Поезія “срібного століття” Символізм



Сторінка1/9
Дата конвертації09.04.2017
Розмір445 b.
  1   2   3   4   5   6   7   8   9


Поезія “срібного століття”

  • Символізм


Епоха змін



Передвісники

  • Філософія і естетика символізму складалася під впливом різних вчень - від поглядів античного філософа Платона до сучасних символістам філософських систем В. Соловьева , Ф. Ніцше, А. Бергсона.



Передвісники символізму. Володимир Соловйов

  • Володимир Соловйов – видатний російський релігійний філософ, поет, публіцист і критик. Син відомого історика Сергія Михайловича Соловйова. Закінчив історико-філологічний факультет Московського університету і захистив магістерську , а потім і докторську дисертації.

  • В 1881 році, у зв’язку з судом над народовольцями, які вбили царя Олександра ІІ, Соловйов публічно виступив проти смертної кари і вимушений був залишити викладацьку роботу, цілком присвятивши себе науковій і літературній діяльності.       

  • Величезну роль у формуванні Соловйова-філософа зіграло близьке знайомство з Ф.М.Достоєвським, яке відбулося наприкінці 1870-х років. Вони разом їздили в Оптіну пустинь до старця Амвросія.

  • Соловйов став прототипом Альоші та Івана при написанні «Братів Карамазових.



Передвісники символізму. Володимир Соловйов

  • В. Соловйов стояв біля витоків російського «релігійного відродження» в колах творчої інтелегенції початку ХІХ ст. Мав вплив на релігійну філософію М.  Бердяєва, С.Булгакова, П. Флоренського, а також на творчість поетів-символістів — А. Білого, О. Блока

  • У суспільно-філософському і літературному житті Росії кінця XIX ст. велику роль відіграла розроблена В. Соловйовим доктрина релігійного перетворення дійсності.

  • В основі її лежить вчення, що бере початок в «Євангелії», про кризу життя і апокаліптичний кінець світу. Не приймаючи крайніх жорстокостей самодержавства, філософ разом з тим відкидає і революційний шлях зміни існуючого правопорядку.

  • Надії на можливе перетворення світу він пов'язує з духовним його оновленням (революція духу), з Новим Пришестям. Головне місце в його вченні займає образ Дружини, Одягнутої в Сонце, Софії – Душі Світу, втілення краси, добра і справедливості, що дарує миру нового Бога.



Передвісники символізму. Володимир Соловйов

  • В поезії ім'я Владимира Соловйова пов'язують зі школою російського символізму. Хоча сам Володимир Соловйов символістом не був і багато в чому не приймав естетики символістів, його ідеалістична доктрина була популярна у «молодших» символістів - О.Блока, А. Білого, С.Соловйова, які вважали його своїм «духовним батьком».

  • Власна поетична творчість Володимира Соловйова невелика за обсягом і цікава головним чином як художня ілюстрація його містичних шукань. Як поет він був прихильником «чистого мистецтва», великий вплив мав на нього А. А. Фет.

  • Крім цього, В.Соловйов був редактором відділу філософії при створенні енциклопедії Брокгауза і Ефрона



Передвісники символізму. Володимир Соловйов

  • ***

  • Милый друг, иль ты не видишь, Что всё видимое нами – Только отблеск, только тени От незримого очами? Милый друг, иль ты не слышишь, Что житейский шум трескучий – Только отклик искаженный Торжествующих созвучий? Милый друг, иль ты не чуешь, Что одно на целом свете – Только то, что сердце к сердцу Говорит в немом привете?

  • Вірш Володимира Соловйова “Милий друг”

  • сприймався як девіз “молодших символістів”



Передвісники символізму. Володимир Соловйов

  • ***

  • Милый друг, не верю я нисколько

  • Ни словам твоим, ни чувствам, ни глазам,

  • И себе не верю, верю только В высоте сияющим звездам Эти звезды мне стезею млечной Насылают вечные мечты И растят в пустыне бесконечной Для меня нездешние цветы. И меж тех цветов, в том вечном лете, Серебром лазурным облита, Как прекрасна ты, и в звездном свете Как любовь свободна и чиста!

  • Вірш Володимира Соловйова “Милий друг”

  • сприймався як девіз “молодших символістів”



Символізм

  • Традиційній ідеї пізнання світу в мистецтві символісти протиставили ідею конструювання миру в процесі творчості. Творчість в розумінні символістів - підсвідомо-інтуїтивне споглядання таємних сенсів, доступне лише художникові-творцеві. Більш того, раціонально передати «таємниці», які споглядаєш, неможливо. За словами найбільшого серед символістів теоретика Вячеслава Іванова, поезія є «тайнопис несказаного». Від художника потрібна не тільки надраціональна чуттєвість, але й якнайтонше володіння мистецтвом натяку: цінність віршованої мови - в «недомовленості», «утаємниченості смислу». Головним засобом передачі прихованого смислу став символ.

  • Категорія музики - друга по значущості (після символу) в естетиці і поетичній практиці нової течії. Це поняття використовувалося символістами в двох різних аспектах - загальносвітоглядному і технічному. У першому, загальнофілософському значенні, музика для них - не звукова ритмічно організована послідовність, а універсальна метафізична енергія, першооснова всякої творчості. У другому, технічному значенні, музика значуща для символістів як пронизана звуковими і ритмічними поєднаннями словесна фактура вірша. Вірші символістів деколи будуються як потік словесно-музичних чарівних співзвучь і перекличок.





Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5   6   7   8   9

Схожі:

Поезія “срібного століття” Символізм iconПоезія “Срібного століття”
Г. Іванова, Г. Адамовича, М. Цвєтаєвої, Р. Івнева, С. Єсеніна, В. Маяковського, М. Оцупа, В. Шершеневича та багатьох інших
Поезія “срібного століття” Символізм iconПоезія “срібного століття” Футуризм
Ф. Марінетті, який 1909 року опублікував у французькій газеті «Ле Фіґаро» «Маніфест футуризму»
Поезія “срібного століття” Символізм iconПоезія “срібного століття” Акмеїзм
Долаючи пристрасть символістів до «надреального», багатозначності І текучості образів, ускладненої метафоричності, акмеїсти прагнули...
Поезія “срібного століття” Символізм iconПоезія “срібного століття” Поети
Батько Пастернака художник, академік Петербурзької Академії мистецтв Леонід Осипович (Ісаак Йосипович) Пастернак. Мати піаністка...
Поезія “срібного століття” Символізм iconАнотація. Стаття розкриває художні особливості поетики літературного процесу ХХ століття, колорит епохи Срібного століття, можливості вивчення поезії акмеїзму, футуризму, символізму на уроках зарубіжної літератури. Ключові слова
Севастянова О. А. Інтеграція культурологічного, філологічного аспектів у вивченні поетичного тексту на уроках літератури / О. А....
Поезія “срібного століття” Символізм iconКонкурсу «Від золотого до срібного століття»
Тема. Життєво-творчий шлях О. С. Пушкіна. Пушкін І україна. Жанрово-тематичне розмаїття лірики Пушкіна
Поезія “срібного століття” Символізм iconЛітературний процес на межі ХІХ-ХХ ст. Символізм – один із найзначніших мистецьких напрямів к. ХІХ – п. ХХ ст. Основні естетичні принципи та новаторство поетів-символістів Мета
Хіх – початку ХХ століття, що відбили кризу культури й розрив з естетикою минулого
Поезія “срібного століття” Символізм iconНакккім символізм жіночих образів у західноєвропейському образотворчому мистецтві (живопис, графіка) Анотація
Символізм жіночих образів у західноєвропейському образотворчому мистецтві
Поезія “срібного століття” Символізм iconУрок-занурення в творчість Б. Л. Пастернака. Щоби навік твоя свіча в мені горіла. Життя І творчість Б. Л. Пастернака
Сьогодні ми продовжуємо нашу подорож поезією «срібного століття». Перегорнуті сторінки життя І творчості О. Блока, А. Ахматової,...
Поезія “срібного століття” Символізм iconТема : Анна Ахматова. Розвиток засад акмеїзму в поезії А. Ахматової. Творчість Ахматової яскраве явище жіночої поезії ХХ століття. "Поезія втрат "ранньої Ахматової, її художні особливості
Тема: Анна Ахматова. Розвиток засад акмеїзму в поезії А. Ахматової. Творчість Ахматової – яскраве явище жіночої поезії ХХ століття....


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка