План-конспект уроку музики 6 клас, ІІ семестр тема 4: Жанри симфонічної музики Тема уроку №2: Симфонія. Увертюра Мета уроку



Дата конвертації28.07.2017
Розмір59,8 Kb.
ТипПлан-конспект

... План-конспект уроку музики 6 клас, ІІ семестр .. .
Тема 4: Жанри симфонічної музики

Тема уроку №2: Симфонія. Увертюра

Мета уроку:

Навчальна:

  • познайомити, учнів з симфонічною творчістю Д. Шостаковича, на музичних прикладах продовжити ознайомлення дітей з можливості симфонічної музики;

  • закріпити знання учнів з визначень понять «симфонія», «симфонічний оркестр», розкрити значення поняття «увертюра»;

  • навчити дітей визначати, аналізувати особливості емоційного змісту, засоби музичної виразності творів мистецтва.

Розвиваюча:

  • розвивати вміння розуміти та інтерпретувати симфонічні твори, виявляти найголовніше в їх образному змісті;

  • формувати зорово-слухове сприйняття, творчі здібності учнів;

  • пробудити бажання до самостійного поглиблення знань.

Виховна:

  • виховувати шанувальників музичної класики;

  • виховувати емоційну чутливість, здатність до емоційних хвилювань, які виражені в музичних творах, естетичні почуття та почуття гумору;

  • виховувати інтерес до творчості композиторів, музичного мистецтва.


Методи уроку: словесні, наглядно-слухового показу, порівняння, емоційної

драматургії, роздумів про музику.


Тип уроку: урок поглиблення теми.
Твори для слухання: Д. Шостакович «Святкова увертюра»

Хорове музикування: музика і слова О. Шпак «Добрий маг».

Інформаційно-методичне забезпечення:

Обладнання: фортепіано, композитор, відео, аудіо записи, компьюторна презентація, портрет композитора, схема, словники, підручники



Епіграф уроку: «Музика не має вітчизни,

батьківщина її – весь світ»



Ф. Шопен

«В симфонії повинен бути

відображений весь світ»

Малер

Хід уроку:
I.Організаційна частина:

1.1. Вхід учнів: під звучання пісні «Гайдн. Прощальна симфонія» О. Богомолець, І. Жук.

1.2.Вступне слово вчителя, мотивація навчальної діяльності: Ще хвилина і ми рушимо в країну Симфонічної музики, симфонії, тому на уроці будемо вчитися сприймати, відчувати, розуміти музику, співати, досліджувати музичні твори уроку.
II. Оголошення теми, мета уроку та очікуваних результатів:

Тема уроку: «Симфонія. Увертюра», тож сьогодні ми з вами познайомимось з всесвітньо відомим твором, дізнаємося хто його автор.

Під час уроку познайомимося ще з одним з жанрів симфонічної музики, вивчимо нові поняття, продовжимо навчатися визначати, аналізувати особливості емоційного змісту, вирізняти різні засоби музичної виразності творів мистецтва.
ІІІ. Повторення попередньо вивченого учбового матеріалу:








  • Назвіть ім’я композитора, з творчістю якого ми познайомилися на попередньому уроці.

  • Назвіть країну, в якій жив і творив композитор?

  • Назвіть музичні твори Й. Гайдна, з якими ми познайомились, це…


I V. Надання нової інформації:

3.1. Вчитель: Сьогодні ми продовжимо знайомство з жанрами симфонічної музики, симфонією і вирушимо з далекою Австрії до музичної Росії. Ми відкриємо для себе ще одну сторінку біографії видатної людини і талановитого композитора.
Показ портрету композитора Д. Шостаковича



Вчитель: Одним з центральних жанрів симфонічної музики нашого уроку є увертюра.

Самостійна робота учнів зі словниками:




Вчитель: Для чого вона, увертюра? Завдання будь-якої увертюристворити настрій, налаштувати глядачів до сприйняття опери чи балету, підготувати їх до того, що відбуватиметься на сцені.

Ту ж саму роль виконує й увертюра до кінофільмів. Спробуйте пригадати хоча б одну кінострічку, під час титрів якої не звучить музика. Навряд чи це вдасться, адже увертюра в кіно відіграє значну роль. Глядач, ще не побачивши першого кадру, за характером музики може здогадатися, який за жанром фільм (комедія, драма тощо).

Багато композиторів використовували в увертюрі мелодії з опери, до якої вона написана.

В історії музики відомо про чималу кількість випадків, коли композитори створювали увертюри, що перебувають у репертуарі оркестрів набагато довше, ніж опери. Тому й не дивно, що такі увертюри стали самостійними, повноцінними музичними творами, які виконуються окремо.


До вашої уваги «Святкова увертюра» Д. Шостаковича, яка була створена до святкової події країни – Олімпійських ігор.
3.2. Слухання: «Святкова увертюра» Д. Шостаковича

Перегляд відео фрагменту


  • аналіз, інтерпретація прослуханого твору

  • поясніть значення слова «увертюра»

  • які особливості цього жанру?

  • яке значення увертюри в музично-театральних виставах?

  • пропоную вам виконати завдання, яке допоможе нам пригадати визначення вже відомих вам циклічних форм інструментальної музики. Яка група швидше справиться – піднімає сплетені руки.

Симфонія - це

1. багатоголосний вокальний твір

2.великий музичний твір для симфонічного оркестру



Увертюра - це

1. лірична вітальна пісня

2. оркестрова п’єса, що є вступом до опери, балету, кінофільму тощо.




Вчитель: Прийнято вважати, що «Святкова увертюра» Д. Шостаковича розвиває традиційну форму увертюри. А що ми відносимо до поняття «традиційної форми увертюри»?

  • З поданих слів складіть схему, за якою пишеться увертюра:

Розробка, кода, експозиція, вступ, побічна партія, реприза, головна партія.

З
Вступ

Експозиція

Розробка

Реприза

Кода
авдання на самоперевірку. Самостійна робота БУДОВА УВЕРТЮРИ




V. Вокально-хорова робота: пісня «Добрий маг» вірші і музика О. Шпак.

4.1. Демонстрація пісні «Добрий маг»

4.2. Розпівування

4.3. Розучування „Маг» ( ІІ куплет, приспів)


  • Увага на ритмі, мелодії, темпі пісні, диханні, формуванні , чистоті звука.

  • Передача настрою твору засобами музичної виразності.



VІ. Узагальнення, підсумок уроку:

Сьогодні, під час уроку ми познайомилися з всесвітньо відомим твором, дізналися хто його автор. Назвіть, це….

Під час уроку ми розглянули ще один з жанрів симфонічної музики, це…., Ми вивчили нові поняття. Пригадайте будь ласка що означає слово увертюра. Увертюра, це….

На уроці ми переконались, що Шостакович - один з найбільш виконуваних у світі композиторів. Ми дізнались, що високий рівень композиторської техніки, здатність створювати яскраві і виразні мелодії і теми, майстерне володіння поліфонією і найтонше володіння мистецтвом оркестровки, в поєднанні з особистою емоційністю і колосальною працездатністю, зробили його музичні твори яскравими, самобутніми і що володіють величезною художньою цінністю. Вклад Шостаковича у розвиток музики XX століття загальновизнаний як видатний, він справив істотний вплив на багатьох сучасників і послідовників.

VIІ. Домашнє завдання (в зошиті):


1.




2.


3.

Підручник «Музичне мистецтво» стор. 121-123.



VIІІ. Вихід з класу: пісня «Гайдн. Прощальна симфонія» О. Богомолець,. І. Жук

... ...




Каталог: Files -> downloads
downloads -> «Це склад книжок» так скептик говорив, «Це храм душі» естет йому відмовив, Тут джерело всіх радощів земних, І їх дарують нам без цінним словом…»
downloads -> Для вчителів зарубіжної літератури
downloads -> Методичні рекомендації щодо викладання світової літератури в загальноосвітніх навчальних закладах у 2013-2014 навчальному році // Зарубіжна літератури в школах України. 2013. №7-8
downloads -> Талант людини це божий дар
downloads -> Василь Стус постать,що єднає
downloads -> Антон павлович чехов
downloads -> Остап Вишня. Трагічна доля українського гумориста. Моя автобіографія
downloads -> Урок 1 т ема. Вступ. Роль художньої літератури у формуванні життєвих цінностей людини


Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

План-конспект уроку музики 6 клас, ІІ семестр тема 4: Жанри симфонічної музики Тема уроку №2: Симфонія. Увертюра Мета уроку iconКонспект уроку клас. І семестр урок. Образний зміст музики тема уроку. Виражальність та зображальність образів. Мета
Мета: поглибити уявлення учнів про виражальні та зображальні можливості музики
План-конспект уроку музики 6 клас, ІІ семестр тема 4: Жанри симфонічної музики Тема уроку №2: Симфонія. Увертюра Мета уроку iconКонспект уроку з фізики (10 клас) Тема уроку: Розв’язування задач по темі "Закони Ньютона. Гравітаційна взаємодія" Мета уроку
Комп'ютер, мультимедійний проектор, презентація до уроку, програмне середовище «Жива фізика»
План-конспект уроку музики 6 клас, ІІ семестр тема 4: Жанри симфонічної музики Тема уроку №2: Симфонія. Увертюра Мета уроку iconУрок 1 Тема. Жанрова палітра музичного мистецтва
«жанр музики», «камерно-вокальні жанри», надати знання про первинні та основні жанри вокальної та інструментальної музики, розглянути...
План-конспект уроку музики 6 клас, ІІ семестр тема 4: Жанри симфонічної музики Тема уроку №2: Симфонія. Увертюра Мета уроку iconМета (формувати компетентності): предметні
Тема уроку: Музична культура XX ст в Україні. Хорова, вокально-симфонічна І симфонічна музика (Л. Ревуцький, Б. Лятошинський, С....
План-конспект уроку музики 6 клас, ІІ семестр тема 4: Жанри симфонічної музики Тема уроку №2: Симфонія. Увертюра Мета уроку iconПлан-конспект уроку з української літератури у 5 класі Тема уроку: Тарас Шевченко. Життєвий шлях. Мета уроку
Тараса Шевченка, особливу увагу звернути на дитячі роки, дослідити риси характеру малого Тараса за допомогою твору Степана Васильченка...
План-конспект уроку музики 6 клас, ІІ семестр тема 4: Жанри симфонічної музики Тема уроку №2: Симфонія. Увертюра Мета уроку iconУрок №6 Дата Тема (семестру,) Палітра музичних образів Тема уроку Образ танцю. Тип уроку: комбінований Жанр урок композиція
Моріса Равеля та особливостями розвитку образу звучання симфонічної п'єси
План-конспект уроку музики 6 клас, ІІ семестр тема 4: Жанри симфонічної музики Тема уроку №2: Симфонія. Увертюра Мета уроку iconСлавутич 011 Урок художньої культури в класі Розділ Мистецтво в просторі культури Тема Жанрова палітра музичного мистецтва Тема уроку : Напрями музики масових жанрів
Розвиваюча: розвивати вміння аналізувати та розрізняти різні напрями сучасної музики
План-конспект уроку музики 6 клас, ІІ семестр тема 4: Жанри симфонічної музики Тема уроку №2: Симфонія. Увертюра Мета уроку iconПлан-конспект уроку української літератури в 11 класі Тема уроку: Микола Хвильовий І літературна дискусія 1925-1928 років
...
План-конспект уроку музики 6 клас, ІІ семестр тема 4: Жанри симфонічної музики Тема уроку №2: Симфонія. Увертюра Мета уроку iconУрок музики основна форма організації навчання. Структура уроку музики. Типи уроків
Цілеспрямоване І систематичне музичне виховання здійснюється в школі на уроках музики
План-конспект уроку музики 6 клас, ІІ семестр тема 4: Жанри симфонічної музики Тема уроку №2: Симфонія. Увертюра Мета уроку icon№ уроку Тема уроку Дата Примітка І семестр (48 годин)
Матеріал до уроку. «Літературне читання», «Зошит з літературного читання», с. 5–7


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка