План-конспект відкритого уроку з українського читання Урок 26. Тварини наші вірні друзі. Тема уроку. Г. Тютюнник «Ласочка». З досвіду роботи старшого вчителя початкових класів Борщівської зош І-ІІІ ст. №1



Скачати 120.71 Kb.
Дата конвертації16.03.2018
Розмір120.71 Kb.
ТипПлан-конспект

Відділ освіти Борщівської районної державної адміністрації

Комунальна установа, Борщівський районний методичний кабінет

Борщівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1

План-конспект відкритого уроку

з українського читання

Урок 26.Тварини – наші вірні друзі .

Тема уроку. Г. Тютюнник «Ласочка».
З досвіду роботи

старшого вчителя початкових класів

Борщівської ЗОШ І-ІІІ ст. №1

А.В. Прокопишин


2010 р.


Урок 26.Тварини – наші вірні друзі .

Матеріал до уроку. Г. Тютюнник «Ласочка» (4-ий абзац напам’ять).

Мета. Ознайомити учнів з особистістю письменника, із цікавою життєвою пригодою, висвітлюючи гідну поведінку осіб, причетних до неї. Розкрити причинно-наслідкові зв'язки таких стосунків людини і звіра, коли між ними виникає дружба. Вчити бачити прекрасне у житті й дорожити ним, зокрема, з розумінням ставитися до «братів наших менших». Удосконалювати навички зв'язного мовлення, правильного читання; формувати уміння стисло і детально переказувати прочитане. Виховувати бажання більше знати про тварин,любити і берегти природу.



Обладнання. Портрет Григора Тютюнника. Куток живої природи. Малюнки до окремих епізодів оповідання. Роздатковий матеріал.

Зміст уроку

І. Підготовчі вправи.

Учні виконують вправу «Пересування фішки»: 1 праворуч, 2 угору, 3-лі- воруч 2 униз, З ліворуч.

ІІ. Повторення вивченого матеріалу.

Якій назві розділу «Читанки» підпорядковані твори, які ми вивчає останнім часом? («Цікаві пригоди братів наших менших».) У прочитаних нами творах описуються тварини. Я починаю читати уривки, а ви називайте з яких вони творів.

«...вони були завбільшки як кішки...» (М. Трублаїні «Пустуни на пароплаві»)

«... невеличке звіреня; лапки в нього дивні, особливо передні...»



О. Копиленко «Кріт- неборака».

Що найбільше запам’яталось з біографії О.Копиленка? (Народився 1 серпня 1900р. на Полтавщині у родині залізничника. Був непосидючим,цікавим до всього живого,що оточувало,допитливим. Закінчив природничий факультет Харківського інституту народної освіти. Але біологом не став, бо …(письменником). Перша його збірка «Кара Круча»(1923р.), книга оповідань « Сеньчині пригоди»(1926р.), книга оповідань «У лісі» - про таємниці ,красу і неповторність природи,розповіді про птахів, звірів і тваринок,про пори року. У 1960р.у пам'ять про письменника українське радіо започаткувало радіожурнал «Як вони поживають» - це назва найкращої книги оповідань О.Копиленка.

-Які цікавинки про крота відшукали в енциклопедії?

-Прочитайте опис крота.

-Яке речення із тексту може слугувати підписом до ілюстрації в підручнику(с.73).

-Як ви гадаєте ,чому твір названо науково-популярним оповіданням?(Тут йдеться про спосіб життя крота,наводяться певні наукові відомості у доступній формі для дітей).

-Яка головна думка оповідання?(Тварини своєю поведінкою,способом життя допомагають людям. Спостерігаючи за особливостями будови тіла птахів ,польотом,учені створили літальні апарати. А риби, підштовхнули на думку-створити підводні човни ).

-Які творчі роботи ви підготували до уроку?(Казку-мініатюру про крота та вірш).

ІІІ. Повідомлення теми уроку.

Шлях до створення красивого в житті показує нам Григір Тютюнник в іншому оповіданні «Ласочка».



.

Два учні працюють біля дошки. (Читають біографію автора,прикріплену біля портрета письменника,доповідають, по черзі, учням класу). А весь клас працює над аналогічним текстом у підручнику.

Проводимо порівняльний аналіз змісту текстів.

Короткі відомості про Григора Тютюнника

Народився Григір Тютюнник у селі Шилівка на Полтавщині. Доля приготувала Григору чимало випробувань, починаючи з раннього дитинства. Голод 1933 року забрав старенького дідуся, а півторарічний Григір перестав ходити, розмовляти, навіть сміятися. Коли Григору було 6 років, заарештували батька. Відтоді хлопчик його так і не бачив.

Після арешту батька Григір жив на Донеччині у дядька Филимона. Тут він навчався у школі. Та незабаром почалася Велика Вітчизняна війна, дядько пішов на фронт, у тітки було своїх троє дітей. Тому хлопчик вирішив повернутися до свого села на Полтавщину. Та і тут лихо переслідувало дитину. Хату, в якій жили Тютюнники, зруйнувала бомба, і вони опинилися в чужих людей. Починав писати Григір Михайлович російською мовою, а згодом — українською. Більшість його творів про дітей і для дітей.

(На дошці такі опорні слова:

село Шилівка

Полтавщина

6 років

Донеччина



дядько Филимон

Велика Вітчизняна війна

бомба)

IV. Сприйняття та усвідомлення нового навчального матеріалу.

(Поділ учнівського колективу на групи: «Творчість», «Експеремент», «Пошук», «Дослідник». Вибір лідерів груп.)



  1. Первинне читання тексту. Учні самостійно мовчки чи напівголосно читають текст, відповідають на тестові запитання.

Тест

1. Біля чого сидів Арсен?

а) біля тополі; б) біля верби; в)біля калини.

2. Хто вертався з нічного пасовиська?

а) лисиці; б) зайці; в) вепри.

3. Що лежало на дні човна?

а) риба; б) раки; в) жаби.

4. Яку рибу піймала Ласочка?

а) щуку; б) карася; в) окуня.

(Тести роздати на картках у групи)


  1. Словникова робота Тлумачення слів та висловів

Ожеледець —- тонкий шар льоду на поверхні землі, на деревах.

Скімлення — протяжне, жалібне звучання.

Дзяволить— пискливо тихенько гавкає.

Вепри з виводками — дикі кабани зі своїми малятами;

туркотіли припутні — воркували дикі лісові голуби;

нажива — принада для ловлі риби, наживка;

закортіло — дуже захотілося;

дрібушить — швидко перебирає лапами, притупує .

  1. Робота над текстом за програмкою.

а) Читання мовчки за хвилину (читають всі учні; порівнюють з попереднім результатом).

б) Експеримент. Заучування напам'ять уривку опису ранку, декламування уривку напам'ять.

в) Пошук Знайти опис дорослої Ласочки. Прочитати

г) Пошук. Знайти опис зими. Прочитати.

д) Пошук. Знайти у тексті зачин, основну частину, кінцівку.

е) Прочитати в особах уривок за вибором.

ж) Скласти характеристику дійових осіб (опорні слова: зовнішність, характер.)

Характеристика дійових осіб оповідання

— Яким ви уявляєте Арсена? Яка в нього зовнішність, характер? Доведіть це словами тексту.

Учні зачитують слова, словосполучення, які характеризують: а) зовнішність (старий Арсен, куняв у човні, часто-густо засинав); б) характер (неба­гатослівний, спостережливий, добрий, веселий, щедрий, гостинний...)

— Поміркуйте і скажіть, якою була Ласочка. (Розумною, бо знала, як по­просити у людини їсти; працьовитою, бо «заробляла» своїм трудом —-рибалила; ненабридливою, скромною, бо знала міру —просила і з'їдала тільки одну рибину; спостережливою, терпеливою, витриманою, бо була справним рибалкою; здібною, бо розуміла мову Арсена, команди; прудкою, бо сама лапами ловила рибу; доброзичливою, бо відкрито показалася людині.)

з) Гра «Інформатор» (обираємо бігуна, писаря у кожній групі. На окремому столі знаходиться інформація. Бігун підбігає, читає, переносить у группу, а писар записує.)Учні виправляють помилки.

Інформація.





План. (Вірний варіант).

  1. Ранок.

  2. Гість на кручі.

  3. Друзі.

  4. Зима.

  5. Сім’я Ласочки.

План. (Для редагування, який роздаємо у групи).

  1. Вечір.

  2. Гість у домі.

  3. Вороги.

  4. Літо.

  5. Сім’я лісника.

и) Переказ за планом.

і) Час творчості, гра «Моя кінцівка»- Пофантазуйте як ще можна закінчити цю історію?. Визначення теми, мети тексту, головної думки твору. (Головна думка твору: товаришувати і дружити зі звірами; у добрій справі виявити терпіння і наполегливість. Мета:шанувати природу, тварин і дружити з «братами нашими меншими», ці стосунки – окраса життя).

4. Фізкультхвилинка.

5. Робота за малюнками (розповісти про кожний епізод із тексту зображений на малюнку, кожна група працює за окремим малюнком).

6. Підсумки уроку.

Гра «Перегуки» (учні складають перекличні запитання з групи в групу та відповідають на них).

-З ким і як зустрівся Арсен?

-Чому лисеня з'явилося на кручі?

-Що ж робило лисеня?

-З яких слів видно, що лисеня хотіло і просило рибки?

-Чи можна дії лисеняти розцінювати, як його розмову з дідом? (Так.)

-Хто цю розмову передав? (Автор.)

-Чому дід Арсен назвав лисеня Ласочкою? (Бо воно захотіло поласувати рибкою.)

-Як утворилося слово ласочка? (Отже слово ласочка утворилося від слова ласувати, тобто їсти що-небудь смачненьке. Лисеня було охочим до смачного).

-Про що автор розповів у третій частині оповідання? (Про те, як Арсен і лисеня рибалили.)

-Знайдіть і прочитайте, чого навчилося лисеня в Арсена.

-Як Ласочка допомагала рибалити?

-По чому Арсен упізнав Ласочку? (По очах, за поведінкою лисиці й маленького лисеняти.)



  • 4 Розгадайте кросворд за змістом оповідання.






1



















2






















3




























4






















5







































































1.Кого побачив рибалка? (Лисеня)

2.Яку кличку дав дідусь лисеняті? (Ласочка)

3.Ім'я рибалки. (Арсен)

4.Назва першої рибини, яку «зловила» Ласочка? (Окунь)

5.Назва виду транспорту на якому рибалив Арсен? (Човен)

6.Яку команду виконувало лисеня? (Встань)

IX. Домашнє завдання

1 група. Довідатися з енциклопедії про життя лисиць.

2 група. Переказувати оповідання за планом.

3 група. Скласти загадку про лисицю.



4 Група. Скласти запитання до тексту.



Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

План-конспект відкритого уроку з українського читання Урок 26. Тварини наші вірні друзі. Тема уроку. Г. Тютюнник «Ласочка». З досвіду роботи старшого вчителя початкових класів Борщівської зош І-ІІІ ст. №1 iconКонспект уроку читання у 4 класі Мелодії природи Підготувала Лугова Олена Нифонівна, учитель початкових класів
Особливості проведення уроку: урок розроблений з використанням елементів інтерактивної
План-конспект відкритого уроку з українського читання Урок 26. Тварини наші вірні друзі. Тема уроку. Г. Тютюнник «Ласочка». З досвіду роботи старшого вчителя початкових класів Борщівської зош І-ІІІ ст. №1 iconГалина Вдовиченко «Найдовші вуса» (уривок з книги «36,6 котів»)
Конспект уроку : вчителя початкових класів Борівської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів №2- філії ооз «Борівська зош І-ІІІ ст....
План-конспект відкритого уроку з українського читання Урок 26. Тварини наші вірні друзі. Тема уроку. Г. Тютюнник «Ласочка». З досвіду роботи старшого вчителя початкових класів Борщівської зош І-ІІІ ст. №1 iconПлан-конспект уроку логіки в класі План-конспект уроку математики в класі
Матеріали оцінки роботи вчителя учнями, батьками, колегами по роботі, адміністрацією
План-конспект відкритого уроку з українського читання Урок 26. Тварини наші вірні друзі. Тема уроку. Г. Тютюнник «Ласочка». З досвіду роботи старшого вчителя початкових класів Борщівської зош І-ІІІ ст. №1 iconКонспект відкритого уроку з мультимедійною підтримкою
Провела І підготувала: учитель І категорії Вільнянської зош І-ІІІ ст.№3 Основа Олена Олександрівна
План-конспект відкритого уроку з українського читання Урок 26. Тварини наші вірні друзі. Тема уроку. Г. Тютюнник «Ласочка». З досвіду роботи старшого вчителя початкових класів Борщівської зош І-ІІІ ст. №1 iconОпис досвіду вчителя початкових класів Буцнівської зош І-ІІІ ступенів Забояк Ганни Михайлівни
Особливо актуальною стала проблема розвитку читацької самостійності молодших школярів, оскільки саме сформованість навичок самостійної...
План-конспект відкритого уроку з українського читання Урок 26. Тварини наші вірні друзі. Тема уроку. Г. Тютюнник «Ласочка». З досвіду роботи старшого вчителя початкових класів Борщівської зош І-ІІІ ст. №1 iconНовоолександрівська зош-дитсадок І-ІІІ ст вчителя початкових класів «Формування комунікативної компетентності учнів початкових класів»
Сучасна школа — це школа швидкого І гнучкого реагування на стрімкі, динамічні, а інколи й драматичні зміни в суспільстві
План-конспект відкритого уроку з українського читання Урок 26. Тварини наші вірні друзі. Тема уроку. Г. Тютюнник «Ласочка». З досвіду роботи старшого вчителя початкових класів Борщівської зош І-ІІІ ст. №1 iconПлан-конспект уроку української літератури в 11 класі Тема уроку: Микола Хвильовий І літературна дискусія 1925-1928 років
...
План-конспект відкритого уроку з українського читання Урок 26. Тварини наші вірні друзі. Тема уроку. Г. Тютюнник «Ласочка». З досвіду роботи старшого вчителя початкових класів Борщівської зош І-ІІІ ст. №1 iconГ. Тютюнник «Ласочка» Вчитель: Перепчик Н. А
«братів наших менших»; удосконалювати навички читання, навички самостійної роботи, вміння орієнтуватися в тексті, ділити його на...
План-конспект відкритого уроку з українського читання Урок 26. Тварини наші вірні друзі. Тема уроку. Г. Тютюнник «Ласочка». З досвіду роботи старшого вчителя початкових класів Борщівської зош І-ІІІ ст. №1 iconКонспект уроку з літературного читання Тема уроку: Тарас Григорович Шевченко Матеріал для читання Андрій М’ястківський
Мета уроку: ознайомлення з біографією Т. Г. Шевченка, його літературною творчістю, закріплення уміння складати партитуру, розвивати...
План-конспект відкритого уроку з українського читання Урок 26. Тварини наші вірні друзі. Тема уроку. Г. Тютюнник «Ласочка». З досвіду роботи старшого вчителя початкових класів Борщівської зош І-ІІІ ст. №1 iconАпробовано в навчально-виховному просторі школи щодо розвитку творчої особистості. Опис досвіду роботи учителя української мови І літератури, вищої кваліфікаційної категорії, «Старшого вчителя»
Опис досвіду роботи учителя української мови І літератури, вищої кваліфікаційної категорії, «Старшого вчителя» Тернопільської спеціалізованої...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка