Практичне заняття №11 Історичний портрет Цезаря



Скачати 43.71 Kb.
Дата конвертації13.04.2017
Розмір43.71 Kb.

Тема .Практичне заняття № 11 Історичний портрет Цезаря .

Мета : розвивати навички учнів здобувати інформацію з різних джерел , складати зв*язну розповідь ; сприяти формуванню власної позиції , вміння працювати за алгоритмом « Характеристика історичного діяча» .

Обладнання : підручник, атлас, роздатковий матеріал, презентація .

Хід уроку

І. Організація класу .

ІІ . Актуалізація знань .

Очевидно , вам доводилося чути поширений вислів : історію творять люди . Сьогодні ми спробуємо це з*ясувати , як це відбувається . Дослідники вважають , що в будь-якій людській спільноті завжди з*являються лідери , що мають визначальний вплив на розвиток життя народу . ці особистості здатні одними з перших зрозуміти , що потрібно людям , й організувати їхню діяльність для досягнення цієї мети . Умовно кажучи , можна стверджувати , що лідери людських спільнот стають історичними персонажами завдяки здатності передбачати події , першими помічаючи ту історичну перспективу , яку не помітили інші люди . Чимало історичних прикладів підтверджують це . .Для того щоб краще зрозуміти перебіг подій минулого , історики досліджують діяльність історичних осіб . . Метод «Мікрофон»: Що вам відомо про Гая Юлія Цезаря?

Історична довідка ( слайди № 2,3)

ІІІ. Основна частина уроку . 1.Сьогодні на уроці ми спробуємо відтворити образ цієї непересічної особи. На кожній парті є додатковий матеріал: словники, атласи, та висловлювання Цезаря , історичні джерела . (Учні класу отримали випереджальне завдання ознайомитися з текстом 49 параграфа, знайти додаткову інформацію про життя Цезаря.)

За допомогою додаткової літератури, ілюстрацій ,фрагментів твору давньоримського письменника й історика Светонія про Цезаря визначте риси характеру Цезаря. 2. Робота в парах Працюючи із зазначеними джерелами необхідно заповнити таблицю ( слайд № 4)

« Характеристика особи Юлія Цезаря».





ЯКОСТІ

ЦЕЗАР

1

ПОХОДЖЕННЯ




2

СИЛА ХАРАКТЕРУ




3

ПРАГНЕННЯ ВЛАДИ




4

РОЗУМОВІ ЗДІБНОСТІ




5

ХИСТ ДЕРЖАВНОГО ДІЯЧА




6

ПОСЛІДОВНІСТЬ В ДІЯХ




7

АВТОРИТЕТ У КРАЇНІ, СВІТІ




8

ЙОГО ОЦІНКА СУЧАСНИКАМИ ТА НАЩАДКАМИ



3. Робота з пам’яткою « Як скласти історичний портрет » ( слайд №5)



  1. Де і коли народився Юлій Цезарь ?

  2. Де і в яких умовах жив і виховувся ?

  3. Які особисті якості та риси йому притаманні ? Наведіть приклади .

  4. Які основні справи його життя ?

  5. За що людство пам’ятає цю людину ?

  6. Висловте особисте ставлення до цього історичного діяча ?

4. Як характеризують особистість Цезаря його вислови ?

( слайд № 6 )

5. Виступи учнів ( учні зачитують історичну характеристику Цезаря )

І\/. Закріплення

1.Дайте відповіді на запитання до параграфа 49.

(слайд № 7)

2. Скласти сенкан про Цезаря

Зразок : (слайд № 8)

\/. Підсумок уроку .

Продовжіть речення : « Після цього уроку я знаю ,

що …………..;

вмію …………;

розумію .»

Додаткова інформація



  1. уже в Іспанії, читаючи на дозвіллі якусь книжку про Александра Великого, Цезар надовго поринув у глибоку задуму, потім навіть пустив сльозу. Здивовані друзі запитали його про причину цього. Тоді він відповів їм: «Невже вам не здається, що немає в мене підстави для смутку, якщо Александр у моєму віці правив стількома народами, а я досі не здійснив жодного славетного подвигу?» (Плутарх).
    2.«До друзів він був завжди уважний і добрий: коли одного разу він їхав з Гаєм Оппієм через глухий ліс і того звалила раптова хвороба, він поступився йому єдиним дахом, а сам ночував на голій землі під відкритим небом. А коли він уже був при владі, то деяких людей найнижчого звання він підніс до почесних посад і у відповідь на закиди прямо сказав, що, якби він був зобов'язаний своїм становищем розбійникам і головорізам, він і їм відплатив би з такою самою вдячністю. ( Светоній )

.
3. «...Зовсім Інакше склалося його подальше життя, коли йому довелося вести війни й ходити в походи, наслідком яких стало завою-
вання Галлії. Він виявився воїном і полководцем, який ні в чому не поступається жодному з найбільш гідних подиву та найвидатніших воєначальників світу - усіх їх Цезар своїми подвигами перевершив. Так, одні з них не можуть рівнятися з ним щодо суворості місць, у яких він змушений був воювати, других він перевершив розміром завойованої країни, третіх - кількістю й силою переможених ворогів, четвертих - труднощами, яких зазнав, воюючи з дикими й віроломними племенами, п'ятих - людяністю та милосердям у поводженні з полоненими, шостих - щедрістю та вдячністю своїм воїнам і, нарешті, всіх - тим, що виграв найбільше битв і знищив найбільшу кількість ворогів.
Серед своїх воїнів Цезар користувався такою любов'ю й відданістю, що навіть люди, які під іншим керівництвом нічим особливим не відзначалися, показували небачену відвагу й ішли у вир небезпек заради слави Цезаря.
Бойовий дух і славолюбство (серед вояків) Цезар сам виховував і підтримував насамперед тим, що щедро роздавав нагороди й почесті, даючи цим зрозуміти, що нагромаджує на війнах багатства не для власної розкоші й утіхи, а береже їх як загальне добро для відзначень за ратні заслуги, за собою лишаючи тільки право нагороджувати тих, хто цього заслуговує» (Плутарх).

Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Практичне заняття №11 Історичний портрет Цезаря iconДиктатура Гая Юлія Цезаря
Обладнання: Підручник, стінна карта, атлас, таблиці, схеми, ілюстрації Цезаря та Клеопатри
Практичне заняття №11 Історичний портрет Цезаря icon10 клас Алгебра: 10-А
Практичне заняття. Політичні портрети Ф. Д. Рузвельта, Ф. Франко, Б. Муссоліні. А. Гітлера (на вибір)
Практичне заняття №11 Історичний портрет Цезаря iconЗаконодавчому рівні Ділова гра "Віднайдіть помилку" Практичне заняття "
В. Сухомлинський Якщо не міряти результати, то не можна відрізнити успіх від поразки
Практичне заняття №11 Історичний портрет Цезаря iconПрактичне заняття №1 перші відомості про спеціальність
Коротке повідомлення про виконання запланованої мети, оцінювання роботи студентів
Практичне заняття №11 Історичний портрет Цезаря iconТести з історії української культури Практичне заняття Культура українського бароко
Кому належить монументальне живописне оформлення інтер’єру собору св. Юра у Львові?
Практичне заняття №11 Історичний портрет Цезаря iconПрактичне заняття №1 періодизація життєвого І творчого шляху план
Рання творчість поета. „Кобзар” 1840 р., його епохальне значення для української літератури, аналіз збірки
Практичне заняття №11 Історичний портрет Цезаря iconМетодичні вказівки до лабораторного заняття з дисципліни " Бази даних в інформаційно-комп'ютерних технологіях" для студентів базового напрямку 091 "Електронні апарати"
Вивчення задач та основних кроків І практичне виконання етапу інфологічного проектування бази даних
Практичне заняття №11 Історичний портрет Цезаря iconПрактичне заняття як один із найважливіших елементів навчально-виховного процесу у вищий школі
Згідно з Європейськими вимогами, тема – молодь І проблеми віл-інфекцій/сніда, поняття для осмислення – вміння молодої людини висловлювати...
Практичне заняття №11 Історичний портрет Цезаря iconПоловець Д. С. вчитель худ культури
Поняття та терміни. Живопис, пейзаж, побутовий жанр, портрет, автопортрет, історичний жанр, колорит, репродукція
Практичне заняття №11 Історичний портрет Цезаря iconМихайло Грушевський: від історії до політики
Познайомити учнів з науковою та політичною діяльністю М. Грушевського, створити його історичний портрет як видатного політичного...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка