Посібник Світова література



Сторінка1/5
Дата конвертації31.07.2017
Розмір1,37 Mb.
  1   2   3   4   5





Старокостянтинівський районний методичний кабінет

Стецьківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів


Вчителі початкових класів:

Бондар Світлана Андріївна

Ващук Світлана Петрівна

Кравець Любов Василівна

Остапюк Мирослава Іванівна
Посібник

Світова література

2 клас

Розробки занять з курсу за вибором


м.Старокостянтинів, 2012р.

Автори-укладачі: Бондар Світлана Андріївна,

Ващук Світлана Петрівна,

Кравець Любов Василівна,

Остапюк Мирослава Іванівна

Технічний супровід: Шевчук Володимир Семенович
Посібник. Світова література. 2 клас. Розробки занять з курсу за вибором. Стецьківська ЗОШ І-ІІІ ступенів. 2012 - 90 с.

В посібнику подано конспекти занять з курсу за вибором «Світова література» 2 клас у відповідності з Програмою курсів за вибором для початкових класів. Упорядники Л.Ф.Щербакова, Г.Ф.Дрегаль. Тернопіль. Мандрівець. 2011р.

При підготовці занять використано інноваційні технології: особисто-орієнтованого навчання, диференційованого навчання, інтерактивні методи.

До змісту уроків дібрано кросворди, ігри, ребуси, загадки, дидактичні ігри.

Посібник рекомендовано вчителям початкових класів.

Рецензенти: Бабак Вадим Дмитрович – директор Стецьківської ЗОШ І-ІІІ ступенів;



Гайдученко Інна Вікторівна – заступник директора з навчальної роботи Стецьківської ЗОШ І-ІІІ ступенів.
Зміст





Розділ І. Усна мудрість народів світу для дітей




1.

Урок 1. Прислів’я, приказки, загадки народів світу…………

5

2.

Урок 2. Ігровий дитячий пісенний фольклор…………………

8

3.

Урок 3. Пісні-небилиці, лічилки народів світу………………

11

4.

Урок 4. Втілення у фольклорних творах колективного життєвого досвіду характеру різних народів світу. Ігри дітей народів світу. Підсумок теми……………………………

14




Розділ ІІ. Дивовижний світ казок народів Європи




5.

Урок 5. Народна казка як фольклорний твір її жанрові ознаки. «Чабанський пес». Молдавська народна казка………

18

6.

Урок 6.Засудження рис характеру як: лінощі, хитрощі, заздрість і злість. «Малюк Брауні». Англійська народна казка.

20

7.

Урок 7. Ствердження ідеї перемоги добра над злом. Португальська народна казка «Загублений гаманець»………

22




Розділ ІІІ. Не стомлюйся робити добро




8.

Урок 8. Висміювання вад людського характеру. Шарль Перо «Химерні бажання» ………………………………………

26

9.

Урок 9. Поетизація працьовитості та скромності. Матеріал до уроку. Якоб та Вільгельм Грімм «Маленькі помічники»…

28

10.

Урок 10. Висміювання пихатості. Ганс - Христіан Андерсен «Нове вбрання короля»…………………………………………

31

11.

Урок 11. Оспівування доброти, взаємодопомоги, людяності. Захаріус Топеліус «Сонячний промінчик у листопаді» ……

32

12.

Урок 12. Уславлення відданості, щирих родинних взаємин, чесності, вдячності, взаємодопомоги. Ангел Каралійчев «Сорок братів та їхня сестричка»………………………………

35

13.

Урок 13. Оспівування скромності та інших людських чеснот, віра в перемогу добра. Божена Немцова «Володар часу»……

38

14.

Урок 14.Оспівування щирої дружби, сміливої вдачі, взаємодопомоги. Енід Мері Блайтон «Знамените каченя Тім»

40

15.

Урок 15. Підсумковий урок з розділу «Не стомлюйся робити добро»……………………………………………………………

42




Розділ ІV. Зроби канікули цікавими




16.

Урок 16.Тим, хто любить читати. Повість-казка Енн Хогарт «Мафін та його веселі друзі»…………………………………

45

17.

Урок 17. Єста Кнутсон «Пригоди Пелле безхвостого» (Шведська казка)……………………………………………….

48

18.

Урок 18. Ієнс Сігсгорд «Палле сам на світі» …………………

52













Розділ V. Бути порядною людиною




19.

Урок 19. Світ очима дитини ………………………………….

55

20.

Урок 20. Немає багатства благороднішого за науку.…………

57

21.

Урок 21. За двома зайцями поженешся-жодного не впіймаєш

58

22.

Урок 22. Оповідання про внутрішній світ дітей. Становлення дитини як особистості ………………………………………….

60




Розділ VІ. Поетична скринька




23.

Урок 23. Поетична скринька. Матеріал уроку. Джанні Родарі “Танок усіх діток”, “Місяць над Києвом”……………………

63

24.

Урок 24. Поетична скринька. Йован Йованович-Змай “Послухаймо, що нам каже півень”, “Малий велетень”, “Жабка читає газету”……………………………………………

65

25.

Урок 25. Поетична скринька. Ясен Разцвєтніков (Асен Коларов). Загадки………………………………………………

67

26.

Урок 26. Поетична скринька. Вільям Роско.”У метелика бал”

69

27.

Урок 27. Засудження лінощів, неохайності. Заклик до здорового способу життя. Корній Чуковський «Мийдодір»…

71

28.

Урок 28.Засудження нерозумних рішень. Виховання стриманості любові до праці. Ніколай Антонов «Казка про житнє зеренце»…………………………………………………

73




Розділ VІІ. Лісові казки




29.

Урок 29. Казки про тварин. Георгі Караславов « Горобець – молодець».………………………………………………………

76

30.

Урок 30. Незвичне поряд. Едуард Шим «Скільки живе бджола?», «Смужки і плямки»…………………………………

77

31.

Урок 31. Цікавий світ тварин Африки. Джозеф Редьярд Кіплінг «Слоненя»………...……………………………………

80

32.

Урок 32.Пізнавальні казки про цікаве й незвичне у світі природи. Юрій Коваль « Метелик», «Чорні вушка» (рос.)…

83

33.

Урок 33. Пізнавальні казки про цікаве й незвичне у світі природи. Ю.Коваль «Снігурі і коти»…………………………

85

34.

Урок 34.Урок – подорож «Сторінками улюблених книжок». Узагальнення по темах: «Бути порядною людиною», «Поетична скринька», «Лісові казки»…………………………

87




Література ……………………………………………………...

90



Розділ І. Усна мудрість народів світу для дітей (4 години)
Урок 1. Прислів’я, приказки, загадки народів світу

Матеріал уроку. Прислів’я, приказки, загадки народів світу.

Мета: ознайомити дітей з підручником, його структурою. Розширити знання про усну народну творчість, історію виникнення і особливості використання приказок, прислів’їв, загадок, виховувати почуття любові до усної народної творчості.

Обладнання: обкладинка підручника «Зарубіжна література» збільшених розмірів.

Хід уроку

І. Ознайомлення з підручником «Зарубіжна література».

1. Бесіда вчителя з учнями.

- Розкажіть про те, як ви влітку відпочивали?

- Що найбільше вам запам’яталося?

- Які книжки ви прочитали?



Діти обмінюються враженнями.

- За літо всі ви підросли на сонечку та дощах, а тепер будемо рости за роботою – вчитися, набиратися знань. І у цьому нам допоможе підручник із зарубіжної літератури.



2. Зустріч із «Зарубіжною літературою».

Стук у двері. Вчитель впускає до класу ученицю старших класів зі збільшеним зображенням обкладинки підручника в руках.



Зарубіжна література. – Мені здається, що ви говорите про мене?

Діти. - А ти хто?

Зарубіжна література.

Література я нечитана,

Новенька в мене свитонька.

З вами познайомлюся охоче,

Бо кожен з вас читати мене схоче.

В мене є казки на різні теми,

Є байки, вірші, статті, легенди.

Стану другом кожному із вас

Зарубіжну літературу полюбить другий клас.

Зарубіжна література.

— Перед тим, як кожному з вас дістанеться гарна книжка, я повинна впевнитись у тому, що ви не забули моїх друзів-літер і вмієте читати.

а) Відновлення прислів'я.

На дошці записані прислів'я. Але у словах випали усі голосні. Вставте їх і поясніть прислів'я.

М.др.м н.хт. н. вр.д.вс., а н.вч.вс..

(Мудрим ніхто не вродився, а навчився).

Зарубіжна література. - Ви справилися з моїм завданням. Молодці. Кожна з цих книжок потрапляє в надійні руки (Роздає підручники дітям).

Зарубіжна література. - Мені вже час прощатись з вами. Адже на мене чекають ще тисячі другокласників України. А вам бажаю не розгубитися, сміливо ступати на кожну нову сходинку, бути здоровими, сильними, відважними.

Адже скільки ще незвіданого, несподіваного буде на вашому шляху! Скільки на вас чекає пригод, цікавих зустрічей, знайомств, та найважливіше випробування — здобуття знань. Хай вам щастить! До зустрічі!

(Зарубіжна література виходить з класу).

3. Розгляд підручника, знайомство з його структурою.

- Давайте розглянемо підручник. Почнемо з обкладинки. Розгляньте малюнок. Кого зобразив художник? Яку книжку тримає хлопчик? Що роблять діти? Що допомогло вам про це здогадатися?

- Хто є автором підручника? Де і яким видавництвом видана?

- Щоб добре вчитись, треба вміти швидко орієнтуватись у книзі. Для цього у зарубіжній літературі, як і в будь-якій іншій книзі, є зміст. Це перелік усіх торів за порядком сторінок на яких вони розміщені у підручнику. Відкрийте с.412, розгляньте зміст. Чорним кольором надруковано назви розділів. Прочитайте їх. Далі розміщені назви творів та вказані їх автори, сторінка, на якій цей твір надрукований. Також у підручнику вміщені твори для самостійного додаткового читання під рубрикою «Зробіть канікули цікавими».

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

- Прочитайте назву І розділу ("Усна мудрість народів світу для дітей").

- Як ви думаєте, про що йтиметься у творах цього розділу?

Так, це будуть кращі фольклорні та художні твори для дітей, написані письменниками Європи. Тому цей розділ поділено на чотири теми.



ІІІ. Розповідь про усну народну творчість.

У давні-прадавні часи, коли люди не навчилися ще ні читати, ні писати, їм потрібно було передавати свій життєвий досвід дітям, внукам, правнукам — наступним поколінням. Як це зробити? Народними творами, усною народною творчістю!

До усної народної творчості належать також прислів'я та приказки.

Прислів'ями називають короткі крилаті народні вислови повчального змісту:

"Брехня — мов снігова куля, що довше котиться, то стає більша" (Шведське).

Приказки (примовки) — це теж стислі крилаті вислови. Вони близькі до прислів'їв, але не містять висновків: "У нього завжди сім п'ятниць на тиждень" (Білоруське).

Прислів'я та приказки — важливий жанр усної народної творчості багатьох народів. Ці невеликі фольклорні твори відгукуються на найважливіші проблеми людського життя. Тому прислів'я і приказки різних країн мають спільні теми.

Примовки ввібрали мудрість і досвід народу. Вони збагачують мову, увиразнюють її.



ІV. Робота з прислів’ями та приказками народів світу.

1.Виразне читання прислів’їв та приказок вчителем.

2. Самостійне читання прислів’їв та приказок учнями (мовчки).

3. Перевірка первинного сприймання.

- Виберіть примовки із кожної групи. Прочитайте їх.

- Прислів’я яких народів вам найбільше сподобалося? Яке саме, чому?

- Доберіть до кожної групи українське прислів’я.

- Попрацюйте в парах: розкрийте один одному зміст прислів’їв ( на вибір).

4. Інтонаційне промовляння прислів’їв, відповідно до мовленнєвої ситуації.

Фізкультхвилинка

Ми з-за парт мерщій встаєм,

Лінькам волі не даєм,

Руки вгору, руки в боки,

І зроби чотири кроки.

Ліньки наші відлетіли,

Ми за парти тихо сіли.

VI. Опрацювання загадок народів Європи.

1. Робота над англійською загадкою.

Слухання загадки, яку читає вчитель.

- Яку підказку дав вам автор?

- Прочитайте першу строфу «буксиром» в парі.

- Прочитайте другу строфу мовчки.



Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5

Схожі:

Посібник Світова література iconСвітова література. 11 клас. Посібник для вчителя. Частина Деражня, 2011. с

Посібник Світова література iconПояснювальна записка Додаткові інтегровані питання до робочої навчальної програми з дисципліни "Світова література"
Світова література” (для учнів 10-го та 11-го класів) розроблені викладачами Українського медичного ліцею Національного медичного...
Посібник Світова література iconРобоча програма блоку навчальних дисциплін світова література напрям 020303 Філологія
Робоча програма блоку навчальних дисциплін «Світова література» для студентів напряму підготовки 020303 Філологія (мова І література...
Посібник Світова література iconПосібник-хрестоматія. Романтизм у поезіях Дж. Байрона й Т. Шевченка
Даний посібник-хрестоматію укладено відповідно до чинних програм «Зарубіжна література 5 – 11 кл.» (За редакцією Д. В. Затонського,...
Посібник Світова література iconЗарубіжна література
Відповідно до наказу мон україни від 08. 05. 2015 №518 змінено назву предмета "Світова література" на "Зарубіжна література"
Посібник Світова література iconРобоча програма блоку навчальних дисциплін світова література
Робоча програма блоку навчальних дисциплін «Світова література» для студентів напряму підготовки 020303 Філологія
Посібник Світова література iconПавло Тичина «Не бував ти у наших краях»
Урок інтегрований ( українська література, світова література) компаративного аналізу
Посібник Світова література iconКонтрольна робота за розділом 7 «Світова література другої половини ХХ ст. Розвиток існуючих І виникнення нових літературних напрямів, течій І тенденцій» Варіант 1
«Література відлиги» в Росії 50-60-х років ХХ століття найбільш яскраво виявила себе в


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка