Пояснювальна записка Згідно з Національною доктриною розвитку освіти, естетичне виховання є одним із пріоритетних напрямів державної політики



Скачати 171.21 Kb.
Дата конвертації20.10.2017
Розмір171.21 Kb.

Збірник програм курсів за вибором і факультативів зі світової літератури. 8–11 класи. Книга 1. Схвалено для використання у загальноосвітніх навчальних закладах комісією зі світової літератури Науково-методичної ради з питань освіти МОНУ (лист від 29.06.2010 р. №1.4/18-г-360) / За загальною ред.: Таранік-Ткачук К.В., Дворницької І.П. – Тернопіль: Мандрівець, 2011. – С. 201-219
Світова література в контексті світового мистецтва (від античності до романтизму)

9 клас

Курс за вибором

Автори:

Л. ІВАНОВА методист світової літератури Чернівецького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти;

М. ГАВРИЛЮК - учитель-методист світової літе-ратури Горішньовецької загальноосвітньої школи І—III ступенів Заставнівського району Чернівецької області

Пояснювальна записка

Згідно з Національною доктриною розвитку освіти, естетичне виховання є одним із пріоритетних напрямів державної політики.

Вивчення світової літератури як мистецтва передбачає розгляд загальних закономірностей розвитку різних видів мистецтва в їх тісному взаємозв'язку. Курс за вибором "Світова література в контексті світового мистецтва (від античності до романтизму)" має на меті розширити знання учнів, допомогти оволодіти основами різних видів мистецтва, показати спільні тенденції в їхньому розвитку та їх взаємовплив.

Сучасна концепція освіти передбачає нові підходи до навчання - потрібно навчити учнів самостійно здобувати знання, щоб потім вони могли адаптуватись у соціумі й творчо працювати. Оскільки вчитель працює над формуванням комунікативної і літературної компетенції, що базується на знаннях, уміннях пізнавального і творчого характеру, соціальних навичках, особливого значення набувають культурознавчі курси, які формують читацьку та мовленнєву культуру. Показ зв'язку літературних напрямів і течій з естетичним пошуком інших видів мистецтва передбачений культурологічною лінією - одним із трьох основних напрямів Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти.

Програма курсу за вибором "Світова література в контексті світового мистецтва (від античності до романтизму)" розрахована на учнів 9 класів, які прагнуть зрозуміти взаємозв'язок літератури з іншими видами мистецтва.

Мета курсу - розкрити культурне тло доби, виявити взаємовплив різних видів мистецтва, допомогти школярам оволодіти мовою будь-якого з них. Ознайомити з найяскравішими художніми зразками; вдосконалювати навички аналізу художнього твору, вміння співвідносити його з шедеврами інших видів мистецтва; сприяти всебічному розвитку, духовному збагаченню.

Завдання курсу за вибором:

долучати учнів до найвизначніших надбань світового мистецтва;

поглибити вивчення літератури за допомогою різних видів мистецтва;

розширити словниковий запас, підвищити мовленнєву культуру учнів;

розвивати вміння аналізувати та оцінювати культурні явища різних епох;

розвивати художньо-образну пам'ять, творчі здібності;

виховувати у школярів любов до мистецтва, розвивати естетичний смак;

виховувати толерантне ставлення до інших поглядів, почуття гідності та високі моральні цінності



Програма побудована за такими принципами:

- історизму;

- пріоритету загальнолюдських цінностей;

- доступності;

- послідовності;

- урахування міжпредметних зв'язків;

- контекстного розгляду літературних явищ;

- вивчення літератури як мистецтва слова.

Головним об'єктом вивчення на заняттях є літературні тексти та твори інших видів мистецтва. На заняттях учителеві бажано використовувати новітні технології, інноваційні методи та прийоми, що сприятимуть формуванню вдумливого читача із власним розумінням взаємовпливів різних видів мистецтва.

Програма передбачає такі розділи:

Вступ (1 год);

Розділ І. Античне мистецтво (4 год);

Розділ II. Мистецтво Середньовіччя (4 год);

Розділ III. Мистецтво доби Відродження (6 год);

Розділ IV. Бароко і класицизм в європейському мистецтві (6 год);

Розділ V. Мистецтво доби Просвітництва (8 год);

Розділ VI. Романтизм у мистецтві (5 год);

Підсумок (1 год).

Всього - 35 годин.

Автори пропонують орієнтовне календарно-тематичпе планування, до якого вчитель може вносити зміни та доповнення.

9 клас


35 годин на рік (1 год на тиждень)

К-сть год

Зміст навчального матеріалу

Вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів

Вступ

1

Мистецтво та його роль у житті людини і суспільства. Види і мова мистецтва. Взаємозв'язок і взаємовплив різних видів мистецтва.

Учень (учениця):

• пояснює особливості мистецтва та його видів, взаємозв'язок різних видів мистецтва;

• розпізнає види і жанри мистецтва;

• пояснює роль мистецтва і культури у формуванні світогляду.



Розділ 1. Античне мистецтво

4

Античність - колиска європейської культури. Ранньогрецька культура УПІ-УІ ст. до п. є. Міфи як скарбниця духовного досвіду та людського світогляду. Вплив творчості Гомера на розвиток світової літератури. Давньогрецький театр.

Есхіл, Софокл, Еврипід - корифеї античної трагедії.

Міфологічна основа в трагедії Софокла "Цар Едіп". Майстерність драматурга в сюжетній побудові твору. Аристофан - неперевершений майстер політичної комедії. Пластичні види мистецтва Давньої Греції.

Скульптура. Парфенон -архітектурне диво античного світу.

Роботи Мірона, Фідія, Поліклета.



Архітектура епохи еллінізму (Гелікарнаський мавзолей, храм Артеміди в Ефесі).

Вплив еллінізму на римську ідеологію.



Римська архітектура та скульптура.

Учень (учениця):

• називає найвидатніших митців

античності та їхні основні твори;

• розпізнає види і жанри античного мистецтва;

• характеризує художньо-образний зміст творів;

• висловлює особисті враження,

отримані під час роботи з репродукціями шедеврів мистецтва;

• пояснює особливості античної

культури на прикладі вивчених творів.


Розділ II. Мистецтво середньовіччя

4

Література. Твори середньовічного епосу - видатні пам'ятки світової культури. Міська література. Популярність жанру віршованої новели (фабліо, шванки). "Роман про Лиса", "Роман про Троянду". Рицарський куртуазний роман "Трістан та Ізольда".

Втілення божественного начала в середньовічному живопису та архітектурі. Романський стиль в архітектурі Західної Європи (Пізанський собор, церква Петра і Павла в монастирі Клюпі тощо, феодальні замки). Готичний стиль в архітектурі: внутрішній декор готичного храму ~ скульптура, шпалери-мільфлери, вітражі (собор Паризької Богоматері, Реймський

собор, Вестмінстерське

абатство, Міланський

собор тощо). Готичний стиль у книжковій мініатюрі. Мініатюри братів Лімбургів.

Середньовічний фарс як предтеча італійського театру Відродження. Середньовічний живопис. Пітер Бретель Старший "Битва Масляниці й Посту".



Учень (учениця):

• називає найвидатніші пам'ятки європейської середньовічної культури;

• розпізнає види і жанри середньовічного мистецтва;

• характеризує художньо-образний зміст творів;

• висловлює особисті враження, отримані під час роботи з творами.


Розділ III. Мистецтво доби Відродження

6

Гуманізм ренесансного мистецтва.

Живопис. Леонардо да Вінчі (1452-1519) - один із найвидатніших діячів італійського Відродження. Творчість Рафаеля Санті (1483-1520). "Сікстинська мадонна". Мікеланджело Буонарроті (1475-1564). Скульптурна та архітектурна спадщина митця. Скульптурні шедеври Донателло (Донато ді Нікколо ді Бетто Барді). Особливий світ художніх образів Сандро Боттічеллі (1445-1510). Оптимістичний світогляд у творчості Тиціана (1477-1576). Зображення внутрішнього світу людини в живопису Пітера Пауля Рубенса (1577-1640), Рембрандта (1606-1669). Фантасмагорії Ієроніма Босха (1460-1516). Миттєва правда в живопису Альбрехта Дюрера (1471-1528).

Архітектура. Капела Пацці у Флоренції (архітектор Ф. Брунеллескі), собор Святого Петра в Римі (архітектор Д. Браманте), вілла Ла-Ротонда у м. Віченца (архітектор/!. Палладіо), замок Шамбор, палац Лувр, особливості архітектури Північної Європи: ратуші, будинки бюргерів, ремісників тощо.

Література._Франсуа_Рабле'>Література. Франсуа Рабле (1494-1553) та його сатирично-філософський роман "Ґарґантюа і Пантаґрюель". Велич людини у творчості Вільяма Шекспіра. Трагедія "Король Лір".

Учень (учениця):

• називає найвидатніших митців

Відродження та їхні основні

твори;


• розпізнає види і жанри мистецтва Відродження;

• характеризує художньо-образний зміст творів;

• висловлює особисті враження, отримані під час роботи з творами;

• пояснює особливості культури Відродження на прикладі вивчених творів.



Розділ IV. Бароко і класицизм у європейському мистецтві

6

Відображення трагічного роздвоєння між гуманістичними мріями та релігійним благочестям; мотив відчаю від усвідомлення людського безсилля у літературі бароко. Лопе де Веґа.

Живопис. Дієго Веласкеса ("Кузня Вулкана", "Венера з дзеркалом", "Портрет Олівареса на коні", "Сніданок" та інші картини).

Стиль бароко в архітектурі (творчість Л. Берліні, Ф. Борроміні, Г. Гваріні, Растреллі; собор Святого Петра в Римі, Смольний собор і монастир, Воронцовський палац, Петергоф, палац в Царському Селі у Петербурзі, Андріївська церква у Києві).

Українське бароко (І. Вишенський, М. Смотрицький).

Класицизм - провідний напрям у європейському мистецтві XVII ст. Версаль - взірець класичного садово-паркового мистецтва та архітектури. Література. Жанр трагедії в творчості Жана Расіна (1639-1699) та П'єра Корнеля (1606-1684).

Класицизм у російській літературі. Творчість Михайла Ломоносова, поетичне новаторство ("Ода па взяття Хотина", "Вечірні роздуми", "Розмова з Анакреонтом"). Поезія Гавриїла Державіна ("Снігур", "Пам'ятник").

Живопис. Жанр портрета в творчості Дмитра Левицького (1735-1822).

Учень (учениця):

• називає найвидатніших митців бароко, класицизму та їхні

основні твори;

• розпізнає види і жанри мистецтва бароко, класицизму;

• характеризує художньо-образний зміст творів;

• висловлює особисті враження, отримані під час роботи з творами;

• порівнює втілення ознак бароко, класицизму в творах різних видів мистецтва.


Розділ V. Мистецтво доби Просвітництва

8

XVIII століття - доба культу розуму. Література. Вольтер (Франсуа Марі Аруе). Філософська повість "Кандід". Просвітницька утопія. Просвітницький реалізм у російській літературі.

Денис Фонвізін. Риси класицизму та реалізму в комедії "Недоросток". Особливості драматургії Олександра Грибоедова в п'єсі "Лихо з розуму". Живопис.

Жан-Батіст Сімеон Шарден. Вишуканість і строга простота – ознаки мистецтва Ж.-Б. Шардена. Картини "Прачка", "Мідний бак". Натюрморт "Атрибути мистецтва".

Просвітницький класицизм у творчості Жака

Луї Давіда. "Клятва Гораціїв", "Брут". Перехід Ж. Л. Давіда до реалізму в період Великої французької революції.

"Смерть Марата".

Творчість Івана Нікітіна та Федора Рокотова.

Скульптурні портрети Ф. Шубіна. Архітектурний комплекс Києво-Печерська лавра. "Технічне диво" Иоганна Готтфріда Шеделя - дзвіниця Києво-Печерської лаври.

Музика. Народні витоки творчості Йоганна Себастьяна Баха. Поліфонізм музики композитора. Релігійна тематика в його творчості. Вольфганг Амадей Моцарт — реформатор опери. Просвітницький реалізм в опері "Одруження Фіґаро". Симфонія № 40. "Реквієм" - найвизначніше гуманістичне творіння В. А. Моцарта. Дмитро Бортнянський — класик хорового мистецтва XVIII століття.


Учень (учениця):

• називає найвидатніших митців доби Просвітництва та їхні основні твори;

• розпізнає види і жанри мистецтва доби Просвітництва;

• характеризує художньо-образний зміст творів;

• висловлює особисті враження, отримані під час роботи з творами;

• пояснює особливості культури доби Просвітництва на прикладі вивчених творів.



Розділ VI. Романтизм у російському мистецтві на початку XIX ст.

5

Історичні передумови виникнення романтизму. Естетичні принципи романтизму.

Література. Багатогранність течій - психологічний романтизм {Василь Жуковський), громадянський {Кіндрат Рилєєв), філософський {Євген Баратинський). Синтетичний характер романтизму в творчості Олександра Пушкіна. Бунтарський характер лірики Михайла Лєрмонтова. Романтичні традиції в творчості Миколи Гоголя.

Цикл "Вечори на хуторі поблизу Диканьки".



Музика. Творчість Михайла Глінки - початок нової епохи в розвитку російської музики. Балади і романси композитора на вірші російських поетів. Опера "Руслан і Людмила". Семен Гулак-Артемовський. "Запорожець за Дунаєм" - перша українська лірико-комічна опера, її національний народнопісенний колорит.

Учень (учениця):

• називає найвидатніших російських митців-ромаптиків та їхні основні твори;

• розпізнає види і жанри російського мистецтва романтизму;

• характеризує художньо-образний зміст творів;

• висловлює особисті враження, отримані під час роботи з творами;

• пояснює особливості культури

романтизму на прикладі вивчених творів.


Підсумки

1

Значення кращих здобутків мистецтва різних епох для культурного розвитку людства.

Учень (учениця):

• називає авторів та твори, вивчені впродовж року;

• повторює, узагальнює і систематизує матеріал, вивчений упродовж навчального року;

• обґрунтовує власну думку щодо світового значення творів мистецтва.


Календарно-тематичне планування





Тема заняття

К-сть год.

Дата



Вступ. Мистецтво та його роль у житті людини і суспільства. Види мистецтва. Взаємозв'язок різних видів мистецтва.









Античність - колиска європейської культури. Ранньогрецька культура УШ-УІ ст. до н. є.

Міфи як скарбниця духовного досвіду та людського світогляду. Класифікація міфів. Основні цикли. Вплив творчості Гомера на розвиток світової літератури











Давньогрецький театр. Есхіл, Софокл, Еврипід — корифеї античної трагедії. Міфологічна основа трагедії Софокла "Цар Едіп". Майстерність драматурга в сюжетній побудові твору. Аристофан - неперевершений майстер політичної комедії.









Пластичні види мистецтва Давньої Греції (архітектура, скульптура). Парфенон - архітектурне диво античного світу. Роботи Мірона, Фідія, Поліклета.









Архітектура епохи еллінізму (Галікарнаський мавзолей, храм Артеміди в Ефесі). Вплив еллінізму на римську ідеологію. Римська архітектура та скульптура. Контрольна робота (тести).









Твори середньовічного епосу ~ видатні пам'ятки світової культури. Міська література. Популярність жанру віршованої новели (фабліо, швайки). "Роман про Лиса", "Роман про Троянду".









Рицарський куртуазний роман "Трістан та Ізольда". Історія створення, головні герої та ідеї твору. Творча робота.









Втілення божественного начала в середньовічному живопису та архітектурі. Романський стиль в архітектурі Західної Європи (Пізанський собор, церква Петра і Павла в монастирі Клюні, феодальні замки тощо).









Готичний стиль в архітектурі: внутрішній декор готичного храму - скульптура, шпалери-мільфлери, вітражі (собор Паризької Богоматері, Реймський собор, Вестмінстерське абатство, Міланський собор тощо). Готичний стиль у книжковій мініатюрі. Мініатюри братів Лімбурґів. Середньовічний фарс як предтеча італійського театру Відродження. Середньовічний живопис. Пітер Бретель Старший "Битва Масляниці й Посту".









Гуманізм ренесансного мистецтва. Л. да Вінчі (1452-1519) - один із найвидатніших діячів італійського Відродження. Творчість Р. Санті (1483-1520). "Сікстииська мадонна".









Мікеланджело (1475-1564). Скульптурна та архітектурна спадщина митця. Скульптурні шедеври Донателло ( Донато ді Пікколо ді Бетто Барді).









Оптимістичний світогляд у творчості Тиціана (1477-1576). Зображення внутрішнього світу людини в живопису П. Рубенса (1577-1640), Рембрандта (1606-1669). Фантасмагорії І. Босха (1460-1516). Миттєва правда в живопису А. Дюрера (1471-1528).









Капела Пацці у Флоренції (архітектор Ф. Брунеллескі), собор Святого Петра в Римі (архітектор Д. Браман те), вілла Ла-Ротонда у м. Вінченца (архітектор А. Палладіо), замок Шамбор, палац Лувр, особливості архітектури Північної Європи: ратуші, будинки бюргерів, ремісників тощо).









Гуманізм у творчості иайвидатніших представників літератури доби Відродження. Ф. Рабле (1494-1553) та його сатирично-філософський роман "Ґарґантюа і Пантаґрюель".









Велич людини у творчості В. Шекспіра. Трагедія "Король Лір". Самостійна творча робота (проект).









Відображення трагічного роздвоєння між гуманістичними мріями і релігійним благочестям; мотив відчаю від усвідомлення людського безсилля в літературі бароко. Л. де Веґа. Обговорення фільму "Собака на сіні" (СРСР, 1977 р., реж. Ян Фрід).









Живопис Д. Веласкеса, ("Кузня Вулкана", "Венера з дзеркалом", "Портрет Олівареса на коні", "Сніданок" та інші картини). Жанр портрета в творчості Д. Левицького (1735-1822).









Стиль бароко в архітектурі (творчість Л. Берніні, Ф. Борроміні, Г. Гваріні, Растреллі; собор Святого Петра в Римі, Смольний собор і монастир, Воронцовський палац, Петергоф, палац в Царському Селі в Петербурзі, Андріївська церква у Києві).

Українське бароко (І. Вишенський, М. Смотрицький).











Класицизм - провідний напрям у європейському мистецтві XVII ст. Версаль - взірець класичного садово-паркового мистецтва та архітектури.









Жанр трагедії в творчості Ж. Расіна (1639-1699) та П. Корнеля (1606-1684) (п'єси на вибір учителя).









Класицизм в російській літературі. Творчість М. Ломоносова, поетичне новаторство ("Ода на взяття Хотина", "Вечірні роздуми", "Розмова з Анакреонтом"). Поезія Г. Державша ("Снігур", "Пам'ятник").









Вольтер (Франсуа Марі Аруе). Філософська повість "Кандід". Просвітницька утопія.









Просвітницький реалізм у російській літературі. Д. Фонвізін. Риси класицизму та реалізму в комедії "Недоросток".









Особливості драматургії О. Грибоєдова в п'єсі "Лихо з розуму". Творча робота.









Просвітницький реалізм в образотворчому мистецтві. Ж. Шарден. Картини "Прачка", "Мідний бак". Натюрморт "Атрибути мистецтва". Вишуканість і строга простота - ознаки мистецтва Ж. Шардена. Просвітницький класицизм у творчості Ж. Л. Давіда. "Клятва Гораціїв", "Брут". Перехід Ж. Давіда до реалізму в період Великої французької революції. "Смерть Марата".









Творчість І. Нікітіна та Ф. Рокотова. Скульптурні портрети Ф. Шубіна. Архітектурний комплекс Києво-Печерська лавра. "Технічне диво" Й. Ґ. Шеделя - дзвіниця Києво-Печерської лаври.









Народні витоки творчості И. С. Баха. Поліфонізм музики композитора. Релігійна тематика в його творчості. Д. Бортнянський - класик хорового мистецтва XVIII століття.









В. А. Моцарт - реформатор опери. Просвітницький реалізм в опері "Одруження Фігаро". Симфонія № 40. "Реквієм" - найвизначніше гуманістичне творіння В. А. Моцарта.









Історичні передумови виникнення романтизму.

Багатогранність течій: психологічний романтизм (В. Жуковський), громадянський (К. Рилєєв), філософський (Є. Баратинський).











Синтетичний характер романтизму в творчості О. Пушкіна. Бунтарський характер лірики М. Лєрмонтова.









Романтичні традиції в творчості М. Гоголя. Цикл "Вечори на хуторі поблизу Диканьки".









Творчість М. Глінки - початок нової епохи в розвитку російської музики. Балади і романси композитора на вірші російських поетів. Опера "Руслан і Людмила".









С. ГулакАртемовський. "Запорожець за Дунаєм" - перша українська лірико-комічна опера, її національний народнопісенний колорит.









Захист реферативних робіт, мультимедійних проектів.









Значення кращих здобутків мистецтва різних епох для культурного розвитку людства.









Література

  1. Варшавський А.В. Долі шедеврів. - К., 1988.

  2. Гаврюшенко О. А., Шейко В. М., Тишевська Л. Г. Історія культури: Навч. посіб. / Наук. ред. Шейко В. М. — К.: Кондор, 2004. - 763 с

  3. Миропольська Н. Є. Бєлкіна Е. В., Масол Л. М., Оніщєнко О. І. Художня культура світу. Європейський культурний регіон. Навчальний посібник. — К-: Вища школа, 2001. — 191 с

  4. Алыпваг А. А. Бетховен. — М., 1977.

  5. Артамонов С. Д. Вольтер и его век. — М., 1980.

  6. Асафьев Б. В. М. И. Глинка. - Л., 1978.

  7. Васина-Гроссман В. А. Михаил Иванович Глинка. — М., 1979.

  8. Верещагина А. Р. Художник, время, история. Очерки русской живописи XVIII - начала XX в. — Л., 1973.

  9. Дьяконова Н. Я. Английский романтизм. — Л., 1978.

  10. Иванов А. Б. Рассказы о русских художниках. — М., 1988.

  11. Искусство: Живопись. Скульптура. Графика. Архитектура. — М., 1987.

  12. Кузнецов В. Н. Франсуа Мари Вольтер. — М., 1978.

  13. Левашова О., Келдыш Ю., Кандинский А. История русской музыки. — Т. 1 (от древнейших времен до середины XIX в.). -М., 1973.

  14. Людвиг Э. Гете. - М, 1965.

  15. Маймин Б. А. О русском романтизме. — М., 1975.

  16. Морозов С. А. Бах. - М., 1975.

  17. Муравьев В. С. Джонатан Свифт. - М., 1968.

  18. Орлов О. В., Федоров В. И. Русская литература XVIII века. — М., 1973.

  19. Понова Т. В. Зарубежная музыка XVIII - начала XIX в. — М., 1976.

  20. Розеншильд К. История зарубежной музыки. — Вып. I. — М., 1978.

http://svitliteraturu.ucoz.ua/board/programi/programi_fakultativnikh_kursiv_iz_svit_literaturi/3-1-0-221



Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Пояснювальна записка Згідно з Національною доктриною розвитку освіти, естетичне виховання є одним із пріоритетних напрямів державної політики iconКонцепція загальної середньої освіти
Підтримка та розвиток учнів, що володіють потенціалом до високих досягнень, є одним із пріоритетних напрямів сучасної світової та...
Пояснювальна записка Згідно з Національною доктриною розвитку освіти, естетичне виховання є одним із пріоритетних напрямів державної політики iconПрограма вогники пізнання Шляхом розвитку пізнавай моральне та естетичне вчення, відчуй себе громадянином, самовдосконалюйся
«Про позашкільну освіту», «Про охорону дитинства», Національною програмою «Основні орієнтири виховання учнів 1-12 класів загальноосвітніх...
Пояснювальна записка Згідно з Національною доктриною розвитку освіти, естетичне виховання є одним із пріоритетних напрямів державної політики iconДержавне агентство україни з питань кіно національна стратегія розвитку кіноіндустрії України на 2015–2020 роки (проект)
Галузь кінематографії належить до найважливіших напрямів державної політики України
Пояснювальна записка Згідно з Національною доктриною розвитку освіти, естетичне виховання є одним із пріоритетних напрямів державної політики iconМотиви – психічне явище спонукання до виконання тієї чи іншої дії, вчинку. На уроках ставлю за мету
Одним із основних напрямів розвитку сучасної освіти є технологія навчального процесу. Використання різноманітних освітніх технологій...
Пояснювальна записка Згідно з Національною доктриною розвитку освіти, естетичне виховання є одним із пріоритетних напрямів державної політики iconПояснювальна записка морально-духовне становлення дітей, їх підготовка до активної, творчої, соціально значущої, сповненої особистісного смислу життєдіяльності є найважливішою складовою розвитку суспільства та держави
Конвенції ООН про права дитини. Закладена в них методологія виховання надає пріоритет розвиненій особистості, її життєвому й професійному...
Пояснювальна записка Згідно з Національною доктриною розвитку освіти, естетичне виховання є одним із пріоритетних напрямів державної політики iconРозпорядження кму №988-р від 14. 12. 16 року "Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти "
Розпорядження кму №988-р від 14. 12. 16 року "Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної...
Пояснювальна записка Згідно з Національною доктриною розвитку освіти, естетичне виховання є одним із пріоритетних напрямів державної політики iconТема: Класицизм як художній напрям у літературі 17 століття. Філософське та естетичне підґрунтя класицизму. Основні правила класицизму
Мета: розкрити характерні ознаки класицизму; визначити філософські та естетичні джерела класицизму; формувати сприйняття розвитку...
Пояснювальна записка Згідно з Національною доктриною розвитку освіти, естетичне виховання є одним із пріоритетних напрямів державної політики iconФакультатив «література як мистецтво слова» Пояснювальна записка
Викладання літератури сьогодні вимагає виховання в учнів здатності повноцінного сприймання емоційно-образної специфіки того чи іншого...
Пояснювальна записка Згідно з Національною доктриною розвитку освіти, естетичне виховання є одним із пріоритетних напрямів державної політики iconПояснювальна записка Опис досвіду роботи Висновки
Краса нерозривна з добротою, вона облагороджує життя, надихає людину на добрі справи. Введення дитини в світ краси І гармонії є важливим...
Пояснювальна записка Згідно з Національною доктриною розвитку освіти, естетичне виховання є одним із пріоритетних напрямів державної політики iconПрограма для загальноосвітніх навчальних закладів 1 Пояснювальна записка
Постанова Кабінету Міністрів України від 23. 11. 2011 р. №1392) з урахуванням Державного стандарту початкової загальної освіти


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка