Р. №169/01-25/03 Керівникам загальноосвітніх навчальних закладів району Про ступеневе запровадження Всеукраїнської дитячо-юнацької військово- патріотичної гри



Сторінка1/15
Дата конвертації30.10.2017
Розмір2,14 Mb.
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   15


21.02.2014 р. №169/01-25/03
Керівникам загальноосвітніх

навчальних закладів району
Про ступеневе запровадження

Всеукраїнської дитячо-юнацької

військово- патріотичної гри

«Сокіл» («Джура»)
На виконання листа департаменту освіти, науки, сім»ї, молоді та спорту від 12.02.2014 р. №172/01-19/01, виконання вимог наказу Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 13.06.2012 р. №687 «Про затвердження Положення про Всеукраїнську дитячо-юнацьку військово-патріотичну гру «Сокіл» («Джура») (далі Положення) і наказу департаменту освіти, науки, сім’ї , молоді та спорту облдержадміністрації від 28.08.2013 р. №278 «Про проведення І етапу Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура») та з метою подальшого ступеневого запровадження зазначеної гри в навчальних закладах району рекомендуємо:

І Програмою для діяльності молодших школярів – КОЗАЧАТ (учнів 1-4класів) передбачити вивчення наступних напрямків зазначеного Положення:

1. «Мій рідний край» (вивчення історії рідного краю);

2. «Гей ви, хлопці, славні запорожці» (вивчення історії Запорозького козацтва);

3. Духовці цінності Запорозьких козаків.



ІІ ДЖУРИ КОЗАЦЬКІ (учні 5-9 класів) у відповідності до Положення здійснюють свою діяльність за напрямками:

1. «Козацькому роду нема переводу» (відродження військово-спортивного мистецтва Українського козацтва);

2. «Козацькими стежками» (туристична краєзнавча робота);

3. Від козацьких забав до Олімпійських вершин.



ІІІ, Старшокласники – МОЛОДІ КОЗАКИ (учні та студенти віком 16-18 років) завершують вивчення програми гри «Джура» за наступними напрямками:

1. Відмінним навчанням, підготовкою до захисту Батьківщини продовжимо подвиг батьків;

2. «Слава козацька не вмре, не загине» (відродження народних мистецьких традицій).

Для практичної реалізації ступеневого навчання та виховання учнівської (студентської) молоді (козачат, джур козацьких, молодих козаків) просимо використати матеріали, які визначені в методичному посібнику «Гра «Джура»- складова загальної системи підготовки молоді до захисту Вітчизни» (додається),

Після проходження ступеневого, виховного , просвітницького курсу учнями (студентами) за програмою козачат, джур козацьких та молодих козаків, за народним звичаєм, на загальному зібрані та за згодою батьків (для не повнолітніх) здійснюється прийом (посвята) до складу учасників гри «Джура» відповідного ступеня.

Зважаючи на те, що відповідно до вищезазначеного наказу Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України в навчальних закладах щорічно проводяться фінали гри «Джура», а п. 22 постанови Кабінету Міністрів України від 30 листопада 2000 р. №1770 «Про затвердження положень про допризовну підготовку і про підготовку призовників з військово-технічних спеціальностей» передбачено, що після закінчення навчання за програмою допризовної підготовки в навчальному закладі організовуються змагання з військово-прикладних видів спорту, тому вважаємо за доцільне ці два заходи об’єднати в один під спільною назвою: «Проведення фіналу дитячо-юнацької військово- патріотичної гри «Джура», з нагоди закінчення вивчення шкільного предмета «Захист Вітчизни».

Заходи в рамках гри «Джура» проводяться протягом року відповідно до річного плану роботи навчального закладу.

Проведенням шкільного етапу (фіналу) гри «Джура» завершується вивчення програми діяльності добровільного, шкільного, козацького самоврядування та підготовки команди навчального закладу до участі в проведенні І районного (міського) етапу гри «Джура».




Начальник відділу освіти Михайло Мицус

І.І.Дем”янів

2-28-22

Додаток


Витяг з посібника «Гра «Джура»-

складова загальної системи підготовки

молоді до захисту Вітчизни».

(лист ДОНСМС від 26.11.2013р. №1345/01-15/14)





  • КОЗАЧАТА – перша ступінь учасників гри «ДЖУРА»

Вимоги до козачат – це той обсяг знань, умінь і навичок, якими вони повинні оволодіти протягом часу перебування в даній якості.

Козачата – це будь-які хлопчик чи дівчинка, які досягли 6-річного віку, люблять родину, шанують старших і хочуть багато дізнатися про історію рідного краю, неньки України, бажають рости дужими, сміливими, вправними, мріють про щасливу долю свого народу, прагнуть зробити вільною та квітучою рідну Україну, а для цього:


  • повинні добре вчитися;

  • знати символіку своєї держави – прапор та герб України, вміти шанувати їх;

  • знати гімн України та розуміти, чому називають себе українцями;

  • знати, хто такі українські козаки, де жили, чим займалися, що таке дитячо-юнацьке козацьке товариство, членом якого вони є;

  • знати, що таке козацький добрий вчинок;

  • знати кодекси лицарської честі та лицарської звитяги;

  • знати побут козаків, в чому саме можуть і повинні наслідувати козаків діти;

  • знати кілька козацьких пісень, елементи гопака;

  • знати, які сторінки з життя козаків пов’язані з місцевістю, де проживають діти;

  • знати імена найвидатніших козаків і що з ними пов’язано в житті родини, населеного пункту, регіону;

  • знати гасло козаків, звичай, обіцянку, пісню, привітання, хоругву, знак;

  • старатися бути корисним для козацького товариства, допомагати батькам, старшим, кволим і знедоленим;

  • дбати про загартування, чистоту і здоров’я свого тіла, виховувати здоровий дух;

  • знати дату свого народження, своїх батьків, близьких родичів, свій родовід;

  • вміти розповідати про Україну, про важливі історичні події на Україні та її славні імена;

  • знати кодекс лицарської честі, звитяги та присяги для козачат.




  1. КОДЕКС ЛИЦАРСЬКОЇ ЧЕСТІ ДЛЯ КОЗАЧАТ:

Шануй і маму і тата, завжди працюй завзято,

Люби рідну країну, що зветься Україна,

Турбуйся про молодших, жіноцтво поважай,

Будь сильним, справедливим, скромним і правдивим

І рідну Батьківщину завжди захищай.


  1. КОДЕКС ЛИЦАРСЬКОЇ ЗВИТЯГИ ДЛЯ КОЗАЧАТ:

За волю, за віру, за честь України

Я буду невтомно стоять до загину,

Нехай небезпека чатує навколо,

Та друзів своїх я не зраджу ніколи.

А недруги наші нехай пам’ятають –

У чеснім бою козаки не втікають.




  1. ПРИСЯГА КОЗАЧАТ

Ми – юні лицарі волі

Ми – землі своєї орлята

Присягаємо вам

До віку Україну свою захищати

В гартуванні зміцніють крила

Стали мудрими і завзятими

Ми – сини Батьківщини славної

джури лицарства – козачата

Дух Хмельницького і Мазепи

Освятив нам цей стяг свободи

А козацька і повстанська пісня

Нам миліша від нагороди

Присягаємо землі – матінці

Присягаємо Україні

Присягаємо славним предкам

Боронити свій край до загину

Просимо Божого благословення

На святу і шляхетну долю –

Україну зробити сонцем,

Що несе і мир і волю.

Клянемось! Клянемось!

Орієнтовна програма ступеневої підготовки козачат
1. «МІЙ РІДНИЙ КРАЙ»

Вивчення історії рідного краю

Знайомство з рідним селом, містом, екскурсії по селу, місту, де мешкаєш, вивчення історії села, міста, його перших років існування; пошукова робота шляхом зустрічей з людьми похилого віку своєї місцевості, їхні розповіді про минуле місцевості, де ти живеш: по можливості – збирання старовинних речей побуту, вишиванок, костюмів різних регіонів України, писанок тощо.

Вивчення історії району, області, знайомство з найяскравішими сторінками їхнього розвитку, звернути особливу увагу на висвітлення так званих “білих плям історії” (доля України в складі Московської імперії, бородьба за національну незалежність українців в ХVІІ ст., колективізація, голодомори, фізичний і духовний терори Московської імперії проти українського народу, участь земляків у Другій світовій війні, національно-визвольні змагання в післявоєнний період).

Видатні земляки рідного краю (політичні та військові діячі, письменники, інженери, педагоги, підприємці та інші), їх місце та роль у розвитку рідного краю, всієї України, внесок у світову науку, культуру, мистецтво, економіку.

Матеріали історії рідного краю, Батьківщини розміщуються в шкільному музеї «КОЗАЦЬКОЇ СЛАВИ».
2. «ГЕЙ ВИ, ХЛОПЦІ, СЛАВНІ ЗАПОРОЖЦІ»

Вивчення історії Запорозького козацтва

Вивчення історії, місць розташування запорозьких Січей, побуту козаків. Добре вивчити, зрозуміти і усвідомити саме поняття «КОЗАК» та чітко засвоїти його морально-психологічну суть. Зрозуміти роль значення козацького побратимства. Знайомство і вивчення кодексів лицарської честі. Ознайомлення з першоджерелами і вивчення літератури про запорозьких козаків; про їхні визвольні походи та переможні битви за незалежність України і волю Українського народу, про гетьманів України і їхню роль в обороні і державотворенні України; збирання прислів’їв та приказок про козаків, зустрічі з старожилами району, що пам’ятають народні думи, звичаї, прикмети, пов’язані з життям козацтва, збирання старовинних легенд своєї місцевості. Вивчення історії місцевих товариств (осередків) Українського козацтва.


3. ДУХОВНІ ЦІННОСТІ ЗАПОРІЗЬКИХ КОЗАКІВ

Піднесення на належно високий рівень культу Батька і Матері, Бабусі і Дідуся, Роду і Народу. Слід наголосити, що в Україні діти завжди зверталися до батьків тільки на Ви. Шляхом бесіди, зустрічей з батьками виховувати у дітей поняття, що Батько – захисник сім’ї, роду, творець, історії державності. Використовуючи козацький фольклор, де батько для дитини – високий і незаперечний взірець стійкості, мужності і відваги, виховувати в дітей на конкретних прикладах поняття рівноправності в сім’ї чоловіка і жінки, прищеплювати любов і повагу до матері, як берегині роду свого. Обов’язково вивчити свій родовід, чим уславлений рід, його таланти, звичаї. Можливе проведення родинних свят: «З бабусиної скрині», «Роде наш красний» та інші. Значення християнської віри для козаків. Бог оберігає незалежну Україну, надає їй духовних сил у боротьбі з ворогами. Ознайомити дітей з найпоширенішими молитвами козаків. Покрова Пресвятої Богородиці – найвизначніше свято запорозьких козаків. 14 жовтня – День Українського козацтва.

Розвивати духовність на основі національних свят і участі в них дітей – козачат, джур козацьких і молодих козаків.

Орієнтовні практичні заходи для козачат

МІЙ РІДНИЙ КРАЙ

(Сценарій інтегрованого уроку для учнів 3 класу)

Мета: зацікавити учнів історією свого народу, розширити їх уявлення про Запорозьку Січ, козацтво та його звичаї, традиції; ознайомити з умовами прийому до козацтва; формувати почуття української національної гідності; виховувати повагу і любов до минувшини і сьогодення України, її культури, мови й мистецтва.

ХІД УРОКУ

Вступне слово вчителя. Запорізька Січ – це наша історія, біографія, наших прадідів. Вона стала не лише виявом державності українського народу, а й джерелом лицарського духу, воїнської звитяги, палкої любові до рідної землі.

Є й нам про що згадати...

Пісне, душу возвелич.

Ой була в нас ненька-мати,

Запорізька славна січ.

Чорний вус, брова чорнява,

Не судомив руку страх,

І дзвеніла наша слава

На розгонистих вітрах.

Гей, ви запорожці – вітер в чистім полі,

Научіть нащадків так любити волю.

Гей, ви козаченьки, – спомин з м’яти-рути,

Научіть минулу славу повернути.

А прийшла лиха година –

Впав козак наш у траві,

Щоб іскрилась Україна

На гетьманській булаві,

Оросила землю рана

Із козацького чола,

Щоб неправда помирала,

Щоб правдонька жила.

Гей, ви запорожці – вітер в чистім полі,

Навчіть нащадків так любити волю.

Гей, ви козаченьки, – спомин з м’яти-рути,

Научіть минулу славу повернути.

(Вадим Крищенко «Запорозькі козаки»)



(Звучить козацький марш. Виходять на середину класу два гурти хлопців – юних козачат).

Учитель. Козацьке військо постійно поповнювалось. Сюди приходили ті, котрі тікали від пана, лихої долі, голоду, неволі, від образи за віру, за приналежність до певної народності. Як пише історик Дмитро Яворницький, на Січі можна було зустріти представників різних народів: українців, поляків, литовців, білорусів, росіян, болгар, татар, євреїв, грузинів, німців, французів, італійців, іспанців, англійців...

Січ ставала матір’ю тим, хто більше всього любив волю, був сміливим і вправним воїном. Усі бажаючі знаходили тут гостинний прийом. Вони проходили козацьке випробування.

Отже, і наші хлопці сьогодні складуть символічний іспит на право називатися козачатами – нащадками славного лицарства Запорозького.

Конкурсні завдання

1. Починаємо з конкурсу козацької пісні, бо, як стверджує наш народ, пісня ні в добру, ні в злу годину не покидає людину.

Перший загін (клас): пісня «Попереду сотник їде»

Попереду сотник їде,

Раз! Два! Три!

Він до пекла з нами піде,

Раз! Два! Три!

Бо він хлопець, як сметана,

Любить рангу капітана,

Раз! Два! Раз! Два!

Раз! Два! Три!

Гей! ви, стрільці січовії,

Раз! Два! Три!

Ваших дівчат серце мліє,

Раз! Два! Три!

Та ви на це не зважайте,

Лиш все вперед поступайте.

Раз! Два! Раз! Два!

Раз! Два! Три!

(Українська народна пісня)
Другий загін (клас): пісня «Гей, там на горі Січ іде»

Гей, там на горі Січ іде!

Гей, малиновий стяг несе?

Гей, малиновий, наше славне товариство

Гей, марширує; раз, два, три!

Гей, попереду кошовий,

Гей, як той орел степовий,

Гей, як той орел, наше славне товариство

Гей маршируй: раз, два, три!

Гей, а позаду осавул,

Гей, твердий хлопець, як той мур,

Гей, як той орел, наше славне товариство

Гей марширує: раз, два, три!

Гей, а по боках четарі,

Гей, то сторожі огневі,

Гей, як той орел, наше славне товариство!

Гей марширує: раз, два, три!

Гей, отамане, батьку наш!

Гей, веди, батьку, вперед нас.

Гей, як той орел, наше славне товариство

Гей марширує: раз, два, три!

(Кирило Трильовський)

Конкурс прислів’їв та приказок

Кожен загін за 2 хвилини на аркушах паперу повинен написати якомога більше прислів’їв та приказок про рідну землю та козачу долю.

Козача потилиця панам-ляхам не хилиться,

Що буде, те й буде, а козак панщини робить не буде.

Коли козак у полі, то він на волі,

Як кущ розів’ється, той козак розживеться,

Де козак, там і слава.

Свої люди не татари, не дадуть загибати,

Хліб та вода – то козацька їда.

Береженого Бог береже, а козака шабля стереже,

Що там холод, коли козак молодий!

Чоловік без волі, як кінь на припоні

Щирий козак ззаду не нападає.

Не той козак, що за водою пливе, а той, що проти води!

І золота клітка для пташки неволя.

Конкурс знавців козацької термінології.

За 1 хвилину загонам потрібно дати визначення трьом поняттям, що написані на картках.



Ординці – воїни турецького чи татарського війська.

Слобода (від слова “слобода”) – поселення, яке було вільне від податків та панщини; найчастіше засновувалися втікачами-кріпаками; жили в них сім’ї жонатих січовиків.

Кошовий – головний воєначальник, що обирався на один рік козацькою радою, тобто загальними зборами січовиків. Які були найвищим органом влади на Запорізькій Січі – козацькій республіці.

Джура – козацький товариш, зброєносець.

Характерник – чаклун, чарівник.

Хортиця – острів на Дніпрі, біля Дніпрогесу; тут була одна з фортець Запорізької Січі.

Іван Сірко – кошовий отаман Запорізької Січі. Видатний український полководець; брав участь у визвольній війні 1648 – 1654 років.

Чайка – козацький човен довжиною близько 20 м. Ширина (у верхній частині) та висота – чотири метри. В один човен сідало від 50 до 70 козаків. За 36–40 годин козаки досягали берегів Туреччини.

Конкурс «Втеча з полону». Естафета, яку учасники проходять, стрибаючи у мішках.

Конкурс «Перетягування канату». Змагання серед загонів учасників змагань.

Конкурс «Їм і не наїмся». Бублик висить на стрічці, його треба з’їсти, не беручи в руки.

Конкурс «Пю і не напюся». Хто швидше і більше наносить ложкою води у склянку.

Конкурс «Кращий оселедець». Представники кожного гурту із зав’язаними очима повинні почепити козаку, намальовану на плакаті, оселедця.

Конкурс «Бантик кохання». Хлопцям потрібно зав’язати дівчинці бантик.

Конкурс «Козацького танцю». Дівчата співають раніше розучену для свого загону пісню, під яку хлопці танцюють.

(Журі підводить підсумки конкурсів та нагороджує переможців. Слово директору школи, який пропонує скласти присягу юних козачат.)

Хлопці присягають на вірність козацьким звичаям і традиціям, наголошуючи разом за отаманом.



Присяга юних козачат

(для учнів 1 класу)

Бути чесним і сміливим!

Присягаємось!

Боронити справедливість!

Присягаємось!

Цінувати побратимство!

Присягаємось!

Шанувати всі народи!

Присягаємось!

До освіти прагнуть завжди!

Присягаємось!

І плекати рідну мову

Присягаємось!

Не порушувати клятву!

Присягаємось!

Щоб козацькому роду

Не було переводу,

Присягаєм на вірність

Вітчизні й народу!

Присягаємось!

Присягаємось!

Присягаємось!



(Директор школи вручає пам’ятні грамоти юним козачатам. Свято закінчується піснею, яку виконують разом усі учасники. )

Наливаймо, браття, кришталеві чаші,

Щоб шаблі не брали, щоб кулі минали,

Голівоньки наші!

Щоби Україна повік не плакала,

Щоби наша слава, козацькая слава,

Повік не пропала!

Директор школи оголошує подяку тим, хто відзначився.


«ГЕЙ ВИ ХЛОПЦІ, СЛАВНІ ЗАПОРОЖЦІ»

(сценарій спортивного свята для учнів 4 класу )

Мета-завдання: сприяти формуванню національної самосвідомості особистості кожного учня; формувати у дітей знання про традиції й звичаї українського народу на особистісному рівні; сприяти усвідомленню учнями потреби у здоровому способі життя; забезпечувати розвиток спритності, сили, витривалості; виховування в учнів почуття колективізму, взаємодопомоги.

Місце проведення: святково прикрашений спортивний зал.



Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   15

Схожі:

Р. №169/01-25/03 Керівникам загальноосвітніх навчальних закладів району Про ступеневе запровадження Всеукраїнської дитячо-юнацької військово- патріотичної гри iconКонкурсу дитячо-юнацької творчості «звичайне диво. Весна на хортиці»
Розвиток дитячо-юнацької творчості, сприяння розвитку здібностей І талантів підростаючого покоління
Р. №169/01-25/03 Керівникам загальноосвітніх навчальних закладів району Про ступеневе запровадження Всеукраїнської дитячо-юнацької військово- патріотичної гри iconНаказ №530 м. Вільнянськ Про участь загальноосвітніх навчальних закладів Вільнянського району в нп «Відкритий світ» у 2012-2013 навчальному році
Про участь загальноосвітніх навчальних закладів Вільнянського району в нп «Відкритий світ»
Р. №169/01-25/03 Керівникам загальноосвітніх навчальних закладів району Про ступеневе запровадження Всеукраїнської дитячо-юнацької військово- патріотичної гри iconШкола активного навчання Особливості викладання предметів у 4 класі в умовах запровадження оновлених навчальних програм
Нструкція щодо заповнення класного журналу для 1-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів
Р. №169/01-25/03 Керівникам загальноосвітніх навчальних закладів району Про ступеневе запровадження Всеукраїнської дитячо-юнацької військово- патріотичної гри iconПоложення про конкурс на кращу серію цифрових ресурсів для навчально-методичного забезпечення викладання навчальних дисциплін у дошкільних навчальних закладах та 1 11 класах загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженого цим наказом
Разом з тим, педагогогічні працівники Маньківського району подали лише 4-ри комплекти, а Тальнівського району взагалі не взяли участі...
Р. №169/01-25/03 Керівникам загальноосвітніх навчальних закладів району Про ступеневе запровадження Всеукраїнської дитячо-юнацької військово- патріотичної гри iconІнформації щодо можливостей їх співпраці з громадськими організаціями та музеями; включено список літератури, що орієнтує керівника гуртка на ознайомлення із сучасним музеєзнавством
На допомогу керівникам гуртків позшкільних навчальних закладів, керівникам шкільних музеїв
Р. №169/01-25/03 Керівникам загальноосвітніх навчальних закладів району Про ступеневе запровадження Всеукраїнської дитячо-юнацької військово- патріотичної гри iconПрограми та рекомендації до розподілу програмного матеріалу загальноосвітніх навчальних закладів для 5-10 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей зі зниженим слухом
Державного стандарту базової І повної середньої освіти, на основі навчальних програм початкової та основної ланок загальної середньої...
Р. №169/01-25/03 Керівникам загальноосвітніх навчальних закладів району Про ступеневе запровадження Всеукраїнської дитячо-юнацької військово- патріотичної гри iconПро підведення підсумків моніторингу щодо ціннісного ставлення до праці у загальноосвітніх навчальних закладах району
Ставлення до праці у загальноосвітніх навчальних закладах району, моніторинг проведено в таких загальноосвітніх навчальних закладах:...
Р. №169/01-25/03 Керівникам загальноосвітніх навчальних закладів району Про ступеневе запровадження Всеукраїнської дитячо-юнацької військово- патріотичної гри iconМетодичні рекомендації щодо оформлення навчального кабінету із зарубіжної літератури
На допомогу керівникам закладів освіти, завідувачам навчальних кабінетів, керівникам шкільних мо, кафедр пропонуємо матеріали, що...
Р. №169/01-25/03 Керівникам загальноосвітніх навчальних закладів району Про ступеневе запровадження Всеукраїнської дитячо-юнацької військово- патріотичної гри iconПрограма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. − К.: Видавничий дім «Освіта», 2013
У 9 класах загальноосвітніх навчальних закладів − за програмою: Українська мова. 5-12 класи. − К. Ірпінь: Перун, 2005


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка