Програма "Основи християнської етики для учнів 1-4, 7-11 класів"



Скачати 115.15 Kb.
Дата конвертації13.04.2017
Розмір115.15 Kb.
ТипПрограма

УДК 2-426: 37 (073)

ББК 86.37-4

Н 15

Програма “Основи християнської етики для учнів 1-4, 7-11 класів” схвалена Міністерством освіти і науки України (протокол 1/ІІ-6347 від 13 липня 2010 року)



Програма з основ християнської етики для учнів 5-6 класів схвалена Міністерством освіти і науки України (протокол “8/1-2 від 29 червня 2006 року)

ISBN 978-966-395-407-3

Основи християнської етики

Навчальна програма 7 клас



7-й клас

Ісус Христос – ідеал для наслідування

п. п.

К-ть год.

Зміст навчального матеріалу

Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів

Розділ 1. Морально-етичні цінності християнства

1

1

Тема 1. Вступ




2

1

Тема 2. Моральні засади християнства

– Закони Божі – абсолютні вічні ідеали;

– Ісус Христос – ідеал людської досконалості.


Учень/учениця:

– розуміє суть моральних засад християнства;

– усвідомлює необхідність дотримання у житті Божих Законів.


3

1

Тема 3. Святість. Наслідування Христа

– святість людини – відображення святості Бога;

– святість – це духовне відмежування від гріховного світу.


Учень/учениця:

– наводить приклади з життя Ісуса Христа як взірця для наслідування;

– на прикладі біблійних героїв та християнських подвижників

пояснює значення святості.



4

1

Тема 4. Матеріальний і духовний світ людини

– співвідношення матеріального і духовного;

– чесноти та духовне зростання людини;

– Ісус і багатий юнак (Мт. 19, 16-26; Мк. 10, 13-27; Лк. 18, 17-29);

(преподобний Антоній Великий).


Учень/учениця:

– розрізняє зміст понять «матеріальний і духовний світ людини»;

– обґрунтовує на основі біблійних сюжетів взаємозв’язок між чеснотами та духовним зростанням людини.


5

1

Тема 5. Прагнення пізнати істину

– зустріч Закхея з Христом. (Лк. 19, 1-10);

– «І спізнаєте правду, і правда визволить вас» (Ів. 8, 32);

– наслідки зустрічі з Христом;

(блаженний Августин).


Учень/учениця:

– пояснює поняття «істина», обґрунтовує необхідність її пізнання;

– аргументує прагнення людини пізнати істину.


6

1

Тема 6. Наполегливість у досягненні мети

– оздоровлення двох сліпих (Мт. 9, 27-31).




Учень/учениця:

– пояснює важливість окреслення мети у житті людини на конкретних біблійних та історичних прикладах.



7

1

Тема 7. Життєвий шлях людини

– сенс життя людини;

– потреба морального вдосконалення;

– життя Івана Хрестителя (Мт. 11, 1-15; Мк. 1, 1-11; 14, 1-9; Лк. 1, 5-25; 7, 18-29; Ів. 1, 19-34; 4, 4-42).



Учень/учениця:

– пояснює сенс життя людини;

– усвідомлює потребу морального вдосконалення на своєму життєвому шляху.


8

1

Тема 8. Віра, надія, любов

– Божі чесноти – віра, надія, любов;

– внутрішня єдність цих чеснот.


Учень/учениця:

– пояснює зміст понять «віра», «надія», «любов»;

– розуміє їх значення у людському житті.


9

1

Тема 9. Вдячність – важлива людська чеснота

– вміння бути вдячним;

– оздоровлення десяти прокажених (Лк. 17, 12-19).


Учень/учениця:

– трактує вдячність як важливу людську чесноту;

– усвідомлює потребу вміти бути вдячним у житті.


10

1

Тема 10. Рішучість і відвага у житті

– сміливо боронити правду;

– диякон Степан.


Учень/учениця:

– пояснює зміст моральних цінностей «рішучість», «відвага»;

– усвідомлює необхідність сміливо боронити правду;

– наводить приклади з Біблії та з життя українського народу.



11

1

Тема 11. Здатність піти за покликом сумління

– вміння почути голос сумління;

– апостол Андрій Первозванний (Мт. 4, 17-22).


Учень/учениця:

– на прикладі біблійного сюжету пояснює значення поняття «поклик сумління»;

– обгрунтовує необхідність слідувати в житті за покликом сумління.


12

1

Тема 12. Урок узагальнення




Розділ 2. Християнські орієнтири людського життя

13

1

Тема 13. Допомога як вияв любові

– допомога потребуючим;

– оздоровлення розслабленого (Мк. 2, 1-12).


Учень/учениця:

– трактує допомогу як вияв любові;

– усвідомлює необхідність надання допомоги потребуючим.


14

1

Тема 14. Милосердя і безкорисливість

– творити безкорисливо добро для інших, не чекаючи нагороди;

– (св. Миколай Чудотворець Мірликійський, мати Тереза).


Учень/учениця:

– розуміє поняття «милосердя», «безкорисливість»;

– усвідомлює цінність чеснот милосердя і безкорисливості для людини;

– на прикладі біблійних та історичних сюжетів обґрунтовує потребу творити безкорисливо добро для інших, не чекаючи нагороди.



15

1

Тема 15. Відданість і вірність християнським переконанням

– «Хто любить батька і матір більше, ніж Мене…»



Учень/учениця:

– пояснює поняття «відданість», «вірність»;

– розуміє та обґрунтовує потребу відданості та вірності християнським переконанням у житті людини.


16

1

Тема 16. Цінність знань у житті людини

– знання – це скарб і дорога до світла;

– «знання ж надимає, любов же будує» (1 Кор.8:1).

(Василій Великий і Григорій Богослов)




Учень/учениця:

– пояснює важливість набуття людиною знань на її життєвому шляху;

– наводить приклади слідування дорогою знань з життя провідних християнських богословів.


17

1

Тема 17. Мова – безцінний Божий дар

– дар мови і його використання;

– Іван Золотоустий (1 Кор. 14, 1-4, 9, 13-14).


Учень/учениця:

– розуміє важливість мови у житті людини;

– трактує мову як дар Божий.


18

1

Тема 18. «Рідна мова – то серце народу: гине мова – гине народ» (І. Огієнко)

– пошана і плекання рідної мови;

– просвітителі Кирило і Мефодій.


Учень/учениця:

– пояснює цінність рідної мови у суспільно-історичному житті народу;

– обґрунтовує потребу шанобливого ставлення до рідної мови;

– наводить приклади важливого значення рідної мови з історичного минулого українського народу.



19

1

Тема 19. Мужність у протистоянні злу

– долати зло – потреба і обов’язок;

(великомученик Георгій Побідоносець).


Учень/учениця:

– пояснює поняття «мужність», «зло»;

– усвідомлює значущість чесноти мужності у протистоянні злу;

– розуміє потребу долати зло;

– знає про подвижницьке життя мучеників за віру в Христа.


20

1

Тема 20. Людська слабкість і зміцнення волі

– «Діла плоті відомі…» (Гал. 5, 21);

– розкаяння – дорога до святості;

– від розкаяння – до пробудження нових життєвих сил;

– апостол Петро (Мт. 14, 22-33; 16, 13-19; 26, 33-35, 69-75).


Учень/учениця:

– пояснює сутність людської слабкості;

– трактує страх як вияв людської слабкості;

– розуміє значущість розкаяння у житті людини.



21

1

Тема 21. Прозріння

– духовна і фізична сліпота;

– світло правди (Ів. 8, 12);

– «Я є Дорога, Правда і Життя» (Ів. 14, 6);

– «Я світло світу…» (Мт. 5, 14-16);

– розбійник на хресті (Лк. 23, 39-43).



Учень/учениця:

– пояснює поняття «прозріння»;

– усвідомлює потребу до прагнення сприймати світ у правдивому світлі;

– наводить приклади прямування шляхом правди з Біблії.



22

1

Тема 22. Кардинальна зміна життя

– бажання змінити себе (Мк. 14, 1-9);

– рішучість у служінні іншим;

– апостол Павло (Ді. 9, 1-30).



Учень/учениця:

– усвідомлює потребу власного морального вдосконалення;

– розуміє необхідність служіння іншим;

– наводить біблійні приклади, що свідчать про бажання людини змінити себе на краще.



23

1

Тема 23. Урок узагальнення




Розділ 3. Історичні витоки та розвиток християнства в Україні

24

1

Тема 24. Усвідомлення відповідальності за долю народу

– особиста відповідальність кожного за власне життя і долю народу;

– пророк Мойсей;

– княгиня Ольга і князь Володимир.



Учень/учениця:

– усвідомлює власну відповідальність за долю народу;

– наводить приклади вияву відповідальності за долю народу з історичного минулого України


25

1

Тема 25. Славні постаті українського народу

– преподобні Антоній і Феодосій Печерські



Учень/учениця:

– знає про подвижників українського народу;

– наводить приклади з життя подвижників українського народу.


26

1

Тема 26. Відродження української духовності у XX столітті

– руйнування релігійного життя в Україні у XX столітті;

– початок відродження;

– свобода віросповідання як запорука духовного відродження.



Учень/учениця:

– знає про політику насильницького руйнування релігійного життя в Україні у XX столітті та започаткування процесу відродження Церкви;

– наводить приклади з життя християн, які постраждали за віру у XX столітті.


27

2

Тема 27-28. Християнські символи у традиціях і культурі українського народу

– хліб, хрест, виноградна лоза, якір, риба;

– ікона, символіка ікони, релігійний живопис.


Учень/учениця:

– пояснює роль і місце християнських символів у традиціях і культурі українського народу;

– розуміє символіку ікони;

– знає відмінність між іконою та зображенням на релігійну тему;

– розповідає про мистецтво іконописання, релігійний живопис, відомих іконописців, релігійних митців.


28

1

Тема 29. Христос – Дорога, Правда і Життя

– наслідування Христа;

– важливість етичних цінностей християнства.


Учень/учениця:

– усвідомлює потребу наслідування Христа у власному житті;

– розуміє важливість етичних цінностей християнства та необхідність збагачення ними.


29

1

Тема 30. Ісус і діти

– «Не заважайте дітям приходити до Мене» (Лк. 18, 15-17; Мт. 19, 13-15; Мк. 10, 13-16);

– право дітей на вибір дороги добра.


Учень/учениця:

– знає, як Ісус Христос ставиться до дітей;

– пояснює роль батьків у правильному виборі дитиною її життєвого шляху;

– обґрунтовує право дітей на вибір дороги добра.



30

1

Тема 31. Підсумковий урок. Молодь – майбутнє Церкви і держави.

– «Добра людина з доброго скарбу добре виносить…» (Мт. 12, 35);

– притча про Світло для світу (Мт. 5, 14-16);

– «Нам пора для України жить» (Іван Франко).



Учень/учениця:

– усвідомлює роль молоді – нового покоління України у суспільному житті;



– наводить біблійні та історичні приклади, що вказують на потребу сповідування молодим поколінням християнських та національних цінностей.


Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Програма \"Основи християнської етики для учнів 1-4, 7-11 класів\" iconОснови християнської етики

Програма \"Основи християнської етики для учнів 1-4, 7-11 класів\" iconПрограма факультативного курсу «Вчись думати» (основи практичної психології) для учнів 5(6) класів Укладач Глушко Марина Геннадіївна, методист науково-методичного центру
Куйбишевської районної у м. Донецьку ради, психолог вищої категорії, психолог-методист
Програма \"Основи християнської етики для учнів 1-4, 7-11 класів\" iconУрок біології і християнської етики, 11 клас вчитель: Бурханова Ю. В
На екрані відео – «Прекрасна планета Земля», під спокійну музику вчитель читає вірш
Програма \"Основи християнської етики для учнів 1-4, 7-11 класів\" iconУрок світової літератури в 6 класі з використанням мультимедійних технологій
Підготувала: Прадійчук Олена Лук’янівна, вчитель російської мови, світової літератури та основ християнської етики
Програма \"Основи християнської етики для учнів 1-4, 7-11 класів\" iconУрок світової літератури в 6 класі з використанням мультимедійних технологій
Підготувала: Прадійчук Олена Лук’янівна, вчитель російської мови, світової літератури та основ християнської етики
Програма \"Основи християнської етики для учнів 1-4, 7-11 класів\" iconЗагальноосвітня школа І-ІІІ ст смт Люблинець Ковельського району Волинської області без байки світ цей був би гіршим…
Підготувала: Прадійчук Олена Лук’янівна, вчитель світової літератури, російської мови та основ християнської етики
Програма \"Основи християнської етики для учнів 1-4, 7-11 класів\" iconПрограма курсу за вибором для учнів 10-11 профільних класів суспільно-гуманітарного напряму (70 год) пояснювальна записка
Програма курсу за вибором для учнів 10—11 профільних класів суспільно-гуманітарного напряму
Програма \"Основи християнської етики для учнів 1-4, 7-11 класів\" iconПрограма для учнів 5-7 класів загальноосвітніх навчальних закладів

Програма \"Основи християнської етики для учнів 1-4, 7-11 класів\" iconПрограма для загальноосвітніх навчальних закладів 1-4 класи пояснювальна записка
Програма визначає концептуальні підходи до музичної освіти учнів початкових класів, конкретизує музично-освітні завдання, розподіляє...
Програма \"Основи християнської етики для учнів 1-4, 7-11 класів\" iconПрограма для загальноосвітніх навчальних закладів 1-4 клас пояснювальна записка
Програма визначає концептуальні підходи до музичної освіти учнів початкових класів, конкретизує музично-освітні завдання, розподіляє...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка