Повідомлення має бути точним, нейтральним, швидким, повним, цікавим, містким



Скачати 496,55 Kb.
Сторінка1/6
Дата конвертації28.06.2017
Розмір496,55 Kb.
  1   2   3   4   5   6

ІНФОРМАЦІЙНА АГЕНЦІЯ “Прес-Тайм”

МЕТОДИКА ПІДГОТОВКИ ІНФОРМАЦІЙНИХ ПОВІДОМЛЕНЬ


ВСТУП
Інформаційне повідомлення має бути ТОЧНИМ, НЕЙТРАЛЬНИМ, ШВИДКИМ, ПОВНИМ, ЦІКАВИМ, МІСТКИМ.
1. Точність

Кожне повідомлення має містити джерело. Якщо джерело сумнівне або неточне, перевага віддається надійності, а не швидкості. Отже треба перевіряти й збирати докупи інформацію з інших джерел.

Не варто повідомляти чутки, що не мають джерела, особливо, коли йдеться про "пробні шари" політиків чи фінансистів. У таких випадках неправдива інформація може мати руйнівні наслідки.

Джерело може бути ідентифікованим або анонімним. У певних випадках журналіст може сам виступати як джерело інформації.

Відповідальність за добір інформації та конкретизацію джерела несе виключно виробник інформації. Літредактори і чергові редактори мають чітко пам'ятати про це правило. Виняток: результати спортивних змагань джерела не потребують.
2. Нейтральність

Якщо йдеться про суперечливі факти, необхідно дати два або більше джерела й твердження. Агентство не має права брати чиюсь сторону, воно лише відтворює максимальну кількість даних.




Наприклад: “...за даними профспілок, 30,000 шахтарів страйкують; згідно з інформацією Мінвуглепрому, не вийшло на роботу 2.000 чоловік”.


3. Швидкість

Між світовими агентствами існує шалена конкуренція. Маркетинговими службами доведено: вибір з боку клієнтів здійснюється буквально на рівні хвилин.

Тому, як тільки інформацію перевірено, її треба негайно передавати до послуг клієнтів. Використання інформації для розповсюдження дуже гостро ставить питання чіткої й грамотної презентації готового інформаційного продукту. Інакше клієнт не використовуватиме "нестандартизовану" інформацію. Про це мають дбати черговий та літературний редактори.
4. Повнота інформації

1нформація має бути абсолютно завершеною формою, яку можна використовувати в тому вигляді, як її надруковано – незалежно від жанру.

Це твердження лежить в основі усіх правил щодо скорочення і перекомпановці абзаців: повідомлення має бути максимально придатним для найширшого кола споживачів. Варто пам'ятати, що чимало газет, теле- і радіо компаній використовують інформацію в тій самій формі, що й отримали з агентства.
5. Цікавість

Інформація тільки тоді має якусь вартість, якщо її десь вжито поза межами агентства. Ця вартість прямо пропорційна кількості передруків. Добір події продиктовано її близькістю до інтересів читача та впливом. Цікавість органічно впливає з актуальності події, з того, наскільки вона "резонує" відповідно до тих проблем, які на цей час найбільше хвилюють суспільство.




Наприклад: загибель папи Римського цікавить набагато більше людей, ніж загибель місцевого політика. Але: загибель регіонального політика викликає набагато більше почуттів у людей з тої місцевості, де він працював, аніж загибель папи Римського.

Відтак: необхідно дуже добре знати свою аудиторію.

Цікавість інформації також випливає із її суто людських параметрів та характеристик. Її вплив тим більший, чим подія може бути прикладом, співпадає зі способом життя великої кількості людей.


Наприклад: інформація "сорокарічний чоловік убив усю свою сім'ю" хвилює менше, ніж інформація "сорокарічний безробітний убив усю свою сім’ю”. Другий варіант викликає певну гаму асоціацій з бідністю, відчуттям відчаю та іншими соціальними параметрами, що на них емоційно реагують люди.


6. Місткість

Незалежно від об'єму інформації, вона має містити максимум відомостей у мінімальній кількості слів. Попри розмаїття жанрового оформлення й оригінальності подачі тексту, що існують у різних агентствах, будь-що неможливо "причарувати" споживача задовгими повідомленнями, оскільки довгий текст завжди розпорошує увагу.



Абсолютно необхідно, щоб основна інформація, була зосереджена в перших трьох рядках. Численні дослідження доводять, що саме лід - перші три рядки визначає, буде чи не буде журналіст використовувати повідомлення агентства.

Повні тексти прес-релізів, заяв для преси офіційних осіб можуть бути передані в ідентичному вигляді тільки у виняткових ситуаціях — якщо вони насправді викликають гострий загальний інтерес і якщо кожна фраза має надзвичайне інформаційне наповнення.

Загальне ж правило вимагає щоби працівники агентства переробляли прес-релізи та заяви для преси у класичну форму повідомлення, визнану всіма світовими інформаційними агентствами. Важливо знаходити справді найважливішу, найактуальнішу інформацію, вносити її нагору в формі ліда, далі компонувати сублід та роз'яснювальні абзаци. Якщо ж текст прес-релізу використовується повністю, він потребує роз'яснювального речення, яке є узагальненням подальшого змісту.



РЕДАГУВАННЯ



І. Лід

Повідомлення має бути виписане в чіткій, точній формі, оскільки потім воно має бути ідентифіковане, використане, розповсюджене по скрізь без запізнення та ускладнень. Таким чином, повідомлення складається за дужо жорсткими, майже математичними нормами.

Лід має обсяг 2, максимум, 3 рядки (не більше 35-ти слів). Він передає ключову інформацію. Це - основний структурний елемент інформаційного повідомлення.

Лід повинен бути завершеним і може використовуватися самостійно, оскільки дуже часто, газети чи телебачення цитують лише лід, коли хочуть коротко анонсувати подію.



Наприклад:

Каталог: wp-content -> uploads
uploads -> Біографія: Максим Рильський
uploads -> Рекомендована література
uploads -> Зарубіжна література
uploads -> Бібліотека вищашко ла анотований огляд періодичних видань за 011 рік Випуск київ 2012
uploads -> Спортивна слава україни (довідково-інформаційний матеріал для лекторсько-просвітницьких груп народних домів про спортсменів Героїв України)
uploads -> Літературна вікторина Т. Г. Шевченко – великий син України Коли І де народився Т. Г. Шевченко?
uploads -> Плани практичних занять
uploads -> Тема. Життєвий І творчий шлях французького письменника Альбера Камю; його філософські та естетичні погляди. А. Камю й екзистенціалізм
uploads -> Поетика національного міфу в романній творчості Пола Остера


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5   6

Схожі:

Повідомлення має бути точним, нейтральним, швидким, повним, цікавим, містким iconВимоги до оформлення наукової праці
Виклад має бути послідовним, логічно завершеним, із чіткими формулюваннями, що виключають подвійне тлумачення або неправильне розуміння...
Повідомлення має бути точним, нейтральним, швидким, повним, цікавим, містким iconПрактикум для формування навичок управління брендом. Навчальний посібник може бути цікавим для студентів, науковців, фахівців, а також всіх, хто цікавиться проблемами бренд-менеджменту
Модуль Правові засади, суть, поняття, функції, види та стратегії бренд-менеджменту
Повідомлення має бути точним, нейтральним, швидким, повним, цікавим, містким iconАвтобіографія це документ, у якому особа, що скла­дає його, подає опис свого життя та діяльності в хро­нологічній послідовності
Автобіографія має бути вичерпною й лаконічною, може писатися від руки або з використанням технічних засобів. Залежно від призначення...
Повідомлення має бути точним, нейтральним, швидким, повним, цікавим, містким iconКнига є найбільш повним історичним дослідженням, що охоплює період 1471-1734 рр. На багатому документальному матеріалі в популярній формі всебічно висвітлюється життя запорізького козацтва. Для викладачів, студентів, істориків, етнографів
Книга є найбільш повним історичним дослідженням, що охоплює період 1471—1734 рр. На багатому документальному матеріалі в популярній...
Повідомлення має бути точним, нейтральним, швидким, повним, цікавим, містким iconАпарат верховної ради україни
Вінничина має бути «флагманом» у формуванні політики у сільському господарстві України А. Яценюк 7
Повідомлення має бути точним, нейтральним, швидким, повним, цікавим, містким iconУрок музики має бути творчим та водночас відображати специфіку предмета
Використання комп'ютерних технологій та інтерактивних форм І методів роботи на уроках музичного мистецтва
Повідомлення має бути точним, нейтральним, швидким, повним, цікавим, містким iconВимоги до оформлення матеріалів для сайту коледжу: 1 Текст має бути коректно розбитий на абзаци, з елементами форматування
Підкреслення (слід зважати на те, що посилання зазвичай теж відображаються з підкресленням)
Повідомлення має бути точним, нейтральним, швидким, повним, цікавим, містким iconНе можуть бути всі панами,мусять бути й люди
«Не можуть бути всі панами,мусять бути й люди» (Компаративний аналіз комедій «Мартин Боруля» Івана Карпенка-Карого та «Міщанин-шляхтич»...
Повідомлення має бути точним, нейтральним, швидким, повним, цікавим, містким iconПовідомлення (Повідомлення про інформацію)
Підтверджую ідентичність електронної та паперової форм інформації, що подається до Комісії, та достовірність інформації, наданої...
Повідомлення має бути точним, нейтральним, швидким, повним, цікавим, містким iconУправління культури І туризму сумської обласної державної адміністрації
Обидва прояви єдиної Любові, – тієї небесної роси, що допомагає кожному з нас спинатися на ноги, зростати, квітнути. Так в ідеалі...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка