К озівська державна українська гімназія ім. В. Герети
6 клас
ПОЗАКЛАСНЕ ЧИТАННЯ
на тему:
«Повість Джека Лондона «Біле Ікло».
Світ тварин і світ людей у творі.
Образ Білого Ікла»
Вчитель :
Простяк
Леся Миколаївна
Козова – 2011
Тема модуля. ПОЗАКЛАСНЕ ЧИТАННЯ. Повість Джека Лондона «Біле Ікло».
Світ тварин і світ людей у творі. Образ Білого Ікла.
Мета: розглянути проблему добра і зла, з'ясувати погляд автора на цю проблему; акцентувати увагу на стосунках між людиною й твариною; допомогти учням усвідомити важливі моральні уроки повісті, вчити робити висновки щодо характеру і поведінки головного героя;
розвивати творчу уяву дітей, уміння аналізувати прочитане, орієнтуватися в тексті, висловлювати власні думки;
виховувати доброту, милосердя, любов до природи та художнього слова.
Тип модуля: установчо-мотиваційний, змістовно-пошуковий.
Обладнання: портрет письменника, ілюстрації до повісті "Біле Ікло".
Епіграф:
Усяке спілкування з природою освітлює людину...
М. Еріх
Життя — це виклик пустелі...
Джек Лондон
Хід модуля
1 міні-модуль
І. Оголошення теми, мети та завдань модуля
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
"Мозкова атака".
-
Що вам запам'яталося з біографії Джека Лондона?
-
Чому письменника називають анімалістом?
-
Які твори принесли йому всесвітнє визнання?
-
Про що мріяв письменник?
ІІІ. Мотивація
1. Розповідь учителя про історію створення повісті «Біле Ікло», про проблематику твору.
Слово учителя.
2. Робота з текстом.
- Хто є героєм твору? Прочитайте його опис.
- Що ми про нього дізналися з першої частини повісті?
- Що ви відчули, коли дізналися про походження вовченяти?
- Що уявили під час читання епізоду про перші враження вовченяти від світу?
2 міні-модуль
• Рольова гра.
Перекажіть епізод від імені героя.
Розповідь від імені вовченяти про бійку з собаками.
- Яке відкриття зробив Біле Ікло щодо своїх родичів? (Здивувався й образився, що створіння однієї з ним породи хотіли його знищити .)
- Що змінилось у долі вовченяти? (Потрапив у неволю.)
- Чому він називає людей богами?
- Яким тепер він бачить світ?
- Хто у цьому винен? (Сивий Бобер був жорстоким богом, він "ніколи не пестив Біле Ікло, не сказав йому жодного доброго слова... І Біле Ікло і не здогадувався про ту втіху, якою може нагородити рука людини...")
- За яких умов Біле Ікло потрапив до Красеня Сміта?
- Як жилося вовкові у другого господаря?
- Як Біле Ікло ставився до боїв, в яких йому доводилося брати участь? Прочитайте уривок із тексту. (Чекав із нетерпінням, оскільки це був єдиний спосіб виявити свою життєву снагу.)
• Рольова гра.
Розповідь від імені Білого Ікла про бій із Черокі.
- Які почуття мав Біле Ікло до Красеня Сміта? Яким він став у "божевільного бога"?
- Хто врятував вовка від загибелі?
- Простежте за текстом, як складалися стосунки між Бідоном Скоттом та Білим Іклом?
- Які нові почуття виникли у вовка?
- Як сталося, що Біле Ікло допоміг людині?
- Як він розпізнавав чесних людей і злодіїв?
- Чому автор говорить, що тепер у Білого Ікла з'явився справжній бог? (Це був бог любові, ясний і променистий, що запалив у звірові любов до людини.)
- Скільки шансів було у Білого Ікла, щоби вижити після поранення під час сутички з бандитом? (Один з десяти тисяч.)
- Що дало йому сили вижити?
- Як стали називати Біле Ікло після одужання? (Спасенний Вовк.)
- Які нові відчуття оволоділи Білим Іклом після одужання?
- Поміркуйте, як змінюється протягом усієї повісті ставлення Білого Ікла до людей.
-
Прийом «Асоціативний кущ».
3 міні-модуль
- Які почуття довелося пережити Білому Іклу?
Після реплік учнів учитель узагальнює почуте й разом із дітьми складає "Асоціативний кущ".
Клас об'єднується у три групи. Завдання групам.
1 група.
— Простежте за текстом, які риси, схожі до людських, має Біле Ікло. Свої спостереження підтвердьте цитатами з тексту.
2 група.
— Дослідіть за текстом, які суто тваринні риси притаманні Білому Іклу. Свої спостереження підтвердьте цитатами з тексту.
3 група.
— Які індивідуальні й загальні риси у головного героя повісті "Біле Ікло" ви підмітили? Спостереження підтвердьте цитатами з тексту.
ІV . Підсумок модуля
Учитель.
На думку Дж. Лондона, лише високий гуманізм та людський розум, а не насильство здатні творити дива - підкорювати навіть озлобленого постійними мордуваннями вовка. Люди мають керуватися лише благородними почуттями, а не правом сили.
Оцінювання гімназистів
V. Домашнє завдання
-
Написати анотацію або передмову до повісті Дж. Лондона "Біле Ікло".
-
Довести, що твір "Біле Ікло" - повість.
-
Намалювати ілюстрацію до твору.
Додаток 1. Джек Лондон .
Додаток 1. «Біле Ікло» .

Поділіться з Вашими друзьями: |