Подорож літературними стежками



Скачати 63.57 Kb.
Дата конвертації09.03.2018
Розмір63.57 Kb.

ВИХОВНИЙ ЗАХІД ЗІ СВІТОВОЇ ЛІТЕРАТУРИ 5 КЛАС

Тема: Подорож літературними стежками

Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів про казку народну та літературну, їх особливості; формувати вміння давати власну оцінку вчинкам героїв; розвивати творчі здібності, уяву, допитливість, спостережливість, вміння орієнтуватися в набутих знаннях, використовувати їх на практиці; виховувати найкращі людські риси, інтерес до казок, доброту, прагнення допомагати людям.

Обладнання: виставка збірок народних та літературних казок, ілюстрації учнів до вивчених казок, мультимедійний проектор, комп’ютер, екран.

Форма проведення: гра-змагання

Хід гри


Ведучий 1:

Святе мистецтво! В пензлі чи пері

Є сила дати вічність кожній рисі,

Хмарині, що пливе в небесній висі,

Веселих промінців химерній грі;

Вони спиняють порух віт вгорі

І подорожніх, що ідуть у лісі,

І корабель, що при скелястім мисі

Навік у бухті кинув якорі.

Дитя весни, і літа, й падолисту,

Що вірно тчуть ясну твою окрасу,

Мистецтво, ти даруєш благодать.

І стримане, просте, хоч повне змісту,

Ти вмієш вирвать мить із плину часу

І в ній Божисту вічність передать.

Ведучий 2:

      Багато віків тому один античний мудрець зауважив: «Життя коротке, а мистецтво вічне». І з ним не можна не погодитися: людина завжди йде рука об руку з мистецтвом, а кращі його зразки переживають не одне покоління шанувальників.

     Література – це мистецтво слова, а слово – найцінніше надбання людства, начало всіх начал.

    Мистецтво «в пензлі чи в пері» увічнює життя людини й природи, бо спроможне «вирвать мить із плину часу і в ній божисту вічність передать».

Якщо ви плакали, співчуваючи з героями книги чи кінофільму, щиро раділи за своїх улюбленців, переживали обурення або прагнення змінити цей світ на краще, – ви відчували на собі силу мистецтва.

Коли людина читає, з нею відбувається те, що не відбувається ніколи. Коли слово піднімається з білої сторінки і досягає свідомості живої людини, воно перестає бути словом – воно стає життям. І люди не зможуть відмовитись від книги, поки вони існують як явище природи.

Ведучий 1.

    Сьогодні ми вирушимо у подорож до прекрасної країни дитинства – світу казок.  А чи замислювалися ви коли-небудь над тим, звідки беруться казки? Ось як цікаво на це питання відповів відомий фінський письменник-казкар Закаріас Топеліус: «Як настане літо, вийдіть дуже рано в поле, коли роса лежить на траві – там блищать тисячі казок, мов діаманти. Потім на берег моря, де на воді граються маленькі кучеряві хвилі з білими баранцями – то і є казки. Восени прислухайтесь до шуму смерек, що розповідають предковічні казки про велетнів. Або пошукайте їх у вересові – він знає безліч казок. Узимку можна читати чудові морозяні вірші – візерунки на шибках або на вкритих інеєм деревах, а напровесні казки грають барвами на вечірньому небі. І восени, і взимку, і навесні ви можете читати сріблясто-зоряні казки. Природа може розповісти силу-силену казок»

Ведучий 2.

   Так, дійсно, природа сповнена казок, їх потрібно лише побачити і відчути. Сьогодні, під час нашої подорожі ми не тільки побачимо і відчуємо казки, а проведемо вікторину «У світі казок».

    Подивіться, скільки на дошці розміщено ілюстрацій. Це цілий казковий світ, а найголовніше, що кожен із вас бачить його по-своєму

Ведучий 1.

   Команди займіть  свої місця. А судити наших гравців будуть судді – теж учасники нашого зібрання .

     Навчальний рік тільки розпочався. Ви ще поповните свої знання із світової літератури новими іменами, творами, враженнями, вмінням. А сьогодні ми з вами пригадаємо максимум з вивченого і ви перевірити свій багаж знань.

     Увага! Розпочинаємо! (Представники команд по-черзі дають відповідь на запитання, тільки тоді, як команда не може відповісти, то можуть відповісти суперники. Кожен тур теж розпочинають команди по-черзі. За кожну правильну відповідь – 1 бал).

Перший конкурс «Знайомство».

Завдання. Капітани команд оголошують назву своєї команди, показують емблему, пояснюючи їх значення, а також коротенько характеризують членів команди. Вища оцінка за цей конкурс – 5 балів.

Ведучий 2.(проводить жеребкування)

Жеребкування  (щоб визначити, хто перший розпочне гру): дати відповідь на питання: яким є основний конфлікт казок?  (Відповідь: протистояння добра і зла, в якому зазвичай перемагає добро).

Ведучий 1.

Конкурс другий „Сім біографій – сім письменників”.

Завдання. За уривками з біографії назвати прізвище письменника.

 

1. «Брати збирали й ретельно записували народні казки своєї батьківщини – Німеччини».                                                                                  (Брати Грімм)



2. «Його ім’я пов’язане з містечками англійських рівнин, прожив недовге життя, найдотепніша людина Великобританії»                                       (Оскар Уайльд)

3. “Він автор багатьох книжок, які вважаються перлинами російської літератури. Літературна обдарованість виявилася рано. Коли йому було тринадцять, він уже друкував власні вірші. За роки навчання в Царськосільському ліцеї ним було створено близько 130 поезій.”

(Олександр Сергійович Пушкін)

4. «Життя мені мало всміхалося, а діти були тим весняним сонячним промінням, яке зігрівало моє серце», - говорив про себе український письменник. Дуже полюбляв жанр казки-байки. 

                                                                                                    (Іван Франко)

5. «Він народився в Індії, де й провів перші шість років свого життя. За свої творчі досягнення письменник був відзначений найвищою нагородою – Нобелівською премією»                                              (Джозеф Редьярд Кіплінг)

6. «Його казками захоплювалися в паризьких літературних салонах та королівських палацах».                                                               (Шарль Перро)

7. “Країна, що знаходиться на півночі Європи, пощастило стати батьківщиною Великого Казкаря. Його дивовижні казки, якими зачитуються діти з усього світу, уславили його батьківщину – Данію.”                (Ганс Крістіан Андерсен)

Ведучий 2.

Конкурс третій. „7 ключових слів - письменник”.

Завдання. За поданими ключовими словами або словосполученнями визначте прізвище письменника

1.     Олександр Сергійович Пушкін -

(Царевич Єлисей, цариця-мачуха, 7 богатирів, дзеркальце, яблуко, сонце, місяць)

2.     Ганс Крістіан Андерсен –

(Казкар, бідність, навчання, Снігова Королева, Данія, Кай, Герда)

3.     Оскар Уайльд –

(Чаклун, Зайченя, зірка, милосердя, добро, жебрак, бурштинове намисто)

4.      Джозеф Редьярд Кіплінг –

(письменник, джунглі, Індія, Англія, казка, Мауглі, Шер-Хан)

5.     Брати Грімм –

(Німеччина, Бремен, Білосніжка, Попелюшка, відра, починок, добро)

6.      Олександр Сергійович Пушкін –

(Росія, поет, няня Орина Родіонівна, слава, казка, дуель, Крим)

7.      Ганс Крістіан Андерсен –

( Чоботар, феєрверк, Лукойє, маленька куховарочка, щирі сльози, імператор, легка насмішка)

Ведучий 1.

Конкурс четвертий. „Письменник - сім ключових слів”.

Завдання. За прізвищем письменника назвати ключові слова чи словосполучення, які стосуються його життя і творчості.

1. Брати Грімм (Фольклор, збирачі, «Пані Метелиця», починок, падчірка, мачуха, яблуня, пічка, пір’я, сніг, золотий дощ…)

2. Олександр Пушкін ( «Руслан і Людмила», Росія, чаклун, лукомор’я,  Кіт Учений, дзеркальце)

3. Оскар Уайльд (хлопчик-зірка, монета, Ірландія,  в’язниця, жебрачка, лісоруб, багатство).

4. Ганс Хрістіан Андерсен  (Данія, русалка, імператор, солдатик, штучність, краса, милосердя)

5. Шарль Перро (Франція, академік, фольклор, казки, «Казки матінки моєї гуски…», «Червона Шапочка», «Кіт у чоботях», «Зачарована красуня», «Попелюшка або соболевий черевичок», «Хлопчик-Мізинчик», «Синя Борода»…)

 

Ведучий 2.



Конкурс п’ятий. „Твір – 7 ключових слів”.

Завдання. Назвати ключові слова до твору.

 1.                «Фарбований шакал»  – фарба, Чандарава,  пройдисвіт, високі посади, виття, Індія)

2.                “Руслан і Людмила” – кіт, ланцюг, русалка, Баба Яга, богатир, дядько, витязі, дуб, вовк, царівна, мед…

3.                «Ісумбосі, або Хлопчик-Мізинчик» - кмітливість, Японія, хасі, вельможа, кімоно,гета, розумне дитя

4.                “Мауглі” – Джунглі, Багіра, Балу, Табакі, зграя, Акелло, вовки, Шер-Хан, Табакі, червона квітка, Каа…

5.    «Хлопчик –зірка» - Оскар Уайльд, жебрак, потвора, лісоруб, зайченя, бурштинове намисто, золотий плащ

 6.                “Снігова Королева” – чорт, чортенята, дзеркало, скалки, Кай, Герда, бабуся, олень, ворон, річка, троянди, голуби, розбійниця, муфта…

7.            «Мальчик с пальчик»    - Росія, пан, вовче брюхо, пастух, село, кожух, старий та стара

 Ведучий 1.

Конкурс шостий. «Сім ключових слів – герой»

Завдання. Назвати героя за ключовими словами

1. Самозакоханий, жорстокий, пихатий, невдячний, егоїстичний, грубий,  черствий. -   Хлопчик-зірка

2. Талановитий, розумний, волелюбний, шанобливий, чесний, милосердний, співчутливий –справжній соловей

3. Працелюбна, добра, старанна, справедлива, милосердна, чуйна, щира – пасербиця.

4. Сміливий, мужній, добрий, кмітливий, любитель мандрів, патріот, допитливий – Сіндбад-мореплавець

5. Доброта, сміливість, любов до ближнього, чесність, чуйність, віра в дружбу, тендітність -Герда

6. Дуже красивий, яскравий, байдужий до чужих радощів і страждань, із золота і срібла, замість душі – механізм, співучий, штучний – штучний соловей

Ведучий 2.             

Конкурс сьомий. «Сім запитань»

Завдання. Дайте правильну відповідь.

 1.                 У Копенгагені споруджено пам’ятник Мюнхгаузену чи Русалці?

2.                 Шер-Хан – це позитивний герой чи негативний?

3.                 Пензлик належав Маляну?

4.                 Герда Каєві була сестрою чи подругою?

5        «Руслан і Людмила» - народна казка?

6.                 Всім подобався спів штучного солов’я?

7.                 Провину перед матір’ю спокутував  хлопчик-мізинчик?

Ведучий 1.

Хто швидше?   Супергра „Загублені слова”

Завдання. Вписати правильне слово.

У Лукоморья … зелёный;

Златая … на дубе том:

И днём и ночью … учёный

Всё ходит по … кругом;

Идёт направо – … заводит,

Налево – … говорит.

Там чудеса: там … бродит,

… на ветвях сидит;

Там на неведомых …

Следы невиданных …;

… там на курьих ножках



Сидит без …, без дверей;

 

Визначення та нагородження переможців

Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Подорож літературними стежками iconЛітературними стежками Слобожанщини
Харківщини, розмаїттям тем І мотивів їх творчості, шляхом інтеграції літератури рідного краю з іншими видами мистецтва
Подорож літературними стежками iconТарас Шевченко І Донеччина
Обладнання: портрет Шевченка, виставка творів про Шевченка, стенд-експозиція «Літературними стежками», презентація
Подорож літературними стежками iconБірюкова Наталія Миколаївна Вихователь днз №19 М. Сміла Подорож стежками Лесиної творчості
Саме тому весь педагогічний колектив проводить багатоаспектну краєзнавчу роботу. Адже, щоб по справжньому полюбити свою країну, дитина...
Подорож літературними стежками iconПодорож моєї мрії
Кожен із нас має найзаповітнішу мрію – відвідати якісь країни, побачити цікаві місця. Сьогодні, ми всі разом здійснимо подорож І...
Подорож літературними стежками icon«Моя країна Україна»
Ми відправляємось у подорож Україною, щоб дізнатися, якими ж скарбами володіє наш народ. А здійснимо ми цю подорож у вигляді гри
Подорож літературними стежками iconУрок- зустріч у літературному салоні з відомими літературними світовими байкарями
Тема уроку: Урок- зустріч у літературному салоні з відомими літературними світовими байкарями
Подорож літературними стежками iconЯпонська класична поезія Роботу підготувала
В. Висоцький, відповідаючи на запитання, що таке щастя, сказав: "Щастя це подорож. Не обов'язково з переміною місця. Подорож може...
Подорож літературними стежками iconЗмаганнях русофілів І народовців 70-90-х років XIX століття
М. Качковського (з 1874 p.), «Просвіта» (з 1868 р.)), науково-літературними Галицько-Руська Матиця (з 1848 p.), Товариство імені...
Подорож літературними стежками iconУрок подорож у захоплюючий світ письменника. Роман "П’ятнадцятирічний капітан" Підготував вчитель
Тема: Жюль Верн. Урок – подорож у захоплюючий світ письменника. Роман “П’ятнадцятирічний
Подорож літературними стежками iconМихайло Грушевський. Володимир Винниченко
Мета : охарактеризувати історичні портрети діячів Української революції 1917-1919років, проаналізувати їх роль в будівництві національної...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка