Програма для вокального гуртка художньо естетичного напряму позашкільної освіти



Скачати 115,6 Kb.
Дата конвертації21.04.2017
Розмір115,6 Kb.
ТипПрограма

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ ВИКОНАВЧОГО КОМІТЕТУ МУКАЧІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

МУКАЧІВСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ №7








ПОГОДЖЕНО

Протокол засідання

методичної ради

методичного кабінету

управління освіти

__ _________ №_____



ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ управління освіти виконавчого комітету Мукачівської міської ради __ _________ №_____




Навчальна програма для вокального гуртка

художньо – естетичного напряму

позашкільної освіти

2 роки навчання

м. Мукачево – 2013

Укладач (автор):

Богдан Тетяна Михайлівна – вчитель музичного мистецтва, керівник вокального гуртка Мукачівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №7


Рецензенти:

Томищ О.С. – заступник директора з виховної роботи Мукачівської ЗОШ І-ІІІ ступенів №7

Микуланинець Л. М. – кандидат мистецтвознавства, доцент кафедри педагогіки музичної освіти і виконавського мистецтва МДУ

Програма складена на основі програми вокального гуртка ,

збірник програм для гуртків, творчих об’єднань художньо – естетичного та декоративно – прикладного напрямків (для позашкільних та загальноосвітніх навчальних закладів) / Укладачі Іова В. Ю., Красномовець Л. В., Григорчук Т.В. – Кам’янець – Подільський : «Медобори – 2006», 2007.

(Лист (наказ) МОН України від 21.06 2007р. № 3 )



Програма роботи вокального гуртка

Пояснювальна записка

Програма вокального гуртка розрахована на учнів середніх та старших класів навчальних закладів, які люблять пісню, хочуть навчитися співати.

Метою програми є розвиток естетичних здібностей дітей, формування патріотичних почуттів засобами народної пісні, тощо.

Програма розрахована на 2 роки навчання і передбачає 216 годин ( 6 годин на тиждень).


Програму вокального гуртка Авдеєва Л.Р. ( м. Хмельницький), яка схвалена комісією з проблем позашкільної освіти науково – методичної ради з питань освіти МОН України (протокол №3 від 21. 06. 2007р.) модифіковано з урахуванням особливостей закладу, віку та рівня підготовки вихованців.
Тематичний план занять

( 1 рік навчання)



Основний рівень



Теми занять

Кількість годин

Теоретичні заняття

Практичні заняття

Разом

1

Вступ

-

2

2

2

Робота над постановкою голосу

4


10


14


3

Вокальні імпровізації



6



18



24


4

Історія виникнення української народної пісні

4

4

8

5

Історичні пісні

4

18

22

6

Пісні військової пори

4

30

34

7

Пісні сучасних українських композиторів

4

28

32

8

Слухання музики

2

16

18

9

Музикування на дитячих музичних інструментах

4

12

16

10

Інсценізація народних пісень

2

8

10

11

Виконання ритмічних рухів під музику

2

14

16

12

Концертна діяльність групи

-

16

16

13

Підсумкові заняття




4

4




Всього:







216



Програма

  1. Вступ ( 2 год.)

Народна пісня – це народна історія, жива, яскрава, сповнена барв, істини, яка розкриває все життя народу. Це неосяжне розумом, але відчутне серцем , диво, органічно поєднане з природою.


  1. Робота над постановкою голосу (14 год.)

Вправи на дихання. Артикуляційні вправи. Вправи для чіткої дикції. Вправи для розвитку діапазону.


  1. Вокальні імпровізації (24 год.)

Образне розкриття суті імпровізації, наприклад: гра в

запитання та відповіді. Складання мелодії на віршова­ний текст. Складання музики на ритм.




  1. Історія виникнення української народної пісні( 8 год.)

Пісня – це і поезія, й історія, і літопис життя. Народний побут, народний характер, усі найтонші відтінки почуттів, хвилювань, страждань, радощів – усе це розкривається у цих піснях.

Народна пісня завжди історична, бо вона ні на мить не відривалася від життя і завжди відповідала своєму часу.




  1. Історичні пісні ( 22 год.)

Історична пісня славить минуле, його героїв, знайомить з історичними особами, звеличує їхні подвиги та прагнення до волі, змальовує мужність і силу нашого народу, його благородність і звитягу.


  1. Пісні військової пори (34год.)

Пісні військової пори оспівують славні подвиги захисників держави. Вони допомагали військовим зібрати сили і виграти останній бій, вони нагадували про рідних і близьких, заради яких треба було вижити. Ці твори служать цілям стройового навчання та патріотичного й естетичного виховання .



  1. Пісні сучасних українських композиторів (24 год.)

Бажано добирати високохудожні твори, в яких звучить любов до землі, до батьків, до рідної домівки, які розповідають про наші святині, про чисті і ніжні почуття, про патріотизм народу, про мужність і відвагу воїнів.

8. Слухання музики (18 год.)

Навчати чути звучання оркестру та окремих музичних інструментів, дати поняття про музичні терміни, навчати розрізняти характер твору, й описувати почуття, які він навіває, розвивати навички аналізу музичних творів.



  1. Музикування на дитячих музичних інструментах ( 16 год.)

Ознайомлення з дитячими музичними інструментами, навчання награвати прості мелодії, вибивати такт, самому підбирати мелодії і виконувати їх під супровід.


  1. Інсценізація народних пісень (10 год. )

Театралізація пісні сприяє кращому, образнішому уявлення змісту. Виконання пісень в образах вчить вкладати душу в те, що бажаєш донести до глядача, розвиває творчу фантазію та уяву.


  1. Виконання ритмічних рухів під музику (16 год.)

Рухи під музику розвивають чуття ритму, передають характер пісні, розвивають координацію, пластичність і сприяють виправленню статури.

12. Концертна діяльність групи (16 год.)

Участь групи в заходах пізнавально-виховного характеру. Участь в концертах художньої самодіяльності шкіл міста .



  1. Підсумкове заняття (4 год.)

Підведення підсумків вивченого протягом року.

Тематичний план занять

( 2 рік навчання)

Основний рівень




Теми занять

Кількість годин

Теоретичні заняття

Практичні заняття

Разом

1

Вступ

-

2

2

2


Історичні пісні



4


6


10



3

Думи


6


18


24

4


Балади


6




24




30



5


Козацькі пісні

4


18


22

6


Стрілецькі пісні


2


10


12

7


Соціально - побутові

пісні

8

16

24

8

Сучасні пісні

8

24

32

9

Слухання музики

2

16

18

10

Збирання пісенного фольклору ( військово – патріотична тематика)

-

12

12

11

Виконання ритмічних рухів під музику

2

8

10

12

Концертна діяльність групи




16

16

13

Підсумкові заняття

-

4

4




Всього:







216


Програма

1. Вступ ( 2 год.)

Ознайомлення з планом роботи гуртка. Організаційні питання, повторення вивченого . Виразний і емоційний спів пісень різного характеру легким, дзвінким, наспівним звуком, без напруження. Вміння правильно використовувати дихання.


  1. Історичні пісні (10 год. )

  2. Думи ( 24 год.)

4. Балади ( 30 год.)

Усю історію народу передано в народних думах , піснях і баладах. Вони змальовують події минулого , настрої людей, думки і настрої простого люду, вірних оборонців рідної землі – козаків.

Українська історична пісня – це геніальна поетична біографія українського народу , що віками боровся за свою свободу.
5.Козацькі пісні (22год.)

6.Стрілецькі пісні ( 12 год.)

Козацькі та стрілецькі пісні сповнені патріотизму, пройняті любов’ю до народу , прославляють подвиги славних синів України, їхню віру в щасливе майбутнє, прагнення до волі і щастя.

7.Соціально – побутові пісні ( 24 год.)

Чумацькі, козацькі, жовнірські пісні про народних героїв , про боротьбу за волю. Вони формують національний світогляд юного покоління.

8. Сучасні пісні ( 32 год.)

Пісні сьогодення полегшують нам життя, по – дружньому допомагають розібратися в сьогоднішніх проблемах, навчають поважати людину, окрилюють розум і серце, почуттями любові до світу, до людини. Ознайомлення вихованців із сучасними авторами.
9. Слухання музики (18 год.)

Навчати чути звучання оркестру та окремих музичних інструментів, дати поняття про музичні терміни, навчати розрізняти характер твору, й описувати почуття, які він навіває, розвивати навички аналізу музичних творів.


10. Збирання пісенного фольклору (12 год.)

Навчати дітей збирати і зберігати перлини пісенної народної творчості ( військово – патріотичні пісні). Вчити розпізнавати самобутні й оригінальні твори. Записувати їх і розучувати на заняттях.


11.Виконання ритмічних рухів під музику( 10 год.)

Ритмічні рухи розвивають чуття ритму, передають характер пісні, розвивають координацію, пластичність і сприяють виправленню статури.


12. Концертна діяльність групи (16 год.)

Участь групи в заходах пізнавально-виховного характеру. Участь в концертах художньої самодіяльності шкіл міста .


13. Підсумкові заняття ( 4 год.)

Підведення підсумків вивченого протягом року.



Список використаної літератури

  1. Зоре моя вечірняя. Збірка пісень на слова Т.Г. Шевченка. –К.: Музична Україна, 1980.

  2. Колесса Філарет. Шкільний співаник. - К.: Музична Україна, 1993.

  3. Сто улюблених пісень. –Музична Україна, 1992.

  4. Українські народні пісні. – К.:Мистецтво, 1963.

6. Фольклорна веселка. Українські народні пісні для дітей. – К.: Музична Україна, 1989.

7. Щедрий вечір . Українські пісні. – К.:Музична Україна, 1989.



8. Слово в золотій оправі/ За редакцією В. Струманського. – Кам’янець - Подільський: Абетка, 2000.
Каталог: Files -> downloads
downloads -> «Це склад книжок» так скептик говорив, «Це храм душі» естет йому відмовив, Тут джерело всіх радощів земних, І їх дарують нам без цінним словом…»
downloads -> Для вчителів зарубіжної літератури
downloads -> Методичні рекомендації щодо викладання світової літератури в загальноосвітніх навчальних закладах у 2013-2014 навчальному році // Зарубіжна літератури в школах України. 2013. №7-8
downloads -> Талант людини це божий дар
downloads -> Василь Стус постать,що єднає
downloads -> Антон павлович чехов
downloads -> Остап Вишня. Трагічна доля українського гумориста. Моя автобіографія
downloads -> Урок 1 т ема. Вступ. Роль художньої літератури у формуванні життєвих цінностей людини


Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Програма для вокального гуртка художньо естетичного напряму позашкільної освіти iconПрограма вокального гуртка
Вокальний” складена на основі програми, яка подана у збірнику програм для гуртків художньо-естетичного, декоративно-прикладного та...
Програма для вокального гуртка художньо естетичного напряму позашкільної освіти iconПрограма гуртка «хореографія»
У літній період особливо актуальним постає питання художнього І фізичного розвитку дітей, чому сприяє діяльність гуртків художньо-естетичного...
Програма для вокального гуртка художньо естетичного напряму позашкільної освіти iconПрограма з позашкільної освіти науково-технічного напряму
Завдяки цьому в структурі гуртків цнттум він відіграє роль базового компоненту природничо-наукової освіти І належить до інваріантної...
Програма для вокального гуртка художньо естетичного напряму позашкільної освіти iconУчнівської молоді навчальні програми з позашкільної освіти еколого-натуралістичного напряму

Програма для вокального гуртка художньо естетичного напряму позашкільної освіти iconХудожньо-естетичний цикл
Одне з найважливіших завдань 2010/2011 навчального року впровадження нового змісту освіти в 10 класі старшої школи. Предметом художньо-естетичного...
Програма для вокального гуртка художньо естетичного напряму позашкільної освіти iconКомунальна установа
Програма гуртка «Вокальний спів» програма гуртка віа програма гуртка «Духових інструментів»
Програма для вокального гуртка художньо естетичного напряму позашкільної освіти iconМетодичні рекомендації Для керівників гуртків художньо-естетичного спрямування для підвищення їх професійної педагогічної майстерності
Для керівників гуртків художньо-естетичного спрямування для підвищення їх професійної педагогічної майстерності
Програма для вокального гуртка художньо естетичного напряму позашкільної освіти iconПрограма факультативного курсу для 10-11 класів філологічного, суспільно-гуманітарного та художньо-естетичного профілів
Укладач: Володимир Терехов, заступник директора з навчально-виховної роботи Державного ліцею м. Білої Церкви, учитель-методист
Програма для вокального гуртка художньо естетичного напряму позашкільної освіти iconПрограма з позашкільної освіти образотворче мистецтво початковий, основний, вищий рівні

Програма для вокального гуртка художньо естетичного напряму позашкільної освіти iconПрограма для загальноосвітніх навчальних закладів 1-4 класи пояснювальна записка
Програма визначає концептуальні підходи до музичної освіти учнів початкових класів, конкретизує музично-освітні завдання, розподіляє...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка