Початківців, вихователів груп продовженого дня, батьків, учнів початкової школи. 67 сторінок І



Сторінка1/5
Дата конвертації28.04.2018
Розмір0,85 Mb.
  1   2   3   4   5

Департамент освіти і науки

Дніпропетровська обласна адміністрація

Дніпропетровський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти

Відділ освіти

Синельниківської районної державної адміністрації

Комунальний заклад освіти

Іларіонівська середня загальноосвітня школа
Розвиток комунікативної компетентності на уроках мови як умова успішної соціалізації

молодшого школяра

(навчально – методичний посібник)

фото2093

2015


Укладач: Закликоцька А.М., вчитель початкових класів комунального закладу освіти Іларіонівська середня загальноосвітня школа

Рецензент: Кравець І.М. , заступник директора школи з навчально – виховної роботи КЗО Іларіонівська СЗШ

Схвалено методичною радою комунального закладу освіти Іларіонівська середня загальноосвітня школа протокол№2 від 03.11.201 5року

Розвиток комунікативної компетентності на уроках мови як умова успішної соціалізації молодшого школяра (навчально – методичний посібник)


В посібнику розглядається актуальність проблеми та окреслені основні напрямки розвитку комунікативної компетентності молодших школярів, представлені практичні засади ефективних прийомів розвитку зв’язного мовлення на уроках української та російської мов в умовах шкільного етапу соціалізації.

Пропонується для використання на уроках української та російської мов, уроків розвитку мовлення молодших школярів, виховних заходів у початковій школі.
Посібник рекомендовано для майбутніх учителів початкових класів, вчителів - початківців, вихователів груп продовженого дня, батьків, учнів початкової школи.
67 сторінок

І. Вступ

Ключові слова:соціалізація, шкільний етап соціалізації, комунікативна компетентність молодшого школяра, розвиток зв’язного мовлення

У Законі України «Про освіту» зазначено, що метою освіти є всебічний розвиток людини як особистості та найвищої цінності суспільства, розвиток її талантів, розумових і фізичних здібностей, виховання високих моральних якостей, формування громадян, здатних до свідомого суспільного вибору.

Головним процесом, через який здійснюється взаємодія між особистістю та суспільством, є соціалізація, яка забезпечує становлення ціннісних орієнтацій на основі вивчення культурного та соціального досвіду нації. Завдяки соціалізації людина засвоює звичаї, традиції і норми певної соціальної спільноти, відповідні способи мислення, властиві даній культурі. Соціалізована особистість є тим фактором, який визначає характер суспільства, шляхи його розвитку, соціальні відносини.

У загальнодоступній  вільній  багатомовній  онлайн-енциклопедії ВІКІПЕДІЯ представлено поняття «соціалізація»  як комплексний процес засвоєння індивідом певної системи знань, норм і цінностей, що дозволяє йому бути повноправним членом суспільства. А інститутами соціалізації є сім'я та освіта для дітей молодшого віку.

Відомий філософ ХХ – ХХІ століття Б. П. Паригін вважає, що соціалізація – це безпосереднє саме входження індивіда в соціальне середовище, що передбачає: соціальне пізнання, соціальне спілкування, оволодіння навичками практичної діяльності, включаючи як предметний світ речей, так і всю сукупність соціальних функцій, ролей, норм, прав, обов’язків.

Етап шкільної соціалізації розпочинається з моменту вступу дитини до школи. Його можна позначити як початок соціального навчання. Педагогічним завданням шкільної соціалізації на цьому етапі є утвердження, коригування та розвиток базової системи життєвих відносин та орієнтацій, інтелекту та волі, формування нахилів та вподобань, утвердження соціальної форми сприйняття, переживання, усвідомлення та задоволення потреб та інтересів.

Головним інструментом, за допомогою якого дитина встановлює контакт із суспільством завдяки якому відбувається її соціалізація є мовленнєвий розвиток.

Об'єкт дослідження – шляхи розвитку зв’язного мовлення як умова соціалізації молодших школярів на уроках української та російської мов.

Предмет дослідження – зміст, форми, методи і прийоми розвитку зв’язного мовлення та підготовки молодших школярів до виконання соціальних ролей на уроках української та російської мов.со

Мета дослідження – розробити практичні засади ефективних прийомів розвитку зв’язного мовлення для успішної соціалізації молодшого школяра.

Завдання дослідження:

1. Проаналізувати науково-методичну літературу з проблем розвитку мовлення молодших школярів.

2. Визначити психологічні та лінгвістичні умови розвитку мовлення молодших школярів.

3.Розробити комплекс вправ і завдань для розвитку мовлення молодших школярів на уроках української та російської мов.

Розроблений зміст лінгводидактичної технології може бути використаний учителями початкових класів у практиці навчально-мовленнєвої діяльності з вивчення української та російської мов, вихователями групи продовженого дня, батьками. Викладений матеріал слугуватиме поліпшенню професійної підготовки майбутніх учителів початкових класів та вчителів - початківців, розробці уроків української та російської мов, уроків розвитку мовлення молодших школярів, виховних заходів у початковій школі.


ІІ. Основна частина


ІІ.ІТеоретичний аспект розвитку мовлення молодших школярів

В Державному стандарті початкової середньої освіти, (затверджений постановою КМ України від 20 квітня 2011 року №462 ), визначена мовленнєва компетенція однією з провідних базисних характеристик особистості і вимагає від учителя значної уваги по формуванню у молодших школярів здатності застосовувати у конкретному спілкуванні знання мови, способи взаємодії з навколишніми і віддаленими людьми, використовувати навички роботи у групі, володіння різними соціальними ролями.

В Навчальних програмах для загальноосвітніх навчальних закладів (наказ МОН молодьспорту України від 12.09.2011р. № 1050) визначено, що основна мета курсів української та російської мов полягає у формуванні ключової комунікативної компетентності молодшого школяра, яка виявляється у здатності успішно користуватися всіма видами мовленнєвої діяльності у пороцесі спілкування, пізнання навколишнього світу, вирішення життєво важливих завдань.

Мовленнєва змістовна лінія передбачає розвиток усного і писемного мовлення учнів, їхнє вміння користуватися мовою як засобом спілкування, пізнання, впливу.



Каталог: images
images -> Програма співбесіди для осіб, які мають базову або повну вищу освіту з української мови І літератури для громадян України, іноземних громадян та осіб без громадянства, при вступі на навчання для здобуття ступеня
images -> Державна науково-педагогічна бібліотека україни
images -> Програма для загальноосвітніх навчальних закладів
images -> Вступного випробування
images -> 1 бібліографія – Таня Гаев, Алла Татаренко лютий 2013 Аналітична частина
images -> Агропромисловий комплекс, лісове І садово-паркове господарство, ветеринарія


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5

Схожі:

Початківців, вихователів груп продовженого дня, батьків, учнів початкової школи. 67 сторінок І iconАнтонівська загальноосвітня школа І ііі ступенів №1 Херсонської міської ради
Традиційні та інноваційні форми роботи шкільної бібліотеки та вчителів початкової школи з питань популяризації дитячого читання відповідно...
Початківців, вихователів груп продовженого дня, батьків, учнів початкової школи. 67 сторінок І iconУроку, присвяченого 200-річчю від дня народження Т. Г. Шевченка, тема першого уроку для учнів початкової та основної школи присвячена життю й творчості Тараса Шевченка

Початківців, вихователів груп продовженого дня, батьків, учнів початкової школи. 67 сторінок І iconУрок презентацію запрошені всі учні початкової школи
Мета. Розширити інформованість учнів про бджільництво, продукти бджільництва, біологію бджолиної сім’ї; збагачувати словник учнів,...
Початківців, вихователів груп продовженого дня, батьків, учнів початкової школи. 67 сторінок І icon«Виховання доброти в учнів початкової школи»
В своїй роботі класного керівника перед собою я ставлю такі цілі для перспективного розвитку колективу
Початківців, вихователів груп продовженого дня, батьків, учнів початкової школи. 67 сторінок І iconПостанова за номером 2-5 «Про кількісний склад інвалідів по зору І та ІІ груп, які працюють на уво, увп І в організаціях утос»
Президія нашого товариства цього дня не святкувала, а працювала. І працювала досить плідно. Найважливішим із документів, ухвалених...
Початківців, вихователів груп продовженого дня, батьків, учнів початкової школи. 67 сторінок І iconРодинне виховання як засіб соціалізації учнів початкової школи Вчитель початкових класів Крикун Ніна Миколаївна «Старший вчитель»

Початківців, вихователів груп продовженого дня, батьків, учнів початкової школи. 67 сторінок І iconКонкурс екскурсоводів музеїв навчальних закладів «Край, в якому я живу» Музей історії школи напрям історія навчального закладу роботу
Світловодська, тепер Навчально-виховний комплекс «Гімназія-зш №4», належить Ганні Іванівні, яка за допомогою учнів та батьків зуміла...
Початківців, вихователів груп продовженого дня, батьків, учнів початкової школи. 67 сторінок І iconСценарій проведення "Дня Європи" в школі (1-й варіант)
Залучення учнів, вчителів та батьків до спільної діяльності з метою вивчення структури, ролі та значення Європейського Союзу у сучасній...
Початківців, вихователів груп продовженого дня, батьків, учнів початкової школи. 67 сторінок І iconЗасоби формування екологічної компетентності учнів початкової школи аналіз навчальних програм та підручників 1-4 класів з досліджуваної теми
«Довкілля» виконує важливу пропедевтичну функцію: сприяє підготовці дітей до вивчення у школі інших природничих дисциплін, дає початкові...
Початківців, вихователів груп продовженого дня, батьків, учнів початкової школи. 67 сторінок І iconЄвропейське мовне портфоліо на етапі початкової школи Портфоліо
Портфоліо (від англ portfolio портфель, папка) це папка документів з навчального предмета як компонента навчальної діяльності учнів,...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка