Проект «Учені– географи Сумщини»



Скачати 64.53 Kb.
Дата конвертації12.07.2017
Розмір64.53 Kb.

Проект «Учені– географи Сумщини»
Керівник проекту: Бочерова Ірина Миколаївна, вчитель географії Новгородської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Тростянецької районної ради Сумської області
Інформація для проекту зібрана за допомогою Бердюкова В.Ю., головного спеціаліста відділу з питань нафтогазового комплексу, геології та надрокористування, Департаменту екології, природних ресурсів та паливно-енергетичного комплексу Сумської ОДА.

Виконавці навчального проекту:

Учні 8 класу Новгородської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Тростянецької районної ради Сумської області

Тип проекту

Інформаційний

Ключове питання

Відомості про вчених – географів Сумщини

Тематичні питання:

  1. Ознайомитися із вченими – географами Сумщини у XVIII - XIX ст.

  2. Ознаймитися із вченими– географами Сумщини у XX ст.

Актуальність проекту

З давніх- давен дивовижна й неповторна природа Сумської землі привертала увагу людини. Відомості про наш мальовничий край відображаються в літературних джерелах вже починаючи з ХVI століття.

Проте систематичне дослідження природи нашого краю розпочалося тільки в ХІХ столітті після створення і становлення Харківського університету (1805), а згодом і Київського університету (1834) – центрів розвитку науки в Україні.

Кожна людина повинна знати історію, культуру, природу, географію рідного краю. Результатом даного проекту ми створили збірку про видатних вчених, які досліджували географію Сумщини. Збірку можуть використовувати на уроках так і учні та в підготовці позакласних заходів географії як вчителі.


Мета і завдання проекту

Активізувати пізнавальну діяльність учнів через формування позитивної мотивації до предмету «Географія», розширити знання учнів про історію становлення науки.

Навчальні предмет(и) з якими пов’язаний ваш проект

Географія, українська мова і література, інформатика, історія

Контингент учнів, для яких може бути використаний матеріал проекту

8-9 класи.

Механізм реалізації проекту

Етапи роботи

Зміст діяльності учнів

Зміст діяльності вчителя

1. Підготовка до проектування. Вивчення теми, мети й завдань проекту

а) вибір теми;

б) формулювання мети проекту;

в) постановка завдань проекту.


а) ознайомлює із суттю проектної технології;

б) мотивує тему та мету проекту;

в) допомагає в постановці питань.

2. Планування



а) визначення кількості груп та їх склад;

б) створення трьох груп;

в) обговорення розділів по яким збирати інформацію:

І група – Огієвського В.Д.:

- біографія;

- наукові дослідження;

- фотографії.



ІІ група - Стрельбицький І.П.:

- біографія;

- наукові дослідження;

- фотографії.



ІІІ група – Булатович О.К.:

- біографія;

- наукові дослідження;

- фотографії.



І група:

Оформлення презентації



ІІ група:

Оформлення презентації



ІІІ група:

Оформлення презентації



а) пропонує ідеї;

б) висловлює пропозиції;

в) визначає термін роботи;

г) контролює процес розподілу обов’язків;

ґ) орієнтує на використання інформаційних джерел.

е) установлення критеріїв оцінювання результатів роботи.



3. Дослідження

а) вивчення інформаційних джерел- підручників, довідників, енциклопедій, статей у мережі Інтернет;

б) аналіз отриманої інформації . Формулювання висновків та оформлення результатів.



а) спостерігає за діяльністю учнів;

б) контролює та коригує діяльність учнів.



4. Оформлення звіту. Підготовка до презентації

а) звіт членів групи;

в) оформлення звіту у вигляді презентації, які розробляють члени кожної групи.

г) розробка презентації матеріалів.


а) Контролює та здійснює корекцію.

6. Презентація

Представляють результати проектної діяльності на уроці у формі усного звіту з мультимедійною презентацією.

а) Сприймає та аналізує звіт.

б) Ставить уточнюючі запитання.



7. Оцінювання проектної діяльності та її результатів

Оцінюють участь кожного представника групи шляхом обговорення і самооцінювання.

Оцінює:

  • зусилля учнів;

  • креативність мислення;

  • використання джерел інформації;

  • якість звіту.

8. Післяпроектні дії



а) готуються до захисту проекту на уроках, позакласних заходах;

б) обмірковують тему наступного проекту.



а) оформлює і розсилає листи подяки;

б) визначає час проведення презентації на позакласних заходах;

г) планує використання результатів проекту в наступних уроках;

ґ) вручає відзнаки учням;

д) планує створення нового проекту з використанням комп’ютерних технологій.


Очікувальні результати:

Навчальні цілі.

Учні повинні:

- вказувати особливості становлення науки географії на кожному з етапів;

- обґрунтовувати значення розвитку географічних знань для практичної діяльності людини ;

- використовувати відомості з історії географії;

- створити збірку та публікацію «Вчені – географи Сумщини»

Очікувані результати.

Учні зможуть:

- здобувати самостійно знання;

використовувати навички роботи на комп’ютері та здійснювати повноцінний пошук інформації у мережі Інтернет;

працювати з додатковою літературою, відбирати потрібні факти та орієнтуватися в просторі інформації;

- набути комунікативних навичок та вмінь; знання про історію становлення науки географії.



Приблизний час, необхідний для реалізації навчального проекту:

1 місяць

Матеріали та ресурси:

Обладнання (відмітити необхідні прилади)

Принтер, засоби для зв’язку з Інтернетом, лазерний диск, проектор, сканер, комп’ютери.

Програмне забезпечення (відмітити необхідні програми):

Програми опрацювання зображень, веб-браузер для перегляду веб-сайтів, програми для створення мультимедійних презентацій, програми для створення веб-сайтів, текстовий редактор, програми для створення публікацій.

Інформаційні джерела:

Література :

1. Армашевский П.Я. Общая геологическая карта России // Тр. геол. ком., 1903. Т.ХV. №1.

2. Глинка К.Д. Материалы к оценке земель Полтавской губернии. Вып IV. Роменскій уезд. Полтава: Изд. Полт.губ. земства, 1891.

3. Гуров О.В. Геологическое описание Полтавской губернии. - Полтава: Издание Полтавского Земства, 1888.

4. Лисенко Ф.О. Родовище гіпсу та глинистого мергелю на Роменщині // Тр. Укр. н-д. Геол. інст., 1929. Т.ІІІ.

5. Лисенко Ф.О. Комплексне дослідження Роменських гіпсовмісних глинястих мергелів // Тр. Укр. н-д. Геол. інст, 1933. Т.V

6. Нешатаєв Б., Корнус А. Георгій Миколайович Висоцький (1865-1940) – патріарх українського лісівництва // Історія української географії. Всеукраїнський науково-теоретичний часопис.- Тернопіль: Підручники і посібники, 2005. - Випуск 2 (12). - С.25-27.

7. Шаблій О.І. Ващенко Афанасій Трохимович // Географічна Енциклопедія України. — К.: Українська енциклопедія ім. М.П. Бажана, 1989. — Т. 1. — С. 148.



Інтернет – ресурси:

  1. http://bal.znaimo.com.ua.

  2. http://alive-inter.net.

  3. http://www.lgtinfo.com.ua.

  4. http://ukrtvoru.info.

  5. http://uk.wikipedia.org

Додаткове приладдя та витратні матеріали:

Олівці, ручки, зошити, папір.

Оцінювання навчальних досягнень:

  1. Актуальність обраної теми (0-1 бал)

  2. Структура проекту (0-2)

  3. Глибина розуміння теми(0-1)

  4. Чіткість викладу матеріалу(0-2)

  5. Стиль виступу (0-2)

  6. Наявність електронного варіанту презентації (0-3)

  7. Список використаних джерел (0-1)

Підсумкова оцінка (0-12)

Загальні висновки по проекту:

Створюючи проект, учні дізналися про історію становлення географії як науки на Сумщині.


Каталог: wp-content -> uploads -> 2014
2014 -> Біографія: Максим Рильський
2014 -> Спортивна слава україни (довідково-інформаційний матеріал для лекторсько-просвітницьких груп народних домів про спортсменів Героїв України)
2014 -> Управління культури, національностей та релігій київської облдержадміністрації київська обласна бібліотека для юнацтва «Світлий шлях духовного прозріння»
2014 -> Святе Письмо Старого та Нового Завіту / перекл о. Івана Хоменка, Львів: «Місіонер» убт «Свічадо», 2007 (1-е вид.: Рим: видавництво оо. Василіян, 1963). Барщевський Т. П’ятикнижжя конспект
2014 -> Тема. Джон Кітс- англійський поет-лірик. Сонет «Про коника та цвіркуна»
2014 -> Програма навчальної дисципліни
2014 -> Конкурсу за обраним фахом Галузь знань 02 «Культура і мистецтво» Спеціальність 025 «Музичне мистецтво»
2014 -> При мзс україни


Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Проект «Учені– географи Сумщини» iconБібліотеки Сумщини в засобах масової інформації
Бібліотеки Сумщини в засобах масової інформації : бібліографічний покажчик / Сумська обл універс наук б-ка; уклад. Г. О. Федоренко....
Проект «Учені– географи Сумщини» iconІ пам’ятних дат Сумщини на 2014 рік
«Календар знаменних І пам’ятних дат Сумщини на… рік» бібліотека видає з початку 60-х років ХХ століття
Проект «Учені– географи Сумщини» iconКниги Сумщини – 2016 Каталог видань
Книги Сумщини-2016 : каталог видань. Вип. 13 / Сумська оунб; уклад. О. К. Линник. – Суми, 2017. – 46 с
Проект «Учені– географи Сумщини» iconІ пам’ятних дат Сумщини на 2017 рік
Календар знаменних І пам’ятних дат Сумщини на 2017 рік / Сумська обл універс наук б-ка; упоряд. О. К. Линник. – Суми, 2016. – 61...
Проект «Учені– географи Сумщини» iconІ пам’ятних дат Сумщини на 2016 рік
Календар знаменних І пам’ятних дат Сумщини на 2015 рік / Сумська обл універс наук б-ка; упоряд. О. К. Линник. – Суми, 2015. – 74...
Проект «Учені– географи Сумщини» iconУрок №8 9 Географічні дослідження на території України
Видатні вчені –географи XIX – XX ст та їх внесок у розвиток географічної науки України
Проект «Учені– географи Сумщини» iconНаукова бібліотека календар знаменних І пам’ятних дат Сумщини на 2011 рік
Календар знаменних І пам’ятних дат Сумщини на 2011 рік / Сумська обл універс наук б-ка; упоряд. О. К. Линник. – Суми, 2010. – 54...
Проект «Учені– географи Сумщини» iconКалендар знаменних І пам’ятних дат Сумщини на 2010 рік
Календар знаменних І пам’ятних дат Сумщини на 2010 рік / Сумська обл універс наук б-ка; упоряд. О. К. Линник. – Суми, 2009. – 46...
Проект «Учені– географи Сумщини» iconВидатні економіко-географи світу
Розвиток соціально-економічної географії в різних країнах проявляється по-різному: протягом останніх століть сформувалися національні...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка