Програма творчого конкурсу за обраним фахом галузь знань 0201 „Культура" напрям підготовки 020104 „Народна художня творчість"



Скачати 118,68 Kb.
Дата конвертації05.08.2017
Розмір118,68 Kb.
ТипПрограма

ПРОГРАМА

творчого конкурсу за обраним фахом

галузь знань – 0201 „Культура”

напрям підготовки 6.020104 „Народна художня творчість”


Пояснювальна записка

Творчий конкурс з фаху «Народна художня творчість» складають абітурієнти, які вступають на напрям «Народна художня творчість», спеціалізації: «фольклорне мистецтво», «народне пісенне мистецтво», «хорове мистецтво (народний хор)», «хорове мистецтво (академічний хор)», «академічний вокал», «бандура/кобза» «народні інструменти», «оркестрові духові та ударні інструменти», «оркестрові струнні інструменти», «музичне мистецтво естради».

На даний напрям приймаються особи, які мають фахову підготовку за програмами мистецьких навчальних закладів І-ІІ рівня акредитації, а також, як виняток, повну загальну середню освіту і фахову підготовку за програмами музичних навчальних закладів.

Творчий конкурс визначає відповідні навички та вміння, згідно нижчезазначених вимог до кожної спеціалізації.
Вимоги до проходження творчого конкурсу із спеціалізації

«Академічний вокал»

На вступному випробуванні абітурієнт повинен виконати такі творчі завдання:



  • виконати два вокальних твори з супроводом (арія та романс, романс та пісня). Один з творів має бути повільним, з яскравим вираженим звуковеденням в легатто, що демонструє володіння вокальним диханням, другий – швидким та енергійним, що демонструє рухливість голосу. В творах має бути показаний діапазон у відповідності до типу голосу абітурієнта, мінімум три октави у відповідності до типу голосу абітурієнта. Комісія може запропонувати абітурієнту розспівку для виявлення потенціалу діапазону голосу.

В ході виконання творчих завдань абітурієнт повинен виявити такі уміння і навички:

  • продемонструвати знання диригентських схем : на 2, 3, 4;

  • виявити компетентність з теорії музики та сольфеджіо (слуховий аналіз: звукорядів ладів, інтервалів, акордів (тризвуки та їх обернення, септакорди, п’ятого та ступенів з оберненнями); спів від заданого звуку різних звукорядів (вгору і вниз), в тому числі звукорядів ладів народної музики; спів від заданого звуку або в тональності простих або характерних інтервалів з розв’язанням; спів тризвуків та їх обернень, домінант септакорду та його обернень, септакорду сьомого ступеня та його обернень з розв’язанням; повторення голосом короткої мелодичної поспівки запропонованої екзаменатором);

  • виявити розуміння художньо-образного змісту, музичної форми, жанрових та стильових особливостей виконуваних творів, орієнтування в питаннях історії та теорії вітчизняної та зарубіжної музичної культури, здатність коротко, логічно і професійно формулювати думку;

  • виявити здатність до емоційного відгуку та сценічного перевтілення, художньо-інтерпретаційні уміння, вольовий креативний посил в диригуванні.

ОРІЄНТОВНИЙ РЕПЕРТУАР:



СОПРАНО

АРІЇ:

Гендель Г.-Ф. Dignare.

Laschia chio pianga.

Глюк К.-В. O mio dolce.

Даргомижський О. Аріозо Наташі з опери «Русалка».

Джордано І. Caro mio ben.

Каччіні Д. Amarilis.

Моцарт В.-А. Арія Барбаріни з опери «Весілля Фігаро».

Арія Керубіно з опери «Весілля Фігаро».

Арія Сюзанни з опери «Весілля Фігаро».

Перголезі Д.-Б. Se tu niami.

Рубінштейн А. Романс Тамари з опери «Демон».

Римський-Корсаков М. Аріозо Снігуроньки з опери «Снігуронька».

Шуберт Ф. Ave Maria.

РОМАНСИ:

Варламов О. «Что мне жить».

«Ненаглядный ты мой».

Гулак-Артемовський М. Пісня Одарки з опери «Запорожець за Дунаєм».

Глинка М. «Бедный певец» сл. В. Жуковського.

Моцарт В.-А. «До Хлої»

Лисенко М. «Смутної провесни».

«Видно шляхи» з опери «Наталка Полтавка».

Пісня Наталки з опери «Наталка Полтавка».

«Чого вода каламутна» з опери «Наталка Полтавка».

Римський-Корсаков М. «Не ветер вея с высоты» сл. О. Толстого.

УКРАЇНСЬКІ НАРОДНІ ПІСНІ:

«Стоїть гора високая», обр. Ф. Найдененко.

«Ой я знаю, що гріх маю», обр. Д. Задора.

«Чотири воли пасу я», обр. Війта.

«Ти до мене не ходи», обр. М. Шульмана.

«На вулиці скрипка грає».

«Спать мені не хочеться», обр. Кауфмана.

«Ой не світи, місяченьку», обр. М. Лисенка.

«Ой піду я до млина», обр. Б. Лятошинського.

«Чи я в лузі не калина», обр. О. Сандлера.

«Лугом іду, коня веду», обр. М. Лисенка.

«В кінці греблі», обр. П. Бойченка.

«Чом, чом не прийшов», обр. О.Чишка.

«Дощик», обр. М. Лисенка.

«Чи ти милий», обр. М. Лисенка.

«Нащо мені чорні брови», обр. Кауфмана.

«Співаночки мої».

«Така її доля», обр. Н. Ржецької.

«Ой ти дівчино», обр. А. Каціпинського.

МЕЦЦО-СОПРАНО

АРІЇ:

Глюк К. -В. Арія Орфея з опери «Орфей і Еврідіка».

Гендель Г.-Ф. O Spictato.

Lascia chio pianga.

Глинка М. Пісня Вані з опери «Іван Сусанін».

Гуно Ш. Романс Зібеля з опери «Фауст».

Даргомижський О. Перша пісня Лаури з опери «Кам’яний гість».

Моцарт В.-А. Арія Керубіно з опери «Весілля Фігаро».

Мусоргський М. Пісня Марфи з опери «Хованщина». «Утоптала младёшенька »

РОМАНСИ:

Булахов П. «Не пробуждай воспоминаний».

Глинка М. «Я здесь, Инезилья» сл. О. С. Пушкина.

«Как сладко мне с тобой» сл. П. Риндіна.

Гріг Е. «Сердце поэта».

Лисенко М. «Смутно провесни».

Римський-Корсаков М. «О чем в тиши ночей».

Степовий Я. «Утоптала стежечку».

Нижанківський О. «О не забудь».

Шуман Р. «Встреча в лесу».

Шуберт Ф. «Девушка и смерть».

«К музыке».

«Ave Maria».

УКРАЇНСЬКІ НАРОДНІ ПІСНІ:

«Де ти, доню, барилася», обр. М. Лисенка.

«В кінці греблі шумлять верби», обр. М. Лисенка.

«Ой у полі садок», обр. О. Нижанківського.

«Ой під гаєм зелененьким», обр. Д. Січинського.

«Чи я в лузі», обр. Д. Січинського.

«Ой ти місяцю-зоре», обр. Д. Січинського.

«Через сад виноград», обр. М. Скорика.

«Тихо Дунай воду несе», обр. М. Скорика.

ТЕНОР

АРІЇ:

Гендель Г.-Ф Арія Фариса

Amen, Alleluja

Джордано У. Caro mio ben.

Лисенко М. Аріозо Ленського з опери «Євгеній Онєгін».

Пісня Петра з опери «Наталка Полтавка».

РОМАНСИ:

обр. М. Балакірєва «Как над лесом»

Алябьев А. «Сквозь волнистые туманы» сл. О. Пушкіна.

Бородін О. «Что ты рано, зоренька».

Булахов П. «Прощаясь, в аллее мы долго сидели».

«Свидание».

«Элегия».

Варламов О. «На заре ты ее не буди».

Глинка М. «Бедный певец» сл. В. Жуковського.

«Я помню чудное мгновенье» сл. О.Пушкіна.

«В крови горит огонь желанья» сл. О.Пушкіна.

Лисенко М. «Айстри»

«Смутної провесни» сл. Л. Українки.

«Чого мені тяжко» сл. Т. Шевченко.

«Якби зустрілися ми знову» Пісня Левка з опери «Утоплена».

УКРАЇНСЬКІ НАРОДНІ ПІСНІ:

«Якби мені не тиночки».

«Там, де Ятрань».

«Чорнії брови, карії очі».

«Ніч така місячна».

«Стоїть гора високая».

«У Києві на риночку».

«Ой сам же я та не знаю».

«Зійшов місяць».

«Задумав дідочок».

«Добрий вечір, зелена діброво».

«Минають дні».

«Ґандзя».

БАРИТОН ТА БАС

РОМАНСИ:

Титов В. «Буря».

«И скучно, и грустно».

«Талисман».

Чайковський П. «Уж гасли в комнатах огни».

Спендіаров А. «К розе».

Гріг В. «Лебедь».

«К родине».

Респігі О. «Снегопад».

Скарлатті Д. «Так в море страсти».

Берг А. «Пастух». Шведська пісня.

Моцарт В.-А. Арія Осміна з опери «Викрадення із сераля».

Арія Зарастро з опери «Чарівна флейта».

Арія Публія з опери «Милосердя Тита».

Галеві Ф. Каватина Кардинала з опери «Дочка кардинала».

Даргомижський О. «Ночной зефір» сл. О. Пушкіна.

«Я вас любил» сл. О. Пушкіна.

Кюї Ц. «Царско-сельская статуя» сл. О. Пушкіна.

АРІЇ:

Вагнер Р. Пісня Вольфрама з опери «Тангейзер»

(«Взор мой смутен»).

Гендель Г.-Ф. Арія Ксеркса з опери «Ксеркс».

Доніцетті Г. Каватина Альфонсо з ІІІ-ї дії опери «Фаворитка».

Моцарт В.-А. Арія Фігаро з опери «Весілля Фігаро»

(«Мальчик резвый...»).

Баркалоро Рьєтро з опери «Фенелла»

(«Немая из Портичи»).

Лисенко М. Три пісні Миколи з опери «Наталка Полтавка».

Пісня Виборного з опери «Наталка Полтавка».

Пісня Писаря з опери «Утоплена».

Гулак-Артемовський С. Каватина Султана з опери «Запорожець за

Дунаєм».

Пісня Карася з опери «Запорожець за Дунаєм».

Римський-Корсаков М. Аріозо Мізгиря з опери «Снігуронька».

Мендельсон Ф. «Песня любви».

«Тоска».

Глинка М. «Болеро» сл. Н. Кукольника.

«Гуде вітер вельми в полі» сл. В. Забіли.

«Сомнение» сл. М. Кукольника.

«Память сердца» сл. Ф. Романи.

Булахов П. «Не пробуджай воспоминаний».

«Свидание».

Рекомендована література:


  1. Блок В. Ладове сольфеджіо / В. Блок. – М, 1987.

  2. Дмитриев Л. Основы вокальной педагогіки / Л. Дмитриев. – М.: Музыка, 1968.

  3. Дмитриев Л. Основы музыкальной методики / Л. Дмитриев. М., 1963.

  4. Егоров А. Гигиена голоса / А. Егоров. – М., 1962.

  5. Євтушенко Д. Роздуми про голос / Д. Євтушенко. – К., 1979.

  6. Євтушенко Д. Питання вокальної педагогіки / Д. Євтушенко, М. Михайлов-Сидоров. – К., 1968.

  7. Зданович А. Некоторые вопросы музыкальной методики / А. Зданович. – М., 1965.

  8. Зналинська О. Культура мови у співі / О. Зналинська. – К., 1959.

  9. Калмыков Б. Одноголосие / Б. Калмыков, Г. Фридкин. М., 1987. Ч.1.

  10. Русяєва И. Одноголосные примеры для чтения с листа на уроках сольфеджио / И. Русяєва. - М., 1989.

  11. Сольфеджио / А. Островский та ін. – М., 1973. – Вип. 2.

  12. Сольфеджио. – М., 1989.

  13. Фридкин Г. Чтение с листа на уроках сольфеджио / Г. Фридкин. – М., 1975.

Критерії оцінювання творчого конкурсу з фаху «Народна художня творчість»

На підставі Правил прийому, результати творчого конкурсу оцінюються за шкалою від 100 до 200 балів.

100 балів

25 балів

25 балів

25 балів

25 балів

Рівень технічних можливостей володіння музичним інструментом/ мануальним апаратом диригента/ вокальним апаратом співака

Рівень художньо –емоційного виконавського потенціалу

Рівень розвитку базового інтонаційно-ладового та гармонічного слухового аналітичного мислення

Рівень теоретичних фахових знань та інтелектуально-комунікативні властивості (колоквіум)

1. М’язова свобода мануального / вокального професійного апарата.

0-5

1. Відчуття художньо-емоційного змісту представленого музичного твору.

0-5

1. Слухова музична пам'ять на основі повторення мелодичної фрази.

0-5

1. Знання базових основ фахової спеціалізованої теорії.

0-5

2. Активність та чіткість подачі музичного імпульсу (ауфтакт / атака звука).

0-5

2. Відчуття логіки розвитку музичного фразування та кадансів.

0-5

2. Ритмічна музична пам'ять на основі повторення уривка ритмічної фрази.

0-5

2. Знання найяскравіших творчих колективів та сольних виконавців (за фаховим спрямуванням).

0-5

3. Володіння різними штрихами та видами звуковедення (на основі технічних вправ).

0-5

3. Відчуття цілісності драматургії представленої програми, через емоційне виявлення змістової кульмінації та завершення музичного твору.

0-5

3. Слуховий аналіз інтервалів та основних видів акордів.

0-5

3. Знання творчої біографії композиторів представлених для творчого конкурсу творів.

0-5

4. Володіння виконавською технікою в різних темпових та динамічних співвідношеннях.

0-5

4. Емоційно-вольова складова подачі музичного матеріалу. Артистизм.

0-5

4. Слуховий аналіз основних ладів та тетрахордів.

0-5

4. Представлення усної анотації музичних творів, що виконуються на творчому конкурсі.

0-5

5. Технічний потенціал абітурієнта.

0-5

5. Художньо-образна різноманітність програми. Емоційний потенціал абітурієнта.

0-5

5. Чіткість та швидкість відповідей слухового колоквіуму.

0-5

5. Загальне враження від ерудиції, комунікативних властивостей та творчого потенціалу абітурієнта.

0-5

Каталог: wp-content -> uploads -> 2014
2014 -> Біографія: Максим Рильський
2014 -> Спортивна слава україни (довідково-інформаційний матеріал для лекторсько-просвітницьких груп народних домів про спортсменів Героїв України)
2014 -> Управління культури, національностей та релігій київської облдержадміністрації київська обласна бібліотека для юнацтва «Світлий шлях духовного прозріння»
2014 -> Святе Письмо Старого та Нового Завіту / перекл о. Івана Хоменка, Львів: «Місіонер» убт «Свічадо», 2007 (1-е вид.: Рим: видавництво оо. Василіян, 1963). Барщевський Т. П’ятикнижжя конспект
2014 -> Тема. Джон Кітс- англійський поет-лірик. Сонет «Про коника та цвіркуна»
2014 -> Програма навчальної дисципліни
2014 -> Конкурсу за обраним фахом Галузь знань 02 «Культура і мистецтво» Спеціальність 025 «Музичне мистецтво»
2014 -> При мзс україни


Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Програма творчого конкурсу за обраним фахом галузь знань 0201 „Культура\" напрям підготовки 020104 „Народна художня творчість\" iconПрограма вступних випробувань на здобуття освітньо ступеня «Магістр» Галузь знань 02 «Культура І мистецтво»
На дану спеціальність приймаються особи, які мають вищу освіту за освітнім ступенем «Бакалавр» 020204 «Музичне мистецтво», 020104...
Програма творчого конкурсу за обраним фахом галузь знань 0201 „Культура\" напрям підготовки 020104 „Народна художня творчість\" iconКонкурсу за обраним фахом Галузь знань 02 «Культура і мистецтво» Спеціальність 025 «Музичне мистецтво»
Творчий конкурс з фаху «Музичне мистецтво» складають абітурієнти, які вступають на спеціальність «Музичне мистецтво», спеціалізації:...
Програма творчого конкурсу за обраним фахом галузь знань 0201 „Культура\" напрям підготовки 020104 „Народна художня творчість\" iconКультури І мистецтв
«Бакалавр» 020204 «Музичне мистецтво», 020104 «Народна художня творчість» та освітньо-кваліфікаційним рівнем «Спеціаліст» 02020401...
Програма творчого конкурсу за обраним фахом галузь знань 0201 „Культура\" напрям підготовки 020104 „Народна художня творчість\" iconПрограма навчальної дисципліни психодіагностика галузь знань 0301 Соціально-політичні науки Напрям підготовки 030102 Психологія
Співвідношення кількості годин аудиторних занять до самостійної І індивідуальної роботи становить
Програма творчого конкурсу за обраним фахом галузь знань 0201 „Культура\" напрям підготовки 020104 „Народна художня творчість\" iconРобоча програма курсу "Історія зарубіжної літератури "
Для спеціальності 020101 – "Культурологія" напряму підготовки 0201 – "Культура"
Програма творчого конкурсу за обраним фахом галузь знань 0201 „Культура\" напрям підготовки 020104 „Народна художня творчість\" iconПрограма фахового вступного випробування
«Кіно-,телемистецтво», «Народна художня творчість», «Акторське мистецтво», «Виробництво та експлуатація відео-аудіотехніки та кіноустановок»...
Програма творчого конкурсу за обраним фахом галузь знань 0201 „Культура\" напрям підготовки 020104 „Народна художня творчість\" iconХудожня культура 10-11 класи Профільний рівень українська художня культура (10 клас)
Художня культура” (10-11 кл.) здійснювалась відповідно до Державного стандарту базової І повної загальної середньої освіти в галузі...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка