Програма Міжнародної наукової конференції треті читання пам’яті академіка Платона Білецького



Скачати 120,52 Kb.
Дата конвертації06.05.2017
Розмір120,52 Kb.
ТипПрограма


Міністерство культури України

Національна академія образотворчого мистецтва і архітектури




Програма

Міжнародної наукової конференції

треті читання пам’яті академіка

Платона Білецького

(1922–1998)

28 листопада 2015 року

Національна академія образотворчого мистецтва і архітектури

Київ, Вознесенський узвіз, 20



Слово про Людмилу Семенівну Міляєву та Платона Олександровича Білецького (1922–1998).

Ю.О. Іванченко, О. О. Рижова, Н.Ю. Асєєва, О.А. Лагутенко, Л.Л. Савицька, О.М. Титаренко та ін.

Рекомендовано до регламенту:

Доповіді – до 10 хв.

Обговорення – до 5 хв.


Пленарне засідання

Людмила Міляєва, доктор мистецтвознавства, академік НАМУ, професор кафедри ТІМ НАОМА. М.В. Гоголь і українське образотворче мистецтво.

Ольга Лагутенко, доктор мистецтвознавства, професор кафедри ТІМ НАОМА. Non finitа: феномен творчого методу Анатолія Лимарева.

Лариса Савицька, доктор мистецтвознавства, професор ХНУ ім. В.Н. Каразіна. Пролетарський лік авангарду. Харків. 1920-ті роки.

Тетяна Павлова, кандидат мистецтвознавства, доцент ХДАДМ. Мистці українського авангарду в Харкові в контексті мистецтвознавчої школи НАОМА.

Секція 1. Проблеми вивчення українського мистецтва від давнини до 19 ст.

(головує – Людмила Семенівна Міляєва, доктор мистецтвознавства та Ігор Миколайович Дудник, аспірант кафедри ТІМ НАОМА – ауд. 358)



Час проведення 11.00 – 18.00

  1. Тарас Откович, кандидат мистецтвознавства, завідувач Львівською філією Національного науково-дослідного реставраційного центру України. Стиль маньєризму в українському мистецтві 17 ст. Часова та територіальна локалізація.

  2. Оксана Садова і Олег Рішняк, реставратори. Львів. Храм Три вершника в Ескі-Кермені. Крим. Комплекс дослідження стінопису.

  3. Ольга Рижова, кандидат мистецтвознавства, викладач НАОМА, реставратор станкового та олійного живопису першої категорії і провідний науковий співробітник відділу наукової реставрації і консервації Нац. історико-культурного заповідника «Києво-Печерська Лавра». Європейська гравюра і лаврська ікона: особливості трактовки образів.

  4. Оксана Широка, магістр сакрального мистецтва ЛНАМ. Іконографія та символіка Акафісту Богородиці у сакральному мистецтві 17–18 ст.

  5. Ігор Дудник, аспірант кафедри ТІМ НАОМА(наук. керів. Л.С.Міляєва). Кирилівський шрифт 16 ст.: між Римом і Острогом.

  6. Наталя Тимошенко, старший науковий співробітник, завідувач сектором «Живопис» НЦНК «Музей Івана Гончара», здобувач кафедри ТІМ НАОМА (наук. керів. Л.С. Міляєва). Особливості художньо-стилістичного рисунку народного іконопису східного Поділля кін. 19 – поч. 20 ст.

Кава-брейк 13.00–14.00

  1. Андрій Комарницький, кандидат мистецтвознавства, молодший науковий співробітник НДС ЛНАМ, аспірант кафедри ТІМ ЛНАМ (наук. керів. П.Я. Кузенко). Зв'язок монументальних творів та іконопису в мистецтві Київської Русі: порівняльний аналіз.

  2. Галина Хорунжа, магістр мистецтвознавства, викладач кафедри ТІМ ЛНАМ. Джерела формування та стилістика орнаменту в архітектурі Східної Галичини кін.16 – першої пол. 18 ст.

  3. Богдан Скрипка, студент 4 курсу кафедри ТІМ НАОМА. Дослідження мініатюри «Таємна вечеря» з Київської псалтирі.

  4. Олена Гомирєва, аспірант та викладач кафедри ТІМ НАОМА (наук. керів. О.А. Лагутенко). Акварельні портрети Т.Г. Шевченка.

  5. Дар'я Добріян, магістр історії, аспірант кафедри новітньої історії КНУ ім. Тараса Шевченка (наук. керів. О.І. Петасюк). Експонентська та організаторська діяльність Олександра Мурашка у Києві.

  6. Богдана Пінчевська, мистецтвознавець, здобувач кафедри ТІМ НАОМА (наук. керів. О.О. Роготченко). Мистецтво єврейської діаспори України в бібліотеці Єрусалимського університету: методи та результати пошуку інформації.

Заочні учасники:

  1. Людмила Мельничук, кандидат мистецтвознавства, доцент ХДАДМ. Твори Тараса Шевченка у Харківському художньому музеї.

  2. Дарина Метельницька, аспірант ХДАДМ (наук. керів. В.В. Чечик). Пейзажі Анатолія Петрицького 1920-х – 1930-х років.

  3. Іван Пилипенко, живописець, доцент кафедри живопису і композиції НАОМА. Майстерня храмового живопису НАОМА. Історія і сучасність.

  4. Неля Потапова, мистецтвознавець. Письменник І.С. Тургенєв про харизматичний портрет Т.Г. Шевченка.

Секція 2-1. Проблеми вивчення українського мистецтва від кінця 19 століття до сьогодення. Методика викладання профільних дисциплін у вищих мистецьких закладах. Інструментарій мистецтвознавця.

(Головує – Володимир Ігорович Петрашик, кандидат мистецтвознавства – ауд. 416)



Час проведення 11.00 – 18.00

  1. Ольга Буднікова, мистецтвознавець, доцент кафедри суспільних наук КНУТК і ТБ ім. І.К.Карпенка-Карого. Інститут екранних мистецтв. Методика викладання образотворчого мистецтва студентам інституту екранних мистецтв КНУТК і ТБ ім. І.К.Карпенка-Карого.

  2. Юлія Захарчук, мистецтвознавець, старший науковий співробітник НХМУ. Галерея «Синій вечір» на Лівому березі: досвід, здобутки, аналіз тенденцій.

  3. Марина Юр, кандидат мистецтвознавства, старший науковий співробітник Інституту проблем сучасного мистецтва НАМУ, доцент. Художня критика: авангард чи ар’єргард сучасного мистецтвознавства.

  4. Анна Паньків, бакалавр мистецтвознавства, викладач кафедри музичного та образотворчого мистецтва Ізмаїльского державного гуманітарного університету. Родові характеристики образотворчості.

  5. Тамара Гончаренко, мистецтвознавець, старший науковий співробітник Запоріжського художнього музею. Благодійність художників як важливий чинник формування музейної колекції українського сучасного мистецтва.

  6. Катерина Липа, мистецтвознавець, старший науковий співробітник Музею історії міста Києва. Невідомі роботи з фондів Музею історії міста Києва.

Кава-брейк 13.00–14.00

  1. Андрій Нікітін, старший викладач кафедри рисунка НАОМА, здобувач кафедри ТІМ НАОМА (наук. керів. Н. Ю. Белічко). Сторінки творчої біографії Володимира Нікітіна.

  2. Володимир Петрашик, кандидат мистецтвознавства, доцент кафедри ТІМ НАОМА. Колекціонування в Україні на початку 20 ст. Провідні приватні колекції.

  3. Катерина Мамаєва, мистецтвознавець, старший науковий співробітник відділу мистецтва 20–21 ст. НХМУ. Біографія художника. До питання про оформлення жанру в українському мистецтвознавстві. (На прикладі статей Є.М. Кузьміна).

  4. Марія Скоблікова, магістр мистецтвознавства, старший науковий співробітник НХМУ. Пам’ятаємо імена. Анатолій Шпаков. Архів мистецтвознавця.

  5. Андрій Павлов, аспірант ХДАДМ (наук. керів. О.В. Соболєв). Візуальні канони субкультури хіпстерів у перспективі графічного дизайну України.

  6. Олена Боримська, мистецтвознавець, завідуюча науковим відділом експозиційно-виставкової роботи КНМРМ. Перемогти в собі кентавра. Питання чи відповідь? Виставковий проект як рефлексія на сьогодення.

  7. Олена Щербатюк, мистецтвознавець, кандидат філософських наук, доцент КНУТК і ТБ ім. І.К. Карпенка-Карого. Екранна інтерпретація образотворчих практик як візуальний досвід.

Секція 2-2. Проблеми вивчення українського мистецтва від кінця 19 століття до сьогодення. Методика викладання профільних дисциплін у вищих мистецьких закладах. Інструментарій мистецтвознавця.

(Головує – Ольга Олександрівна Балашова, кандидат філософських наук – ауд. 417)



Час проведення 11.00 – 18.00

  1. Валентина Чечик, кандидат мистецтвознавства, доцент кафедри ТІМ ХДАДМ. Рецепції конструктивізму в сценографії України пер. пол. 1920-х рр.

  2. Тетяна Кочубінська, магістр мистецтвознавства, куратор Пінчук-арт Центру. Прояви візантизму у творі В.П. Ламаха «Життя» для Палацу культури хімічного комбінату, м. Дніпродзержинськ.

  3. Соломія Панкевич, студентка 2 курсу кафедри ТІМ ЛНАМ. Сучасне українське мистецтво на світовому арт-ринку. Молода мистецька генерація України.

  4. Марина Стрельцова, магістр мистецтвознавства, здобувач кафедри ТІМ НАОМА (наук. керів. Л.О. Лисенко). Міжнародні скульптурні симпозіуми як спосіб творчої самоідентифікації (на прикладі канівського та бобрицького міжнародних симпозіумів 2015 року).

  5. Катерина Кудрявцева, здобувач кафедри ТІМ НАОМА (наук. керів. О.К.Федорук). Тема, сюжет, предметний зміст як елементи композиції станкової картини.

Кава-брейк 13.00–14.00

(Головує – Юлія Вячеславівна Майстренко-Вакуленко, кандидат мистецтвознавства)



  1. Лілія Пасічник, молодший науковий співробітник відділу декоративно-прикладного мистецтва ІНФЕ ім. М. Т. Рильського. НАНУ. Авторське ювелірне мистецтво України: становлення та сучасний стан.

  2. Олег Грищенко, старший викладач кафедри графічних мистецтв НАОМА, пошукувач кафедри ТІМ НАОМА (наук. керів. О.А. Лагутенко). Книга-об'єкт у навчальному процесі майстерні художнього оформлення книги та ілюстрації НАОМА.

  3. Юлія Майстренко-Вакуленко, кандидат мистецтвознавства, доцент кафедри рисунку НАОМА. Конкурси рисунка як складова навчального процесу в НАОМА.

  4. Юлія Бондар, мистецтвознавець, завідуюча навчальної лабораторії кафедри рисунка НАОМА. Специфіка студентського рисунку 1930 – 1945 рр., що зберігаються у фондах НАОМА.

  5. Катерина Попович, старший лаборант кафедри графічних мистецтв НАОМА, здобувач кафедри ТІМ НАОМА (наук. керів. Ю. В. Майстренко-Вакуленко). Літографії київських художників-графіків 1970-х років.

  6. Анна Пузиркова, здобувач кафедри ТІМ НАОМА (наук. керів. Ю.В. Майстренко-Вакуленко). Абстрактна творчість українських художників 1910–1920-х років.

  7. Петро Нестеренко, кандидат мистецтвознавства, завідувач проблемної науково-дослідної лабораторії образотворчого мистецтва НАОМА. Художні особливості книжкових обкладинок 1950–60-х років (на прикладі колекції В.Є. Перевальского).

Заочні учасники:

  1. Ольга Мальцева, магістр мистецтвознавства, аспірант кафедри ТІМ НАОМА (наук. керів. М.В. Русяєва). Особистий архів Платона Олександровича Білецького.

  2. Ольга Тарасенко, доктор мистецтвознавства, професор ПНПУ ім. К.Д.Ушинського. Фольклорна традиція у творчості молодих живописців Одеси.

  3. Анна Носенко, кандидат мистецтвознавства, доцент кафедри образотворчого мистецтва ПНПУ ім. К.Д.Ушинського. Живопис Сергія Лозовського: «Лазур небес і золото землі».

  4. Наталія Кубриш, кандидат мистецтвознавства, доцент ОДАБА. Міфи про загибель старого і народження нового світу в мистецтві першої пол. 20 століття.

  5. Наталія Кукіль, магістр мистецтвознавства, здобувач кафедри ТІМ НАОМА (наук. керів. О.К.Федорук). Абстракції Григорія Синиці.

  6. Сергій Папета, кандидат мистецтвознавства, доцент кафедри мистецтв Київського університету культури. Живописець Сергій Дорошенко.

  7. Сергій Луць, художник, викладач циклової комісії "Декоративно-прикладного мистецтва" Камʼянець-Подільского коледжу культури і мистецтва, аспірант кафедри ТІМ ЛНАМ (наук. керів. Р.Т. Шмагало). Класичний ювелірний Дім «Лабортас» в контексті формування українського ювелірного арт-ринку на зламі 20 – 21 століть.

  8. Антоніна Андрійовська, аспірант кафедри ТІМ ЛНАМ (наук. керів. Г.Г. Стельмащук). Тема еміграції в графічних творах О.Кульчицької.

  9. Ярема Мисько, магістр образотворчого мистецтва, здобувач кафедри ТІМ ЛНАМ (наук. керів.Р.М. Яців). Скульптурні портрети українських письменників у творчості Еммануїла Миська: образність та пластичні особливості.

  10. Андрій Тарасенко, кандидат мистецтвознавства, доцент ПНПУ ім. К.Д.Ушинського. Одеса. Поліміфологізм і полістилізм як мова індивідуальної міфотворчості художника 20 – поч. 21 ст.

  11. Марина Пономаренко, аспірант ХДАДМ (наук. керів. Т.В. Павлова). Портретний живопис молодих художників Харкова ХХ століття. Нові тенденції.

  12. Анна Тарасенко, аспірант ХДАДМ (наук. керів. Т.В. Павлова). Образність та виховна складова дитячої ілюстрації першої третини 20 ст.

  13. Ганна Андрес, кандидат історичних наук, доцент кафедри ТІМ НАОМА. Специфіка організації і проведення практичних занять для студентів спеціальності «мистецтвознавство».

  14. Альона-Єва Шнуренко-Щербицька, аспірант Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. Проблематика вивчення і дослідження творчості художника Івана Марчука.

  15. Олена Спасскова, аспірант кафедри образотворчого мистецтва ПНПУ ім. К.Д. Ушинського (наук. керів. О.А. Тарасенко). Творчі пошуки українських художників-ілюстраторів у 1960-ті рр.

  16. Андрій Марковський, кандидат архітектури, науковий співробітник проблемної науково-дослідної лабораторії НАОМА. Традиційні мотиви в європейській архітектурі кін. 19 ─ першої третини 20 століття.

  17. Герман Єлизавета, магістр мистецтвознавства, здобувач кафедри ТІМ НАОМА (наук. керів. М.В.Русяєва). Історія українського кураторства в контексті міжнародного досвіду.

  18. Ольга Денисюк, кандидат мистецтвознавства, доцент кафедри ТІМ НАОМА. Діяльність українського мистецького гуртка «Спокій» у Варшаві (1920 – 1930-ті роки).

  19. Дмитро Величко, викладач кафедри образотворчого мистецтва, аспірант ПНПУ ім. К.Д.Ушинського, (наук. керів. О.А.Тарасенко). Михайло Жук. Інформативна роль декоративної організації простору у створенні портретних образів діячів української культури.

Секція 3. Класичне і сучасне мистецтво Заходу та Сходу

(Головує – Людмила Олександрівна Лисенко, кандидат мистецтвознавства – ауд. 239)



Час проведення 11.00 – 18.00

  1. Ярослава Хоменко, мистецтвознавець, викладач італійської мови. Флоренція. Культурний проект «Маленькі Великі Музеї». Колекція Стефано Бардіні (1836–1922).

  2. Марта Логвин, провідний науковий співробітник відділу мистецтв Сходу НММБВХ. Особливості китайського традиційного жанрового і портретного живопису на прикладі пам’яток китайського традиційного живопису 18 – поч. 20 ст. з колекції НММБВХ.

  3. Олена Шостак, мистецтвознавець, завідувач відділу графіки НММБВХ. Карти міст Франса Гогенберга з «Civitates Orbis Terrarum» у колекції Національного музею мистецтв ім. Богдана та Варвари Ханенків.

  4. Олена Сом-Сердюкова, кандидат мистецтвознавства, доцент. Про книгу «Дорожні знаки». – К., 2015.

  5. Олег Станичнов, аспірант кафедри ТІМ ХДАДМ (наук. керів. О.Ю. Оленіна). Походження символу в живопису польської сецесії.

Кава-брейк 13.00–14.00

  1. Наталя Маренич, аспірант ХДАДМ (наук. керів. Т.В. Павлова). Інді ігри як авангард ігрової індустрії. Специфіка сюжетної та візуальної складової сучасних незалежних відеоігор.

  2. Олена Боримська, мистецтвознавець, завідуюча науковим відділом експозиційно-виставкової роботи КНМРМ. До 10-ої річниці зі дня смерті Григорія Хорошилова (1953-2005).

  3. Наталія Мартиненко, магістр мистецтвознавства, здобувач кафедри ТІМ НАОМА (наук. керів. Л.О. Лисенко). Творчий внесок Джона Генрі Дерла у створення гобеленної серії «У пошуках Святого Грааля».

  4. Наталія Василишина, старший викладач НАКККІМ, здобувач кафедри ТІМ НАОМА (наук. керів. Л.О. Лисенко). Оссіанічна тема в живопису та садово-парковому мистецтві 19 століття.

  5. Людмила Лисенко, кандидат мистецтвознавства, доцент ФТІМ НАОМА. Значення творчої спадщини Огюста Родена для наступних скульптурних поколінь.

Заочні учасники:

  1. Марина Русяєва, кандидат мистецтвознавства, доцент НАОМА. Мальовані саркофаги V ст. до н. е. – І ст. н. е. з Північного Причорномор’я.

  2. Наталія Порожнякова, кандидат мистецтвознавства, доцент Одеського художнього училища ім. М.Б.Грекова. Світло, колір та музика: образ перетвореного світу у творчості Б. О. Смірнова-Русецького (на прикладі колекції Одеського Будинку-музею імені М. К. Реріха.

  3. Вершинин Вениамин, старший викладач Міжнародного гуманітарного університету. Одеса. Процесс художественного творчества в аспекте древнекитайского канона у-син.

  4. Олександр Карелін, кандидат фізико-математичних наук, професор Державного Університету штату Ідальго. Відділ математичних досліджень. Мексіка. Активізація простору у геометрії композиції Сикейроса «Нова демократія» (1945).

  5. Юеге Лай, аспірант кафедри білоруської та світової художньої культури Білоруського державного університету культури та мистецтв. Образ Флори в мистецтві Європи: від ідеального до індивідуального.

  6. Анна Тарасенко, кандидат физико-математических наук, професор Державного університету штату Ідальго. Відділ математичних досліджень. Мексика. Активізація простору у сферичній геометрії муралей Сикейроса. Проект стінного розпису «Життя і труд генерала Ігнасіо Альєнди».

  7. Наталія Андрущенко, науковий співробітник Одеського муніципального музею приватних колекцій ім. А.В. Блещунова. Китайська перегородчаста емаль та її символіка на прикладі експонатів ОММПК ім. А.В. Блещунова (чайник періоду Гуан-сюй).

  8. Ігор-Андрій Жук, студент 5 курсу кафедри ТІМ ЛНАМ (наук. керів. Г.В. Хорунжа). Практичне використання італомовних першоджерел у вивчені творів італійського образотворчого мистецтва 17 – 18 ст. із колекцій українських музеїв: проблема атрибуцій.

Розпочинаємо публікацію у наступних виданнях тез «Платонівських читань» текстів мистецтвознавців під рубрикою «Від вчителя до учнів».

Григорій Хорошилов (1953 – 2005) з нагоди 10-ої річниці зі дня смерті. Антонелло да Мессіна «Святий Ієронім у келії». 1460. Досвіт аналізу структури художнього образу (курсова робота студента 3 курсу ФТІМ КДХІ. Наук. керів. професор П.О. Білецький. К., 1982).

Підведення підсумків Платонівських читань

Час проведення 18.00 – 18.20



Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Програма Міжнародної наукової конференції треті читання пам’яті академіка Платона Білецького iconДругі читання пам’яті академіка Платона Білецького (1922–1998)
Він наголосив на значенні Платонівських читань І вніс пропозицію щодо започаткування конкурсу імені Платона Більцького на кращу курсову...
Програма Міжнародної наукової конференції треті читання пам’яті академіка Платона Білецького iconПрограма міжнародної наукової конференції «дев'ятнадцяті слобожанські читання»
Харківське відділення Українського етнологічного центру Iнституту мистецтвознавства, фольклористики та етнології нан україни
Програма Міжнародної наукової конференції треті читання пам’яті академіка Платона Білецького iconПрограма міжнародної наукової конференції "Формування І розвиток бібліотечного електронного середовища"

Програма Міжнародної наукової конференції треті читання пам’яті академіка Платона Білецького iconПрезентація книги платона білецького «апостол україни»
П. О. Білецького про Тараса Шевченка «Апостол України. Життя І творчість Тараса Шевченка». Ініціювали захід кафедра української мови...
Програма Міжнародної наукової конференції треті читання пам’яті академіка Платона Білецького iconПрограма міжнародної науково-практичної конференції педагогічна освіта І наука

Програма Міжнародної наукової конференції треті читання пам’яті академіка Платона Білецького iconЕджмент за умов трансформаційних інновацій: виклики, реформи, досягнення матеріали міжнародної наукової конференції 10-12 травня 2007 року Частина І суми 2007

Програма Міжнародної наукової конференції треті читання пам’яті академіка Платона Білецького iconДжмент за умов трансформаційних інновацій: виклики, реформи, досягнення матеріали міжнародної наукової конференції 10-12 травня 2007 року Частина ІІ суми 2007

Програма Міжнародної наукової конференції треті читання пам’яті академіка Платона Білецького iconМатеріали Міжнародної науково-практичної конференції, приуроченої до 70-річчя заснування Державної історичної бібліотеки України
Науковий збірник містить доповіді й повідомлення, які надані учасниками Міжнародної науково-практичної конференції „Державна історична...
Програма Міжнародної наукової конференції треті читання пам’яті академіка Платона Білецького iconПрограма міжнародної науково-практичної конференції " Соціально-демографічні зрушення: чинники та перспективи"

Програма Міжнародної наукової конференції треті читання пам’яті академіка Платона Білецького iconПрограма міжнародної науково-практичної конференції теорія та практика управління економічним розвитком



База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка