Районний методичний кабінет



Сторінка1/5
Дата конвертації10.05.2017
Розмір0,57 Mb.
  1   2   3   4   5



Районний методичний кабінет

Бутовецька ЗОШ І-ІІІ ступенів











В. Рибачук

О. Голюк



Українська література

10

Зошит-практикум

Старокостянтинів

2010

Автори-упорядники:

Рибачук Валентина Володимирівна, Голюк Олена Степанівна – вчителі української мови та літератури Бутовецької ЗОШ І-ІІІ ст. Старокостянтинівської районної ради Хмельницької області



Рецензенти:

Березовська А.М., методист районного методичного кабінету відділу освіти Старокостянтинівської районної державної адміністрації;

Первак О.П., вчитель-методист Бутовецької ЗОШ І-ІІІ ступенів
Схвалено на засіданні ради РМК відділу освіти
Старокостянтинівської районної державної адміністрації


(протокол №6 від 30.12.2009 року)
Рибачук В.В., Голюк О.С. Українська література. 10 клас. Зошит-практикум. – Старокостянтинівський РМК, 2010. – 96 с.

Пропонований Вашій увазі зошит-практикум має на меті допомогти вчителям та учням структурувати навчальний матеріал, полегшити роботу з художніми текстами та критичним матеріалом. Зошит містить теоретичні та практичні завдання за новою 12-річною програмою

Зошит адресовано учням 10 класу та учителям
Рибачук В.В.

Голюк О.С.

Старокостянтинівський РМК, 2010



Знання лише тоді знання, коли воно отримане зусиллями розуму, а не пам'яті.

Л. Толстой

Українська література завжди була пов’язана з життям. Вона стала могутнім імпульсом у подальшому розвитку нашого слова.

Який би твір ви не вивчали, завжди пам’ятайте: література починається з людини – героя твору, його діяльності, роздумів, почуттів, його ставлення до суспільства, до свого обов’язку перед народом.

Розібратися в складному і прекрасному світі художніх образів, які створили видатні письменники, допоможе вам цей зошит. Звичайно, зошит ні в якій мірі не може замінити читання художніх творів. Але він зорієнтує вас у суспільних обставинах епохи, дасть змогу відчути велич і неповторність кожного письменника як людини і художника слова, красу його творів.

Мета зошита – збагатити вас духовно, наснажити добрими почуттями і помислами.

Ідіть у життя із своїми улюбленими літературними героями, будьте допитливими, натхненними, цікавих та змістовних вам уроків.


Автори
Тема.

Вступ. Літературний процес 70-90 років ХІХ ст.
1.Продовжіть думку. Під літературним процесом розуміють ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2. Назвіть 4 періоди розвитку української літератури:

3. Що вам відомо про



Валуєвський циркуляр

Емський указ







4. Як ці документи вплинули на розвиток української культури?

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


5. Узагальнення матеріалу.

Які нові теми, образи з’явились у літературі 70-90 років ХІХ?

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Домашнє завдання
Розповідь про діяльність корифеїв українського театру. Запишіть тези розповіді

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________



Тема. І.С.Нечуй-Левицький. Визначальні ознаки творчості.

1. Заповніть таблицю.


"Творчий доробок митця"



Рік написання

Назви творів




































2. Які історичні події зображено у творах письменника?

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
3. Визначте тематику творів І.С.Нечуя-Левицького

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________




Домашнє завдання
Життя яких соціальних верств українського народу стало об’єктом художнього дослідження в творчості
І.С. Нечуя-Левицького?

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Тема. Соціально-побутова повість "Кайдашева сім’я".

Особливості жанру.

Реалістичне змалювання картин життя

1. Вікторина. Назвіть героїв повісті, яким належать слова

"Ти злодійка, ти покрала в нас яйця…" __________________________________________________

"Якби я мала крила, я б , здається,

відвідала свою неньку…" __________________________________________________

"По спині лупи її.

Виколи дрючком їй друге око…" __________________________________________________


2. Кайдаші мали своїх прототипів. Хто це?


Персонаж

Прототип






























3. Визначте елементи сюжету повісті "Кайдашева сім’я"



Елемент сюжету

Подія твору

Експозиція





Зав’язка





Розвиток дії





Кульмінація





Розв’язка





4. Чому повість "Кайдашева сім’я" визначають як соціально-побутову? Вкажіть її характерні ознаки.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________





Домашнє завдання
1. Визначте тему та ідею повісті "Кайдашева сім’я".

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________




  1. Поміркуйте, що переважає у зображенні життя і побуту Кайдашів – гумор чи сатира?

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Тема. Колоритні й неповторні людські характери у творі.

Портретна та мовна характеристика героїв

  1. Відгадайте за відомими буквами імена героїв повісті. Створіть їхні усні портрети










о







я





























е




а







а









а







о


























О




е










о







а




у




я




а







і






  1. Визначити позитивні та негативні риси Кайданів


_____________________

_____________________

_____________________

_____________________

_____________________


П

О

З



И

Т

И



В

Н

І



_____________________

_____________________

_____________________

_____________________

_____________________


Н

Е

Г



А

Т

И



В

Н

І




  1. Складіть порівняльну характеристику образів Карпа і Лавріна

Спільне

Різне











Домашнє завдання
1. Характеристика персонажів повісті "Кайдашева сім’я".

2. Ілюстрація одного з епізодів твору.

Урок позакласного читання

Тема. Еволюція характерів головних персонажів трилогії У.Самчука "Волинь" (робота в творчих групах)
Словникова робота. Запишіть значення слів

Епопея - _____________________________________________

__________________________________________________________________________________________________________

Історіософія - _________________________________________

_____________________________________________________

Вітаізм - _____________________________________________

Протагонізм -_________________________________________

Ментальність - _______________________________________


Завдання для творчих груп

"Режисери"

Складають сюжетний план із визначенням ролі головних героїв.



"Костюмери"

Готують докладну образну характеристику героїв (портрет, одяг, поведінка, риси характеру).


"Декоратори"

Вишукують у книзі пейзажі та інтер’єри, пояснюють їх роль у тексті.





Домашнє завдання
Прочитати роман П.Загребельного "Диво"
Тема. П.Мирний – відомий український письменник. Життя і творчість, тематична і жанрова різноманітність творів
1. Заповніть таблицю. "Творчий доробок П.Мирного"

Рік видання

Назви збірок, творів




































2. Панас Мирний – літературний псевдонім, а справжнє прізвище…
























3. Визначте жанр твору "Хіба ревуть воли, як ясла повні?"

_____________________________________________________

4. Назвіть п’ять основних елементів сюжету


  1. ___________________________________________________

  2. ___________________________________________________

  3. ___________________________________________________

  4. ___________________________________________________

  5. ___________________________________________________



Домашнє завдання


  1. Прочитати роман "Хіба ревуть воли, як ясла повні?"

  2. Відповісти на питання, як змальоване життя українського селянства за півтораста років на прикладі села Піски.


Тема. Соціально-психологічний роман "Хіба ревуть воли, як ясла повні?" Зображення життя українського селянства за півтораста років
1. Назвіть прообрази (прототипи) персонажів роману "Хіба ревуть воли, як ясла повні?" _______________________________________________________

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2. Визначте основні сюжетні лінії роману

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

3. Підготуйте усні відповіді


  1. Чому закріпачення села Піски пов’язане з родиною панів Польських?

  2. Як показано у романі анти селянську роль земських управ?

  3. Чим близькі твори П.Мирного до творів Т.Шевченка?






Домашнє завдання
1. Визначте особливості соціально-психологічного роману.

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


2. Ілюструйте уривок зустрічі Чіпки з "польовою царівною".


Каталог: Files -> downloads
downloads -> «Це склад книжок» так скептик говорив, «Це храм душі» естет йому відмовив, Тут джерело всіх радощів земних, І їх дарують нам без цінним словом…»
downloads -> Для вчителів зарубіжної літератури
downloads -> Методичні рекомендації щодо викладання світової літератури в загальноосвітніх навчальних закладах у 2013-2014 навчальному році // Зарубіжна літератури в школах України. 2013. №7-8
downloads -> Талант людини це божий дар
downloads -> Василь Стус постать,що єднає
downloads -> Антон павлович чехов
downloads -> Остап Вишня. Трагічна доля українського гумориста. Моя автобіографія
downloads -> Урок 1 т ема. Вступ. Роль художньої літератури у формуванні життєвих цінностей людини


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5

Схожі:

Районний методичний кабінет iconЧемеровецька районна державна адміністрація Чемеровецький районний відділ освіти Районний методичний кабінет

Районний методичний кабінет iconВідділ освіти броварської рда районний методичний кабінет

Районний методичний кабінет iconМетодична розробка
Бурдейна В. В., методист комунальної установи «Тростянецький районний методичний кабінет»
Районний методичний кабінет iconКомунальна установа «Районний методичний кабінет» сзш I-III ст. №2 смт Муровані Курилівці

Районний методичний кабінет iconВідділ освіти Тальнівської райдержадміністрації Районний методичний кабінет
Алфавітний покажчик портретів найвідоміших українських письменників
Районний методичний кабінет iconВеликоберезнянський Районний методичний кабінет
Учитель-словесник й учень-читач у просторі компетентнісно зорієнтованого уроку літератури
Районний методичний кабінет iconВідділ освіти Тальнівської райдержадміністрації Районний методичний кабінет Тальнівський нвк «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1-гімназія»

Районний методичний кабінет iconРайонний методичний кабінет о. Генрі. «Останній листок»
Взаєморозуміння та прагнення зробити добро іншому як засіб подолання життєвих негараздів
Районний методичний кабінет iconРішенням методичної ради комунального закладу «Районний методичний кабінет Немирівської районної ради»

Районний методичний кабінет iconЛітературне краєзнавство як один із шляхів національно патріотичного виховання в школі
Відділ освіти Бердичівської районної державної адміністрації Районний методичний кабінет


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка