко «Під вечір виходить на вулицю він…»

2. Літературний коментар вчителі

Наступною сторінкою у розвитку світової культури та літератури седньовіччя стала епоха Відродження (або Ренесанс). Вперше цей термін використав італійський гуманіст Дж. Вазарі в трактаті «Життєписи видатних живописців, скульпторів, архітекторів (1550). Він відтворив загальну атмосферу епохи – бажання відродити культурні цінності античності в нових історичних умовах. Адже античне мистецтво було своєрідним гімном людині, прославленням її фізичної та духовної краси. Перш ніж ренесансний рух поширився в усіх країнах Європи, в Італії ще на межі XIII – XIVст. з’явилися митці, котрі на багато віків уперед визначили шлях розвитку Європейської культури. Батьківщиною Відродження вважають насамперед Флоренцію, а разом з нею і інші італійські міста – Геную, Мілан, Венецію. Виразниками нового гуманістичного перевороту в Італії вважають поета Данте і художника Джотто – флорентійців, патріотів свого міста і країни.

(Демонстрація портрета Данте та інших фресок художника)

4. Мистецтвознавчий коментар

Крім Данте і Ажотто, біля витоків італійського Відродження стояли художниками Мазаччо, скульптор Донателло, архітектор Брунеллескі.

Пізніше,у XVстолітті створюють свої шедеври Паоле, Уччело, Андреа дельКостаньо, Доменіко Гірландайо. На межі XV – XVI ст.. навколо правителя Флоренція Лоренцо Медічі збирався гурток живописців і поетів (С. Ботічеллі, А. Полланйоло, Ф. Ліппі). У цей період працюють такі генії як Леонардо да Вінчі, Рафаель, Мікеланджело Буонарроті, а пізніше – Джордане, Веронезе, Полладіо, Тиціан, Тінторетто.

Однак в історії культури і в пам’яті людини назавжди залишаються ті, хто першим запалив вогонь Відродження й передав його наступним поколінням. Серед них був Данте – останній поет Середньовіччя і перший поет Відродження.



5) Подорож по місцях, пов’язаних з Данте Аліг’єрі

1-й учень.Починаючи з V ст., коли Римська імперія була зруйнована варварами, Італію не переставали терзати різні завойовники. У різний час середньовічна Італія належала готам, візантійцям, норманам, іспанцям, німцям та іншим завойовникам. Понад тисячу років територія Італії була поділена на невеликі самостійні держави. Тільки наприкінці XIX ст. вдалося об’єднати Італію в єдину державу.

2-й учен.. Данте Аліг’єрі народився в 1265 р. у сім’ї флорентійського дворянина. Його назвали Дуранто, скорочено Данте. Батько Данте володів будинками, земельними маєтками, мав середній прибуток. Мати померла рано, Данте і не пам’ятав її. Коли йому виповнилось 9 років, він зустрів на вулиці свою ровесницю, доньку сусіди Партінарі на ім’я Беатріче. Ця зустріч дуже зворушила душу хлопчика і створила в його уяві нетлінний образ кохання, що згодом увійшов у його творчість. Про дівчину в яскраво – червоному вбранні як про втілення Вічно жіночого поет розповів у своїй першій книзі «Нове життя» (1295)

3-й ученьУ Болонському університеті Данте здобув ґрунтовну освіту. Вивчав античну літературу, філософію, астрономію, теологію, латинську мову. Після смерті Беатріче Данте одружується з Джеммою Донаті.

Данте – активний політик. Він займає почесну посаду пріора, виконує дипломатичні доручення, веде переговори в Римі з папою Боніфацієм VIII, бере участь у військових походах, боротьбі партій, міському самоврядуванні. У партії гвельфів, да якої належав Данте, відбувся розкол: вона розділилася на «чорних» - прихильників папи, та «білих» - противників політики Боніфація VIII. Данте належав до других. У 1302 році владу Флоренції захопили « чорні». Лідерів «білих» повинні були спалити на вогнищі. Данте уникнув такої участі тільки тому, що перебував у цей час за межами міста.



4 учень. Данте останні 6 років свого життя прожив у Равенні, де помер у 1321 році. Жителі Флоренції просили равенців повернути поета в рідну землю, але жителі Равенни відмовились, так як Флоренція не прийняла колись живого поета. Данте навіки обезмертвив Флоренцію й приніс славу Італії, його твори й зараз бентежать і хвилюють читачів усього світу.

5 учень. Окрім «Нового життя», перу Данте належать й інші твори. У філософському творі «Бенкет»(1304) письменник утверджує природну схильність людей до пізнання , що є найвищим досягненням нашого життя. У трактаті «Про народну красномовність» (1304) Данте уславив красу і велич народної італійської мови разом з тим, він не заперечував значення латини, яка на його думку, може залишитися мовою науки й літератури. Найвідоміший твір Данте—поема «Божественна комедія», яку поет розпочав приблизно в 1307 -1313 рр. і завершив у 1321 р. напередодні смерті.

6 учень. Літературну діяльність Данте розпочав у 80-х роках ---ІІІ століття на початку 90-х створив першу із своїх всесвітньовідомих книжок—«Нове життя», яку називають «Першою ліричною автобіографією» у світовій літературі.

7 учень. Читає вірш зі збірки «Нове життя» « В своїх очах вона несе кохання».

8 учень . «Божественна комедія» - найбільш відомий твір Данте Аліг”єрі .

Автор назвав поему «Комедією» згідно з нормами античної поетики, як твір, що закінчується радісною розв’язкою, написаний народною мовою. Поема написана в жанрі видіння. Епітетом «божественна» нагородив поему Боккаччо за її художню досконалість і красу.Поема складається із трьох частин—«Пекло», «Чистилище», «Рай», по них і подорожує головний герой спочатку в супроводі духу поета Вергілія, а потім у супроводі духу коханої Беатріче. Усі частини рівні між собою, мають по 33 пісні. Перша пісня є вступною , тому в поемі 100 пісень. Поема написана терцинами(тривіршами).

Українською мовою твір перекладено І.Франком, Л.Українкою, В.Сухомлинським, В.Самійленком, М.Рильським, С.Дроб’язко , П.Карменським.

6. Групова робота.

1 група. «Пекло»

Виписати афористичні вислови.

Створити схему подорожі пеклом.

2 група. «Чистилище»

Виписати афористичні вислови

Створити схему подорожі чистилищем.

3 група «Рай».

Виписати афористичні вислови

Створити схему подорожі раєм.

Прийом «акваріум».

Визначити елементи сюжету І пісні «Пекло»:

Експозиція -… (блукання героя в темному лісі)

Зав’язка - … (зустріч з хижаками)

Розвиток дій - … (Вергілій рятує від хижаків, пропонує знайти інший шлях до душі)

Кульмінація - … (поет духовно прозріває, готовий іти за Вергілієм у пошуках морального очищення)

Розв’язка - … (поети йдуть у загробний світ)



IV. Узагальнення знань, умінь та навичок.

Літературний диктант

  1. У якому місті народився Данте? (Флоренція)

  2. Як звали дівчину, в яку закохався Данте? (Беатріче)

  3. Скільки разів він бачив її? (тричі)

  4. Що означає ім’я Данте? (той, хто дарує)

  5. Яку політичну партію підтримував поет? (гвельфи )

  6. Де навчався Данте? (Болонському університеті)

  7. В якому місті знайшов свій спочинок поет? (Равенна)

  8. Яку книгу написав Данте після смерті Беатріче? («Нове життя»)

  9. Як називається твір Данте, де він описав подорож загробним світом? («Божественна комедія»)

  10. Кому належить епітет «божественна» до поеми? (Бокаччо)

  11. Із скількох пісень складається поема Данте? (100)

  12. Хто з українських поетів переклав поему українською мовою? (І.Франко, Л.Українка, М. Рильський, В.Самійленко, П.Карманський, Є.Дроб’язко)

V. Домашнє завдання.

Прочитати пісні 5 і 33.

1 гр. Скласти схему будови пекла.

2 гр. Характеристику образу Вергілія.

3 гр. Характеристика образу поета (І пісня)

Тема уроку: Поема «Божественна комедія» - філософсько-художній синтез седньовічної культури.

Мета уроку: проаналізувати пісні «Пекла», пояснити, що поема є узагальненням найвищих досягнень середньовічної культури;розвивати навички аналізу художніх творів, виховуючи інтерес до світоглядних проблем.

Тип уроку: урок- дослідження

Обладнання: тексти «Божественної комедії» , портрет Данте.

Епіграф:Данте малює нам не лише тісні заеутки,де він жив і куди блукав.Він малює Всесвіт,весь величезний будинок світу..(Іван Франко).

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань

Вправа «Поясни ключове слово»


  1. Флоренція (місто, де народився Данте)

  2. Равенна (тут провів останні 6 років життя)

  3. 1555р.(опублікована «Божественна комедія» у Венеції)

  4. Бокаччо (нагородив епітетом до слова комедія «божественна»)

  5. Три (три частини має поема Данте)

  6. 100 (100 пісень у поемі)

  7. Терцина (трирядкова строфа, якою написана поема «Божественна комедія»)

  8. Благодатна (ім’я коханої Беатріче)

  9. Болонський університет (навчався поет)

  10. Гібеліни (представники дворянської партії, виступали за обєднання країни під владою німецького імператора)

  11. Гвельфи (торгово-промислова партія,прихильники папи римського)

  12. «Нове життя» (збірка поезій до коханої Беатріче)

ІІ. Оголошення теми, визначення завдань уроку.

  1. Літературний коментар вчителя.

Данте Аліг’єрі – геніальний представник течії Європейського Ренесансу. Знайомство з геніальним творінням Данте «Божественна комедія» спробуєм зрозуміти,чому одна людина уособила собою цілу епоху,що перевернуло світоглядні позиції усієї європейської культурно-філософської думки.

2.Літературні дослідники презентують:

1учень.Данте стверджував,що його поему можна розглядати з чотирьох поглядів.

Перший аспект.Буквальний.Текст розуміється,як він написаний.

Другий аспект. Алегоричний.Під описаними ситуаціями слід розуміти ситуації зовнішнього світу.

Третій аспект.Моральний.У творі опписуються переживання й почуття людини.

Четвертий аспект.Філософський.Осмислення думки про вічне,рух людини в моральному плані.

2учень.Всесвіт Данте зумовлений астрономією Птоломея і середньовічним християнським уявленням про світобудову.

3учень.Художній світ «Божественної комедії»(частина «Пекло»).

4учень.Художній світ частини «Чистилище».

5 учень –Аналіз пісні «Рай»


  1. Проблемна ситуація

Як ви розумієте слова Данте з листа до Кан Гранде делла Скала про те , що його поема “ не для споглядних цілей , а для дії “, що її мета –“вирвати людей, які живуть нині із стану мізерій і привести до стану щастя ?

4 .Літературознавці –критики

1 учень . Науковці вважають , що в «Божественній комедії « Данте відбилася не лише середньовічна культура , а й складний і суперечливий світогляд самого Данте.Проте сучасники і молодші співвітчизники Данте усвідомлювали геніальність його творіння.Про це свідчить той факт ,що поема названа Данте «Комедією», приблизно через 30 років з легкої

руки Дж.Боккаччо стала називатись «Божественною комедією».Вперше під назвою «Божественна комедія» побачила світ 1555 р. у Венеції.

2 учень. Задум поеми ,її композиція визначені системою тогочасних знань,містико-теологічними концепціями,характерними для духовного життя поета і середньовічною поетикою.Дія «Божественної комедії» відбувається на фоні Всесвіту,картину якого Данте створює за космологічною системою грецького вченого Птолемея ( 2 ст.н.ер) інтерпретованою в дусі середньовічної філософії.В уявленні поета космос поділяється на землю,пекло,чистилище і рай.

3 учень Відомо що літературними джерелами «Божественної комедії» були середньовічні й античні твори . На величний задум поета особливий вплив мала «Енеїд» Вергілія з її гострополітичним звучанням , містичними тенденціями, поєднанням реального та містичного змістів . Водночас Данте наслідує середньовічну літературну традицію, невід”ємну від теологічного світогляду .Адже поема написана в формі видіння, поширеного у релігійній літературі середніх віків . «Божественна комедія « - це також видіння , в ній розповідається про мандрівку Данте у потойбічний світ та про його зустріч та бесіди з душами тих людей , яких він знав особисто , або про яких читав у книжках

5.Робота в групах

1 група .Характеристика образу поета.

1)Скільки років було Поетові,коли він опинився в темному лісі ?(35 р)

2)Чого прагне душа героя?(Герой-шукач правди, прагне вищого смислу буття,Бога,а водночас він шукає і самого себе)

3)Які почуття охоплюють Поета?(Сум”яття,невпевненість,відчай,жах )

4)Хто допоможе Поетові?(Вергілій)

5)Чому його так вшановують у середні віки?(В образі Вергілія Данте утверджує рятівну роль античності,Божественної мудрості .Вергілій передбачив прихід Христа.Усе це допоможе вижити серед гріхів і пороків,політичних чвар і суперечок,зберегти свою людську сутність)



2 група Характеристика образу Вергілія.

1.Хто такий Вергілій? Який моральний аспект цього образу?(Ідеал людських чеснот)

2.Які його твори і герої згадуються?

(“Буколіки “, “Енеїда“;Еней,Турн,Анхіс,Евріал,Камолла)

3.Чому Данте прихиляється перед Вергілієм?

(Вергілій оспівува велич і могутність Риму,Данте мріяв про єдність Італії.Прихиляється як перед співцем єдиної всесвітньої держави)

4.Чому саме його автор дав провідником Поета,живої душі?

(Він може вивести героя до світла ,дати пораду,стати гарним путівником;хоче показати рятівну силу античного мистецтва)

5.Що уособлює собою цей герой?(Божественну мудрість)

6.Яким ви уявляєте Вергілія?



3 група. Характеристика Беатріче

1.Хто така Бетріче в житті Данте?

(Сусідська дівчинка,в яку він закохався)

2.Який алегоричний зміст вклав в цей образ Данте?

(Ідеал краси,ніжності,любові)

3.Чому саме вона повела Поета в Рай?

(Це чиста душа;любов до неї робить Поета кращим,світлішим)

4.Яка любов веде людство до духовного очищення? Як це пов’язано з образом Беатріче? (Це не кохання до жінки ,а Божественна любов)

5.Якою ви уявляєте Беатріче?

6.Літературознавець.

Новаторство Данте



  • через загробний світ показує проблеми реального життя

  • прославляє людину,вірить у її здатність змінити свою долю,пройти через очищення

  • переконує,що рушій всесвіту-високі моральні істини

IV. Узагальнення набутих знань,умінь,навичок.

Інтерактивна вправа Мікрофон

  • чи справдились ваші очікування від уроку?

V.Домашнє завдання: Скласти план першої частини поеми.Розповісти про прототипи образів пісні 33“Пекла“.

Тема уроку: Сон Данте протягом Великоднього тижня 1300 року і композиційна будова теми.

Мета уроку: проаналізувати 5 і 30 пісні «Пекла», простежити неоднозначність образів та ситуацій, ставлення автора до Франчески і Паоло, графа Уголіно, розвивати навики аналізу художнього твору, вміння характеризувати художній образ, визначити художні засоби їй творення, виховувати гуманність, милосердя, повагу до інших.

Тип уроку:урок - подорож

Обладнання: Ілюстрації до поеми різних художників.

Епіграф: Ось пекло, це землі частина шоста… (Ю.Клен)

Хід уроку

І. Актуалізація основних знань.

Бесіда з класом:

  • Хто назвав головний твір Данте «Комедію – «Божественною» ? (Дж. Бокаччо)

  • З’ясуйте особливості композиції поеми?

  • Назвіть головних героїв твору Данте. Чи мають вони прототипів і як переосмислив їх Данте?

ІІ. Формування знань, умінь та навичок.

  1. Літературний коментар вчителя.

Данте як провісника Відродження надзвичайно цікавила внутрішня сутність людини. Тому у своїй «Божественній комедії» він здійснив спробу зазирнути у надра людської душі. І починає поет передусім із себе. У першій пісні поеми перед нами постає своєрідний герой – не земна людина (хоч тут є елементи автобіографічності), а дух (або душа), котрий починає свій політ у потойбічний світ. Герой зустрічає у художньому світі поеми теж не людей, а душі померлих. На його запитання – «чи людина ти, чи дух», - Вергілій відповідає: «Не людина, був людина». Римський поет обіцяє Данте показати «як в розпачі благають там духи з зойком та ламанням рук», і далі передати його «душі, достойнішій за мене» - Беатріча. Отже, Данте у своїй поемі зображує не просто подорож героя загарбним світом, а мандри його душі та зустріч з іншими душами, з метою з”ясування морального стану людини й людства взагалі.

  1. Робота з текстом V пісні «Пекла»



  • Назвати імена тих, хто опинився у II колі Пекла?

  • Хто зустрічав порушників шлюбної вірності біля входу? Як він карав порушників?

  • Хто стає центральною парою у другому колі?

  • Що відчувається у сповіді Франчески?

  • Як ліричний герой поеми і сам поет поставились до кохання Франчески та Паоло?



  1. Текстуальний аналіз учнями V пісні «Пекла»

1 учень. У 2 колі пекла Данте помітив реальних і міфічних персонажів – грішні душі тих людей, що здійснили перелюб, загинули через кохання. Тут і Семіраміда – легендарна асирійська цяариця ,вдова царя Ніна,яка видала закон,що дозволяє шлюб між близькими родичами (історичний прототип – ассирійська цариця Шаммурамат,яка жила в 9 ст.до.н.ери) Данте називає її ‘’зрадливою‘’ і прирікає на муки. Тут і ‘’кохання жертва щаслива’’-карфагенська цариця Дідона,вдова Сіхея,яка покінчила життя самогубством,коли її полишив Еней .І Клеопатра ‘’похітлива’’- єгипетська цариця коханка Юлія Цезаря і Марка Антонія.Взята в полон Октавіаном,вона вкоротила собі віку,’’за яку лягли війська, Ахілла міць велика, яка з коханням загинула в віках’’(Єлена за міфом-дочка Зевса і Лади,дружина спартанського царя Менелая,яку викрав троянський царевич Паріс,що призвело до Троянської війни-Ахілла,Паріса,а також героя середньовічного роману 12 ст. Трістана,котрий покохав Ізольду,дружину свого сюзерена-короля Марка.

Серед грішників вирізняється пара сучасників Данте-Франческа да Ріміні та її коханий Паоло



2 учень.Як бачимо, Данте об’єднав у цьому колі і людей реальних, і легендарних осіб, і міфічних героїв.Такий прийом для ‘’Божественої комедії’’характерний,надає оповіді узагальнюючого смислу,автор описує ганебні вчинки конкретних людей,примушуючи розмірковувати про гріх у широкому розумінні.Є.Дрібя’зко дуже майстерно передав атмосферу другого кола.

Учень зачитує уривки з тексту “ І ось такий,що й камінь міг стривожить” до слів “Самого Бога в небесах клянуть’’

3 учень.Головними героями V пісні стають Франческа да Ріміні, та її коханий Паоло. Історія кохання Франчески та Паоло розповідається устами Франчески. ЇЇ розповідь нагадує сповідь, але совідь ця звернена не до Бога чи сященнослужителя, а до людини, яка її розуміє і співчуває.Франческа утверджує силу щирого почуття, що полонило молодих людей. Вони обоє згрішили, але їхнє кохання – справжнє, природнє, піднесене – освітлює їхні постаті у поемі.Тому ця пара грішників, хоча й приречена на муки за перелюб, замальовується у світлих барвах. V пісня хоча й засуджує порушення шлюбної вірності , але водночас є гімном високому почуттю –коханню. Автор як мистець Відродження утверджує силу людських почуттів і право людини на вільне кохання.

4. Проблемна ситуація

- Як ви гадаєте, чому герой Данте втратив відданість після розмови з Франческою?

(З одного боку - герой усвідомив всю трагедію почуття закоханих , а з іншого - зрозумів і гріховність власної натури).

5.Перегляд ілюстрацій Т. Доре до V пісні «Пекла».

- Які епізоди «Божестенної комедії» відобразив художник?

- Як він передає багатозначність образів і їх символічний зміст?

6.Робота над змістом 33 пісні

Учень. Дев”яте коло являє собою крижане озеро Коціт, котре складається із чотирьох зон – концентричних кіл. У центрі – Люцифер. Спочатку Данте ступив на лід першого пояса. Грішники вгрузли в лід до половини тіла і стукають зубами по льоду, як птахи дзьобами. Далі герой потрапляє у другу зону – Антенор. Тут знаходяться герої пісні 33.

7.Бесіда.

- Назвіть персонажів пісні 33.

- Розкажіть, хто такий Уголіно ,який гріх він спокутує? (Граф Уголіно зрадив архієпископа Руджієрі ,за що той жорстоко помстився).

- Чому кат і жертва опинилися в одному колі, де караються зрадники?

(Вони обоє зрадники, бо Руджієрі родом із гібелінської сімї , а перейшов на бік гвельфів).

-Який гріх на думку Данте найстрашніший? (Зрада, бо це є породження інших гріхів).

- У чому появляється позиція Данте як гуманіста? (Данте співчуває Уголіно і його синам. Вважає, що діти не повинні відповідати за гріхи батьків).

8.Група “Істориків”- історія прототипів героїв пісні 33.

1 учень. Уголіно делла Герардеска, граф Доноратіко, стояв на чолі Пізанської республіки. У 1285р. він розділив владу зі своїм онуком Ніно Вісконті, але незабаром між ними виникли чвари. З цього скористались його вороги, керовані архієпископом Руджієрі дель Убальдіні, який під виглядом дружби з Уголіно обіцяє йому допомогти боротися з Ніно, таємно вів інтригу проти обох. У 1288р. він примусив Ніно покинути Пізу, а проти Уголіно підняв народний заколот, звинувачуючи його в державній зраді. Уголіно разом із двома синами і двома онуками було ув’язнено, де їх потім заморили голодом у травні 1289р. Кара Руджієрі подібно страшна, бо цей зрадник батьківщини зрадив і свого спільника.

2.учень. В образі брата Альберіга наказаний Альберіго де Манфреді, член ордену братів – веселунів. Одного разу його родич Манфредо дав йому ляпаса.Альберіго,ніби для примирення, запросив його на бенкет.Наприкінці бенкету він вигукнув: «Подайте фрукти»-і за цим гаслом його син і брат разом з найманими вбивцями накинулись на Манфредо і його малолітнього сина і закололи їх.Це сталося у 1285 року «Фрукти брата Альберіго увійшли в приказку.У 1370 р.,коли Данте створював «Пекло»,Альберіго ще був живий,проте він волею митця опинився у Толомеї за життя тому,що в його душу вселився диявол.Альберіго у комі повідомляє Данте, що поруч із ним можна знайти інші душі людей, які ще «начебто живі» на землі.Це Бранка д’ор’я-представник заможної генуезької сім’ї.В його душу, на думку Данте,вселився диявол.Данте виносить вирок своєму суспільству,попереджує людей свого часу про згубність насильства,про небезпеку опинитися в полоні диявола.

9.Мистецтвознавець ‘’Божествена комедія’’ надихнула художників, композиторів,літераторів на створення нових шедеврів.Картини на сюжети цього твору написані Д.Россетті, С.Боттічеллі, Г.Доре,Е.Делакруа та іншими художниками.

У музиці- симфонія-фантазія П.Чайковського «Франческа да Ріміні»,опера С.Рахманінова «Франческа да Ріміні», соната ФЛіста «Пісня читання Данте» та інші.



IV Узагальнення набутих знань, умінь, навичок

Інтерактивна вправаКоло думок’’ або ’’ Займи позицію’’

  • Що спонукає людей на зраду?

  • Чи можна вибачити зрадників?

  • Що значить бути людиною?

Гра ‘’Мікрофон’’

  • Я познайомився з Данте.

  • Чому зрада найтяжчий гріх?

V Домашнє завдання

  1. Смислова роль алегорії поеми Данте

(похмурий ліс, пантера, лев,ніч,вовциця)

Вергілій,Беатріче,Данте

2.Заповніть таблицю





Образи і епізоди з тексту

Містичний смисл

Буквальний смисл

Моральний смисл

Філософський смисл

Алегоричний смисл




1гр. Підготувати повідомлення про шлях Данте і Вергілія у Чистилищі,



2гр. Подорож з Беатріче крізь небесні сфери

Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Підволочиська зош І-ІІІ ст. Система уроків світової літератури за творчістю Данте Аліг’єрі у 8 класі Підготувала: Добрунова М. А., вчитель світової літератури iconПідволочиська зош І-ІІІ ступенів Вчителеві на пораду Форми проведення перевірки І закріплення знань на уроках світової літератури у 9 класі Підготувала: Добрунова М. А., Вчитель світової літератури
Форми проведення перевірки І закріплення знань на уроках світової літератури у 9 класі
Підволочиська зош І-ІІІ ст. Система уроків світової літератури за творчістю Данте Аліг’єрі у 8 класі Підготувала: Добрунова М. А., вчитель світової літератури iconУрок світової літератури в 6 класі з використанням мультимедійних технологій
Підготувала: Прадійчук Олена Лук’янівна, вчитель російської мови, світової літератури та основ християнської етики
Підволочиська зош І-ІІІ ст. Система уроків світової літератури за творчістю Данте Аліг’єрі у 8 класі Підготувала: Добрунова М. А., вчитель світової літератури iconУрок світової літератури в 6 класі з використанням мультимедійних технологій
Підготувала: Прадійчук Олена Лук’янівна, вчитель російської мови, світової літератури та основ християнської етики
Підволочиська зош І-ІІІ ст. Система уроків світової літератури за творчістю Данте Аліг’єрі у 8 класі Підготувала: Добрунова М. А., вчитель світової літератури iconРозробки уроків світової літератури в 5 класі Вчитель світової літератури

Підволочиська зош І-ІІІ ст. Система уроків світової літератури за творчістю Данте Аліг’єрі у 8 класі Підготувала: Добрунова М. А., вчитель світової літератури iconЛітературна вікторина «Подорож у країну літератури» Підготувала учитель світової літератури Дроздівської зош І- ііі ступенів
Мета: збудити прагнення учнів продемонструвати свої знання та вміння із світової літератури; розвивати уміння учнів застосовувати...
Підволочиська зош І-ІІІ ст. Система уроків світової літератури за творчістю Данте Аліг’єрі у 8 класі Підготувала: Добрунова М. А., вчитель світової літератури iconСтавівськаа зош І-ІІІ ступенів Література Середньовіччя (Система уроків за творчістю Лі Бо, Ду Фу, Омара Хайяма, Нізамі, Рудакі) Вчитель зарубіжної літератури Глобенко О. В
Тема. Загальна характеристика літератури народів Сходу vііі-хііст. Розквіт китайської літератури у VІІІ ст. Національна своєрідність...
Підволочиська зош І-ІІІ ст. Система уроків світової літератури за творчістю Данте Аліг’єрі у 8 класі Підготувала: Добрунова М. А., вчитель світової літератури iconВербська зош І-ІІІ ступенів Дубенського району Рівненської області Метод проектів у викладанні світової літератури Матеріали Турчик Валентини Михайлівни, вчителя світової літератури
Турчик В. М. Метод проектів у викладанні світової літератури// Методичний посібник для вчителя світової літератури, класного керівника...
Підволочиська зош І-ІІІ ст. Система уроків світової літератури за творчістю Данте Аліг’єрі у 8 класі Підготувала: Добрунова М. А., вчитель світової літератури iconУрок світової літератури в 11 класі Підготувала: учитель світової літератури Іллютченко Л. Г

Підволочиська зош І-ІІІ ст. Система уроків світової літератури за творчістю Данте Аліг’єрі у 8 класі Підготувала: Добрунова М. А., вчитель світової літератури iconВідділ освіти Широківської рда контроль рівня знань на уроках світової літератури у 7 класі Вчитель світової літератури Лінік С. М
Шиллера оголосили почесним громадянином нової Французької республіки після створення ним драми
Підволочиська зош І-ІІІ ст. Система уроків світової літератури за творчістю Данте Аліг’єрі у 8 класі Підготувала: Добрунова М. А., вчитель світової літератури iconУрок світової літератури у 8 класі Провела вчитель Перемозької зош І-ІІІ ст. Багнюк Надія Михайлівна
Схід…Незвичайний, непізнаний, таємничий…Зі своїми суворими законами, мечетями й мінаретами, з казковим багатством султанів, своєрідною...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка