Презентація знайомить з сучасним підходом до організації навчальної діяльності учнів на уроках світової літератури в 5-9 класах



Дата конвертації16.07.2017
Розмір445 b.



АНОТАЦІЯ

  • Презентація знайомить з сучасним підходом до організації навчальної діяльності учнів на уроках світової літератури в 5-9 класах .

  • Коротко характеризуються інтерактивні ігри та прийоми та показане практичне застосування на уроках світової літератури.

  • Цю підбірку матеріалів можна використати на уроках як світової, так й української літератури, та при організації позакласної роботи з предмету - проведенні літературних турнірів, вечорів відпочинку, предметних декад тощо.



“Прес-конференція з автором”

  • Попередня підготовка: учні отримують домашнє завдання ознайомитися з біографією письменника та підготувати запитання на прес-конференцію , виступити в ролі журналістів. З числа учнів , які навчаються на високому рівні , учитель обирає “автора” , який дає відповіді на запитання « журналістів» , що стосуються його життя та творчості.

  • Наприклад , на уроці ознайомлення з біографією Артура Конан- Дойла у 7 класі учні задають питання :

  • Яка ваша основна професія?

  • В яких війнах , що вела Британська імперія , ви приймали участь ?

  • Який свій твір ви вважали найвдалішим ?

  • Кого ви взяли за прототип Артура Конан-Дойла?

  • Чому ви вирішили « вбити» свого героя в останньому оповіданні?

  • В чому ,на вашу думку, причина популярності образу Шерлока Холмса?

  • Чи можна уявити Шерлока Холмса – нишпорку в наші дні ?

  • В кінці прес-конференції вчитель підводить підсумки. В разі необхідності можна запропонувати одному з учнів – “журналістів “ скласти звіт про конференцію.

  • Можна також запропонувати учням ,задаючи запитання, називати видання , яке вони представляють.



«Продовж речення»

  • Після ознайомлення з біографією письменника вчитель пропонує учням продовжити речення типу :

  • Я знаю про Марка Твена ,що він …

  • Найбільше мене вразило те , що Марк Твен …

  • Найвидатнішою датою біографії О. Генрі я вважаю…

  • Найщасливіший період в житті М. Гоголя, на мою думку …

Хто бажає продовжити речення , піднімає руку .

Найвищу оцінку отримує той учень , який останнім доповнить речення , тобто має найбільший багаж інформації.



« Аукціон»

  • Попередня підготовка :учні ( 8 - 9 кл.) отримують завдання детально ознайомитися з біографією письменника , скористатися додатковою літературою , підготувати цікаві повідомлення по лотах аукціону .

  • Наприклад , при вивченні біографії О.Пушкіна у 9 класі , пропонуються наступні «лоти» :

  • Дитинство і юність поета ;

  • У Петербурзі. Заслання ;

  • Початок творчої діяльності ;

  • У Михайловському;

  • Пушкін і декабристи;

  • Найкращі твори ;

  • “Євгеній Онєгін”;

  • Болдинська осінь;

  • Останні роки життя.

  • Найвищий бал отримують учні , які підготували найповніші

  • та найцікавіші повідомлення і “викупили” декілька лотів.



« Ти – мені, я - тобі»

  • Робота в групах.

  • Групи отримують завдання опрацювати текст та підготувати запитання по змісту. Учні обмінюються запитаннями, отримують вичерпні відповіді, самі виставляють оцінки членам групи опонентів.



«Мікрофон»

  • Учні отримують завдання підготувати промову та виголосити її в уявний мікрофон.

  • Перед цим учні ознайомлюються з Пам’яткою

  • « Як складаються промови».

  • Наприклад, при вивченні повісті Джека Лондона « Біле ікло» учням пропонується підготувати промову на захист природи.



« Якби тварини вміли говорити»

  • Учням пропонується завдання розповісти про проблеми тварин - літературних персонажів від першої особи.

  • Наприклад : при вивченні повісті

  • Е. Сетона –Томпсона « Лобо- володар Курумпо» учень звинувачує людей від імені вовка Лобо.



« Лист літературному персонажеві»

  • Учні повинні написати «цільового листа» літературному персонажеві, в якому підтримати його або , навпаки , засудити його, допомогти порадою , висловити своє ставлення до його вчинків.

  • Наприклад: при вивченні роману М. Сервантеса

  • « Пригоди Дон Кіхота Ламанчського» учні пишуть листа підтримки Дон Кіхоту

  • ; при вивченні трагедії В.Шекспіра « Гамлет» допомагають розв’язати Гамлету його проблему

« Бути чи не бути».

« Допоможи героям»

  • Вчитель пропонує учням втрутитися в сюжет і допомогти героям в складних ситуаціях, розробити для них план дій.

  • Наприклад , при вивченні роману Ж.Верна

  • « П’ятнадцятирічний капітан» вчитель задає учням запитання : «Коли, на вашу думку , необхідно втрутитися в сюжет і допомогти героям уникнути помилок ,що призвели до багатьох нещасть?»



« Ланцюжок»

  • Учні по черзі характеризують якогось літературного героя.

  • Кожен промовляє одне речення.

  • Умова: не повторюватись.



« Колективна розповідь»

  • Вчитель пропонує учням скласти колективно розповідь на задану тему. Кожен промовляє одне речення , пов’язуючи його з попереднім.

  • Наприклад, при вивченні теми « Казки» у 5 класі учні складають колективно казку про пригоди героя в фантастичному світі за заданим початком: « Не за синіми морями , не за високими горами , а в нашому мальовничому селі жив хлопчик. І було у нього …»



« Літературний турнір»

  • Учень викликає до себе іншого учня, ставить якесь запитання за літературним твором. Якщо відповідь правильна , викликаний учень викликає наступного і запитання ставиться йому.

  • Наприклад, при вивченні теми

  • « Героїчний епос» у 7класі проводиться літературний турнір , який визначає кращого знавця національних героїв різних країн.



« Таємнича валіза»

  • Робота в групах. Учитель пропонує групам вгадати, якому літературному героєві належить валіза , називаючи речі , які в ній лежать.

  • Наприклад, вивчаючи тему « Пригодницькі романи» 6 класі, знаходимо, кому належать валізи з речами:

  • компас , карта морів та океанів, підручники по океанографії ( Дік Сенд)

  • лупа , засушені комахи , окуляри ( кузен Бенедикт )

  • вирваний зуб, засушений пацюк, огризок яблука, нитки чорні і білі(Том Сойєр )



« Таємничий герой»

  • Можна застосувати під час проведення підсумкових уроків. Вчитель пропонує учням впізнати літературного героя за його особистими прикметами .

  • Наприклад, при проведенні залікового заняття з теми «Драматургія 19 ст» учні впізнають героїв за такими характеристиками:

  • « Вона молода, непогана на вроду дівчина . Одягнена бідно. Потребує послуг дантиста. Заробляє на прожиття, продаючи квіти на вулиці. Має досить прямий, жорсткий характер , вміє відстояти свої інтереси. Розмовляє засміченою і грубою мовою « кокні».У неї є мрія- працювати в магазині квітів.» (Еліза Дулітл з « Пігмаліона» Б. Шоу.)

  • « Вона – молода , вродлива жінка. Заміжня , має двох дітей. Її палко кохає чоловік , називає її « моя пташечка , мій жайворонок». На перший погляд , вона цілком щаслива жінка , але у неї є таємниця , яку вона ревно оберігає від усіх. ( Нора з « Лялькового дому « Г.Ібсена )



«Поєднайте серця закоханих»

  • Робота в групах .

  • Учні отримують картки у вигляді сердечок , на яких написані імена героїв .

  • Завдання – поєднати тих героїв, які за сюжетом творів кохають один одного.

  • Наприклад, при вивченні теми « Міфи» в 6 класі учні отримують сердечка з такими іменами: Паріс , Озіріс, Ярило, Єлена , Мати Сира Земля , Персефона , Аїд, Яма, Ямі, Менелай.



« Розподіліть героїв за їх творами»

  • Робота в групах.

  • Учні отримують картки з іменами героїв різних творів даної теми.

  • Завдання: розподілити героїв за їх творами.

  • Наприклад: при вивченні теми « Літературні казки» учні розподіляють героїв за їх казками :

  • Попелюшка, Синя Борода, Пані Метелиця, Принц, лісничий , падчірка, чарівний ключик, кришталевий черевичок, Фея, мачуха, молода дружина та ін.



« Продовж сюжетну лінію»

  • Вчитель пропонує учням придумати своє продовження сюжетних ліній, пофантазувати , як склалися подальші долі головних та другорядних героїв.

  • Наприклад, при вивченні повісті М. Гоголя

  • « Тарас Бульба» учні складають розповідь про долю матері після смерті її синів -Остапа та Андрія .

  • Фантазують , чи стануть в майбутньому Том Сойєр та Гек Фінн розбійниками, як вони мріють .



«Впізнайте книжку»

  • Вчитель розповідає про історію створення книжки , цікаві дані про автора та інші подробиці , пропонуючи відгадати її назву.

  • Наприклад, « Ревізор»М Гоголя:

  • « Сюжет для цього твору підказав О.Пушкін , в основі його лежить кумедний випадок , що стався з ним в одному з провінційних міст. На прем'єрі був присутній сам цар, який дав таку оцінку : « Всім дісталося , а мені найбільше.»



Зустріч літературних героїв

  • Учні називають своїх улюблених літературних героїв , уявляють їхню зустріч, про що вони б розмовляли, які поради дали б один одному.

  • Наприклад, про що б розмовляли при зустрічі Том Сойєр та Пеппі Довгапанчоха , Гобсек та Плюшкін , Наташа Ростова та Тетяна Ларіна ?



« Карта подорожі»

  • Учні на контурних картах наносять шлях подорожі літературних героїв.

  • Наприклад, шлях подорожі шхуни

  • « Пілігрим» з “П’ятнадцятирічного капітана” Ж.Верна ,

  • дітей капітана Гранта ,

  • барона Мюнхаузена та ін.



« Заплутаний лист»

  • Учитель зачитує лист від автора або літературного героя, в якому допущено ряд помилок або пропущені слова, учні повинні виправити помилки або вставити пропущені слова.

  • Наприклад, при вивченні роману Ж.Верна « П’ятнадцятирічний капітан» учні вставляють «розмиті водою слова в листі з пляшки , виловленої на березі океану»:

  • « Ми, члени екіпажу шхуни « Пілігрим» , потерпіли …….. і опинилися на невідомому березі.

  • Нас у складі екіпажу…… чоловік, капітан - … …. . Під час подорожі у нас зіпсувався …….,

  • Ми підібрали потерпілих із шхуни «…….» . На невідомому березі ми побачили екзотичних тварин : ……., ……,……. , а також …… . Це наводить на думку , що ми опинились в ……. .»



Символ твору

  • Часто на уроки я прошу учнів приносити кольорові олівці або фломастери та пропоную виконати такі завдання :

  • намалюйте предмет , який символізував би твір чи був би символом літературного героя.

  • ( троянда – символ казки Г.Андерсена « Снігова королева» ; засушені квіти – символ Соні з « Війна і мир» Л. Толстого)

  • визначте колір настрою уривка поезії ;

  • намалюйте ілюстрацію до твору, допустивши помилку в зображуваному, та запропонуйте своїм товаришам знайти цю помилку;

  • Створіть фільм за сюжетом твору( робота в групах).



« Кіносценарій»

  • На уроках розвитку зв’язного мовлення , об'єднавшись у групи, складаємо кіносценарій фільмів за вивченими творами або документальних фільмів за життєвим та творчим шляхом письменників. Обираємо режисера, оператора , художника по костюмах, відомих акторів на головні ролі та ін.; придумуємо назву фільму, країну, де будуть проводитись зйомки . Кожна група представляє свій проект кіносценарію, серед яких обираємо найкращий.



  • Можна продовжити перелік інтерактивних ігор та прийомів , їх безліч, але потрібно сказати , що всі вони спрямовані на підвищення рівня пізнавальної активності у єдності її компонентів: пізнавальної самостійності, ініціативності, повноти і мобільності знань.

  • Дані відстеження рівня знань і вмінь учнів із зарубіжної літератури на початок і на кінець навчального року говорять про те, рівень інтелектуального розвитку учнів зріс у середньому на 8 %, високий рівень креативності учнів збільшився на 6 %. Рівень пізнавання в середньому по класах збільшився на 3%, розуміння – на 3 %, застосування та аналізу – на 2%.



Використана література :

  • А.Логінов «Технології розвитку літературно-творчих здібностей дітей на уроках зарубіжної літератури».-

  • « Мрія»,2011р.

  • “Нетрадиційні уроки зарубіжної літератури”, Харків-2004

  • « Всесвітня література» №1-2011

  • « Зарубіжна література»№4-2013





Каталог: 2014-2015
2014-2015 -> Підготовка вчителя початкових класів до організації дітей молодшого віку Ігрова діяльність з поглядів різних науковців
2014-2015 -> О, подвигу, політ безсмертний!
2014-2015 -> Уроках інформатики Вправа „правила" вправа „ знайомство" магічні дрібнички „Мета, план"
2014-2015 -> Збиральництво осілий спосіб життя
2014-2015 -> План навчального проекту
2014-2015 -> Антонівська загальноосвітня школа І ііі ступенів №1 Херсонської міської ради
2014-2015 -> Звітна презентація групи “Біографи” Тематичне питання
2014-2015 -> Для ознайомлення, тому не є обов'язковою для вивчення та контролю. У 2 класі тема «Арифметичні дії додавання й віднімання без переходу через розряд» (стор. 150) є обов'язковою до вивчення
2014-2015 -> Наказ №80 м. Ніжин Про проведення міського етапу Всеукраїнського спортивно-масового заходу «Олімпійське лелеченя» серед учнів загальноосвітніх шкіл м. Ніжина в 2014-2015 н р. На виконання доручення Кабінету Міністрів України від 18. 07. 2011


Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Презентація знайомить з сучасним підходом до організації навчальної діяльності учнів на уроках світової літератури в 5-9 класах iconПрезентації знайомлять з сучасним підходом до організації навчальної діяльності учнів на уроках зарубіжної літератури в 5-11 класах

Презентація знайомить з сучасним підходом до організації навчальної діяльності учнів на уроках світової літератури в 5-9 класах iconІнтерактивні ігри на уроках зарубіжної літератури
...
Презентація знайомить з сучасним підходом до організації навчальної діяльності учнів на уроках світової літератури в 5-9 класах icon«Інтерактивні ігри на уроках зарубіжної літератури»
...
Презентація знайомить з сучасним підходом до організації навчальної діяльності учнів на уроках світової літератури в 5-9 класах iconВикористання традиційних І новітніх методик у формуванні читацької компетенції учнів на уроках світової літератури
У досвіді представлено форми І методи організації навчально-виховного процесу при навчанні світової літератури, які сприяють формуванню...
Презентація знайомить з сучасним підходом до організації навчальної діяльності учнів на уроках світової літератури в 5-9 класах iconОксана Кузьменко Активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках української мови та літератури Зміст
Розділ Теоретичне обґрунтування проблеми активізації пізнавальної діяльності учнів на уроках
Презентація знайомить з сучасним підходом до організації навчальної діяльності учнів на уроках світової літератури в 5-9 класах iconУроках світової літератури в профільній школі
У статті розкрито суть понять художній переклад, теорія та практика перекладу. Виокремлено завдання з практики перекладу для учнів,...
Презентація знайомить з сучасним підходом до організації навчальної діяльності учнів на уроках світової літератури в 5-9 класах iconМетодичні рекомендації щодо викладання світової літератури в загальноосвітніх навчальних закладах у 2013-2014 навчальному році // Зарубіжна літератури в школах України. 2013. №7-8
Синтез мистецтв на уроках світової літератури як засіб формування особистості учнів
Презентація знайомить з сучасним підходом до організації навчальної діяльності учнів на уроках світової літератури в 5-9 класах iconРайонний методичний кабінет організація мотиваційної діяльності учнів на уроках філологічного спрямування творча група вчителів світової літератури
Розділ виставки: Програмно-цільове та навчально-методичне забезпечення сучасного освітнього процесу
Презентація знайомить з сучасним підходом до організації навчальної діяльності учнів на уроках світової літератури в 5-9 класах iconПедагогічне кредо вчителя: «Намагайтеся викликати інтерес до навчання всією своєю особистістю!»
...
Презентація знайомить з сучасним підходом до організації навчальної діяльності учнів на уроках світової літератури в 5-9 класах iconВикористання інтерактивних та мультимедійних технологій на уроках світової літератури та в позаурочній роботі в системі особистісно орієнтованого навчання
Хочу звернути увагу на використання інноваційних технологій на уроках світової літератури


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка