План проведення районного семінару-практикуму для керівників закладів освіти з теми: Внутрішньошкільний контроль за станом викладання предметів



Сторінка1/4
Дата конвертації14.08.2017
Розмір0.53 Mb.
  1   2   3   4







логотип1

ПОГОДЖЕНО ЗАТВЕРДЖЕНО

Завідуюча ра

ПОГОДЖЕНО ЗАТВЕРДЖЕНО

Завідуюча районним Начальник відділу освіти

методичним кабінетом виконкому Жовтневої

районної у місті ради

К.Нежигай О.Маківка



ПЛАН

проведення районного семінару-практикуму

для керівників закладів освіти з теми:
«Внутрішньошкільний контроль за станом викладання предметів

як засіб професійного розвитку вчителя і керівника школи»
Мета:


  • Сприяти підвищенню науково-теоретичної та методичної підготовки керівників загальноосвітніх навчальних закладів з питань здійснення внутрішньошкільного контролю за станом викладання предметів.




  • Визначити місце та значення контролю за станом викладання предметів серед інших функцій управлінської діяльності.




  • Сформулювати параметри процедури аналізу уроку, направленого на удосконалення професійної майстерності вчителя.




  • Пропагувати позитивний досвід роботи КЗШ № 111 з питань здійснення внутрішньошкільного контролю за станом викладання предметів як засобу професійного розвитку вчителя і керівника школи.


Учасники заходу: працівники відділу освіти, методисти районного методичного

кабінету, керівники закладів освіти району


Місце проведення: Криворізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №111
Дата проведення: 22 березня 2012 року
Час проведення: 09.00 – 12.50

І. ОРГАНІЗАЦІЙНО-МОТИВАЦІЙНИЙ БЛОК


Час

Зміст роботи

Відповідальний


08.30 – 09-00

Зустріч, реєстрація учасників семінару-практикуму

Перегляд виставки:

«Урок: проблеми, пошуки, знахідки»


Т.Кудряшова,

завідуюча бібліотекою, спеціаліст першої кваліфікаційної категорії

Н.Зіміна,

учитель біології, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, «старший учитель»


09.00 – 09.20

Привітання учасників семінару-практикуму

О.Міщук,

заступник директора з ВР, спеціаліст першої кваліфікаційної категорії

А.Воробйова,

учитель музики, спеціаліст

Відкриття заходу

Окреслення плану роботи, мети та завдань семінару-практикуму



О.Маківка,

начальник відділу освіти виконкому Жовтневої районної у місті ради



Візитка школи


С.Берднікова,

директор школи, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії,

«учитель-методист»



ІІ. МЕТОДИЧНО-ПРАКТИЧНИЙ БЛОК


Час

Зміст роботи


Відповідальний


09.20 – 09.40


Внутрішньошкільний контроль за станом викладання предметів як управлінська функція

С.Берднікова,

директор школи, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії,

«учитель-методист»




09.40 – 10.00


Багатовимірність і багатоваріативність сучасної експертизи уроку – шлях до її ефективності




О.Бублій,

заступник директора

з НВР, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії,

«учитель-методист»




ВІДКРИТІ УРОКИ, САМОАНАЛІЗ, АНАЛІЗ:

10.00 – 10.45

2-А клас. Я і Україна

Комбінований урок



Київ – столиця України

Н.Тронза,

учитель початкових класів, спеціаліст першої кваліфікаційної категорії

6-А клас. Література

Урок узагальнення та систематизації знань Роман Д.Дефо про Робінзона Крузо – гімн людині



О.Дрозд,

учитель російської мови і літератури,

спеціаліст першої кваліфікаційної категорії

8-А клас. Трудове навчання

Комбінований урок



Виготовлення Пасхальної ляльки-мотанки

В.Антонова,

учитель трудового навчання,

спеціаліст другої кваліфікаційної категорії



10.45 – 11.45

Практична робота в ході уроку-дослідження

11-А клас. Історія України.



Президентські вибори 2004 року «Помаранчева революція»

Ж.Бабенко,

учитель історії, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії,



«учитель-методист»



ІІІ. РЕФЛЕКСИВНО-АНАЛІТИЧНИЙ БЛОК


Час

Зміст роботи

Відповідальний



11.45 – 12.00

Тренінгове заняття Ефективна взаємодія в команді.

Рефлексія «Золоті правила управління»



І.Афоніна,

практичний психолог, спеціаліст



12.00 – 12.05

Презентація фільму-жарта «Один день із життя вчителя…»



А.Цоуфал,

учитель фізики,

спеціаліст першої кваліфікаційної категорії

О.Сергєєва,

учитель інформатики, спеціаліст другої кваліфікаційної категорії




12.05 – 12.20

Підведення підсумків «Вільний мікрофон»

Прийняття рекомендацій



К.Нежигай,

завідуюча районним методичним кабінетом




ВІЗИТНА КАРТКА

КРИВОРІЗЬКОЇ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ

ШКОЛИ І – ІІІ СТУПЕНІВ № 111
Шановні колеги, любі гості! Ми щиро раді вітати вас у нашому навчальному закладі. Займу небагато вашої уваги, щоб у загальних рисах презентувати школу.

Будівля школи, її учительський та учнівський колектив ведуть свій початок від вересня 1972 року. Наша школа у такому віці, який для людини вважається продуктивним. Іноді я шуткую з дітьми, підписуючи зошити на уроках російської мови: «Ми не 111-та школа, а тричі 1-ша». Але цей гумор носить досить реалістичні показники нашої роботи.

У 2010-2011навчальному році, вперше за чотири останні роки, ми відчули ріст у кількості учнів і вийшли на повну потужність у наборі початкових класів. На сьогодні у школі 18 класів, 496 учнів.

Педагогічний колектив складається із 34-х учителів. 69% з них мають першу та вищу кваліфікаційну категорію. Майже 30% – звання «учитель-методист» та «старший учитель». Вже сьогодні ми думаємо про майбутній розвиток та наступність у кадровій політиці: п’ята частина колективу – молоді спеціалісти.

У нас, як і в усіх закладах, школа ІІІ ступеня – профільна. Ми одна з двох шкіл міста, в яких культивуються класи з подовженим навчально-тренувальним процесом. 35% випускних класів – це фізико-математичний та природничий профілі. Третина випускників отримала освіту в класах суспільно-гуманітарного профілю.

Велику увагу наш педагогічний колектив приділяє розвитку творчих здібностей учнів, роботі з обдарованою молоддю. Вироблена своя система роботи: від Школи юного олімпійця на у першому ступені до Клубів «Шлях до МАН» та «Азбука абітурієнта» у ІІ та ІІІ ступенях.

У наших учнів багато нагород з різних предметів базового компонента від районного до Всеукраїнського та Міжнародного рівнів. Випускники школи гідно складають тести ЗНО. Наша беззаперечна гордість – випускник 2008 року Дикий Денис, двічі Президентський стипендіат з історії України та правознавства, який отримав 200 балів із двох профільних предметів на ЗНО, а за загальною кількістю балів 597,5 балів з 600 можливих. Наша сьогоднішня найяскравіша зірочка – Цоуфал Євгеній, призер Всеукраїнського рівня (2010р.), дійсний член клубу «Найрозумніший».

Школа наша одна із перших в місті пройшла атестацію у 2004 році. Ми є опорною в районі з громадянського виховання та опорною по координації роботи щодо впровадження європейської освіти

Активно і творчо працюємо над реалізацією міської програми «Освіта для сталого розвитку». Але потрапили ми в когорту подібних шкіл не з нульової відмітки, тому що екологічний і соціальний напрямки виховання учнів для нас не є новими. Крім того проектною діяльністю ми активно займаємося з 2006 року. Беремо участь у моніторингу рухової активності учнів на обласному рівні.

Тому, якщо сьогодні вас зацікавить щось із досвіду нашої роботи, ми чекатимемо на вас за вже відомою вам адресою, у тому числі і електронною.




c:\documents and settings\школа\рабочий стол\міщук (фото)\міщук_0002.jpg

ПРИВІТАННЯ ШКОЛЯРАМИ

УЧАСНИКІВ СЕМІНАРУ-ПРАКТИКУМУ
Міщук Наталія Олексіївна,

заступник директора з виховної роботи

Криворізької загальноосвітньої

школи І–ІІІ ступенів № 111

В городе огромном среди многих школ

Есть одна, в которую учиться я пришел.

Есть одна, с которой мы – лучшие друзья!

Есть одна такая! Без неё нельзя!

Есть одна, но, впрочем, всё не перечесть…



Школа СТО ОДИННАДЦАТЬ в городе нашем есть!
Итак, перед нами не зал для футбола,

А просто обычная средняя школа.

Где, словно собою держа потолки,

Вздымаются полки и книжек полки.

Где каждый входящий не редко, а часто

Встречает директора-энтузиаста,

Которому этот ли, тот ли, другой

Не гость безразличный, а гость дорогой!

Конечно, в хозяйстве таком необычном

Бывает не всё и всегда гармонично…

И здесь мы встречаем причуды лимита…

И здесь не обходится без дефицита.

Но есть вдохновенье, любовь и призванье…

А следом за ними – признанье и знанье!
Здравствуйте, дорогие гости!

Мы рады приветствовать вас в нашей школе!


Песня о школе

Музыка П.Завьялова

Слова С.Бердниковой
На свете есть чудесная страна,

О ней мечтают взрослые порой.

Она задора детского полна,

И не найти нигде другой такой!


Припев:

О школа, школа, школа – прекрасная пора!

Здесь время быстро мчится. Взрослеет детвора.

Родная наша школа, ты в серце навсегда.

Мы к твоему порогу придем через года!
Всех трель звонка сзывает поутру.

Нам школа рада, и мы рады ей.

За партой рядом самый лучший друг –

Нет школьной дружбы крепче и верней!


Наша школа – это непрерывное движение вперёд!

Почему?

Хотим быть открытыми всему новому, сохранив при этом свои традиции!



Зачем?

Для достижения успеха каждого в отдельности и всех вместе!

Желаем вам сегодня: думать – коллективно! Решать – оперативно!

Работать – старательно! Отвечать – доказательно!

И успехи вас ждут…ОБЯЗАТЕЛЬНО!

c:\documents and settings\школа\рабочий стол\семінар бібліотек\фото\знайомство з бібліотекою 1-а клас\sdc11800.jpg


Презентація книжкової виставки
НА ДОПОМОГУ КЕРІВНИКУ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ КОНТРОЛЬ ЗА СТАНОМ ВИКЛАДАННЯ ПРЕДМЕТІВ
Кудряшова Тетяна Львівна,

завідуюча бібліотекою,

спеціаліст першої кваліфікаційної категорії

Перед сучасним навчальним закладом поставлено складні завдання освіти.

Зростає роль шкільної бібліотеки як найважливішої структури у справах реалізації цілей і завдань щодо інформатизації освіти. У зв’язку з тим, що модернізація шкільної освіти відбувається на фоні освітніх та інформаційно-бібліотечних послуг, розширюються й ускладнюються функції бібліотек навчальних закладів.

Завдяки шкільної бібліотеці люди мають унікальну можливість познайомитися з історією розвитку освіти та культури рідного краю. Без шкільної бібліотеки неможливо сьогодні уявити навчання і виховання школярів, без неї неможлива освіта і самоосвіта педагогічних працівників, учнів і батьків.

На допомогу керівнику закладу в бібліотеці існує картотека періодичних видань. Мета створення картотеки у найдетальнішому розкритті нових методик, форм та засобів педагогічної роботи, вдосконаленні педагогічної майстерності вчителів. Картотека має такі розділи:


    1. Мотивація у навальність діяльності.

    2. Шкільний менеджмент.

    3. Моніторинг навчально-виховного процесу.

    4. Методичні орієнтири.

    5. Батьківські збори.

    6. Робота з кадрами. Організація роботи.

    7. Праця та заробітна платня.

Мета кожної бібліотеки полягає у плідній популяризації книжкового фонду, періодичних видань. Основна форма популяризації книги – книжкові виставки.

Виставки є наочні та орієнтовні, які інформують користувачів про зміст бібліотечного фонду, нові надходження, рекламу окремих видань. На виставках поруч із книгами нові журнали, статті з газет та журналів. Тому, використовуючи книжкові виставки, тематичні полички, перегляди літератури, якомога змістовніше розкривається книжковий фонд.

Сьогодні підготовлена для вас тематична виставка «На допомогу керівнику школи». Виставка поділена на тематичні полиці:


  1. Початкова школа.

  2. Предмети суспільно-гуманітарного циклу.

  3. Предмету природничо-математичного циклу.

  4. Предмети мистецько-технологічного циклу.

Пропоную вам ознайомитися з новинками книг, періодичних видань, нормативних актів, методичних матеріалів, які допоможуть здійснювати контроль за станом викладання предметів. При необхідності отримання даної літератури, або матеріалів з інших джерел звертайтесь до бібліотекарів своїх шкіл. Вони за допомогою міжбібліотечного абонементу обов’язково доставлять вам необхідні матеріали.

бердникова


ВНУТРІШНЬОШКІЛЬНИЙ КОНТРОЛЬ

ЗА СТАНОМ ВИКЛАДАННЯ ПРЕДМЕТІВ

ЯК УПРАВЛІНСЬКА ФУНКЦІЯ
Берднікова Світлана Григорівна,

директор Криворізької загальноосвітньої

школи І–ІІІ ступенів № 111

Питання внутрішньошкільного контролю розроблялося такими вченими як Л.М. Васильков, Ю.А. Конаржевський, Г.І. Горська, М.Л. Портнов, В.П. Симонов, Н.С. Синцов, Т.І. Шамова, H.A. Шубін, П.В. Худоминський та інші. Їх праці відіграли позитивну роль у подальшому розвитку теорії і практики управління школою. Однак усі вони були написані до тих змін соціально-економічної структури суспільства, які відбуваються зараз. Сьогодні необхідно, спираючись на досягнуті результати в теорії педагогіки і шкільної практики, показати шляхи подальшого розвитку функції внутрішньошкільного контролю, особливості її реалізації в сучасних умовах, коли змінюються вимоги до виховання підростаючого покоління, відбувається гуманізація і демократизація всієї шкільної системи.

Як повинна змінитися функція контролю в період демократизації управління школою? Використання людиноцентристського напрямку в менеджменті, побудова його на основі розвитку творчих сил людини, довіри до неї вимагають зміни погляду як на функцію, яка сковує творчий початок в людині, зв’язує її ініціативу. Але послаблення контролю, а тим більш відмова від нього одразу ж створить умови для виявлення таких негативних якостей особистості, як егоїзм, лінощі, неусвідомленість. Внутрішньошкільний контроль і якість викладання, якість знань, рівні розвитку і вихованості учнів взаємопов’язані.

Ю.А.Конаржевський в праці «Що потрібно знати директору школи про системи і системний підхід» відзначає: «У нас чомусь вважають, що значним резервом підвищення якості знань і рівня вихованості учнів є удосконалення педагогічної майстерності вчителя, підвищення якості підготовки вчителя та ін. Все це, звичайно, так. Але не можна забувати резерви, які лежать в організаційно-управлінській сфері, бо їх використання неможливо вирішити проблему реформи школи». Сьогодні школа підійшла до такої межі свого розвитку, яка потребує і нового способу мислення, і нового стилю, і нового змісту управління нею, включаючи й оновлення контролю.

Контроль – одна з операційних функцій управління. Вона підкорена (як і аналіз, планування, організація, регулювання) реалізації основної мети управління: забезпечення стабільності, оптимальності функціонування закладу освіти та переведення його на більш високий якісний рівень.

Проте контроль як самостійний вид діяльності має свої специфічні цілі. Він покликаний забезпечувати цілеспрямованість і стабільність діяльності школи та її педагогічного колективу через постійне відстеження стандартів. Саме нерозуміння цього призводить до перебільшення значення контролю в системі управлінської діяльності або до його формалізації.

Контроль містить якісну оцінку, яка виробляється на підставі кількісної. Таким чином, контроль передбачає порівняння реального стану із нормою та вироблення на цій основі рекомендацій щодо переведення об'єкта на вищий якісний рівень.

Мета внутрішньошкільного контролю – виявити наявність і визначити характер відхилень, а також вивчити передовий досвід із даної проблеми. Контроль виконує функцію зворотного зв'язку між керуючою системою і системою, якою керують. Реалізуючи цю мету, керівники шкіл здійснюють специфічний вид діяльності зі збору інформації, її первинного аналізу та встановлення факту наявності відхилення в діяльності колективу або окремих його членів від запланованої моделі. Контроль - це порівняння того, що є, з тим, що повинно бути.

До завдань внутрішньошкільного контролю входять:


  • визначення цілей контролю;

  • розробка під них програм;

  • вивчення реальної практики;

  • класифікація зібраних даних у різних формах (діаграми, графіки, таблиці, тексти);

  • первинний аналіз для визначення загальних тенденцій.

Функція внутрішньошкільного контролю щільно пов'язана з іншими функціями управління і перш за все з функцією педагогічного аналізу.

Внутрішньошкільний контроль пов’язаний і з функцією планування, оскільки він закладається в загальношкільний план, так само передбачається й організація його проведення. Контроль тісно пов’язаний з усіма функціями внутрішньошкільного управління.

Таким чином, функція контролю – це важлива складова управлінського циклу.

1-й етап циклу – інформаційно-аналітичний. Його завдання: зібрати інформацію про стан об’єкта управління, відібрати необхідну і достатню інформацію для прийняття управлінського рішення або розробки плану.

2-й етап циклу – прогностичний. Його завдання: здійснити ціле покладання та спланувати роботу.

3-й етап циклу – організаційно-координаційний. Його завдання: забезпечити виконання плану, узгодити зусилля.

4-й етап циклу – контроль. Його завдання: супроводження виконання плану, відстеження ступеня ефективності діяльності об'єктів управління.

5-й етап циклу – регулювання. Його завдання: корекція за наслідками контролю.

Внутрішньошкільний контроль – це всебічне вивчення і аналіз навчально-виховного процесу в школі з метою координування всієї роботи відповідно до поставлених завдань. Внутрішньо шкільний контроль – це складний і багатосторонній процес, і він, як будь - яке ціле, володіє певним закономірним упорядкуванням, організацією взаємопов’язаних частин, кожна з яких виконує певні функції

Контроль має важливе значення для ефективного управління закладом освіти, а саме:



  • діагностичне – полягає у забезпеченні інформацією про стан школи та окремих її підсистем;

  • виховне – виховує відповідальність за визначену ланку роботи та результати діяльності;

  • навчально-методичне – полягає у наданні дієвої допомоги педагогам школи у пошуках ефективних форм та методів навчання, виховання та розвитку учнів, у професійному зростанні вчителів;

  • стимулююче – спонукає до роботи, самоосвіти, саморозвитку, самоконтролю та самокорекції.

Внутрішньошкільний контроль є важливою управлінською ланкою в роботі керівників школи. Його завдання:



  1. Сприяння виконанню завдань, поставлених урядом перед школою.

  2. Поширювати досягнення науки та передовий педагогічний досвід.

  3. Надати допомогу тим працівникам, які її потребують.

  4. Сприяти професійному зростанню всіх працівників школи.

  5. Підвищувати відповідальність працівників за свою роботу.


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4

Схожі:

План проведення районного семінару-практикуму для керівників закладів освіти з теми: Внутрішньошкільний контроль за станом викладання предметів iconМетодичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів у загальноосвітніх навчальних закладах у 2016/2017 навчальному році
Просимо довести їх до відома керівників загальноосвітніх навчальних закладів та вчителів
План проведення районного семінару-практикуму для керівників закладів освіти з теми: Внутрішньошкільний контроль за станом викладання предметів iconШкола активного навчання Особливості викладання предметів у 4 класі в умовах запровадження оновлених навчальних програм
Нструкція щодо заповнення класного журналу для 1-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів
План проведення районного семінару-практикуму для керівників закладів освіти з теми: Внутрішньошкільний контроль за станом викладання предметів iconДовідка за результатами тематичного вивчення діяльності методичних кабінетів відділів освіти Долинської, Олександрійської та Петрівської районних державних адміністрацій з проблеми «Науково-методичний супровід викладання предметів освітньої галузі
Долинської, Олександрійської та Петрівської районних державних адміністрацій з проблеми «Науково-методичний супровід викладання предметів...
План проведення районного семінару-практикуму для керівників закладів освіти з теми: Внутрішньошкільний контроль за станом викладання предметів iconПедагогічних працівників вінниця
Призначений для науково-педагогічних, мето­дичних працівників, керівників закладів освіти області
План проведення районного семінару-практикуму для керівників закладів освіти з теми: Внутрішньошкільний контроль за станом викладання предметів iconМетодичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів у загальноосвітніх навчальних закладах у 2016/2017 навчальному році
Щодо методичних рекомендацій про викладання навчальних предметів у загальноосвітніх навчальних закладах
План проведення районного семінару-практикуму для керівників закладів освіти з теми: Внутрішньошкільний контроль за станом викладання предметів iconКалендар прав людини посібник для класних керівників, вчителів та вихователів загальноосвітніх навчальних закладів
Посібник для класних керівників, вчителів та вихователів загальноосвітніх навчальних закладів
План проведення районного семінару-практикуму для керівників закладів освіти з теми: Внутрішньошкільний контроль за станом викладання предметів icon537 від 25. 03. 2015 Начальникам відділів освіти виконкомів районних у місті рад
Зарічний, буд. 32-а відбудеться засідання дискусійного клубу керівників закладів освіти «Платформи освітньої реформи: менеджмент,...
План проведення районного семінару-практикуму для керівників закладів освіти з теми: Внутрішньошкільний контроль за станом викладання предметів iconРозвиток професійної компетентності вчителів суспільних предметів у контексті реалізації нового Державного стандарту базової І повної загальної середньої освіти
Вебінару для методистів районних, міських методичних кабінетів, центрів, які відповідають за стан навчання суспільних предметів
План проведення районного семінару-практикуму для керівників закладів освіти з теми: Внутрішньошкільний контроль за станом викладання предметів iconЗа матеріалами семінару Рівне – 2013
Система роботи позашкільного навчального закладу з обдарованими дітьми (за матеріалами семінару) / упоряд. Н. Ю. Давидюк, А. І. Намчук;...
План проведення районного семінару-практикуму для керівників закладів освіти з теми: Внутрішньошкільний контроль за станом викладання предметів iconРішення від «25» лютого 2015 р
Кременчуцької районної державної адміністрації керівників установ, закладів освіти, що є об’єктами спільної власності територіальних...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка