Поетизація працьовитості та скромності, віра в перемогу добра над злом у казці Шарля Перро Попелюшка, або соболевий черевичок



Скачати 44,95 Kb.
Дата конвертації12.09.2017
Розмір44,95 Kb.
ТипУрок

Урок

зі світової літератури на тему:

« Поетизація працьовитості та скромності, віра в перемогу добра над злом у казці Шарля Перро «Попелюшка, або соболевий черевичок».

( 5 клас )
Підготувала

учитель світової літератури

Біляївської ЗОШ

Патенко І.В.

Мета:

розкрити загальнолюдське значення твору, показати переваги чесності, терпіння, благородства над непорядністю; розвивати зв’язне мовлення, навички характеристики персонажа літературного твору, вчити творчо переказувати епізод прочитаного твору; виховувати доброту, чесність, скромність, працьовитість.



Обладнання:

Комп’ютерна презентація творчості Ш.Перро; уривок з художнього фільму Михайла Шапіро «Попелюшка», текст казки Ш.Перро «Попелюшка, або Соболевий черевичок», тлумачний словник, план казки, аудіозапис пісні Золушки, ноутбук.

Тип уроку:

комбінований




  1. Вступ.

Виконання пісні Золушки


  • Напевно, кожна з дівчаток хотіла б опинитися на місці Попелюшки. Чому ж так сталося, що тільки цій дівчинці з казки так поталанило? Сьогодні на уроці ми з’ясуємо, за що ж героїня отримала винагороду. Зрозуміло, це тільки казка, але, як писав О.С.Пушкін: « Сказка – ложь, да в ней намек, добрым молодцам урок».

Очікування ( кожен учень на листочках у формі зерняток записує поставлену для себе на уроці мету / наприклад, дізнатися більше про Ш.Перро;дізнатися за що Попелюшка отримала винагороду, коментує її. «Зернятка» прикріплюються на зображення вази на дошці, наче занурюються у воду. Визначається загальна мета.)


  • Отже, ми сьогодні продовжуємо працювати над літературною казкою Шарля Перро « Попелюшка, або Соболевий черевичок».

  • А чому я сказала літературною? Хіба бувають ще якісь казки? ( народні)

  • А в чому різниця між літературною та народною казкою?

  • А що між ними спільного?




  1. Актуалізація знань учнів.

Неможливо зрозуміти твір, незнаючи біографії письменника. Тому давайте пригадаємо, що ми знаємо про Шарля Перро.
Розповідь учителя з опорою на презентацію Power Point.


  1. Робота над текстом казки.

1) Давайте пригадаємо, що відбувалось у казці, відновивши події у хронологічній послідовності.

  • Попелюшка на балу

  • Становище Попелюшки в сім’ї

  • Розповідь сестер про події у королівському палаці

  • Попередження дівчинці повернутися до півночі

  • Посланці принца у домі Попелюшки

  • Друга поїздка дівчини на бал. Втрата соболевого черевичка.

  • Щасливий фінал казки

  • Допомога хрещеної матері – чарівниці Попелюшці

  • Клопоти й турботи мачухи та сестер перед балом.



2) Словникова робота

А тепер звернімось до імені героїні – Попелюшка. Як ви його розумієте? Зазирнемо до словника української мови:
Попіл- продукт згорання дерева, вугілля та інших горючих матеріалів ( рос.- зола)

Попільна, попелиця – місце, куди викидають попіл або куди він зсипається.

Попелюх – казковий герой, який у молодості сидів на попелі, а потім здійснив кілька подвигів і став царем.

    1. Характеристика Попелюшки

- Знайдіть у тексті казки опис Попелюшки.


  • Хто допоміг Попелюшці?




  • Зачитайте уривок, як фея допомогла дівчинці.


Перегляд уривку з кінофільма режисера Михайла Шапіро. (23хв.-27.10хв)
Гра « Чарівні перетворення». Поєднайте логічні пари:
Гарбуз Розкішна сукня

Миші Карета

Щур Коні

Лахміття Лакеї

Ящірки Кучер
4) Творче завдання.

Переказ казки від імені одного з героїв. ( дівчата – Попелюшка, хлопці – принц). Епізод зустрічі принца та Попелюшки на балу.


5) Бесіда .

  • Яке враження справила Попелюшка на гостей балу? ( усі були зачаровані її добротою, красою та граціозністю)

  • Як Попелюшка поводила себе з доньками ачухи на балу? Знайти в тексті.

  • Про що це свідчить? ( вона була великодушною, ввічливою, навіть пригощала їх. Це свідчить про те, що в неї добре серце).

  • Що трапилося з Попелюшкою о дванадцатій годині? (дівчинці було так добре, що вона забула про наказ хрещеної матері. І о 12 годині з прекрасної принцеси знову перетворилася на жебрачку. Утікаючи, вона загубила соболевий черевичок).




  1. Як сказав великий педагог К. Ушинський « Все на світі ми пізнаємо не інакше, як через порівняння». Спробуємо порівняти Попелюшку та її сестер, їхні риси характерів.

( учні по черзі пишуть на дошці )

Попелюшка Сестри і мачуха

  • Працьовита - ліниві

  • Привітна - заздрісні

  • Лагідна - невиховані

  • має гарний смак - невдячні

  • незлопам’ятна - не мають смаку

  • має добре серце - самозакохані


7) Спробуємо дати оцінку їхнім вчинкам.

- Які риси характеру Попелюшки ви би хотіли бачити у собі?

  • Що би ви могли порадити мачусі та її дочкам? (намагатися стати милосерднішими, бути менш егоїстичними та самозакоханими, більше читати добрих казок)

  • Тож творімо добро частіше у своєму житті, душевним теплом зігріваймо серця іншим...І тоді життя буде, як у казці.


  1. Підбиття підсумків уроку.

- Яка мораль цієї казки : що стверджує і що засуджує автор? ( стверджує добро, милосердя, засуджує заздрість, черствість)


- Що хотів сказати цією казкою Шарль Перро? ( які б не були обставини, людина мусить вірити в краще майбутнє, у перемогу добра і справедливості, не втрачати надії).
- Поки ми мріяли, уявляли, дискутували, у вас на партах з’явилися квіточки. Запишіть, які знання, отриманні сьогодні, ви візьмете за правило у подальшому житті і прикріпіть до вази. Якщо ваші очікування щодо сьогоднішнього уроку справдилися, значить, посіяне вами насіння проросло, і з’явилися яскраві червоні квіточки, прикріпіть їх на дошці над вазою. Якщо ні - прикріпіть зелені. Ось який чудовий букет! Не засмучуйтеся, якщо частина ваших очікувань не справдилася, ви обов’язково досягнете своєї мети на наступних уроках, і ваші очікування розквітнуть.
5. Оцінювання учнів


  1. Домашнє завдання: намалювати зразки бального одягу для сестер та Попелюшки. Придумати кросворд до казки.





Каталог: Files -> downloads
downloads -> «Це склад книжок» так скептик говорив, «Це храм душі» естет йому відмовив, Тут джерело всіх радощів земних, І їх дарують нам без цінним словом…»
downloads -> Для вчителів зарубіжної літератури
downloads -> Методичні рекомендації щодо викладання світової літератури в загальноосвітніх навчальних закладах у 2013-2014 навчальному році // Зарубіжна літератури в школах України. 2013. №7-8
downloads -> Талант людини це божий дар
downloads -> Василь Стус постать,що єднає
downloads -> Антон павлович чехов
downloads -> Остап Вишня. Трагічна доля українського гумориста. Моя автобіографія
downloads -> Урок 1 т ема. Вступ. Роль художньої літератури у формуванні життєвих цінностей людини


Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Поетизація працьовитості та скромності, віра в перемогу добра над злом у казці Шарля Перро Попелюшка, або соболевий черевичок iconУрок позакласного читання. 3 клас Тема. Із скарбниці казкарів світу. Шарль Перро Попелюшка, або соболевий черевичок
Мета. Ознайомити учнів з творчістю Шарля Перро; активізувати читацьку пам’ять; формувати навички аналізу художнього твору та складання...
Поетизація працьовитості та скромності, віра в перемогу добра над злом у казці Шарля Перро Попелюшка, або соболевий черевичок iconКазки Шарля Перро
Мета: узагальнити знання учнів про життя та творчість французького казкаря Шарля Перро; формувати оцінні судження; розвивати спостережливість,...
Поетизація працьовитості та скромності, віра в перемогу добра над злом у казці Шарля Перро Попелюшка, або соболевий черевичок iconЛьвівська обласна бібліотека для дітей
Всесвітня енциклопедія казок називає Шарля Перро найдобрішим казкарем в історії літератури. Дійсно, одна з багатьох заслуг Шарля...
Поетизація працьовитості та скромності, віра в перемогу добра над злом у казці Шарля Перро Попелюшка, або соболевий черевичок iconТема. Іван Малкович. Оптимістичний пафос, віра в перемогу добра у поезії «Із янголом на плечі»
В із основними віхами життєвого І творчого шляху І. Малковича; навчити виразно та усвідомлено читати вірш «Із янголом на плечі»,...
Поетизація працьовитості та скромності, віра в перемогу добра над злом у казці Шарля Перро Попелюшка, або соболевий черевичок iconГра «Закінчіть речення» Королівна зустріла в комірчині бабусю, яка …
Шарля Перро. Якоб відшукував казки, в той час як Вільгельм надавав. В останні роки брати працювали над словником німецької мови....
Поетизація працьовитості та скромності, віра в перемогу добра над злом у казці Шарля Перро Попелюшка, або соболевий черевичок iconУроки №13-19 Чубатько Л. Л. Коричинецька зош І-ІІ ступенів Урок 13
Ш. Перро «Попелюшка» ми дізнаємося про тогочасну моду; про те, що Малюк І карлсон мешкають у Стокгольмі, а Аліса – у Країні Чудес....
Поетизація працьовитості та скромності, віра в перемогу добра над злом у казці Шарля Перро Попелюшка, або соболевий черевичок iconСвіт уяви О. Гріна. Грін І Україна. Віра в силу надії та справжнього кохання у повісті-казці Пурпурові вітрила
«Світ уяви О. Гріна. Грін і Україна. Віра в силу надії та справжнього кохання у повісті-казці «Пурпурові вітрила»
Поетизація працьовитості та скромності, віра в перемогу добра над злом у казці Шарля Перро Попелюшка, або соболевий черевичок iconУрок Конфлікт добра І краси у казці О. Уальда «Хлопчик-зірка», тернистий шлях до її гармонії

Поетизація працьовитості та скромності, віра в перемогу добра над злом у казці Шарля Перро Попелюшка, або соболевий черевичок iconКонспект уроку «Андрій Чайковський. «За сестрою»
Мета: охарактеризувати членів родини Судаків; розкрити мужність Павлуся; виховувати почуття патріотизму, відданості,віри в перемогу...
Поетизація працьовитості та скромності, віра в перемогу добра над злом у казці Шарля Перро Попелюшка, або соболевий черевичок iconУрок позакласного читання в 5 класі Тема. Протистояння добра І зла в повісті-казці
Обладнання: портрет В. Близнеця, дошка, картки з іменами героїв твору, словник, ілюстрації до епізодів казки, таблиці


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка