Проектна діяльність як засіб патріотичного виховання



Скачати 452.42 Kb.
Сторінка1/3
Дата конвертації25.06.2017
Розмір452.42 Kb.
  1   2   3


Проектна діяльність

як засіб патріотичного виховання

Досвід роботи

вчителя Аркадівської ЗОШ І – ІІ ступенів

Турянської Олени Миколаївни


2015
ЗМІСТ

Вступ………………………………………………………………………………….4

1.Інтелектуально –пізнавальна гра « Вічна пам'ять жива» ……………………..10

2.Пісенний альбом «Пісні Великої Вітчизняної війни»………………………..15

3.Пошукова робота « Село Аркадівка – в роки Великої Вітчизняної війни»…20

4.Пошукова робота «Наш земляк ветеран Великої Вітчизняної війни – Сєрий Павло Трохимович.»……………………………………………………………….27

5.Виховний захід «Поезія опалена війною!»…………………………………….31

6.Ярмарка – акція «Допоможемо солдатам АТО!»………………………………36

7.Висновок………………………………………………………………………….39

8.Література………………………………………………………………………...40

Додатки…………………………………………………………………………….41



ВСТУП

Патріотичне виховання молоді є одним із важливих завдань, що стоять перед педагогами. Особливо актуальна проблема формування свідомих громадян нині, коли тривають пошуки щодо того, на основі яких фактів, подій і персоналій вітчизняної історії виховувати школярів.

Невичерпним джерелом патріотичного та морального виховання молоді є історія Великої Вітчизняної війни. Шевченківщина багата своїми бойовими, трудовими і народними традиціями. В районі широко вшановують подвиг українського народу у Великій Вітчизняній війні. 70-й рік поспіль приходить на нашу землю незабутнє свято Перемоги. Разом з ним повертаються у нашу пам'ять ті, хто не шкодуючи життя свого, здобув її у запеклих, кровопролитних боях з нацизмом. Для наших нащадків свято Перемоги допомагає прилучитися до подвигу дідів та прадідів. Г. Ващенко зазначав: «Велику роль у вихованні любові до Батьківщини мають народні свята, присвячені важливим історичним подіям» .

До осмислення уроків цієї війни слід підходити особливо серйозно сьогодні, памятаючи, що без історичного минулого не було б сьогодення. Важливо, щоб учні знали правду про війну, про ті випробування, які випали на долю України і українців.

Учнів молодших класів варто знайомити з історією Великої Вітчизняної війни через історію їхніх родин та рідного краю, на виховні заходи запрошувати ветеранів війни.

Для учнів середніх та старших класів з метою підсилення морального аспекту бажано проводити виховні заходи на базі музеїв, залів, кімнат і куточків бойової слави, які є практично у кожному населеному пункті. Широко використовувати документи, спогади, фронтові листи, кіно- і фотоматеріали, звукозаписи, художні твори, розкриваючи образи героїв Великої Вітчизняної війни – полководців, офіцерів, солдат, партизанів, працівників тилу. Педагоги мають яскраво і переконливо показати учням масовий героїзм людей на фронті та в тилу, розкрити історичне значення Перемоги над нацистською Німеччиною.

Важливо, щоб кожен позакласний захід, який присвячено подіям Великої Вітчизняної війни, хвилював школярів, залишав глибокий слід у їхніх серцях і свідомості.

Під час підготовки до виховних заходів, присвячених Перемозі у Великій Вітчизняній війні, класні керівники мають ґрунтовно опрацювати з учнями терміни «патріотизм», «інтернаціоналізм». Необхідно акцентувати увагу на тому, що патріотизм – звичайний стан повсякденного життя людини, який виявляється не тільки у надзвичайних ситуаціях.

Результатом патріотичного виховання має бути сформованість почуття патріотизму, яке означає прояв особистістю любові до свого народу, поваги до українських традицій, відчуття своєї належності до України, усвідомлення спільності власної долі з долею Батьківщини.

Тож зробимо все можливе, щоб пам´ять про захисників Вітчизни назавжди залишилася в серцях нашого підростаючого покоління священною, вічною і незрушною.

З метою організації патріотичного виховання учнівської молоді в умовах навчального закладу та відзначення пам’ятної події 70-річчя Перемоги у Великій Вітчизняній війні ми організували та провесли проект «Була війна, хоч ми її не знали, та нас хвилюють її рани.»
Проект

«Була війна, хоч ми її не знали, та нас хвилюють її рани.»



Не забувайте незабутнє

І не знецінюйте коштовне.

Л. Костенко



Керівники проекту:

  • О.М.Турянська, вчитель основ здоров’я.

Учасники проекту: Педагогічний і учнівський колективи школи.

Тип проекту: Інформаційно-дослідницький.

Термін реалізації: 1 рік.
Мета: Розширити знання дітей про звільнення рідного краю від фашистських загарбників, партизанський рух під час Великої Вітчизняної війни; формувати почуття гордості за старше покоління, активну життєву позицію, почуття відповідальності за долю Батьківщини, вміння працювати в групі; вшанувати світлу пам'ять загиблих і живих патріотів Вітчизни.
Актуальність: Розбудова України як суверенної держави ставить перед школою відповідальне і складне завдання – виховати високодуховне, національно свідоме підростаюче покоління, патріотів своєї Батьківщини, спадкоємців і продовжувачів національно-патріотичних традицій. Почуття патріотизму – основа духовного життя кожної людини, її прагнення до волі та процвітання своєї країни. Патріотизм становить одну з найважливіших складових частин національного світогляду і поведінки людини у її ставленні до рідного краю, до інших націй і народностей. Збереження історико-культурних традицій народу, знання героїчного минулого – це основа патріотичного виховання учнівської молоді. Проводячи різні заходи на патріотичну тематику, ми вшановуємо пам'ять про тих, хто загинув у полум’ї Великої Вітчизняної війни, показуємо всю жорстокість, з якою знищували наш народ. Зберігаючи пам'ять про трагічні події своєї країни, людина не допустить, щоб історія повторилась. Під час проведення заходів формуються патріотичні почуття, національна свідомість, активна життєва позиція.
Очікувані результати: Забезпечення єдності навчання, виховання і психологічної підготовки учнів до захисту Батьківщини; вироблення єдиних поглядів на проблему виховання громадянина, патріота; формування компетентної особистості,орієнтованої на загальнонародні традиції, з усвідомленою громадянською позицією; залучення до співпраці щодо реалізації проекту батьківський комітет, громадськість села, позашкільні установи.

План реалізації проекту
по відзначенню 70-ї річниці Великої Перемоги


над німецько-фашистськими загарбниками
«Була війна, хоч ми її не знали,


Та нас хвилюють її рани »

Аркадівська загальноосвітня школа І – ІІ ступенів

Шевченківської районної ради

Харківської області






Етапи реалізації проекту та заходи

Дата проведення

Відповідальний

І. Підготовчий етап

1.

2.


Формування ідей.

Планування роботи.



Серпень

Серпень


Класні керівники

Вчитель історії.



ІІ. Основний етап

1.

Бесіди з учнями : « Що ви знаєте про перемогу над фашистами у Великій Вітчизняній війні?»

1 тиждень вересня

Вчитель історії.

2.

Перегляд фільмів про Велику Вітчизняну війну


Протягом року

Класні керівники

3.

Конкурс учнівських малюнків та плакатів

« Ніхто незабутий, ніщо не забуто!»



Жовтень

травень


Вчитель образотворчого мистецтва

4.

Урочиста лінійка, присвячена визволенню України від німецько-фашистських загарбників.

28. 10

Учнівське самоврядування

5.

Інтелектуально-пізнавальна гра «Вічна пам'ять жива» (для учнів 5-9 класів)

вересня

Вчитель історії

6

Пісенний альбом «Пісні Великої Вітчизняної війни»

( Виховний захід для учнів 5-9 класів)

лютий

Вчитель музики

7.

Тематична виставка в шкільній бібліотеці «Сумуємо. Пам’ятаємо. Шануємо».

Протягом року

Бібліотекар

8.

Пошукова робота : « Село Аркадівка – в роки Великої Вітчизняної війни»

Протягом року

Вчитель історії

9.

Пошукова робота : « Наш земляк ветеран ВВВ – Сєрий П.Т. »

Протягом року

Вчитель російської мови

10

Виховна година : «Поезія, обпалена війною.»

( для учнів 5-9 класів)

Квітень


Вчитель літератури

11

Заходи до Дня збройних сил України, Дня захисника Вітчизни

Грудень,

лютий


учнівське самоврядування

12

Впорядкування могили Невідомого солдата

Вересень-квітень

учнівське самоврядування

14

Концерт для односельчан біля могили Невідомого солдата, присвячений Дню Перемоги.

Травень

учнівське самоврядування.

ІІІ. Заключний етап

1

Оформити в шкільному музеї інформаційний стенд «Це треба не мертвим, це треба живим».

Березень

Бібліотекар

2

Створення книги пам’яті «Пам’ять вічна»,

відеоролика « Наші ветерани – земляки».



Квітень

Класні керівники

Вчитель історії.



3

Оформити та узагальнити матеріли пошукової роботи

Квітень

Вчитель історії.

4

Узагальнити позитивний досвід патріотичного виховання.

Травень

Класні керівники

Вчитель історії.





Результативність проекту

  • Створення книги пам’яті «Пам’ять вічна»..

  • Випуск відеоролика « Наші ветерани – земляки».

  • Оформити пошукові роботи :« Село Аркадівка – в роки Великої Вітчизняної війни» та :« Наш земляк ветеран ВВВ – Сєрий П.Т. »

  • Продовжити напрацювання системи виховних заходів на патріотичну тематику.

  • Поповнення експозиції шкільного музею.




  1. Інтелектуально-пізнавальна гра

«Вічна пам'ять жива»
Місце проведення: класна кімната.

Учасники: команди учнів 5-9 класів, журі, група підтримки, глядачі.

Обладнання: картки із запитаннями, ручки, папір, по можливості-система для гри «Своя гра».

Мета: поглиблення знань учнів про події Великої Вітчизняної війни, виховання в учнів почуття патріотизму, шанобливе ставлення до власної історії; навчити учнів вмінню працювати командою, розвивати пізнавальну активність, толерантне ставлення до оточуючих.
1-й ведучий: Доброго дня, шановні діти, вчителі, батьки. Сьогодні ми зібралися з вами, щоб ще раз пригадати героїчний подвиг нашого народу, який врятував увесь світ від німецько-фашистських загарбників, вшанувати пам'ять мільйонів загиблих, які ціною свого життя зупинили страшне лихо, а також перевірити ваші знання про Велику Вітчизняну війну.

2-й ведучий: Війна… Велика Вітчизняна війна проти німецько-фашистських загарбників. Страшна війна минулого століття, пекуча рана, яка болить досі чи не в кожній родині України.

1-й ведучий: Воїни – переможці проявляли чудеса героїзму, стійкості, мужності, билися за кожен клаптик рідної землі до останнього подиху, вистояли і перемогли.

2-й ведучий: Для України ціна цієї перемоги жахлива, мільйони людських життів, зруйнована економіка. Кожен другий воїн поліг у боях, кожен другий з тих, хто залишився в живих, був поранений.

1-й ведучий: Наведемо кілька статистичних даних(звучить на фоні пісні «Вставай, страна огромная»):

  • за роки війни Україна втратила 8 млн. чоловік - п’яту частину населення;

  • понад 10 млн. жителів України залишились без даху над головою;

  • було знищено біля 16 тисяч підприємств, 28 тисяч колгоспів та радгоспів.

2-й ведучий: Ці цифри вражають. Тому треба завжди пам’ятати людей, які загинули в боротьбі з агресором, шанувати подвиг воїнів, підпільників, трудовиків тилу, усіх, хто не щадив свого життя в ім’я перемоги над фашизмом.

1-й ведучий: Оголошується хвилина мовчання. (хвилина мовчання)

2-й ведучий: Прошу всіх сідати.

1-й ведучий: Щоб вшанувати пам'ять героїв, давайте ще раз пригадаємо події Великої Вітчизняної війни. Наша сьогоднішня гра складатиметься з 3 турів:

І тур – «Вірю-не вірю».

ІІ тур – читання віршів часів Великої Вітчизняної війни.

ІІІ тур – «Своя гра».

Оцінювати конкурс буде журі (Склад оголошується).

У І турі кожній команді пропонується бланк із тезами про події Великої Вітчизняної війни. Командам дається 2 хвилини, щоб прочитати тези, а потім напроти кожної тези поставити знак «+», якщо ви згодні із ствердженням, або «-», якщо незгодні. Таким чином ми перевіримо, чи добре ви знаєте події тієї доби. За кожну правильну відповідь – 10 балів. Отже, максимальна сума балів, яку можете отримати в цьому конкурсі, – 100 (картка-додаток № 1)



(Ведучий оголошує правильні відповіді та кількість балів, яку отримала кожна команда).

1-й ведучий: Переходимо до ІІ туру. Завдання – виразно прочитати вірш про Велику Вітчизняну війну або проспівати пісню часів Великої Вітчизняної війни. Максимальна кількість балів, яку ви можете отримати за цей конкурс, – 50.

(Команди по черзі читають вірші та співають пісні)

2-й ведучий: Надаємо слово журі.

1-й ведучий: А ми переходимо до наступного конкурсу, який називається «Своя гра». Від кожної команди потрібно по 1 учаснику . Вам оголошуються тема туру та його умовна «вартість» - 10, 20, 30, 40, 50 балів. Якщо ваш гравець відповідає правильно, то команда отримує стільки балів, скільки оголошується, якщо неправильно – мінус стільки ж балів (запитання-додаток № 3).

2-й ведучий: Надаємо слово журі.

2-й ведучий: І наостанок, дозвольте зачитати вірш Олексія Кононенка «Йде по світу весна без війни».

Йде по світу весна без війни,

Без наляканих ночей і очей.

Тільки хвиля сивини

По Хрещатику тече.
Не сумує весна без війни

У бузковому розмаї світів.

Тільки зіроньки сумні,

Наче очі матерів.


Йде по світу весна без війни,

Як чекали цю святкову весну.

Ветеранам сняться сни

Про далеку ту війну.


Знову травень, знову свято,

Сивий голубе, солдате,

Пригадаються тобі фронтові дороги.

Знову травень, знову свято,

Сивий голубе, солдате,

Свято слави, свято честі, свято Перемоги!



(Після цього ведучий оголошує загальні результати гри та нагороджує переможців).

1-й ведучий: На цьому наша зустріч добігає кінця.

2-й ведучий: До побачення, до нових зустрічей.
Додаток 1

Картка гри «Вірю - не вірю»

1.Велика Вітчизняна війна почалася 22 червня 1941 року і закінчилася 1945 року.

2.В обороні Одеси, що тривала 73 дні, брало участь біля 5 тисяч чоловік.

3.Героїчна оборона Києва тривала з 11 липня по 19 вересня 1941 р.

4.Радянські війська захищали Севастополь 250 днів.

5.Після героїчної оборони 1941 року місту Одесі було присвоєно звання «місто-герой».

6.В Україні не було партизанської війни проти німецько-фашистських загарбників.

7.Україну визволяли від німецько-фашистських загарбників з 18 грудня 1942 року по 28 травня 1944 року.

8.З 10 по 14 червня тривала наступальна операція « Вільгельм» на Шевченківщині.

9.Жоден аркадянин у роки Великої Вітчизняної війни не отримав нагороди.

10.Дві могили Невідомому солдату (с.Аркадівці, Ленінці) є на території нашої сільської ради.

Додаток 2



КЛЮЧ

(до гри «Вірю - не вірю»)
1. «+»

2. «-» (близько 55 тисяч).

3. «+» (битва тривала 72 дні)

4. «+»


5. «+»

6. «-» (була дуже активна, діяло понад 6200 партизанських загонів, біля 500 тисяч партизанів і підпільників)

7. «+»

8. «+»


9. «-»(15 осіб нагороджено)

10. «+».


Додаток 3
«Своя гра», присвячена Великій Вітчизняній війні 1941-1945 рр.
ТЕМА 1. «Велика Вітчизняна війна»

10. Саме ця подія почалася 22 червня 1941 року .

20. План нападу гітлерівців на Радянський Союз мав саме таку назву.

30. Велика Вітчизняна війна закінчилася в цей день.

40. 3 липня 1941 року Й. Сталін у зверненні до народу назвав радянських людей саме так.

50. 22 червня 1941 року цей митрополит закликав віруючих стати на захист Батьківщини.



Відповіді:

  1. Велика Вітчизняна війна 1941-1945 рр.

  2. «Барбаросса».

  3. 9 травня 1945 року.

  4. Брати і сестри.

  5. Митрополит Сергій, глава Російської православної церкви.

ТЕМА 2. «Україна у Великій Вітчизняній війні»

10. Ворог вдерся на територія України саме в цей день.

20. Протягом перших місяців війни їх було мобілізовано понад 2 млн.

30. Саме ці міста України отримали статус «місто-герой».

40. Саме цей поет стверджував, що «ніколи, ніколи не буде країна рабою фашистських катів».

50. Цього дня Україна була повністю звільнена від німецько-фашистських загарбників.



Відповіді:

  1. 22 червня 1941 року.

  2. Українців.

  3. Київ, Одеса, Севастополь, Керч.

  4. Микола Бажан.

  5. 28 жовтня 1944 року.

ТЕМА 3. « Село Аркадівка у Великій Вітчизняній війні»

10. 10 червня 1942 року німецько-фашистські загарбники почали операцію на території ...

20. Ця операція називалася …

30. Операція німецько-фашистських загарбників, після якої Шевченківський край був окупований.

40. Як звали командира партизанського руху в наших краях?

50. Саме стільки перебував Шевченківський район під окупацією німецько-фашистських загарбників.



Відповіді:

1.Села Аракадівка.

2. Вільгельм.

3. Фрідерікус ІІ

4. Ісак Митрофанович Підлипняк.

5. 7,5 місяців.



ТЕМА 4. «Звільнення Шевченківщини від німецько-фашистських загарбників»

10. 4-5 лютого 1943 року Шевченково було звільнене від німецько-фашистських загарбників.

20. Скільки жителів Шевченківщини загинуло в ВВВ?

30.Скільки аркадян стало учасниками руху опору?

40. Аркадівка втратила своїх земляків ...

50. Наш земляк, командир мотострілецького батальйону за мужність та вміле керівництво підлеглими був нагороджений орденами О.Невського, Бойового Червоної Зірки,Червоної Зірки, Вітчизняної війни та медалями.



Відповіді:

  1. Шевченківський район.

  2. Близько 5,5 тисяч.

3. 40.

4. 117.


5. Іван Семенович Макаров.


  1. Пісенний альбом «Пісні опалені війною.»


Мета: розвивати інтерес до історичної та культурної спадщини нашого народу, збагачувати знання учнів про пісню періоду Великої Вітчизняної війни; виховувати музичний смак, любов до пісні.

Обладнання: книжкова виставка, плакати, назви пісень, диски із записами пісень, фото письменників та композиторів.

Сторінки пісенного альбому:

І. Вступ.

ІІ. «Священная война» – музичний символ Великої Вітчизняної війни.

ІІІ. «Прощайте, скалистые горы» – пісня, наче стрімка морська хвиля.

ІV. «Катюша» - пісня вірності.

V. «Песня о Днепре» – пісня-зброя.

VІ. «В лесу прифронтовом» – лірична пісня в роки війни.

VІІ. «День Победы» – гімн Перемозі.



І. Вступ

Ведучий. Добрий день, шановні ветерани, друзі, батьки, вчителі, гості. Щиро вітаємо вас на нашому святі!

70 років відділяє нас від буремних воєнних часів. Для історії – це небагато, а для людини – це майже все життя. А роки ідуть, ідуть… Швидко збігають, мов весняні струмки роки, квітнуть дерева, приходять у світ нові люди. Але не старіє, не зникає пісня тих років. Вона живе у спогадах бійця, у гранітному монументі та в пам’яті нащадків. Пісня. Пісня тих буремних літ. Її надійно оберігає народ, передаючи, як святиню, у спадщину поколінням.

Пісня – це наша історія, наша гордість і слава. Під час війни пісні відіграли величезну роль. Вони допомагали воїнам зібрати сили і виграти останній бій, вони нагадували про рідних і близьких, заради яких потрібно було вижити.Тож поведемо розмову про пісню воєнних літ.

ІІ. «Священная война» - музичний символ Великої Вітчизняної війни

На світанку 22 червня 1941 року війна чорним крилом опустилася на мирну державу. Не було тоді людини, яка б не хотіла хоч чимось допомогти фронту, подолати фашистів у цій страшній боротьбі. Не стояли осторонь ні артисти, ні музиканти, які з перших днів по-своєму воювали з ворогом за допомогою слова і пісні.

До рук керівника Червоноармійського Ансамблю Олександра Васильовича Александрова потрапила газета «Известия» від 24 червня, де був надрукований вірш В.І.Лєбєдєва-Кумача. Поезія настільки припала до душі, що композитор відразу приступив до роботи, і через декілька годин пісня була готова. Протягом дня ансамбль вивчив пісню. З перших акордів це були рядки, які закликали своїх синів на боротьбу з ворогом. (Звучить запис)

Вставай, страна огромная,

Вставай на смертный бой

С фашистской силой темною,

С проклятою ордой!

Пусть ярость благородная

Вскипает, как волна,

Идет война народная,

Священная война!

У те страшне літо 1941 року на карту була поставлена доля Вітчизни. Весь народ піднявся на її захист. Країна перетворилася на величезний бойовий табір, охоплений єдиним поривом – розбити ворога, вигнати його з рідної землі, знищити фашизм. (Звучить запис)

Не смеют крылья черные

Над родиной летать.

Поля её просторные

Не смеет враг топтать!

Пусть ярость благородная

Вскипает, как волна,

Идет война народная,

Священная война!

Вже наступного дня група ансамблю відправилася на перон Білоруського вокзалу, щоб виконати пісню «Священная война» перед бійцями, які відправлялися на фронт. Натовп гув – були сльози, крики прощання. Коли артисти з’явилися, на них майже не звернули увагу. Військова форма в ті дні нікого не дивувала. Артисти вишикувалися напівколом, музиканти зайняли свої місця, і над натовпом загримів набат невідомої пісні.

Немов невидимий клич покликав людей! Вони стрепенулися, стали струнко, заворожені могутньою силою пісні. (Звучить запис)

Дадим отпор душителям

Всех пламенных идей.

Насильникам, грабителям,

Мучителям людей.

Пусть ярость благородная

Вскипает, как волна,

Идет война народная,

Священная война!

Такого люди ще не чули. Це була суть їх гніву, це ж те, про що кожен з них думав! Пісня висловлювалася за всіх зразу, вона увібрала їх душевний вогонь, їх любов до Батьківщини і відданість їй. З того пам’ятного дня і почалася біографія пісні «Священная война», яка назавжди залишиться музичним символом Великої Вітчизняної війни.



Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3

Схожі:

Проектна діяльність як засіб патріотичного виховання iconШкільні бібліотеки в системі національно-патріотичного виховання. Краєзнавство як дійовий засіб патріотичного виховання дітей
...
Проектна діяльність як засіб патріотичного виховання iconМетодичні рекомендації щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах, що додаються
Про затвердження Концепції національно-патріотичного виховання дітей І молоді, Заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного...
Проектна діяльність як засіб патріотичного виховання iconДовідка про стан патріотичного виховання учнівської молоді Києво-Святошинського району Питання національно-патріотичного виховання завжди було актуальним
Питання національно-патріотичного виховання завжди було актуальним. Від дідів та прадідів, батьків та матерів передається почуття...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка