Пояснювальна записка Вивчення української літератури за новою програмою містить рубрику «Література рідного краю», на яку



Скачати 90,97 Kb.
Дата конвертації09.07.2017
Розмір90,97 Kb.
ТипПояснювальна записка

Пояснювальна записка

Вивчення української літератури за новою програмою містить рубрику «Література рідного краю», на яку відводиться чотири години, що їх вчитель упродовж року має розподілити самостійно. Дана програма є орієнтовною для педагогів Волині, адже пропонує вивчення творчості письменників рідного краю для 5-9 класів загальноосвітніх шкіл.

Основні завдання програми:

- зацікавити учнів творами письменників Волині;

- розвивати уміння сприймати літературний твір як явище мистецтва слова;

- формувати читацьку культуру, естетичний смак;

- розвивати творчі і комунікативні здібності учнів.


№ за/п

Зміст навчального матеріалу

Очікувані результати

Методичний коментар

5 клас

1

Легенди і перекази рідного краю

Учні повинні знати:

- легенди та перекази рідного краю;

- стислі відомості про Євгенію Назарук;

- зміст легенди «Коріння роду».

Учні повинні вміти:

- виразно читати й переказувати прочитане;

- висловлювати власні думки на основі прочитаного;

- виконувати творчі завдання.




Пропонуємо даний урок провести після вивчення теми «Народні перекази».

2

Анатолій Махонюк «Казка про Джмелика - мандрівника». Незвичайні пригоди Джмелика. Гармонійне існування світу людини і світу природи у творі.

Учні повинні знати:

- що таке віршована казка;

- зміст «Казки про Джмелика-мандрівника»;

- відмінність віршованої мови від прозової.

Учні повинні вміти:

- виразно читати віршовану казку, звертати увагу на ритм, риму, особливий порядок слів, переказувати прочитане;

- висловлювати власні думки на основі прочитаного;

- виконувати творчі завдання.



Пропонуємо провести після вивчення віршованої казки В.Симоненка «Цар Плаксій і Лоскотон».

3


Н .Гись. Цикл віршів «Квітковий календар»


Учні повинні знати:

- відомості про життєвий і творчий шлях письменниці рідного краю Надії Гись;

- що таке акровірш.

Учні повинні вміти:

- виразно декламувати напам’ять поезії з циклу «Квітковий календар» Надії Гись;

- визначати художні засоби (епітети, метафори, порівняння) в поезіях циклу.


Після вивчення творчості Л.Глібова.

4


Рідний край у творчості волинських поетів В. Гея,

П. Маха



Учні повинні знати:

- відомості про життєвий і творчий шлях письменників рідного краю В. Гея, П.Маха;

- твори письменників рідного краю про природу.
Учні повинні вміти:

- виразно і вдумливо декламувати напам’ять поезії;

- відтворювати в уяві аналогічні картини природи.


В рамках вивчення теми «Рідна Україна. Світ природи.»


6 клас


1

Н.Гись. Поема «Символи віри й добра».

Учні повинні знати:

- короткі відомості про письменницю Надію Гись;

- історичне минуле рідного міста;

- що таке історична поема.


Учні повинні вміти:

- виразно і вдумливо читати поему;

- коментувати прочитане;

- визначати жанр, тему та ідею твору, художні засоби.



Пропонуємо даний урок провести після вивчення твору Миколи Вороного «Євшан-зілля».



2

Природа рідного краю у творчості В. Гея.

Учні повинні знати:

- короткі відомості про Василя Гея, назви його збірок;


Учні повинні вміти:

- виразно і вдумливо декламувати напам’ять поезії

зі збірок «Кольори вересня», «Підрубане дерево роду», «Під сузір’ям калини».




Після вивчення творчості Лесі Українки

3


Н.Гуменюк . Оповідання «Боні і підземна ріка»


Учні повинні знати:

- основні етапи життя і творчості Н.Гуменюк;

- сюжет оповідання, імена персонажів;

- визначення та зміст понять «оповідання», «пригодницький твір».



Учні повинні вміти:

- визначати тему і елементи сюжету;

- характеризувати образи твору;

- висловлювати свою думку про прочитане.



Після вивчення теми «Пригоди і романтика»

4

М.Пронько «Орден Слави».

Учні повинні знати:

- короткі відомості з біографії М. Пронька;

- зміст віршованого оповідання «Орден слави»;

- жанрову специфіку твору;

- ветеранів-односельчан Великої Вітчизняної війни.

Учні повинні вміти:

- розкривати ідейний зміст твору;

- давати оцінку вчинкам героя;

- добирати цитати для підтвердження власної думки;

- будувати зв’язне висловлювання


Урок рекомендуємо провести напередодні свята Дня Перемоги.



7 клас


1.

Поетичний сад Анатолія Махонюка

Учні повинні знати:

- драму життя А. Махонюка і його творчість ;



Учні повинні вміти:

- виразно читати і аналізувати зміст прочитаних поезій;

- образно, артистично представляти своє розуміння того чи іншого героя твору;

- висловлювати розуміння таких понять як страждання, вірність, любов до родини і Батьківщини.



Після вивчення творчості Т.Шевченка.

2.

Сучасна дитяча проза волинських письменників

Учні повинні знати:

- короткі біографічні відомості про письменників-земляків;

- прозові твори волинських письменників;

- літературні жанри;

- особливості жанру новели
Учні повинні вміти:

- виразно читати уривки прозових творів;

- розрізняти літературні жанри


Після вивчення творчості Марини Павленко

3.

Н.Гуменюк «Чупакабра і чотири мушкетери»

Учні повинні знати:

- життєвий і творчий шлях письменниці;

- зміст твору;

- поняття «детектив» і його ознаки.



Учні повинні вміти:

- характеризувати персонажі твору;

- робити висновки про особливості мови твору;

-аргументовано доводити свою думку.



Після вивчення твору В.Нестайка «Тореодори з Васюківи»




4.

Пісенна творчість Любові Мілевич»

Учні повинні знати:

- характерні особливості та види поезії Любові Мілевич



Учні повинні вміти:

- розрізняти види ліричних творів;

-уміти робити ідейно-художній аналіз віршів.


Після вивчення творчості А.Малишка.

8 клас

1.

Творчість Л.Лежанської.

Учні повинні знати:

- цікаві факти з біографії письменниці;

- збірки поетеси;

- зміст поезій



Учні повинні вміти:

- виразно читати поезії

Л. Лежанської;

- визначати художні засоби у прочитаних/прослуханих поезіях;

- порівнювати, аналізувати, зіставляти факти;

- досліджувати тексти поезій, робити висновки і узагальнювати вивчене під керівництвом вчителя.




Після вивчення творчості Лесі Українки.

2.

Образ України в творах волинських письменників (П.Гоця, Н.Горик, А.Махонюка)

Учні повинні знати:

- біографічні дані про П.Гоця, Н.Горик, А.Махонюка;

- твори поетів Волині про Україну.



Учні повинні вміти:

- виразно читати поезії;

- визначати художні засоби;

- робити висновки і узагальнення.



Після вивчення поезії В.Сосюри «Любіть Україну»

3.

Поезія і пісня О. Богачука

Учні повинні знати:

- основні факти з життя О.Богачука;

- головні мотиви творчості;

- найвідоміші пісні поета;



Учні повинні вміти:

- розповідати про творчість поета;

- виразно читати твори напам’ять;

- аналізувати поетичні твори;

- висловлювати власне ставлення до поетичної творчості О.Богачука.




4.

Є.Колодійчук. «Щасливий я, що виріс у селі»

Учні повинні знати:

- окремі факти життєпису Єв-

гена Колодійчука;

- назви його гумористичних і поетичних збірок;

- художні засоби, використані

в цих творах;

- особливості виразного читан-ня гумористичних і поетичних творів;

Учні повинні уміти:

- виразно і вдумливо читати;

- аналізувати твори відомого земляка;

- висловлювати власні думки

про прочитані твори і їх автора.


Після теми «Український гумор»

9 клас

1.

П. Гоць - син, який безмежно любив свою землю і її людей. Збірка «Тисячоліття»

Учні повинні знати:

- цікаві факти із життя Петра Гоця;

-назви його збірок та тематику віршів.

Учні повинні вміти:

- аналізувати твори Петра Гоця;

- визначати в них художні засоби;

- виразно читати поезії.




Після вивчення літописів

2.

Екологія людської душі в творчості В.Гея.

Учні повинні знати:

- оповідання В. Гея про природу.



Учні повинні вміти:

- визначати тему та головну думку прочитаного твору, проблематику;

- виразно читати та переказувати прочитане;

- добирати необхідний цитатний матеріал на підтвердження власної думки.




Після вивчення творчості Г.Сковороди

3.

Є.Назарук. «Танець бджоли»


Учні повинні знати:

- цікаві факти з життя поетеси Є. Назарук;

- головні мотиви творчості;

Учні повинні вміти:

- виразно декламувати напам’ять поезії Є. Назарук;

- робити ідейно-художній аналіз поезій.




4.

Н.Гуменюк. «Янгол в сірому»

Учні повинні знати:

- зміст роману Н. Гуменюк “Янгол у сірому”;

- жанрово-композиційні особливості твору (зокрема, відомості з теорії літератури: обрамлення, філософсько-притчевий роман);

- тему та ідею, проблеми твору



Учні повинні вміти:

- зв'язно висловлювати думки з приводу прочитаного;



- добирати цитатний матеріал для підтвердження своєї думки.

Після вивчення Біблії.


Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Пояснювальна записка Вивчення української літератури за новою програмою містить рубрику «Література рідного краю», на яку iconПояснювальна записка Щоб підготувати людину духовно до самостійного життя, треба ввести її у світ книг. В. Сухомлинський
Пропонована програма з української літератури призначена для вивчення української літератури в 10-11 класах загальноосвітніх навчальних...
Пояснювальна записка Вивчення української літератури за новою програмою містить рубрику «Література рідного краю», на яку iconУроки літератури рідного краю: технологія підготовки та проведення Кіровоград 2015
У посібнику вміщено конспекти уроків та методичні рекомендації членів творчої групи вчителів української мови та літератури з проблеми...
Пояснювальна записка Вивчення української літератури за новою програмою містить рубрику «Література рідного краю», на яку iconКлас Усього — 0 год. На тиждень — год Текстуальне вивчення творів — 54 год Повторення й узагальнення — год Література рідного краю — год Позакласне читання — год Розвиток мовлення — год
Усього — год. На тиждень — год Текстуальне вивчення творів — 54 год Повторення й узагальнення — год Література рідного краю — год...
Пояснювальна записка Вивчення української літератури за новою програмою містить рубрику «Література рідного краю», на яку iconМетодичні рекомендації щодо впровадження нового Державного стандарту із зарубіжної літератури за новою програмою для 8-го класу
Методичні рекомендації щодо впровадження нового Державного стандарту із зарубіжної літератури за новою програмою (2012 р зі змінами...
Пояснювальна записка Вивчення української літератури за новою програмою містить рубрику «Література рідного краю», на яку iconМетодичні рекомендації щодо впровадження нового Державного стандарту зі світової літератури за новою програмою для 5-го класу
Методичні рекомендації щодо впровадження нового Державного стандарту зі світової літератури за новою програмою для 5-го класу: На...
Пояснювальна записка Вивчення української літератури за новою програмою містить рубрику «Література рідного краю», на яку iconЛітература рідного краю. Створення учнями тестів, розміщення та налаштування їх у системі тестування
...
Пояснювальна записка Вивчення української літератури за новою програмою містить рубрику «Література рідного краю», на яку iconПроекту «Література рідного краю. Яблуневий цвіт душі Володимира Затуливітра»
Мета: отримати творчий продукт досліджуваної теми, поділитися інформацією про виучуваний предмет; виховувати любов до рідного краю,...
Пояснювальна записка Вивчення української літератури за новою програмою містить рубрику «Література рідного краю», на яку iconКонспект уроку (За новою програмою, 5 клас) До 200-річчя з Дня народження Т. Г. Шевченка
...
Пояснювальна записка Вивчення української літератури за новою програмою містить рубрику «Література рідного краю», на яку iconУроку №1 : Живописець правди, оборонець добра Григір Тютюнник. Життєвий і творчий шлях письменника, цікавий епізод з його життя
Система уроків з української літератури за новою програмою для 7-го класу по темі
Пояснювальна записка Вивчення української літератури за новою програмою містить рубрику «Література рідного краю», на яку iconПрограма для загальноосвітніх навчальних закладів. К.: Освіта, 2013
Вивчення української літератури в 5-8 класах здійснюватиметься за навчальною програмою (зі змінами, затвердженими наказами Міністерства...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка