«Публічна влада – активна громада»



Сторінка1/2
Дата конвертації21.03.2018
Розмір0.51 Mb.
  1   2






«Публічна влада – активна громада»

Звіт за результатами громадського моніторингу Дрогобицької міської ради.



Коаліція громадських організацій Дрогобича:

Дрогобицька громадська організація Клуб «Соціс», Дрогобицька організація Національної Спілки журналістів України, Дрогобицький осередок Громадського руху «Відсіч», Дрогобицька громадська організація Спілка Української Молоді.





Березень, 2012









Зміст


Вступ……………………………………………………………………………………...


  1. Міський голова………………………………………………………………………….

Реалізація принципу прозорості діяльності міського голови Дрогобича…………….

Реалізація принципу відкритості діяльності міського голови Дрогобича……………

Реалізація принципу підзвітності діяльності міського голови Дрогобича…………...

Висновки………………………………………………………………………………….

Рекомендації………………………………………………………………………………


  1. Депутати Дрогобицької міської ради…………………………………………………

Реалізація принципу прозорості депутатами Дрогобицької міської ради……………

Реалізація принципу відкритості депутатами Дрогобицької міської ради…………...

Реалізація принципу підзвітності депутатами Дрогобицької міської ради…………..

Висновки………………………………………………………………………………….

Рекомендації………………………………………………………………………………


  1. Міський виконком, виконавчі органи Дрогобицької міської ради………………

Реалізація принципу прозорості діяльності виконавчими органами Дрогобицької міської ради……………………………………………………………………………….

Реалізація принципу відкритості діяльності виконавчими органами Дрогобицької міської ради……………………………………………………………………………….

Реалізація принципу підзвітності діяльності виконавчими органами Дрогобицької міської ради……………………………………………………………………………….

Висновки………………………………………………………………………………….

Рекомендації………………………………………………………………………………
Додатки…………………………………………………………………………………...

Форма письмового запиту на отримання публічної інформації………………………

Форма електронного запиту на отримання публічної інформації…………………….

Інформація про персональний склад постійних депутатських комісій Дрогобицької міської ради……………………………………………………………………………….

Графік прийому виборців депутатами-мажоритарниками Дрогобицької міської ради шостого скликання…………………………………………………………………

Графік прийому виборців депутатами Дрогобицької міської ради шостого скликання, обраних у багатомандатному виборчому окрузі………………………….




3
4

4

5



7

8

8


10

10

13



14

15

15


16
16
17
19

20

20


22

22

23


24
26
28



Над звітом працювали:

Мар'яна Василів

Олег Дукас

Анна Ленчук

Наталія Микитяк

Руслана Струналь

Вступ
Коаліція громадських організацій міста Дрогобича, в яку ввійшли Дрогобицька громадська організація Клуб «Соціс», Дрогобицька організація Національної Спілки журналістів України, Дрогобицький осередок Громадського руху «Відсіч», Дрогобицька громадська організація Спілка Української Молоді, з листопада 2011 р. по лютий 2012 р. здійснювали кампанію громадського контролю «Публічна влада – активна громада». Метою кампанії було дослідити рівень публічності органів та посадових осіб місцевого самоврядування у взаємодії з громадою.
В рамках кампанії учасники провели моніторинг діяльності органів та посадових осіб Дрогобицької міської ради, який передбачав надсилання запитів на отримання публічної інформації, відвідування колегіальних засідань місцевих рад, участь в особистих прийомах виборців депутатами та міським головою, а також аналіз роботи офіційної сторінки міської ради в мережі Інтернет.
За результатами моніторингу, представники громадських організацій підготували публічний звіт для мешканців, місцевих засобів масової інформації та посадовців. Крім того, представники третього сектору напрацювали рекомендації органам та посадовим особам місцевого самоврядування щодо покращення взаємодії з громадою, а також запропонували ефективні механізми, які сприятимуть зростанню відкритості, прозорості та підзвітності органів та посадових осіб міського самоврядування Дрогобича.
1. Міський голова
Міський голова - головна посадова особа територіальної громади, яка діє в межах відведених законом повноважень, за здійснення яких несе юридичну відповідальність. При здійсненні наданих йому повноважень мер міста є підзвітним, підконтрольним і відповідальним перед територіальною громадою, тому саме ці три критерії лягли в основу моніторингу діяльності міського голови Дрогобича.

Реалізація принципу прозорості діяльності міського голови Дрогобича
Оцінюючи наскільки прозорою є діяльність міського голови Дрогобича, ми звертали увагу на наявність у вільному доступі актуальної інформації про головну посадову особу місцевого самоврядування, про його роботу та ініціативи, які він втілює та до яких залучає громаду міста, а також аналізували процедури ведення кадрової політики.

30 жовтня 2010 року на виборах до органів місцевого самоврядування міським головою Дрогобича (Львівська область) був обраний Олексій Васильович Радзієвський, який вже обіймав цю посаду у 2002-2006 рр. На офіційній сторінці Дрогобицької міської ради, у спеціально створеному підрозділі «Міський голова», крім прізвища, ім’я та по-батькові міського голови, можна знайти лише дані про адресу, де знаходиться кабінет міського голови, а також телефон приймальної: 82100, м. Дрогобич, пл. Ринок, 1, каб.38, тел. 2-25-69. Окрім того, є на сторінці посилання на ст. 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», де описані повноваження сільського, селищного, міського голови. Інші дані, наприклад, про біографічні відомості, декларацію про доходи, час та години прийому мешканців, фото міського голови відсутні. Немає у вільному доступі на веб-порталі і передвиборчої програми, з якою кандидатував Олексій Радзієвській на минулих виборах, та виконання якої б могли оцінити мешканці територіальної громади Дрогобича.


Більш прозорою та відкритою є робота міського голови із засобами масової інформації. Передусім це пояснюється наявністю комунальних ЗМІ, які фінансуються з міського бюджету. Офіційними каналами інформування мешканців Дрогобича про діяльність міської ради, зокрема міського голови, є друковане видання народний часопис «Галицька Зоря» та офіційний веб-сайт «Дрогобицької міської ради» (www.drohobych-rada.gov.ua). Поточне адміністрування та оновлення інтернет-сторінки міської ради здійснює Загальний відділ виконкому Дрогобицької міської ради. Тут регулярно з’являються новини з соціального, культурного, економічного життя міста. Крім того, щомісяця міський голова проводить прес-конференції для представників місцевих ЗМІ, які ретранслюють отриману інформацію на шпальтах місцевих газет, в інтернет-виданнях, на радіо і телебаченні.
Кадрова політика міського голови регулюється розпорядженням за № 516 «Про конкурсну комісію Дрогобицької міської ради на заміщення вакантних посад осіб місцевого самоврядування» від 11.07.2011. В ньому викладені усі критерії відбору кандидатів. Цей документ доступний на офіційному веб-сайті ради в розділі «Нормативні акти». Оголошення про конкурси на заміщення вакантних посад осіб місцевого самоврядування та результати конкурсів друкуються на шпальтах офіційного друкованого виданням Дрогобицької міської ради – в газеті «Галицька Зоря» та на офіційному веб-сайті. Лише чотири розпорядження міського голови про проведення конкурсу на заміщення вакантних посад розміщено на офіційній інтернет-сторінці.

Реалізація принципу відкритості діяльності міського голови Дрогобича
Під відкритістю діяльності головної посадової особи місцевого самоврядування ми розуміємо вільний доступ до інформації про процедури, що регулюють діяльність міського голови. А також сприяння міським головою у залученні територіальної громади до участі у реалізації місцевого самоврядування у місті Дрогобич.


Як головна посадова особа місцевого самоврядування, яку обрали мешканці територіальної громади і чиї інтереси він має представляти, а також згідно Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», міський голова повинен вести особистий прийом громадян. На жаль, на офіційній веб-сторінці Дрогобицької міської ради у підрозділі «Міський голова» інформація про час і місце прийому міським головою мешканців Дрогобича відсутня. Виявляється її можна отримати у секретаря міського голови, звернувшись за телефоном, зазначеним на інтернет-порталі. Крім того, з графіком прийому міським головою громадян можна ознайомитися на інформаційному стенді при вході в міську раду.


Щоб потрапити на особисту зустріч до головної посадової особи міста потрібний попередній запис. Робочі дні прийому - перший і третій понеділок місяця з 11.00 до 14.00 год. у приміщенні Дрогобицької міської ратуші, що знаходиться за адресою площа Ринок, 1, кабінет № 6. Звертаємо увагу на те, що прийом громадян проводиться не у кабінеті міського голови, а на першому поверсі в спеціально відведеному приміщенні – «Громадській приймальні», яка містить зал для очікувань на 20 осіб. Тут зустрічі з виборцями проводять і депутати Дрогобицької міської ради, які не мають своїх власних офісних приміщень.
Реалізовуючи свої повноваження, міський голова Дрогобича видає розпорядження на виконання окремих програм, заходів та ініціатив. З цими документами мешканці територіальної громади можуть ознайомитися на офіційній веб-сторінці ради у розділі «Нормативні акти». Щоправда через відсутність у функції «Пошук» будь-якої класифікації нормативно-правових актів за суб’єктом створення та подання, важко проаналізувати наявність усіх розпоряджень, виданих міським головою. Незрозумілою для користувача залишається і система нумерації документів ради, які розміщені на веб-порталі http://drohobych-rada.gov.ua.
Інформацію, яка не розміщена на офіційному веб-порталі Дрогобицької міської ради, відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації», можна отримати шляхом подання запиту. Під час реалізації кампанії громадського спостереження, безпосередньо на адресу міського голови були направлені запити щодо затвердження переліку відомостей, що становлять інформацію з обмеженим доступом. Відповіді на запит надійшли у п’ятиденний термін, визначений законом, та відповідали змісту запитуваного.
Що ж стосується інформації, до якої мешканці Дрогобича не мають доступу, то станом на кінець грудня 2011 р. такий перелік не був затверджений. Розпорядженням Дрогобицького міського голови від 3 серпня 2011 року № 562-р. створена експертна комісія з питання віднесення інформації до службової та якій надається гриф обмеженого доступу «для службового користування». Завдання комісії полягало в опрацюванні наявної у виконавчому комітеті та інших виконавчих органах інформації на предмет віднесення її до службової та якій надається гриф обмеженого доступу «для службового користування». Узагальнена комісією інформація у формі Переліку відомостей буде винесена на затвердження виконавчого комітету Дрогобицької міської ради. Після цього, такий Перелік має бути оприлюднений у порядку, встановленому Законом України «Про доступ до публічної інформації». На сьогодні, у публічних джерелах не зафіксовано такого Переліку.
На кожних виборах ми делегуємо частину своїх повноважень депутатам та міському голові, які від нашого імені управляють містом. Щоб ініціативи представницьких органів дійсно відображали потреби територіальної громади, законодавцем передбачено використання додаткових механізмів для залучення мешканців до обговорення важливих проектів рішень на місцевому рівні. Найбільш поширеними з них є громадські слухання (на яких, наприклад, в обов’язковому порядку має розглядатися проект бюджету), та консультативно-дорадчі органи. Такі механізми громадської участі можуть ініціювати як міські посадовці, так і жителі територіальної громади.
Так, в Дрогобичі, процедура громадських слухань визначена положенням «Про громадські слухання в місті Дрогобич», яке діє з 22 червня 2005 року. Вони проводяться з метою ознайомлення громадськості міста з позицією міської влади з актуальних проблем міста та отримання від мешканців пропозицій і зауважень з цих питань у формі безпосереднього спілкування. Пропозиції, які вносяться за результатами громадських слухань, підлягають обов’язковому розгляду органами місцевого самоврядування.
Згідно Статуту територіальної громади міста Дрогобича, прийнятого міськими обранцями третього скликання 24 грудня 1999 року, громадські слухання повинні проводитися не рідше одного разу на рік. Забігаючи на перед скажемо, що за нової каденції Олексія Радзієвського, у місті Дрогобич не було ініційовано жодного громадського обговорення. Плідними на громадські слухання були 2009-2010 роки. 8 лютого 2009 року громада обговорювала питання «Про роботу міської ради Дрогобича». 29 листопада того ж року в Дрогобичі пройшли громадські слухання про підвищення тарифів на водопостачання і водовідведення. 7 травня 2010 року на громадські слухання було винесено обговорення проекту бюджету 2010 року. Однак, через брак розуміння суті цього механізму, мешканці використали слухання виключно для критики дій влади, а представники виконавчого комітету поставилися до них як до суто формальної процедури, діалогу не відбулося, тому зустрічі не мали жодного результату.
Разом з тим, нам невідомі випадки ініціювання слухань територіальною громадою Дрогобича. Попри те, що процедура та порядок їх проведення прописані докладно і передбачають змогу всім зацікавленим сторонам висловити свою аргументовану думку щодо запропонованої проблеми.
На рівні місцевого самоврядування можуть утворюватися і діяти різного роду консультативно-дорадчі органи: громадські колегії, ради, робочі групи, тимчасові комісії. Як правило, такі органи мають галузеве спрямування – створюються при відповідних управліннях або для вирішення конкретних проблем громади. До діяльності консультативно-дорадчих органів зазвичай залучаються фахівці, науковці, експерти у певних сферах або представники груп інтересів (підприємців, громадських організацій тощо), професійна думка яких є необхідною при прийнятті тих чи інших рішень.
При Дрогобицькому міському голові діє Громадська рада, яка є постійно діючим колегіальним виборним консультативно-дорадчим органом. Вона була утворена розпорядженням Дрогобицького міського голови від 03.03.2011 за № 174-р з метою забезпечення участі громадян у вирішенні питань місцевого значення та здійснення громадського контролю за діяльністю виконавчих органів Дрогобицької міської ради. Крім того на Громадську раду покладаються сподівання на налагодження ефективної взаємодії зазначених органів з громадськістю, врахування громадської думки під час підготовки та реалізації рішень Дрогобицької міської ради та її виконавчих органів. До її складу увійшло 26 представників громадських організацій, а саме: від правозахисних (5), культурологічних (4), професійних (3), дитячих та молодіжних (3), спортивних (2), жіночих (2), спеціалізованих громадських формувань (2), об’єднань громадян (2), від благодійних, ветеранських та релігійних по одному. Очолив Громадську раду Володимир Швадчак, голова Громадської організації роботодавців міста Дрогобича. Засідання Громадської ради відбуваються раз на місяць. Інформація про діяльність цього дорадчо-консультативного органу час від часу друкується в місцевих ЗМІ.
Слід зазначити, що в Дрогобичі громада сама ініціює зустрічі з міським головою. Так, впливова і найбільш представницька громадська організація нашого міста – Координаційна рада Блоку національно-демократичних сил Дрогобиччини на своєму засіданні 7 лютого 2012 року обговорила питання про суспільно-політичну ситуацію в місті Дрогобичі і прийняла рішення провести чергове засідання Координаційної ради за участю міського голови Дрогобича. На ній заплановано обговорити проблемні питання суспільно-політичного, економічного, культурного життя міст Дрогобича і Стебника.

Реалізація принципу підзвітності діяльності міського голови Дрогобича
Під час здійснення своїх повноважень, міський голова є підзвітним, підконтрольним і відповідальним перед територіальною громадою. Тому, він зобов’язаний звітувати перед нею про свою роботу та роботу виконавчих органів, які він очолює не рідше одного разу на рік, на відкритій зустрічі.
На виконання норм закону, 4 листопада 2011 року в міському Народному домі імені Івана Франка відбулася відкрита зустріч міського голови Дрогобича з мешканцями міста на тему «Рік після виборів». Зустріч тривала три години і на ній були присутні близько 800 жителів. Олексій Радзієвський звітував про виконання своїх передвиборних обіцянок. Хоча, як ми вже зазначали, текст передвиборчої програми міського голови на офіційному сайті ради відсутній. За результатами зустрічі було надруковано ряд статей у місцевих ЗМІ.
25 грудня 2011 року в Народному домі імені Івана Франка міський голова Дрогобича звітував про роботу виконавчих органів влади за перший рік діяльності. У своєму звіті Олексій Радзієвський охарактеризував здобутки та проблеми в окремих галузях господарки Дрогобича і Стебника, були проаналізовані житлово-комунальна сфера, процеси приватизації, міжнародна співпраця, пасажирські перевезення, проблеми соціального захисту та молодіжної політики, освіти, медицини, культури і спорту. Окремо міський голова доповів про роботу виконавчих органів зі зверненнями громадян
Наступного дня текст звіту був опублікований в розділі «Новини» на офіційному веб-сайті ради. Короткий виклад доповіді було надруковано в номері газети «Галицька Зоря» за 27 грудня 2012 року (назва статті «Рік при владі. Підсумки», автор – Ярослав Грицик»). Інформація про звіт міського голови була опублікована в усіх місцевих та регіональних засобах масової інформації, прозвучала на місцевому радіо «Франкова криниця» і телебаченні «Алсет».
Що важливо, міський голова презентував свою програму дій на 2012 рік. Оскільки вона не розміщена на офіційній веб-сторінці Дрогобицької міської ради, основні її тези подаємо тут:


  • зняти всі бар’єри для населення міста щодо встановлення індивідуального опалення;

  • здійснити широке впровадження будівництва індивідуальних будинків;

  • у галузі медицини створити єдиний медичний простір, що ліквідує питання міжтрансфертних розрахунків і наблизить надання медичних послуг до кожного громадянина;

  • запровадити вдосконалену схему пасажирських перевезень у Дрогобичі та Стебнику;

  • реалізувати програми розвитку інфраструктури міста щодо міжнародних зв’язків (залучення іноземних інвестицій);

  • удвічі збільшити фінансування на ремонт доріг і тротуарів та інші соціальні проблеми.



Висновки
Аналіз прозорості, відкритості та підзвітності діяльності Дрогобицького міського голови дає підстави робити висновки про реалізацію головною посадовою особою місцевого самоврядування частини норм та процедур, що є обов’язковими для визначення принципу публічності. Зокрема йдеться про забезпечення виконання Закону України «Про доступ до публічної інформації» в частині надання відповіді на запит, а також публікації деяких розпоряджень, які видає Олексій Радзієвський. Також достатньо позитивним є досвід публічного звітування перед територіальною громадою Дрогобича про виконання передвиборчих обіцянок, а також – про роботу виконавчих органів міської ради. Причому, що обидва звіти були розведені в часі, а під час презентації могли бути присутніми усі бажаючі. Доброю практикою також вважаємо регулярні зустрічі міського голови із засобами масової інформації, а також спроби налагодження співпраці з громадськими середовищами міста.
Разом з тим, чи не найбільшим недоліком діяльності міського голови у сфері публічності стала відсутність інформації про біографічні дані, програму дій, графік прийому громадян тощо на веб-порталі Дрогобицької міської ради. Потребує вдосконалення та уніфікації робота із розміщенням розпоряджень міського голови на офіційній веб-сторінці ради. Передусім йдеться про публікацію усіх розпоряджень разом із додатками, та їхню послідовну та хронологічну нумерацію, яка відсутня досі.
Недостатньо відкритою залишається діяльність Олексія Радзієвською і у сфері залучення громади міста до обговорення питань місцевого значення. Як ми вже констатували, за півтора року своєї каденції, міський голова не ініціював жодних громадських обговорень чи консультацій з мешканцями. Очевидно, що варто переосмислити роль громадських слухань для розвитку публічності у місті та започаткувати практику залучення активної громади до обговорення питань місцевого значення.

Рекомендації


  1. Зробити більш доступною інформацію про міського голову Дрогобича. Для цього розмістити на офіційній сторінці Дрогобицької міської ради біографію міського голови, декларацію про доходи, передвиборчу програму.

  2. Розмістити на офіційній сторінці Дрогобицької міської ради графік прийому громадян міським головою.

  3. Розмістити на офіційній сторінці Дрогобицької міської ради звіт міського голови про діяльність виконавчих органів Дрогобицької міської ради за 2011 р.

  4. Оприлюднити програму дій міського голови Дрогобича на 2012 р. на офіційній веб-сторінці ради.

  5. Регулярно оприлюднювати статистичну інформацію про кількість учасників прийомів, аналізувати проблеми, з якими приходять мешканці Дрогобича до міського голови, інформувати про хід вирішення цих проблем.

  6. Розпочати класифікацію нормативно-правових документів на офіційній сторінці Дрогобицької міської ради за суб’єктами створення та подання.

  7. Уніфікувати за хронологічним принципом нумерацію нормативно-правових документів, розміщених на офіційному веб-порталі Дрогобицької міської ради.

  8. Залучати мешканців Дрогобича і Стебника до процесу прийняття рішень, використовуючи механізми громадської участі (зокрема, громадські слухання), передбачені українським законодавством.


2. Депутати Дрогобицької міської ради
Цей розділ присвячений аналізу діяльності депутатів Дрогобицької міської ради. Передусім ми намагалися з’ясувати чи виконують місцеві обранці обов’язки, передбачені українським законодавством перед територіальною громадою та на скільки публічною і прозорою є їхня діяльність. Для цього ми проаналізували функціонування офіційного інтернет-порталу ради http://www.drohobych-rada.gov.ua на предмет наявності на ньому інформації про депутатську діяльність, відвідували прийоми громадян місцевими обранцями, пленарні сесійні засідання, спостерігали за нормотворчою діяльністю ради. В основі дослідження лежить аналіз дотримання міськими депутатами основних принципів, які визначають засади доброго врядування, загальнопоширені у Європі та світі:


  • Прозорість - наявність законних, чітких та зрозумілих процедур діяльності депутатів міської ради та їхня взаємодія з громадою

  • Відкритість - вільний доступ до інформації та процедур, що регулюють діяльність депутатів міської ради та їх взаємодію з громадою; можливість для територіальної громади приймати участь у роботі міської ради; активне інформування громади про роботу депутатів міської ради.

  • Підзвітність - процес звітування депутатів перед громадою про результати своєї діяльності.



Реалізація принципу прозорості депутатами Дрогобицької міської ради
Найбільш функціональним джерелом інформації про депутатів Дрогобицької міської ради та їхню діяльність мав би стати офіційний інтернет-портал drohobych-rada.gov.ua. Частину необхідної інформації про місцевих обранців ми дійсно тут можемо знайти. Зокрема на порталі розміщений список усіх депутатів ради із зазначенням приналежності до відповідної політичної партії.
Так, до складу Дрогобицької міської рада входить 50 депутатів (в тому числі й депутатів від м. Стебника),. 25 з яких були обрані на останніх місцевих виборах за партійними списками в багатомандатному виборчому окрузі, а 25 – по мажоритарних округах. Місцевими обранцями дрогобичан стали члени і висуванці 14 політичних партій, а саме: «Нашої України», «Сильної України», Всеукраїнського об’єднання «Батьківщина», Партії регіонів, «Християнського Демократичного Союзу», Громадянської партії «ПОРА», «УДАР (Український Демократичний Альянс за Реформи) Віталія Кличка», Національно-демократичного об'єднання «Україна», «Фронту Змін», Української Народної Партії, Української Національної Асамблеї, Партії захисників Вітчизни, Партії промисловців і підприємців України, Конгресу Українських Націоналістів та Всеукраїнського об’єднання «Свобода».
Загалом політична карта Дрогобицької міської ради виглядає так:


Як бачимо, найбільше представництво у раді отримали політичні партії «Фронт Змін» та «Сильна Україна», які мають по 8 представників, натомість лише одним обранцем представлені 6 об’єднань.


На жаль, жодна з політичних партій Дрогобича не представила своєї політичної програми, з якою вона прийшла до ради, та яку має реалізовувати впродовж нинішньої каденції. Можливо, це пов’язане з особливістю місцевих виборів 2010 року, коли наявність передвиборчих програм у партій та кандидатів, які балотувалися у багатомандатних та одномандатних виборчих округах була необов’язковою. Однак програма партії – це той документ, який дає змогу виборцю оцінити роботу політичного об’єднання та зрозуміти варто чи ні віддавати йому свій голос у майбутньому.
Щоб депутат місцевої ради міг ефективно представляти інтереси територіальної громади конкретного населеного пункту він має постійно підтримувати з нею зв’язок. Для цього законодавцем передбачена умова про ведення регулярного, не рідше одного разу на місяць, прийому виборців, на якому депутат має розглядати пропозиції, звернення, заяви, скарги та вживати заходів для забезпечення їхнього оперативного вирішення. На веб-сторінці Дрогобицької міської ради у розділі «Інформація відділу депутатської діяльності» розміщений графік прийому виборців усіма депутатами-мажоритарниками та лише трьома місцевими обранцями, які кандидатували у багатомандатному виборчому окрузі. Інформація про час та місце прийому громадян рештою депутатів у вільному доступі відсутня. Щоправда, нам вдалося отримати ці дані, скориставшись правом на запит про доступ до публічної інформації, який скерували на ім’я міського голови та секретаря ради. Вичерпний графік прийому громадян усіма депутатами ради дивіться у додатку.
На жаль, на офіційному порталі ради немає інформації про біографічні дані жодного з депутатів, про місце їхньої роботи, майновий стан чи контактний телефон або електронну адресу, за якою виборець міг би звернутися до свого обранця. Частково, дані про освіту, місце роботи та посаду є доступними на сайті Центральної виборчої комісії, а отже не є конфіденційними, тому їх варто було б розмістити на ресурсі ближчому до дрогобичан, основна функція якого і є ознайомлювати територіально громаду з місцевою владою та її діяльністю.
Крім роботи з виборцями, до обов’язків депутатів Дрогобицької міської ради входить участь у роботі сесій ради та депутатських комісіях. Основними документами, що регулюють цю діяльність є Регламент ради та Положення про постійні депутатські комісії. Обидва документи є доступними для громади на веб-порталі ради у розділі «Нормативні акти».
Регламент Ради – нормативний акт, який визначає порядок діяльності і реалізацію повноважень депутата Ради, порядок скликання сесій Ради, підготовки і розгляду нею питань, прийняття рішень Ради про затвердження порядку денного сесії та з інших процедурних питань, а також порядок роботи сесії. Регламент Дрогобицької міської ради був затверджений рішенням № 10 від 19 листопада 2010 року ради на І сесії шостого скликання. Відповідно до нього, на засіданні ради можуть бути присутніми народні депутати України, депутати обласної ради, прокурор міста, керівники виконавчих органів ради. У разі необхідності, на засідання ради або постійних комісій ради запрошуються представники державних органів, політичних партій, громадських організацій, трудових колективів. На засіданні ради можуть бути присутніми представники засобів масової інформації. Фактично, присутність мешканця територіальної громади на засіданні ради не передбачена, а вимога ст. 46, п. 16 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні» про гласність може бути виконана шляхом трансляції її засідань по телебаченню і радіо, публікацією її рішень у пресі.
В той же час, ст. 78, п. 5 Статуту територіальної громади передбачено, що пленарні засідання міської ради є відкритими і гласними. На них можуть бути присутні члени міської громади за умови, що вони не порушують установленого Регламентом роботи Дрогобицької міської ради порядку. Тобто регламент дещо звужує право мешканців на присутність під час ведення засідань рад. Разом з тим, спостерігачам, які проводили дослідження діяльності ради, вдалося бути присутнім на одному з пленарних засідань, попередньо виконавши процедуру реєстрації, яка передбачає таку можливість. Однак дана процедура не є доступною на веб-порталі ради, а тому невідома для більшості дрогобичан, які б могли нею скористатися.
Постійні комісії є органами Ради, що обираються з числа її депутатів, для вивчення, попереднього розгляду і підготовки питань, які належать до її компетенції, здійснення контролю за виконанням рішень Ради, її виконавчого комітету. Так у Дрогобицькій міській раді діють сім постійних депутатських комісій. Відповідно до Положення про роботу постійних депутатських комісій, прийнятого Дрогобицькою міською радою 19 листопада 2010 року, їхні засідання є відкритими, в них можуть брати участь міський голова, його заступники, секретар ради, депутати та інші особи, яких запрошено. Процедура доступу громадян до роботи постійних комісій Дрогобицької міської ради не прописана у Положенні про депутатські комісії ради, а тому присутність мешканців на їхніх засіданнях є обмежена. Хоча, для широкого загалу є доступною інформація про персональний склад комісій міської ради та графік їхніх засідань (детальніше у додатку), що може свідчити про те, що місцева влада розглядає можливою присутність громадян на таких засіданнях.

Реалізація принципу відкритості депутатами Дрогобицької міської ради
Досліджуючи реалізацію принципу відкритості, ми намагалися з’ясувати чи забезпечується вільний доступ членам територіальної громади Дрогобича до основних нормативно-правових актів та інших документів, які створюються в процесі виконання безпосередніх повноважень та обов'язків депутатами міської ради. Крім того, ми намагалися проаналізувати чи використовують місцеві обранці механізми громадської участі для залучення мешканців Дрогобича до обговорення локальних проблем чи прийняття важливих рішень.
Для інформування мешканців територіальної громади Дрогобича про діяльність місцевої влади, висвітлення роботи ради та підтримання зворотного зв’язку створений офіційний веб-портал drohobych-rada.gov.ua. На порталі створені окремі розділи та підрозділи такі як «Нормативні акти», «Влада», «Інформація відділу діяльності ради», «Доступ до публічної інформації». Загалом така структура сайту забезпечує реалізацію відведених йому функцій та завдань, але лише частково, через недостатню інформативність та зручність.
Так, громадяни мають доступ до документації Дрогобицької міської ради, у розділі «Нормативні акти» розміщені рішення депутатського корпусу. Слід зазначити, що навігація сайтом досить незручна і важко знайти актуальний нормативно-правовий акт, оскільки нумерація сторінок із рішеннями іде від найстаріших до новіших, а опція про зміну порядку нумерації є непомітною. Тому, щоб переглянути останні нормативно-правові акти новому користувачеві часто доводить прогорнути близько 50 сторінок. Крім того, на порталі ради не публікуються усі прийняті нормативно-правові акти, наприклад на сайті не було опубліковано п’ять рішень (№503, 507, 508, 530, 533) прийнятих на пленарному засідання сесії 6 березня 2012 року.
Відповідно до ЗУ «Про доступ до публічної інформації», проекти рішень і порядок денний пленарних засідань ради обов’язково повинні оприлюднюватися за 20 днів до їхнього розгляду на веб-порталі чи в офіційних друкованих ЗМІ. Окрім сайту офіційним каналом поширення інформації про діяльність ради є газета «Галицька Зоря», одним із засновників якої є Дрогобицька міська рада. Інформація про план роботи сесій ради зазвичай друкується саме тут.
Іншими критеріями відкритості та ефективності роботи Дрогобицької міської ради могла б стати інформація про відвідуваність депутатами пленарних засідань ради, про результати їхніх поіменних голосувань, наявність депутатських запитів та звернень, аудіо записів чи стенограм роботи ради. Частково таку ситуацію можна виправдати відсутністю електронної системи голосування, яка б могла автоматично фіксувати присутність представників територіальної громади на засіданнях та виводити поіменні чи пофракційні результати голосування на табло. Однак депутати й самі мали б бути зацікавлені у популяризації своєї роботи та донесення її результатів до своїх виборців.
Важливим критерієм відкритості депутатів є сприяння з їхнього боку залученню громади до участі в обговоренні та прийнятті місцевих рішень. Однією з форм такої участі є громадські слухання. Вони проводяться з метою ознайомлення громадськості міста з позицією міської влади з актуальних проблем міста та отримання від мешканців пропозицій і зауважень з цих питань у формі безпосереднього спілкування. Пропозиції, які вносяться за результатами громадських слухань, підлягають обов’язковому розгляду органами місцевого самоврядування. З 22 червня 2005 року діє положення «Про громадські слухання в місті Дрогобич». Згідно з ним, ініціювати громадські слухання мають право міський голова, міська рада, постійна комісія міської ради, органи самоорганізації населення, громадські організації та мешканці міста. Однак за півтора року діяльності міської ради, громадські слухання жодного разу не були скликані з ініціативи місцевих депутатів.
Безперечною заслугою депутатського корпусу є прийняття рішення «Про затвердження Положення про місцеві ініціативи у м.Дрогобич» від 28 грудня 2011 р. (текст рішення розміщений на офіційному сайті ради). Місцева ініціатива – ще одна форма безпосередньої участі громадян у здійсненні місцевого самоврядування, порядок реалізації якої є чітко врегульований у Дрогобичі. Відповідно до нього, місцева ініціатива – це офіційна письмова пропозиція з питань, які мають важливе значення для громади, оформлена у вигляді проекту рішення. Право на внесення місцевої ініціативи в місті Дрогобич належить безпосередньо членам територіальної громади міста Дрогобич, які мають виборче право, або громадській організації, місцевому осередку політичної партії, органу самоорганізації населення. Місцева ініціатива вноситься на розгляд ради ініціативною групою, у складі від 3 до 9 правоздатних членів територіальної громади та вважається чинною, якщо вона підтримана не менш ніж 80 членами територіальної громади.
Відповідно до інформації, розміщеної на сайті Дрогобицької міської ради та отриманої шляхом подання запиту на публічну інформацію, депутати мали б періодично проводити прийом громадян. Слід зазначити, що багато депутатів не дотримуються розміщеного на веб-сайті ради графіку прийому громадян. Зокрема є депутати, які згідно інформації, отриманої від дрогобичан, взагалі не проводять прийому у визначеному місці та у визначений час. Деякі із депутатів змінюють місце та час проведення зустрічей з виборцями, не повідомляючи відділ депутатської діяльності для внесення змін у графік прийому.
Проблемою є потрапити на прийом до депутатів, обраних у багатомандатному виборчому окрузі за партійним списком, оскільки у вільному доступі відсутній графік прийому ними громадян. Такий графік прийому нам вдалось отримати лише шляхом подання запиту на публічну інформацію. Згідно графіку прийому близько 90% депутатів, обраних у багатомандатному виборчому окрузі та 20% депутатів-мажоритарників мали б проводити зустрічі з мешканцями у приміщенні міської ради у кабінеті №6. Проте більшість депутатів, не здійснюють прийому у зазначеному кабінеті. Крім того, за словами працівників ратуші, депутати проводять прийом не у самому кабінеті, а в залі очікування перед кабінетом. Тому можна зробити висновок, що прийом депутатів у зазначеному кабінеті не проводиться, а якщо й проводиться, то надзвичайно незручно для громадян, - у залі для очікувань серед сторонніх людей. А так як майже всі депутати, обрані у багатомандатному виборчому окрузі, мали б здійснювати прийом у каб. 6 міської ради – можна зробити висновок, що це просто формальність і на практиці вони не проводять прийому громадян.

Реалізація принципу підзвітності депутатами Дрогобицької міської ради
На жаль, процедура звітування депутатами перед своїми виборцями не врегульована українським законодавством. Так, ст. 15. ЗУ «Про статус депутатів місцевих рад» передбачає, що обранець періодично, але не менш як один раз на рік, зобов’язаний звітувати про свою роботу і роботу Ради, до якої його обрано, перед виборцями, однак яким чином це має відбуватися – не пояснює. Як варіант, місцева рада може приймати свої локальні нормативно-правові акти, якими визначить конкретну процедуру звітування. Але оскільки Дрогобицька міська рада не подбала про такий документ, то депутати звітують перед виборцями у зручній для себе формі. Так, деякі з них звітують через Інтернет, засоби масової інформації, через сайти партій, від яких вони були обрані в раду.
Згідно інформації, отриманої у міській раді, у відділ депутатської діяльності не було подано жодного депутатського звіту, ні одного звіту не було заслухано і на сесії Дрогобицької міської ради. Два звіти (депутата від Політичної партії Всеукраїнське об’єднання «Батьківщина» Михайла Ваврина та депутата від Партії регіонів Сергія Гориславського) розміщені в мережі Інтернет на сайті одного із дрогобицьких ЗМІ. Ще один звіт, за словами депутата від «Фронту Змін», мав би бути розміщений на партійному сайті, однак знайти його не вдалось. Також є інформація про звітування кількох представників депутатського корпусу у форматі зустрічей із виборцями, однак тексти цих звітів у ЗМІ не були поширені. Знайдені звіти депутатів, як правило, містять інформацію про здійснену депутатами роботу у сфері ЖКГ, роботу у виборчому окрузі, роботу у Дрогобицькій міській раді, однак у них не вказується стан виконання передвиборчої програми обранців. У звітах загалом присутня інформація про виконання доручень виборців, однак бракує інформації про виконану роботу у комісіях.
Висновки
Проаналізувавши діяльність депутатів Дрогобицької міської ради, можна зробити висновки, що міські обранці в основному є непублічними. Адже до багатьох із них важко потрапити на прийом, так як немає у вільному доступі графіку прийому громадян усіма обранцями, а якщо і є графік, то часто виявляється, що депутат не приймає у даному місці і в даний час. Також відсутні повні біографічні дані депутатів Дрогобицької міської ради, інформація про майновий стан та контакти обранців. Щодо проектів рішень та рішень Дрогобицької міської ради, слід зазначити, що вони публікуються у офіційних ЗМІ та на сайті Дрогобицької міської ради, хоча деякі рішення є відсутніми. Тому надзвичайно незручно відшукати потрібне рішення на сайті.
Рекомендації


  1. Оприлюднити політичні програми місцевих осередків партій, представлених у Дрогобицькій міській раді.

  2. Розмістити на веб-порталі Дрогобицької міської ради графіки прийому громадян Дрогобича та Стебника усіма 50 депутатами.

  3. Розмістити на офіційному порталі ради інформацію про кожного депутата, разом з фотокарткою та контактними даними, за якими з ним можна зв’язатися.

  4. Оприлюднити на веб-порталі процедуру, яка дозволяє мешканцям територіальної громади бути присутнім на засіданні Дрогобицької міської ради.

  5. Заздалегідь оприлюднювати на веб-порталі Дрогобицької міської ради проекти рішень, які виносяться на розгляд сесій, вчасно оприлюднювати прийняті на сесіях рішення - з додатками і довідками в повному об’ємі.

  6. Розпочати заздалегідь оприлюднювати на сторінках друкованого видання «Галицька Зоря» докладний перелік питань, які пропонуються на розгляд сесії.

  7. Вдосконалити систему «Пошук» у розділі «Нормативні акти» на веб-порталі Дрогобицької міської ради, що стосуються рішень сесій Дрогобицької міської ради.

  8. Вжити заходів для обладнання сесійної зали Дрогобицької міської ради електронною системою голосування.

  9. Прийняти окреме рішення, яким буде встановлено порядок звітування депутатів Дрогобицької міської ради перед територіальною громадою.

3. Міський виконком, виконавчі органи Дрогобицької міської ради
Виконавчі органи місцевого самоврядування – це органи, які створюються радою і є їй підконтрольними та підзвітними. Структуру виконавчих органів безпосередньо формує та очолює міський голова. Основними функціями виконавчих органів рад є виконавча (організація виконання рішень відповідної ради) та розпорядча (самостійний розгляд та вирішення питань, віднесених до відання місцевого самоврядування). Виконавчими органами рад є виконавчі комітети, управління, відділи та інші органи.
Особливе місце серед них займає виконавчий комітет, адже усі виконавчі органи підзвітні і підконтрольні йому. Виконавчий комітет створюється на строк повноважень ради. Після закінчення повноважень ради, її виконавчий комітет здійснює свої повноваження до сформування нового складу виконавчого комітету. Виконавчий комітет ради попередньо розглядає проекти місцевих програм соціально-економічного і культурного розвитку, цільових програм з інших питань, місцевого бюджету, проекти рішень з інших питань, що вносяться на розгляд Дрогобицької ради; координує діяльність відділів, управлінь та інших виконавчих органів ради, підприємств, установ та організацій, що належать до комунальної власності територіальної громади, заслуховує звіти про роботу їх керівників; має право змінювати або скасовувати акти підпорядкованих йому відділів, управлінь, інших виконавчих органів ради, а також їх посадових осіб.

Реалізація принципу прозорості діяльності виконавчими органами Дрогобицької міської ради
На жаль, на офіційній веб-сторінці ради дані про персональний склад виконавчого комітету Дрогобицької ради, біографічні дані його членів відсутні. Немає у вільному доступі і інформації про роботу виконавчого комітету, зокрема про його засідання та поточні питання, які виносяться на розгляд.
Натомість на веб-сайті Дрогобицької міської ради (верхня навігація, частина «Влада», розділ «Структура виконавчих органів Дрогобицької міської ради») розміщений перелік відділів, служб, управлінь та підрозділів, які складають структуру виконавчих органів ради. Тут оприлюднено завдання та основні функції, покладені на ці органи (за винятком відділів економіки, кадрів, охорони здоров’я, служби у справах дітей, управління комунальних ресурсів), а також зазначені повноваження та обов’язки їхніх керівників. Досить позитивним для громади є й той факт, що на веб-порталі вказано прізвища, імена та по-батькові практично всіх керівників структурних підрозділів, їхні службові адреси і телефони, за якими мешканці можуть звертатися у разі потреби.
Крім того, у вільному доступі на веб-порталі ради знаходиться інформація про перелік муніципальних послуг, які надають виконавчі органи. Загалом, це 17 структурних підрозділів виконавчого комітету:

  1. Відділ фізичної культури та спорту;

  2. Відділ з прийому громадян та відділ з прийняття рішень та автоматизованої обробки всіх видів соціальної допомоги і компенсацій;

  3. Сектор обслуговування інвалідів, ветеранів війни і праці;

  4. Відділ бухгалтерського обліку та контролю за виплатою всіх видів соціальної допомоги та компенсацій;

  5. Відділ з питань праці та соціально-трудових відносин;

  6. Відділ персоніфікованого обліку та пільг;

  7. Комунальне підприємство з приватизації державного житла та інформативних послуг «БЕРЕГИНЯ»;

  8. Відділ культури та мистецтв;

  9. Відділ ведення Державного реєстру виборців;

  10. Дрогобицький міський центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді;

  11. Комунальне підприємство «Житлово-експлуатаційне об’єднання»;

  12. Відділ діяльності ради;

  13. Відділ-служба у справах дітей;

  14. Відділ сім’ї, молоді та туризму; 

  15. Державний реєстратор;

  16. Відділ міського архіву;

  17. Головний спеціаліст з питань обліку та надання житла департаменту міського господарства.

За кожним з цих посилань мешканці можуть знайти інформацію про назву послуги, нормативно-правовий акт, яким встановлено надання послуги, перелік документів, необхідних для здійснення послуги та вартість послуги з посиланням на нормативно-правовий акт, що визначає платність послуги. Місце отримання послуги можна знайти в розділі «Структура виконавчих органів», де йдеться про місцезнаходження і керівників відділів виконкому. Крім того, безпосередньо в приміщенні міській раді, у відповідних відділах, можна отримати форми і зразки документів для одержання адміністративних послуг та дізнатися правила їх заповнення.



Реалізація принципу відкритості діяльності виконавчими органами Дрогобицької міської ради
Аналізуючи принцип відкритості, ми намагалися з’ясувати чи мають доступ члени територіальної громади Дрогобича до інформації та процедур, що регулюють діяльність виконавчих органів, а також дослідити яким чином та з допомогою яких механізмів мешканці можуть приймати участь у роботі органів місцевого самоврядування.
Діяльність виконкому та інших виконавчих органів частково висвітлюється на офіційній веб-сторінці і в газеті «Галицька Зоря». Так, розпорядженням міського голови за №574-р від 11.08.2011 призначено відповідальну особу по зв’язках із Громадською радою Кушнір Ірину Василівну, начальника відділу забезпечення діяльності виконкому.
Розпорядженням міського голови від 20.05.2011 №381-p «Про визначення офіційних інформаційних джерел Дрогобицької міської ради та її виконавчих органів» офіційним друкованим виданням Дрогобицької міської ради та її виконавчих органів визнано народний часопис «Галицька Зоря», а офіційним веб-сайтом - «Інформаційна сторінка Дрогобицької міської ради», електронна адреса: http://www.drohobych-rada.gov.ua. Тепер, у цих виданнях мала б розміщуватися уся інформація про діяльність цих суб'єктів владних повноважень, зокрема про їхнє місцезнаходження, контактні дані керівників, їхніх заступників, основні функції структурних та регіональних підрозділів, розклад роботи та графік прийому громадян; перелік та умови надання послуг, форми і зразки документів, необхідних для надання послуг, правила їх оформлення; прийняті нормативно-правові акти, проекти рішень, що підлягають обговоренню.
Частина інформації, що стосується діяльності виконавчих органів Дрогобицької міської ради оприлюднена на веб-порталі ради у розділі «Влада». Комплексної ж інформації про час та місце прийому громадян керівниками виконавчих органів на офіційній веб-сторінці ради немає. Графік прийому громадян окремими керівниками виконавчих органів Дрогобицької міської ради розміщений на інформаційних стендах у приміщенні ратуші, а також безпосередньо на дверях кабінетів чиновників. Тому дистанційно отримати дані про години прийому дрогобичанам не вдасться. Відсутній і інформаційний пункт та єдине реєстраційне вікна у міській раді, де мешканці могли б отримати вичерпну інформацію про послуги, що їх цікавлять.
Доступ територіальної громади Дрогобича до документації ради реалізовується через її оприлюднення на офіційному веб-сайті і на сторінках газети «Галицька Зоря». Зокрема, на відділ забезпечення діяльності ради (начальник Гринчишин Анна Тарасівна) покладено обов’язки вчасного оприлюднення проектів нормативно-правових актів та рішень Дрогобицької міської ради. На загальний відділ виконкому Дрогобицької міської ради (начальник Бермес Наталія Владиславівна) покладено обов’язки вчасного оприлюднення проектів нормативно-правових актів та рішень виконавчого комітету Дрогобицької міської ради та розпоряджень міського голови.
Зауважимо, що на веб-порталі ради проекти нормативно-правових актів ради не оприлюднюються. Найбільш важливі з них публікуються в офіційному друкованому органі «Галицька Зоря», але це радше виняток ніж правило. Регулярно публікується лише порядок денний сесійних засідань, однак він дуже загальний та мало інформативний. Наприклад, ХVІІ сесія Дрогобицької міської ради шостого скликання на пленарному засіданні 6 березня 2012 р. мала розглянути такі питання:

  1. Питання бюджету.

  2. Питання приватизації.

  3. Земельні питання.

  4. Різне.

На основі поданої інформації насправді важко зробити висновки про спектр роботи ради та її відкритість перед громадою.


Частина затверджений та прийнятих нормативно-правових актів досить оперативно публікується на веб-порталі ради у спеціально відведеному розділі. Проте у цьому блоці немає розподілу між документами за суб’єктами їх створення та подання. Користувач не може проаналізувати рішення, прийняті виконавчим комітетом за конкретно визначений проміжок часу, адже в пошуковій функції відсутні такі опції. Тобто мешканець муситиме переглянуть усі документи з 2005 р., кожен з них відкрити та окремо зберегти, щоб домогтися бажаного ефекту.
Ще однією формою доступу до документації та інформації, якою володіє виконавчий комітет є подання запитів на отримання публічної інформації. Загалом, міською владою були виконані передбачені законодавцем норми щодо реалізації ЗУ «Про доступ до публічної інформації».
На веб-сайті (верхня навігація в частині «Влада») є спеціальний розділ «Доступ до публічної інформації», де розміщено «Положення про забезпечення доступу до публічної інформації у Дрогобицькій міській раді та її виконавчих органах», Закон України вiд 02.10.1992 № 2657-XII «Про інформацію», Закон України вiд 13.01.2011 № 2939-VI «Про доступ до публічної інформації». На виконання цього закону, розпорядженням міського голови від 24.05.2011 №405-p «Про призначення особи відповідальної за роботу з інформаційними запитами» відповідальною за роботу з інформаційними запитами призначено начальника загального відділу виконкому Дрогобицької міської ради Бермес Наталію Владиславівну. Тут же розміщено і шаблон форми електронного запиту на інформацію, який подається за адресою rada@drb.lviv.ua, а також шаблон форми письмового запиту на інформацію для фізичних і юридичних осіб. Для тих, хто не має доступу до Інтернету, подаємо зразок письмового запиту на отримання публічної інформації у додатку. Щоправда у приміщенні міської ради розміщена дошка оголошень із витягами Закону України «Про доступ до публічної інформації», а також зразком запиту на отримання публічної інформації.
Рішенням виконкому Дрогобицької міської ради від 14.07.2011 №277 визначено розмір витрат на копіювання та друк відповіді на запит (більше 10 сторінок) у сумі 0,338 грн./стор. Сектор звернень загального відділу виконкому Дрогобицької міської ради веде систематичний облік документів, що знаходяться у володінні виконавчих органів, а також облік інформаційних запитів. Щоправда у вільному доступі цієї інформації немає, як і звітів щодо задоволення запитів на інформацію.
При виконкомі діє ряд консультативно-дорадчих органів: Колегія соціально-економічного розвитку, Координаційна рада з питань інвалідів, Координаційна рада з питань сім’ї, Комісія з питань профілактики ВІЛ-СНІДу та інших суспільно-небезпечних захворювань, Комісія з питань захисту дітей, Робоча група з питання надання місту Стебнику статусу міста обласного значення та інші. Створюються вони зазвичай розпорядженням міського голови. До їхнього складу, крім працівників виконавчих органів влади, входять депутати міської ради, представники громадськості. Засідання консультативно-дорадчих органів виконкому проводяться в разі потреби, але не рідше одного разу на місяць. Крім того, працівники виконавчих органів беруть участь в роботі консультативно-дорадчих органів. При прийнятті рішень виконавчими органами Дрогобицької міської ради загалом враховуються позиції мешканців Дрогобича, озвучені через механізм громадської участі. Наприклад, консультації Робочої групи виконкому з питання надання місту Стебнику статусу міста обласного значення розпочалися після численних пропозицій стебничан, висловлених під час проведення зборів громадян за місцем проживання.

Реалізація принципу підзвітності діяльності виконавчими органами Дрогобицької міської ради
Серед принципів, якими мають керуватися у своїй діяльності органи та посадові особи місцевого самоврядування, Закон України «Про місцеве самоврядування» визначає підзвітність та відповідальність перед територіальними громадами. Зокрема у Статті 75 зазначено, що органи та посадові особи місцевого самоврядування періодично, але не менш як два рази на рік, інформують населення про виконання програм соціально-економічного та культурного розвитку, місцевого бюджету, з інших питань місцевого значення, звітують перед територіальними громадами про свою діяльність.
Однак процедуру звітування вони не пропонують, сподіваючись на її врегулювання на рівні локальних актів. На жаль, у Дрогобичі процедура та порядок звітування виконавчих органів перед територіальною громадою не прописані на рівні місцевих нормативно-правових актів. Очевидно тому, у місті не поширена практика системного звітування начальників управлінь та відділів про свою діяльність перед виконкомом та мешканцями міста.


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2

Схожі:

«Публічна влада – активна громада» iconДержавної адміністрації «Медіакратія, або Четверта влада від культури»
Медіакратія, або Четверта влада від культури (8 вересня — Міжнародний день солідарності журналістів): Методико-бібліографічні поради...
«Публічна влада – активна громада» iconПублічна політика: теоретичний вимір І сучасна практика

«Публічна влада – активна громада» iconАрхангельськоСлобідська територіальна громада
Село Архангельська Слобода розташоване за 28 км від м. Каховка на правому березі Головного Каховського магістрального каналу в степовому...
«Публічна влада – активна громада» iconВолинська сільська територіальна громада
Шліппе. Володіння його розміщувалися між поселеннями Торгаївка І хрестівка. Наприкінці 1816 року з Германії у Таврійську губернію...
«Публічна влада – активна громада» iconМетоди психічної саморегуляції для зняття симптомів напруги І тривоги – аутотренінг, прогресивна м'язова релаксація, активна візуалізація позитивних образів
Методи психічної саморегуляції для зняття симптомів напруги І тривоги аутотренінг, прогресивна м'язова релаксація, активна візуалізація...
«Публічна влада – активна громада» iconКонкурсу «Найкращий учитель української мови за кордоном»
Це активна, креативна І талановита «шкільна фея», з якою надзвичайно пощастило її учням, канадським українцям у другому-третьому...
«Публічна влада – активна громада» iconУрок читання А. Дімаров «Для чого людині серце?»
Києві. Не дивлячись на свій вік, Анатолій Андрійович дуже активна людина з веселою вдачею, гострим розумом, почуттям гумору І великою...
«Публічна влада – активна громада» iconТема. Влада золота та її філософія в повісті «Гобсек». Романтичні й реалістичні тенденції в повісті. Мета
Тема. Влада золота та її філософія в повісті «Гобсек». Романтичні й реалістичні тенденції в повісті
«Публічна влада – активна громада» iconДніпропетровський педагогічний коледж Дніпропетровського національного університету
Ова. Омоніми, синоніми, антоніми, пароніми; їх різновиди. Загальні І власні назви. Поняття про ономастику. Склад лексики з погляду...
«Публічна влада – активна громада» iconАпарат верховної ради україни інформаційне управління
Влада втратила страх перед народом", вважає лідер во "свобода" олег тягнибок 10


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка